Kirjoittaja Aihe: Suosikkihahmosi Pottereista?  (Luettu 91635 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Meenai

• Helmisimpukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Suosikkihahmosi Pottereista?
« Vastaus #25 : Maaliskuu 17, 2007, 12:12:29 »
Bill Weasley
Jotenkin ihmeellisellä tavalla niin rento ihminen.

Charlie Weasley
Loistava hahmo, hyvin mukavalta ihmiseltä vaikuttaa, vaikka niin vähän hänestä puhutaankin kirjoissa.

Fred ja George Weasley
Loistavia keppostelijoita. Kirjat voisivat olla aika tylsiä ilman näitä keppostelijoita.

Tässä taisivatkin olla tärkeimmät suosikkini lyhyesti perusteltuina.

weelow

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Maaliskuu 18, 2007, 13:08:21 »
Ensimmäisestä Potteristani alkaen ehdoton suosikkini on ollut Draco Malfoy. Jokin siinä kylmässä ja luotaantyöntävässä hahmossa saa minut vain kiinnostumaan yhä enemmän. Mutta toisaalta, olen aina pitänyt pahishahmoista. Feeniksin kiltaan asti hahmo on juuri sellainen kusipää-nilkki, johon ei voi olla ihastumatta, mutta Puoliverisessä prinssissä tapaamme synkemmän ja kypsemmän Dracon. En tiedä onko minussa jokin pahasti vialla, mutta joka tapauksessa ihastuin suunnattomasti kuudennen kirjan angst-Dracoon. Viimeistään kohdassa, jossa Draco itkee Murjottavan Myrtin vessassa, huomaa hahmon kasvaneen yli lapsellisesta nälvijä-vaiheestaan. Se kohta vain kolahti ja kovaa. Hyvä etten itsekin ruvennut kyynelehtimään.

Ninde

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Maaliskuu 18, 2007, 16:32:28 »
Pidän aikalailla kaikista hahmoista. Kelmit on pakko nostaa parhaimmiksi. Perässä tulevat heidän seuraajansa Fred ja George Weasley.
Remus Lupin: Pidin Remuksesta heti alusta lähtien. Hän on aika samanlainen kuin minä, joten häntä on helppo ymmärtää. Remus on sellainen lutunen isovelityyppi. Melankolinen, älykäs, resuinen ja lempeä. Olen aivan myyty Remukselle. :) Pottereita on kiva lukea uudestaan, kun tietää että Remus oli Jamesin parhaita ystäviä. Remuksen vaivihkainen huolehtiminen Harrysta tulee hyvin esiin kunhan lukee ajatuksella.         

Lily ja James: Lilyn ja Jamesin uhrautuminen Harryn vuoksi iski todella. Juuri noin vanhemmat tekevät (tai heidän pitäisi jos eivät.), suojelevat lapsiaan vaikka hengellään. Lilyn ja Jamesin nuoruus iskee myös. Lily inhoaa Jamesia, joka kinuaa häntä väsymättä ulos kanssaan. :D (Lily ja James tulevat tulevat jatkuvasti mieleen yhden ärsyttävän takiasen kanssa, joka ei tajua antaa minun olla.)   

Sirius Musta: Ihanan rempseä ja railakas nuorempana. Juuri sellainen, joka ei ajattele, eikä välitä seurauksista. Aikuinen Sirius meille esiteltiin ensimmäisenä. Samoin kuin kävi Remuksen kanssa, ihastuin Siriukseen heti kun hänen oikea persoonansa selvisi. Sirius huolehtii Harrysta kuin kummisedän kuuluukin. Hänestä olisi ainesta isäksi. Silti se nuori vallaton Sirius pilkistää silloin tällöin Azkabanin turruttaman olemuksen alta.         

Tästä puuttuu vielä Peter, joka osaa oikeasti olla ihan suloinen rottapoika,ENNEN kuin päättää murhauttaa ystävänsä.

Fred ja George: Heidän kanssaan on saanut nauraa mahansa kipeäksi kerran toisensa jälkeen. Kaksosten jutut ovat mahtavia varsinkin, kun he käyttävät kaksoisuuttaan hyväkseen.

Ja listaa riittäisi vielä Nymhaforasta, anteeksi Tonksista, Dumbledoreen, mutta taidan jättää heidät julmasti mainitsematta sen tarkemmin. 

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Maaliskuu 21, 2007, 08:57:20 »
George, Fred, Ronald & Ginny Weasley Ensiksi kaksoset, rakastan heidän kommenttejaan keskustelussa mm.
Lainaus
Rouva Weasley kirkaisi aivan niin kuin Hermione.
"Minä en usko! Minä en usko! Voi Ron, ihanaa! Valvojaoppilas! Niin kuin kaikki muutkin meidän perheessä!"
"Mitä minä ja Fred ollaan, seinänaapureita vai?" George kysyi närkästyneenä........FK s.203
Heidän ideansa pilapuodista ja sen toteuttaminen oli aivan loistavaa. Sitten Ron, lojaali ystävä Harrylle, joka luultavasti olisi myös minun paras ystävä jos olisi oikeasti olemassa:) Ja viimeisenä Weasleynä, muttei vähäisimpänä Ginny. Kun Hermy käski hänen olla avoimempi Harryn seurassa ja jne. niin hänestä on tullut oikein viehättävä persoona, jokseenkin samanlainen kepposten tekijä kuin veljstään. Itse haluaisin olla yksi Weasleyn perheen jäsenistä.
Harry Potter Päähenkilö, joka saa joskus angst kohtauksia. Vaikken pidäkkään niistä, Harryssa on jotain kiehtovaa. :>
Hermione Granger Nokkela, hyvä ystävä. Joka yleensä on oikeassa, ei aina(S.Y.L.K.Y). Pitää päänsä kylmänä tiukissa tilanteissa :>
Sirius Musta Kiehtova persoona, jonka monesti kuvittelen omaksi kummisedäksi. Hänessä on vaan sitä jotain, josta minä pidän. Aah<3 Vankikarkuri, rekisteröimätön animaagi..
Albus Dumledore Hauska, rauhallinen ja oikeudenmukainen peroona. Ottaa tilanteet rauhallisesti, mm. kun Harry huutaa hänelle, hän kuuntelee. Ei itse korota ääntään, vaan ymmärtää ja myöntää jos on ollut väärässä tai ei tiedä mitä tehdä. Mutta yleensä hän tietää ja osaa. Hauskoja sanontoja: "Taukki, vollotus, kummallisuus, nipistys":)
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Amethyst

• Vuotislainen
« Vastaus #29 : Maaliskuu 21, 2007, 21:03:53 »
Minun lempihahmoni on ehdottomasti Sirius. Siinä miehessä on jonkinlaista charmikkuutta, ja silti hän on huolehtiva kummisetä Harrylle. Jollain tapaa tuntuu, että hän on aikuisena vain varjo siitä, mitä hän oli silloin, kun kelmit olivat vielä koossa. Mutta silti hän on jaksanut jatkaa. Ja hänessä on vielä kelmiyttä jäljellä, aikuisenakin.

Toinen on Remus. Hänelle on varmasti jäänyt jonkinlainen katkeruus, koska hän on viimeinen kelmi. (Peteriä en enää oikein voi laskea kelmiksi.) Siitä huolimatta hän aina jaksaa olla vahva ja reilu kaikille. Remus on yksinkertaisesti hyvä ihminen.

Hmm, täytyypä vielä mainita hahmo, josta en pidä, en sitten yhtään, mutta silti hän on todella mielenkiintoinen ja moniulotteinen; Severus Kalkaros. Hän ei ennen kuudetta kirjaa herättänyt minussa muuta kuin inhoa. Nyt kuitenkin - lähinnä Vuotiksen Kalkaros-topsun ansiosta - olen alkanut miettiä tuota hahmoa enemmän. Hän on todella salaperäinen, eikä kukaan muu kuin itse Row voi olla varma, onko hän hyvä vai paha. Ja niin moni asia kietoutuu Kalkaroksen ympärille. Jos Kalkaros on ja pysyy pahiksena, minä "vihaan" häntä, mutta ilman tuota hahmoa Pottereista puuttuisi jotain.

kath

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Maaliskuu 24, 2007, 14:26:18 »
Minun ehdottomat suosikkini ovat Weaslyn kaksoset Sirius ja Harry ja tiedät-kai-kuka.Fred ja George ovat juuri sellaisia, kuin itse toivoisin olevani :D En tarkoita sitä sillä, että haluaisin olla kaikkien suosiossa, vaan sitä, että he osaavat sanoa vastaan kauempaa miettimättä, ja ovat keskeliäitä. No toisaalta, kun olen tehnyt testejä, muistutan eniten juuri kaksosia, mutta kuitenkin.. en ole velho :'(  Sirius on myös suosikkini, mutta en oikeastaan tiedä miksi.. hän vain on niin hyvä tyyppi, joka ei välitä sääntöjen rikkomisesta :D Harrysta pidän luultavasti siksi, koska minulla on taipumusta rakastua sankareihin, ja hänessä on sitä jotain suloisuutta :) ja tiedät-kai-kuka.. ilman häntä kirjasarja olisi mitätön, ja Tom Marvolo Riddle, tai Tom Lomen Valedro, on hyvin mielenkiintoinen hahmo, ja hänestä jos jostain haluaisin tietää enemmän.. :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 24, 2007, 14:29:33 kirjoittanut kath »

tugeggi

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Maaliskuu 25, 2007, 16:55:48 »
Minun mielestäni kirjojen parhaat ja ylivoimaisesti hauskimmat hahmot ovat
Weaslyn kaksoset Fred ja George he ovat huumorin tajuisia eivät todellakaan mitään*hikipinkoja* ja muutenkin hauskoja
tietenkin Dumbledore viisas ja mahtavin velho
Arthur weasly koska on mielestäni hullunkurinen henkilö keräillessään jästien tavaroita

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #32 : Maaliskuu 31, 2007, 11:24:13 »
Pakko olla yksi niistä miljoonista, joka vastaa seuraavasti:

Sirius Black. Aivan loistava, oli todella sääli, ettei Harry oikein päässyt varsinaisesti viettämään aikaa hänen kanssaan kuin pari säälittävää kertaa. Kaikin puolin valloittava persoona.
James Potter. Tarvitseeko tätä perustella?
Remus Lupin. Ihanan rauhallinen, kuitenkin joskus leikkisäkin, miellyttävä, mukava, empaattinen... jnejnejnejne...
Dumbledore. Täydellinen kaikessa epätäydellisyydessään.

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Maaliskuu 31, 2007, 15:38:34 »
Minä pidän Lily Potterista. Ei siinä sen kummempia syitä ole, kuin että kuvittelen itseni aina hänen tilalleen Jamesin kainaloon. *wirn* No mutta joo, mielenkiintoinen hahmo ja vaikkei hänestä paljon kirjassa kerrotakaan niin silti varsin keskeisessä osassa. Toivottavasti viimeisessä kirjassa kerrottaisiin lisää Lilystä ja Jamesista. Pakkohan sitä kyllä varmaan on, jos Harry lähtee synnyinseuduilleen, mutta kuitenkin.

Sirius Musta. Sympaattinen hahmo. Hänestä tulee sellainen kuva, että hän kulki aina nenä pystyssä (hyvällä tavalla), eikä kumarrellut ketään. Tosin se saattaa osin olla fan fictionin syytä, että pidän häntä sellaisena, mutta kuitenkin... jotenkin niin lapsekas elätellessään toiveita Jamesin sielun siirtymisestä Harryyn. Itkin kuoleman kohdatessa. Tulee ikävä.

Äh. Mieleeni tulee vielä pari kolme erittäin hyvää hahmoa kirjoista, mutta jos vielä jatkan niin sille ei tule loppua. Mieleen kun pälkähtää koko ajan parempia ja parempia hahmoja. Tai ei nyt parempia, mutta sanoisinko, että mielenkiintoisia. Kunnia maininta kuitenkin vielä Weasleyn kaksosille. Ovat niin hauskoja.
It's easier not to do things than left them undone.

otus

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Huhtikuu 01, 2007, 11:29:30 »
Minun suosikkihahmoni on aivan ehdottomasti Hermione. Hermione on yksinkertaisesti täydellinen. Hän on hurjan älykäs, niin sellaisella kirjaviisaalla tavalla, kuin ihan muutenkin, hyvin kunnollinen, mutta osaa kuitenkin tarpeenvaatiessa joustaa säännöistä sen sijaan, että olisi nipo, hän on empaattinen ja hyväkäytöksinen ja ainakin oman kuvitelmani mukaan vielä kauniskin.
        Ok, myönnän, että tuo on aika varauksetonta ihailua, mutta Hermy on oikeasti ihan minun idolini. Haluaisin niin olla kuin hän! :) Jotkut fiktiifiset henkilöt vaan aiheuttavat minussa mieletöntä ihailua, toinen tällainen on Agatha Christien eläkeläisetsivä Hercule Poirot, jossa muuten on yllättävän paljon samaa kuin Hermionessa. :)

sirrrex

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Huhtikuu 07, 2007, 23:33:06 »
Minun suosikkejani ovat; Ginny, Ron, Draco, Hermione ja Parvati. Ginnyä ja Parvatia on vaikea perustella, koska en oikein tiedä itsekkään miksi heistä pidän. Varmaan siksi, että molemmat ovat ystävällisiä ja kiinnostavia persoonia. Lisäksi he ovat molemmat rohkelikkoja joten se osoittaa heidän olevan rohkeita ja uskollisia. Ronista pidän, koska hän on hauska ja huumorintajuinen. Hän on myös niin uskollinen Harrylle.
Dracosta tykkään, sillä hän on jotenkin salaperäinen ja kiintoisa. Huomattiin hänestäkin uusia puolia HBPssä. Kuten, että hän olisi voinut siirtyä sittenkin hyvän puolelle. Mielestäni hän on oikeasti rohkea ja ihana persoona, vaikka Rowling onkin hänet kuvannut pelkuriksi ja raukaksi, jolla ei ole suurinpiirtein mitään hyviä puolia. Hermione on ollut lempi hahmoni aina ensimmäisestä kirjan luvusta ja elokuvan katsomisesta asti. Pidän hänestä, koska hän on älykäs, uskollinen ja kaikin puolin mahtava ystävä ja ihminen. Totaalinen kaikkitietäjä ;D Toivottavasti oli edes jotenkutiset perustelut.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #36 : Huhtikuu 10, 2007, 20:10:25 »
Sirius on ykkös suosikkini. Sirius on ihana kun hän otti heti kun sai mahdollisuuden roolin Harryn suojelevana kummisetänä ja halusi olla mukana Harryn elämässä. Tästä kertoo se, että hän kysyi suunileen ensimmäisenä Harryltä haluaisiko Harry muuttaa hänen luokseen, harmi että tätä mahdollisuutta ei tullut.

Fred ja George ovat myös loistavia! Fred ja George saavat aikaan milloin minkinlaisia tapahtumia. Fregin ja Georgen tekosille saa naureskella käytännössä aina kun heidät mainitaan kirjassa. Minusta heidän yksi parhaista jutuista on se kun Molly sai tietää Ronin valvojaoppilaisuudesta ja seurasi tämä ihana "Mitä minä ja Fred ollaan, seinänaapureita vai?" Tuo saa minut nauramaan aina.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Suskuti

• Surkeiden sattumusten tyttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #37 : Huhtikuu 22, 2007, 11:09:35 »
Weasleyn kaksoset hauskoja ilman muuta, jotenkin vain mielenkiintoisia ja mukavia hahmoja. Sitten on Sirius Musta. Mukava isähahmo Harrylle, todella harmi kun kuoli. Kiintoisa hahmo. Urhea, totta kai. Olisi saanut elää kauemmin.
"I hope you had the time of your life."   -080610

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #38 : Huhtikuu 23, 2007, 14:35:19 »
Weasleyn veljekset: He ovat tuoneet kirjasarjaan huumoria, huumoria ja huumoria.
Dumbledore opettaa Harrya, muutenkin on hyvän perikuva. Erittäin hauska ja huumoria omaava ihminen.
Sirius: Hyvä kummisetä. Osaa todellakin arvostaa hyviä ihmisiä.
Ron, Harry sekä Hermione: Kuuluvat vain yhteen ja hyvä kolmikko
Lupin: Aina hyvä opettaja, iloinen. Taitavista ihmisistä pidän.
~kirja
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2008, 18:19:51 kirjoittanut kirja »
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #39 : Huhtikuu 24, 2007, 15:37:16 »
Voldemort on ehdoton ykkös suosikki. Heti ensimmäisestä kirjasta lähtien tuo suuri pimeyden Lorsi on kiehtonut minua, niin Lordi Voldemortina, kuin Tom Valedronakin. Aina, kun luen kirjoja tai ficcejä, ne kohdat joissa kyseinen hahmo esiintyy, luen oikein hitaasti, että saan nauttia siitä kohdasta mahdollisimman kauan. :D Voldu, oot mun idoli!

Hmm.. kukakohan sitten ehkäpä Bellatrix Lestrange. Tuo kaunis (no ehkei enää niin kaunis), mustan sukuun kuuluva Voldemortin liittolainen, on myös todella hyvin toteutettu hahmo. Pidän tyylistä, jolla Row aina kirjoittaa Bellan. Bellatrixin tapa aina selvityä, ja olla Voldemortin lähipiirissä, on todella kiehtova!

Sitten mainittakoon vielä Lucius Malfoy. Viileän rauhallinen, elegantti ja rikas komistus. Rakastan Lussen vaaleita pitkiä hiuksia, ja sitä tyyntä käyttäytymistä, mikä Luciuksesta aina löytyy. Harmittaa, kun Voldemort syytti juuri Luciusta siitä, ettei se saanut ennustusta potterilta.. Voi Lucius rukkaa...

Siinäpä suurinpiirtein se top 3 (huomaatteko kaikki pahiksia! :D), tosin tuohon Lussen kohdalle kävisi pari muutakin [esim. Narcissa malfoy], mutta tuo oli helpoin selittää.. :P

-Zenz
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #40 : Huhtikuu 29, 2007, 20:40:27 »
Luna: Enpä oikein tiedä miksi. Pidin hänestä jo, kun ensimmäisen kerran luin vitoskirjan. Hän oli vain niin erikoinen, että hänestä oli pakko pitää. Ei ollenkaan niin kuin muut Rowlingin hahmot, jotka olivat vähän turhankin kuivia. Hän on ainakin hyvin persoonallinen ja tosi herttainen mielestäni. Eipä osaa sen enempää perustella.

Tonks: En osaa oikein selittää tätäkään. Hän on niin normaali.

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
« Vastaus #41 : Huhtikuu 29, 2007, 23:04:52 »
Tässä tuli ihan tippa linssiin kun näitä luki.. voi hitsi. Hitsi, kun en tiedä kenestä pidän eniten. Rakastan kaikkia hahmoja - paitsi köhköh, Draco Malfoyta, anteeksi Dracolaisen fanit (en inhoa häntä siksi koska on niin vastenmielinen ilkimys Harrylle, vaan siksi koska Rowling on tehnyt hänestä niin kärjistetyn hahmon ja kaikki vielä siitä puuttuisi jos hän vaihtaisi puolta.. raukkamainen, kärjistetty hahmo!). Joo, mutta ei tultu tänne haukkumaan, vaan ihkuttamaan näitä ihania hahmoja.. pidän kaikista Hagridista Luciukseen mutta jotkut hahmot vain iskevät eniten. Näitä tässä perustellusti luettelen.

Minerva McGarmiwa (ihana suomennos.. kyllä!)
Pidän tästä naishahmosta todella paljon. Hän on vaikuttava persoona kaikessa ns. julmuudessaan ja tiukkuudessaan, mutta kaikkine noineen hänestä löytyy empatiaa ja rakkautta vaikka jokaikiselle koulun oppilaalle jaettavaksi. Tiukka nuttura on ainutlaatuinen legenda unohtamatta (ficeistä vissiin tullut?) tykyttävää suonta ohimossa. Siitä huolimatta että hän on vaikutusvaltainen ja tärkeä henkilö, hän osaa kunnioittaa. Sekä Dumbledorea että vaikkapa Neville Longbottomia. Aivan uskomaton hahmo. Maggie Smith oli loistava valinta Minnieksi, paitsi vähän enemmän tiukkuutta kiitos :)

Ronald Bilius Weasley
Alkuajoista lähtien, nyt kun pidemmän päälle ajattelee, Ron oli ehkä ensimmäinen hahmo kehen rakastuin totaalisesti tutustuessani ensimmäistä kertaa Pottereihin ja siksi nousee päällimmäiseksi ihkutushahmoksi minulla. Ron ihastuttaa minua juuri sillä hassuudellaan ja käytännön tyhmyydellä, unohtamatta tämän kiukkuisuuskohtauksia, jotka ovat kyllä aivan omaa luokkaansa :) Ja mainittakoot, että Grint oli myös hyvä valinta Roniksi. Grintin eleet ja ilmeet sopivat hyvin Ronille (jooh, vaikka ovatkin vähän liioiteltuja varsinkin 2. elokuvassa). Hänen kateuskohtauksensa ovat lapsellisia mutta siksi juuri niin huvittavia, ja olen kertakaikkisen Hermy/Ron shippaaja, ettei loppua näy. Heidän suhteensa ja luonteensa sopivat täydellisesti toisilleen.

Kelmit
Koska rakastan kelmejä kokonaisena ryhmänä, en ala nyt jaottelemaan.. okei, myönnän, että Sirius ja Remus ovat aina sykähdyttäneet minua eniten nyyhkykohtauksiin asti (S/R, aww). Mutta nyt ihan kelmeistä. Ficeissä luen ehdottomasti eniten kelmeistä ja minulle käy lähes kaikki paritukset, kunhan tunnelma säilyy. Row on tehnyt uskomattoman suorituksen heidän kanssaan, kelmifriikkinä en voi vain sanoin kuvailla miten hienoja kaikki hahmot ovat.. Sirius ja Remus ovat vähän toistensa vastakohtia, James on vain James.. Peter on loistava hahmo kaikkien virheittensä kera, ne juuri tekevät pienestä, kurjasta rotasta vaikutusvaltaisen hahmon. En halua periaatteessa pitää hahmoja ryhmänä (vaikka tuolla ylempänä sanoin), koska pidän kaikista todella paljon, mutta jos alan kirjoittamaan kaikista niin siitä selityksestä tulisi aika pitkä.. köh. Nojoo, sanonpa vaan että lukekaa kaikki edelliset joistakin kelmeistä kirjoitetut mielipiteet, koska olen niin samaa mieltä heidän kanssaan.

Ja hahmoja joista pidän lähes yhtä paljon: Bill Weasley, Molly Weasley, F&G, Albus Dumbledore ja Severus Snape.
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Poissa Odey

• miss marauder
  • Vuotislainen
  • I think I need a HUG <3
« Vastaus #42 : Toukokuu 08, 2007, 18:08:46 »
Yksi suurimmista suosikeistani on Albus Dumbledore. Upeasti toteutettu hahmo, joka on samaan aikaan huumorintajuinen ja kiltti, mutta kuitenkin sykähdyttävä ja vaikutusvaltainen. Hänessä on omia kummallisuuksiaan, mutta on kertakaikkiaan loistava persoona. En vain osaa sanoa mitään hänestä. Albus vain on täydellinen hahmo virheineenkin.

Toinen loistavasti toteutetuista on Severus Kalkaros. Kerrassaan upea ja moniulotteinen hahmo. Severuksesta ei voi suoraan sanoa mitään, mitä hän on tai ei ole. Erittäin karismaattinen ja voimakas persoona, jonka ajatukset on loistavasti tuotu esiin. Hänestä selviää koko ajan lisää, mm. menneisyydestä. Koko saadaan lisää tietoa siitä, miksi Severus käyttäytyy sillä tavalla kuin käyttäytyy.

Sen lisäksi kaksoset Fred&George Weasley ovat suosikkejani. Ilkikurisia ja loistava huumorintaju. Vaikka he tekevät kepposia, eivät he ole ilkeitä. Tietävät mitä haluavat ja käyttäytyvät sen mukaisesti. He ovat juuri sellaisia, joiden kaveri haluaisin olla, eivät kavereitaan pulaan, puolustavat muita yms. Kaikenkaikkiaan Fred ja George ovat kerrassaan nerokkaita.

Noiden lisäksi mielestäni Phineas Nigellukselta tulee välillä loistavia kommentteja.
Some days just have more memories than others

Day

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Toukokuu 09, 2007, 19:44:17 »
Ron Weasley
Ron on mielestäni niin hupsu että häneen on helppo samastua & tehdä jotain yhtä typerää. Ron on kuitenkin ehkä hiiiiiiiiiiiieman liian mustasukkainen kaikesta kuten Hermionesta ja Viktor Krumista. Alkoi Lavenderinkin kanssa olla aivan kiusallaan tai jotta saisi Hermionen mustasukkaiseksi.

Hermione Granger Jep, Hermione tuntuu aika tiukalta tädiltä, ( mikään ei estä teitä tekemään hömpötksiänne isteenne, mutta ensiluokkalaisiin ette niitä käytä!)  mutta en usko että hän aivan sisimmässään sitä on. Hermione on itsenikin mielestä kaikkitietävä, mutta en usko että Rufus Ryimistyirin aikana hän kuitenkaan menee ministeriöön töihin. Helppo samastua, ainakin joskus.

Fred ja George Weasley Heihin on helppo myöskin samastua ja kaikkineen pilapuotineen ovat mielestäni todella hauskoja. Makeat naurut Pimennolle tekemästä kepposesta tuli :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2007, 15:55:10 kirjoittanut Day »

tirsk

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Toukokuu 10, 2007, 15:07:50 »
Luna Lovekiva

Hän on outo, mutta ei silti niin outo. Luna on hyväsydäminen ja jaksaa uskoa kaikkeen outoon ja valoisaan tulevaisuuteen. Hän on aina paikalla jos on yksinäinen. Raukkaa pientä kiusataan vielä kun sillä roikkuu retiisit korvista. :D

Grabbe ja Goyle

He ovat hölmöjä, suuria, hitaita ja erottamattomat kaverukset. He ovat varmasti omalla tavallaan suloisia. :')
Inhottaa kun Draco käyttää heitä vain hyväkseen, eikä arvosta aitoa ystävyyttä.. Tai mistä minä sen tiedän ,mutta tuntuu siltä. Ihastun paljon helpommin tällaisiin ei-niin-päähahmo-tyyppeihin, koska välillä rupeaa pännimään Harry, Ron, Hermione ja Ginny. Näistä neljästä suosikkini on Hermione.

Zaida

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Toukokuu 23, 2007, 16:03:54 »
Ginny, ehdottomasti! En ymmärrä miksi niin harva pitää hänestä, inhokkilistoilla sensijaan mainitaan vähän väliä. Ginnyn on hauska, kaunis, rohkea, mukavan vaihteleva ja ennalata-arvaamaton persoona. Kaikkiin muihin kirjojen hahmoihin olen ehtinyt vähintään kertaalleen suuttua tai kyllästyä mutta Ginny on aina yhtä rakas <3

jannal

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Toukokuu 23, 2007, 16:17:16 »
Harry on kyllä suosikki, kuulostaa vähän ehkä siltä, että olen ohimennen vaan jonkun leffan nähnyt ja se vaan oli niin hyvännäkönen ni.. joo, ei näin.
Luen just parhaillaan VK:ta, ja äsken oli se kohta kun Draco pöllii Nevillen muistipallon, ja sitten Harry noutaa sen..
Se on vaan niin hienoa, että se ajattelee muita, ja muiden parasta, eikä vaan itseään kuten Malfoy. Ja muutenkin, Harry on todella kiltti ja rohkea jne. Jotenki säälin sitä vähän, kun on menettänyt vanhemmatkin ja kokenut kovia. Ja onhan se tosiaan sulonenkin, aivan ihana. <:

Sitten kakkosena tulee varmaan Sirius. Sirius on vaan jotenkin.. en mä tiedä mikä siinä on, sekin vaan niin kiltti ja hyväsydäminen.
Oli kiva kun se tarjos Harrylle asuinpaikkaa AV:ssa. <:

Kolmas vois olla Dumbledore tai Hagrid. (Näköjään muhun vetoaa nää ystävälliset tyypit. :D)
Joo, sama perustelu kun edellisiin. Ajattelee myös muita ja on kilttejä. <:

Tykkään myös Tom Valedrosta. Se on niin salaperänen ja sopivan.. sellane, emmä tiiä mikä. :D

Mutta joo, suosikkihahmoa kysyttiin niin se on kyllä apsolutli Harry Potter. <:

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Toukokuu 24, 2007, 16:29:50 »
Minun lempparini on Hermione Granger. Hän on järkevä ja osaa ajatella tulevaisuutta. Mutta vaikka monien mielestä hän olisi sopinut Korpinkynteen tai kenties Luihuiseen, niin minusta hän kuuluu Rohkelikkoon. Hänessä on rohkeutta. Hän ei mielestäni ole itsekäs, eikä ajattele vain itseään. Hän suostui Harryn mukaan Godrickin notkolle, vaikka Harry sanoi ettei hänen tarvitse tulla. Mutta hän on myös huvittava tiukkapipo. Hän on määrätietoinen ja päättäväinen.

Toinen lempparini on Ron <3 Hän on vain niin ihanan hellyyttävä, ja suloinen mussukka. Hän on hauska, ja häneen on helppo samaistua.
Sekä Fred ja George ovat mukana heidän hauskuutensa vuoksi. Ne ovat vaan niin ihanan vallattomia.
Harrykin on aika ajoin yksi lemppareistani, koska häneen on joskus helppo samaistua. Mutta joskus hänen ajatuksensa ja päätöksensä ovat niin ärsyttäviä..
Dumbledorekin on yksi suosikeistani, hän on niin tyyni, rauhallinen, hauska, ja vaan niin turvallinen. Ja sitten tietysti Hagrid. Hän on niin ihanan ystävällinen ja symppis.
Sekä Tom Valedro.. No sitä en suosikkeihin laita, mutta mielenkiintoinen hahmo silti.. Sori hieman off-topic.. Mutta Hermione ehkä eniten, en oikein osaa valita :)

Taskis

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Kesäkuu 01, 2007, 09:38:56 »
Oma suosikkihahmoni on Albus Dumbledore. Hänellä on niin uskomaton karisma ja huumorintaju. Kaikesta mahtavuudestaan ja taikakykyjensä suomasta vaikutusvallasta huolimatta hän on ystävällinen, rakastettava ja inhimillinen. Hän on myös valmis myöntämään virheensä eikä yritä kätkeytyä "mahtavuuden" taakse.

Toinen suosikkini, tosin ei aivan Dumbledoren veroinen, on Minerva McGarmiwa. Kyky muuttua kissaksi, tiukkuus, reiluus ja pinnan alta pilkahtava huumorintaju vetoavat minuun suuresti.   

Viimeiseksi on mainittava Remus Lupin. Aivan ihana hahmo, paljon kärsinyt muttei silti katkera. Vaikka hänen ja Tonksin suhteesta en oikein pitänyt, ansaitsee Remus onnensa.

Lopuksi muita hyviä hahmoja: Fred ja George, Luna ja Ron. Hienoa tilannekomiikkaa:D

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
« Vastaus #49 : Kesäkuu 12, 2007, 20:44:58 »
Albus Dumbledore
Hän oli ensimmäisessä kirjassa etäinen, mutta on koko ajan noussut keskeisemmälle ja keskeisemmälle paikalle. Hän on hivenen hullu, mutta yhtäkaikki niin mahtava velho, niin voimakas ja taitava, turvallinen ja isällinen, surullinen ja huumorintajuinen, ymmärtävä ja opettava,

Taukki:vähän hullu ja erehtyy kalkaroksen suhteen (tai se oli todella hyvin ja harkitusti suoritettu siirto)...

Vollotus: surullinen, osaaottava, vanha, jotenkin oudosti avuton PPssä..

Kummallisuus :kummallinen joka suhteessa, vahvempi kuin kukaan, ei halunnut taikaministeriksi, tunnustaa virheitään harrylle ja....

Nipistys   opettaa käytännössä ja antaa oppilaitten ottaa oppia virheistä, vahva...

En tiedä oliko nuo edellä oikeassa järjestyksessä, mutta ei se haittaa
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.