Kirjoittaja Aihe: HIM  (Luettu 16982 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Etelämanner

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #75 : Joulukuu 26, 2005, 22:02:33 »
En nimeä itseäni faniksi, ja pändi on hyvä, mutta keskinkertaien. Vähän riippuu päivästä. Kappaleet on tylsiä ja samanaisia, yksitoikkoisia mutta kuuntelee jos ei muuta musaa ole.

lyhytviesti, mi pahoittelee. *hipsii pois*

ewewewe

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #76 : Joulukuu 31, 2005, 14:55:24 »
Itse suurena Him-fanina pidän enemmän, PALJON enemmän vanhemmasta tuotannosta. Uusi levy on mennyt huomattavasti popimpaan suuntaan, mutta minkäs sille voi jos se paremmin myy. Vai onko Ville sittemmin vaihtanut tyylinsä? Tottahan toki mieli vaihtuu noinkin pitkän uran aikana melko monta kertaa.

hyviä Him hetkiä kaikille. <3

[Pahoittelen lyhyestä viestistä! :/ ]

Vivian Velvet

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #77 : Helmikuu 11, 2006, 00:48:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Kikaya"
Ville Valo on mielestäni maailman typerin ihminen.
En ymmärrä hänen musiikkiaan ! Rakkauslauloja sekoitettuna wannabe-metalliin. Heartmetal, vai mikä se olikaan ?
Ja itse Valoa, wannabe-hyvissä-kajaaleissa oleva wannabe-metallin-laulaja... Ensin hän oli siloposkinen naapurinpoika ja nyt rankka artisti jolla ei ole tunteita. Mitä hän oikein haluaa ?

Typerin? Typerin?!? Kiitä onneasi ettei minulla ole osoitettasi, muuten heräisit huomisaamuna veitsi vatsassasi. Haluaisin kuulla perustelut, miksi pidät häntä typeränä.

Et ymmärrä? En ihmettele. Jos kehtaat haukkua jotakuta vain kappaleiden perusteella typeräksi, en ole hämmästynyt ymmärtämättömyydestäsi.

Rakkauslauluja? No joo. Mutta HIMin rakkauslauluista voin sanoa ainakin sen, että kyllä ne sentään aidompia ovat kuin jonkun hiton Petri Munkin.

Wannabe-metallia? Se termi on lovemetal. Minkä pitäisi luonnollisesti tarkoittaa ainakin kaikenlaisen musiikin kuuntelijoille metalmusiikkia useimmiten teemanaan rakkaus. Metaliakin on monenlaista.

Wannabe-metalli-laulaja? Uskoisin sinun tarkoittavan tuolla wannabe-metalli-laulajalla lovemetalbändin laulajaa, joka ei vaihteeksi karju siihen mikkiin. Kuten muut metalbändien laulajat. Ja palataan niihin kajaaleihin kun olet tarkastellut lähempää the 69 eyesin, children of bodomin, uniklubin + muiden hevi/metalbändien laulajia.

Rankka artisti jolla ei ole tunteita?!? Tuo on jotain niin järjetöntä, etten jaksa edes yrittää vastata siihen.
Kuule, lueppa tuo viestisi pari kertaa uudelleen ja sano sitten, kuulostaako se typerälle.

Mutta nyt itse asiaan.
Rakastan. Todella. Rakastan. jos pitäisi valita yksi kappale, jonka saisin kuulla ennen kuolemaani, se olisi jokin HIMin kappale. Omistan 16 levyä, singleä ym. Tai en minä, mutta sillä jotain merkitystä, sisko on australiassa puoli vuotta ja sillä välin ne levyt on minun. Todella rakastan.

Top 3:
Funeral of Hearts
The Sacrament
(Don't fear) The Reaper

HIM on jotenkin vain niin hieno bändi. Villen ääni on loistava, uskomattoman moniulotteinen, ja vaikka uusimmalla levyllään se ei sillä äänellään niin paljon leikikkään kuin edellisillä, se on silti kaunis. Se ääni siis.

Vaikka kappaleet ovatkin samanlaisia, niiden sanavalinnat ja tapa kertoa rakkaudesta on jotain niin kaunista. Jokainen kappale on omanlaisensa, ja jokainen eroaa toisista jotenkin. En vielä osaa täydellisesti luetella ulkomuistista kaikkia levyjä ja niiden kappaleita ja niiden kappaleiden sanoja (Kuten siskoni - oikeasti), mutta siihen tähdätään.

Sitä minä en ymmärrä että kaikki sanovat pelkkien teinikanojen kuuntelevan HIMiä, ja ainakaan minä en tiedä ketään teinikanaa joka HIMistä tykkäisi. Tai siis, suurin osa tuntemistani HIM-faneista on joitain gootti/hevari/kirpputorityyppien sekoituksia. Ja minä tunnen niitä paljon.

Heartagram

• Ankeuttaja
Vs: HIM
« Vastaus #78 : Tammikuu 21, 2007, 14:48:33 »
Olen ihan samaa mieltä Vivian Velvetin kanssa Kikaya. Vivian Velvet oletko sinä himfinlandista? Minä olen siellä Gingerbread.

Minä fanitan HIMiä aina kuolemaani asti. Minä rakastan Villen ääntä. Se on ärsyttävää kun ihmiset luulee että kaikki HIMin kuuntelijat ovat itsemurhaa hautovia teinejä tai pissiksiä jotka eivät välitä musiikista vaan Villestä. Minä pidän HIMistä sen musiikin ansiosta. Jos se olisi jonkun muunlaista en varmasti kuuntelisi sitä. Pidän bändistä kokonaisuutena vaikka jotkut väittävät että keikasta selvittäisiin yhtä hyvin vaikka lavalla olisi vain Ville. Kerran joku sanoi että hän ei huomaisi jos muu bändi olisi poissa ja Ville vain laulaisi. Kyllä minä ainakin huomaisin jos siitä puuttuisi musiikki.

Anteeksi sekava viestini. Kikayan mielipide HIMistä järkytti aika paljon. No, eihän kaikki voi kaikesta musasta.

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Toukokuu 13, 2007, 19:36:27 »
Mä olen fanittanut HIMiä ehkä.. 6 vuotta? 5 vuotta? Ei voi muistaa.
Villen ääni on ihan älyttömän mahtava, se saa helposti kylmät väreet kulkemaan pitkin selkää. Eniten pidän Razorblade Romancen aikaisesta HIMistä.. RR olikin ensimmäinen HIM-levyni. Nykyinen HIM on mennyt aika paljon popimpaan suuntaan. Mielestäni DS&BH:kin on parempi levy kuin Dark Light. Ihan varhaisimmat biisit/demot (kuten Rendezvous with anus tai Borellus) eivät myöskään aina iske ihan täysillä.. vaikka kyllä ne vähintäänkin 10 kertaa parempia ovat kuin Dark Light (siis minun mieleeni tietysti).

Omistan kaikki levyt uusinta Uneasy listening vol. 2 :kkosta lukuun ottamatta. RR on jopa kahtena eri painoksena ja Deep Shadows & Brilliant Highlightsistakin on sekä normi että limited -painos :) Sinkkuja en erityisemmin harrasta, itseasiassa en kuuntele niitä ikinä, vaikka niitä muilta bändeiltä paljon tuolla levyhyllyssä komeileekin.

Nykyään kuuntelen HIMiä aika paljon vähemmän kuin joskus pari vuotta sitten, jolloin kuuntelin joka päivä monta tuntia. Mutta nykyään yhä useammin Villen ääni pääse yllättämään kun cdn laittaa soimaan. Seuraavaa levyä odotan jo innolla, kuulemma tulossa taas raskaampaa materiaalia kuin DL ^^

Poissa tear

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #80 : Syyskuu 15, 2007, 22:14:59 »
Olen fanittanut tätä bändiä nelisen vuotta. Rakastuin kertaheitolla tähän musiikkiin. Sanat ovat aivan ihania ja melodiat loistavia. Totta kai biisti kertovat rakkaudesta! HIM ON LOVEMETAL BÄNDI! Eilen ilmestyi uusin levy; Venus Doom ja voin ylpeänä sanoa: HIM on taas oma itsensä. DL:in poppimaisuus on poissa ja on palattu taas raskaampaan HIMiin. Luin tuolta jostain, että joku väitti LM:ia popiksi?! En sitten tiedä onko minussa vika, mutta LM on mielestäni aika "raskasta" musiikkia, nimensä mukaisesti juuri sitä LOVE METALia. Venus Doomista vielä sen verran, että tässä todellakin välittyy Villen ja Jonnan ero. Sanoituksellisesti ja melodiallisesti (?) synkempi. Täysi kymppi.

TOP10 biisit

1.Cyanide Sun
2.Bleed Well
3.Sleepwalking Past Hope
4.(Don't Fear) The Reaper ACOUSTIC
5.Love in Cold Blood
6.The Path
7.Love's Requiem
8.The Heartless
9.Venus Doom
10.You Are The One

Toplista on aika Venus Doom painoitteinen, mutta olen ihan rakastunut siihen levyyn. Tämän vuoden alussa kyllästyin hieman HIMiin ja jätin kuuntelun väliin. Halusin silti nähdä sen livenä joten ostin liput Miljoonarockiin. Sen jälkeen olen rakastunut uudestaan tähän bändiin. :) Villen ääni on todella karismaattinen ja tykkään hänen tavastaan sanoittaa biisit. Kaikki levyt VD:tä lukuun ottamatta ovat mulla. (VD Special Edition ilmestyy 19.9 vasta ;() Myös huoneeni ainoat kolme julistetta ovat HIMistä. Kaverit ruukaavat v*ttuilla; "Ei sun huoneesta ainakaan käy selväks, että tykkät HIMistä."
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2008, 10:52:02 kirjoittanut tear »
You're leaving me breathless.

Narsku

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Syyskuu 24, 2007, 18:57:49 »
Olen ollut fani jo öööö... neljänneltä luokalta asti... Omistan kaikki levyt ja ne on kohta kaikki ihan puhki kun kuunneltua on tullut jo todella paljon..! :)
 Tykkään tästä viimeisimmästä levystä todella paljon... Se on paras. Ja lemppari laulu siltä on kyllä ehdottomasti Bleed Well! Se nimi on ihan hassu ja ajattelinkin että ei voi olla hyvä laulu kun on tuollainen tyhmä nimi. Yllätyin positiivisesti...

Parhaat laulut top.5
1. Bleed Well
2. It's all tears (unplugged radio live Kirjotetaanko noin??? :D)
3. Sleepwalking past hope
4. The Funeral of hearts (akustisena versiona)
5. (Don't fear) The Reaper

Ja eräs kestosuosikki on Love you Like I do mutta se ei ole top.5 asti yltävä... :D

Poissa Riekale

• Kangaskaistale
  • Vuotislainen
    • Riekaleen kotisivut
« Vastaus #82 : Toukokuu 23, 2008, 17:03:54 »
HIMiä olen kuunnellut ja fanittanut muutamia vuosia. HIMä kun kirjekaveri kuunteli sitä. Kuuntelin The Funeral Of Hearts:n. Sitten aloin kuunnella lisää ja vielä vähän lisää... HIMillä on loistavaa musiikkia, voi kuunnella vaikka miten pitkään samaa levyä kyllästymättä. HIMin kappaleet akustisina versioina ovat aivan yhtä hyviä kuin "oikeatkin". Jokaiselle mielialalle löytyy omat kappaleensa. Ja Villen ääni on taivaallinen. Ja se karisma. Linde on loistava kitaristi. Ja Venus Doom. Olen erittäin tyytyväinen levyyn. Bleed Well, Love In Cold Blood, Sleepwalking Past Hope... Ihania. Aina kun kuulee HIMiä radiosta tulee hyvälle tuulelle.

Olisi unelmien täyttymys nähdä HIM livenä, mutta asun syrjässä kaikesta ja rahatilannekin on mikä on. Eikä näitä Suomen keikkojakaan kovin montaa vuodessa ole... Pitää tyytyä tällä hetkellä levyihin ja toivoa että HIM pysyy kasassa pitkään ja jaksaa keikkailla myös Suomessa.

P.S. Ostin eilen mahtavan pinssin, jossa on koko HIM:n poppoo. ^__^

Miss Vampire

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Heinäkuu 25, 2008, 00:57:59 »
HIMiä olen kuunnelut ja fanittanut hmm... kohta kuusi vuotta. Ja aina yhtä hyvältä kuulostaa kaikki. Tällä hetkellä suosikki biisi on Cyanide sun, se vaan on niin sopiva mun elämäntilanteeseen... :)
 Villen ääni on oma lukunsa... Mutta jos sanat täydellisen ihana riittää kuvaamaan niin sitte se on tällä selvä. :D Linde on huippu kitaristi ja muissakaan jäsenissä ei valittamista... <3
 Toivoisin että pääsisin kuulemaan bändin livenä ja Ruisrockiin oli tarkoitus mennä, mutta pienen vauvan kanssa se ei ole niin helppoa. Ja juuri nyt kyseinen vauva tarvii äitiään joten parempi mennä... =)
 suosikki biiseistä mainittakoon kestosuosikkina Love You Like I Do <3

Sonija

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Kesäkuu 26, 2009, 19:50:35 »
Mä en ole ollut HIMin fani yhtä pitkään kuin edelliset... Tykästyin bändiin viime vuonna Love Metal -albumin myötä. Hassua siihen nähden, että iskäni (joka muuten inhoaa "räkää"), osti joskus monta vuotta sitten kirpparilta tämän kyseisen levyn muutamalla eurolla minulle. Sen jälkeen olen kyllä tykännyt melkein kaikista kappaleista, joita HIMiltä olen kuullut. Ville Valon ääntä jaksaa kuunnella tosi hyvin. ;) Sen lisäksi tykkään hänen kirjoittamistaan lyriikoista. Plussana vielä se, että bändi on suomalainen. Melkein kaikki muut fanittamani bändit tulevat USA:sta.

Lempparialbumini on Love Metal mutta lempibiisini ei ole siltä, se on Gone With the Sin. Tai en minä tiedä. :D Riippuu vähän fiiliksistä. Joka tapauksessa se on kyllä hyvä kappale. Right Here In My Arms ja Wicked Game ovat kanssa ihan loistavia.

Muuten: tiedän, että Kat Von D esiintyy jossakin HIMin musiikkivideossa... Tietääkö joku missä niistä? You Tubessa videon päälle on laitettu Killing Loneliness, mutta se ei kyllä taida ihan kuulua siihen... :D Niin että missä?

Poissa pikkuleipä

• Vuotislainen
« Vastaus #85 : Lokakuu 05, 2009, 16:54:48 »
HIM on ihana. HIM on elämäni.
No okei, ei nyt ihan. Olen kuunnellut HIMiä noin 6 vuotta (kohta taitaa tulla 7 vuotta täyteen) ja en ole vielä kyllästynyt yhteenkään biisiin (paitsi Wings Of A Butterflyyn, mutta Dark Light onkin huonoin HIMin levy. Vaikka eihän sanoja "huono" ja "HIM" voi periaatteessa olla samassa lauseessa).
Villen ääni on jotakin niin sanoinkuvaamattoman kaunista ja täydellistä. Myönnän tässä nyt kaikille, että on sitä tullut useasti pari kyyneltäkin tirautettua kun olen herkässä tunnetilassa kuunnellut The Funeral Of Heartsia taikka Close To The Flamea.
Lisäksi rakastan syntikka/piano kohtia. Varsinkin The Sacramentin alku on aivan taivaallisen ihana!
Oon nähnyt HIMin vain kerran livenä, ja se taisi olla lyhyen elämäni paras ilta.
Omistan kaikki levyt ja kokoelmat, neljä singleä, yhden keikka/musavideo DVDn, Synnin Viemää - kirjan, kaksi paitaa, "muutamia" pinssejä ja hihamerkkejä (vai mitä ne on), "pari" julistetta ja kaikenlaisia itse tehtyjä HIM taideteoksia (kuten piirustuksia).
Paras levy on tällä hetkellä se ensimmäinen, Greatest Lovesongs Vol. 666, mutta suosikki biisini ei ole siltä levyltä.
Top 10: (ei pysty listaamaan vain viittä!!)
1. Heartache Every Moment
2. Our Diabolikal Rapture
3. The Funeral Of Hearts
4. Sleepwalking Past Hope
5. Your Sweet 666
6. Sweet Pandemonium
7. Razorblade Kiss
8. Right Here In My Arms
9. (Don't Fear) The Reaper
10. Soul On Fire [Erich Zann's Supernatural Rmx]

Ja lisättäköön vielä, että en voi käsittää miten joku ihminen voi todellakin sanoa vihaavansa HIMiä. En vain voi käsittää.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #86 : Tammikuu 04, 2010, 09:59:58 »
Itse en ole niitä innokkaimpia HIM-faneja, mutta kuuntelen tätä kumminkin oikein mielelläni; minulle HIM on vain musiikkia, ei levyjä ja fani-tavaroita. Aikaisemmin vieroksuin tätä bändiä, mutta nykyään suhtautumiseni HIMiin on positiivista.

Pidän itsessään HIMin kappaleista. Vaikka minulla ei ole yhtään bändin levyä, ei se menoa haittaa, onhan minulla käytössäni tuo tuttu YouTube. Lempikappaleekseni nostan Wings of a Butterfly -kipaleen. Tätä tulee kuunneltua useimmiten, sillä se on mielestäni hyvin onnistunut kaikilla kappaleen tasoilla.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #87 : Helmikuu 12, 2010, 23:46:42 »
Moi. Enkö ole käynyt täällä ennen? Oho. No nyt käyn. Sain tänään vihdoin ja viimen postissa Screamworks: Love In Theory And Practisen, jossa on itse levyn lisäksi levy jossa on kaikki 13 laulua akustisena. Nam.
Minä olen siis ollut HIMin ystävä aika kauan, mutta aluksi se oli vain sellaista kuuntelua. Ei kunnollista tutustumista tms, vain kuuntelua. Mutta se alkoi kehittyä siitä ja muistan kuinka jo kuudennella luokalla ihkutin Villeä. Joooooh.
Vielä en omista kaikkia levyjä, vaikka ajattelin kaikki sillai pikku hiljaa hankkia. Vuosien varrella on hyllyyn tupsahtanut Love Metal, Dark Light, Venus Doom ja nyt tämä uusin (sekä Uneasy listening vol.1).

Nyt tästä Screamworksista; tykkään kovasti! Mieleen tulee vähän Dark Lightin muutamat biisit. Ville loistaa taas lyriikoilla ja ääni on edelleen aivan mahtava! Koko bändi tietenkin loistaa jälleen. Näissäkin biiseissä on tarttuvia melodioita.
Ja sanalehtisessä on hieno kuva Villestä. Mietin että miksei muista jäsenistä..? ...
Levy on mukavaa kuunneltavaa, hauskan kasarimaisia muutamat biisit, kuten Ville itsekin on sanonut. Mukavaa vaihtelua raskaanpuoleisen Venus Doomin jälkeen. Tästä levystähän on paljon eri mielipiteitä, jotkut haukkuvat hirveäksi paskaksi ja jotkut sanovat että 'ei tämä ole mitään HIMiä!!!'. Jotkut sitten taas tykkäävät, kuten minä. Kyllä tämä edelleen on sitä HIMin omaa love metalia, että minsuta tuollaiset kommentit ovat hieman naurettavia. Voi kyllä, tämä todellakin on HIMiä, jos et tykkää, tuki turpasi ja älä kuuntele.
Ja vielä tästä akustisesta; tavattoman ihana! Villen ääni on aivan mahtava, ja tätä jaksaa todella kuunnella.

Mitäs te vuotislaiset HIMin ystävät tykkäätte tästä uudesta levystä?

Poissa Ryminä

• Kuutamomussukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Helmikuu 13, 2010, 09:12:55 »
Kävin hakemassa itselleni uuden levyn heti ilmestymispäivänään:)
On pakko sanoa, että on aika erilaista HIMiä, mitä aiemmin, mutta mielestäni edelleen HIMiä...ja loistavaa sellaista!
Suurin osa biiseistä on nopeampitempoisia kuin aiemmilta levyiltä löytyvät, tai voi olla että mä vaan kuvittelen niin. Ja myönnettäköön myös, että suurimman osan biiseistä kohdalla menee joka kerta kylmät väreet, mikä mulla kertoo aina, että oon tykännyt ja paljon, vaikka en vielä asiaa olisikaan sisäistänyt mielessäni:)
Youtubesta katselin Villen kommentteja noihin biiseihin, ja huomaa, että taas on oltu syvällisiä niitä kirjoittaessa.
Suosikeiksi on noussut se viimeinen raita (The Foreboding Sense of Impending Happiness), joka ilmeisesti oli vähän kokeellisempi, ja sitten Acoustic Funeral, joka on vaan aivan ihana (haloo, kuunnelkaa ne sanat).
Voi vitsi, jos mä nyt vielä jatkan niin tuun listanneeksi ne kaikki...eli pitää lopettaa nyt tähän kahteen ja todeta, että kyllä ne kaikki on vaan niin hyviä!

Poissa Europe

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #89 : Marraskuu 20, 2010, 21:00:17 »
Mun mielestä se uusi levy on ihana. <3 Niin kuin ne kaikki edellisetkin. Lemppareita mulla ei oikeastaan ole, ei edes kappaleiden joukossa. :P Totta kyllä tämä uusi levy kuulostaa vähän erilaiselta kuin edelliset, mutta HIMhän on tavallaan tehnyt kaikki levyt vähät erilaisiksi. Niin että mitäs pienistä. Ihanaa musiikkia kaikki! :)

Pääsin jopa keikalle viime kesänä Suomessa siellä ainoilla festareilla, joilla HIM soitti eli Sonispheressä. Mmm! Kuulostivat aivan mahtavilta livenä. Espes laulu kuulostaa paremmalta kuin ennen kun Ville lopetti sen tupakoinnin. Kaikeksi onneksi se typerä syöksyvirtaus ei iskenyt silloin lauantaina vaan vasta seuraavana päivänä (tosin sekin jäi harmittamaan, Mötley ei soittanut. -_-').

Olen kuunnellut HIMiä iät kaiket. En muista, kuinka kauan. Se on ehdottomasti yksi lempparibändeistäni. ^^

Lainaus
Muuten: tiedän, että Kat Von D esiintyy jossakin HIMin musiikkivideossa... Tietääkö joku missä niistä? You Tubessa videon päälle on laitettu Killing Loneliness, mutta se ei kyllä taida ihan kuulua siihen... :D Niin että missä?

Erna: mun mielestä Kat on siinä Killing Lonelinessin amerikkalaisessa versiossa. Se YouTube -juttu on nopeutettu muistaakseni.

Joka tapauksessa HIm rules!
Dreaming Istanbul.

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #90 : Joulukuu 25, 2010, 14:26:26 »
Mie en ennen voinut sietää HIM:iä olenkaan. Siinä oli silloin jotain todella ärsyttvää ja veikkaan että se johtui Ville Valosta.
Mutta sitten  paras kaverini, joka oli kova HIM fani ( on vieläkin) soitti tai pakko kuunnelutti  HIM:in musiikkia ja käski arvailemaan samalla kappaleiden nimiä, joita en todellakaan tiennyt.. Pikku hiljaa aloin pitämään heidän musasta.
Ensimmäinen levy taisi olla And Love Said No 1997-2004.
Viime kesänä kävin katsomassa HIMIä livenä Sonispheressä.
Hieno keikka oli.
Omat lemppari kappaleeni ovat Heartache Every Moment & Scared To Death.
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.