Kirjoittaja Aihe: ABBA  (Luettu 5262 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Annabella

• Ankeuttaja
ABBA
« : Huhtikuu 27, 2006, 09:09:20 »
Ihmettelin kun näin mahtavasta yhtyeestä ei löytynyt topicia. Vaikka Abba onkin jo hajonnut, niin sen musiikki elää yhä!

Tässä vajaa kuukausi sitten isäni toi minulle Abban CD:n. Hän sanoi, että kuunteleppas vähän tätä. Silloin ajattelin, että hei haloo, enhän mä mitään Abbaa jaksa kuunnella. Mutta kun sitten laitoin levyn soittimeen ja hetken aikaa kuuntelin, niin siinähän rupesi melkein väkisin laulattamaan.

Siitä lähtien on Abban CD pyörinyt levysoittimessa tasaiseen tahtiin. Tuntuu jotenkin surulliselta, ettei sellaista jättiyhtyettä enää ole. Ei missään nimessä kannata jättää tätä bändiä kuuntelematta! Voin sanoa, että minäkin yllätyin iloisesti.

No, sana on vapaa...onkohan täällä Vuotiksessa ketään muuta Abba-fania?

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
ABBA
« Vastaus #1 : Huhtikuu 28, 2006, 08:36:53 »
Ensimmäinen ABBA fani ilmoittautuu! :D

Ilman vanhempiani tuskin olisin tähänkään yhtyeeseen mitään huomiota koskaan kiinnittänyt, mutta kuten yleensä lähes kaikki muukin musiikkimakuni periytyy jostain kumman syystä heiltä? Abbasta innostuin kun isäni oli ostanut äidilleni syntymäpäivälahjaksi abban gold levyn, sellainen musta kantinen, jossa on kultaisin kohokirjaimin(?) jäsenten allekirjoitukset. Onpas muistini tänään hatara...

En ollut kuunnellut abbaa pitkään aikaan, mutta kun ilmestyi tämä Madonnan iki ihana kappale, minun piti sitten huudattaa "gimme gimme gimme" kappaletta ikäänkuin protestiksi. Se on sitä paitsi oikein upea kappale, näin sivumennen sanoen.

Pienenä tykkäsin kovaasti Mamma Mia:sta. En tiedä mikä siinä oli niin hauskaa, enkä koskaan osannut sanoja mamma miaa enempää, mutta eihän se menoa haitannut. :>

"The Winner Takes It All", on nykyään ehkä lempi kappaleeni. Se on vain jotenkin niin koskettava ja jollakin tapaa, miten sen nyt sanoisi? Voin jotenkin samaistua siihen, tai jotakin. Taisin tykästyä tähän kappaleeseen jostakin syystä entistä enemmän silloin, kun joku suomalainen yritti laulaa tästä omaa versiotaan, suomeksi totta kai. En muista miten sanat menivät, mutta kaatuvasta korttitalosta jotakin.

Meillä taitaa olla jotain koiran pureksimia vinyyli levyjäkin tuolla jossakin, koira siis pureksinut ne pahvit, ei itse levyjä. ;)
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Scarlett

• Ankeuttaja
ABBA
« Vastaus #2 : Elokuu 07, 2006, 02:14:56 »
Itse en ole mikään fani, mutta tykkään kylläbiiseistä.  En voi kehua tuntavani yhtyeen tuotantoa mitenkään tavattoman paljoa, mutta joku tuplakokoelma mulla on koneella.
   Se on sellaista hyväntuulista musiikkia, saa jotenkin hyvälle mielelle ja tekee mieli alkaa tanssia ja laulaa mukana :D Oma suosikkini on "Does your mother know"-biisi.
  Abban laulajat ovat omalla tavallaan loistavia, laulajien äänet muodostavat tietynlaisen aivan jäljittelemättömän soudin.
Vaikken muuten tämäntyylistä musaa kuuntele, Abba on ihan hyvää menomusaa, sopii moneen hetkeen ja tilanteeseen.

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
ABBA
« Vastaus #3 : Elokuu 07, 2006, 17:56:13 »
Minäkin ilmoittaudun, vaikken mikään noin sanottu fani olekaan. Tykkään vain kuunnella silloin tällöin Abbaa. Musiikki on niin mukavaa, iloista ja alkaa laulattamaan heti. :D Musiikki makuni on niin rajaton etten mitään hyljeksi, joten Abbaakin tulee tosiaan kuunneltua jonkin verran.
Pienenä lempikappaleeni oli Mamma Mia, en tiedä mistä se johtuu, mutta näin vain oli. Se sitten varmaan soi eniten siihen aikaan radiosta. Tiedä häntä.

Tiedän lähes jokaisen biisin ja olen ne kaikki suunilleen kuullutkin aj pidän eniten ehkä The winner takes it all:ista, Waterloo:sta ja Fernandosta, vaikka kaikkia kuuntelenkin tasapuolisesti (;

Bongasin äitiltäni joskus tämän levyn hänen levyvarastoistaan ja eikun levydoittimeen pyörimään. Ja sitä pyöritystä on jatkunut tähän päivään asti eli kohtuullisen monta vuotta jo. Koko bändi on niin legenda, ettei kukaan varmastikaan tule unohtamaan sitä. On tosiaan harmi, kun se on jo hajonnut >:(

Kun radiosta sitten eräs päivä alkoi soida Madonnan Hung Up, meni hermot heti ensi kuulemalta siihen lauluun. Varmasti madonna siihen oikeudet on ustanut, mutta otti silti päähän. Se on Abban laulu/musiikki! -.-' ei pahalla niille jotka Madonnasta pitävät, minä en vain lukeudu siihen joukkoon.
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Poissa Vadelmafairy

• Metalfairy
  • Vuotislainen
  • Poissa 11.8 asti
ABBA
« Vastaus #4 : Syyskuu 18, 2006, 08:25:40 »
Pidän todella paljon Abban musiikista (en voisi siltikään kutsua itseäni faniksi). Se on mukaansatempaavaa, rytmikästä... poppia. Kun sitä kuuntelee alkaa väkisinkin laulattamaan (vaikka ei osaisikaan sanoista enempää, kuin kaksi sanaa) ja minä ainakin tulen hyvälle tuulelle.
Aloin pitämään Abbasta itse asiassa viime kesänä, kun olimme Lontoossa ja kävimme katsomassa Mamma mia -musikaalin. (Tapahtuu jollain pienellä Kreikan saarella. Perheen tytär on menossa naimisiin ja haluaa saada selville, kuka hänen oikea isänsä on. Siksipä hän lukee äitinsä vanhaa päiväkirjaa ja kutsuu äitinsä kolme niihin aikoihin ollutta poikaystävää ja alkaa selvittää, kuka heistä on isä...) Se oli loistava, en voi muuta sanoa! Musiikki oli ihanaa... Siitä lähtien mulla on soinut päässä Abban biisit.

Lempibiisejä mulla ei silleen ole. Tässä on kuitenkin muutamia hyviä: Mamma mia, Gimme gimme gimme, Waterloo jne.
Toivoisin toden teolla, että Abba ei olisi hajonnut. Se vaan yksinkertaisesti on liian hyvä bändi sellaiseen. Itselläni ei olisi mitään sitä vastaan, jos jotkin nimeltämainitsemattomat bändit hajoaisivat...
//Sain Abban Number ones - levyn joululahjaksi ja pidit todella paljon. Osaan jopa sanoja jo. :) Täytyy sanoa, että kaverini pitävät minua varmasti vähän outona (teidän olisi pitänyt nähdä luokkalaistemme ilmeet, kun kuuntelimme musatunnilla Abban levyä. Kaikki olivat tyyliin "kamalaa"), kun tykkään Abbasta, mutta sille ei voi mitään. Makuasioista ei voi muuta kuin kiistellä. :P
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2007, 15:46:48 kirjoittanut Vadelmafairy »
Life is only a flash of light in this darkness. Love is only a faith for tomorrow with you.
Or then not.

Ginina

• Ankeuttaja
ABBA
« Vastaus #5 : Lokakuu 09, 2006, 16:11:54 »
Abba on kyllä hyvä.Voittihan se joskus Euroviisutkin :), joten pakko olla..
Minulla ei ole kuin se Gold levy, mutta se on hyvä se.
Parhaat kappaleet ovat..
No ainakin se mikäle: Gimmy Gimmy Gimmy.
Ja Mamma mia on hyvä myöskin.

Doni

• Ankeuttaja
ABBA
« Vastaus #6 : Lokakuu 15, 2006, 15:13:32 »
Juu, minäkin pidän ABBA:sta. Olen laulanut kesällä karaokessa ABBA:n kappaleen Gimme, Gimme, Gimme. Tosin se joka niitä lauluja laittoi niin mokasi niin minä ja mun kaverit laulettin ja välillä ei sanoista saa selvää. Mutta ny6t tästä laulamisesta. -.- ABBAn levyä minulla ei ole, mutta ABBAa kuuluu radiosta ja joka paikasta niin sitä pystyy kuitenkin kuuntelemaan. Netistäkin.

Ja paras kappale on varmaan Gimme, Gimme, Gimme.

Nyt, areena on vapaa. Muut - astukaa esiin.

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
ABBA
« Vastaus #7 : Marraskuu 26, 2006, 19:51:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Ginina"
Abba on kyllä hyvä.Voittihan se joskus Euroviisutkin :), joten pakko olla..
Minulla ei ole kuin se Gold levy, mutta se on hyvä se.
Parhaat kappaleet ovat..
No ainakin se mikäle: Gimmy Gimmy Gimmy.
Ja Mamma mia on hyvä myöskin.

Teki mieli kirjoittaa, että Euroviisu voiton takia en voi arvostaa bändiä sillä tavalla, kuin ehkä voisin jos bändi ei olisi voittanut. Toisaalta ilman voittoa, en ehkä olisi kuullut koko ABBA:sta.

Ginina, juuri sinä olet syy, jonka takia hankin ABBA:n musiikkia, sinähän sitä kehuit. Minulta löytyy kappaleet Knowing me, knowing you, Money, money, money ja Mamma mia.
Tykkään noista, mutta jotenkin vaisuja, ei-tanssittavia ja samanlaisia.
Mutta minun on vaikea sanoa kolmen kappaleen perusteella. Mutta voin sanoa etten tuskin koskaan ala ABBA:a fanittamaan, mutten voi myöskään kieltää että pidän siitä. Tai siis heistä.
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Ivus

• Ankeuttaja
ABBA
« Vastaus #8 : Joulukuu 07, 2006, 17:49:20 »
Minäkin voisin tänne jotain rustata, vaikka en ehkä kuulu niihin tosi faneihin. Minäkin tutustuin ABBA :n vanhempieni kautta, äidin oikeastaan. Hän on ihan hulluna kyseiseen bändiin. -.- No, kuitenkin, hän omistaa kaikki ABBA :n levyt enkä voi kuin olla kiitollinen siitä että, joskus aikoja sitten, hän alkoi kuuntelemaan tätä bändiä kotona.

Niinkuin, jo aikasemmin tuli sanottua/kirjoitettua, en kuulu niinkään faneihin, mutta on sitä tullut kuunneltua ja toivon mukaan vielä jatkan kuuntelemista. Musiikki on ihanaa, iloista, tekee hyvälle mielelle ja niinkuin joku onkin jo sanonut alkaa laulattamaan heti.

Lempibiiseihini kuuluvat ehdottomasti Gimme, Gimme, Gimme, The Winner takes it all, Waterloo, ja moni muu. Niitäkin on niin paljon.

RutZi

• Ankeuttaja
ABBA
« Vastaus #9 : Joulukuu 08, 2006, 17:56:47 »
RutZi ilmottautuu, vaikkei varsinaisesti Abba -fani olekaan.

Joskus nuorempana mukaani tarttui Abban levyjä ja niitä tulikin jonkin verran kuunneltua. Sitten se kuunteleminen jotenkin vain jäi. Euroviisujen aikoihin saatan laittaa cd:n pyörimään ja eihän siitä tule muuta kuin hyvä mieli. Harvemmin siis tulee nykyään kuunneltua.
Abba on kuitenkin yhtye, jota arvostan. Se kun ei ole mitään amerikkalaista purkkapoppia.

Mindezu

• Ankeuttaja
ABBA
« Vastaus #10 : Joulukuu 13, 2006, 17:48:25 »
Täältä löytyy yksi ABBA-fani. Tai siis en nyt mikään tositosifani ole, mutta pidän aivan älyttömästi heidän musiikistaan, siihen on jotenkin latautunut niin paljon tunnetta. Aina kaikki ihmettelevät, kun sanon, että pidän ABBAn musiikista. Mitä sitten? Eikö näin "nuori" saisi kuunnella 70-luvun musiikkia? Jotenkin ihmetyttää.
Levyjä en omista, mutta myös vanhempani pitävät kyseisestä yhtyeestä, joten lainailen aina niitä levyjä. Fridan (ja mikäsentoisennaisennimiolikaan?) ääni on mielestäni sellainen "kirkas" ja selkeä. Osaavat lausua hyvin englantia.

Surku, kun aina tälläiset "menestys yhtyeet" hajoavat, tavalla tai toisella. Luulen, että heillä olisi ollut vielä pitkä ura, jos olisivat vielä jatkaneet. Muttajoo.

Ja lemppari biiseikseni voisin mainita vaikka Knowing me, knowing you ja ian kun kuulen tuon, tekisi mieli laulaa mukana ja tanssia. Ihana biisi. Hyviä ovat myös; Waterloo, Gimme, Gimme, Gimme ja The Winner Takes It All.

liekkikirja

• Ankeuttaja
ABBA
« Vastaus #11 : Joulukuu 13, 2006, 22:20:46 »
Gimme gimme gimme a man after midnight...

Juu. En varsinainen fani ole, mutta kyllä ABBAa olen joskus kuunnellut. Suosikkejani olivat tosiaankin tuo Gimme, Gimme, Gimme, Waterloo ja Dancing Queen. Vai olikohan Dancin Queen ABBAn? Minun muistaakseni oli. =)  Ihan hyvää musiikkiahan he tekivät. Kyllä kaduttaa, etten ole tullut hankkineeksi MP3 - soittimeen noita biisejä, sillä niitä on tosi vaikea nykyään saada! Meinaan koko ajan murhata tämän koneen, koska se toimii jo nyt tekoaivoillaan aivan sairaan hitaasti. Tosin erään kaverini kone teki kymmenessä minuutissa noi millin liikkeen hiirellä, eli aika hyvä tietokone meillä on. Se sentään näyttää Vuotiksen ja sähköpostin. Muuta en tarvitsisikkaan, eli voisin aivan hyvin elellä ilman muitakin sivustoja. Ohhoh! Nyt meni offtopiciksi.

Siis ABBAn jäsenet ovat nyt kuuskymmentä vuotiaita, ja silti heidän suosionsa vain kasvaa. Se on kuulemma toisella sijalla maailman suosituimmissa bändeissä, heti Beatlesien jälkeen. Jotenkin ärsyttää, ettei melkein kukaan puhu mitään vanhasta kunnon ABBAsta, joka on sentään viihdyttänyt meitäkin pieninä! Ei mikään voisi olla parempaa, kuin kerrankin kuulla radiosta ABBAn Gimme, Gimme, Gimme: n tai Dancing Queenin. Mutta kun sitä ei kukaan toivo, mihinkäköhän kaikki kunnon ABBAilijat ovat kadonneet? Eiköä heillä ole radiota?? Yääh! En kestä, Radio Novalta tulee vain jotain peen Mansikkämäkiä ja Rumaa miästä, kun pitäisi tulla ABBAa.

Vihaan tätä tapaani mennä aina offtopicin puolelle, voisiko joku kertoa hyvän vinkin tätä tapaa vastaan?

Epatto

• Ankeuttaja
Vs: ABBA
« Vastaus #12 : Heinäkuu 28, 2008, 22:16:01 »
Oi, ihana Abba. Rakastuin sen musiikkiin 11-vuotiaana. Kaikki senaikaiset koulukaverini ja perhe muistaa hyvin sen kauden, jolloin en juuri muuta tehnytkään kuin kuuntelin päivästä toiseen Abbaa, opettelin laulamaan sen kappaleita ja pukeuduin 70-luvun tyyliin. Koskaan en bändiä hylännyt, tuonkaan kauden jälkeen. Kuuntelin levyjä harvakseltaan, mutta aina ne iskivät samalla tavalla.

Tänä kesänä löysin sattumalta kirjastossa käydessäni sen muutama vuosi sitten ilmestyneen Abba-elämänkerran. Olin sen ilmestymisestä lähtien suunnitellut ostavani sen, ja nyt luin sen. Kirja ei itsessään ole kenties paras mahdollinen biografia, mutta se muistutti minua taas Abban olemassaolosta ja sai minut luukuttamaan yhtyeen klassikkoja. Pitäisi saada vielä raahauduttua elokuvateatteriin katsomaan se paljonpuhuttu Mamma Mia!-leffa, jonka halusin nähdä silloin 11-vuotiaana musikaalina, harmi vain että se (niin kuin moni muukin kansainvälinen ilmiö ja yhtye) pysyttäytyi poissa Suomesta.

Lempikappaleitani Abban tuotannossa ovat klassikot Waterloo, Mamma Mia, Money Money Money ja Dancing Queen sekä ei-niin-tunnetut I Let the Music Speak, When All Is Said and Done ja Like an Angel Passing Through My Room.

Lempparijäseneni Abbassa oli Frida, tuona varhaisteini-iän aikana, jolloin piti valita suosikkinsa ja puolensa joka asiassa. Ymmärrän valintani silloin, sillä Frida on herkkä, tavattoman hyvä laulaja, kaunis ja minua kenties enemmän persoonana miellyttävä kuin vastaparinsa Agnetha. Kummallakin noista naisista on kuitenkin puolensa, Agnetha ei paljoa huonommaksi laulajana jää. Abban miehet ovat erinomaisia lauluntekijöitä, kumpikin omanlaisensa persoonallisuus, Benny rentoine elämänasenteineen ja Björn älyllisine ominaisuuksineen.

Abba lienee kova sana ainakin minun kirjoissani hamaan vanhuuteen, on tuota jo yhdeksän vuotta tullut enemmän tai vähemmän tullut popitettua.

Poissa Jukka

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Heinäkuu 29, 2008, 12:20:47 »
Menin jo avaamaan uuden topikin, kun en vaivautunut katsomaan, oliko Abballa jo keskustelu. Pahoittelut Annabellalle, joka avasi tämän keskustelun.

Mamma Mia -musikaalista on tehty nyt tosiaan elokuva, joka on osoittautunut samanlaiseksi supersukseeksi kuin musikaali. Vanhat Abba-kokoelmat ja uusi soundtrack ovat nousseet listojen kärkeen kaikkialla maailmassa. Eikä ihme, sillä onhan Abban kappaleet kuolemattomia ikivirheitä.

Onkos kukaan vielä mennyt katsomaan Mamma Mia -elokuvaa? Sitä on kehuttu, mutta itseäni hieman pelottaa uudet versiot klassikkobiiseistä, kun yksi esittäjä on James Bond Pierce Brosnan, joka tuskin osaa laulaa. :) Meryl Streep on toinen juttu, ja häntä kehuttiin mm. Radio Helsingissä.

Epatto

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Heinäkuu 29, 2008, 12:53:08 »
Pierce Brosnanistahan ne ovat puhuneet, että mies olisi jopa teurastanut Abba-klassikoita, paha sanoa kun en ole vielä kuullut/nähnyt mitään. Meryl Streepiä olen kuullut sen verran mitä nyt leffan trailerissa vähän, kuulostaa todella hyvältä tädin Mamma Mia.

Abba oli aika jännä tapaus muutenkin. Yhtyehän oli 70-luvulla täydellinen tuote, levyjä myytiin hymyilevillä kasvoilla ja onnellisilla avioliitoilla, samaa konseptia käytettiin oheistuotteiden myynnissä: kaikkien oli pakko saada oma palansa kiiltokuva-Abbaa, ja sitähän oli tarjolla ties minkä hilavitkuttimen muodossa. Tähän voi rinnastaa ilmiönä ehkä vain Spice Girlsiä. Kappaleiden laatu ei kuitenkaan kärsinyt, vaikka bändi itsessään oli osa mahtavaa kaupallista koneistoa.

Poissa Jukka

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Heinäkuu 29, 2008, 15:22:11 »
Abba oli aika jännä tapaus muutenkin. Yhtyehän oli 70-luvulla täydellinen tuote, levyjä myytiin hymyilevillä kasvoilla ja onnellisilla avioliitoilla, samaa konseptia käytettiin oheistuotteiden myynnissä: kaikkien oli pakko saada oma palansa kiiltokuva-Abbaa, ja sitähän oli tarjolla ties minkä hilavitkuttimen muodossa. Tähän voi rinnastaa ilmiönä ehkä vain Spice Girlsiä. Kappaleiden laatu ei kuitenkaan kärsinyt, vaikka bändi itsessään oli osa mahtavaa kaupallista koneistoa.

Niin. Eipä sitä voi kiistää, etteikö Abba olisi ollut loistavan bändin ohella loppuun asti suunniteltu tuote. Mutta onneksi kaupallisuus ja musiikillinen lahjakkuus eivät ole toisiaan pois sulkevia ilmiöitä. Nimittäin jos ne olisivat, niin silloin suurin osa populaarimusiikista olisi roskaa ;)

Tuomas R

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Lokakuu 14, 2008, 21:40:29 »
Olin muutama vuosi sitten kova fani, kun äiti antoi Abban kasetteja kuunneltaviksi :)
Nykyään pidän Abban musiikista, mutten ole enää niin kova fani kuin aiemmin ja tottahan toki olen käynyt katsomassa Mamma Mia-elokuvan, joka oli aivan mahtava.
Mainittakoon Abban tuotannosta muutama hyvä kappale:
Mamma Mia
Waterloo
Gimme, Gimme, Gimme
Money, Money, Money
Does Your Mother Know
Ring Ring

ja monia muita...
Listaa voisi toki jatkaakin, mutta on niitä niin monia hyviä Abban kappaleita, ettei kaikkia edes muista XD
Abba on kyllä erittäin hyvä 70 & 80-luvun bändi!

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #17 : Lokakuu 15, 2008, 01:55:47 »
Pienestä saakka olen Abbaa kuunnellut, ensimmäinen muistoni Abbasta on kun vanhempani kuuntelivat kappaleita ja muistan tanssineeni niitä, vaikken silloin sen enempää Abbasta ymmärtänytkään. Varsinkin Iskäni on ollut joskus kova kuuntelemaan Abbaa ja kai se on sitten minullekkin tarttunut. Tosin tuossa oli useampikin vuosi , jolloin en kuunnellut Abbaa, mutta kiitos Mamma Mia! elokuvan heräsi taas kiinnostus Abban mahtavaan musiikkiin. Nyt sitä on tullut sitten kuunneltua, sekä uudelleen sovitettuna että alkuperäisenä. Kesällä levyt oli ahkerassa kulutuksessa, sillä Abbahan on myös loistavaa tanssimusiikkia ja osa kappaleista todellakin nostattaa tunnelmaa.

Lempikappaleitani on jokunen. Ihan ensimmäisenä on pakko mainita Mamma Mia, se taitaa olla jo vähän kulunut kipale (varsinkin ystävieni keskuudessa) , mutta mulla tulee siitä aina semmonen olo että voisi tanssia, ja viime kesänä taisin muutaman kerran laulaa kyseisen kappaleen, mistä kaverini toki jaksavat muistuttavaa. Sanatkin osaa jo ulkoa.
Money,Money, Money- ihan jo sanojensa puolesta, Dancing Queen ,The Winner Takes It All ,Lay All Your Love on Me , I have a dream, Voulez Vous ,Slipping Through My Fingers ja thank you for the music. Muitakin tosi hyviä kappaleita löytyy, mutta siinä taisia olla parhaat. Tuo Lay All Your Love on Me on kyllä jotenkin ihan huippu aloittelubiisi, yhdessä sitä aina hoilataan.

En itsekkään ole mikään fani, mutta pidän kyllä kovasti Abban musiikista.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Helmikuu 14, 2009, 18:37:22 »
Aah, Abban kappaleet on ihania, tykkään valtavasti! Äitini oli pienenä Abba -fani, sillon justiin Abba oli suosituimmillaan. Äitin kautta olen oppinut kuuntelemaan Abbaa. Tykkään kaikista Abban kappaleista jotka olen kuullut. En siis viitsi alkaa luettelemaan tässä, paitsi voisin sittenkin muutaman sanoa: Dancing Queen, Ring Ring, Thank you for the music, Waterloo, Mamma Mia (vaikkakin vähän kulunut), Gimme Gimme Gimme, Lay All Your Love On Me, Honey Honey, I have a dream, Money Money, The Winner Takes It All, One Of Us, Super Truper, Does your mother know, Voulez Vous jne tätä listaa voisi siis jatkaa loputtomiin :D

Itselläni on (tai siis oikeasti vanhemmillani, mutta joku omi sen itellensä :D) se Abban lauluista tehty Gold Album, siinä ne kaikki kappaleet on tosi hyviä. Omistan myös Abba singstarin, jota aina laulelen. (Enkka Dancing Queenista easylla 9820) :D hehheeh en oo laulanu paljon joo eheen oo :D Omistan myös tämän Mamma Mia! -elokuvan, joka on tietty mahtava!

~Jentsuma, suuren suuri Abba -fani
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #19 : Toukokuu 10, 2009, 12:46:55 »
En ole erityisen suuri ABBA fani, vaikka heillä ihan hyvää musiikkia onkin ( esim. Dancing Queen, Ring Ring, Waterloo, Money Money... ).
Häpeäkseni joudun ilmoittamaan, etten tiennyt Abbasta mitään ennen viime vuotta ;"D Luulin ihan tosissani, että Abba on jokin 60-luvun kulunut musiikkityyli! Ihan tosi, nyt kyllä hävettää...
Musiikin tunneilla oli sitten Abbasta jotain juttua ja kysyin kaverilta:´Ai onko se Abba joku bändi?´ Saivat hyvät naurut...

Yhtään Abban levyä minulla ei ole, mutta joskus tulee Youtubesta kuunneltua muutama kappale. Varsinkin Dancing Queen ja Waterloo ovat minun mieleisiäni kappaleita.

Mortti kuittaa.

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
« Vastaus #20 : Toukokuu 11, 2009, 21:15:16 »
Tykkään ABBAsta, mutta en ole mikään fani. Vasta jouluna (2008) aloin kuuntelemaan ABBAa, koska näin sen Mamma Mia elokuvan. Sen jälkeen olen kuunnellut aika paljon. Meillä on yksi levy, mutta siinä ei ABBA itse laula. :(
Kaikki laulut ovat tosi hyviä, mutta parhaimmat on: Lay all your love on me, Honey honey, Gimme, gimme, gimme (a man after midnight), Voulez Vous, Money money money, Mamma mia, knowing me knowing you, S.O.S, Winner takes it all.

Retiisi

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Kesäkuu 26, 2009, 10:59:22 »
Retiisi tunnustaa olevansa fani. Olleensa fani jo melko pitkään. Muistamatta kuitenkaan kuinka pitkään. Sanotaan nyt ainakin, että pidin bändistä ennen kaiken maailman uudelleenläämityksiä MAMMA MIA-leffan tms. muodossa. Ja ps, en sitten dissaa leffaa tai mitään. Se on hyvä 8)

Viime jouluksi kinusin bändin koko tuotannon siinä boksissa ja kulutettua on tullut. ABBAn musiikkia vaan jotenkin sopii lähes joka mielentilaan ja joskus tulee kuunneltua paljon, toisaalta joskus vähemmän. Ei siihen silti kyllästy oikein ikinä. J nyt vielä henk.koht. mielipide: mielestäni ainut oikeasti hyvä euroviisuvoittaja. Mutta se nyt on makuasia.
Juurikin muuten löysin uuden lempparibiisini: Me and I.

Roosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Heinäkuu 17, 2009, 19:11:24 »
Minäkin ilmoittaudun, vaikken mikään noin sanottu fani olekaan. Tykkään vain kuunnella silloin tällöin Abbaa. Musiikki on niin mukavaa, iloista ja alkaa laulattamaan heti. :D Musiikki makuni on niin rajaton etten mitään hyljeksi, joten Abbaakin tulee tosiaan kuunneltua jonkin verran.
Pienempänä lempikappaleeni oli Mamma Mia, en tiedä mistä se johtuu, mutta näin vain oli. Se sitten varmaan soi eniten siihen aikaan radiosta. Tiedä häntä.

Tiedän lähes jokaisen biisin ja olen ne kaikki suunilleen kuullutkin aj pidän eniten ehkä The winner takes it all:ista, Waterloo:sta ja Fernandosta, vaikka kaikkia kuuntelenkin tasapuolisesti (;

Bongasin äitiltäni joskus tämän levyn hänen levyvarastoistaan ja eikun levydoittimeen pyörimään. Ja sitä pyöritystä on jatkunut tähän päivään asti eli kohtuullisen monta vuotta jo. Koko bändi on niin legenda, ettei kukaan varmastikaan tule unohtamaan sitä. On tosiaan harmi, kun se on jo hajonnut >:(

Kun radiosta sitten eräs päivä alkoi soida Madonnan Hung Up, meni hermot heti ensi kuulemalta siihen lauluun. Varmasti madonna siihen oikeudet on ustanut, mutta otti silti päähän. Se on Abban laulu/musiikki! -.-' ei pahalla niille jotka Madonnasta pitävät, minä en vain lukeudu siihen joukkoon.

messenger

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Syyskuu 13, 2009, 19:04:18 »
ABBA-fani olen minäkin. Innostuin bändiä kuuntelemaan Mamma Mia!-elokuvan nähtyäni. Sitten ei tietokoneen kajareista mun koneella ollessani muuta kahteen kuukauteen kuulunutkaan. Mamma Mia! vaikutti vain niin iloiselta elokuvalta, ja musiikki tarttui heti. Olin tietysti ennekin kuullut ja soittanut jotakin ABBAn biisejä, mutta ne eivät olleet aiheuttanut minkäälaista riehaantumista.

Minulla ei ABBAn kohdalla varsinaista lempparibiisiä ole, vaan pidän lähes kaikista kuulemistani raidoista. Kuitenkin esimerkiksi Money, Money, Money , The winner takes it all ja Arrival ovat erityisen hyviä. Money, Money, Money on niin menevä ja nopea biisi, ettei ihme että siitä pidän. The winner takes it allissa on roppakaupalla koskettavuutta ja Arrivalista tulee ainakin mulle skottimainen tunnelma.

En yhtään ABBAn levyä omista vaikkakin niitä olen vanhemmiltani hinkunut. He eivät vain ole suostuneet niitä minulle hommaamaan. Onneksi radiosta tulee ABBAa vielä nykyisinkin. Veljelläni on ollut tapana huhtikuusta asti aina kuullessaan Gimme Gimme Gimmen väitää, että se on Madonnaa. Nykyisin en enää hermojani menetä, mutta ennen se saattoi tapahtua.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #24 : Kesäkuu 03, 2010, 17:04:57 »
Eksyinpäs tänne topsaan kun pidän hieman taukoa kitaraharjoittelusta. Kevätjuhlassa soitetaan Our Last Summer, ja siinähän on sellainen jännä laskeva basso ja kyseisestä sävellajista vähän kinkkinen mulle näppäillen soitettuna...

Noniin siis, mä tykkään ABBAsta! Tykkään kuunnella 70-luvun kimallemusaa (enimmäkseen glam rockia tosin) ja ABBA on mukavan pirteää ja sellaista kivaa. Sellaisia greatest hitsejä kuuntelen, lempparibiisini on ehkä Fernando tai Does Your Mother Know, Björn on ihku! Mulla on muuten se SingStar, mutta ne laulut on oikeestaan aika hankalia laulaa, ainakin mulle ilman ihmefalsettia. Pelaan ABBA-SingStaria yleensä aina äitini kanssa, joka aina voitta minut Fernandossa ja on ärsyttävän voitonriemuinen sen jälkeen.

Oon kuullut ABBAaa pienestä pitäen, niin kuin varmaan melkein jokainen. Äitini oli pienenä suuri ABBA-fani, ja tälläisen Frida-nuken onnellinen omistaja. Tuolla nettisivulla lukee että kyseinen nukke on "extremely rare" :=O Harmi siis, että Frida-nuken olinpaikasta ei ole mitään tietoa nykyään! Äitini leikki päivät pitkät vaaleatukkaisen parhaan kaverinsa kanssa ABBAa ja oli sitten hiustensa takia Frida. Haha, jotenkin hassua!

Noniin, nyt back to Our Last Summer! Se on ihana laulu muuten.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love