Kirjoittaja Aihe: Franceska Lia Block: Rakkaus on vaarallinen enkeli  (Luettu 1237 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa innna

• vuotislapsi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • kun olet kohdallani viulut soittavat taustalla
  • Tupa: Korpinkynsi
Franceska Lia Block: Rakkaus on vaarallinen enkeli
« : Helmikuu 28, 2003, 15:59:47 »
Spoilaus varotus!/ujeiK
(etiitti: Ööh. onko se spoilausta kun kertoo vähän mitä kirjassa tapahtuu? Itse käskit minun silloin kerran kirjoittaa mitä kirjassa tapahtuu. Onko se tosiaan spoilausta?)
/lits: Kyllä, juonen tarkka selostus on spoilaamista. Sen sijaan esim. takakannessa oleva suurpiirteinen kerronta kirjasta ei spoilaa.
// Tinna muoksi varoituksen spoilauksesta.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Olenkohan minä ainoa, joka kyseisen kirjan on lukenut?
Rakastin tuota kirjaa mielettömästi, ja luin sen kahdesti saman päivän aikana. Tarina oli hellyyttävä ja koskettava ja kaikkea muuta ihanaa.

Franceska Lia Block on yksi tämän hetken merkittävimpiä ja omaperäisimpiä nuortenkirjailijoita. Rakkaus on vaarallinen enkeli on Blockin esikoisteos.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2007, 16:55:27 kirjoittanut Tinna »
"Somewhere, something incredible is waiting to be known." - Carl Sagan

Poissa innna

• vuotislapsi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • kun olet kohdallani viulut soittavat taustalla
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #1 : Toukokuu 09, 2003, 22:42:23 »
Tein siitä kirjaesitelmän. Ymmärrän varsin hyvin sitä tyyppiä joka Jenanille piti sen esitelmän. Meillä oli aikaa varttitunti, esitykseni kesti kolmekymmentäviisi minuuttia. Se on niin vaikea, mutta ihana. Halusin esitellä sen, jotta joku muukin lukisi kyseisen kirjan.
Uf. En enää koskaan valitse niin vaikeita kirjoja. Otan jonkun Nummelan seuraavaksi.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2007, 16:57:36 kirjoittanut Tinna »
"Somewhere, something incredible is waiting to be known." - Carl Sagan

Adrianna

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Toukokuu 20, 2003, 14:45:51 »
Aivan mieletön kirja. Todella ihana. Rakastuin heti.

Kiinnostuin kirjasta, kun luin jonkun kirjoittamat suositukset kyseisestä opuksesta tuolta "suosittele kirjoja" topicista.
Etsin sitä muutaman viikon ajan muutamasta eri kirjastosta, kun aina se tuntui olevan lainassa. Ja minähän en varauksia tee.
Lopulta se sitten ilmestyi ihan kotikirjaston hyllyyn. Ja kas. Samaista kirjaa olin jo useasti aiemmin pitänyt käsissäni, mutta jättänyt ennakkoluulojeni vuoksi lainaamatta.
Onnellisena löydöstä painuin kotiin lukemaan.

Ja kuinka ihana se olikaan. Kuinka äärettömän ihana.

Kirja on kovin yksinkertaisesti kirjoitettu, kauniisti kuvattu. Helppo saada mieleensä nuo kesäiset Shangri la:n illat ja pitkät hiekkarannat.
Tuo samainen Malmin kirjaston kirja on usein kulkenut mukanani, kärsinyt avonaisen Coca-Colapullon kanssa samassa laukussa matkustamisesta kahdesti, käynyt Kreikassa ja Bulgariassa. (Jos se joskus vain tulisi kirjastosta myyntiin, ottaisin sen niin mielelläni vastaan.)

Myöskin olen kyseisestä kirjasta pitänyt kirjallisuusesitelmän. Rakastan yli kaiken sen kuvailua ja satumaisuutta. Kyllä kannattaa totisesti lukea.

Kerrassaan ihana kirja. Muuta en voi sanoa.