Kirjoittaja Aihe: Suosikkihahmosi Pottereista?  (Luettu 84383 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Ateena

• Ankeuttaja
Vs: Suosikkihahmosi Pottereista?
« Vastaus #150 : Helmikuu 06, 2009, 23:49:27 »
Severus Kalkaros/Snape
- Yksi suosikeistani. Tämä henkilö on jotenkin niin mieleenpainuva ja uskomaton.
Mies vastaa parilla sanalla ja koko luokka lähes tutisee pelosta. Aivan uskomatonta.

Bellatrix Lestrange
- Vaikka en ole tästä neidistä hirveästi kuullutkaan, hän on kuitenkin yksi suosikeistani.
Hän on kaunis ja muuten vain semmoinen kiva. ?

Harry Potter
- Tietenkin oma Harrymme on tärkeä, ilman häntä ei olisi mitään!
Harryn itsepäisyys ja päättelykyky ovat uskomattomat jo ykkösluokalta saakka.
Symppis. <3

Rubeus Hagrid
- Omaa isoa köntystä ei voi olla unohtamatta! Joka leffan naminam.
Ihana lempeys eri elukoita kohtaan on kaunista.
Ei voi muuta sanoa.

Muita ? ;-)

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #151 : Maaliskuu 04, 2009, 18:47:54 »
Koitetaan jatkossa välttää yksirivisiä vastauksia sillä niitä on pitemmän päälle tylsä lueskella ja perustellut vastaukset herättävät keskustelua. Eru on loistavasti aloitusvestiin koonnut hyviä kysymyksä johon voitte vastailla :)

Potter-kirjojen maailmassa on suuri joukko toinen toistaan ihastuttavampia henkilöhahmoja. Kuka tai ketkä näistä ovat ehdottomia suursuosikkejasi? Miksi pidät juuri siitä tai niistä hahmoista? Onko hahmossa sellaisia piirteitä, joita arvostat? Mitä nämä piirteet ovat ja miksi niitä arvostat? Onko hahmo vain yksinkertaisesti hyvin kirjoitettu? Tai voitko kenties samaistua hahmoon? Millä tavalla samaistut ja mihin piirteisiin?

Keskustelun iloa:)
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Bluekki

• Ankeuttaja
« Vastaus #152 : Maaliskuu 09, 2009, 21:44:23 »
Teen ehkä asiattoman noston mutta hahmoista löytyy luultavasti aina keskusteltavaa. Lähinnä nyt herättelen keskustelua siitä, mikä hahmoissa on sellaista mitä haluaisitte itsellenne? Ominaisuus, piirre, mikä vaan :) Toivottavasti keskustelua syntyy vielä.

Lainaus käyttäjältä: Bluekki lukitussa ketjussa
Sirius Musta tietenkin jaetulla ykkössijalla Lupinin kanssa. Molemmat hahmot olleet suosikkejani ilmestymisestään lähtien. Molemmissa on jotain sellaista mitä itse ehkä haluaisin olla. Siriuksen asenne elämään [ja kaikkeen. Son vaan niin cool ^^] ja Lupinissa taas.. No fiksuus ja sellainen oma rauhallisuutensa. Tietty Kelmeily vaikuttaa tähän huomattavasti, koska itse en ikinä ole sääntöjä kunnolla rikkonut. ^^"

Weasleyn kaksoset [ja koko perhe] ovat myös suosikkejani. Kaksoset ovat hauskoja ja viihdyttäviä, ehkä taas ominaisuuksia jotka haluaisin itselleni. Bill taas on kunnon tienraivaaja ja kapinallinen. Kaiken tämän päälle vielä kaikkien [mutta varsinkin Ginnyn] päättäväisyys niin.. Pidän.

Hermione. Vahva tahtoinen plikka, ei mikään turha ruikuttaja. Silti löytyy se herkkä puoli. Eli luonteeltaan sellainen mitä itse arvostan. Tai ainakin näin kuvittelen ^^"

Rosgakori

• Ankeuttaja
« Vastaus #153 : Maaliskuu 10, 2009, 17:11:08 »
Okei....ensinnäkin sori, kun loin turhan sivu, kun en tätä löytänyt..olen uusi...Mutta pistänpä tämän tähän nyt kuitenkin...

1.Luna "Lööperi" Lovekiva
Ehdottomasti paras hahmo, 5.kirjassa tultuaan ensimmäisen kerran, ja lausuttuaan ensimmäiset sanansa, olen ollut hahmon fani. Kaikki siinä on hienoa, uneksuva luonne. Tähtihetki: Tanssii KV:ssä yksin salissa.

2.Severus Kalkaros
No hei, se on kalkaros. Kuka nyt ei voisi olla pitämättä rasvatukkaisesta, ironiaa ja puhdasta V*ttuilua sisältävästä velhosta.Kalkaroksen hahmon syveneminen tavallisesta, ilkeästä opettajasta sellaiseksi kiusatuksi raukkaparaksi.

3.Neville Longbottom
Neville nyt vaan on ihana hahmo. nevillen hahmon kasvun näkee hyvin, varsinkin kirjassa 5. loistotyyppi.
Nevillen persoona, ulkonäkö ja se-Teen parhaani-asenne toimii hyvin!

4.Weasley&Weasley
Saivat minulta jaetun paikan, ovat vaan niin loistavia. Sääli että toisen on kuoltava.

5.Sirius Musta
Jotenkin se vaan on niin asenne. Lentävä moottoripyörä.Myös Siriuksen kuolema oli ikävä asia, sillä olin ehtinyt kiintyä kyseiseen hahmon hyvin paljon.

Hahmoista joista pidän ei tähän listaan päässeet: Mundungus Fletcher, Dobby, Parvati Patil eikä Lupin.

Debra

• Ankeuttaja
« Vastaus #154 : Huhtikuu 18, 2009, 00:08:16 »
Harry Potter. Hän on joutunut selviytymään niin paljosta, muttei ole koskaan luovuttanut; hän on sisukas ja rohkea. Harry on vaatimaton, epäitsekäs, kohtelias ja muutenkin mielenkiintoinen hahmo.

Nymfadora Tonks sai mielenkiintoni heräämään heti vitoskirjan alussa, ja siitä pitäen olen kiinnittänyt häneen huomiota enemmän. Harmi että Tonks kuoli KV:ssa, mutta onneksi hänen kykynsä muuttaa ulkonäköä tahdonvoimalla periytyi Tedille. Tonks oli pirteä hahmo Feeniksin killassa, joka oli muuten synkähkö kirja. Hänen erikoiskykynsä on kiehtova.

Dobby; Aina valmis auttamaan Harrya, uskollinen ystävä. Tykkäsin paljon kohdasta, kun Dobby huomasi päässeensä vapaaksi Malfoylta SK:ssa. Järkytyin kun se kuoli viimeisessä kirjassa, kun oli juuri toiminut niin rohkeasti ja epäitsekkäästi ja auttanut Harryn ja kumppanit pakoon Malfoyn kartanosta. Ihana hahmo, se tuli niin onnelliseksi päästyään vapauteen, jonne se totta vie kuuluikin.

Remus Lupin on myös yksi suosikeistani, viisas, auttavainen jne. Hyvä opettaja AV:ssa. Vähän raukka; ihmissusi, ei töitä, joutuu elämään syrjässä, ystävät kuolleet jne.

Weasleyt; Mukava perhe, eniten pidän perheen lapsista, Fred, George, Bill ovat parhaita! Ron on hauska ja Ginny on tosi rento.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2009, 20:32:30 kirjoittanut Debra »

Poissa Oljolover

• kuuroille korville puhuva
  • Vuotislainen
« Vastaus #155 : Toukokuu 31, 2009, 11:49:02 »
Täysin epäjärjestyksessä:

Luna: se elää ihan omassa maailmassaan ja se on vaan niin...Luna. Se ei anna toisten haukkumisten häiritä sitä ja sen elämänasenne on niiiiin myönteinen.
Tonks: Hän toi todella piristystä vitoseen olemalla oma ihana, hieman utelias ja kömpelö itsensä. Harmi ettei häntä leffassa näytetty niin paljoa, ne jotka näkivät elokuvan, eivätkä ole lukeneet kirjaa voisivat luulla häntä tylsäksi ja että on yliarvostettu hahmo, mikä ei todellakaan ole totta.
Oljo: Aiemmin en pitänyt Oljosta, mutta seiskakirjan aikana siitä tuli niin söötti. Varsinkin siinä Tylypahkan taistelussa se sen huuto, joka käskee taistella Harryn ja Regulus-herran puolesta oli niin hellyyttävä.
Weasleyn kaksoset: Ne toi niin paljon lisää hauskuutta pottereihin, ettei sitä heti unohda.
Severus: Ajattelin ensin et se ois täys typerys, mut sitten ku seiskassa näytettiin ne muistot mä aattelin, et ei se ookkaan.
Sirius Black: Varsinkin nuorena kun se oli semmonen naistenmies, se oli niin ihana hahmo. Ja muutenki. Kun se kuoli itkin koko kirjan loppuun niin etten nähny kunnolla mitä luin. Nytkin vielä kun olen lukenut vitosen 21 kertaa itken silti.

Siis näitä hahmoja on tietysti tosi monta vielä, kuten Dobby, mutta tässä on nyt tärkeimmät.
Chill out, baby

Poissa Sydän

• ♪♫♪
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #156 : Kesäkuu 04, 2009, 13:16:56 »
Nooh, tässä tulee muutama lempparini.

Hagrid!!! Se on niin söpö. No, oikeasti Hagrid on aina valmis auttamaan toisia, eikä se ole yhtään paha omituisesta vakaumuksestaan huolimatta. Hagrid on vain jotenkin niin vastustamattoman söötti. <3  

Fred ja George - yksinkertaisesti parhaita. Niillä on niin käsittämättömän hyvä huumorintaju ja ne eivät ikinä jää sanattomiksi. Kaksosten pilat on aivan uskomattomia, varsinkin Pimennon aikaan.

Kaikki Weasleyt - Weasleyn perhe on tosi mukava. Niiden kaikki lapset on omalla tavallaan hauskoja, ja Molly on ihanan äidillinen - ja yleensä myös hyvin tiukka. :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2009, 11:04:01 kirjoittanut Sydän »

Poissa apupyörä

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #157 : Kesäkuu 21, 2009, 13:20:19 »
Pottereissa on paljon hyviä hahmoja, varsinkin sivuhahmoissa on paljon ihania persoonia.

Itse tykkään erityisesti Molly ja Arthur Weaslystä. Molly on lämmin ja sydämellinen ihminen, joka välittää läheisistään (lapset, Harry, Arthur, kilta...), mutta jolla on myös luonnetta ja joka osaa pitää kuria, täydellinen suurperheen äiti. Arthur puolestaan on suorastaan suloinen kaikkien jästihömpötyksiensä kanssa ja muistuttaa pikkulasta karkkikaupassa tutkaillessaan jästien elämää. Kaiken kaikkiaan he myös täydentävät toisiaan hyvin ja ovat täydellinen pari <3.

Luna on myös ihana, kaikkine outouksineen hän on suloinen luonnonlapsi, joka elää omassa maailmassaan eikä välitä muiden mielipiteistä.
Neville kehittyi sarjan aikana todella paljon, melkein surkista ja epävarmasta pojasta koulukapinan johtajaksi (KV) ja oppi taistelmaan (FK ja KV), silti Neville on sisimmältään sama kiltti, hieman ujo ja ystävällinen poika kuin 11-vuotiaana.

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #158 : Kesäkuu 28, 2009, 14:27:17 »
Lempihahmoni on ehdottomasti Ginny Weasley! Se on niin temperamenttinen punapää. Ite kanssa välillä samaistun tähän hahmoon vaikka en punaisia hiuksia omaakaan :D Ginny on vaan niin ihana ja Weasleyn perheen lapsista ainut tyttl ja nuorn. (Ite olen vanhin ja kolmesta lapsesta eka tyttö ja itseni lisäks toinen sisaruksistani on tyttö :) )

Poissa Snuffel

• purkan suurkuluttaja
  • Vuotislainen
  • titi tyy...
« Vastaus #159 : Kesäkuu 28, 2009, 17:35:23 »
Suosikkihahmoni ? Tämäpä onkin vaikea...

Kelmit
Peter nyt ei suosikki henkilöihini lukeudu, mutta Sirius, James ja Remus totta kai.
Kelmit on vaan jotenkin samanlaisia kun minä. Hulluja.

Ronald Weasley
Siis Ron on niin normaali, ja vähän... hömelö.   
Pitää huolta ystävistään, ja näin.

Ja kaikki muutkin iki-ihanat Weasleymme
 Niin ihana perhe, kuin olla ja voi. Molly sellainen hössöttäjä, ja Arthur sellanen rauhallinen (vuosisadan pari ;D)
 Se yhteenkuuluvuus tekee Weasleyistä kiinostavia ja erikoisia. Ne ovat köyhiä, mutta silti onnellisia :)
"puli, ja sillä sipuli"

Poissa Satan

• Jezebel
  • Vuotislainen
  • \,,/
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #160 : Elokuu 25, 2009, 16:19:27 »
Fred & George Weasley Se kaksikko saa aina nauramaan ja niihin ei voi kyllästyy

Luna Lovekiva Luna on ihana. Se on hömelö ja niin outo. Se outous siit tekeekin kivan. Luna ei välitä muitten mielipiteistä mikä on ihailtavaa.
Syksy saapuu ja kuukin tanssii kasvoillasi kylmää tanssiaan.
Lähtisitkö todellakin kanssani tänä yönä taivaan ostamaan.
Minä olen valmis jos tahdot niin minulla on ikävä lokakuu. Ikäväni sinuun aina lokakuun tullen täysikuusta heijastuu.

Poissa Live

• Vuotislainen
« Vastaus #161 : Elokuu 28, 2009, 11:29:44 »
Fred ja George ovat yksiä lempihahmojani. He tuovat paljon huumoria kirjoihin, vaikka niin tuo moni muukin, mutta kaksosten vitsaukset ovat yleensä parhaimpia. Henkilökohtaisesti pidän ja olen aina pitänyt ehkä hieman enemmän Fredistä, mutta molemmat kaksoset ovat suosikkejani. Fredissä ja Georgessa se on hyvää, että he ovat erittäin huumorintajuisia, mutta ovat myös ystävilleen uskollisia ja ovat usein olleet Harryn apuna. Ja he osaavat olla tietyissä tilanteissa myös vakavia, joskin harvoin, mutta silti :D

Hermione on myös yksi suosikkihahmoistani, vaikka hän onkin Fredin ja Georgen täydellinen vastakohta. Hermione on ystävilleen erittäin uskollinen (hän on aina ollut Harryn tukena), reilu ja hänellä on sydän paikallaan. Hänon myös ahkera, melko itsepäinen ja joskus vähän pikkutarkka, mutta se ei ole minua Hermionen luonteessa haitannut.

Muita hyviä hahmoja ovat Neville ja kaikki Weasleyt. Onhan niitä toki muitakin, mutta tossa nyt yleisimmät :)

Poissa Cathy

• Vuotislainen
« Vastaus #162 : Elokuu 28, 2009, 17:18:06 »
Harry on suosikkihahmoni, sillä hänen näkövinkkelistään koko kirjasarja on kirjoitettu ja hänen ajatuksiinsa pääsemme siksi tutustumaan niin hyvin. Harry on kaikkea muuta kuin täydellinen (mitä jotkut väittävät). Harry on suurimman osan ajasta ahdistunut suuresta vastuusta harteillaan ja vaikka hän kyllä pärjääkin vähän liian hyvin esim. Dracoa vastaan (huispauksessa ja kaikessa muussakin), niin en silti väittäisi Harrya täydelliseksi. Harry on ailahteleva hahmo, taipuvainen masentumaan helposti ja innostumaan myös, mikä on ainakin musta kivempaa luettavaa kuin ainainen tasapaksu olotila.

Bill on myöskin suosikkihahmo. Bill on cool, niinkuin Harrykin ajatteli kirjoissa.. Bill on kyllä pienessä osassa mikä on harmi. Mutta kuka ei silti pitäisi Billistä?

Mun on pakko tunnustaa, että myös mun suosikkeihin kuuluu Sirius. Mielenkiintoinen hahmo, kuka voisi väittää vastaan? Olisi kyllä hienoa lukea Rowlingin kertomus Kelmien ajoista, sillä myös Remus kuuluu mun suosikkihahmoihin. Remus on järkevä, vähän epävarma (varmaankin ihmissuteuden takia) ja uskollinen ystävä. Sirius on myös uskollinen ystävilleen, ja hänen "synkkä" menneisyytensä on kiehtova.

Vaikka kolmannesta sukupolvesta ei kerrota juuri mitään, Ted on kuitenkin hahmo josta pidän mielettömästi. Tonksin ja Remuksen poika, pakkohan sen on olla mahtava tyyppi? :)

Miten niin kaikki suosikkihahmoni ovat miehiä? :D Jos naishahmoista valitsisin niin sanoisin lemppareikseni Ginnyn ja Tonksin, sillä he ovat molemmat "persoonallisempia" kuin Pottereiden muut naiset. Ginny on kipakka ja kiivas luonne eikä jää jalkoihin vaikka onkin perheensä nuorin ja ainoa tyttö. Tonks on aurori ja hyvä työssään, mutta samalla hän on niin naurettavan kömpelö :D Tonks on hauska, rento ja ihana.

Potterit on täynnä hyviä hahmoja, tässä nyt muutama josta pidän.
Anything is possible.

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #163 : Syyskuu 21, 2009, 22:54:08 »
Hermione, Tonks ja Luna ovat kolme ehdotonta lempihahmoani, jotka haluaisin tavata.
Ihailen Hermionen luonnetta, sitä oikeudenmukaisuutta ja itsetuntoa, älykkyyttä sekä ahkeruutta.
Tonks on todella mukava tyyppi, niin koomisen hauska kömpelyydessään. Hän tuo jotenkin ihanaa lohtua esimerkiksi Puoliverisen Prinssin synkissä tunnelmissa.
Luna on vain sanoinkuvaamaton. Hän on Upea.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2009, 19:21:34 kirjoittanut Odotum »
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Kaisu

• Ankeuttaja
« Vastaus #164 : Syyskuu 27, 2009, 18:36:44 »
Ginny Weasley
Eka mun oli Hermione, mutta sitten se vaan tuli että Ginny on paras. se on hyvä, ei semmonen liian viisas eikä liian tyhmä!

Fred ja George
Ne on semmosia pilailioita,en osaa sanoa miksi niistä tykkään..

Oljo
En aluksi tykännyt yhtään, mutta Kuolmena Varjeluksissa siitä tulikin sitten yksi monista suosikesta..

Sirius,Tonks,Lupin ja Dobby on myös kivoja muutamat opettajat myös

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Mugiwara no Ichimi
  • Pottermore: DragonSky115
« Vastaus #165 : Syyskuu 27, 2009, 21:14:15 »
Lempihahmoni on Remus. Alkuun en tainnut kiinnittää hahmoon paljoakaan huomiota, mutta mielipiteeni muuttui runsaasti ficcejä lukiessa. Se on hyvä että on hahmoja, joista ei ole kerrottu kaikkea, tässä tapauksessa Remuksen lapsuus ja nuoruus jää suurimmalta osin oman mielikuvituksen varaan.
Ficit ovat nostaneet esille myös loputkin kelmit.

Fred ja George ovat myöskin lempihahmojani. Kelmien tapaan hekin pitävät kepposista, pilailevat ja hauskuuttavat toisia jatkuvasti. Se ei kuitenkaan tee heistä pahoja ihmisiä, joskus nauru on ihan tarpeen. On mielenkiintoista ajatella Fredia ja Georgea ja miten he esimerkiksi pärjäävät sodan aikana, ja pysyvät vahvoina. Oli harmillista, että toisen kaksosista täytyi kuolla, on vaikea kuvitella heitä erossa toisistaan.

Luna on mielenkiintoinen hahmo. Ihailen sitä miten hän ei välitä muiden mielipiteistä, vaan elää omassa maailmassaan. Ja sitä miten hän on uskollinen ystävä.
Viimeisten kirjojen aikana myös Dracosta tuli yksi lempihahmoni. Tarinan käytyä syvällisemmäksi hahmosta aukesi uusia puolia, ja on mielenkiintoista palata uusien tietojen pohjalta tarkastelemaan vaikka aiempia kirjoja ja yrittää miettiä Dracon näkökulmia. En pidä Dracoa pahana hahmona.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2012, 21:01:12 kirjoittanut Chisa »
"So many books, so little time."
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #166 : Lokakuu 02, 2009, 18:09:16 »
Jos nyt kutistan suosikkihahmolistani sisältämään vain yhden henkilön, tämä jäljelle jäänyt henkilö olisi Molly Weasley. Jaa, että miksikö? Mielestäni hänellä on suuri ja kultainen sydän, josta riittää rakkautta ja huolenpitoa jaettavaksi niin omalle perheelle kuin muille läheisille. Pidän myös hänen topakasta asenteesta ja selkärankaisuudesta.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Umbreon

• Ankeuttaja
« Vastaus #167 : Lokakuu 16, 2009, 20:25:16 »
Itse rakastan eniten Remus Lupinia, Severus Kalkarosta ja ihan Harry Potteria. Muita miellyttäviä hahmoja on Luna, Dumbledore (huumori!) ja Sirius. Jossain määrin Dracokin on aika mielenkiintoinen.

Lupin on aina ollut se ykkösfavoritte, heti kun se kirjasarjaan ilmestyi nuhjuisena ja resuisena. Pidän Lupinista niin kirjoissa, kuin elokuvissakin. Se on minusta kauhean suloinen ja raukka hahmo, joka kaipaa osakseen myötätuntoa.

Severuksesta pidän sen moniulotteisuuden ja kiehtovuuden takia. Oli aina yhtä jännittävää, kun miehestä paljastui uusia piirteitä ja kuinka sosiaalisesti taitava Sev oikeastaan olikaan, kun pystyi huijaamaan jopa lordi Voldemortia. Myös se, että ennen niin kova ja kalsea Kalkaros paljastui viimeisessä osassa niin tunteelliseksi ja herkäksi lisäsi sympatiaa.

Harryyn taas kiintyi väkisinkin, kun kerta päähenkilökin on. Hänet oppi tuntemaan ja hänen kauttaan tuota velhomaailmaa tarkasteltua jotenkin jokatapauksessa samaistuu. Olihan minussa ja Harryssä jotain samaakin, vaikken kyllä koskaan pystyisi olemaan yhtä uhrautuvainen ja epäitsekäs.

Bellatrixistä en pitänyt yhtään. Hän sai lukiessanikin sapen kiehumaan ja oli muuten jotenkin kamalan ärsyttävä mielistelijä, joka aina vain nuoleskeli Voldemortia. Kuvottavaa.

Poissa Haisku

• Kummitus-susi
  • Vuotislainen
« Vastaus #168 : Lokakuu 19, 2009, 14:32:47 »
Hmm... Paras on nykyään Ron, hän on niin hauska ja kaikista hahmoista inhimillisin :) Tokaks ois kai Hermione, jotenkin oon aina pitäny siitä, onhan hän välillä vähnän ärsyttävän näsäviisas, mutta silti jotenkin kiva. Myös Tonks on tosi hyvä ja kivan reipas ja hauska tyyppi. Siriuskin oli kiva ja tietty Fred ja George on hauskaja. Lunakin on ihana.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2010, 21:16:57 kirjoittanut Haisku »
Walked into the flames
Called out your name
But there was no answer
And now I know my heart is a ghost town…

Poissa Mirandel

• Vuotislainen
« Vastaus #169 : Lokakuu 19, 2009, 16:19:38 »
Ron Weasley - Niin kuin monet ovat sanoneet: ehkä kaikkein inhimillisin hahmo triosta, mutta minusta kyllä koko Potter-sarjasta. Hän on hauska, kömpelö ja köyhä suloinen punapää, joka ei ole myöskään kovin käytetty hahmo muissa fantasiaseikkailussa. Jos joku on Ronille edes hiukan lojaali, Ron osoittaa olevansa vielä lojaalisempi ystävä. Hän pystyy kohtaamaan pahimmatkin pelkonsa ystäviensä tähden. Ensivaikutelma Ronista voi olla se, ettei hän kyllä ikinä uskaltaisi astua lähellekkään pientä hyönteistä, mutta... silti hän kohtasi pirunnuoria, jättishakkinappuloita, jättihämähäkkejä- joita hän pelkää kaikkein eniten, basiliskin, ankeuttajia ja kuolonsyöjiä.. auttaakseen ystäviään. Siis jos joku on kunnon rohkelikko niin se on Ronald Weasley. Tuollainen rohkeus voi periaatteessa olla hyvinkin mahdollista tosi paikan tullen.

Hermione Granger - Fiksu, lojaali ja rohkea ystävä. Hän tottelee sääntöjä, mutta pystyy joustamaankin niissä tarpeen tullen, mikä on todella ihailtavaa tältä nuorelta naiselta. En osaa oikein selittää, miksi niin kovasti pidän Hermionesta.

Fred & George Weasley - R A K A S T A N!!! Se huumori ja iloisuus. Mutta ovat kuitenkin todella uskollisia ystäviä Harrylle ja Hermionelle, sekä "uskollisia" veljiä Ronille. He tuovat jotain sellaista iloista ja kaunista sävyä synkkään tarinaan. Kun laukovat pari vitsiä, unohtuvat kokonaan kaikki huolet jostain Voldemortista tai suuresta velhojen sodasta. Myös se punapäisyys lisää heidän suloisuuttaan. Aw! <3 

Lisäänpä tähän listaani Neville Longbottomin. Hän on aivan mahtava hahmo, joka kehittyy ehkä kaikkein eniten koko kirjasarjan aikana. Miten siitä ujosta, unohtelevasta ja huonosta velhosta tulee niin rohkea ja lojaali ystävä? Oli kyllä aivan mieletöntä, kun Neville tappoi Naginin ja kohtasi Voldemortin niin rohkeasti. Enpä ensimmäisen kirjan aikana kuvitellut Nevillen pystyvän siihen. Nevilleä kohtaan on myös helppo osoittaa myötätuntoa. Hänen vanhempansa makaavat ikuisesti hullujen huoneella, hän on koulukiusattu ja hän on surkea velho. Itse pystyn jotenkin samastumaan häneen, sillä itsekin olen koulukiusattu, minulla on huono itsetunto, enkä ole hyvä oikein missään oppiaineessa paitsi biologiassa(+ maantieteessä ja kuvataiteessa).

Beautiful like a morning sun inviting the dawn to break. - Trading Yesterday(Beautiful)

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #170 : Joulukuu 28, 2009, 02:00:46 »
Ehdottomasti Tonks. Hän vain on niin loistava. Olen totaalisen ihastunut hänen kykyynsä vaihtaa hiustensa väriä. Tonksin kömpelyyskin on ihana piirre hänessä, mutta luonne se hänessä parasta on. Vaikkei Tonksia paljoa esiinnykään kirjoissa tai elokuvissa, on hänen luonteensa silti mieleenpainuva. Hän on omanlaisensa, eikä hänessä ole häivääkään Malfoyta, vaikka läheistä sukua heille onkin.
Myös Remus Lupin on suosikkini, koska hän on mukavin kaikista pimeyden voimilta suojautumisen opettajista. Hän myös on ihmissusi, eikä pidä siitä ja yrittää elää kuin normaali ihminen. Remus oli myös Jamesin ja Siriuksen ystävä, ja vaikutti oikeastaan jopa säälivän Peteriä vaikka tämä oli pettänytkin Jamesin. Remus on luonteeltaan myös hieno, pidin hänestä jo silloin kun hän esiintyi ensikerran Pottereissa, nukkuvana miehenä junassa. Hän teki minusta suojeliusten ihailijan.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Joulukuu 28, 2009, 14:03:02 »
Luna Lovekiva
- Luna on ollut suosikkini siitä asti kun tuli elokuviin ja kirjoihin eli Feeniksin killassa. Tytöllä on asenne kohdallaan. Hän muistuttaa minua mahdottomasti; höpöttää kaikenlaista mitä muut eivät ymmärrä. Hän on kuitenkin niin rakastettava hahmo, sellainen hömelö jonka kanssa ei varmastikaan tulisi tylsää! Luna tuo varsinkin leffoihin sellainen fiiliksen, että hänen kanssaan aika pysähtyy hetkeksi ja voi jäädä miettimään asioita, eikä tarvitse juosta ja sählätä koko ajan pää kolmantena jalkana. Luna tuntuu olevan myös täydellinen ystävä, mikäli häneen tutustuu kunnolla ja oppii ymmärtämään.
Lööperi ♥

Fred ja George Weasley
- Ei Pottereita ilman Frediä ja Georgea! Heille ei voi olla nauramatta, kaikki vitsit ja heitot tuntuvat tulevan niin luonnostaan enkä yhtään ihmettele vaikka kaksoset olisivat tuollaisia kulissien ulkopuolellakin! Olisi mielenkiintoista päästä kokemaan muutama päivä heidän pikkusiskonaan, nähdä että miten heidän kanssaan elämä saman katon alla sujuisi. Varmaan olisi monenlaista menoa ja meininkiä, mutta täytyy nostaa pojille hattua, sillä heidän mielikuvituksena on niin mainioa ja päät muutenkin idearikkaita!
Oli muuten järkytys lukea toisen kuolemasta.

Draco Malfoy
- Täysin vastakohta edellä mainituille hahmoille. Dracoa pidetään ilkeänä ja itsekkäänä ja sekös tekeekin mielestäni hänestä mielenkiintoisen hahmon. Parissa ensimmäisessä kirjassa tai leffaassa hän todella otti ensin päähän, mutta loppujen lopuksi minun oli myönnettävä että pidän hänestä ennemmin kuin vihaan. Dracosta on paljastunut vuosien myötä niin paljon erilaisia puolia ja hän on muuntautumiskykyinen jos vain tahtoo, ja siksi hänen toimiaan onkin mukavaa seurata. Melkein parahdin itsekin itkuun kun Draconkin näin itkevän ensimmäisen kerran! Se oli jotenkin niin... hmmm... poikkeuksellistako? En olisi heti uskonut, mutta Dracon herkkä puoli on jotain aivan ihanaa!

Sushanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #172 : Joulukuu 28, 2009, 17:08:45 »
 No ensin ehdottomasti Nymfadora Tonks! Rakastan häntä, hänen pinkkejä hiuksiaan, kömpelyyttään ja elämäniloa. Ja sitten se syvällisempi puolikin paljastui, ja Remus astui mukaan kuvioihin. Ensin ajattelin, että älä nyt Dora hullu mene roikkumaan siihen, mutta sitten tajusin, että he sopivat yhteen täydellisesti. Pidän valtavasti myös Remuksesta, ainakin nykyään. Hän on yksinäinen "susi", joka todella tarvitsi viereensä jonkun, joka ei ikinä lähde. Ennen Doran ja Remuksen pariutumista en kiinnitänyt Remukseen mitään huomiota. Sitten molemmat delasivat, ja jäljelle jäi vain pieni Teddy, mikä oli surullista. Teddy on hirveän ihana, vaikkei siitä kerrottu yhtään mitään. Victoiresta ja Teddystä ei ikinä tule mitään, sillä varasin Tedin jo kauan sitten. Saan ens kesänä neljännen koiran, ja jos se on tyttö, siitä tulee Dora, ja jos se on poika niin Remus. :)
 Ja olen myös huomannut kauhukseni pitäväni nykyään Harrysta, tai ainakin ekoissa kirjoissa Harryliini on söpö, en tiedä miksi. Hän on urhea Valittu, joka selvisi tehtävästään loistavasti, hirveiden paineiden alla, ja vielä tosi nuorena. Onnee Valitulle.

Muita hyviä:

Fred ja George
 Lucius
 Albus
 Kingsley
 Villisilmä
 Percy
 Molly
 Sirius

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #173 : Helmikuu 12, 2010, 21:11:12 »
Fred & George niille ei voi olla nauramatta, se mitä ne teki kun Pimento oli rehtorina oli mainiota! Harmi vaan että Fred kuoli:( Potterit ei olis sama jos siellä ei olis Fred ja George ainakin välillä keventämässä tunnelmaa.
Sirius vaikka kirjoista Sirius on nousut suosiksi myönän että ficcit on oleet osallisina.
Luna on aina semmonen pirtee ja sit kun se ei nolostu vaikka sanois mitä(: Luna on vaan niin ... Luna!
Hermione vihasin Hermionea siihen asti kunnes luin Kuoleman varjelukset sen jälkeen oon pitänyt hänestä muissakin kirjoissa.

Muita suosikkeja on: Nymfadora Tonks, Bill Weasley, Remus Lupin, Ron Weasley

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #174 : Helmikuu 23, 2010, 12:47:43 »
Harry: Olen aina mielenkiinnolla seuraillut joidenkin muiden Harry-vihaa ja yrittänyt ymmärtää sitä. Kuinka voi edes lukea kirjoja jos yksikin lause jossa Harry esiintyy (melkein kaikki kirjojen lauseet?) pistävät vihaksi? Näin ainakin tunnen omista inhokkihahmoistani lukiessa enkä siksi voi ymmärtää tätä valintaa inhokkihahmoksi. Harry on itselleni yksi suosikkihahmoista vaikka ei todellakaan niistä parhain. Hänen ajatuksiinsa, tapoihinsa ja sanoihinsa on helppo tottua, sillä häntähän tässä kaikki vuodet seurataan.

Kuhnusarvio: Voiko parempaa hahmoa olla? Olen aivan rakastunut koko mieheen ja hänen hahmonsa tekeekin koko PP'stä mainiota luettavaa. Olisin mielelläni kuullut vanhasta miehestä lisää, hänestä kirjoitettiin liian vähän, mutta silti jo niiden parin kohtauksen jälkeen hänestä tuli ehdoton suosikkini. Hänessä on luonnetta, hän ei ole tavallinen Dumbledoren mielistelijä, tai tyhjäkasvoinen opettaja, vaan oikea ihminen! Kuhnusarvio on suloinen ja mielestäni Broadbent teki yksinkertaisesti loistavaa työtä leffassa! Hän teki Kuhnusarviosta vielä enemmän kuin mitä hän jo valmiiksi oli. Minä voisin liittyä Kuhnukerhoon koska tahansa :")

Gilderoy Lockhart: Miksi häntä vihataan? Se on todella jäänyt minulle pimeän peittoon. Minun mielestäni täydellisen itserakas ja kiero hahmo oli jotain uskomattoman nerokasta lisättävää SK'on. Minua suoraan sanottuna harmitti hänen kohtalonsa ja olisin mielelläni nähnyt, kuinka hän olisi vielä joku päivä kävellyt pää pystyssä ulos Pyhästä Mungosta. Hänen tyylikkyytensä ja tyttöjen reagoiminen häneen nauratti ja varsinkin Hermionen ja Lockhartin väliset tapahtumat olivat hupaisaa luettavaa. Hän oli varsinainen tohelo todella, mutta peitti sen erittäin taidokkaasti puuterin ja kalliiden vaatteiden alle ;D Hän on ja pysyy yhtenä minun suosikkihahmoistani, koska ei todella ole toista Lockhartia. Hänen tuntinsa ovat mitä huvittavinta luettavaa.

Hagrid: Äh, kuka voisi sanoa ei Hagridille?

Tom Marvolo Riddle: Rakastan häntä nimestään lähtien (suomenkielinen versio oli roskaa). Hänessä yhdistyy ne piirteet joita minä hyvässä hahmossa arvostan ja siksi hän on suosikkihahmoni. Kilpailijoita ei löydy mistään.

//Lisäyksenä iki-ihana Gellert Grindelwald. Tuosta herrasta olen ficciä kirjoittanut, muutamia sellaisia lukenut ja selaillut muutenkin tietoa hänestä. Kaiken tämän tuloksena olen häneen aivan rakastanut. Mikäköhän se oikein on kun ne pimeyden lordit on vaan niin kiehtovan viehättäviä? :"D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2010, 22:24:58 kirjoittanut Mortti »