Kirjoittaja Aihe: Hopeanuoli  (Luettu 41399 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Hopeanuoli
« Vastaus #75 : Kesäkuu 27, 2005, 18:22:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Remus"
Olen samaa mieltä, poistetut kohtaukset saattoivat olla vähän raakoja.

Musta jotkut poistetut kohtaukset eivät olleet yhtään sen raaempia kuin muutkaan jotka oli jätetty... esimerkiksi... no ei tule mieleen nyt mitään esimerkkiä, muttei ne leikatut kohdat ollu musta raakoja. Ja jotkut kohdat olivat juonen kannalta tärkeitä. Kun joku siellä jossain oli päättänyt leikata joitain kohtia pois olin, leikattua versiota katsoessani, joissain kohdissa hieman ymmälläni. Kuten silloin kun Moss sanoi jotain "Toivoisin että olisit täällä, Benitsakura, jotta voisimme yhdessä tappaa akaka buton!" Olin siinä vaiheessa että "Mitä!?" ja oletin benitsakuran vain jäävän jostain syystä pois taistelusta tai ei sattunut olemaan juuri Mossin rinnalla sinä hetkenä... Ja kun Riki hyppäs siitä haudastaan (kun ne karhut hautas sen) ylös/pois, olin siinäkin että "Oliks Riki koko ajan siellä rotkossa johon akaka buto heitti sen siinä ykkösessä vai mitä se siellä teki?". Että ois voinu näyttää vain ne kaikki jaksot täällä suomessa... mutta nytpä hopsu onkin sen takia vain tekstitetty suomeks^^. jotain hyvää sentään!
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Casandra Broom

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #76 : Kesäkuu 27, 2005, 19:09:07 »
Kyl hopsu on kattomisen arvonen leffa:) mut niinkun sanottu...pitäs ostaa se leikkaamaton koska se leikattu on välillä vähä mysko:)
http://www.vuotis.net/viewtopic.php?t=14205

Siinä on mun eka ficci, Harry Potter ja paras syntymäpäivälahja

Flare Inc

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #77 : Kesäkuu 27, 2005, 20:02:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Casandra Broom"
Kyl hopsu on kattomisen arvonen leffa:) mut niinkun sanottu...pitäs ostaa se leikkaamaton koska se leikattu on välillä vähä mysko:)

Joo, kyllä se pitäisi ostaa, mutta se hinta.... Herranjumala, 80 euroo (meilläpäin)! Sick!

Itse näin GNG:n ensikerran n. 10-11 vuotta takaperin, ja vaikka melkein sain henkisiä traumoja Punakypärän (Aka Kabuto :D ) ensi esiintymisestä :) , niin silti lainasin sen uudestaan ja uudestaan kaverilta... kunnes ostin ne omaksi.

Weed-manga on myös hyvä, kannattaa lukea jos vain käsiinsä saa. Ainakin Tampereen Akateemisessä oli niitä, en tiedä jos enää. Voihan sitä aina kysellä :D

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #78 : Heinäkuu 07, 2005, 21:37:32 »
Tiedetäänkö täällä muuten sitä että hopeanuoli mangaa aijotaan kääntää suomenkieliseksi jos tarpeeksi moni menee varaamaan tämän suomennoksen ---> www.hopeanuoli.fi osoitteessa. Sain joskus (on siitä aika kauan aikaa) viestin sieltä että lisää mangan varaajia tarvittaisiin jotta suomennos voitaisiin käynistää. Itse olin innoissani kun kuulin että mangaa saisi suomennettuna (tai ne mangat missä on susia mukana vois suomentaa^^) ja meni heti laittamaan nimeni listaan. No... voihan sitä aina toivoa että tämä tapahtuisi. (se manga ois voinu suomentaa silloin kun sarja oli täällä pohjoismaissa hitti X( ). Ja tuolta voi myös tilata japaninkielistä mangaa hopeanuolesta ja Weedistä ja musita hopsun tekiän mangoista. KAnnattaa tiöata nopeasti sillä en ole varma kuinka kauan tää henkilö joka kauppaa pitää on siellä japanissa ('uhkas' tulevansa kesän aikana pois sieltä)

Lainaus
Netistä löysin muuten joskus noita leikkaamattomia kohtia mitä voi katsella mutta ikävä kyllä en osoitetta enää muista meinaa se oli ihan jumalattoman pitkä!! Mutta jos joskus vielä löydän sen niin laitan tänne...

En tiedä tarkoititko tätä paikkaa mutta... www.bestanime.com :ssa löytyy (etsi N kirjaimen kohalta) leikkattuja kohtauksia. EN tiedä onko se koreaksi tai japaniksi mutta siellä on pätkiä.  Ja musiikki videokin. Seikkailkaa siellä niin löydätte ne leikatut kohtaukset (ei se voi olla vaikeaa jos minäkin löysin ne^^;).
Minulta löytyy pari hopsu mangaa. Minulla on uusin julkaisu hopeanuoli mangasta mikä on vika siitä sarjasta kaiken lisäksi. Siinä missä ne sudet on. Blacksnake on paras hahmo (kurotoran lisäksi siis) niissä susi mangoissa^.^! HArmittaa vain ksoka en ymmärrä mitä niissä puhutaan... arvuuttelen vain mitä tapahtuu.
Lisäksi mulla on kaksi Weed mangaa. Yksi englanniksi julkaistu (ymmärsin jopa mitä siinä puhuttiin!) ja sitten Weed 29 manga. Sen tilasin siksi koska  
SPOILAA! siinä oli mukana Weedin veli. Muistutti paljon  aikuista Hopeanuolta (lähinnä sen arven takia) mutta.... olen ihmetellyt että onko se... Weedin veli saman ikäinen kuin Weed? Meinaan. Weed on pyöreä silmäinen (pentumainen) ja veli taas on kuin Riki (Rikiltähänse näyttääkin jos manga oisi värillinen) siis ei pentu. Se näyttää niin aikuiselta! Toisaalta... Weedin unessa kaikki kolme (kyllä, Weedillä on kaksi sisarta oikeastaan mutta (siis olen vain lukenut yhestä paikasta tämän tiedon!) toinen, mikä taas näytti Weediltä, ilman valkoisia ympyröitä silmien yläpuolella, tuli paviaanien tappamaksi (ja ilmeisesti siksi tämä elossa oleva veli tykkää tappaa paviaaneja)) pentua olivat saman ikäisiä tai näytti siltä. SPOILAUS LOPPUU.
Paras hahmo sarjassa on... hmm... Kurotoran poika (en muista nimeä) ja Jerome (SPOILAA! se oli niin mukava (siis... määhän en tiiä varmana tätä koska en osaa lukea vaan katon mitä kuvissa tapahtuu!) niille orvoille pennuille SPOLAUS LOPPUU!).
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #79 : Elokuu 05, 2005, 18:55:41 »
Lainaus
Tiedättekö muuten, että Weed on tulossa Animeksi.

Lasketko leikkiä? En uskalla uskoa tuota O.O;...

Mutta... tiedättekö että Hopeanuoli Mangaa aijotaan kääntää suomeksi? Luin www.hopeanuoli.fi sivuilta siitä. Kaksi firmaa suomesta on kyselly oikeuksia(?) siihen. Viimein. Ja minä aijoin ostaa japaninkielisenä mangat jolloin joutuisin tyytymään vain kuvien katseluun^^.
"Are we there yet?"
"No"

Glaurung

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #80 : Elokuu 06, 2005, 18:11:50 »
Lainaus käyttäjältä: "BluePerry"

SPOILER loppukohtauksessa Riki on aluksi ihan terve ja puolen minuutin päästä ihan verinen ja kuolee... ja mihin ihmeeseen hävisi punainen tiikeriveljes ja Benitzakura?!?!?! SPOILER END

Juu, tuota minäkin olen ihmetellyt... Olen ollut pienemmästä saakka pitänyt Hopeanuolista. Katsoin ne esimmäisen kerran kun olin ensimmäisellä luokalla iltapäivä kerhossa. Joku oli ne tuonut, ja katsoimme niitä silloin tällöin. Sitten kun aloimme lähestyä loppua, hoitajat sanoivat, katsotaan tuo loppu myöhemmin. Mutta ei me sitä enää koskaan katsottu. Hoitajat taisivat tietää sen olevan aika raaka. Vasta tänä vuonna näin sen loppuun, koska lainasimme ne naapurilta. Siitä asti ku olen nähnyt sen DVD-packin, olen säästänyt rahaa siihen.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
Hopeanuoli
« Vastaus #81 : Elokuu 06, 2005, 19:20:08 »
Lainaus käyttäjältä: "BluePerry"
SPOILER loppukohtauksessa Riki on aluksi ihan terve ja puolen minuutin päästä ihan verinen ja kuolee... ja mihin ihmeeseen hävisi punainen tiikeriveljes ja Benitzakura?!?!?! SPOILER END

Seuraava teksti sitten iloisesti sattuu SPOILAAMAAN  joten olkaapa tarkkana. Se, että Riki muuttuu kummallisesti ja pikaisesti suht terveestä koirasta verimöllyräksi johtuu siitä, että leikkaamattomassa versiossa näkyy kaikenmaailman lisäiskuja ja kohta, jossa Rikiin huitaistaan ihan kunnolla sen Akakabooton suunnalta -> Riki kuolee haavoihinsa. Benitzakura taas hukkuu kuoliaaksi ja tiikeriveljesten  vanhus, punainen tiikeri (mun suosikkiihq ~~) hutkii itsensä lävistetyksi karhun kynsiin viimeisessä tappelussa, ja kuolee sitten siitä syystä :)
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Myy

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #82 : Elokuu 09, 2005, 22:17:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Hopeanuoli"
Lainaus
Tiedättekö muuten, että Weed on tulossa Animeksi.

Lasketko leikkiä? En uskalla uskoa tuota O.O;...

Hopeanuoli.comin foorumista löytyy pari topicia, missä tästä on keskusteltu ja siellä on pari linkkiäkin.

Klik
Klik2

kijo

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #83 : Elokuu 10, 2005, 12:49:09 »
Weed ja Gin mangoissa on aika lailla samaa. Saman tapaisia kohtauksia jne. Onko Yoshihiro Takahashilla ideat loppu? Ainakin niin minusta tuntui knu luin 3 ekaa Weed mangaa. Gin 4 osainen myyntivideo sarja on leikattu ja dupattu. Omistan kyllä kaikki nuo VHS:t, mutta kun näin leikkaamattoman ja Japanin kielisen, kuka niitä enää haluaa katsoa, hieman huonosti dupattuja ja leikattuja videoita..?
Aika monen ensimmäinen Anime taitaa olla juuri tuo 'legendaarinen' Hopeanuoli. Pidän toki yhä Hopeanuolesta ja Weedistä, vaikka Weedissä voi onkin melkein samanlaisia kohtia kuin Hopeanuolessa.
Hopeanuoli Rulez! :)

Shagrat

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #84 : Elokuu 10, 2005, 13:21:49 »
Ehkä parhain anime, mitä olen nähnyt. Hahmot, juoni ja tunnelma ovat erittäin hyvät. Ja tottakai hyllystä löytyy tuo leikkaamaton hopeanuoli. Weed mangaa en ole lukenut, mutta varmasti katson sen, jos se nyt tulee joskus animeksi. :)

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #85 : Elokuu 10, 2005, 13:30:04 »
Joo, kävin jonkin aika sitten hopeanuolifoorumissa tutkimassa asiaa ja kyllähän se Weed tulee animeksi. HArmittaa vain kun en ole japanilainen... sarja alkaa pyörimää nsiellä syyskuussa. Täytyy vain ootella että Weed tulee dvd:lle tänne suomeen. Joku tuolle Hopeanuolifoorumissa sanoi puhuneensa ystävälleen joka kuulemma aikoisi tuoda Weed DVD:n suomeen myytäväksi. No, ei se varmaan haittaa jos siinä on vain enkunkielinen tekstitys. Kyllä mää varmaan jotain siitä ymmärtäisin.
"Are we there yet?"
"No"

Dracochel

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #86 : Elokuu 10, 2005, 13:31:23 »
Hei.

Minulla on on tämä koko Hopeanuolielokuva DVD-levyinä, ja ikäraja on K11. Se on mielestäni hyvin raaka, ja tosiaan, pikkulapsetkin katsovat sitä..
Veljeni (15-vuotias) innostui Hopeanuolen taistelukohtauksista ja katsoimme sitä sitten yhdessä ;)

Musiikki on aivan mahtavaa ja Hopeanuoli on ihanan ylpeä.
Lempihahmoni on Kurotora, yksi demoniveljeksistä.

Kokonaisuutena ja jos nyt arvostelisin numeroilla, antaisin varmaan 8+:n. Keskivertoleffa, ihanasti piirretty :)

Poissa Myy

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #87 : Elokuu 10, 2005, 16:02:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Dracochel"
Minulla on on tämä koko Hopeanuolielokuva DVD-levyinä

Keskivertoleffa

Hopeanoli ei ole leffa vaan sarja. Anteeksi tämä huomautus mutta ärsyttää vain kun kaikki luulevat sitä leffaksi :]

Joku tuolle Hopeanuolifoorumissa sanoi puhuneensa ystävälleen joka kuulemma aikoisi tuoda Weed DVD:n suomeen myytäväksi. No, ei se varmaan haittaa jos siinä on vain enkunkielinen tekstitys. Kyllä mää varmaan jotain siitä ymmärtäisin.

Juu, mutta tämä DVD on tulossa sitten vian niille jotka ilmottautuvat ostamaan sen. Eli sinun pitäisi kirjoittaa tuonne (tai sitten vain äänestää), että olisit valmis ostamaan, paljon voisit maksaa tms.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #88 : Elokuu 10, 2005, 16:12:01 »
Lainaus
Joku tuolle Hopeanuolifoorumissa sanoi puhuneensa ystävälleen joka kuulemma aikoisi tuoda Weed DVD:n suomeen myytäväksi. No, ei se varmaan haittaa jos siinä on vain enkunkielinen tekstitys. Kyllä mää varmaan jotain siitä ymmärtäisin.

Juu, mutta tämä DVD on tulossa sitten vian niille jotka ilmottautuvat ostamaan sen. Eli sinun pitäisi kirjoittaa tuonne (tai sitten vain äänestää), että olisit valmis ostamaan, paljon voisit maksaa tms.

Tietenkin...
olen rekisteröitynyt tuonne foorumiin kolme kertaa (kahdella ensimmäisellä kerralla tilini poistettiin kun foorumia jouduttiin vaihtamaan) ja eikä tilini toimi siltikään (minun nimimerkissä oli jotain vikaa...). Joudun näköjään menemään taas rekisteröitymään[/quote]
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Myy

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #89 : Elokuu 10, 2005, 17:59:11 »
Lainaus

Tietenkin...
olen rekisteröitynyt tuonne foorumiin kolme kertaa (kahdella ensimmäisellä kerralla tilini poistettiin kun foorumia jouduttiin vaihtamaan) ja eikä tilini toimi siltikään (minun nimimerkissä oli jotain vikaa...). Joudun näköjään menemään taas rekisteröitymään
[/quote]

Jos nickisi on esim. juuri tuo Hopeanuoli, etkä vaihda sitä varkoituksesta huolimatta, modet voivat poistaa tunnuksen. Foorumilla on siis Hopeanuoli-aiheiset nickit kiellettyjä. Ja siis se kauan sitten ollut edellinen foorumi, sitäkö tarkoitat tuolla kahdella ekalla kerralla? Niin, kaikkien on sen jälkeen pitänyt rekisteröityä uudestaan.
Mutta yritäpäs rekisteröityä vielä ja lukaise säännöt ennen sitä varmuuden vuoksi, niin pitäisi sinun sinne sitten päästä :)

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #90 : Elokuu 10, 2005, 18:43:57 »
No niin... olen mukana tilaamassa DVD:tä (tai miten vai^^). Tällä kerralla laitoin ei-hopsu-aiheisen nimimerkin. Olin viimekerralla myös liian laiska vaihtaakseni nimimerkkiä koska olin niin moneen kertaan yrittänyt rekisteröityä sinne^^... ihme ettei pääsivulle (siis hopeanuoli.com:n etusivulle) oltu ilmoitettu että Weedistä tehdään anime.
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #91 : Elokuu 10, 2005, 19:25:26 »
Jee jee :D Hopeanuolet on parhaita!

Olen pienestä asti pitänyt Hopeanuolista ja pidän niistä edelleen^^ Leikkaamattomat Hopsut olen juuri nähnyt ja ne olivat loistavia (moni hämärä asia selveni).

Tarina on ihan hyvä ja välillä aika liikuttava (märisen melkein aina lopulle xD) ja hahmot ovat hienosti piirettyjä, vaikka hieman häiritsee piirostyylin muuttuminen kesken sarjaa. Taustat ovat upeita ja musiikki on  mukavan mahtipontista, joka saa aina nauramaan. Erityisesti pidän tunnusmusiikista.

Hopeanuoli hahmosta en pidä. Mielestäni Hopsulla on erittäin paha johtaja- ja sankirikopleksi, joka on aluksi ihan hyvä, mutta rupeaa myöhemmin tympimään pahasti. Suosikki hahmojani ovat Akatora (Punainen tiikeri), Akema (Punasilmä) ja Kurojaki.

Hopeanuolet ovat mukavaa katseltavaa ja siksi pidän niistä edelleen^^

// Hupsista juu. Olin lukenut Akamen nimen väärin ja siksi myös kirjoitin se päin honkia ;) Pahoittelen virhettä.

Beijing duck

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #92 : Elokuu 10, 2005, 23:00:37 »
Olen tuntenut mielettömiä Hopeanuoli-faneja niin kauan kuin jaksan muistaa. Monet kaverini ihkuttivat sitä jo ennen ala-asteen ekaa luokkaa ja leikkivät sitä aina. Poikaystävänikin sanoi ihastuneensa Hopeanuoleen ja juuri Hopeanuoli oli syy siihen, miksi hänestä tuli suuri Japani-fani.

Vaikka olen tuntenut Hopeanuoli-faneja, nähnyt videoiden kannet ja pitänyt videoita käsissäni, pääsin katsomaan Hopeanuolta ensimmäisen kerran vasta kaksi päivää sitten. Näin tuon paljonpuhutun DVD-erikoisjulkaisun eräällä tutulla ja sain sen häneltä lainaksi. En siis ole nähnyt suomeksipuhuttuja leikattuja versioita koskaan. Halusin katsoa Hopeanuolta yleissivistyksen vuoksi. Tyhmää jäädä paitsi jostakin sellaisesta, mitä muut pitävät uberhienona.

Hopeanuoli-sarja alkoi hyvin. Siitä puuttui kaikki typerä, mikä mielestäni pilaa japanilaiset sarjat, esim. glitter, minihameet, pervo huumori, liian isot silmät, kimittävät tytöt. Hopeanuoli oli hyvin vakava ja metsästäjäteema oli kiehtova (karskit metsästäjät ovat mielestäni ihailtavia, haluan sellaiseksi itsekin). Daisuken vaari on ihan paras. Vaari kohteli pientä Hopeanuoli-pentua mielestäni aika väärin, mutta minusta oli kuitenkin mielenkiintoista katsoa, kuinka koirasta tehdään kova ja korkeasti koulutettu. Olen kyllästynyt söpöilyyn.

Mutta sitten, kun se koiralauma tuli mukaan ja koirat alkoivat yhtäkkiä puhua, sarjasta tuli ihan tyhmä. Sarja on ihan liian japanilainen. Minua häiritsi korkea samuraimaisuus, mm. koirien tapa puhua (kova, tyly ja töksähtelevä matala puhe), maskuliinisuus ja samurai-ihanteet (kosto, kunnia, ryhmään kuuluminen, johtajien "palvominen" ym. ym.). En muutenkaan tykkää japanilaisten tavasta tehdä piirrettyjä (sen sijaan näytellyistä elokuvista tykkään, mutta ne piirretyt... *pudistelee päätään*). Niissä on liikaa "tuijottelua", eli siis jotakin dramaattista asiaa pitkitetään ja jauhetaan (esim. Rikin kuolema Hopeanuolen ollessa pentu). Lisäksi Hopeanuolessa keskitytään nuoriin, mikä toistuu minusta ihan liikaa japanilaisissa piirretyissä/sarjakuvissa. Daisuke on 12-vuotias, mutta puolentoista kuukauden treenillä, hän saa itsensä huippukuntoon niin, että pystyy jännittämään metsästysjousen ja tappamaan karhuja. Samoin Hopeanuoli on pentu, mutta tosi hyvä kaikessa, suorastaan erikoislahjakkuus. Tykkään mieluummin katsoa juttuja aikuisista, ei mitään lapsia tai teinejä. Kaikki tällaiset ninjakoirat ja koirien tekemät erikoisliikkeet menevät yli. Liioittelua.

Sarja on hirveän väkivaltainen ja siinä kiroillaan tosi paljon, ja ihmettelin, miten ekalokkalaiset ovat voineet katsoa sitä. Mutta tästä topicista selvisi, että sarja oli leikattu. En ihmettele, mutta aika hölmöä se oli. Hopeanuoli ei ole lasten sarja. Suomessa ei aina ymmärretä sitä, että Japanissa on animekulttuuri, eli piirretyihin suhtaudutaan eri tavalla kuin Suomessa. Suomessa katsotaan usein, että kaikki piirretyt on tarkoitettu lapsille.

Tajuan sen, miksi monet kakrut ihkuttivat Hopeanuolta. Siinä on paljon menoa ja meininkiä, siinä on eläimiä ja sen on hyvin eri tyylinen kuin länsimaalaiset piirretyt. Kakruthan eivät osaa katsoa asioita samanlaisella kritiikillä kuin aikuiset, joten kakruihin iskevät tyhmemmätkin jutut. Mutta sitä en tajua, miten niin moni vanhempikin on kova Hopeanuoli-fani.

Kiroiltiinko suomenkielisessä versiossakin niin paljon kuin japanilaisessa?

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
Hopeanuoli
« Vastaus #93 : Elokuu 11, 2005, 12:09:41 »
Lainaus
Kiroiltiinko suomenkielisessä versiossakin niin paljon kuin japanilaisessa?

Umh. Ei ainakaan minun mielestäni. Jotenkin minulla on se mielikuva, ettei koko sarjassa kiroiltu ollenkaan. Saattoihan siellä välissä olla muutama 'hitto' (ainakin minulla on sellainen mielikuva :>) mutta tuskin mitään sen kummempaa. Eh, ainakin minusta. Tosin _jos_ siellä ei ollut yhtäkään hittoa, niin minä olen sitten kuvitellut sinne sellaiset... hitot. Koska ne sopisivat joihikin kohtiin ;)

Mutta tuskin nyt ainakaan niin paljoa kiroiltiin, kun siinä japanilaisessa.
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Myy

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #94 : Elokuu 11, 2005, 16:10:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Sukeltajapanda"
Akema (Punasilmä)

Eikh, Se on Akame. Voihan tuo olla kirjoitusvirhe vain, mutta jotkun muutkin ovat luuleet Akamea Akemaksi sen takia että leikatussa versiossa hän huutaa yhdessä vaiheessa "Minä olen Akema".

Beijing duck, kiva kerrankin kuulla tällainen mielipide :D Olen katsotuttanut hopeanuolet parilla kaveillani (jotka eivät myöskään ole katosneet ennen edes leikattuja), ja reaktio oli lähes samanlainen.

Lainaus
Kaikki tällaiset ninjakoirat ja koirien tekemät erikoisliikkeet menevät yli. Liioittelua

Juuri näin. Aina kun joku hyppäsi puuhun tai hyppäsi rotkon yli, kaverini sanoi "Joo..." sellaisella epäuskoisella äänellä.
Mutta jotenkin se ei tunnu minusta niin omituiselta(eikä ilmeisesti muistakaan Hopsu-faneista), mutta voihan se johtua siitä että olemme tuijotelleen Hopeanuolta jo polvenkorkuisesta asti joten olemme tottuneet siihen ja pienenä sitä pystyi jopa uskomaan että tuollainen on mahdollista^_^

Ja niin, suomalaisessa ei kiroilla. Kerran-pari kuuluu "hitto" ja hemeetti tai jokin vastaava, mutta yleisin manailusana on "kirottua". Hauskan kuuloista kyllä kun joka lauseessa sitä toistellaan :D

Mutta yksi juttu ihmetyttää, jos kerran leikkaajat ja dubbaajat yrittivät tehdä Hopsusta lapsille sopivamman. Nimittäin tämä yleisin lause, joka siellä kuuluu: "Minä tapan sinut". Leikkaamattomassa tuollaiset kohtaukset ovat menneet sanoilla "Lähetän sinut helvettiin" tms. joka kuulostaa mukavammalta. Mutta ehkä lapsille ei päätetty mitään vihjettä antaa tällaisesta paikasta kuin helvetti - onhan se myös kirosana. Mutta olisihan noihin jotain muuta voinut keksiä.. Paitsi että Sniper yhdessä kohtaa (suomalaisessa) taitaa sanoa "Minä lähetän sinut taivaaseen"

Olipas sekainen viesti... O.o

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #95 : Elokuu 11, 2005, 19:31:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Myy"
Lainaus
Kaikki tällaiset ninjakoirat ja koirien tekemät erikoisliikkeet menevät yli. Liioittelua

Juuri näin. Aina kun joku hyppäsi puuhun tai hyppäsi rotkon yli, kaverini sanoi "Joo..." sellaisella epäuskoisella äänellä.
Mutta jotenkin se ei tunnu minusta niin omituiselta(eikä ilmeisesti muistakaan Hopsu-faneista), mutta voihan se johtua siitä että olemme tuijotelleen Hopeanuolta jo polvenkorkuisesta asti joten olemme tottuneet siihen ja pienenä sitä pystyi jopa uskomaan että tuollainen on mahdollista^_^

Minusta tuo Ninjojen hyppiminen on vain Coolia^^. Ja onhan kyseessä vähän samankaltainen tapaus kuin HP leffoissakin... hieman 'yliluonnollista' mutta vähemmän.
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Scabbers

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #96 : Elokuu 12, 2005, 15:02:02 »
Minä pidän todella paljon Hopeanuolesta ja sitten vielä enemmän, kun näin leikkaamattomat. Lempihahmojani on ollut kautta aikojen itse Hopeanuoli kuin myös Akame.
Itse pidän siitä, kun ne tekevät niitä uskomattomia temppujansa, en oikeastaan tiedä miksi. Tai onhan ne karhutkin aika suuria, mutta sarjastahan menisi vain into, jos ne olisivat tavallisten nallejen kokoisia. Musiikit ovat todella upeita. Se piirtäjien vaihteluhäiritsee minua pelkästään kakkosessa, siinä Hopeanuoli on joissakin kohtaa aika idiootin näköinen. Muuten se on hyvin piirretty. Dubatut äänet ovat jotenkin ärsyttäviä, ainakin välillä. Sitten siinä esiintyy typeriä sanontoja:
"Ne eivät pelkää mitään, siksi ne ovat niin pelkäämättömiä."
Gin itse änkyttää välillä.

Kauneimmat musiikit ovat mielestäni Nagareboshi Gin (tunnari), Sorrow (Tulee ainakin siinä, Spoilaus kun Riki tippuu sinne rotkoon), Hoero Gin.
Koska tunteet menevät järjen ohi?

Poissa xir

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #97 : Elokuu 14, 2005, 10:27:39 »
Minä en saisi puhua aiheesta Hopeanuoli, koska se aiheuttaa minulle aina ihanan eoforisen olotilan. Katselin joskus pienenä leikattuja versioita, pidin niistä älyttömästi, vaikka rationaalisena ihmisenä ihmettelin tietysti monia kohtia (lähinnä samoja mitä täällä on nostettu ylös). Kukaan kaverini ei innostunut missään vaiheessa Hopeanuolista, katsoimme niitä kotona, minä ja neljä vuotta vanhempi veljeni, myöhemmin myös pikkusiskoni. Lempihahmojani olivat ja ovat edelleen Kurojaki ja Akatora (joista ensimmäiseksi mainitun silmä aiheutti hämmästystä siinä vaiheessa kun katselin leikattuja versioita).

Hopeanuolet kuitenkin jostain syystä unohtuivat, ja hankimme siskoni kanssa vasta tänä kesänä tuon DVD-poksin. Nyt se on katsottu jo moneen kertaan, itketty ja naurettu ja nautittu. Uskomaton!

Aika monet muut täällä tuntuvat olevan anime-ystäviä, mutta minulle Hopeanuoli on ollut ainoata animea mihin olen tutustunut. Sen takia esimerkiksi japanilaiset kunniakäsitykset ja muut löytyivät nyt vanhempana katseltuani mielenkiintoisina kulttuurellisina näkökohtina, jotka osasin jo sijoittaa, toisin kuin aivan lapsena. Pikkusiskon kanssa juuri eilen Hopenuolta katsellessamme naureskelimme, että jos Hopeanuoli-mangaa nyt todellakin julkaistaan suomessa, niin minunkin kirjahyllyyni tulee mangaa vaikka olen aina vannonut, ettei sinne sellaista tule ;) (menivätköhän termit, manga ja anime nyt oikein päin... saa korjata eikä saa suuttua turistille jo eivät)

Lilliputti

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #98 : Elokuu 15, 2005, 18:05:42 »
Hopeanuoli on ihan ykkönen.
Mie rakastuin siihen toden teolla jo ala-asteen ekalla, jolloin lainasin videoita samalla luokalla olevailta pojilta.
En tiiä mikä siinä niin kiehtoi mutta aina mie halusin ne lainaan uudestaan ja uudestaan.
Sitten ku ikää tuli jonkin verran lisää,ostin VHS:t itellekkin, niitä on nyt tullu kateltua aika moneen kertaan.
Muistan pienenä omistaneeni hopeanuoli-leluja. Tavallisia leluja,jotka saivat nimensä hopeanuolen mukaan.
Ja mitäpä muutakaan sitä olis leikitty ku tätä rohkeaa karhukoiraa:)

Meillä koulussa, yläasteella joskus, opettaja pyhitti matikan tunnin hopeanuoli-tietovisalle. Se oli kivaa, ihan senki takia että saatiin kaverin kanssa loistaa aikalailla:)

Ennenkuin edes kuulin,että on olemassa leikkaamaton versio,ihmettelin hirveesti joitain videossa olevia epäkohtia. Kaikki tapahtumat ei vaan sopinu yhteen. Sitten tuli seki päivä ku kaverini lainas DVD:t ja pikkuveljen kans ne katottiin.
Aluksi järkytyin aikalailla siitä, miten raaka se oli. Japanisssahan tämä on suunnattu enemmänki aikuisille kuin lapsille.
Kiroilu, päiden lenteleminen ja kaikki se raakuus kuitenki selitti videoissa esiintyviä epäkohtia ja jo toisella katsomiskerralla pystyin katsomaan sen ilman pään kääntämistä tai silmien sulkemista.

Raakuudestaan huolimatta, Hopeanuoli on ihana,koskettava ja kaunis piirretty. En tiedä mitään niin ihanaa.
Ja vaikka kaikkien mielestä se ei ole kovin sopiva pienille lapsille (serkku näki pitkän ajan painajaisia koiralaumasta joka yritti tappaa sitä) niin aijon pitää huolen, että omat lapseni joskus tulevaisuudessa näkevät tämän animen.

Hoepanuolta ku kattoo,ei voi olla itkemättä.

zarina

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #99 : Elokuu 19, 2005, 16:06:09 »
Oiii minä olen oikein hullu Hopeanuoli-fani ollut jo vuodesta öö no sillon kun täytin 12 muistaakseni..

kaverin kans ollaan katottu kaikki jaksot putkeen yhtenä päivänä.. ja myös leikkaamatton versio katottiin..

Itellä mulla on ykkönen ja nelonen.. haluisin tietysti myös kakkosen ja kolmosen mut en löydä mistään kaupasta.. Haluisin kyl et siitä tehdään myös kirja.. olis kiva lukee et millanen siitä tulee.. :)

Nyt en oo kyl kattonu varmaan 2 kuukauteen mitään hopeanuoli videoo mut pitäs kattoo :D xD Katon kyllä tänä iltana nelosen jos löydän sen :D