Kirjoittaja Aihe: Poikabändeistä  (Luettu 8380 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Kuuttis

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #25 : Kesäkuu 05, 2003, 12:31:49 »
Mm. Tulen minäkin ilmaisemaan mielipiteitäni tänne. :/ Ja nämä mielipiteet saattavat erota kivastikin siitä yhdestä raapustamastani viestistä, kun mielipiteet muuttuu ja näin.

Kyllähän tavallaan Darkangel on oikeassa; poikabändiksi yleensä mielletään ne "viisi/neljä jätkää jotka laulavat kliseisiä biisejä", ja miltei poikkeuksetta he eivät tee biisejään itse. Sellainen mielikuva itsellenikin tulee kun joku sanoo sanan 'poikabändi'.

Mutta on ehkä vähän väärin tuomita niin, että "kaikki poikabändit on huonoja", sillä poikkeuksiakin löytyy, tai ainakin joku biisi saattaa olla hyvä. Esmes jag tycker very much varmaan kymmenestä BSB:n biisistä :D N'Syncilläkin (en koskaan muista mihin se yläpilkku menee) on joku hyvä biisi... Tearin' up my heart. Vaikka se on ihan selvä pöllintä BSB:ltä. Take Thatilla ja NKOTB:lläkin on muutamia hyviä biisejä. Bluelta en ole vielä tähän mennessä löytänyt yhtään hyvää biisiä. Paitsi ehkä se Sorry seems to be the hardest word, mutta se on Elton Johnin cover, joten sitä ei lasketa.

Juttuni pointti oli, että ei kannata suoralta kädeltä tuomita poikabändeiksi kutsuttuja bändejä. Tai mitä tahansa bändejä oikeastaan.

Rauhaa ja Rakkautta.

-Kuuttis

Maria Chang

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #26 : Kesäkuu 05, 2003, 15:39:06 »
Kaikki poikabändit ovat ihan surkeita. Pahimmat ovat Blue ja Westlife. En kyllä tykkää tyttöbändeistäkään oikeastaan sen enempää. Kuuntelen vain ja ainoastaan iki-ihanan Dynastyn musaa   :D ´
Siis, kyllähän Kwanissakin laulaa poikia, siinähän on vain yks tyttö, mutta se on ihan eri asia. En tuomitse silti poikabändejä, sen takia, että he ovat poikia. Ei, vain sen takia, että he laulavat minun mielestäni ärsyttävää lässynlässyn-musaa...

Keara

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #27 : Kesäkuu 05, 2003, 16:17:43 »
Minä olen tunnetusti aika ristiriitainen tyyppi. Lempi musiikkiani ovat Nightwish, Eminem, Negative ja sitten... Backstreet boys.

Muistan kun joskus kavereidemme kanssa mietittiin omia musiikillisia "paheitamme", eli niitä bändejä joista pidämme mutta emme kehtaisi sitä muille tunnustaa. Minun paheeni sitten oli tuo Backstreet boys.

Olen siitä onnellisessa asemassa, että minun ja kavereideni kesken ei tuomita toista musiikki maun mukaan.
Eräs ystäväni vihaa juuri poikabändejä. On siinä saanut puolustella mutta kyllä itsekkin myönnän että ne muistuttavat suuresti toisiaan ja ovat loppujen lopuksi aika naurettavia.

Musiikki on kuitenkin hyvää, varsinkin jos haluaa sellaisen halihalipusipusi fiiliksen. Mutta poikabändien imago saa kyllä minut voimaan pahoin. Ne kaikki ovat sellaisia "koulutettuja apinoita" joita levy-yhtiöt ohjailevat.

annii

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #28 : Kesäkuu 21, 2003, 21:21:39 »
Lisäisin vielä tuohon poikabändi-määrittelyyn tanssikoreografiat videoilla ja konserteissa/keikoilla. Useimmiten kolmesta viiteen jäsentä, kukaan ei soita itse, biisit levy-yhtiön puolesta, pikkupoikamainen ulkonäkö ja ääni, sanoituksissa ja sävellyksissä ei mitään uutta, valmiit koreografiat (ja omat stylistit jokaisella...) sekä aivottomat vastaukset haastatteluissa.

Omaa kantaani en ala selitellä, terävimmät voivat sen päätelläkin äskeisestä...

Hito Tamashii

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #29 : Kesäkuu 23, 2003, 12:55:41 »
Poikabändit. Hmm... Minun mielestä ne ovat hiukkasen parempia kuinn likkabändit. Eivät kaikki, mutta jotkut.

Minä itse olen kiintynyt poikabändeihin ja kuuntelenn niitä myös enemmän. Minä olen huomannut sen. Kuten Queen ,Scorpions ja Semmarit. (No, eihän Semmarit ole bändi..) Kuuntelen niitä enemmän kuin likkabändejä. Poikabändejä on enemmän ja... Ääh, hällä väliä.
Mutta en minä ainakaan mitään Sugbababesia.

Jokatapauksessa.

Misha

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #30 : Kesäkuu 25, 2003, 12:59:37 »
Queen poikabändi? *yskii väärään kurkkuun joutunutta kokista* Niin niin, koostuuhan se miehistä... Mutta kun minulle tulee poikabändeistä tai pikemminkin niiden musiikista auttamatta kauheita mielikuvia, enkä oikein sulata tuon sanan käyttämistä jumalaisen Queenin yhteydessä. Eivät poikabändit ole sen pahempia kuin muukaan massapoppi, mutta se niiden vika oikeastaan onkin. Jos ne edes olisivat kunnolla hyviä tai huonoja, tasapaksuus ärsyttää.

Minä en pysty kuuntelemeen ihan okei - musiikkia, joka muuttuu kiusalliseksi kun alkaa kuunnella sanoja. Pidän muutenkin kappaleista, joissa on outoja, hiukan mielipuolisia sanoituksia. Joka tapauksessa kappaleista, joilla on jotain sanottavaa, ja jos se sanottava on vain beibi ai lav juuta, niin mielikuvitus on aika köyhää.

Mutta. Kyllä joillakin poikabändeiksi luokittelemillani on ihan hyviäkin kappaleita. Pidän paljonkin parista The Callingin kappaleesta (vai johtuikohan se siitä, että törmäsin niihin ficcien yhteydessä? Whatever...), eivätkä kaikki BsB:nkään kappaleet ole huonoja, vaikka bändin imago ärsyttääkin. Älkäämme siis yleistäkö.

Silver Dragon

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #31 : Huhtikuu 20, 2004, 17:14:20 »
Ohhoh...! kun aloin topiccia lukemaan, en ihan odottanut, että aika moni oli niitä vastaan...
Minä pidä juuri sellaisista kappaleista "babyImissyouIloveyou". Joskus aikanaan olin ihan ehta BSB-fani (ja kyllä edelleen), ja ihqutan siitä kaikille, jotka vain viitsivät kuunnella tilaisuuden tullen... ^_^ hassu minä... (älkää nyt ihan kirjaimellisesti ottako...) Mutta tuo "nössö teinipoppi" tosiaan kilahtaa minun kohdalla. Ne ei-mitään-sisältöä-eikä-järkeä-kappaleet ovat niitä poikabändien kappaleita, jotka laulavat rakkaudesta ja muusta sellaisesta. Ja nehän ovat aivan ihania! ^_^ Backstreet Boys, Westlife ja Five ovat ehdottomasti suosikkejani, eikä tuo poikabändi-nimike haittaa minua tippaakaan. Ne softit kappaleet voi jättää cd-soittimeen pyörimään ympäri yötä ja varmasti nukkuu... tai minä ainakin rauhoitun silmissä sellaisista...
Eikä minua pahemmin häiritse sekään, että pojat eivät niitä kappaleita itse tee. Jos joku on ne kappaleet tehnyt heille ja pojat laulavat, he tavallaan tekevät yhteistyötä. En usko, että kovin moni sanoittaja pitkälle pötkisi, jos itse lähtisi niitä kirjoittamiaan kappaleita laulamaan... *kauhistelee ajatusta*
Tyttö- ja poikabändeistä vielä sitten, että jos en jotain siedä niin tyttöbändejä... *yrittää etsiä mahdollisimman neutraalin tavan ilmaista asiansa* En taida erikseen alkaa niitä nimeämään, mutta minusta poikabändeissä on enemmän persoonia, kuin tyttöbändeissä. Jotenkin julkisuudessa olevista tyttö ja naistähdistä on jäänyt negatiivinen kuva, jotka yrittävät pysyä pinnalla hehkeän ulkokuorensa avulla... -_- En väitä, etteikö poikabändien osallakin näin ehkä olisi, mutta kun tyttöbändeistä yritetään tehdä supermalleja heti alusta...
Ja sitten hieman off topic
Joku kysyi vieläkö Backstreet Boys on olemassa... On se. Osa pojista on mennyt tähän väliin naimisiin ja muuta sellaista, mutta kesästä pitäisi tulla uusi albumi... ^_^

Herstein

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #32 : Huhtikuu 20, 2004, 18:16:04 »
No siis. Poikabändit. Aluksi. En pidä Himiä ja muita tämmöisiä "rajumpaa" musiikkia laulavia bändejä poikabändejä. Älkää käsittäkö väärin pidän rajusta musiikista. Poikbändi on semmoinen 15-30 poikien muodostama bändi, jossa lauletaan rakkaudesta sellaisella njuhuu äänellä.Ja siinä pitää olla ainakin 3 kertaa Love sana, sekä monta vokaalin venytystä. Ja yleensä poikabändeissä on yksi sellainen jolla on tiukka valkoinen hihaton!
Sitten asiaan; poikabändien Musiikissa ei ole mitään vikaa. Ei siinä ole mitään hävettävää kuunnella BSB:tä julkisella paikalla. Itsekkin omistan 3 heidän levyään. Mutta se ollaansöpöjäjatytöttykkääjalevyyhtiölevyttääpaskapuhetta imago on täysin pyllystä! Siis se että me ollaan niin kovin söpöjä, ja levy-yhtiö tosiaan levittää paljon kaikkea shittiä noista laulajista!

BTW Tunnen itse henk.koht Brunillan Teemun Crashista, tosi mukava jätkä!

Winterheart

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #33 : Huhtikuu 23, 2004, 19:09:55 »
Sonata Arctica, Helloween, Moonsorrow, Children of Bodom, Blind Stare,
Strato, Teräsbetoni, Juliste...yms

Ei ne minun mielestä nyt niin nössöjä ole..?
Sitä paitsi poikabändit jyrää,
tytöt kun harvoin tekevät semmosta musiikkia mitä minä kuuntelen(Ensiferum on poikkeus).
Vai tarkoitetaanko tässä näitä "poppi-poikabändejä"?
Luultavasti... Noh, ei se mitään.  :)

Snoflinga

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #34 : Elokuu 05, 2004, 15:16:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Zhenoa"
Sana 'poikabändi' luo heti mielikuvan selkärangattomista 14-21-vuotiaista babyface-henkilöistä jotka laulavat mitäänsanomatonta massapoppia massayleisölle.

Lainaus käyttäjältä: "Kuuttis"
Kyllähän tavallaan Darkangel on oikeassa; poikabändiksi yleensä mielletään ne "viisi/neljä jätkää jotka laulavat kliseisiä biisejä", ja miltei poikkeuksetta he eivät tee biisejään itse. Sellainen mielikuva itsellenikin tulee kun joku sanoo sanan 'poikabändi'.

Hmm. Anteeksi jo etukäteen... Otan omassa esimerkissäni esille pelkästään Westlifen, koska vain heidän musiikkiinsa olen tutustunut ja muutenkin fanittanut bändiä jo.. Monta vuotta. :P
Eli, kaikki Westlifen jäsenet ovat yli 23-vuotiaita, eli eivät todellakaan 14-21-vuotiaita. :D. Ja tosiaan, westlifessa on viisi henkilöä, ja heille tosiaankin tehtaillaan myös kappaleita. Mutta. He tekevät niitä myös itse ja kolme(vai oliko niitä vain kaksi.. evm) bändin jäsenista soittaa jotain instrumenttia (kitaraa ja pianoa ainakin) tai monta eri instrumenttia.

Minä henkilökohtaisesti pidän poikabändi musiikista, ja ainakaan Westlifen kappaleista kaikki eivät ole mitään lässynlässyn kappaleita, vaikka suurin osa onkin.

Tosiaan, niille jotka eivät musiikkimaailmaa poikabändien osalta seuraa sanottakoon, että westlife on jo melkein hajonnut, eräs jäsen (Bryan McFadden) häippäsi kun hänen toinen lapsensa syntyi ja keikkailuilta ei jää(nyt) aikaa perheelle. Saas sitten nähdä kuinka kauan loput neljä viittii jatkaa...

Vielä poikien (tai no, ei heitä enään voi pojiksi sanoa...) ulkonäöstä; mielestäni he eivät ole mitään Mr. Maailma ulkonäköä omaavia miekkosia vaan aivan tavallisen näköisiä irkkuja. =^_^= (...And that's exactly why they're so good looking). :P Kuten Kian on jossain haastattelussa sanonut: "...We know that we're not the five best looking lads or we're not the five best dancers..."

Musiikin tasosta voi olla montaa mieltä, mielestäni westlifen ensimmäinen ja kolmas levy ovat parhaat. Toinen levy (Coast to Coast) oli aikas laimea ja Greatest Hits vol 1. oli myös aikas öklöpöklö. Mutta tykkään. :)

Vielä sanottakoon, niille jotka valittavat bändi sanasta niin minulle on aivan sama sanotaanko yhtye vai bändi, ja periaatteessa westlifea voisi kutsuakin bändiksi kun siinä on näitä soittotaitoisia ihmisiä. ;)

..Jos vielä lisää keksin niin sitten kirjoittelen lisää myöhemmin...

-Snoflinga

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Poikabändeistä
« Vastaus #35 : Elokuu 05, 2004, 16:07:25 »
Ja Westlife kirjoittaa lauluja itselleen. Ei kaikkia, mutta joka tapauksessa. ^^

Ei minulla mitään poikabändejä vastaan ole, ja osa on mielestäni hyviä. Kuten Westlife, sillä he osaavat ihan oikeasti laulaa. Ja joillekin, jotka osaavat laulaa, ehkä vain sopii tuollaiset "hitaamman puoleiset rakkauslaulut". Minusta niitä on mukava kuunnella.

Miksi useimmat nuoret käsittävät termin "poikabändi" negatiivisella tavalla? Jos vaikka sanon, että kuuntelen Westlifea, heti tulee "hyi ****u, se on poikabändi! Ne on ihan *****estä!" Hirveätä mollausta, vaikkei olisi yhtäkään biisiä kuullut. Onko se jotenkin noloa, jos kuuntelee poikabändiä? o_O

Ja miksi vain miehistä koostuvia "poikabändejä" mollataan, yleensä? Miksei ikinä "tyttöbändejä"? ...

Ja poikabändien musiikkihan on hyvää (no, ei ihan kaikkien) esim. discoihin hitaiksi. Sehän on sellaista söpöstely I Love You-musiikkia. Ja kuvitelkaa, illan viimeinen hidas, oma kulta ja joku ihanan hempeä kappale takana.. <3

Tyksin.
This sentence is is Spanish when you are not looking.

Northerly

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #36 : Lokakuu 30, 2004, 13:47:16 »
Itse olen oarantumaton poikabändifani. Pidän siitä että kauniit ja suloiset pojat laulavat rakkaudesta hunajaisilla äänillään. Kaipaan ylipirteitä ja syvällisiä rakkaudenosoituksia sekä selvityksiä sydänsuruista.

Täytyy tässä sanoa, että olen 15-vuotias ja aivan hurahtanut Westlifeen. (eivät kaikki yhtyeen fanit siis ole yli 23-vuotiaita)
Ne pojat osaavat laulaa ja pystyvät tekemään hyvinkin erilaista musiikkia. Yhtyeen tuotanto tosin koostuu suurimmaksi osaksi hempeistä balladeista, mutta tämän uskon johtuvan siitä, että se on bändin oma tyyli ja sillä se on ponkaissut menestykseen. Täytyy sanoa, että bändi on tehnyt itsekin sanoituksia, mutta suurin osa tuotannosta on jonkun muun käsialaa. Ja covereitakin ovat työstäneet ja melko hyvällä menestyksellä. Yhtyeen pojista melkein kaikki osaavat soittaa ainakin jotakin ja kaikki ovat omia persooniaan. Yhtye on hyvin aito, eikä koskaan yritä olla mitään muuta kuin ovat.
Odotan innolla Westlifen uusinta albumia 'Allow us to be Frank' joka poikkeaa melko lailla yhtyeen aiemmasta tuotannosta. ;)

Wiria

• Ankeuttaja
Wallflowers
« Vastaus #37 : Huhtikuu 02, 2005, 17:03:25 »
Itse laittaisin ehkä kyseisen bändin tähän "poikabändi" gategoriaan, onhan niitä sentään neljä poikaa^^
Eli puhun nyt Wallflowers nimisestä bändistä. Onko kukaan kuullut? CD:llä Red Letter Days suosikkejani ovat Closer to you, Every Body Out of the Water, Health and Happiness.

JokaMaunRae

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #38 : Huhtikuu 04, 2005, 17:11:50 »
Hmm, mä nyt en yleensäkään oo kovin tykästynyt mihinkään poikabändeihin, kun lähinnä rappia kuuntelen, mutta kyllä mä Bluen musasta tykkään. Sen biisit (ainakin ne joita oon kuullu) on sellasia rentoja, joita on kiva kuunnella ilman että alkaa heti miettimään mitään vakavempia juttuja. No joo, voihan se olla sellasta "lässynlässynlää" musaa, mutta kyllä mä siitä tykkään, ja tuskin lopetan siitä tykkäämisen vaikka se olis kaikkien aikojen pahin poikabändi xD
Toinen "poikabändi" (jota en kyllä luokittelis poikabändiksi) on D12. Se on yksi mun lempibändeistä, ja tietääkseni tekee biisinsä itse. Eikä D12 todellakaan rappaa mistään "ILoveYouDoYouLoveMeToo?"

Mutta joo, elämä on. Siispä mä lopetan tän lässyttämisen asiasta, josta en tajua oikeestaan yhtään mitään :D

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
Re: Poikabändeistä
« Vastaus #39 : Elokuu 05, 2005, 08:59:02 »
Minä olen aina pitänyt enemmän popista ja poikabändeistä, kuin esim.hevistä.
Backstreet Boys on lähellä sydäntäni. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän pidän kappaleista. Joo, pitääkää vaan outona, mutta näin se on.

Lainaus käyttäjältä: "DarkAngel"

Minä itse olen sitä mieltä, että poikabändit todellakin ovat nössöjä. Melkein kaikki laulavat vain jotain rakkauslauluhömppää tai vastaavaa, pukeutuvat 'normaalisti' (eli eivät käytä mitään kummempia vaatteita) eivätkä uskalla sanoa omia mielipiteitään.

Minä itse pidän juuri sellaisesta rakkauslauluhömpästä. Ja tuo on kyllä aika rankasti sanottu, että poikabändit ovat nössöjä. Mikä niissä on niin nössöä? Sekö, että hyvännäköiset nuoret miehet laulavat rakkauslauluja, ja bändien jäsenet pukeutuvat musiikkiin sopivalla tavalla ja heidän äänensä kuulostavat hyvältä yhdessä?
It´s over.

CryingWind

• Ankeuttaja
Poikabändeistä
« Vastaus #40 : Helmikuu 24, 2006, 18:37:03 »
Miun mielestä kaikki poikabändit eivät tosiaankaan ole nössöjä. (tunteet kuohuvat koska The Crash on miun lempibändi) Tuo on törkeää yleistystä, samoin se että miehistä koostuva bändi saa heti kutsumanimen poikabändi, joka tuo mieleen yleensä siloposkiset nuoret pojat jotka laulavat vaalenpunaista purkkapoppia. JA sen takia poikabändit käsitetään yleensä negatiivisella tavalla. Toki jotkut bändit voivat olla edellä kuvailemiani "poikabändejä", mutta itse vetäisin tämän sanan alle paremminkin Backstreet boysin tai Westlifen, eivätkä nekään täyttäisi "poikabändin" kriteerejä täysin.  Enkä luokittelisi The Rasmusta siirappisen poikabändi-nimikkeen alle.

Eikä rakkaudesta laulaminen ole mitenkään nössöä tai typerää, päin vastoin! Ja miten se pukeutuminen nyt niin kovin vaikuttaa, että onko joku nössö vai ei? Miun mielestä naurettavampaa ja nössömpää on se, että esimerkiksi Indican laulajat pukeutuvat joiksikin haltioiksi ja hyppivät kimaltavat korupaljoudet kaulallaan. Se on vain hienoa, että jotkut eivät tarvitse monimutkaisia pukuja ynnä muuta vain että voisivat nousta lavalle soittamaan musiikkia! Musiikkihan on pääasia, eikä mikään naamiaisasunäytös. Sehän näyttäisikin koomiselta, jos joku rakkaudesta laulava poikaporukka ilmestyisi lavalle karvaisissa hirviömaskeissa.

Monet naisartistit tai naisbänditkin laulavat rakkaudesta. Rakkaus on erittäin yleinen kappaleen aihe, ja kun nyt tarkemmin miettii, niin kyllähän monien muusikkojen levyiltä löytyy vähintään yksi rakkaudesta kertova biisi. Se ei siis ole vain "poikabändien" yksinoikeus tai ominaisuus.

Lainaus käyttäjältä: "DarkAngel"
eivätkä uskalla sanoa omia mielipiteitään

Ja se mitä puhuttiin mielipiteiden ilmaisemisesta, niin kaipaisin siihen hieman perusteluja. Eivät kaikki "poikabändit" ole vain kasvotonta ja tahdotonta massaa jotka eivät ymmärrä mitään. Sellaisiakin löytyy, mutta miksei sitten "tyttöbändejäkin" luokitella näin pinnallisiksi? Usein jo rakkaudesta laulavista "poikabändeistä" puhuttaessa saatetaan niitä haukkua hienosteleviksi homoiksi vain musiikkityylin perusteella.

Millaista tämä elämä sitten olisi jos ei olisi ketään tekemässä herkkää musiikkia, vaan kun avaisit radion, sieltä tulvisi vain mustaa metallia ja heviä, tai "tyttöbändejä". Eikö se olisi vähän yksipuolista ja masentavaa?

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Poikabändeistä
« Vastaus #41 : Marraskuu 13, 2007, 19:16:30 »
Minä RAKASTAN poikabändejä, mutta en nyt niin perusta näistä rakkauslauluhihhuloinneista... (Okei, The Rasmus ja Tokio Hotel on ihan OK...) Suosikkejani on mm. My Chemical Romance (Ehdoton suosikkini IKINÄ!) ja Green Day sekä 30 Seconds To Mars ja mielestäni heidän tyylinsä ei ole mitään ihan normaalia ja musiikki ei ole pelkästään rakkauslauluja. Eivätkä he ole mitään nössöjä. ^^,

Jep, satakakskytykswattia on oikeessa, sanasta poikabändi tulee mieleen juuri tuo ällö purkkapoppi. *kylmänväreitä*
Vaikka kyllähän nämä rokimmatkin ovat yleensä poikabändejä (sukupuolta ajatellen), mutta sanon ennemmin, että rock-bändi tai vastaavaa, vaikka sillähän käsitetään molemmat sukupuolet. Ja jep, kyllä rakkaudesta voi laulaa ilman nössöilyä ja sitä siirappimaista hihhulointia.

Periaatteessa käsite poikabändi sopii ennemmin jollekkin ällölle Darinille tai Antti Tuiskulle. 
Ja sen minä haluaisin nähdä, kun esim. Lordi tai Turisas vetäisi sellaista siirappista rakkauslaulua niissä hirviö- ja alkuihmisimagoissaan. (Voi mikä näky se olisi!)

No enivei, siinä jotain näkemystä.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #42 : Marraskuu 14, 2007, 03:01:18 »
Kas, vanhaa aihetta taas nostettu ylöspäin. Pakko vastata 8D

Kuten monilla, myös minulla on jonkinmoinen tyypillinen käsitys poikabändistä. Mieleen tulee ensimmäisenä yleensä Backstreet Boys, iältään kahdenkymmenen (juu ei enää) molemmin puolin olevia kaunispoikia laulamassa kevyitä popkappaleita tytöille. Samanlaista musaa syytävät suunnilleen joka toinen niin kutsutuksi poikabändiksi luokiteltu kokoonpano. Jokaisella jäsenellä on oma roolinsa yhtyeessä: pahis, naapurin poika, huumorimies, mitä niitä löytyykään.

Noh, kymmenisen vuotta sitten kuuntelin kovasti sen hetken suosikkeja, BSB, Savage Garden, Westlife, A1, NSync ynnä muita. Ei sitä sen vanhana kauheasti ajatellut minkälaista musiikkia oikein kuuntelee. Yläasteella musiikkimaku lähti hieman muokkaantumaan ja poikabändit saivat jäädä taakse, mitä nyt satunnaisesti sitten tuli kuunneltua. Vaikka olenkin suvaitsevainen musiikin suhteen, kuuntelen vähän kaikkea genrestä riippumatta, pidin silti purkkapoppi(poika)bändejä mukamas jotenkin alempiarvoisempina. Vaikka taitaahan se silti olla niin, että harvemmin nämä bändit itse kaikkia kappaleitaan säveltää tai sanoittaa. Mutta persoona ja laulu-/tanssitaidot voi korvata vaikka mitä.

Sitten menin ja tutustuin Super Junioriin. Olinkin aivan myyty. Oli aivan kuin olisin palannut ajassa sen kymmenen vuotta taaksepäin, ihastuin kokoonpanoon täysin. Kyseessähän on eteläkorealainen 13-henkinen porukka, joka esittää purkkapoppia/dancea höystettynä milloin rock-, milloin r&b-vaikutteilla. Muuten bändinä SuJu tuskin juurikaan eroaa monista 90-luvun suosikeista. Ikähaarukka on 19-24, biisit säveltävät ja sanoittavat pääasiassa muut kuin yhtye itse. Osa on erityisen taitavia laulamisessa, muutamalla kieli taipuu vaikka kuinka nopeaan räppäykseen, löytyypä joukosta balettitanssijakin.
...fanituotteet, come to mama 8D Terveisin ihan kohta 20 vee Ruiskaunokki.

Mutta sitten. Mitä jos poikabändillä tarkoitetaankin bändiä, jossa jokainen jäsen on miespuolinen? Että poikabändillä ei tarkoiteta vain jotain tiettyä musiikkityyliä edustavaa ryhmää? En tiedä, miten tuota sanaa pitäisi sitten käyttää. Vai miltäs kuulostaisi poikabändi Kotiteollisuus? :D Onko termi sitten vain vakiintunut tarkoittamaan näitä purkkapoppi-rakkauslaulu-kokoonpanoja.

Wikipediasta löytyi artikkeli poikabändeistä :D

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #43 : Marraskuu 26, 2007, 11:25:53 »
Siis käsitteen "poikabändi" voi käsittää monella tavalla... Onko kyse BSB:n tai N´syncin tyyppisistä lapsenkasvoisista "pojista", jotka laulavat kuin olisi pyykkipoika siellä (:D), vaiko ylipäätään kaikista bändeistä, joissa on pelkkiä miespuolisia jäseniä (Metallica, Bon Jovi, Nirvana tai Yölintu :)...)
Poikabändi -tarkoittaa yleisesti tuota ensimmäistä, ei suinkaan kaikkia miesvoittoisia bändejä, enkä voi sanoa pitäväni niistä. Se on jotenkin niin merkityksetöntä jollotusta, etten näe siinä mitään erityistä, miksi siitä pitäisi tykätä... Täytyy kyllä sanoa, että joillakin poikabändeillä on ihan mukiinmeneviä kappaleita, mutta kuten jo sanoin, niissä ei ole mitään sellaista, mitä muissa ei olisi.
Kyllähän niillä silti on uskollinen kuulijakuntansa; joku tykkää, toinen ei.

Mutta... jos nyt leikitään, että kaikki miespuolisista henkilöistä koostuvat bändit ovat poikäbändejä, niin joo, kyllä minä siinä tapauksessa tykkään melko monistakin. Kuten vaikkapa noista alussa mainitsemistani Yölintua lukuun ottamatta. Mutta hei haloo, mitäköhän se sana "poikabändi" tosissaan tarkoittaa...?
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #44 : Marraskuu 30, 2007, 20:37:25 »
Miten nyt sattuu kukakin luokittelemaan poikabändit. Jos nyt ajattelen, niin mulla tulee ekana mieleen BSB, jota en oikeestaan koskaan ole pahemmin kuullut, mutta josta mulla on järkyttävät stereotypiat. Mutta sitten taas, jos siihen luokitellaan kaikki mahdolliset bändit/yhtyeet, joiden riveissä on pelkkiä miehiä/poikia, niin sittenhän mä rakastan niitä!

No joo, en oikeestaan kuuntele enää mitään, missä laulaa nainen yhtä poikkeusta lukuunottamatta (Paramore), joten kai mä sitten kuuntelen ns. poikabändejä. No My Chemical Romancea, The Usedia, Billy Talenttia, Musea, Placeboa, Tokio Hotellia... Ja ise taas en oikeastaan noita laske, ainakaan montaa, poikabändiksi, sillä mulle se tulee aina tarkottamaan jotain BSBn kaltaista musiikkia.

Mutta sitten, uusin ihastukseni, joka menee ihan tähän babyface porukkaa, McFly. Ah, kiitos kirjeystävälleni, joka on likimain vuoden mulle hokenut tästä bändistä. Tuo on poikabändi minulle ja se on ihan mahtava!

Eli siis, vaikka olen sekavalla tuulella, on hyviä ja on huonoja ja kaikki riippuu siiitä, miten asia luokitellaan.
i only show you what i want you to see

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #45 : Toukokuu 14, 2010, 01:06:36 »
Mä olen poikabändien suuri fani :>

Backstreet Boys taisi olla ensimmäinen "lempibändini" jo 7-vuotiaana. Edelleen Get Down biisistä tulee ihania lapsuusmuistoja mieleen, jolloin tanssin ja lauloin mukana ihan innoissani, vaikken sanoista ymmärtänyt yhtään mitään :D Backstreet Boyssilla on yhä ja tulee aina olemaan erityinen paikka sydämessäni <3

Muita poikabändejä olen oikeastaan alkanut kuunnella vasta äskettäin. Boyzone, Blue, Dream Street, Five, Westlife, Take That ja 'N Sync on kaikki kovin kivoja. Menee vielä kaikki aika sekasin mulla, kun en tosiaan niin pitkään oo kuunnellu.

Mä en niin hirveesti jaksa miettiä sitä, miten musiikki on tuotettu tai onko sen esittäjä jotenkin fiksumpi, kuin joku toinen. Mä vaan tykkään siitä, jos se on hyvää. Esim. yhdellä kaverilla on kauhea ongelma artisteja, jotka ei ite tee musiikkiaan, kohtaan. Mä kuuntelen mitä vaan, jos edes jossain määrin tykkään siitä. Ja poppia on mun mielestä hyvin helppo sulattaa. Oon muutenkin vähän hömppäilyyn taipuvainen ihminen ja siksi tykkään kuunnella kliseisiä hömppärakkausbiisejä ^^ Kyllä mä vastapainoksi kuuntelen aina välillä Amorphista ja Sentencediä ja viillän ranteet auki.

Musta on muutenkin tyhmää ylipäätään genrettää mitään, vaikka musiikissa mä nyt jotenkin sen ymmärrän. Mun mielestä kun on tyhmää pistää asioita muotteihin. Siksi mun mielestä poikabänditkään ei oo kaikki yksi ja sama asia, vaikka niissä samoja piirteitä onkin. Ja yllättävän monesta poikabändistä on yksi jäsen lähteny sooloileen ja saavuttanu suosiota soolouralla O.o (Justin Timberlake 'N Syncistä, Robbie Williams Take Thatistä, Jesse McCartney Dream Streetistä ja niin edelleen.)

Kuitenkin niin. Rakastan Backstreet Boyssia ja muut poikabändit tulee siinä sivussa :)
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #46 : Heinäkuu 18, 2010, 00:00:27 »
Minä pidän poikabändeistä. Tykkään muutenkin popmusiikista, joten kuuntelen paljon Backstreet Boyssia. Mutta niinkuin jotkut luulevat että tytö kuuntelevat BSB:n kaltaisia poikabändejä pelkkien miesten takia, niin voin sanoa että se ei ole totta, ainakaan omalta osaltani! Kuuntelen poikabändejä musiikin, enkä suinkaan laulajien ulkonäön takia. Pidän BSB:n biiseistä juuri sen takia kun ne eivät ole aina samanlaisia rakkaushömppäbiisejä. Vaikka kyllä suurin osa niistä taitaakin olla sellaisia mutta joukossa on kuitenkin hyviä ja erilaisia biisejä kuin muilla poikabändeillä. Ja yleensä BSB:n biisit ovat joko 1)omistettu jollekkin (esim. yksi on äideille) 2)Kertovat ainakin jonkinlaisen tarinan ja 2)sisältävät jonkun sanoman. Eli kiltit ihmiset älkää tuomitko bändejä huhujen tai ulkonäön perusteella. Kuunnelkaa musiikkia ja sanoja ja sitten tuomitkaa jos oikeasti on tuomitsemisen aihetta.
En nyt sano että kaikkien täytyy kuunnella juuri tätä bändiä, vaan jokainen saa oman mielipiteensä ja oma mielipiteeni on se, ettei musiikkia saa tuomita ennenkuin sitä on kuunnellut, oikeasti!

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #47 : Lokakuu 16, 2010, 20:18:48 »
Mielestäni poikabändit on nössöjä.. Jotenkin kuitenkin aina ajaudun kuuntelemaan niitä. Poikabändit kyllä tosissaan laulaa usein jotain rakkaus lauluja ja sillei, mut tykkään kuunnellä joskusniitä ja vaipuu unelmiini (joista ei nyt enempää)

Naislaulajat on vaan jotenki coolimpii=)) ne pukeutuu hmm.. rajummin ja sillei...

Toivottavasti saitte joitai selvää.
elämättömyysaika jähmettynyt