Kirjoittaja Aihe: Maija Vilkkumaa  (Luettu 9782 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Paikalla Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
Maija Vilkkumaa
« : Helmikuu 10, 2003, 21:41:46 »
Mitä mieltä olette hänen musiikistaan?

Huomasin juuri, että olen ihastunut Maijan laulun sanoihin, erityisesti Ingalsin Laura. Se vain on ihana.

Ja pidän myös Maijan äänestä, se on nätti, siinä on jotain erityistä. Ja musiikki on jotenkin piristävää, jotenkin erilaista kun yleensä kuuntelen.

Teidän mielipiteitä, lempilauluja?

-Taru
Tänään sä et jaksanut enempää
muiden katseet aina kuin jää
joskus perään ne huutaa sä oot hullu hullu
hulluhan sä oot

Eli muutakin kun ne lempibiisit sinne viestiin. Viestien ideana ei saa olla pelkästään niiden lempikappaleiden luetteleminen.
(t. amon)
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa jenan

• Vuotislainen
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #1 : Helmikuu 11, 2003, 16:42:54 »
Maijalla on ihana ääni. Kun jonkun hänen kappaleensa kuulee radiosta, siitä aika usein tunnistaa esittäjänkin [eihän Maija toki ainoa ole, jonka äänen tunnistaa]. Hauskasti käheä ja selvä.

Pidän Maijan sanoituksista. Niissä on jotain turvallisen tuttua, mutta myös sitä jotain omaa, ja siitähän syntyy se PAM, jota kuuntelen.

Rakastan kappaletta Ärsyttävä tapa. Poden pahaa Hanna-fobiaa [nyt nöyrimmät anteeksipyyntöni, en tahdo tuhatta Hannaa perääni, mutta tätä ne painajaisunet teettää], ja sanat sikäli toimivat kohdallani loistavasti. Varo ettet häneen törmää tai ainakaan sano mitään epäsopivaa. Silloin hän ei enää soittopyyntöihisi vastaa sillä hän on nainen joka ei ymmärrä ketään.
Ystävä on kaunis. Yksinkertainen, mutta sanat niin ihanat. Ja ne sanoo, mä en tiedä susta yhtään mitään.
Sä et tiedä mitään on sanoitukseltaan helmi. Voin kuvitella itseni seisoskelemassa erään ihmisen pihassa ja tuijottamassa apaattisena sisään taloon. :)

Molemmat levyt omistan, ja eiköhän se kolmaskin vielä levykasaani ilmesty.

Siis minähän kuuntelen Apulantaa ja muita vahvoja naisrokkareita. :D

Pitäis varmaan mennä nukkumaan.

Kuuttis

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #2 : Helmikuu 11, 2003, 20:05:37 »
Maijja on hurjan hyvä. Pidän hänen sanoituksistaan ja nokkelista riimeistään. ^^ Pidän erityisesti biiseistä Prinsessa Jää ja Ingalsin Laura, ne ovat hyviä. Tosin pieni miinus siitä, että monet hänen biisinsä ovat liian samanlaisia. Jotenkin melodioiltaan tai äänimaailmoiltaan tai jotenkin vain.

-Q

Poissa Winky

• Vuotislainen
    • http://vinkulelut.cjb.net
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #3 : Helmikuu 11, 2003, 20:12:23 »
Miksei tästä oo ollu jo topikkia? :D

Jeps, se on tosi makee artisti, makeet biisit ja hyvä ääni, positiiviset sanoitukset ja salaperäiset lyriikat. Just se, mistä hyvä biisi syntyy. Mulla on tietty sen molemmat levyt ja jo pari viikkoa kuumeisesti odottanut sen uutta albumia (7.3. "Ei") ja vielä sinkkuakin (ilmestyi eilen), ja Anttilas sitä sitten ei tietysti ollut, kun Anttila tilaa aina kaiken perjantaisin. Mut perjantaina sitten. Ne hermostuu kun mä aina kyselen siellä levyjä:D

Luulen, että Ei -levystä tulee taas entistä parempi, Ei -biisi on loistava, ensimmäinen single. Teen siitä muuten esitelmänkin musiikkin. Soitan varmaan Ingalsin Lauran, kun Ei:ssä on kirosana. damn.

Selestina

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #4 : Helmikuu 11, 2003, 21:15:17 »
Ei on aivan loistava biisi. Ja Maija Vilkkumaan kappaleet ovat kaikki enemmän tai vähemmän loistavia. (Niihin vähemmistöön kuuluviin kyllästyy aina välillä, mutta kuten jo sanoin, useammat ovat loistavia.)
Maija on suosikkilaulajani kotimaasta. Hän on hyvin persoonallinen, ja ne laulunsanat ovat niin mukaansa tempaavia, että.  :)  
Voih, kunpa näkisin Maijan joskus ihan livenä, niin näkisin, millainen hän on oikeasti.
Vaikka Maija toisiaan on yksi suosikeistani, on niin kumma, että hänen suosionsa laskee minun mielessäni aina niihin aikoihin, kun hänestä ei kuulu mitään pitkiin aikoihin. Kuten nyt. Mutta  pian onneksi ilmestyy uusi levy.  :)

sahh

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #5 : Helmikuu 11, 2003, 22:33:53 »
Oikeastaan muita biisejä en ole kuullut, kuin nämä radiossa soineet, mutta niistä iski ehkä eniten tuo Ingalsin Laura. Jotenkin... se vain... on loistava :) Pidän Maijan äänestä ja tavasta, jolla hän sitä käyttää. Ja muutenkin, (haastattelujen, ect. perusteella siis) nainen vaikuttaa erittäin mukavalta ja hyvältä tyypiltä. Ei mikään liian sensaatiohakuinen... :P

muoks vol 1

Radiota erehdyin taas vaihteeksi kuuntelemaan, ja sieltä tuli se uusi biisi, Ei. Se on nyt noussut Vilkkumaa -toplistan ykköseksi, ehdottomasti ((: Ja jää mukavasti soimaan päähän, tosin, harmi vaan, en muista muuta kuin sen kertosäkeen.. *yrittää metsästää mp3-versiota biisistä, vaikka monien kokeilujen jälkeen tietääkin sen olevan mahdotonta*

Yönlilja

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #6 : Helmikuu 22, 2003, 18:17:10 »
Hyvä artisti on... En omista edelleenkään levyä, mutta olen kuullut muutaman kappaleen radiosta. Aivan upea ääni...
Syy miksi en ole ostanut levyä on yksinkertaisesti se, että usein levyn ostettuani olen joutunut pettymään. Siellä on ne hittipiisit ja pari muuta hyvvöö, mutta loput onkin sitten aivan samanlaisia. Suomeksi: Olen ostanut tuontapaisen levyn ja olen sen takia aivan älyttömän yleistävä ja epäilevä.
Mutta ainakin Ingalsin Laura ja Totuutta ja tehtävää ovat hyviä. Ties vaikka muutkin sitten.

muoksii
Ei kuuluu nyt "Liljuskan tämän-hetken-hitti-biisit-Top Ten-listalle. Se oikea Top Ten-lista on niin vaikea päättää, että en ole sitä edes tehnyt...

Enye

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #7 : Maaliskuu 10, 2003, 19:01:18 »
Kuuntelin tuossa juuri uudelta albumilla olevaa kappaletta Ei. Se on helmi, minä tykkään, eritoten kertsistä. Täytyy laittaa harkintaan josko ostaisin sen cd:n. Maijalla on kyllä paljon muitakin hyviä lauluja, Totuutta ja tehtävää, satumaan tango, Ingalsin Laura jne.

Yksi parhaista ellei paras suomalainen naislaulaja, ehdottomasti. Maijalla on kivan käheä ääni, ja se tekee kaiken hyvin. Tosin joskus en ole pitänyt kovin paljon hänen asenteestaan, mutta...

Alyssa

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #8 : Maaliskuu 11, 2003, 19:46:16 »
Radiosta tuli just vähän aikaa sitten se Satumaatango-biisi. Se ja "Ei" ovatkin ainoat Maijan biisit, jotka olen muistaakseni kuullut x)

Ei on hyvä. Siinä on iskevät ja tarttuvat sanat, sellaset ihanat missä on sanomaa ja mitä voi laulella mukana tai ihan muuten vaan (:

Maijalla on kiva ääni, sellanen sopiva. Eikä hän, niinkuin porukat ovat jo sanoneetkin, ole tuote. Hän ei ole ulkonäöltäänkään mikään langanlaiha malli, vaan sellainen aika tavallinen, mikä on minun mielestäni aina plussa (:

Mitä mieltä olette Ei:n musavideosta?
Minusta se oli jotenkin... Mitäänsanomaton ja aika karsea. Ne "Maria Kallio"-osat olivat parhaita, mutta se Maijan tanssi oli kaameaa. Ymmärrän, että on vaikeaa tehdä videota kun se tehdään silleen 'nopeasti', mutta silti, se tanssi on nykivää ja ärsyttävää.

En kuitenkaan diggaa Maijasta tarpeeksi ostaakseni levyn. (ne jotka tuntevat minut, tietävät, että minun täytyy todella pitää bändistä/artistista ennenkuin ostan levyn)

Sparkle

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #9 : Maaliskuu 27, 2003, 22:04:36 »
Joku on minusta hienosti sanonut että Maija on c-osien mestari. Niin kuin onkin. Tajuttoman hienoja myös tällä uudella levyllä.

Joskus mietin, pidänkö oikeasti hänen äänestään, mutta oikeastaan se on hyvä. Erottuu joukosta, sopii nimenomaan hänen biiseilleen. Maailmassa on muutenkin niin paljon samanlaista musiikkia ja toisiinsa hukkuvia lauluääniä. Mitä mieltä olette?

All-time-suosikkejani Maijan biiseistä ovat Ingalsin Laura ja Tähti. Uudelta levyltä suosikeiksi ovat nousseet Kristiina (hieno c-osa!), Mun elämä (vaikka pidänkin lähinnä kertosäkeestä :p), Ei (c-osa!), Jonain päivänä ja Lattiaa pestään.
Ei susta huomaa on kuitenkin ykkönen. Rupesin melkein itkemään, kun huomasin että elämästäni oli tehty laulu.

Väärin on kyllä minustakin ärsyttävä. Ja Häviän on usein ylittänyt ärsytyskynnyksen, samoin kuin Kusipää, josta monet tuntuvat tykkäävän. Ja sitä on kehuttu muutenkin, hmh.

Harmittaa tajuttomasti, kun levyni on kaverilla lainassa. Haluansentakaisin!

Edit:
Tuosta "ne sanoo" jne. -jutusta. Olen huomannut ihan saman. Sehän kertoo siitä, että Maijan teksteissä on usein vastakkainasettelu "minä vs. muut" tai "me vs. ne" jolloin tulee juuri tuollaista että "ne väittää näin päläpälä". Aika mielenkiintoista sinänsä, koska useinhan elämässä tulee sellainen olo että kukaan muu ei varmasti tunne näin ja minä olen ihan yksin, kaikki muut sanoo näin ja näin... siksipä Maijan biiseistä saa paljon irti kun miettii mitä kaikkia "ne" tai "se" voisi olla.

Saor

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #10 : Maaliskuu 27, 2003, 23:38:47 »
Tutustuin Maija Vilkkumaahan protu-leirillä (http://www.protu.fi jos kiinnostaa). Sitä ennen en pitänyt siitä yhtään, mutta kun sitä soitettiin jatkuvasti viikon ajan, kyllä siitä oli pakko alkaa pitämään. ;)

Biisit on ehkä aika samanlaisia melodisesti, tyyli ei kauheasti muutu biisien välillä, mutta minulle tärkeintä vilkkumaassa ovatkin sanoitukset, jotka ovat mielestäni loistavia. Lempibiisini on varmaankin "Noinko vaikeeta se on", juuri niiden sanoituksien takia. (Eeh, itse asiassa laulun "hän" loi mielessäni erään henkilön erääseen tarinaani. ;))

En ole muita vilkkumaan biisejä kuullut kuin ne mitä on tuolla meikit, ketjut ja vyöt-levyllä, paitsi tietty jotain radiossa soineita satunnaisia. Hoh, pitäis varmaan sitäkin joskus taas kuunnella, pitkästä aikaa. :)

En kyl aio ostaa enää yhtään Vilkkumaan levyä, tuo yksi riittää. Säästän rahaa Afro Celtsien uuteen levyyn! Ihq! Tahtoo!

Joo vois mennä nukkumaan.. hms

Poissa Tha Lil' Dobby

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/teealdee/twilight.html
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #11 : Huhtikuu 03, 2003, 21:23:58 »
Jep. len täysin samaa mieltä kuin Taru. Bissiti ovat ihanan sellaisia piristäviä, ja sanoitukset hyviä, omalaatuisia, mutta hyviä.

Minä tykkään kanssa tuosta Inglasin Laurasta. Se on niin.. ihana :).
Ja tuosta Maijan äänestä, se on aivan ihana, ja sopii sen biiseihin, kuulin sen kerran laulavan jotain tangoa ja eh.. se oli kamlaa, mutta hänen sanoituksiinsa ja melodioihinsa sopii.

En omista häneltäkään levyjä, mutat radiosta aivan loistavaa kuultavaa. Ja se sellainen.. innokkuus (mikä se sana tähän kohtaan on?) millä Maija laulaa, on ihana, hän ei vain latele niitä sanoja siihen mikrofoniin vaan niisä on sitää.. asennetta. Tai siis.

-TLD

Noirre

• Ankeuttaja
Re: Maija Vilkkumaa
« Vastaus #12 : Huhtikuu 06, 2003, 19:10:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Taru"
Huomasin juuri, että olen ihastunut Maijan laulun sanoihin, erityisesti Ingalsin Laura. Se vain on ihana.

Kieltämättä hyvä biisi. "Ei" on myös aika hyvin tehty. Sangen erikoinen.

Maijalla on erottova ääni, ei mitään massaloilotusta. Se on hyvä, vaikka välillä alkaa tekemään mieli rykäistä, kun naisen ääni aika moiseen käheyteen ajoittain ylettyy.

Maijalla on monta hyvää biisiä, Satumaatangoa, radiohittiä, unohtamatta. "Hiuksissa hiekkaa" on myös yltänyt suosikkeiheini.

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #13 : Huhtikuu 06, 2003, 23:23:44 »
Maijalla on loistavaa musiikkia ja pidän sanoituksista, mukavan tätä päivää. Sarkasmi jumalan lahja :)

olen kyllä kuullut monelta otteelta, että persoona ei olisi yhtä "viehättävä". ettei vaan se kritiikki ja sarkasmi toteutuisi omalla kohdalla pissan noustessa päähän?
Who knows...

Vera

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #14 : Huhtikuu 10, 2003, 16:30:59 »
Isäni kuuntelee Vilkkumaata ja on hänellä ainakin yksi cd:kin, joten autossa olen tullut kuulleeksi.

Pidän Vilkkumaan äänestä ja varsinkin uusin (?) kappale Ei, on noussut suureksi suosikikseni tällä hetkellä. Radio päälle niihin aikoihin kun tiedän sen tulevan ja eikun vain laulamaan mukana. Kotona kaikki jo hermostuu  :twisted:

Miranda

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #15 : Toukokuu 03, 2003, 19:21:15 »
Minä sain kolme tuntia sitten Ein synttärilahjaksi. Juu, pidän. Nämä kaikki biisit ovat joksenkin samanlaisia. Kristiina, Ei ja Ei saa surettaa ovat tähän mennessä ainakin levyn parhaat biisit. Muilta levyiltä Satumaa-tango, Ingalsin Laura ja Prinsessa Jää ovat ihkuja biisejä. Näkee, että näihin on panostettu, toisin kuin joihinkin "täyttöbiiseihin"

Minä pidän Vilkkumaan musasta. Vaikka hän toistaa itseään suunnilleen samanlaisilla biiseillä, joukossa on oikeita helmiä, sekä musiikilta että sanoituksiltaankin. Varsinkin sanat ovat Maijan hyvä puoli (*köhköh* "sulla on koti siellä mistä näkee tallinnaan" *köhköh*).

Eillä on ihana musavideo. Minä pidän sen tunnelmasta, se kuvaa hyvin laulua.

Mutta tämä ei ole musaa, jota jaksaisi kuunnella ikuisesti - mutta onko sellaista lainkaan?

*off* Tällä sanoissa on virhe. "ja yleisö taputtaa huutaa "Krisse eduskuntaan!"", se on ihmiset eikä yleisö ^^ *off*

Mai

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #16 : Toukokuu 04, 2003, 18:17:55 »
Pidän todella Vilkkumaan lauluista ja lauluäänestä. Maijan ääni on ihana,välillä semmoinen "käheä" ja välillä kirkas. "Ei" on hyvä biisi, mutta suosikikseni on tainnut nousta "hiuksissa hiekkaa", pidän sen kertosäkeestä.

siunattu

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #17 : Elokuu 21, 2003, 16:01:28 »
Minä tykkään tästä.
En ole kuunnellut yhtään levyä kokonaan, enkä omista mitään materiaalia, mutta kai siitä voi tykätä muutenkin?

Musiikki on perussuomalaista. Mutta jokin niissä sanoituksissa tekee vaikutuksen, eikä sävellyksissäkään mitään vikaa ole. Kuten jo on sanottu, laulut on hieman liian samanlaisia, mutta silti ne on niin pidettäviä jotenkin. :P
Ein videon olen nähnyt kerran, mutta keskityin silloin lähinnä lauluun, joten en muista siitä muuta kuin Maijan ja liekit(?) o.O Siitä minä en osaa sanoa mitään.

Pidän itse Ei:stä, eikä minulla muitakaan lauluja ole mitään vastaan. On se ihkua. :)

Kuuttis

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #18 : Elokuu 21, 2003, 19:01:48 »
Lainaus käyttäjältä: "kaneli"
Kyllä siinä on sanomaa, kuten edellä kerroin. Ei suinkaan mitäänsanomaton. Maria Kallio kuuluu siihen olennaisesti. Tanssia en kommentoi.

Voisitko sitten selittää vähän sitä sanomaa? Minulle ei ainakaan auennut. Ja se maijan tanssi ON tyhmän näköistä. :p Anteeksi nyt vain.

Njoo. Mikäpäs maijassa. Ihan kivaa musaa, mutta siinä ärsyttää aina joku juttu. Oli se sitten maijan ääni, joku tietty kohta lyriikoissa, sovitukset, melodian yksitoikkoisuus... Mutta kuten jo sanottu, maijjan valttia ovat sanoitukset, hän on mielestäni yksi suomen parhaista sanoittajista:) Tosin Ei -biisissä se "lähellä kuuta"... No joo, anteeksi nyt vain mutta tuo kohta vaikuttaa lähinnä sen takia änkäistyltä tuohon että saataisiin joku sana, joka rimmaa "huutaa"-sanan kanssa. Njoo.

Ihan hyvää musaa.

-Kuuttis

Sparkle

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #19 : Elokuu 25, 2003, 21:07:56 »
Hirveä älämölö jostain että kuoleeko se äiskä siinä lopussa vai eikö. Minä en ajatellut hänen kuolevan, mutta enpä ole sitä musavideota nähnytkään. Tuli ihan näin vain mieleen, että video ei ihan välttämättä suoraan vastaa sitä biisin tarinaa aina. Ihan näin vain sivuhuomautuksena. Mutta enpä mene sanomaan enempää kun en ole videota nähnyt.

Lainaus käyttäjältä: "glín"

olen kyllä kuullut monelta otteelta, että persoona ei olisi yhtä "viehättävä". ettei vaan se kritiikki ja sarkasmi toteutuisi omalla kohdalla pissan noustessa päähän?
Who knows...

Ooi, minä taas olen kuullut ihan toista :). Tai siis että hän olisi ihan hirveän mukava. Eräs ystäväni haastatteli häntä joskus johonkin koulun juttuun ja sanoi pitäneensä Maijasta kovasti. Mutta kaikenlaista ihmisistä kyllä kuulee.

Daenne

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #20 : Syyskuu 09, 2003, 14:49:43 »
Minusta Maija Vilkkumaa on hyvä.  Se on nätti, sillä on nätti ääni ja sen laulut on nättejä. Tälläkin hetkellä kuuntelen Maija Vilkkumaata. Rupesin kuuntelemaan sitä kun isosiskoni osti sen levyn. Sitä ennen olen kuitenkin pitänyt Maijasta parin muun laulun takia. Mitään erityistä lempilaulua ei siltä ole.

Kleio

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #21 : Syyskuu 11, 2003, 19:26:15 »
En pidä Maijan musiikista ollenkaan. En yhtään. Vaihdan heti kanavaa jos sieltä tulee Maijan kappale. En oikein tiedä mistä se johtuu, koska ilmeisesti suurin osa Suomen kansasta Maijaa rakastaa, mutta olen sitten ilmeisesti poikkeus. En pidä Maijan äänestä.. Se on jotenkin niin sellainen kamalan kimakka ja kuitenkin karhea, aiheuttaa mulle kylmiä väristyksiä ja päänsärkyä. En pidä Maijan biiseistäkään, ne on niin inhottavasti päähän tarttuvia ja sellaisia remputuksia. Ja se musiikki on täynnä sellaista hengästynyttä aggressiota, jota kuunnellessa ei ehdi yhtään rentoutua tai nauttia.

Mara

• Ankeuttaja
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #22 : Huhtikuu 13, 2005, 14:42:49 »
Minä olen tykännyt Maijasta pitkään, mutta vasta 29.4 pääsen ekalle keikalle pakkahuoneelle. Ja tänään tuli ostettua se uusin levy Se ei olekaan niin, joka on mahatava!

Yöllä sain helposti unta. En jaksa koskaan stressaantua uusista levyistä, elokuvisat taikka kirjoista joka ilmestyy seuraavana päivänä.
Minä lähdin aamulla klo. 9 koiran kanssa lenkille ja päätin käydä Lippulaivan Anttilasta kyselemästä sitä levyä. Ei ollut silloin. Sanoivat "piti tulla eilen, mutta puoleen päivään mennessä se on saapunut". Lähdin takaisin kotiin lähdin kouluun klo 10 (ihana päivä joka keskiviikko 10-13     ). Koulun jälkeen menin takaisin ja ostaa pamautin sen hintaa 19,95€ ja on kerran jo läpi kuunneltu nyt soi toista kertaa... En osaa päättää vielä mitkä ovat parhaita... Pistän myöhemmin.
Ja lisäksi minä tykkän siitä kansipaperista!

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #23 : Huhtikuu 15, 2005, 17:31:53 »
Mie olen ollut Maijan fani jo useita vuosia. Hmm. Tarkemmin ottaen kai ala-asteen viidenneltä tai kuudennelta kun Maijan ensimmäinen levy ilmestyi. Taisin saada sen kun olin kuudennella ja sitten olen ostanut levyt aina kun ovat tulleet. Ei niitä ole kauppoihin voinut jättää.

Henkilökohtaisesti tykkään eniten ehkä Maijan esikoislevystä, mutta eipä noissa muissakaan mitään vikaa tahdo olla. Olen ihastunut etenkin niihin ei-niin-tunnettuihin biiseihin. Maijan singleistä en pahemmin välitä.

Ingalsin Laurasta teimme kavereiden kanssa ilmaisutaidon tunnille musavideon yhdeksännellä luokalla (viime vuonna). Silloin kyllästyin lähes tulkoon kyseiseen kappaleeseen, kun sitä joutui soittamaan tauotta. Mutta nykyään kuuntelee sitäkin biisiä taas ihan normaalisti.

Uusimman levyn, Se ei olekaan niin, ostin juuri tänään (en ehtinyt eilen enkä keskiviikkona sitä hakemaan). Ja ilahduin, että levyllä on ihan perus-Maijaa. Kappaleet ovat ihanan odotukset täyttäviä ja onneksi levyllä on parempiakin kappaleita taas kuin singlelohkaisu. (Vaikka ei siinä singlessäkään mitään vikaa ole, mutta tykkään enemmän muista kappaleista).

Maijalla on koko uransa ajan ollut persoonallinen tapa laulaa. Maijan ääni on todella hieno, siinä on särmää. Kaiken kaikkiaan loistava artisti^^ Sanoituksetkin osuvat aina niin nappiin. Kirjoituslahjoja Vilkkumaalla on vaikka muille jakaa.

Jep. Ja kappaleista... tykkään niin monista. Oikeastaan kaikista :) Menevät oikeastaan kaikki vanhat kappaleet jo ulkoa, sen verran niitä on kelailtu soittimella tässä vuosien varrella ;)
Mutta jotain mainitakseni... Vähän ennen, Tyyny, Auringonpimennys, Teen mitä vaan, Mä jään, Kusipää...
Ja uusimmalta levyltä on nyt paha sanoa vielä erityissuosikkeja. Muutaman kerran olen sen nyt ehtinyt tässä kuunnella läpi. Kesä, Niin kuin muutkin ja Mä haluan vaikuttavat ainakin hyviltä.

Poissa xir

• Vuotislainen
Maija Vilkkumaa
« Vastaus #24 : Huhtikuu 23, 2005, 21:05:41 »
Meillä on himassa kolme naista jotka kaikki tykkäävät Maijasta. Mutsi taisi ihastua ensin, minä sitten ja pikkusisko viimeiseksi. Kaikki tykätty jo useita vuosia, ja omistetaan kaikki levyt, joista sitten poltettu jokaiselle omat versiot.

Mutta omaan suhteeseeni Maijan musiikkiin... Eli siis, minusta on mahdottoman ihana seurata, miten Maijan ääni on muuttunut kaikkien levyjen aikana. Ensimmäisessä levyssä Pitkä ihana leikki ääni sortuu ja siitä kuuluu selvästi harjaantumattomuus ja tietty ihana herkkyys. Toinen levy Meikit, ketjut ja vyöt on taas ääneltään rajumpi, ja Maijallahan on "vahvistaja-laulaja" (ainakin lapuilla kuunnellessa kuuluu selvästi), joka taas tekee laulusta vahvemman oloisen. Kolmas levy Ei on uskomattoman vahva. Siinä on sellaista "Nyt tulen minä!" asennetta mitä aikaisemmista puuttuu. Maijan itsevarmuus kuuluu. Viimeinen, uusin levy Se ei olekaan niin on näin muutaman kuuntelun jälkeen taas täysin erilainen. On palattu hieman herkempään, ja Maija kokeilee ääntään entistä rohkeammin.

Sanoitukset iskevät, ovat aina iskeneet hyvin voimakkaasti. Muutamia lempibiisejä mainitakseni Tyyny, Hiuksissa hiekkaa, Se pistää ajoittain itkemään, Kusipää, Jonain päivänä ja uudelta levyltä Yksi. Meikit, ketjut ja vyöt on vielä toistaiseksi lempilevyni, mutta tämä uusi saattaa jossain vaiheessa mennä ohitse. En osaa vielä sanoa.