Kirjoittaja Aihe: Tori Amos  (Luettu 5180 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

stiina

• Ankeuttaja
Tori Amos
« : Marraskuu 05, 2002, 20:01:03 »
No, mitä pidätte kyseisen naisen musiikista? En hämmästyisi jos puolet porukasta ei olisi Torista kuullutkaan, eivät ainakaan puolet minun kavereistani ole  :(
Mutta asiaan, olen täysin hullaantunut Torin musiikkiin, ja pari viikkoa sitten ilmestynyt platta "Scarlet's walk" on loistava, suosittelen kaikille...[/i]

Oollah

• Ankeuttaja
Tori
« Vastaus #1 : Marraskuu 05, 2002, 22:01:40 »
Itse en ole kuullut muita levyjä kuin Under The Pinkin ja Strange Little Girlsin, mutta pari kaveriani on suorastaan obsessiivisia faneja (joiden ansiosta muuten osaan Silent All These Years:n jotakuinkin ulkoa, vaikken ikinä alkuperäistä versiota ole kuullut : ). Cornflake Girl on henkilökohtainen suosikkini. Lyriikoista löytyy myöskin helmiä - sain käytännössä katsoen viettää puolet lukioajasta seuraamassa kun yksi kavereista kirjoitti niitä jokaiseen liikenevään lippuun ja lappuun (heh):

"So you found a girl who thinks really deep thoughts.
What's so amazing about really deep thoughts?"

Kaunista. : )

Uutta albumia en siis ole vielä käsiini saanut, mutta aikomuksissa on. Jossain arvostelussa (olisikohan ollut Rolling Stone?) sanottiin tyyliin hieman muuttuneen, jopa Enyamaiseen suuntaan... Mitä mieltä, levyä kuulleet?

Oman tiensä kulkija, jonka kopijoitsijoita ei juuri löydy. Upea ääni, loistava pianisti ja kaunis nainen. *hymy*

-Ulla

stiina

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2002, 08:44:41 »
Minut voi myos laskea Torin obsessiiviseksi faniksi :) Sain eilen uuden levyn, ja olo oli kuin jouluaattona..
Uusi levy on tyyliltään aika kaukana Edellisistä kahdesta, musiikki on rauhallisempaa ja luonnonläheisempää. Ja parempaa... Ei ole niitä ihan ufoja biisejä mitä parilla edellisellä levyllä... jotenkin aikuisempi saundi. Tykkään _paljon_....

Oollah, kuuntele ehdottomasti silent all these years alkuperäisenä!! Yksi maailman kauneimmista biiseistä.... "What if I'm a mermaid..."
Hmm. Kyllä Toria voi Enyaankin verrata.  Enya on mun mielestä jotenkin unimaisempaa.... hmm...nyt tota pitää jäädä miettimään...

tiphareth

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #3 : Tammikuu 08, 2003, 22:19:53 »
Lainasin tässä pari päivää sitten muutaman Torin levyn eräältä ystävältäni ja vaikka olinkin kuullut niitä satunnaisesti jo aikaisemminkin, niin vasta nyt sain niistä kunnon otteen. Tämä on oikeasti loistavaa kamaa. Laulu ja musiikki kuullostavat jotenkin niin...rikkailta. Tykästyin erityisesti pianosta lähteviin soundeihin. Ja Torin ääneen tietty myös...

Sitäpaitsi Tori on Neil Gaimanin hyvä ystävä ja kuka nyt voisi olla pitämättä laulajattaresta, joka legendan mukaan on lainannut luonteensa Sandmanien Deliriumille. :)

stiina

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #4 : Tammikuu 16, 2003, 09:46:26 »
Sitäpaitsi Tori on Neil Gaimanin hyvä ystävä ja kuka nyt voisi olla pitämättä laulajattaresta, joka legendan mukaan on lainannut luonteensa Sandmanien Deliriumille.

Sydämeni sulaa aina kun luen Gaimanin teosten lopusta kiitokset Torille joka lainasi hänelle taloaan :)
Minkälainen on Sandmanien Delirium?? Ei ole tullut Sandmania luettua...
Ja Neilhän on useissakin Torin biiseissä. "But will you, if I may you, and Neil makes me a tree"

Lainaus
Laulu ja musiikki kuullostavat jotenkin niin...rikkailta.

Sehän siinä onkin. Tori ei tarvitse mitään muta kuin pianon ja äänensä tehdäkseen musiikista täydellistä.

Hikka

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #5 : Helmikuu 22, 2003, 19:26:18 »
Mä löysin kirjastosta vihdoin pari viikkoa sitten yhden Torin levyn, uusimman tuotoksen Scarlet's Walkin, ja nyt harmittaa, kun koskaan aikasemmin ei o ollut mahdollisuutta kuunnella ladyn tekemää musiikkia. Se kun on mahtavaa! Sitä voi lukea ja kuulla vaikka kuinka paljon suosituksia kuunnella Tori Amoksen tekemää musiikkia, mutta sitten kun sen vihdoin tekee niin huomaa, että mitkään sanat ei o osannut kuvata oikeesti sitä mainiota fiilistä minkä biisit ja kaunis lauluääni antaa. Pakko saada lisää pian, pian, pian.

Se Delirium juttu muuten... Tori ei virallisesti ollut 'roolimallina' sarjakuvahahmolle, sillä se oli luotu jo ennen kun Neil ja Tori ensimmäistä kertaa tapasivat, mutta jossakin haastattelussa mitä luin Neil sano jottana kumpikin on 'varastaneet' toisiltaan, Tori Deliriumilta ja Delirium Torilta, ja ne on pikkuhiljaa kasvaneet tavallaan enemmän toistensa kaltaisiksi.

Gaimanin sarjakuvat on ykkösiä. Rakastuin mä kuolemaan...

Poissa Ramona

• Vuotislainen
Tori Amos
« Vastaus #6 : Helmikuu 22, 2003, 19:45:54 »
Itse en mitenkään pahemmin tunne Amosin musiikkia, muutamien mp3sten muodossa. Jokin aika sitten hain niitä jonkinverran.

Nyt ymmärrän jotenkin, miten kaikki hehkuttavat Toria. :) Hänen musiikkinsa on jotenkin... Eteeristä, rauhallista ja kaunista. En minä tiedä tarkemmin. Piano on ihana.

Sanoituksista on paha sanoa kun en tunne hänen taustaansa tai yleensäkään hänestä yhtään  mitään, miten hän ilmaisee itsensä tai muuta. Tuntuvat aika vaikeasti ymmärrettäviltä, ainakin osa. Täytyy hakea vain googlella taikasanoilla "tori amos biisiinnimi song meanings" ja hieman selkiytyy. ;) Paha minä. Mutta en todellakaan tietäisi muuten mitään.

Meidän kirjastossa on Torin levyt aina lainassa. :/ Ja kaupoista ei löydy. Siksi haen netistä, ainakin toistaiseksi. Vielä pahempi. :P

np: Tori Amos - A Sorta Fairytale, Black Dove, Cornflake Girl, Crucify

Ja kuka tahansa pitää Neil Gaimanista, ansaitsee kunnioitukseni. :] Itsekin vasta tutustunut herran tuotantoon (lähinnä sarjakuvien muodossa, ne kirjat ovat aina lainassa :p), ja jotenkin kaikki joka niihin liittyy, kiehtoo.

Kuolema on ihanin. :) Näin liittyy-taas-asiaan-tosi-paljon. :)

Kuuttis

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #7 : Helmikuu 22, 2003, 20:27:18 »
Tori Amos on hieno säveltäjä ja laulaja. On hassua katsoa sen vanhempia musavideoita, niitä tulee välillä moontv:ltä. Ei sillätavalla hassuahassua, että alkaisi kikattamaan hulluna, vaan koska ne ovat niin erilaisia videoita, kuin mitä nykyään tehdään. Äh. Emmätiiä.

Muistan vain kuunnelleeni olisiko free records shopissa Torin levyä StrangeLittleGirls joku miljardi vuotta sitten, ajatelleeni että "blaah blaah blaah kakkamusaa". Mutta jostain syystä menin kuuntelemaan sitä aina uudestaan ja uudestaan, suunnilleen joka päivä. Vähitellen tykästyin siihen niin, että suretti kovin kun sen tilalle laitettiin kuuntelujutussa joku muu levy.

Mutta kyllähän Tori on hieno siinäkin mielessä, että hän kulkee omia polkujaan eikä tee siitä "erilaisuudestaan" (/mistä hyvänsä) mitään suurta numeroa. Ja eikös Winter ole hänen biisinsä? Se on hieno. Jotenkin mä fanitan aina kaikkia naisartisteja, jotka soittaa pianoa. :D (liittyi taas asiaan kovasti.)

-Q

stiina

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #8 : Helmikuu 26, 2003, 11:41:22 »
Miulla on kanssa joku juttu vähämmen tunnettuihin naisartisteihin... Meinasin yksi päivä Ani Difrancosta tehdä topicin, mutta jotenkin luulen ettei hirveän montaa vastausta tulisi  :(

Lainaus
On hassua katsoa sen vanhempia musavideoita, niitä tulee välillä moontv:ltä. Ei sillätavalla hassuahassua, että alkaisi kikattamaan hulluna, vaan koska ne ovat niin erilaisia videoita, kuin mitä nykyään tehdään. Äh. Emmätiiä.

Millaisia ne on? En ole nähnyt yhtään, vaan jotain valokuvia niistä... Meillä päin Suomea ei näy MoonTV.

Kuuttis

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #9 : Helmikuu 26, 2003, 16:03:58 »
Lainaus käyttäjältä: "stiina"

Millaisia ne on? En ole nähnyt yhtään, vaan jotain valokuvia niistä... Meillä päin Suomea ei näy MoonTV.

No jossain videossa (en muista biisin nimeä) se kulkee sellaisen "talon" (tai jonkun) läpi, ja useimmissa se soittaa kanssa pianoa ja sillä on aina hienot punaiset hiukset, jotka erottuu siitä, koska tausta on vitivalkoinen. Lisäksi näin jonkun missä lumisadetta, vihreitä hienoja lehtiä ja kaikkea muuta sellaista vuodenaikoihin liittyvää sataa alas samaan aikaan kun Tori soittaa pianoa ja laulaa. Se on kanssa hieno.

Oletteko nähneet A sorta fairytalen videon? Tai se nyt on uusi biisi, mutta joka tapauksessa se on aika hieno.

-Q

stiina

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #10 : Helmikuu 28, 2003, 18:25:25 »
Sellaiset Tori-punaiset hiukset olis kyllä aika makeat. Pitäisi vaan värjäillä aika usein...

A sorta fairytalen video... Scared the hell out of me  :twisted: Mutta biisi on hyvä ja loppu hieno. Tosin siitä single-mixistä on leikattu juuri biisin paras kohta pois... I knew that he was looking for some indian blood.

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • My gift of silence
Tori Amos
« Vastaus #11 : Lokakuu 16, 2003, 15:08:30 »
*nostaa topiikin henkiin koska löysi sen vasta nyt*

Tori on ihana.
Sillä on aivan ihana ääni, se soittaa tavattoman hyvin ja sanoitukset on kauniita. Musiikillisesti todella kaunista ja rauhoittavaa.
Winter on ehkä oma suosikkini, siinä kappaleessa on sellainen tunnelataus että huh huh.

Tunnustettakoon että olen aina ajastani jäljessä, joten tämänkin musiikin löytäminen on vienyt aikaa. Mutta vaikutteista voi joskus myös kiittää, harvemmin tällaista musiikkia löytää äkkiseltään tuurilla.
Breathe in, who knows how long this will last..

Fleur

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #12 : Lokakuu 16, 2003, 17:19:03 »
Lainailen jatkuvasti cd-levyjä kirjastosta (kuuntelen nykyään suunnilleen kahta laulajaa, pitäisi vähän laajentaa), ja olen kokeillut myös paria Tori Amoksen levyä (Scarlet´s walk ja joku vanhempi)
Täytyy kyllä myöntää että petyin pahasti -en tiedä mitä odotin, ehkä Alanis Morrisetten ja Stingin yhdistelmää, mutta en ainakaan sitä mitä sain. Kait Amos laulaa osaa, mutta...biiseissä ei tuntunut olevan mitään. Tosin kun lueskelin lyriikoita, niin kyllä niitä sentään näytti olevan, jotenkin ne vain kuunnellessa eivät kuulostaneet miltään.
Sama juttu Björkin kanssa. Tuli vain sellainen tunne että tässäkö tämä on? Mikä tässä on niin ihmeellistä?

kuutamo

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #13 : Lokakuu 18, 2003, 13:30:01 »
Tori Amos on aivan mahtava. Ehdottomasti yksi lempiartisteistani.

Nyt en ole tosin kuunnellut hänen kappaleitaan (joita minulla on koneella muistaakseni n.40) muutamaan viikkoon, mutta kesälomalla hain ja kuuntelin niitä ihan hulluna. Aivan mahtavaa viihdettä on lukea massa/sarjamurhaajista tms. Sparkin säestyksellä. :)

En osaa sanoin kuvata hänen musiikkiaan. Esim. hänen coverinsa Eminemin kappaleesta "97' Bonnie and Clyde" on ihan erilaista kuin "Iiiee", mutta silti molemmista pidän aivan älyttömästi.

En omista yhtään Torin levyä, kaiken olen imuroinut [ja näiden laittomien ohjelmien nimien mainitseminenhan oli kiellettyä?]. Lempikappaleita on aivan älyttömästi, mutta tässä muutama aivan ehdottomasti kuunneltava:
-Caught a Light Sneeze
-Pancake
-Winter
-Cornflake Girl
-Jackie's Strength (n.100kuuntelukerran jälkeen ei enää sytytä niin paljon tosin.)
-Spark

Mutta Tori ja sarjamurhaajat.. aijai tätä nautintoa ;).

Rakastajatar

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #14 : Lokakuu 23, 2003, 18:06:27 »
Oooh! Nyt vasta kunnolla edes huomasin koko aiheen!

Minä tutustuin Toriin pari kuukautta sitten, kun eräs ystäväni hehkutti minulle häntä lähes koko ajan. :)

Ostin juuri Boys for Pelen ja From the choirgirl hotelin. Ihana. Tykkään erityisesti Sparkista ja She's your cocainista.

Lempibiisini on ainakin tähän mennessä: Raining Blood.

Ja niin, tykkään ihan hirvesti niistä uruista Boys for pelessä. :)

Greensery

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #15 : Marraskuu 08, 2003, 01:08:26 »
Johan on, kun en ole tähänkään aiemmin vastannut. x)

Tori fani olen ollut nyt jotain... kaksivuotta? Suunnilleen. Omistan kaikki hänen levynsä, joista uusimpaan "Scarlet's walk":n petyin. Se on aivan liian yksinkertainen ja särmätön. Little earthquakes on mielestäni Torin paras levy.*-ja hänen ekansa.* Tämä levyn teon aikaan Tori raiskattiin, ja siitä kauheasta kokemuksesta levy varmasti sai koskettavuutta. Boys for Pele on toinen suosikkini. Se on sopivaa angsti musiikkia, Toria puhtaimmillaan. Choirgirl hotellista en aluksi kauheasti pitänyt, mutta nyt taas pidän. Under the pink on tämän hetken suosikkini.

Lempi Tori-kappaleitani ovat(näin äkkiä mietittynä) : Spacedog, Pas the mission, Blood roses, Caught a lite sneeze, Talula, Father Lucifer, Waitress, Mother, Winter, i i e e, Cruel... and many more.

Ramona: Kysehän on tulkinnasta. Eihän kirjoja ja lauluja kirjoiteta tyylillä: "nyt tässä on yksi ainut totuus ja kaikkien pitää tajuta se'. Ei, se oli aivan älytöntä. Tajuat varmaan tämän itsekin... eli pointtini on se, että mielestäni Torin lyriikat saa kukin ymmärtää omalla tavallaan. En nyt sano, ettei noita song meaningseja saisi käyttää, tms, mutta: you can know it without them. You can.

Rakastajatar: Raining blood ei kylläkään ole Torin.(-en tiedä, kenen se alkuperäisesti on kun ky. biisistä on tehty niin monia covereita) Raininghän on Torin cover-levyllä Strange little girls. Aivan mahtava levy muuten... suurin osa kappaleista on alkuperäisiä parempia.

Rakastajatar

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #16 : Marraskuu 13, 2003, 22:55:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Greensery"
Rakastajatar: Raining blood ei kylläkään ole Torin.(-en tiedä, kenen se alkuperäisesti on kun ky. biisistä on tehty niin monia covereita) Raininghän on Torin cover-levyllä Strange little girls. Aivan mahtava levy muuten... suurin osa kappaleista on alkuperäisiä parempia.

Joo olin ladannut sen netistä enkä tiennyt että se oli Strabge little girl levyllä. Alkuperäinen biisi on Slipknotia (?)

Ascelia

• Ankeuttaja
ristiriitaista tekstiä.
« Vastaus #17 : Tammikuu 11, 2004, 13:29:52 »
Hyvä huomata, että on sellaisia naislaulajia, joilla on kirkas ääni. Tori Amoksella on mielestäni kiva tapa laulaa, mutta joskus ärsyttää se, kun en saa sanoista niin hyvin selvää. Sen takia onkin pitänyt hakea niitä lyriikoita useaan otteeseen ennen kun on alkanut ymmärtää, mistä on oikeasti kysymys. Sanojen hahmottamattomuus voi johtua kyllä minusta itsestänikin, en tiedä.
Joka tapauksessa. Tori Amoksen ääni sopii niin hyvin sen pianon kanssa yhteen, että oikeasti siitä musiikista tulee jotenkin sellaista koskettamattoman tuntuista. Erityisesti illalla kuunnellessa tulee sellainen rauhallinen olo.  

Minua häiritsee, että jollain tapaa en pääse Tori Amoksen musiikin sisälle. En jaksa kunnolla keskittyä siihen kuuntelemiseen. Tosin en olekaan varannut erityisemmin aikaa sen tarkempaan analysointiin. Usein tuon tyylinen musiikki (kevyttä piano-laulu-musiikkia, esimerkiksi Angels) sopii sellaiseksi taustamusiikiksi.
Keskittymisen harhauttavaa?

Muuten oletteko sitten kuulleet Tori Amoksen, Björkin ja Pj Harveyn yhteistyöstä? Kolme loistavaa naislaulajaa. En oikein tiedä enempää, tietääkö joku muu?
http://www.hereinmyhead.com/bigpic/friend/bjork_pj.jpg

Kappaleista: omistan Tori Amoksen kokelman 'Tales of a Libranian'. Sen lisäksi minulla on StrangeLittleGirls, mistä tämä Tori Amos-ihmettelyni alkoi. '97 Bonnie & Clyde oli ensimmäinen hätkähdyttävä kappale. Olen kuullut sen Tori Amoksen lisäksi Eminemin levyttämänä ja onpas sitten niin hirveän vaikea sanoa, kumpi on parempi. ;p Ollessani yksin kotona rupesi värisyttämään ajatuskin siitä laulusta, se tausta on kamala ja äiti lässyttää lapselle kamalia. (Torilla on kiva puheääni.) Ihan pelottaa. Kuitenkin pidän siitä jollain tavalla, yksi parhaista biiseistä sillä levyllä. (Kuten myöskin Raining blood. Syrämmiä.)
Se laulu, johon olen kuitenkin tykästynyt on Winter. Se on jotain sanoin kuvaamatonta, kaunista, koskettavaa, kirkasta ja talvea. Lunta.
Tämä sopii niin loistavasti Tori Amoksen äänelle - ja pianolle. Saman kokelman 1-levyn yhdeksäs kappale on myöskin ihana. Way down. Tori laulaa korkealta ja kauniisti.

Pidän yksinkertaisesti. Vaikka en kaikkea ymmärräkään.

Greensery

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #18 : Tammikuu 11, 2004, 14:54:48 »
*repii hiuksiaan hävinneen viestin takia ja kirjoittaa koko jutun uudestaan.*

Lainaus
Usein tuon tyylinen musiikki (kevyttä piano-laulu-musiikkia, esimerkiksi Angels) sopii sellaiseksi taustamusiikiksi.

Adjektiivi 'kevyt' ei sovi Torin musiikkiin lainkaan. *-paitsi ehkä joihinkin hänen vähemmän hyviin kappaleisiinsa.* Sinun kannattaa tutustua Boys for Pele levyyn.

Lainaus
Ollessani yksin kotona rupesi värisyttämään ajatuskin siitä laulusta, se tausta on kamala ja äiti lässyttää lapselle kamalia.

Ei äiti, vaan isä. Tori lausuu isän repliikkejä. Isä pakottaa tyttärensä auttamaan tämän äidin ruumiin hävittämisessä.(-heittämisessä mereen."Blow kisses bye bye to Mommy") Isä on Clyde ja tytär on Bonnie- rikoskumppanit. Isän sairaassa mielessä siis, tytär ei edes ymmärrä mitä oikeastaan tapahtuu.

Lainaus
Muuten oletteko sitten kuulleet Tori Amoksen, Björkin ja Pj Harveyn yhteistyöstä?

En ole kuullut. Täytyypä tutkia tuon linkin sisältä. Björk on Amoksen lisäksi suosikkejani, mutta Harvey ei oikein kiinnosta. Hän on liian keskitasoa.

Hdot

• Ankeuttaja
re
« Vastaus #19 : Huhtikuu 04, 2004, 12:26:49 »
*myöhäisherännäinen - mutta vihdoin mukana fanittamassa*

Muutama ystäväni on jo vuosia jankuttanut Torin ylivertaisuutta ja vannonut että laulajasta tulee varma suosikkini, heti kun vain kuuntelen. Ei tosin tullut silloin, mutta tuli nyt. (Ehkä sitä ei vain ole valmis kuulemaan, ennen kuin... on... Valmis. Tai jotain. O.o)

Lähdin liikkeelle alkupäästä, joten tällä hetkellä olen innostunut 'Little Earthquake: sta ja 'Under the Pink' :stä mutta heti kun vain saan käsiini muutkin... Erityisen hienot musiikilliset kikkailut jäävät minulta usein huomaamatta kun en 'tekniikasta' niin tiedä, mutta koukun tunnistan kun sellaisen kuulen joten pianoa ei voi kuin ihailla. (Erityisesti 'Silent All These Years' ja 'The Wrong Band' alku) Tekstit ovat kiehtovia, kylmiä väreitä. Ja  'The Waitress' :in kertosäkeen '...I believe in peace bitch...' karjaisu melkein pudotti minut tuolilta.
Millainen ääni! *shocked*

Muutaman coverin onnistuin onkimaan ja '97 Bonnie&Clyde' hakkaa alkuperäisen 6-0... Luulin ettei tuo tarina kammottavammaksi enää muuta, mutta voi hyvänen aika... Creepiest thing, ever.

Torilta on kai tulossa uusi levy? Toukokuussa, jos nyt oikein ymmärsin: 'Welcome To Sunny California'?  

Go Tori go...
H.

Tallulah

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #20 : Syyskuu 03, 2004, 18:01:16 »
Tori Amos on jotakin ihan loistavaa. Aluksi oli vaikeuksia päästä joidenkin kappaleiden sisään ja tajuta ne, mutta jotkin iskivät heti hermoon. Kyseisellä laulajalla on kaunis ja erikoinen ääni, ja kappaleiden piano-osuudet ovat ihania. Little Earthquakes on minusta albumeista paras, mutta Scarlet`s Walk seuraa heti kakkosena. Kaikkein vähiten tunnen Boys for Peleä, jonka kappaleet ovat ehkä minulle kaikkein vaikeiten ymmärrettävissä. En tituleeraisi itseäni miksikään obsessiiviseksi faniksi, mutta Torista pitäminen osoittaa jo hyvää makua. ;)

Herstein

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #21 : Syyskuu 04, 2004, 11:04:07 »
Juu, pidän hänestä kovasti, en omista levyjä, vain muutamia hajanaisia kappaleita sieltä sun täältä. Itse pidän eniten Torin coveria Smells like teen spiritistä, se on todella hyvä, ja Torin ääni sopii siihen mainiosti! Olettekos kuulleet kyseistä kappaletta?

Wolfie

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #22 : Tammikuu 01, 2005, 03:39:55 »
Tykästyin Torin musaan vasta joku pari viikkoa sitten. Olen kuullut häntä ekan kerran muutama vuosi sitten mutta pidin musaa todella tylsänä. No way. Musamakuni onki 'hieman' laajentunut viime aikoina..
Tori ei laula mistään "oh baby i luv u kiss kiss"-jutuista, vaan mm. jumalasta, seksistä, raiskauksesta, petoksesta, itsetyydytyksestä ja muusta joka kohahduttaa joitain vanhoillisia ja ahdasmielisiä henkilöitä. Itse todella annan respectiä niille jotka kirjoittavat itse laulunsa (poikkeuksensa Torin 'strange little girls' albumi jonka laulut ovat covereita) ja sanovat sanottavansa.

Nyt omistan Tales of a Librarian-kokoelmalevyn koska se on ainoa Amosin levy jonka salosta löysin. lisää haluaisin...
Lempikappaleeni Torilta tähän mennessä:
*Spark *Winter *Iieee *Playboy Mommy *Crucify *Me and a gun *Pancake *Fairytale *Cornflake Girl *Cruel *'97 Bonnie & Clyde (cover) *Silent all these years
...äh niitä on ihan liikaa listattavaksi.

Xara

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #23 : Huhtikuu 23, 2005, 13:07:35 »
Tori Amos on jotain...ihanaa. Minulla on vain hänen uusin ja ensimmäinen levynsä, mutta olen tilannut myös Scarlet's Walkin ja haluaisin saada käsiini koko hänen tuotantonsa. Noista kahdesta levyistä joita minulla on, lempikappaleitani ovat mm. Crucify, Silent All These Years, Precious Things, Winter (ei elämä miten kaunis), Parasol, The Power Of Orange Knickers, Original Sinsuality.... niin moni. Tykkään kaikista hänen biiseistään.

Manscu

• Ankeuttaja
Tori Amos
« Vastaus #24 : Toukokuu 04, 2005, 20:21:54 »
Lainaus käyttäjältä: "stiina"
Lainaus
Laulu ja musiikki kuulostavat jotenkin niin...rikkailta.

Sehän siinä onkin. Tori ei tarvitse mitään muta kuin pianon ja äänensä tehdäkseen musiikista täydellistä.

Olen nyt vihdoinkin kuullut Torin musaa, Smells like teen spirit. Siinä on vain piano ja Tori. Aivan ihana kappale, erikoinen lauluääni, tietysti positiivisella tavalla. Nirvanan kappaleessa "rokkasi" vain, en saanut hirveästi lyriikoista selvää, mutta Torin kappaleessa kuuntelin sekä sanoja että musiikkia.
Nyt sitten vain ostamaan levyä.

Siel

• Ankeuttaja
Vs: Tori Amos
« Vastaus #25 : Toukokuu 13, 2007, 19:26:33 »
Tori Amos on jotain ihanaa ja herkkää. Ja vihdoinkin saatiin tämä naisartisti Suomeen, Provinssiin käy varmasti monen Tori-fanin tie ;)

Torin ääni on niin älyttömän kaunis, että sitä voisi kuunnella tuntikausia putkeen, eikä siihen kyllästyisi. Mun henkilökohtainen suosikkilevy on From the choirgirl hotel, jossa on myös bändi mukana. Se olikin ensimmäinen Tori-levyni ja kyllä todellakin ihastuin heti! Aluksi kevyempi Amos  kuulosti oudolta, mutta loppujenlopuksi tulin siihen tulokseen että se on aivan älyttömän kaunista.

Tykkään tykkään, paljon.

Wolfie

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Toukokuu 14, 2007, 03:08:06 »
FTCGH on minunkin suosikkini kaikista Torin levyistä. Rakastan jokaista kappaletta siinä, She's your cocaine ei nyt iske ihan niinkuin ne muut kappaleet.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #27 : Toukokuu 23, 2007, 18:01:32 »
Tori Amos on tosi upea artisti. Täytyy kiittää yhtä ystävääni, joka tutustutti mut Amosin musiikkiin pari vuotta sitten. Sen pidempään en ole tosiaan kuunnellut Toria, mutta pidän Torin biiseistä ihan tosi paljon. Ääni on mahtava ja kaikissa niissä kappaleissa on sellaista tiettyä herkkyyttä ja kauneutta, mitä arvostaa tosi paljon.

Precious Things on itselleni ehdottomasti tärkein biisi mitä tulee Tori Amosin tuotantoon. En usko, että Precious on niinkään musiikillisesti parhaita Torin biisejä, mutta mulle on siinä biisissä niin valtava tunnelataus, että se on jo pelkästään siksi upea biisi. Varsinkin Precious Thingsin liveversio kuulostaa tajuttoman upealta ja olen kuunnellut sen kymmeniä kertoja kyllästymättä.

Winter on toinen biisi, joka täytyy nostaa esille. Siinä on vain jotain niin tajuttoman hienoa. Ja Winter taitaa olla itse asiassa ensimmäinen biisi, jonka kuulin Torilta, tainnut sen takia jäädä yhdeksi lemppariksi.

Provinssiin on jo liput hankittu, täytyyhän Tori Amos nähdä ehdottomasti livenä. Siellä sitten siis ihanaa livemusiikkia <3 Pitäisi käydä tuo Torin uusin levykin ostamassa.

Poissa Vela

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Kesäkuu 08, 2007, 20:15:46 »
Löysin Tori Amoksen vasta vähän aikaa sitten ja ihastuin heti hänen musiikkiinsa. Tärkeimpiä kappaleita itselleni ovat Winter, Sugar, Yes Anastasia, Mother... voisin jatkaa listaa vaikka kuinka pitkälle.

Arvostan Amosia, sillä hän tuo biiseihin aina jotain uutta ja hyvinkin henkilökohtaista. Kappaleet ovat herkkiä ja kauniita ja Toria jaksaa kuunnella tunnista toiseen.

Ja Provinssiin on tämä tyttö ehdottomasti menossa. Tuskin maltan odottaa!
Laajoina levittäytyvät Pohjolan synkät metsät, ikivanhoina, salaperäisinä villeissä unelmissaan, siellä asuu metsien suuri jumala, metsän henget kutovat salaisuuksiaan hämärässä.

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Kesäkuu 22, 2007, 21:21:17 »
Minä taas en malta odottaa raportteja keikalta! Itse en paikan päälle sitten kuitenkaan rahapulan takia päässyt tulemaan, mutta näin kyllä suurimman osan keikkaa telkkarista. Näytti ja kuulosti ihanalta ja olen kateellinen niille jotka olivat paikanpäällä (yllätys...).
Eli kertokaas omat keikkakokemuksenne ! :)

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #30 : Heinäkuu 10, 2007, 17:41:43 »
Ihana oli tuo Torin keikka Provinssissa <3 Päästiinpä vielä aika hyville paikoillekin eli näki Torin aika läheltä. Paljon kuultiin materiaalia ADP:lta ja tuli sekin albumi siinä samalla tutuksi. Kävin ostamassa sen sitten heti Provinssin jälkeen ja tosi hieno levy, ei voi muuta sanoa. Vanhoista biiseistä ihania olivat mm. Cornflake Girl ja Precious Things, joka oli täydellinen päätös setille <3 Harmitti ainoastaan, ettei encorea tullut laisinkaan ja keikka jäi vain tunnin mittaiseksi. Mielellään tuota olisi kuunnellut pidempäänkin. Mutta kaikin puolin jäi oikein upea olo tuosta keikasta, yksi parhoista keikoista, joilla olen koskaan ollut :)

Poissa Schizo

• Vuotislainen
« Vastaus #31 : Heinäkuu 15, 2007, 21:08:48 »
Tori Amos on kyllä todella fantastinen nainen, ehdottomasti varmasti kaikista naismuusikoista eniten minuun vaikuttanut ja toki edelleen vaikuttava. Provinssin keikka oli todella hienoa kuunneltavaa, mutta ikävä kyllä olo jäi hieman pintapuoliseksi. :/ Sain ainakin innostuksen lähteä joskus käymään myös Torin kokopitkällä keikalla, tuo festarikeikka kun tuntui niin pintaraapaisulta ja Tori itsekin tuntui jotenkin hieman.. etäiseltä? No, en tiedä, enkä viitsi valittaa, kun oli jokatapauksessa niin hienoa nähdä tämä nainen. :)

Levyistä oma suosikkini on tällä hetkellä varmaankin Boys For Pele, josta kaikki kappaleet tuntuvat vuorollaan nousevan pintaan ja avautuvan. Tori on kyllä etenkin siinä mielessä niin ihmeellinen, että esimerkiksi Marianne perustuu lähinnä vain naisen lauluun ja pianoon ja Tori onnistuu luomaan niinkin vähäisistä aineksista aivan upean kappaleen, jota kuunnellessa menee aina hieman vilunväreitä. Muutenkin Torin kappaleista vaikuttavimpia tuntuvat olevan ne kappaleet, joilla on hänelle hieman enemmän jotain henkilökohtaista merkitystä, kuten vaikkapa upeat Cornflake Girl, Spark ja vaikkapa Caught a Lite Sneeze. Tori Amos tuntuu muutenkin olevan sellainen artisti, joka pystyy coveroimaan minkä tahansa kappaleen ja saamaan sen kuulostamaan aivan täysin omaltaan ja tuomaan siihen jotain uutta eloa ja tarttumapintaa. Hyviä esimerkkejä siitä ovat mielestäni Smells Like Teen Spirit ja Enjoy the Silence. Molemmat kappaleet ovat jo alkuperäisen esittäjän tulkitsemina upeita, mutta esim. Smells Like Teen Spiritista Amosin herkkä versio on aivan omaa luokkaansa, jota ei voida verrata mielestäni mihinkään.

Tällä hetkellä koitan noista levyistä päästä sisälle uusimpaan ja sitä edeltävään The Beekeeperiin. Etenkin The Beekeeper tuntuu jo niin järkälemäiseltä teokselta, että en ole jaksanut koko levyä kerrallaan kuunnella, kun materiaalia löytyy niin reippaasti. Mutta onpa levyllä ainakin tarjottavaa kuuntelijalleen vielä pitkäksi aikaa. :)
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I'm out of control and at times hard to handle.
But if you can't handle me at my worst then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe