Kirjoittaja Aihe: Suosikkihahmosi Pottereista?  (Luettu 91971 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa maisamiisa

• TYM-
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Suosikkihahmosi Pottereista?
« Vastaus #100 : Tammikuu 28, 2008, 16:07:24 »
minun suosikkini on Sirius Musta. Sirius on niin ihana, varsinkin kun hän sanoo aina, miten Harry on isänsä kaltainen. Siriuksen kuolema TODELLA itketti minua, ei Sirius olisi saanut kuolla kun he olivat niin vähän yhdessä, Sirius ja Harry.

ei kuttu, nyt rupeen taas kyynelehtimään sen kuoleman takia... *niisk*

Fred ja George Weasley ovat myös aivan ihania, heidän ihanan huoleton asenteensa piristää aina :D varsinkin se vallan tunnettu: "Miksi murehdit häntä-joka-jääköön-nimeämättä, kun sinun PITÄISI murehtia kakkaa-joka-jääköön-tulematta, sensaatiomaistaummetusta jopka pitää maata kourissaan!" muistan ton aina...

//  PAKKO tulla muoksimaan.

Dobby on kanssa ihana hahmo. En tiedä miksi tykkään siitä, lepakkokorvienko takia, mulkosilmien vai aatteiden takia? En tiedä. Olen Dobbyn kuoleman kanssa itkenyt joka kerran kun olen sen lukenut, ei ihan oikeasti miksi se piti tappaa, Row? En tykkää susta :(

Colin Creevey, tuo aliarvostettu, suloinen hiirenharmaahiuksinen poika. Rakastan häntä, vaikka onkin mussukka kuollut jo. Angst. En tajua, minkä takia Colin & Dennis ovat niin aliarvostettuja, jos tunkee Colinista ficciä Finiin niin max yhden kommentin saa ja senkin vain sen takia että on itse käskenyt tutun mennä lukemaan. Angstangst. Mutta joo, Colinia, Dennisiä ja Colinin kameraa rakastan kaikkia, tuossa järjestyksessä. Niih <3
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2008, 16:39:29 kirjoittanut maisamiisa »
'cause baby you weren't the first or the last or the worst, SHAKE IT

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • love is right now
« Vastaus #101 : Helmikuu 10, 2008, 13:22:29 »
Tämä "tärkeyslista" voi muuttua!

Mun ehdoton suosikki on Luna Lovekiva. Ei Lunaa saa kiusata! Sehän on ehkä vähän outo, mutta samalla todella mukava ja kiva. Varmaan kiltein oppilas pottereista. Kun katsoin feeniksin kilta leffan, aloin fanittamaan Lunaa toden teolla. Evanna Lynch näyttelee Lunaa täydellisesti. Kuvittelinkin Lunan tuollaiseksi... no melkein. Ja sillä on niin ihana ääni. No Luna on niin kaunis ja kiltti. Kiva jopa kiusaajilleen ehkäpä. Ehdottomasti paras :D

Toiseksi on Sirius Musta. Niin väärinymmärretty, todella hyvä ja rohkea heppu. Huumorintajuakin löytyy... Joskus vihaan Bellatrixiä niin paljon; miksi sen piti tappaa Sirius? Sirius aina puolusti Harrya, tuli heti apuun. Ja sen takia kuolikin. No ainakin se oli sankarillinen kuolema... Siriuksen näyttelijä ei kyllä oo niin hyvä; joku ärsyttävä tatuointihemmo. On kivaa, että Sirre on animaagi. Ja koirat on niin kivoja. Sirreenhän on helppo samaistuakin.

Mun lempihahmoihin kuuluu myös Hermione. Hermione on vaan kiva, ja onneksi niin viisas. Ärsyttää vieläkin, ettei Harry uskonut Hermionea, kun se sanoi että Harryn näky, jossa Siriusta kidutetaan, on huijausta. Muuten mitään ei olisi tapahtunutkaan. Hei, Hermuun voi aina luottaa! Vaikka Hermione saattaa vaikuttaa joskus määräilevältä ja ärsyttävältä kaikkitietävältä, niin eihän se sille voi mitään, että se on viisas. Hermione on myös rohkea. Ja ei sille voi mitään, jos se leffoissa on sellanen ärsyttävä joskus, sehän johtuu ohjaajasta. Ensimmäisessä ja toisessa elokuvassa se oli parempi. Ja kirjoissa myös.

Sitten on ainakin Dumbledore, jossain välissä. Meidän ihku Dumppis on niin ymmärtäväinen ja viisas. Myös todella huumorintajuinen. Dumble on aina niin ihanan ja hauskan tyyni, ja vaikka tapahtuisi mitä, se vaan on usein tyyni. No mua harmitti Dumbledoren kuolema, yhtä lailla kuin Siriuksenkin.

Myös Lily, James, Lupin, ja jotkut muut on kivoja. Miksi kaikki parhaat kuolee... No feeniksin killan jäsenet on ainakin aika kivoja. :D Myös Fred ja George on hauskoja, jne.
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Leppone

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Helmikuu 10, 2008, 13:28:30 »
Luulenpahan että minun lempihenkilöni ovat nämä:

Ron Weasley Odottamattoman hauska, joka leffassa se saa nauramaan, varsinkin (salaisuuksien kammiossa) monessa kohtaa :)

Fred ja George Mahtavaa huumoria, ja rohkeutta ärsyttää tiettyjä opettajia :)

Hermione Granger Todella hieno henkilö, vaikka en kauheasti lukutoukista tykkää, mutta hänessä on sitä jotain joka pääsee minun lempi hahmojeni listalle ;p

Ei taida muita henkilöitä olla..

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #103 : Maaliskuu 06, 2008, 17:52:27 »
Rubeus Hagrid
Ensimmäiseksi hän(vaikkei nämä ole missään järjestyksessä), sillä se oli rakkautta ensisilmäyksellä. Hän on vaan niin ihana. Osaa olla pelottavakin, mutta se herttaisuus, ystävällisyys ja uskollisuus ovat ihanimmat piirteet. Hagridin tarina on kiehtova ja mielenkiintoinen, ja hän on hieman hömelö. Ja siksi hän on ykköslempihahmoni.

Albus Dumbledore
Tietenkin.

Sirius Musta, Remus Lupin & James Potter
James oli joskus pienempänä se ihanin, mutta en osaa enää pistää heitä kolmea järjestykseen. James ei tosin ole yhtä herttainen kuin Remus... En todellakaan osaa sanoa.

Lucius ja Narcissa Malfoy
Narcissassa on aina ollut jotain kiehtovaa. Ja Lucius nyt vaan on Lucius, ihana hopeahiuksinen mies.

Muita suosikkeja:
Fred & George Weasley
Severus Kalkaros
Percy Weasley
Nymfadora Tonks
Draco Malfoy
Neville Longbottom

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2008, 22:08:24 kirjoittanut Mizza »

al

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Maaliskuu 09, 2008, 12:19:29 »
Minun suosikkihahmoni on Albus Dumbledore, koska hänestä hyökyy ilmoille tietynlaista voittamatonta mahtia ja samalla hyväntahtoisuutta ympäristöään kohtaan, hän ymmärtää ja osaa olla auttavainen, mutta hänellä on myös salaisuutensa. Albus on ollut minulle aina tietynlainen isähahmo. Ymmärtäväinen ja elämästä kaiken irtiottava.

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Maaliskuu 09, 2008, 14:10:20 »
Voi, minun ylivoimainen lempihenkilöni on Sirius Musta. Rakastuin tähän henkilöön hänen ja Harryn välisen "isä-poika" suhteen takia, koska minä rakastan sellaisia. Mutta en ole edes varma missä kohtaa kiinnyin Siriukseen niin syvästi, mutta hän on minulle vain aina ollut se ykköshahmo ja se oli todella kamala kohta kuin hän meni kuolemaan :/ Erittäin ilkeästi tehty! Murr...
Mutta on hyvä huomata, että vaikka Sirius kuolikin niin useissa ficeissä hän elää ja niitä on aina kiva ja piristävä lukea. Ja lisäksi ficcien myötä rakkauteni Siriusta kohtaan on kasvanut entisestään.
Se, miten hänen perheensä hyljeksi häntä, hänen rakkaus Harryä kohtaan, hänen ja miden kelmien kiinnostava nuoruus, hänen luonteensa ja oma mielikuva (nimen omaan omamielikuva, elokuvian "Siriusta" en mistään hinnasta tunnusta omaksi Siriuksekseni :D) hänen ulkonäöstään... aaawww, erittäin upea ja ihana hahmo.

Lisäksi rakastan Remusta, Jamesia ja Lilyä. Se, mitä Jamesista ja muista kelmeistä "paljastui" vitoskirjassa, ei muuttanut minun kantaani heistä. Sillä kelmeissä on jotain aivan ihanaa, ja minä rakastan lukea heistä ficcejä ja kuvitella heidän elämää. Ja Lily nyt on Lily... Jamesin suuri rakkaus. Kuka ei voi olla hänestä pitämättä?

Rakastettavien Kelmien lisäksi, pidän myös itse Harrystä, tämän sankarillisen, epäitsekään päähenkilön lisäksi rakastan Hermionea, joskus Ronia, McGarmiwaa, Fred & Georgea, Ginnyä, Tonksia, Lunaa... lisäksi viimeisen kirjan myötä olen oppinut joka ihan Kalkaroksesta pitämään. En kyllä osaa sanoa, pystyisinkö lukemaan hänet lempihahmoihini.

Teena

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Maaliskuu 11, 2008, 18:52:23 »
Itse en ole kunnolla pohdiskellut suosikkihahmoa. Pidän lähes kaikista. Mutta ehkä kärkikolmikkoon kuuluu Ron Weasley, Remus Lupin ja Draco Malfoy. Niitä sitten seuraavat mm. Luna Lovekiva, Ginny Weasley, Severus Kalkaros, Harry Potter, Sirius Musta ja niin edelleen ja niin edelleen. Kovin en ole lokeroinut hahmoja mutta tuossapa noita..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2008, 19:12:44 kirjoittanut Teena »

Poissa No Speed Limits

• Palleromaisen tanakka ja takakorkea<3
  • Vuotislainen
  • ...something beautiful...
    • Suomenlapinkoira Frodon elämää
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #107 : Maaliskuu 12, 2008, 16:48:55 »
Hagrid

Hagrid on vain jotenkin niiiin sympaattinen! Tuollaisest isot pelottavan näköiset mutta lämminsydämiset jätit on vaan mun mieleen!

Sirius

Sirius on vaan yksinkertaisesti niin hurmaava! En saata uskoa, että Rowling saattoi tappaa hänet *mur*... Bellatrix-kana onkin inhokkihahmojani...

Lupin

Mukava ihmissusi! Siinä vasta hyvis! Ihastuin häneen jo kolmannessa kirjassa, niin taitava opettajakin...

Dumbledore

Jotenkin Dumbledore on niin viisas ja rauhallinen, mutta silti niin voimakas! Ja fiksu, voittaa aina väittelyissä sun muissa... oli suorastaan ihanaa lukea, miten Dumbledore 5. kirjan siinä kuulustelussa väitteli niin taitavasti Toffeen kanssa!
...Tulepas Kalle tänne, ulos teelle, Kustaan ikkunan alle... ^^ Hauskaa vai mitä?

Erkku -> No Speed Limits

Poissa paahto

• vanamo
  • Vuotislainen
« Vastaus #108 : Maaliskuu 15, 2008, 11:05:01 »
Vastauksianne lukiessa huomasin, että lähes kaikissa hahmoissa on jotain ihanaa ja kiinnostavaa. Alunperin olisin vastannut suokkarikseni Luna Lovekivan. Luna on vain niin ihana kaikessa omituisuudessaan. Sitäpaitsi olen hiukan samanlainen kuin hän. Paitsi en varmaan yhtä rohkea... Ja kun luin muiden kommentteja, huomasin, että myös Sirius, Hagrid, Ron, Fred ja George ovat aivan upeita hahmoja! Kaikista noista olen aina pitänytkin, mutta se vahvistui vielä nyt, kun luin heidän hyviä puoliaan. Täytyy kyllä sanoa, että Row-täti on todella miettinyt asioita luodessaan näin sympaattisia hahmoja! :D
*pring pring* Tämä on pirikello.

Kiitos avasta Seatearille! :)

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #109 : Maaliskuu 15, 2008, 19:03:19 »
Kaikkein suurin suosikkini on ehdottomasti Severus Snape (suomennokselle en oikein lämpene). Olen tykännyt hänestä kovasti pikkutytöstä lähtien - jotenkin hän on niin ihastuttavan salaperäinen ja monimutkainen hahmo, ettei hänen päämääristään ja tunteistaan ole koskaan (ennen viimeisen kirjan loppua) voinut olla oikein varma. Myös sarkastisuus ja hienoinen ilkeys vetoaa minuun täysillä, siinä on jotain järisyttävän viehättävää. Ja tietysti älykkyys on todella ihana piirre ihmisessä, ja Severushan ei niitä tyhmimpiä miehiä todellakaan ole. Muitakin perusteluja löytyy, mutta jospa en kerro niitä, etten spoilaisi DH:ta.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #110 : Maaliskuu 15, 2008, 20:19:12 »
Minulla on aika monta suosikkihahmoa:
Hermione Granger, koska häneen on jotenkin niin helppo samaistua. Minussa itsessäni on vähän Hermionea, koulu sujuu hyvin, rakastan kirjoja ja olen muutenkin aika "hermionemainen". Lisäksi potteristi-kaverini mukaan minulla on Hermionen nauru. :D
Luna Lovekiva, koska hän on vaan niin ihanan omituinen! Luna on niin hellyttävä omine juttuineen, ettei häntä voi olla rakastamatta.
Dobby. Ensi alkuun Dobby ärsytti, mutta nykyään hänestä on tullut yksi lempihahmoistani, kenties kaikkein lempparein. Haluaisin oman Dobbyn...<3 :)
Using the "are we", are we?

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #111 : Maaliskuu 19, 2008, 17:51:00 »
Remus Lupin, ah, elämäni mies. Eikun siis, Remus on lempihahmoni, ja on aina ollut, eli siitä asti kun Remus on ollut kuvioissa mukana. Pitänee mainita myös toinenkin elämäni mies, Percy Weasley. Olen tyrmistynyt, miten vähän percieihkuttajia täällä Vuotiksessa liikkuu. Percy on ollut lempihahmoni myöskin aina. Uudempia kullanmuruja ovat Lucius ja Severus, joista pidän myös todella paljon. Pitänee myöntää, että lempihahmoihini lukeutuu myös kaikkien rakastama Sirius. Ah, ja melkein unohdin Gilderoyn! Minä todellakin rakastan Gilderoyta, valloittava hahmo. Pienempänä lempihahmoni olivat Fred ja Georgie (ennen kuin luon kolmosen vuonna -02, kolmosen luettuani heti Remukan jälkeen), mutta iän kertyessä (heh, tässä vaiheessa jokainen käy katsomassa profiilista vallan korkean ikäni) lempihahmoihini on lukeutunut enemmän aikuishahmoja, poikkeuksena siis tuo Percy.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Ambra

• Ankeuttaja
« Vastaus #112 : Maaliskuu 23, 2008, 18:08:44 »
Minun lempihahmoni ovat oikeastaan vaihdelleet suunnattomasti lukemisen aikana, mutta yritän jotenkin tiivistää ne tärkeimmät.

Pääkolmikosta minuun on aina iskenyt eniten Hermione. Tottakai Harry on päähenkilönä tavallaan läheisin, mutta häntä on mielestäni turha mainita erikseen. Hermione muistuttaa joillakin tavoin hyvin paljon minua - ja toisaalta hän on niin kaukana minusta kuin vain voi. Hän jäi kirjasarjan aikana ehkä vähän pinnallisemmaksi hahmoksi kuin olisin toivonut, mutta hän on kuitenkin tärkeä.

Vasta viime aikoina olen kiinnostunut enemmän kelmeistä ja heidän sukupolvensa noidista ja velhoista. Yksi suosikeistani on Bellatrix, vaikkakin tähän on voinut hieman vaikuttaa myös viidennen elokuvan roolin tehneen Helena Bonham Carterin suoritus. Bellatrix on alkanut kiehtoa minua vasta viidennen kirjan jälkeen, mutta hän on kaiken hulluutensa kanssa erittäin mielenkiintoinen hahmo.

Itse kelmeistä minun on vaikea sanoa suosikkiani, koska pidän erittäin paljon heistä kaikista - Matohännästä kenties eri tavoin kuin muista; hän ei ole samalla tavalla ihailtava hahmo, mutta silti mielenkiintoinen. Jotenkin mieleeni nousee koko ajan Sirius, joten ehkä hän on sukulinjojensa turvin Kelmien ykkönen. Toivon, että tähän päätökseen eivät ole päässeet vaikuttamaan ne kaikki miljoonat lukemani kelmificit, joissa Sirius on poikkeuksetta se parhaimman näköinen naiskaappari. Tai maailman paras sänkykaveri Jamesin tai Remuksen kanssa tai mitä tahansa. Kuka on lukenut kelmificin, jossa Sirius EI olisi se parhaimman näköinen?

Naisista ainoat voimakkaat henkilöhahmot ovat mielestäni Tonks ja Minerva McGarmiwa, ja he ovat siis myös suosikkieni joukossa. Tonks on joukossa siksi, että hän on sympaattinen, ei täydellinen vaan aavistuksen kömpelö. Olin aivan innoissani, kun kuudennessa kirjassa kerrottiin Tonksista ja Lupinista! Tonksin alakuloisuus melkein tarttui minuun itseeni... McGarmiwa taas on lempiopettajani ja suorastaan ihana tiukkoine nutturoineen. Toisaalta taas harmittaa, että olen katsonut niin paljon Potter-leffoja, koska en osaa kuvitella Minervaa enää kuin Maggie Smithinä.

Weasleyt ovat aina olleet ihana perhe, ja heistä on hauska lukea, mutta on minulla heistäkin suosikkini. Fred ja George Weasley ovat olleet jo pitkään - tarkkaan ottaen varmaan alusta asti - ihania. En todellakaan pysty samaistumaan heihin, olen niin kaukana heistä kuin vain voi olla, mutta he ovat koko kirjasarjan kirkkain piristysruiske.

Nostaisin vielä esille Severus Kalkaroksen sekä Albus Dumbledoren. Dumbledore on yksi harvoista kestosuosikeistani (Hermionen ohella). Vaikka hänestä kerrottiin henkilönä hyvin vähän - varsinkin ensimmäisissä kirjoissa - mutta kiinnyin tähän vanhaan hupsuttelijaan ja neroon jo ensimmäisessä kirjassa. Kuvitelma vain syventyi loppua kohden.

Severus taas liittyi suosikkeihini vasta seitsemännessä kirjassa, joten en jaarittele hänestä enempää.

Muita, lähinnä aikaisempia, mutta myös niitä lemppareita, joille ei ole kummempia perusteluita, ovat Remus Lupin, Ginny Weasley (lempihahmoni siihen asti, kun hän alkoi olla Harryn kanssa), Luna Lovekiva ja Molly ja Arthur Weasley.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2008, 15:48:25 kirjoittanut Ambra »

nikodeemus

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Maaliskuu 26, 2008, 16:58:41 »
Ehdoton suosikkini on Kingsley Kahlesalpa. Rauhallinen, taitava ja urhea velho.
-On töissä ministeriössä, ja hyvissä väleissä ministerin kanssa, vaikkei oikeasti heille työskentelekkään. Kaksoisagentti. Oujee.
-Erinomainen aurorin koulutus.
-Mahtavan tyylikäs, rauhallinen puhetyyli. Salaperäinen... :) Pidän hänestä eniten.

-Toinen suosikki on Hermione Granger.
Mahtavan taitava noita, jolla on korvan takana enemmän loitsuja kuin Herra Weasleyllä töpseleitä. Mieti jos joutuisit kaksintaistella häntä vastaan, kun hän on suuttunut ja vihainen? Ei kiva ajatus...
-Nopeaälyinen ja uskomattoman fiksu. Mitä pulmaa Hermione ei ratkaisisi? Miettikää nyt Kalkaroksen arvoitusta suojaamaan Viisasten kiveä! Harry oli kauhuissaan ja luuli heidän jäävän sinne, mutta ehei, hermionelle se oli kuin jokapäiväinen koulutehtävä.

Siinä kaksi suosikkihahmoani.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2008, 20:05:25 kirjoittanut nikodeemus »

Kiisseli

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Maaliskuu 27, 2008, 20:43:03 »
Oma suosikkini on ehdottomasti Luna Lovekiva, Luna, Lööperi. Ruttusarvisten nistasiikkien, narskujen ja muiden upeiden otusten puolesta puhuja. Hänessä on todellista lapsen viattomuutta ja taianomaista viisautta nähdä asiat niinkuin ne ovat. Tällaisia ihmisiä ei nykyään löydy paljonkaan. Lunan rehellisyys, omaperäisyys ja luotettavuus ovat hurmaavia ominaisuuksia, haluaisimpa itsellenikin samanlaiset retiisikorvakorut!

Muita ihania hahmoja ovat Fleur Delacour, Hermione, Draco Malfoy ja seitsemännen kirjan myötä Dumbledore ja Kalkaros.

Youre

• Ankeuttaja
« Vastaus #115 : Maaliskuu 27, 2008, 23:31:43 »
Ensinnäkin, lempihahmoihin kuului kärkikolmikko, joiden touhuja oli jo tottunut seuraamaan.

Harry, jotenkin vain kirjaa luettaessa tuntui, että eläytyisi hänen elämäänsä. Mahtava persoona, vaikka välillä vähän.. en osaa sanoa mikä. :)
Ron, on jotenkin ihanan hauska. Välillä saattaa päästää suustaan jotain ihan kummallista, mitä ei ole miettinyt loppuun asti. Jokin viehättää, välillä on vähän ulkona kaikesta..
Hermione, fiksu, mutta kuitenkin hauska. Pätevä velho, joka ratkaisee melkeimpä tilanteen kuin tilanteen. Vaikka ei ratkaisu heti löytyisi, eiköhän Hermione etsi käsiinsä kirjan mistä ratkaisu löytyy.
Sirius, hauska mutta elämän voimainen. Hänestä kuohuu oikein elämänvoima, ja halusi elää kunnolla. Ja eläessään kuolikin.
Lupin, ihan ekana en oikein tiennyt oliko Lupin paha vai hyvä. Nyt kuitenkin selvinnyt, että hyvähän hän. Mutta jotenkin hän oli viisas, rauhallinen, Harryn puolella ja jotain hänessä on..

Mutta parhain hahmo oli ehdottomasti Albus Dumbledore! Viisas, mutta iäkäs velho. Jotenkin rakastan sitä, että hän kätki välillä viisautensa vähän vanhuuden höperöihin juttuihin, ja kun aika tuli hän näytti viisautensa ja oveluutensa, vaikka suurin osa luulikin häntä höperöksi. (; Kirjoissa on myös jotenkin ihailtava tunnelma, kun hän on velhoista suurin (!) ja ihmiset kunnioittavat häntä.

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #116 : Maaliskuu 28, 2008, 21:56:32 »
Omiin suosikkeihini kuuluu ehdottomasti Harry. Minulla on yleensäkin sellainen syndrooma, että rakastun päähenkilöihin. No yllätys, niin kävi nytkin. Pidän Harrysta siksi, että hän on ensinnäkin lojaali. Hän ei hylkää ystäviään vaikka mikä tulisi, he ovat hänelle tärkeämpiä kuin mikään muu. Harry on myöskin epäitsekäs ja tahtoo pelastaa maailman^^. Monet eivät pidä tästä piirteessä hänessä, mutta minä tykkään tästä supersankarista juuri tästä syystä. Harry on kuitenkin jollain tapaa osoittautunut monessa suhteessa aivan tavalliseksi nuoreksi. Nuorilla nyt on tapana vähän angstata, ja Harrylla todellakin oli siihen syytä, varsinkin FK:ssa. Mutta hyvä silti, että hän pääsi siitä yli.

Uusin suosikkini on Severus. Ennen kertakaikkiaan vihasin tätä hahmoa! Pidin häntä pelkkänä Harrya kiusaavana idioottina (onkohan jo tullut selväksi, että pidän Harrysta?), joka ei näe omaa napaansa pidemmälle. Edes silloin kun selvisi, että hän oli koulukiusattu, en tuntenut myötätuntoa. Nykyään olen sitä mieltä, että hän on äärimmäisen monipuolinen ja yllätyksiä täynnä oleva hahmo. En tosin pidä siitä, miten hän siirsi vihansa Jamesia kohtaan Harryyn, mutta on se toisaalta ymmärrettävää. Minäkin olen ollut koulukiusattu (ja olen vähän edelleen), joten tiedän, miltä hänestä mahtoi tuntua. Ja sanonpahan vaan, että Alan Rickman on namu(vaikka onkin vähän vanha mulle..)!<3

Sitten on tietysti nämä kuuluisat Kelmit. Parhaita ovat myös Hermione, Ron, Fred ja George, Luna, Dumbledore.. No, näitä tietysti riittäisi :)
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

Poissa Krizz

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #117 : Maaliskuu 29, 2008, 11:21:37 »
Sirius on yksi aivan ehdottomista suosikeistani. Vaikea selittää minkä takia, jotenkin vaan hyvä persoona.
Dumbledoresta aloin tykkäämään vasta varsinaisesti Feeniksin Killassa. Vaikka onkin todella vanha ja kunnioitettu, niin osaa olla myös hauska.

Naisista oikeastaan lempihahmoni on Tonks, josta tykkäsin ennen kuin se ihastui Remukseen. Jotenkin se kohta kirjassakin on hyvä, kun Harry haetaan kotoaan. Tonksin paras puoli on tietenkin metamorfimaagius.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #118 : Maaliskuu 30, 2008, 11:46:34 »
Ehdottomasti ykkössijan valtaa ikuinen suosikkini Luna Lovekiva, jonka moni muukin on täällä jo maininnut. Hän jaksaa olla oma itsensä ja sepittää niistä iänikuisista ruttusarvisista niistaisikeistä sunmuista, vaikka häntä kiusataankin. Hän on niin sympaattinen.

Sekä myöskin Kenofilius Lovekiva joka todellakin rakastaa tytärtään (no juu, vaikka yrittikin vangita pääkolmikon) ja elää omassa maailmassaan vain Lunan kanssa. Kseno ei muista välitä, kuten ei Lunakaan vaan on oma itsensä. Hahmo on jotenkin liikuttava ja säälin häntä KVn aikana, kun häneltä oli viety ainut mitä hänellä oli: Luna.
PS. Lukisin ehdottomasi Saivartelijaa jos se olisi mahdollista.

Minerva Mc Garmiwa olsi unelmaopettajani, hän on tiukka ja reilu, sekä hyvin viisas, mutta osaa myös olla hauska. Etenkin FKssa ehdottomia lempparikohtia on se kun Riesu ruuvvaa kattokruunuja alas ja Minerva kehoittaa vääntämään toiseen suuntaan ja etenkin tämä:
"Potter" hän[Minerva] kajautti "minä teen sinusta aurorin, vaikka se olisi viimeinen tekoni!Vaikka joutuisin valmentamaan sinua yöt pitkät, minä pidän huolen, että saavutat vaaditut tulokset!"
Se todistaa, että McGarmiva on hyväsydäminen ja äärimmäisen rohkea ja viisas, välittää oppilaista ja on hyvin epäitsekäs.

Ja melkein jokaisen mainitsemat Fred ja George Weasleyt, joista ei voi olla pitämttä. He ovat niiin hauskoja, ja kirjasarja olisi aikas tylsä ilman heitä.

Ja jostain kumman syystä tykkäsin Oliver Woodista, siihen asti kun hän oli, eli hmm komalteen kirjaan (?). Hän oli jotenkin hauska niine kannustuspuheineen.

Lisäksi suosikiksi yltävät Tonks, Ron, Sirius ja Dobby
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2008, 15:49:42 kirjoittanut tulppaanipenkki »
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

nelly

• Ankeuttaja
« Vastaus #119 : Maaliskuu 30, 2008, 12:15:01 »
Mun mielestä Dumbledore on aivan ehdoton ykkönen! Sen lausahdukset on niiin parhaita:D Yksinkertasesti ihan paras hahmo! Oli tosi surullista että se kuoli. *itkee*
Kun olin kirjan lukenu oli tosi tyhjä olo..
Dumbledore on kyllä varmaan pelottava kun se suuttuu kunnolla. Tajuan miksi Dumbledore "On ainut velho ketä Voldemort on koskaan pelännyt"

tutkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Maaliskuu 31, 2008, 13:07:31 »
Ihan ehdoton ykkössuosikkini on aina ollut Severus Snape. Mielenkiintoinen, monipuolinen ja salaperäinen hahmo. Ennen DH:ta ei voinut olla ollenkaan varma, että kummalla puolella hän nyt sitten loppujen lopuksi on. Ja ah, se sarkastisuus sekä sellainen ilkeys. Todella ihastuttava olento.

Lucius Malfoy on on myös ehdottomia suosikkejani. Lucius on ihana. Se piikittely, mitä hän harrastaa on jotain parasta, ja joku tuolla muutamia sivuja sitten sanoi, että itsevarmuus on seksikästä, joka tuo on niin totta. Minulle Lucius edustaa paljolti juuri sitä, mitä minä ymmärrän sanalla seksikäs.

Bellatrix Lestrangen ihastuttavan hulluuden tajusin oikeastaan vasta nähtyäni the Order of the Phoenix-leffan. Helena Bonham Carter on mielestäni onnitunut Bellatrixin kanssa kohtuu loistavasti, nyt luen kirjojenkin Bellatrixiä vähän eri silmällä ja olen tullut siihen tulokseen, että on hän aika ihana. Mielenkiintoinen hahmo.

Poissa Dorothy

• Tyylitietoinen ja elegantti
  • Vuotislainen
« Vastaus #121 : Maaliskuu 31, 2008, 18:43:41 »
Itse pidän eniten pääkolmikon lisäksi Hedwigistä, Narcissa Malfoysta, Luna Lovekivasta ja Dumbledoresta.
Hediwig on niin ihana<3. Sen ansiosta pöllö onkin eräs lempieläimistäni. Kirjoissa Hedwig on Harryn uskollinen ystävä. Silloin kun Harrylla ei ole ketään muuta, hänellä on ainakin Hedwig.
En oikein tiedä miksi pidän Narcissa Malfoysta. Hän vain jotenkin vaikuttaa pohjimmiltaan ihan hyvältä tyypiltä. Onhan ne muutkin Malfoyt ihan kivoja, mutta Narcissasta tykkään kuitenkin eniten.
Luna Lovekiva on jotenkin niin mahtava! Uskaltaa olla erilainen. Näyttelijä (en muista nimeä) oli juuri sellainen, miksi olin Lunan kuvitellutkin.
Dumbledore on ollut ihan alusta asti yksi suosikeistani. Hän on sellainen rauhallinen ja viisas ihminen, jonka läsnäollessa tuntee olonsa turvalliseksi.

Sale

• Ankeuttaja
« Vastaus #122 : Huhtikuu 02, 2008, 14:47:16 »
Se ei kai haittaa jos tyyppi ei ole ollut kaikissa kirjoissa?
Ykkössuosikkini, kaikista ihanin tyyppi koko Potter kirjoissa (ja varsinkin elokuvissa) on Cedric Diggory. Hän on niin söpö! Ja kiva tietysti myös, koska hän on niin reilu muille.
Sitten tykkään myös Dracosta. Hän on sopivasti pahis.
Sitten tykkään myös Ronista, vaikea tosin perustella. Ja Weasleyn kaksoset ovat huippuja, koska he ovat hauskoja ja ovelia, todellisia neroja!

Poissa Chiinatzu

• Kaikki on Hassun Jäniksen syytä!
  • Vuotislainen
  • Kelmeilijä
« Vastaus #123 : Huhtikuu 02, 2008, 18:28:53 »
Kolmikon lisäksi suosikkini ovat:

Sirius Musta, James Potter ja Remus Lupin
Ihanat kelmit. Harryn rakas kummisetä Sirius, Lilyn rakas aviomies James ja Yksinäinen Susi Remus. Erilaisia persoonallisuksia, jotka kaikki joutuivat jollain tavalla Peterin pettämisen uhriksi.

Nymfadora Tonks
Tonks joka inhoaa nimeään ja jolla on pinkit purukumin väriset hiukset. Persoonallinen ja hyvin hauska hahmo :D

Bellatrix Lestrange
Entinen Musta. Paras pahis. Inhoaa kuraverisiä. Voldemortin ikuinen saappaan nuolija. Hullu ja siksi yltää parhaimipien joukkoon.

Muita suosikkeja:
Luna Lovekiva
Neville Longbottom
Minerva McCarmiwa
Arthur: Merlin is a wonder, but the wonder is that he's such an idiot. There's no way he's a sorcerer.

MERLIN ( bromance! )

Poissa lisssu

• Vuotislainen
« Vastaus #124 : Huhtikuu 02, 2008, 22:23:41 »
Dumbledore <3 Aina ollut ihailunani, ihan alusta alkaen. Jotenkin niin lämmin ja hätkähdyttävä persoona :) Aina kun Harry puhui Dumbledoren kanssa kaksin niin mulle tuli sellanen ihan hassu olo, kunnioittava.. Ja kun se (en nyt tarkkaan muista kohtaa tai kohtia, mut olisko ollut siinä Harryn yksityistuntien aikana) murtui niin mäkin rupesin vollaamaan ihan täysiä :D
Mies on (tai oli .___.) varsinainen nero.
Ei kiva shokki tullut kun kuoli..

Sirius Musta on kans todella ihana ihminen. Samantapasta ihailua kohdistuu kuin Dumbledoreenkin. Kesti Azkabaninkin, pysyi järjissään ja jaksoi huolehtia Harrysta loppuun asti ja hoitaa kummisedän velvollisuuksiaan.. Ja jaksoi elää siinä syytetyn asemassa vaikka tiesi olevansa syytön.
En tähän nyt muuta tekstiä saa aikaseksi, mutta tässä oli vaan pieni osa siitä mitä voisin Siriuksestakin sanoa..

Lisäksi tykkään Georgesta, Remuksesta ja Fredistä.
\"There\'s nothing you can do, Harry... nothing... He\'s gone.\"