Kirjoittaja Aihe: Koskettavia kipaleita  (Luettu 86510 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
Vs: Koskettavia kipaleita
« Vastaus #225 : Helmikuu 15, 2008, 20:52:27 »

Jonkun tutun henkilön tekemät biisit koskettavat, jos mitkä. Rinnakkaisluokkalaiseni tekee [melankolisia] räppibiisejä, joihin olen ihan koukussa. Ehkä se on vain sitä, että tunnen tämän tyypin, ja lyriikat avaavat hänen mieltään.
(Jos kiinnostaa, Mikseristä löytyy artisti Janppa.)

Hessu goes offtopic, onkos tää Janppa sellaset 17 vuotta vanha`?
...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Goodness

• Ankeuttaja
« Vastaus #226 : Maaliskuu 04, 2008, 21:03:12 »
Joo, minun mielestä koskettavia biisejä on:

Dont Cry Tosi hyvä kappal By:Guns N' Roses

Perusteluina että biisissä on koskettavat sanoitukset niistä pieni pätkä: Talk to me softly

There's something in your eyes
Don't hang your head in sorrow
And please dont cry
I know how you feel inside I've
I've been there before
Somethin's changin' inside you
And don't you know

Don't you cry tonight
I still love you baby
Don't you cry tonight
Don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry tonight

Ja vielä toinen hyvä kappale "Knocking On Heaven's Door"

Siitäkin voisin laittaa vähän sanoja:

Mama take this badge from me
I can't use it anymore
It's getting dark too dark to see
Feels like I'm knockin' on heaven's door

Kummatkin ovat omasta mielestäni koskettavia kappaleita...
Ja muuten jos ei saanut laittaa sanoja (taisin huomata jotain sellaista tai sitten en :P) niin pyydän anteeksi. =)

Ps. Jos kipaleet kiinnostaa niin voi ettia YouTubesta noilla kappale nimilla tai esittäjällä.

Onyksi

• Ankeuttaja
« Vastaus #227 : Maaliskuu 11, 2008, 18:19:02 »
Marilyn Manson -Sweet Dreams Heti ensimmäisestä sävelestä alkaen silmäni rupeavat kiiltämään, ja kappaleen puolessavälissä itken jo kuin vesiputous. Tuon kappaleen vaikutus on aina sama. Aina. Laulu on jotenkin niin surullinen, sen kuullessani minun tekisi vain mieli käpertyä jonnekin pimeään nurkkaan pienelle kerälle parkumaan. Tämä saattaa johtua siitä, että kappale tuo paljon todella ihania muistoja " entisestä elämästäni". Muistan kaikki hyvät ja hauskat jutut, mutta ne ovat jotenkin ristiriidassa laulun sävelen kanssa. Oloni muuttuu sinä silmänräpäyksessä haikeaksi ja siitä seuraa ikuisuuden kestävä itkukohtaus.

Scorpions -Still Loving you Parin vuoden takaisella kesäleirillä soitettiin viimeisen illan discossa tätä laulua. Tuli sellainen tunnelma että "Nyt se sitten on ohi." Koulu oli alkamassa parin viikon kuluttua ja saisin heittää hyvästit vapaudelle. Kuulin koko laulun silloin ensimmäistä kertaa ja katsellessani diskolavan ovesta ulos peilityynelle järvelle, eivät kyyneleet olleet kaukana. Kappaleen vaikutus on säilynyt laimenemattomana nämä pari vuotta.

"... If we'd go again all the way from the start
I would try to change things that killed our love
Your pride has built the wall so strong that I can't get through!
Is there really no chance to start once again?

If we'd go again all the way from the start
I would try to change things that killed our love
Yes I hurt your pride and I know what you been through
You should give me a chance, this can't be the end

I'm still loving you ...
I'm still loving you ...
I'm still loving you ...
I'm still loving you ...

Still Loving You Baby"

Lorelai

• Ankeuttaja
« Vastaus #228 : Maaliskuu 13, 2008, 15:41:23 »
Koskettavia kappaleita on paljon, mutta itkettäviä kappaleita minulla on vain muutama. Kun kuulin ensimmäistä kertaa Keyshia Cole -nimisen neitokaisen laulun Love, kyyneleet tulvahtivat silmiin ja yhtäkkiä aloin vollottamaan ihan hillittömästi. En tiedä miksi. Se on vieläkin minulle mysteeri, sillä en itkenyt kyseisen biisin aikana enää koskaan sen ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen.

Toinen itkettävä biisi on Bob Sinclarin biisi World Hold On. Tämäkin on jännä juttu. Ensimmäistä kertaa sen kuullessani ajattelin vain, että VAU miten ihana biisi, mutta sitten kerran kun kuuntelin sitä (johtui ehkä alakuloisesta mielialastani), kyyneleet valuivat pitkin poskiani. Ei siis mitenkään hillitöntä itkemistä, vaan sellaista "rauhallista." Molemmat "itkukohtaukseni" ovat luultavasti johtuneet vain tietystä mielialasta, sillä kun itkin Keyshia Colen biisille, se tuli itselleni aivan täytenä yllätyksenä, koska olen tottunut itkemään vain elokuville ja kirjoille. ;)

Livvy

• Ankeuttaja
« Vastaus #229 : Maaliskuu 13, 2008, 19:04:59 »
Jos nyt jotain tulee mieleen niin yksi on Dir en greyn Ain't afraid to die. Itkin ekasta kuuntelu kerrasta kun pikku vauva. Herättää minussa hyvin vahvoja tunteita ja Kyon ääni on ihana. Aikaisemmin mitkään kappaleet eivät ole herättäneet niin paljon tunneta kuin tämä biisi teki. Kappale on rakas ja ihana. Ja ompahan hyvä syy itkeä.

Ja sitten toinen mikä tulee mieleen on X Japanin Forever love. Voi eikä. Itken aina tässä. Varsinkin lievässä joka oli tarkoitettu Matsumoto Hidetolle eli hidelle. Niin surullinen että. Ei sitä voi kuunnella ilman että itkisi.

Tuomas R

• Ankeuttaja
« Vastaus #230 : Maaliskuu 20, 2008, 14:22:44 »
Satuin kuulemaan Ruotsin euroviisukarsinnan finaalissa 2008 Sanna Nielsenin kappaleen Empty room. Kappale oli erittäin koskettava ja meinasi oikein itku tulla. Sannakin meinasi alkaa itkeä kesken esityksen, kaiketi kokenut kovia tai kappale oli vain yksinkertaisesti koskettava.

Linda

• Ankeuttaja
« Vastaus #231 : Maaliskuu 20, 2008, 16:33:24 »
Kappaleiden koskettavuus tulee hetkistä ja elämänvaiheista joina niitä kuuntelen. Aluksi mieleeni tulee Nightwishin Escapist. Melodia ja intro ovat erittäin kauniita, energisiä ja niissä on sitä jotain, huolimatta siitä kuka kappaletta laulaa. Ehkä eniten minua silti koskettavat sanat - ne liikuttavat, ne vain kertovat. Biisiä on pakko kuunnella uudestaan, uudestaan, taas jälleen kerran. Edelleen alkaa toisinaan itkettää kun muistot nousevat mieleen, kuunnellessa.

Nightingale in a golden cage
That's me locked inside reality's maze
Come someone, make my heavy heart light
Come on, come bring me back to life
A nightingale in a golden cage
That's me locked inside reality's maze
Come someone, make my heavy heart light
It all starts with a lullaby

Sitten toinen on Bullet For My Valentinen All these things I hate (revolve around me). Voipi olla, että kirjoitin nimen väärin, älkää välittäkö. Kyseiseltä bändiltä on muitakin biisejä muistoissa, mutta tämä vain nousi heti soimaan päähäni. Kaunis melodia, haikean oloinen, sopivasti BFMV'tä.

Macy

• Ankeuttaja
« Vastaus #232 : Maaliskuu 23, 2008, 00:08:26 »
Musiikkia olen kuunnellut todellakin ihan pienestä pitäen. Ja elämäni ei suoraansanottuna ole aina ollut taisaista ja mukavaa ja musiikki on ollut aina elämän tärkein asia, sekä kuunneltuna ja itse soitettuna. Ja mikä on outoa on, että se on joinakin kausina ollut minulle myös eräänlainen tabu, enkä puhunut asiasta kenellekkään. Kappaleet harvoin ovat mielestäni ensimmäisen kerran kuultuna koskettavia vaan ne muotoutuvat koskettaviksi parin kuuntelukerran jälkeen. Poikkeuksia toki on... Ja seikat, jotka tekevät biisistä koskettavan: Ensinnäkin melodia ja erilaisten soitinten taidokas käyttö. Toiseksin kappaleen esitystapa. Ja viimeisenä lyriikat. Tässäpä joitakin minua koskettavia kappaleitä vuosien varrelta:
The Beatles- Let It Be
Eric Clapton- Tears In Heaven
Bad Company- Shooting Star
John Lennon- Imagine
Queen- Spread Your Wings
Aerosmith- You See Me Crying

Ja haluan aina muistaa, että koskettava kappale ei välttämättä ole surullinen ;)

Raijanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #233 : Maaliskuu 23, 2008, 14:43:36 »
Ja haluan aina muistaa, että koskettava kappale ei välttämättä ole surullinen ;)

Tuo on totta, yleensä kaikki koskettavat kappaleet luokitellaan melkeinpä heti surulliseksi lauluksi, taikka rakkauslauluksi. Tai ainakin itselläni käy niin, hyvin usein. Itselläni, kun tulee tarve kuunnella musiikkia, olen allapäin, angstaan tai jotan muuta vastaava. Silloin ehkä pitäisi kuunnella iloisia kappaleita, mutta minun mieleni ei anna itselleni lupaa kuunnella sellaisia. Siksi kuuntelen aina koskettavia kappaleita. Ja niitä minulla löytyykin koneelta. Ja mielestä.
Luokittelutapa, jolla luokittelen koskettavat kappaleet toisista, on lyriikat. Koska aina ensimmäiseksi kuuntelen millaiset sanat ovat, jos ne eivät ole hyvät, en kuuntele ollenkaan. Lyriikat ovat minulle tärkeitä. Sama sitten, että kappaleen pitää olla melodinen, että sanoista saa selvää, ei mitään "örinää."

Kun luin musiikkiosastoa, ja minulle tuli tämä topikki vastaan, ensimmäiseksi koskettavaksi kappaleeksi tuli mieleen Guns N' Roses -- Don't Cry. Siinä on ihanat sanat. Se on sinänsä ihana angstipurkaus, mutta sinänsä ihana rakkauden osoituskappale. Siihen liittyy paljon ihania muistoja, joten siksi ehkä tämä koskettaa minua niin paljon.

Don't you cry tonight
I still love you baby
Don't you cry tonight
Don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry tonight

Tämä toinen biisi, mikä koskettaa minua, on taas aivan omaa luokkaansa, Avril Lavigne - Slipped away. Aina kun kuuntelen tätä, minulle tulee mieleen vanhat ystävät, ne joiden kanssa on mennyt välit poikki, ne ketkä ovat muuttaneet kauas pois, taikka muuten vain vanhat ystävät. Ehkäpä juuri sen takia, kun ystävät ovat niin tärkeitä, tämä biisi koskettaa.

I miss you
Miss you so bad
I don't forget you
Oh it's so sad
I hope you can hear me
I remember it clearly

Muita koskettavia biisejä, missä on ihanat lyriikat, esimerkiksi Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Lintu, Rainbow - Street of dreams ja täytyy nyt sanoa Viikate - Ei ole ketään kelle soittaa.

valentine

• Ankeuttaja
« Vastaus #234 : Huhtikuu 02, 2008, 15:35:09 »
Rascal Flatts - Skin

Kuulin tämän biisin vasta pari päivää sitten, ja rakastuin heti. Kertoo syöpään sairastuneesta tytöstä ja biisin lopussa mulla tulee aina kyynelel silmään. Saman bändin What Hurts the Mostbiisin video (löytyy YouTubesta ainakin) on todella surullinen kanssa.

Jippu - Talossa ja Vanha Kaunis Mies

Aivan upeita biisejä, ja sanat kannattaa kuunnella tarkaan.

Oon nyt koulussa oooooooikein tylsällä Et:n tunnilla, lisäilen vaikka kotna tähän jotain :)

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #235 : Huhtikuu 25, 2008, 23:28:38 »
Konnun pändin kappale Parannuksen tarha jaksaa säväyttää - tosin sen ymmärtäminen vaatii sen verran Tarun sormusten herrasta tuntemusta, että osaa päätellä, kuka laulaa, ja tietää, mistä paikoista ja tapahtumista Pelennorin kentissä ja Parannuksen tarhassa on kyse. Kapple löytyy tältä pändin sivulle linkitetyltä biisilistalta neljänneksiviimeisenä. Listan ensimmäisenä oleva Elbereth on toki myös kiva...
Constantem decorat honor

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #236 : Huhtikuu 26, 2008, 00:44:10 »
Tiktak - Tuuleksi taivaan rantaan. Kappale on ollut aina sellainen joka on koskettanut minua syvältä, ja kappaleen sanoja on käytetty setäni hautajaisissa muistopuheessa. Se syy miksi kappale koskettaa aina kun kuulen sen..
Jäit tuuleksi taivaanrantaan
Valoisan virran rantaan
Kun suruihin suurin vaivuin
Sinä iloja näit
Jäit tuuleksi taivaanrantaan
Valoisan virran rantaan
Mä maailman tahtoon taivuin
Sinä enkeleitä näit

voin vieläkin kuulla kun tämän lausuttiin kappelissa.. :'(
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2008, 00:49:01 kirjoittanut Indigo »
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Huurretursas

• Ankeuttaja
« Vastaus #237 : Heinäkuu 07, 2008, 00:43:59 »
Heti ekana tuli mieleen se legendaarinen Stairway To Heaven Led Zeppeliniltä. Järkyttävän mahtavan upea biisi, ei siitä voi muuta sanoa. Se biisi on jotain sellaista tasoa, että tunnen itseni älyttömän pieneksi sitä kuunnellessa.

Myöskin zeppeliinien Babe I'm Gonna Leave You itkettää ihan olemassaolollaan, saati sitten kun kuuntelen sitä. Melodia ja Robert Plantin ääni ovat jotain sanoinkuvaamatonta.

Rainbow'n Rainbow Eyes. Mitä siitä voi sanoa. Kuunnelkaa.

Sonatalta löytyy paljon koskettavia biisejä, kuten Shamandalie ja Power of One.

Eikä voi unohtaa Who Wants to Live Forever Queenilta sekä Don't Cry Guns N' Rosesilta.

Näihin kaikkiin biiseihin on jonkinlainen tunneside, niihin liittyy aivan älyttömästi muistoja ja tunteita. Nämä biisit tuntuvat jollain tavalla henkilökohtaisilta.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #238 : Heinäkuu 15, 2008, 14:11:20 »
Apulanta-Ilona  En tajua tarviiko tätä selitellä. Sanat on koskettavat ja etenkin kertosäkeen melodia on todella surullinen. Se koskettaa minua paljon, ja on ehkä ainut biisi, minkä aikana saatan itkeä.

Eric Clapton-Tears in heaven Tämä biisi on syntynyt ainakin aidoista tunteista ja on niin kaunis ettei mitään rajaa. :'( nyyh.

The Beatles- Let it be Kaunis laulu, vaikka ymmärrän sanoista tuskin puoliakaan. Beatlesin vikoja biisejä, ja muistuttaa tietysti siitä, miten kaikki hyvä loppuu aikanaan. Let it be ei mielestäni ole äärettömän surullinen, vaan sisältää myös toivoa.

Tätä en kyllä olis uskonut itsestäni, mutta Antti Tuisku- Valo. Inhoan, inhoan ja inhoan Antti Tuiskun musaa, mutta kun kuulin tämän biisin niin muutin mieltäni hiukan. Kerrassaan ainut hyvä biisi koko laulajalta. Jotenkin koskettaa minua. Jos katsoo You tubesta, voi sulkea silmät ja keskittyä vaan musiikkiin.

Stand by me en nyt muista säveltäjää, enkä jaksa hakea nuotteja. Erittäin kaunis kappale, jonka osaan vaikka unissani. Henkilökohtaisesti sellainen kappale jota laulan lähes 24/7 enkä kyllästy.

When the night has come
and the land is dark, and the moon
is the only ligt wil see.
No, i won't be afraid, no I won't be afraid.
Just as long as, as you stand
stand by me!
So darling, darling stand by me
oh, stand by me, oh stand, stand by me, stand by me.

We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
« Vastaus #239 : Heinäkuu 15, 2008, 14:31:22 »
Kaikki Jipun biisit, jotka olen kuullut, ovat koskettaneet minua. Olen nähnyt hänet kahdesti livenä; ensimmäisellä kerralla oli roskan tuntua silmässä ja toisella kerralla vollotin lähes ääneen kuin pikkulapsi. Se ääni, voi luoja sitä ääntä! Jippu myös todella laulaa sydämestään, ja jotenkin se kauneus ja taustakuoron mahtipontisuus on vain minulle liikaa, enkä millään pysty kuuntelemaan häntä vetistelemättä. Pari ppäivää sitten sain huomata, ettei liikutukseni rajoitu vain livekokemukseen. Kuuntelin Anttilan Megastoressa Jipun uusinta levyä, mutta piti laittaa kuulokkeet pois heti ensimmäisen biisin jälkeen kun pelkäsin ihmisten tuijottavan vähän hassusti niiskuttamistani ja vetisiä silmiäni. :)

Jos nyt joku muukin pitää tähän sanoa, niin Scorpionsin Still Loving You on sellainen biisi, ettei se vain jätä kylmäksi. Toimii kerta toisensa jälkeen. Se naukuva kitarariffi ja melodia muutenkin on suorastaan sydäntäsärkevää.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Shailaja

• Ankeuttaja
« Vastaus #240 : Heinäkuu 16, 2008, 18:15:58 »
Nick Carter - Do I Have To Cry For You?

Tämä vain on jotenkin surullinen ja haikea kappale, rakastuin tähän ihan ensikuulemalta. En varmaan ikinä kyllästy siihen. Ihan omat ihmissuhteet tulee mieleen.

Do I gotta stand in the cold dark night
Till the morning light, yeah
Do I have to say
I won't let you get away
What do I gotta be,
Tell me what you wanna do
'Cause I can't live my life
The way you want me to
You know I can't go on
Living like we do
Do I have to cry for you?

AJ McLean - Sincerely Yours

Tämä on varmaan yksi koskettavimmista kappaleista, mitä olen ikinä kuullut. Kappale on vain niin liikuttava ja tietäen sen tarinan biisiä kuunnellessa voi tuntea, millaista se on.

Now the tables have turned
You can learn how to live without me
Live without me
Pictures up on the wall
Suddenly now you're all about me
All about me
Where were you when I needed you?
The only thing that I learned from you
Was how to walk out the door
Sincerely yours

Queen - The show must go on

Tämä kappale saa todella kyyneleet silmiin, ei vain voi mitään. Uskomattoman kaunis ja koskettava.

The show must go on
The show must go on
Inside my heart is breaking
My make-up may be flaking
But my smile still stays on

Muita todella kauniita ovat:

Avril Lavinge - When you're gone
Rascal Flatts - What hurts the most
Queen - Who wants to live forever

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #241 : Heinäkuu 16, 2008, 19:07:04 »
Minua koskettaa tällä hetkellä vain yksi kappale. Se ei ole mikään kovin tunnettu, enkä ole ikinä kuullut sitä kenenkään esittämänä. Tarkoitan siis tätä: Giorgio Moroder - Hand in hand (sanat taitaa olla kirjoittanut Tom Whitlock, suomentanut Juha Vainio) kaikki siinä laulussa on niin ihanaa. Lauloimme sitä joskus koulussa, mutta nykyään vain laulelen sitä yksin kotona. En tiedä mikä siinä oikeasti on se paras osa. Sanat ovat ainakin niin ihanat. Tietämättömille voin kertoa, että jonkinlaisesta maailman parannuksesta siinä lauletaan. Siitä, miten nykynuoret voisivat tehdä maailmasta paremman paikan.
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #242 : Elokuu 03, 2008, 21:51:10 »
Elton Johnin Someday Out Of The Blue on niin maailman koskettavin kappale että ei mitään rajoja! Kuuntelen sitä muuten nyt... Itken henkisesti. Yleensä itken fyysisestikin. Itken aina, kun kuulen sen. Aina. Ehkä sanoitukset vetoavat minuun jotenkin... En kuitenkaan haluaisi aina itkeä kun kuuntelen Somday Out Of The Bluea, sillä se on niin hyvä laulu että sitä tekisi mieli kuunnella itkemättäkin. Lauluhan on Tie El Doradoon-piirretyn soundtrackilla, joka muuten on lempielokuvani. Ah, ah, ah.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #243 : Elokuu 04, 2008, 15:47:53 »
Koskettavia kappaleita on varmasti vaikka kuinka paljon, mutta eihän niitä nyt tule nopeasti mieleen kuin kaksi. Toinen on Yön Saattajat ja toinen Juha Tapion Kaksi puuta. Saattajia olen kuunnellut muistellessani hiljattain kuollutta läheistä. Kappaleessa on vain niin kauniit sanat ja erityisesti kertosäkeen kohta "Ei huolet seuraa enää sinua siellä missä kuljetaan, ilman saattajaa. Siis mene vaan." Oli kohta jota en pystynyt vielä viikko sitten kuuntelemaan ilman, että olisin purskahtanut itkuun, ei sillä, että nytkin tekee vaikeaa pelkästään lukea kappaleen sanoja.

Ja nyt kuljen kanssas polun viimeisen
Se vie meidät taakse vuosikymmenten
Kun seurasit mua salaa koulutiellä
Sydän murheita tulvillaan
Täällä pärjään kyllä sekä tarkenen
Vaan vaikka joskus hieman horjuen
Ei huolet seuraa enää sinua siellä
Missä kuljetaan, ilman saattajaa
Siis mene vaan
(Yö - Saattajat)

Kaksi puuta on sitten toinen näistä kappaleista mitkä tulivat nopeasti mieleen. Ihastuin kappaleeseen heti kun kuulin sen esimmäisen kerran radiosta. Kaksi puuta on äärimmäisen kaunis kappale jossa on kauniit sanat. Pakko myöntää, että en osaa selittää miksi Kaksi puuta on niin kaunis, mutta kun se vaan on niin ihana.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #244 : Elokuu 23, 2008, 15:43:18 »
- Sailing :NYYH:

Tähän kappaleeseen liittii muisto isoisäni kuolemasta, ja hänen hautajaisissaan soitin tämän... Niin että pystyn juuri ja juuri soittamaan, ja sitten laulamaan =,(

To be, near u, To be free.i Am flying, i am flying. Like a bird, cross the sky..
Can you hear me, Can you hear me? To the dark night ´(find away? oliskos noin?)
- tulee mieleen se että ottaisin yhteyttä häneen
se oli pelottava tunne, kun kaikkialta kuului niiskuntaa, äitini purskahti itkuun, isälläni oli tippa linssissä,,,
Siinä on koskettavat sanat. Nyt en pysty enempää kirjoittamaan, kohta tulee itku...(Mikä surun vuodatus, no, en voi muuta ),=
- Affu.

MUOKS:
Antti tuiskun Läpi jään, ja Tyhjä huone... =S
Tyhjä huone, se on ?

- he live's in u. Vaarini liittyy tähänkin (pudistaa päätään, ja lähtee juomaan mehua itkun pysäyttäjäksi )
Läpi Jään. samat kuin äskeisessä =I

// Show must go On. Tajusin vasta äskettäin tämän surumielisuuden... nämä kaikki kappaleet liittyvät vaariin...

Let it Be. An' when the night is cloudy, there is still the light that shines on me. Speaking words of wisdom, let it be. ;'(
Tämä on niin surumielinen... jotenkin..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2009, 21:17:21 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #245 : Syyskuu 24, 2008, 20:46:39 »
Negativelta voisin sanoa ainakin Still Aliven, About My Sorrown, In Memoriam (Immortal Peace), An Ornamentin ja Gravity Of Loven.... Kaikki kyseiset kappaleet ovat aivan ihania, sanat ovat niin koskettavia. "Sopivassa" mielentilassa voisin itkeä melkein kaikkien Negativen kappaleiden tahtiin, ei nyt sentään esim. Glory Of The Shamen tai L.A. Feeding Firen, mutta muuten.
Muita bändejä joiden kappaleiden aikana on tullut tirautettua muuta kyynel, ovat mm. The 69 Eyes - Star Of Fate, The Rasmus - Sail Away, Uniklubi - Palvelija.... Lista on pitkä, mutta tässä oli hieman esimerkkiä millaiset kappaleet koskettavat minua.
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #246 : Syyskuu 26, 2008, 17:48:30 »
Luulin jo kirjoittaneeni tänne joskus. Tai sitten olen vain sokea, mikä on hyvinkin mahdollista.

Simple Plan - Untitled
How could this happen to me
I made my mistakes
I've got no where to run
The night goes on
As I'm fading away
I'm sick of this life
I just wanna scream
How could this happen to me

Oli vaikeaa päättää edes, minkä kohdan lainaisin, joten otin sitten kertosäkeen. Yleensä olen sitä mieltä, että sääli on sairautta, mutta tässä kappaleessa Pierre kuulostaa jo niin ressukalta, että alkaa melkein ajatuskin itkettämään. Levyä kuunnellessa ihokarvat nousevat pystyyn ja jos silloin ei jostain syystä itketä, niin silloin viimeistään kun tämän näkee ja kuulee livenä. Minä en pystynyt olemaan itkemättä. Tulkinnassa on tunnetta ja se kyllä virtaa kuulijalle asti.

Whitney Houston - I will always love you

Bitter-sweet memories
That's all I had and all I'm taking with me
So good-bye, oh, please don't cry
'Cause we both know that I'm not
What you, you need

But, I will always love you
I will always love you

Ihan mieletön kappale ja jälleen tulkinta. Siis se ääni. Tärisen kuullessani biisin. Sitten alan vielä ajattelemaan, kuinka Whitney Houstonin elämä on totaalisesti poissa raiteiltaan. Ennen niin kaunis ja mahtavaääninen ihminen. No kappale on ikivihreä.

Sitten lukuisista muista vaihtoehdoista päätin valita
Nirvanan Heart-shaped boxin

She eyes me like a pisces when I am weak
I've been locked inside your heart-shaped box for weeks
I've been drawn into your magnet tar pit trap
I wish I could eat your cancer when you turn black

Joka ikinen kerta kun kuulen biisin, se saa tavallaan masentuneeksi, mutta silti olen ehdottomasti sitä mieltä, että paras Nirvana-biisi ikinä. Ja jälleen pakostikin on melkein säälittävä, kun on laulajalla ollut kurjaa. No Kurt on jo kuollut, mutta tarkoitan tässä biisissä. Surkeus paistaa läpi. Jotenkin ne iloiset kappaleet eivät ole kovinkaan koskettavia, joten Heart-shaped box on hyvä valinta tähän. Se ei totisesti ole mikään "riemuralli", kuten isäni asian ilmaisisi. 

Suomalaisista on pakko ehdottomasti mainita, että Rauli "Badding" Somerjoen muutamat kappaleet, kuten Valot, Laivat ja Tähdet tähdet, ovat jotain käsittämätöntä. Siis kuinka joku tällainen saa minut ihan ihmeelliseen tilaan? Ihan kuin transsiin. En voi itsekään käsittää miksi.

Valot
Ilta saapuu hiljaa huoahtain
Valot syttyy taakse ikkunain
Ei jää yksinään muut kukaan pimeään
Valot pois yön varjot häivyttää

Vaan en mä niitä sytytäkään, en
Luulen, tuskin niitä tarvitsen
Kun sinä niin olet valo kirkkahin
Sanoisin liikaakin se valaisee

Kaikki tahtoo tietää miksi jään
Asuntooni aivan pimeään
Varjot kietoutuu, niihin tukehtuu
Mulle vaikka mitä tapahtuu

Vaan ne ei tiedä että valo vois
Säikyttää tän aran tunteen pois
Siis kahdestaan päätettiin, ei milloinkaan
Valot käy meiltä päin palamaan

Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #247 : Syyskuu 26, 2008, 20:35:35 »
Monet kappaleet koskettavat minua ja saavat kylmät väreet selkääni, mutta erityisesti nyt Nightwishin The Kinslayer saa minut lähes itkemään.

For whom the gun tolls For whom the prey weeps
Bow before a war Call it religion

Some wounds never heal Some tears never will
Dry for the unkind Cry for mankind

Even the dead cry - Their only comfort
Kill your friend, I don't care
Orchid kids, blinded stare

Need to understand No need to forgive
No truth no sense left to be followed

"Facing this unbearable fear like meeting an old friend"
"Time to die, poor mates, You made me what I am!"
"In this world of a million religions everyone prays the same way"
"Your praying is in vain It'll all be over soon"
"Father help me, save me a place by your side!"
"There is no god Our creed is but for ourselves"
"Not a hero unless you die Our species eat the wounded ones"
"Drunk with the blood of your victims, I do feel your pity-wanting pain, Lust for fame, a deadly game"
"Run away with your impeccable kin!"

"- Good wombs hath borne bad sons..."

Cursing, God, why? Falling for every lie
Survivors' guilt In us forevermore

15 candles Redeemers of this world
Dwell in hypocrisy:
"How were we supposed to know?"

Tuomas R

• Ankeuttaja
« Vastaus #248 : Lokakuu 14, 2008, 21:44:54 »
Voi hitsit...
nyt pitää mainita
Simon Mathewin Dreamer
mulle meinaa melkein aina tulla itku
melodia on niin koskettava:'(
Se on vaan kertakaikkisesti ihana kappale:)

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
« Vastaus #249 : Maaliskuu 07, 2009, 21:03:20 »
Minulla on muutamia kappaleita, jotka aina tilanteesta huolimatta saavat kyyneleet silmiin. Joskus yritän vähän hillitä, muttei siitä koskaan mitään tule. -.-

Ensimmäisenä Gary Julesin Mad world. En oikeasti tiedä mikä tässä on. Sanat ovat ihanat, niin kovin haikeat, ja kun biisi on niin mielettömän yksinkertainen, itken aina kun kuulen tämän. Joka kerta tuntuu kuin kaikki epäoikeudenmukaisuus kaatuisi päälle. Tämä on niin hirveä. Rakastan tätä!
All around me are familiar faces
Worn out places, worn out faces
Bright and early for their daily races
Going nowhere, going nowhere
Their tears are filling up their glasses
No expression, no expression
Hide my head I want to drown my sorrow
No tomorrow, no tomorrow

Sitten on vaan sellaisia kappaleita, joista tulee mieleen liikaa muistoja ja ihmisiä. Inhoan sitä kun jotain on niin ikävä, että sattuu, se tunne saa käpertymään kokoon.
Sonata Arctican Shamandalie on yksi tätä lajia. Kauneudessaan kappale on liiankin julma, tähän liittyy vahvasti eräs ihminen, joka ei ole enää millään tavoin osana elämääni.
Time went by, many memories died
I'm writing this down to ease my pain
You saw us always clearer than me
How we were never meant to be
Love denied meant the friendship would die
Now I have seen the light
These memories make me cry

Negativen Gravity of love sai minut itkemään ensikuulemalta. En tiedä mitä tästä voisi sanoa, se on vain niin kaunis. Ei sitä voi selittää, se pitää kokea. <3

Eiköhän tämä riitä, on näitä muitakin, mutten pysty kerralla vuodattamaan kaikkea..

//muoks.

Tällä hetkellä kuuntelen aivan tippa linssissä Uniklubin Jussin tulkintaa The Reason kappaleesta. Aivan upean kuuloista. Tämä painaa kasaan. Niin ihana että kuristaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2009, 14:01:46 kirjoittanut Lusitania »
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.