Kirjoittaja Aihe: Koskettavia kipaleita  (Luettu 88640 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Axl

• Ankeuttaja
Vs: Koskettavia kipaleita
« Vastaus #200 : Kesäkuu 30, 2007, 21:36:13 »
Joku Scorpionsin Still loving you on nyt sellanen aika perus ja samoin Metallican Nothing Else Matters.
Mutta joku niissä vaan on semmonen et ne koskettaa aina.
Ja Judas Priestin Angel, ei oo olemassa biisiä joka vetäis sille vertoja!
Siinä on kaikki mitä pitää olla. Erityisesti lyriikkapuoli on aivan älyttömän nätti!

Edit. Löysin nyt ihan älyttömän ihanan biisin. Timo Tolkin toisella soololevyllä on sellanen ku Little boy I miss you.
Sanat on jotkut älyttömän kauniit. <3
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2007, 13:00:58 kirjoittanut Axl »

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #201 : Heinäkuu 14, 2007, 13:57:40 »
...minä mitään musiikista ymmärrä, ja nolaan vain itseni kun yritän siitä puhua, mutta täytyy mainita yksi kappale, jota kukaan ei ihmeekseni näytä vielä sanoneen.

Ari Koivunen - Angels Are Calling

Löysin kyseisen biisin vasta vähän aikaa sitten, mutta mikään kappale ei ole koskettanut minua yhtä paljon. Sävel ja sanat ovat jotain niin kaunista, eikä kappaleen esittäjäksi voisi kuvitella ketään muuta... Voiko kukaan olla kyynelehtimättä kertosäkeessä? :')

Tässä biisissä on kyllä kaikki kohdallaan. <3

(Muitakin koskettavia kappaleita toki on, mutta tuo on ehdoton ykkönen...)

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #202 : Heinäkuu 14, 2007, 22:14:53 »
En tiedä onko näitä sanottu, kun en jaksanut lukea koko topiccia, mutta sanon silti.

Garbage - #1 Crush
Ihanan angstinen tunnelma, ja jo minuutin kuuntelun jälkeen pystyy jotenkin yhdistymään sellasen epätoivon ja haikeuden kanssa mikä siinä kappaleessa on. Ja sitten kun kuuntelee niitä sanoja, tulee jotenkin yliluonnollisella tavalla masentunut olo, melkein alkaa hymyilyttämään kun tunnelmaa osaa koskettaa oikein.

Scorpions - Still loving you
Jotain ihanaa kun se laulaja antaa mennä täydestä sydämestään sen laulun, tekee mieli alkaa laulamaan mukana ja huutaa kaikki paha olo pois ja huokailla kuinka se laulu on niin täydellinen. Kulkee ihan kylmiä väreitä selkää pitkin.

Christina Aguilera - Hurt
Ainut Aguileran kappale josta pidän. Ainut jossa on jotain mistä voi pitää. Tässä on kaunis sävel ja kauniit sanat, ja nainen laulaa ihanan korkealta ja pitkään niin että tulee väkisin itselleenkin sellainen epätoivoinen ja pahoillaan oleva tunne.

Apocalyptica feat.Ville Valo & Lauri Ylönen - Bittersweet
Ville Valo ja Lauri Ylönen muodostavat äänillään ihanan vastakohdan, ja kun siihen lisätään vielä Apocalyptican ihanat vingutukset niin aah, täydellistä. Tässäkin on sitä jotain ihanaa epätoivoa joka nappaa mukaansa.

Criss Angel - Die for me
Tämä on jotenkin synkkä ja Crissin käheä ääni tekee noista säkeistöistä jotenkin aavemaisia, ja kertosäe on aivan yliluonnollisen kuuloinen, ja siinä tulee sellainen olo kuin kurkottelisi jotakin, muttei millään saa kiinni.

Scorpions - Send me an Angel
Scorpionssin laulajalla on jotenkin niin ihana ääni, ja tässä laulussa on juuri siihen sopivat upeat sävelet. Kun vain istuu ja kuuntelee hartaudella tätä, niin olosta tulee sellainen levollinen ja vapautunut, ja tuntuu kuin taakka vieritettäisiin hetkeksi pois harteilta tätä kuunnellessa.

U2 - with or without you
Tämä ei ole läheskään niin koskettava kuin ylempänä mainitut, mutta aiheuttaa kuitenkin tiettyä haikeutta ja tekee mieli vain huokaista.

Taking back sunday - My blue heaven
Tässä on myös sitä hyvin tuttua epätoivoista säveltä, joka iskee suoraan sydämeen. Välillä on sellaisia rauhallisia kohtia joissa tulee tuupertunut ja lyöty olo, ja sitten alkaa taas rockimpi meno, jossa on sellainen periksiantamaton tunnelma mutta silti sellainen... aeh, ompas hankala selittää. :DD

Kuten näkyy, reagoin musiikkiin hyvin voimakkaasti ^^' eheh...

//Muoks. Piti tulla tähän vielä lisäämään Alesana - The third temptation of paris. Ihana, epätoivoinen ja kaunis.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2007, 23:02:21 kirjoittanut Daniel »

Wioury

• Ankeuttaja
« Vastaus #203 : Heinäkuu 14, 2007, 23:09:16 »
Nightwish - Kaikki kappaleet
Within Temptation - Memories, Forsaken ja Angels
Ja vielä Evanescence - Kaikki kappaleet

Kaikkiin biiseihin/bändeihin liittyy niin suuria muistoja että herkistyy.

Poissa Tinde

• Vuotislainen
« Vastaus #204 : Heinäkuu 14, 2007, 23:13:55 »
Nightwish - Eva
Kauniit melodiat.Haikea tunnelma juuri semmonen, kun teksteihin oli pyritty tekemäänkin.Sanoitus tässä kappaleessa oli hyvä.
"There's something beautiful inside you".

ZE

• Ankeuttaja
« Vastaus #205 : Elokuu 12, 2007, 19:19:47 »
Ensimmäisen kun kuulin ja katsoin Tokio Hotelin kappaleen Spring Nicht, niin siinä kyllä tuli kyyneleet silmiin...
Ja sitten kun luki ne sanat sekä saksaksi, että suomeksi, niin seuraavalla kerralla itketti vielä enemmän.                                                                   Aivan käsittämättömän ihana biisi, ja ne sanat... C: )´:

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #206 : Elokuu 13, 2007, 17:20:26 »
Yleisesti ottaen koskettavat kappaleet ovat ainakin omalla kohdallani parhaimmillaan ollessani väsynyt tai ahdistunut. Minulla ei ole tapana kuunnella kovin hitaita ja koskettavia biisejä, vaan pidän enemmän voimakkaammista ja nopeammista kappaleista. Maailma on kuitenkin täynnä erinomaisia balladeja, ja Nightwishin Sleeping Sun on parhaita koskaan kuulemiani biisejä. Kuten jotkut ovat jo maininneet, muistorikkaat kappaleet koskettavat enemmän kuin biisit joilla ei ole mitään tunnearvoa.

Sonata Arctican kaunein balladi on mielestäni Draw Me, jossa laulaja Tony Kakon taidot laulajana tulevat todella hyvin esiin ja jolla on minulle aivan erityinen merkitys. Pidän siinä oikeastaan kaikesta: sanoista, mahtipontisuudesta ja melodiasta. Sonatalla on paljon muitakin koskettavia kappaleita, kuten esimerkiksi Winterheart's Guildin kauniit Gravenimage ja Misery, Reckoning Night -levyn Shamandalie ja Unian herkkä Good Enough Is Good Enough. Sen sijaan Tallulah, joka on yksi Sonatan tunnetuimmista biiseistä, on mielestäni koko bändin tuotannon huonoimpia kappaleita. Yleisestikin ottaen pidän kuitenkin Sonata Arctican vauhdikkaammista kappaleista hitaita enemmän.

Nightwishillä on todella monia kauniita balladeja. Kuolema Tekee Taiteilijan on hieno monessakin mielessä: paitsi että sen suomenkieliset sanat ovat täydellisiä, pidän myös sen taustalla soittavasta orkesterista, etenkin selloista ja huiluista. Eva sen sijaan on Nightwishin ensimmäinen uuden solistinsa Anette Olzonin kanssa julkaisema kappale, ja vaikka olin aluksi hieman epäluuloinen sen suhteen, niin nyt pidän siitä todella paljon. Biisin parhaimmistoa ovat ehdottomasti sen surulliset sanat, jotka kertovat mahdollisesti kuolevasta tytöstä. Nightwishillä on monia muitakin koskettavia kappaleita: Ever Dream, Dead Boy's Poem sekä Ghost Love Score. Sen lisäksi bändillä on myös jo mainitsemani Sleeping Sun, joka on yksinkertaisuudessaan ja hohdossaan parhaita kappaleita jonka olen koskaan kuullut. Pidän enemmän sen vanhasta kuin uudesta versiosta.

System of a Downin Chop Suey! on myös varsin koskettava biisi, vaikka ei olekaan läheskään yhtä hidas kuin monet jo mainitsemistani kappaleista. Sen idea on nerokas: Chop Suey! kuvastaa ihmisten erilaisia reaktioita kuolemaan. Kuullessaan esimerkiksi murhaajan kuolleen huumeisiin joku saattaa ajatella, että tämä ansaitsi kohtalonsa eikä ole kovin pahoillaan; mielestäni se on todella hyvä aihe tehdä biisi. Ideansa lisäksi myös itse kappale on todella kaunis, etenkin sen loppuosa, jossa sekä Serj Tankian että Daron Malkian laulavat.

Muita kauniita kappaleita on The Scorpionsin hieno mutta ehkä liiankin hidas Still Loving You, pidän paljon enemmän Sonatan vauhdikkaammasta coverista kyseisestä biisistä, sekä oikeastaan kaikki kolme Taru Sormusten Herrasta -elokuvat päättävät kappaleet, joista pienoinen suosikkini on silti Annie Lennox'n Into the West: se päätti kolmen loistavan elokuvan tarinan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2007, 20:29:35 kirjoittanut Browey »

Dahlia

• Ankeuttaja
« Vastaus #207 : Elokuu 22, 2007, 22:14:53 »
Akon - Mr. Lonely <3<33

se on ihana kappale. todella söpö! Minä kuulin tämän ekan kerran  joskus kun olin kavereiden kanssa ulkomailla. Yksi ystävistäni kirjaimellisesti purskahti itkuun kun hän kuuli Mr. Lonelyn. kaikki oli ihan hämmentyneitä kun yhtäkkiä yksi tytöistä itki... hän kuulemma muisti jotain tärkeää kun kuuli kappaleen.

jotkut ei tykkää kappaleen "tikutaku" äänestä. ehkäpä tämä kappale tarvitsee joskus tarinan jotta siitä todella pitää...

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
« Vastaus #208 : Elokuu 23, 2007, 12:19:11 »
Tiktak- Suolaista Vettä

Tämä biisi siksi, että olin juuri tullut koulusta. No, tiesin että mummani olisi kuolemisillaan, mutta en tiennyt, koska. Siinä sitten tämän kappaleen toisen kertosäkeen tai ensimmäisen kertosäkeen kohdalla isäni soitti minulle ja kertoi mummani kuolleen. Ei ole ollut helppoa kuunnella sitä biisiä sen jälkeen sitten... No, nykyään kyllä, mutta ei silloin. Muutenkin tämä on aivan ihana ja koskettava kappale, rakastan sitä yli kaiken. ^^
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Cataaaaaaaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #209 : Elokuu 30, 2007, 23:03:44 »
Fergie- Big girls don't cry
En pidä biisin esittäjästä, mutta itse biisissä vain on sitä jotain.

Linkin Park- Numb
Muistuttaa hiukan omaa elämääni ja sen takia koskettaa.

Scorpions- Still loving you
Eräs poika minulle tätä kerran lauloi hiljaa, kun istuin hänen sylissään niin tulee aina se mieleen kun kuuntelen tätä biisiä ja sen takia koskettaa.

Metallica- Nothing else matters
Kertakaikkiaan vaan ihana. Sitä oloa ei voi selittää.

System of a down- Lonely day
Taas muistuttaa jotenkin hiukan omaa elämää ja tulee haikea olo.
Such a lonely day, and it's mine, it's the day I'm glad I survive..

Tässä oli jotain mitä tuli äkkiseltään mieleen. :)

Ewestar

• Ankeuttaja
« Vastaus #210 : Syyskuu 11, 2007, 16:12:27 »
My Chemical Romsncen  uusimman levyn (Black Parade) I don´t love you ja Famoust Last Words

Kaikki ovat erittäin koskettavia kappaleita...:
I don´t love you on siitä koskettava kappale koska se kertoo rakkaudesta joka on kuollut...Ja minulle se muistuttaa eräästä kuollessta sukulaisesta...sniif.

Famoust Last Words: Se on niin liikuttava kun jotkut ihmiset ovat niin julmia...tämä kappale pitäisi soittaa kaikille ilkeille ja julmille tyypeille...

Himin Kiss Of Dawn On vain yksin kertaisesti niin liikuttava se saa minut ajattelemaan  muutakin kuin kuolemaa...

Muoksin jos tulee  muuta mieleen.

muikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #211 : Syyskuu 13, 2007, 17:21:11 »
Andrea Boccelli & Helene Segara - Vivo per lei
Ihan loisto melodiat & loistolaulajat yms. yms. Sanoista en ymmärrä pätkääkään, mutta koskettaa silti syvästi.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #212 : Syyskuu 13, 2007, 18:52:41 »
Näitähän löytyy. Etenkin näitä itselle rakkaita hevikipaleita löytyy...

Iron Maiden - Afraid to Shoot Strangers: Uskomattoman kauniit lyriikat ja sitäkin hienommat kitaramelodiat. Kun kuuntelee hitaamia kitaramelodioita ja ajattelee samaan aikaan niitä sotilaspoikia vierailla mailla kaukana kotoa, ei voi olla nyyhkimättä. Tätä kauniimmaksi on paha pistää, kun varustuksena on kaksi sähkökitaraa, karhean lauluäänen omistava laulaja, hyperaktiivinen rumpali ja häijy basisti.

Iron Maiden - Como Estais Amigos: Kaunista. Paljon morkattu Blaze Bayley näyttää mistä kana pesee ja miten lauletaan pehmoilubiisi. Upeat lyriikat kruunaavat tunteellisen kuuntelukokemuksen.

Iron Maiden - Journeyman: Tämä onkin vielä AtSS:iakin kauniimpi biisi. Akustista pehmoilua päälle seitsemän minuuttia. Profeetalla on tippa linssissä viimeistään kertosäkeen tienoilla. Tässä onkin varustuksena kaksi, eiku kolme akustista kitaraa, karhean lauluäänen omistava laulaja, hyperaktiivinen rumpali ja häijy basisti.

Nightwish - Sleeping Sun: Tälläinen kauneus on rikollista. Holopainen on nero. Tämä biisi liittyy vahvasti luomaani fantasiamaailmaan ja sen herkimpään tapahtumaan. Pidän enemmän vanhasta versiosta.

Nightwish - Creek Mary's Blood: Etenkin loppu ennen niitä lakotankielisiä muminoita. Mahtipontista, kaunista ja niin koskettavaa. Mmm-mmmm.

Sonata Arctica - Power of One: Perusteluina lyriikat, joita hienompia saa hakea. Kaunis ja surullinen teema. Myös kauniita melodioita, etenkin rauhallisemmissa kohdissa.

Metallica - One: Upea, akustinen alku, herkät lyriikat ja kaupan päälle taidolla tehty musiikkivideo. Mitä muuta tarvitsee?

Meatllica - Nothing Else Matters: Sniff... Kaunista, niin kaunista... Ei voi sanoin kuvailla. Tai voihan sen, mutta silti...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2007, 17:23:24 kirjoittanut Pöpi Profeetta »
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #213 : Syyskuu 20, 2007, 19:19:09 »
Titanicin tunnussävel Celine Dion - My heart will go on ja myös Celine Dion - I love you on molemmat ihania. :)

Kuten varmaankin huomasitte, mua koskettaa sellaset kipaleet, mitkä kertoo jostain rakkaudesta :D Ja mun mielestä sanat ja sävel on molemmat yhtä tärkeitä.

Ja mua alkaa välillä itkettämään nuo molemmat kappaleet <3 :'D Mä kyllä useimmiten yritän niellä itkuni, jos alkaa itkettää. En osaa paremmin perustella, ku et ne vaan on niin koskettavia kipaleita.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2009, 00:50:03 kirjoittanut Bonnie »

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #214 : Syyskuu 20, 2007, 19:28:31 »
Unheilig: Astronaut ja monet muutkin kyseisen bändin biisit. Hyvin kauniita.

Swallow the Sun: Don't fall asleep ja Too Cold for Tears ovat yli-surullisia, varsinkin kun muistelen erästä tiettyä asiaa. Näitä en voi kuunnella kuin yksin.

Rammstein: Amour ja Nebel, muun muassa.

Melkein kaikki Rahmaninovin pianoteokset, varsinkin ne "hitaammat". Niissä on vain käsittämättömän kauniita, hienoja ja surullisia melodioita ja harmonioita/sointuja. Rakastan.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #215 : Syyskuu 22, 2007, 22:54:54 »
Devin Townsend - Life

Ihan mielettömän kaunis biisi! Soitto upeaa, Devinin äänestä nyt puhumattakaan, ja jotenkin hirveän piristävä ja uskoa tuova. Se vain on kappaleen luonteessa. En kyllästy sitten ikinä!
Kertsiä kuunnellessa kyllä menee kylmät väreet. Suosittelen ihan kaikille, musiikkimausta riippumatta!

How long can this life go on
Who we are what we are...
I'll see you on the other side

Olisihan näitä lisääkin, mutta aivotoimintani on syömättömyydestä ja liiasta kahvinjuonnista, koko päiväisestä dataamisesta ja nikotiinin puutteesta johtuen hieman kuollut.
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #216 : Syyskuu 22, 2007, 23:55:01 »
The Rain - Tuuli kulkee

Ei ehkä maailman tunnetuin laulu, mutta minulle tähän lauluun liittyy niin paljon muistoja, ettei voi liikuttumatta kuunnella. (Kuuntelen tätä nytkin parhaillaan) Ja miksikö tämä on niin ihana kipale? Menee jonkin aikaa selittää, mutta koittakaa kestää. Eli viime kesänä (07) olin aivan ihanalla Suomen Raamattuseuran Vuokatinrannan kakkosriparilla (terkkuja vaan kaikille jotka olivat siellä ja sattuvat tätä lukemaan!). Se on ollut tämän elämäni ihanin kaksiviikkoinen. Siellä soitettiin joku aamu keskusradioista herätyslauluja, ja eräänä aamuna soitettiin tämä laulu. Kuulin koko laulun ja sanat ja sävel ovat niin ihania. Ja juuri sopivasti laulussa lauletaan: "Sinä kesänä oltiin rippileirillä, tuuli kulki missä tahtoi, painoi selkäsi seinään. Sait synnit tunnustaa, ja padot lähti murtumaan, oli niin uskomattoman hyvä olla vaan." Ja nämä sanat kuvaavat todella hyvin sitä rippileirikokemusta. Kun leiri oli ohi, ja olin ilmoittautumassa isoskoulutukseen sellaisessa Tuu tsekkaan-tilaisuudessa, tilaisuudessa laulettiin tämä laulu. Koska laulussa on hieman surullinen sävel ja siitä tuli mieleen rippikoulu, meinasin alkaa itkemään ja piti mennä hetkeksi vessaan rauhottumaan. Tällainen tarina

Christina Aguilera - Hurt

Tämän Daniel jo mainitsikin, ja on varmaan mainittu jo useampaan otteeseen, mutta minun on vielä pakko mainita tämä. Ensinnäkin Christinalla on aivan mahtava ääni, hän pystyy laulamaan aika monta laulualaa, eiköniin? Laulu on niin kaunis, koska siinä on upea sävel, kevyt pianosäestys ja vanha, tunnelatauksinen ääni. Lisäksi ne sanat! En ensiksi edes ajatellut niitä ennen kuin näin musiikkivideon. Jo itse musiikkivideokin oli todella koskettava (ainoa mikä häiritsi oli se laulajan turhan paljastava yläosa). Se on surullista, kun se nainen, jota Chritina siinä esittää, ei tunnista omaa isäänsä (näin minä ainakin sen tajuan).

Muutenkin Aguileran tämä uusin levy on todella hauska. Siinä on hyviä lauluja, 20-luku siitä auttamatta tulee mieleen.

//Huhutar poisti tekijänoikeuksia rikkovan youtube-linkin
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2010, 16:45:34 kirjoittanut Huhutar »
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #217 : Syyskuu 23, 2007, 00:18:25 »
Lainaus
Se on surullista, kun se nainen, jota Chritina siinä esittää, ei tunnista omaa isäänsä (näin minä ainakin sen tajuan).
Minä olen aina tajunnut sen videon niin, että ensin se isä opettaa tyttöään ja sitten kun se tyttö pääsee sirkukseen ja se isä tulee katsomaan, niin sillä naisella ei riitä aikaa puhua sen kanssa tai sanoa mitään, koska se on niin julkkis ja täynnä sitä, ja sitten se isä kuolee ja se tajuaa ettei oo kerennyt tehdä mitään isänsä kanssa sen jälkeen kun siitä tuli julkkis tai jotain. :D

Anteeksi, nyt oli IHAN pakko offata.

whatsarahsaid

• Ankeuttaja
« Vastaus #218 : Syyskuu 23, 2007, 15:48:45 »
Lainaus
Se on surullista, kun se nainen, jota Chritina siinä esittää, ei tunnista omaa isäänsä (näin minä ainakin sen tajuan).
Minä olen aina tajunnut sen videon niin, että ensin se isä opettaa tyttöään ja sitten kun se tyttö pääsee sirkukseen ja se isä tulee katsomaan, niin sillä naisella ei riitä aikaa puhua sen kanssa tai sanoa mitään, koska se on niin julkkis ja täynnä sitä, ja sitten se isä kuolee ja se tajuaa ettei oo kerennyt tehdä mitään isänsä kanssa sen jälkeen kun siitä tuli julkkis tai jotain. :D

Anteeksi, nyt oli IHAN pakko offata.

Minäkin ymmärsin sen samoin kuin Daniel.

Koskettavimpia kappaleita on luultavasti:
Christina Aguilera-Oh mother Tässä on niin ihanat sanat ja musiikki.Tämä oli myös musiikkina ihanimassa tanssissa, mitä oon ikinä tanssinu.

Death Cab For Cutie-What Sarah Said Tässäkin on niin ihanat sana ja musiikki. En osaa oikein tarkemmin kuvailla, että miksi. Tämän laulun sanoja löytyy pätkä joka viestini alta :) (onko se allekirjoitus?)

Poissa Mirandel

• Vuotislainen
« Vastaus #219 : Lokakuu 16, 2007, 14:08:13 »
Christina Aquilera- Hurt
Tätä onkin jo perusteltu. Aivan ylikaunis kappale! Tämä taitaakin olla se yksi harvoista Christinan biiseistä, joista pidän. :) Tulee aina itku, kun kuulen tämän.

Coco Lee- A love before time/Moonlight lover(kiinaksi)
Tällä kappaleella on ihan oma henk.kohtainen merkityksensä elämässäni. Kuulin kappaleen ensimmäisen kerran Hiipivä Tiikeri Piilotettu Lohikäärme- elokuvassa, mutta silloin en kummemmin kiinnittänyt huomiota. Sitten siskoni luistelujoukkueella oli kyseinen elokuva teemanaan vapaassa ohjelmassa. Tuolloin heidän joukkuelaisensa, ainoa poika, kuoli Myyrmannin räjähdyksessä. Pojan muistotilaisuus pidettiin pimeässä jäähallissa, missä luistelijat luistelivat ympäri kaukaloa kynttilät käsissään, tämän kappaleen soidessa taustalla. En ole ikinä nähnyt mitään niin kaunista ja surullista. Sitä edes muistellessa tulee itku. Ja nyt kun pistin kappaleen soimaan... on oikeastaan mahdotonta olla itkemättä.

Avril Lavigne- Innocence
En ole Avril-fani, mutta tykkään hänen hitaista kappaleistaan. Ainakin tämä iski! Nätit sanat ja ääni sopii kappaleeseen hyvin.

Avril Lavigne- When you're gone
Tämäkin saa minut silloin tällöin kyyneliin, kun muistelen kuollutta ystävääni. Lempikappaleeni tältä laulajattarelta!

Nightwish- Eva
Aivan mielettömän kaunis! Aneten ääni sopii tähän täydellisesti. Sanat nyt ovat omaa luokkaansa...

Nightwish- The Poet and the pendulum
Tämä on taideteos, ei tavallinen laulu. Sisältää paljon hitaita kohtia, jotka saavat heti herkistymään kyyneliin. Ehdottomasti paras kappale Nightwishiltä.

John Williams- Window to the past
Upein kappale HP- soundtrackeiltä! Aivan mielettömän kaunis! Löytyy AV:n soundtrackiltä.

Titanicin soundtrack
Rakkauteni! Olen aina rakastanut Titanicin musiikkeja ja olen soittanut niitä pianollakin. Rakastan, rakastan! <3

Diana Ross- If we hold on together
Whaaa! Nää sanat! Kappale on joillekin tuttu Maa aikojen alussa- animaatiosta(ensimmäinen). Aivan mielettömän kaunis! Ja kun rupeaa ajattelemaan tarkemmin sanaa ja niiden liittämistä elokuvaan, on vaikea olla ihan pokkana.

Evanescence- My immortal
En koskaan saa tarpeekseni tästä kappaleesta. I H A N A!

Billy Boyd- Pippin's song
Muistan, kun olin kaverini kanssa katsomassa Kuninkaan paluu- leffa. Ensin kikateltiin, että apua... mutta ennen kuin ehti edes laulun puoliväliin, alkoi jo kyyneleet virrata. Ei luoja, kun on kaunis! "Sehän osaa laulaa!"

----
Beautiful like a morning sun inviting the dawn to break. - Trading Yesterday(Beautiful)

hidoi

• Ankeuttaja
« Vastaus #220 : Marraskuu 09, 2007, 16:55:10 »
Itselläni nämä kipaleet ovat yleensä sellaisia, jotka liitän johonkin tapahtumaan, mutta löytyy myös niitä, jotka koskettavat ihan itsensä vuoksi.

Absoluuttinen Nollapiste - Mustaa ei ole

Miksi? Siksi, koska

Kukaan ihminen ei näe minua juuri nyt
Kukaan ihminen ei vaadi mahdottomia nyt
Kukaan minusta ei tiedä, sulaudun maastoon kuin kävyt

Mötley Crüe - If I Die Tomorrow

Kappaleen sanoitukset koskettivat eräässä elämäntilanteessa hyvinkin läheisesti. Itse kappale on myös itsessään hyvin kaunis omasta mielestäni. Laulajan ääni kuulostaa kappaleen teemaan liittyen juuri sopivan epätoivoiselta.

Pink Floyd - The Post War Dream

Katsoin elokuvan The Blue Light, jossa tämä kappale soi viimeisenä. Varmaankin jokainen, joka on kyseisen elokuvan nähnyt, ymmärtää, miksi tämä kappale koskettaa ja itkettää vieläkin.

Oh Maggie, Maggie what have we done?

Snow Patrol - Set The Fire To The Third Bar

Kun elää kaukosuhteessa, kuten itse teen, laulun sanoitukset tuntuvat yllättäen hyvinkin läheisiltä. Duetto sopii tähän kappaleeseen kuin nyrkki silmään, ja videokin on hyvin koskettava.

And miles from where you are
I lay down on the cold ground and I
I pray that something picks me up
And sets me down in your warm heart

Siinäpä muutama. Lisää olisi vaikka millä mitalla, mutta en kehtaa aina niitä kilometriviestejä laittaa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2009, 14:38:56 kirjoittanut hidoi »

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #221 : Helmikuu 11, 2008, 16:39:56 »
Koskettavia kappaleita ja varsinkin kauniita kappaleita löytyy vaikka millä mitalla, mutta luettelen ne muutamat joilla on minulle kovasti väliä. Niihin kappaleisiin sisältyy paljon muistoja, noin yleisesti pidän kauniista sanoista mutta varsinkin melodiasta, laulussa pitää olla jotain mihin tarttua. Hitaat / surulliset laulutkaan eivät aina sytytä.

Kelly Clarkson- Because of you

Mainitsen tämän ensimmäisenä, sillä rakastuin tähän kappaleeseen heti kun kuulin sen. Rakastan Kellyn ääntä ja hänellä on paljon muitakin hyviä kappaleita mutta tämä on parhaista parhain. Kyyneleet tulivat aina tätä kuunnellessa silmiini, kauniit sanat, tarttuva ihana kertosäe ja tämän musiikkivideokin on kaikin puolin surullinen. Koskettava kappale ja muutaman (?) vuoden vanha eikä silti ole kulunut kappale, olen kuunnellut tätä harkitusti.

Within Temptation

Tältä bändiltä on mahdoton sanoa yhtä kappaletta joka olisi ylitse muiden. Monien muistojen takia Memories on hyvin rakas kappale ja muuita surullisia/koskettavia on Our Farewell, Bittersweet ja Angels. Tykkään niistä jokaisesta, kun kuuntelin Our Farewelliä ajattelin usein ettei tämän kauniimpaa kappaletta voi yksinkertaisesti olla. Nykyään en ajattele ihan noin 'vahvasti' , mutta kappale on silti todella ihana.

Poets of the fall- Illusion and Dream

Kuuntelen tätä kappaletta aika harvoin, mutta aina kun kuulen sen muistan kuinka surullinen olin kun sitä kuuntelin. Eräs ihminen , joka ei ollut mitenkään kovin läheinen minulle oli kuollut ja kuuntelin tätä kappaletta, istuin kotimme lähellä olevan puron juurella ja katselin kuinka vesi virtasi ja itkin. En ymmärtänyt tämän ihmisen kuolemaa ja pohtisin vain että miksi, miksi. Kaunis kappale, ja herättää paljon muistoja.

Kaija Koo- Kylmä ilman sua

Tähän liittyy myös paljon muistoja. Kaijalla on paljon muitakin kauniita kappaleita, mutta muistan tästä kappaleesta aina kuinka olimme ystävieni kanssa mökkeilemässä, kello oli neljä yöllä, kaikki olivat aivan kännissä ja aurinko oli nousemassa. Meren aallot kuuluivat mökkiin sisälle ja olimme kaikki aivan hiljaa. Kuuntelimme juuri tätä kappaletta, olin niin onnellinen ja kaikkialla oli niin rauhaisaa.

Sitten löytyy muutamia yksittäisiä kappaleita jotka ovat kauniita: My heart will go on (Celine Dion), My Immortal (Evanescence), Unintended (Muse), Oikeesti (Finlanders) ja Hurt (Christina Aguilera). Kaikki todella koskettavia ja kauniita kappaleita. Varsinkin tuo Finlandersin Oikeesti on todella ihana ja surullinen kappale.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

jensku

• Ankeuttaja
« Vastaus #222 : Helmikuu 11, 2008, 17:51:05 »
Koskettavia kappaleita on monia. Ainakin minulla. enkä todellakaan muista kaikkia. Suurin osa silti on muistoja tuovia, ja sillä tavalla mukavia, mutta kyllä niitä ihan niitäkin löytyy, jotka saavat olon rennoksi, mielen haikeaksi ja vähän ehkä surulliseksikin. Surulliseksi hyvällä tavalla.

Yksi kappale joka kosketti minua heti sanoillaan oli Tavaramarkkinat - Kevät. Se saa mielen rauhalliseksi sekä miettimään. Vain kauneimmat ja koskettavimmat voivat tehdä minulle niin. Joten sen takia tuo on hieno kappale, ja saa minut hiljaiseksi.

Timbaland feat. One Rebuplic - Apologize. Kun ensi kerran kuulin tuon, niin hurmaannuin heti ja se sai minut herkistymään. Se sipaisi sisintäni ja sai olon hyväksi. Kaunis kappale ja pidän siitä hirveästi.

Within Temptation - Memories. Tämä kappale tuo jo laulun nimellään minulle paljon muistoja, ja ne muistot saavat minut hyvälle tuulelle. Tämä on myös kaunis kappale. Myös Angels ja stand my ground ovat hienoja kappaleita ja saavat olon hyväksi, ja siten myös koskettavat.

Täytyy miettiä onko mitään kappaletta joka olisi saanut minut itkemään... Tiedän kyllä, että joku on saanut, mutten kyllä muista tähän hätään mikä. Kirjoittelen lisää kun muistan jotakin.

Muok.
Aivan... Silloin kun katselin Titanicia, niin tuo My heart will go on kyllä kosketti minua todella. Se taisikin saada minut itkemaäänkin.

Sitten on Aikakone - keltainen. Se tuo niin hyviä muistoja mieleen, että se saa minut todella hyvälle mielelle ja ja täten myös saa herkälle tuulellekin.

Britney Spears - Everytime. Aivan sama mitä muut sanovat, mutta tuon on kaunis kappale ja koskettaa minua. Tahti on rauhallinen ja sanoissa ei ole vikaa, vaikken niitä olekaan lukenut. Kuullut vain. Pidän siis tuosta, ja se sopii herkkiin hetkiin soitettavaksi. Tai sitten vain huviksikin, mutta kaunis, koskettava ja herkistävä tämä on.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2008, 18:15:55 kirjoittanut Fighter of dark »

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
« Vastaus #223 : Helmikuu 13, 2008, 23:08:41 »
Within Temptationin kappaleet: Memories, Wish you were here, Ice Queen, Say my Name, Somewhere, Frozen ja Angels. Sharonin äänestä tykkään todella paljon, ulkonäöstä myös :) Melodiat on mahtavia! Kannattaa tutustua kyseiseen bändiin jos tykkää Nightwish nimisestä bändistä...

Nightwishin: Ghost Love Score ja Dead to the world. DeadToTheWorldin sanoista tykkään, ja se GLS:ren musiikki... Aah.

In Flamesin: Metaphor ja Evil in a closet, en oo koskaan kuullut niin kaunista kitaran soittoa.

Bryan Adamsin: Heaven ja I Will Be Right Here Waiting For You. Tykkään miehen äänestä ja sanoista, kannattaa tutustua tyypin musaan jos ei tunne... Mutta tyrkytys sikseen.

Ja yksittäiset: 3 Doors Down - Here Without You, Joan Osbourne - What if God was one of us, Mark Snow - X-Files Theme, Vanessa Carlton - Thousand Miles, Enya - Only Time ja Vertical Horizon - You're a God.

...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #224 : Helmikuu 15, 2008, 19:16:30 »
Ensimmäisenä tulee mieleen The Ark: Uriel. Kaunis, rauhallinen, muttei ylilyödyn melankolinen biisi. Osuu minuun jotenkin tosi lähelle.
Samalta esittäjältä myös mm. Let your body decide ja No end. LYBD:stä tulee hyvin mieleen livekeikat ja niiden tuoma tunnekuohu. No end taas on kauniin herkkä ja jotenkin niin... puhdas.

Zen Cafélta näitä löytyy - esimerkkinä tietenkin Älä mee. Tämän biisin tahdissa on itketty moneen kertaan. Sanat ovat upeat ja Samulin ääni niin ihastuttavan käheä, että tunteen aitoutta ei voi epäillä.
Puuenkeliä kuunnellessani olen aina ihan kananlihalla; sanoitukset ovat jotenkin kieron kauniit, ja sitä kautta kiehtovat.
Vanha opettaja tuo muistoja mieleen. Olen joskus istunut keinussa ala-asteen pimeällä leikkikentällä ja kuunnellut sitä, kun tuntui pahalta.

Sitten vähän tuntemattomampia. Harvempi on varmaankaan kuullut Valley Belowista, mutta minun on vain pakko mainita, että rakastan heidän biisiään Handyman.
in your toolbox all the shame
heavy tools without a name

Jonkun tutun henkilön tekemät biisit koskettavat, jos mitkä. Rinnakkaisluokkalaiseni tekee [melankolisia] räppibiisejä, joihin olen ihan koukussa. Ehkä se on vain sitä, että tunnen tämän tyypin, ja lyriikat avaavat hänen mieltään.
(Jos kiinnostaa, Mikseristä löytyy artisti Janppa.) //MUOK nykyään JSP.

Jos ei puhuta surullisesta kosketuksesta, niin sanottava on, että Venus Outbackin Sodom is free saa minut suorastaan tärisemään. Liittynee myös musiikkivideon vangitsevuuteen.

//Don Hessu, eip, Janppa on 15.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2008, 15:51:38 kirjoittanut Kommando »