Kirjoittaja Aihe: Uutuus: Pakkaskukkia-haaste 20.1.  (Luettu 10707 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Aurinkolapsi

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Mörmy
Uutuus: Pakkaskukkia-haaste 20.1.
« : Heinäkuu 07, 2005, 19:02:48 »
Täten päivitän 20.1.

Pakkaskukista

Tässäpä haastetyö kleolta! Tehtävänä oli siis piirtää Kayleighin Pakkaskukkia-ficin pohjalta kelmit, Lily, Arianna ja Cinnamon koulun päättäjäispäivänä. No niin. Älkää tappako minua. Säilyttäkää rauhassa omat mielikuvanne, sillä minä en ikäväkseni ole lukenut kyseistä ficciä kokonaan. Piirsin siis pienen lukupätkän ja kuulemani informaation tuella. Itse piirustusta saa toki kommentoida miten lystää. Ja kiroan jälleen digikameran hornan instituuttiin, sillä se raiskaa piirrokseni poikkeuksetta. Mur! Tämä näyttää paljon paremmalta paperilla, värit ja mittasuhteet muuttuivat vähän kummasti ja rajaus leikkasi reunoja ikävästi. Mutta minkäs sille mahtaa, en nääs osaa käsitellä kuvia koneella... ;)

Lisäystä 9.11.

Haaste Celialta: Potterit. Tämmöinen perhepotretti puuväreillä. James ja Lily ovat ok, mutta Harry on kummallinen. Vauvoja on vaan niin himskatin vaikea piirtää. Halusin kokeilla kuitenkin.

Ajattelin tarjota vuotislaisille hyvät naurut ja pistää esille Tiedät-Kai-Kenet. Välineinä puuvärit ja vahaliidut. Siitä tuli vain niin kertakaikkisen huvittavan näköinen. Hauskinta on se, että tein sitä ihan tosissani. Katsokaa ja naurakaa.

Voldemort

Muoksista 30.10.

Iltasatuja

Tässä uusi työ. Se on melko iso, yksityiskohdista voi olla vaikeaa saada selvää, mutta katsotaan. Ideana on se, että olen (kyllä, se otus keskellä kuvaa olen minä) itselleni rakkaimpien kirjahahmojen ympäröimänä. Kuvassa ovat Muumipeikko, Nuuskamuikkunen, Hattivatteja, Merri ja Aragorn Sormusten Herrasta, Fred ja George, Ronja ryövärintytär, Korppu ja Joonatan Leijonamieli, Monte-Criston kreivi ja Posityyhtynen. Muumien Mörkö on yksinäisenä ylänurkassa.

Pidän kuvan asettelusta ja väreistä. Tätä oli kiva tehdä, mutta siihen meni kauan. Epäkohtia löytyy solkenaan (mitkä mittasuhteet? Mikä anatomia?) mutta yritän antaa niiden olla. Kertokaa, mitä pidätte! Myös aiempia töitäni saa edelleen kommentoida.

UUSIA TÖITÄ 21.8!

Lucius&Lily   MiukuMaukun haaste, olepa hyvä! Toivottavasti kuva on mieleinen. Tehty siis vesiväreillä, parituksena Lucius ja Lily. Itse en erityisemmin tästä parituksesta perusta, mutta haaste oli houkutteleva :)

Ottelijat  Vesivärityö kolmivelho-ottelijoista. Idea omasta ja Curufinwën päästä. Sotkuinen, mutta ottaen huomioon vesivärikokemukseni (vähäisen sellaisen) siedän jopa tämän.

Antti Tuisku  Serkkutytölle mallista tehty Tuisku :)

UUTTA 9.8!
The Marauders Katariinan haaste, olepa hyvä! :) Eli tässä kelmit, grafiikkakynillä. Itse pidän varjostuksista, tunnelmasta, asettelusta ja koristeluista, mutta tällä hetkellä eniten häiritsee Siriuksen liian pitkä nenä... Se on jokin kirjoittamaton laki, että virheet huomaa kunnolla vasta, kun niitä on liian myöhäistä korjata...:(

VANHEMPIA TÖITÄ
Lohikäärme  Osa valinnaisen kuviskurssin työtä. Pidän värimaailmasta ja siitä, että sain tämän valmiiksi!
Daniel Radcliffe  Mallista väsätty Daniel.
Severus Kalkaros En pääse minnekään, näyttää minusta intiaanilta. Ainakin se on nyrpeä.
Luna  Hullu. Liioittelin silmissä ja inhoan nenää, muuten pidän.
Draco Malfoy  Suippo naama häiritsee, mutta muuten niljakkaan koulukiusaajan oloinen mielestäni.
Molly Weasley Äitimäinen. Hankala toteuttaa, mutta ihan jees.
Arthur Weasley  Toivottavasti näyttää hyväntahtoiselta kaljuuntuvalta jästinrakastajalta ;)
Dumbledore  Hattu oli kiva tehdä. Pidän ihan.
Sirius  Ensin luulin, ettei tule mitään. Lopputulos on kuitenkin siedettävä.
Ron  Miksi niin hämmästynyt...?
Fred&George  Tällaisiksi kuvittelin kaksoset ehkä kakkoskirjan aikaan. Nykyään ihan erilaisiksi.
Vauhkomieli  Hulluakin hullumman näköinen, mutta taikasilmän teko oli hauskaa liioittelua.
Weasleyn lapset  Erilaisen tyylin kokeilua, tykkään varsinkin Ronin, Charlien ja Georgen ilmeistä.

Elendil  Jätin ilman viiksiä ja partaa, ja olen siitä iloinen.
Isildur  Ihan perus.
Théoden  Tästä tykkään ihan. Mukavan oloinen.
Eärendil Lennokas :D
Tuor Solki on kuvan paras osa, mielestäni...
Finrod Felagund  Koristelua piisaa ainakin.

Nuori Sirius  Hieman erilaista tyyliä jälleen. Ei erikoisemmin säväytä itseäni...alkuperäiskuvassa olivat myös James ja Remus, mutten katsonut heidän olevan julkaisukelpoisia :)

Muoksin, ja lyhentelin omia kommenttejani ettei viesti venyisi suotta liikaa. Lisään takaisin Sarumanin ja Rupertin, kunhan linkitykset suostuvat onnistumaan. Laittakaahan kommenttia tulemaan, ja minut saa haastaa, ei muuta kuin haastetopiikkiin vilkuilemaan anomustani! :)
"Isä leikkii tulitikuilla", Fred sanoi. Herra Weasleyn tuli ei ottanut syttyäkseen, mutta yrityksen puutteesta se ei johtunut. Maassa lojui katkenneita tikkuja, ja herra Weasley näytti nauttivan sydämensä kyllyydestä. "Hupsista!" hän sanoi kun tulitikku syttyi, ja säikähti niin että pudotti tikun.

Hössöttinius

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Heinäkuu 07, 2005, 20:32:55 »
Voi että nämähän oli hienoja! Mutta siten hieman tarkemmin:

Lokikäärme:Hieno ja onnistunut oikein kivasti. Varjostus oli tosiaan tosi hienosti onnistunut ja tuli oli todella aidon näköistä. Taivaskin oli onnistunut todella hyvin ja kaikki savut sun muut. Väritys oli aivan upea kaikissa kohdissa ja etenkin niissä savuissa ja tulessa. Todella onnistunut työ.

Rupert:Todellakin aidon näköinen. Kaikki varjot olivat oikeilla paikoillaan ja ilme oli todellakin upea. Hiuksetkin olivat todella tarkat ja yksityis kohtaiset ja ehdottomasti aidon näköiset. Siis en osaa sanoiksi pukea miten hieno tuo on.no anteeks nyt vaan Joonatan tuo kirjotus virhe. korjasin sen jo.

Saruman:Kun näin tämän kuvan niin tunsin kun suuni aukeni apposen auki ja silmät kääntyivät selälleen. Siis tämä oli aivan järkyttävän aidon näköinen ja siis en osaisi tätäkään pukea sanoiksi mutta yritän. Se oli lyhyesti sanottuna täydellinen...Aivan kun se Saruman itse olisi tuossa kuvassa katsomassa suoraan silmiin. Kasvot, hiukset, viikset/parta ja kädet aivan upeat... En osaa sanoa muuta....

Voisihan tässä ihkuttaa näitä oikein urakalla mutta en ole oikein tottunut siihen.

Joonatan

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Heinäkuu 08, 2005, 12:53:57 »
Mahtavia! Hiukka paremmin:

Lohikäärme
Ihanat värit. Taivas/maisema on hieno, etenkin taivaasta pidän hirveästi. Lohikäärme on myös hieno, aika aidon näköinen. Varjostus oli onnistunut hyvin. Tulivuori sopii mahtavasti kuvaan. Loistavasti tehty työ.

Rupert
Mahtavat hiukset! Ne ovat todella aidon näköiset, kuten koko kuva on. Poika on aito, ja muistuttaakin Rupertia. Varjostukset ja rypyt ovat todella hienoja. Ilme on hauska, juuri Ronin näköinen. Lyijykynätyöksi upea, olisi kiva nähdä tämä väritettynäkin (vinkvink ;))
Hössöttinius; Se on Rupert! Ei Rubert! Miksi aina Rupertit kirjoitetaan Rubert? Ärrh!

Saruman
Sama reaktio kuin Hössöttiniuksella. Aivan upea, todella aidon näköinen. Parta, hiukset, kädet ja hiukset... Kaikki. Ihan kuin edessäni istuisi Saruman, joka katselisi minua silmiin. Aivan upea kuva, mahtavaa työtä. Tämäkin olisi varmaan hieno väritettynä.

Lisää töitä, pian! *ihkutustaihkutusta*

Eloine

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Heinäkuu 11, 2005, 17:12:33 »
Lohikäärme :
Tämä oli jotenkin rautalangasta väännetyn tuntuinen. Asento on liian jäykkä. Tykkään kuitenkin väreistä ja tyylistä.

Rubert:
Tää on muuten tosi upea kuva, mutta nenä on melkonen kärsä. Älä nyt ymmärrä väärin, se on mun mielestä liika pitkä, ja jotenkin "kärsämäinen". Varjostukset on kuitenkin todella upeat, silmät ovat todella aidon näköiset, ja hiukset ovat aivan uskomattoman siistit!!! :)

Dumbledore :
Oiii.. Tää on tosi hieno!!! Sellainen kuin kuvittelinkin. Varjostukset ovat aivan mahtavat. Hattu on hauskan "ruttuinen".. Olisin kyllä kuvitellut Albuksen nenän vähän koukkuisemmaksi, mutta tämä onkin sinun näkemys. Ainoa mikä jäi häiritsemään, oli herran silmälasien vasen linssi; hivenen pienempi kuin oikea, vai mitä? :]

Vauhkomieli :
Tässä liioittelit hieman, ainakin taikasilmän koossa (kuvittelisin sen hiukan pienemmäksi)! :p Ei se kuitenkaan haittaa, muuten kuva on sellainen kuin kuvittelen. Arvet ovat myös tosi hienoja. Itse kuvittelen Alastorin hiukset pitkiksi, mutta upeat ovat näinkin. ;p

Fred&George :
Ööö. Oikeanpuoleisen kaksosen hampaat ovat minikokoa, kaksosten kasvot ovat jotenkin "gorillamaiset"
Varjostukset ovat kuitenkin jälleen hianoja, myös hiukset ovat onnistuneet.

Luna :
Lunan silmien koossa olet liioitellut, hiukset ovat kuitenkin upeat, samoin kuin korvien retiisit, ja pullonkorkeista tehty kaulakoru.
Upea kuva, silmiä hiukkasen pienemmiksi niin tää on täydellinen :)

Weasleyn kersat :
Tää kuva ei ole niin hieno kuin edelliset. Tää on tälläinen, "kiinalaispiirrettytyylinen". Bill on melkoisen iso muihin verrattuna, pää on liika iso muuhun kehoon verrattuna. Hän näyttää myös melko paljon tytöltä. Charlien olkapäät ovat liian leveät, jotenkin kummallisesti "pullistuneet". Tykkään Fredistä ja Georgesta. Lakana jossa lukee "The Weasleys", oli hauska juttu.

Nuori Sirius :
En hirveässti tykkää tästä kuvasta. Sirius on liian..vakava! Hiusten väri on liian ruskea, mustat ne olla pitää :)

MUOKS//
Hyvä ettet loukkaantunut mitenkään palautteesta, se ei ollut todellakaan tarkoitus. Nenät ovat itsellänikin karmaiseva kompastuskivi enkä kyllä muutenkaan ole todellakaan hyvä piirtäjä, toisin kuin sinä :)

MiukuMauku:
Anteeksi, mun on pakko oikaista sua yhdessä asiassa! :]
Ainakin minun käsitykseni mukaan Billin hiukset ovat aivan yhtä punaiset kuin muidenkin Weasleyiden.. xD
En ainakaan missään vaiheessa ole huomannut kirjoissa väitettävän muuta ;p
Anteeksi nyt taas vaihteeksi kun sekaannun muiden sanomisiin, olen pienoinen pilkunviilaaja!!! "D

Poissa Celia

• Aurinko
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Marraskuu 11, 2005, 20:11:57 »
Wau! Aivan mahtava! Ihana perhepotretti :) Jamesista pidän erityisesti, on niin isämäinen ja suojeleva. Lily taas on hyvin "pirteän" näköinen ja äitimäinen. Molemmat näyttävät nuorilta parikymppisiltä vanhemmilta.

Ihana, todellakin. Kiitos Aurinkolapsi, kun näit vaivaa antamani haasteen eteen... :)

Voldemort: hui! Ensivaikutelma oli huvittava, aivan kuten sanoitkin, mutta kauemmin kun katsoi, niin kyllä rupesi pelottamaan. Voldun kasvot ovat onnistuneet hyvin.

Poissa Marize

• Oikku
  • Vuotislainen
  • Ominaisuus, se kalleus
« Vastaus #5 : Marraskuu 17, 2005, 15:15:48 »
Vau..

No kumminkin. Tuosta Anti Tuiskusta.. :D Kun rullasin sitä kuvaa alas päin olin ihan, VAU! Hienosti piirretty! Mutta kun pääsin nenänpäähän saakka ja siitä alaspäin, olin kauhuissani. Se muistutti enemmän jania kuin Antti Tuiskua. Nenästä alaspäin.
En ole Antti fani, mutta sentään olen nähnyt hänestä kuvan. :)
Olise toisaalta hieno, aina nenän päähän saakka. :)

Muutkin työt olivat ihan hienoja.. Luna näytti yhessä kuvassa vain paljon vanhemmalta, jo aikuiselta..

Kiitän.

Kunnioittaen,
Blue

Paikalla Sharra

• That girl.
  • Vuotislainen
    • Redin ja Jazzin uudet seikkailut
« Vastaus #6 : Tammikuu 21, 2006, 12:54:32 »
Pakkaskukkia

Pidin. Minä pidin. Onnistuit jopa paremmin kuin osasin odottaa, jos saan sanoa. Tämä on hienosti ja realistisesti piirretty ja tunnistin oitis kaikki hahmot kuvasta, omani varsinkin :) Hahmot olivat melko lailla oman itsensä näköisiä (ainakaan en törmännyt niihin sinun pelkäämiisi asiavirheisiin) ja sen lisäksi sopusuhtaisia toisiinsa nähden. Osaat hyvin hahmottaa ihmisen olemuksen, näin niin kuin yleisempänä kommenttina. Tunnet melko hyvin ihmisen mittasuhteet, ainoa, mikä piirrustuksissasi (kyllä, olen katsonut useampiakin!) hämää, on käsivarsien pituus. Oikeat kädethän ovat tietääkseni hieman pidemmät... mutta en lähde nyt pilkkuja viilaamaan, piirroksesi oli sanalla sanoen tosi hieno! Rakastin varsinkin kyseisen kuvan Siriusta, sillä oli silmäkulmissaan juuri oikeanlainen, siriusmainen pilke. Kuvassa oli sellainen "ne hyvät ajat"-tunnelma, jos ymmärsit tarkoituksen - hahmot eivät vain "poseeraa", vaan todella ovat elossa. Hienoa työtä - ja kiitos!
 - Kayleigh

Ming shu

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Tammikuu 25, 2006, 18:01:56 »
Kommentoin nyt vain tuon Pakkaskukkia työn, eli:
Ensiksikin täytyy mainita, että värityksesi on aivan sanoin kuvaamattoman upeaa! Varsinkin tuo taivas! Saat myös ihmisten ihot oiean värisiksi. Millä muuten värität ne? Puuvärilläkö? Ja jos niin on, niin mistä olet hankkinut sen? Itse en ole ikinä saanut ihosta ihon väristä... ^^;

Sitten hieman kritiikkiä. Mittasuhteet on aika pielessä. Ei, ei kaikissa ihmisissä, mutta etenkin Ariannassa. Hänellä on aika suuri pää, anorektikkomainen vyötärö, sekä todella pienet kädet. Suurin virheesi tässä kuvassa on, että olet tehnyt kaikille liian pienet kädet. Olen huomannut tuon virheen parissa muussakin työssäsi ja se häiritsee (ainakin minua) suhtkoht paljon. Siriuksen paita taas on ehkä vähän turhan ryppyinen, mutta en valita siitä nyt enempää, sillä se ei häiritse mitenkään erityisesti (sitä paitsi tuo menee jo nipottamiseksi). Äläkä nyt sitten vain luule, etten tykkäisi tästä piirrustuksestasi ollenkaan, tai että se olisi huono! Ei sinne päinkään! Olet tehnyt tämän upeasti ja selvästikin sinulla on piirtämisen lahjoja, mutta koittaisit suurentaa noita käsiä! :)

Lisäilehän näitä! :D

-Ming-

//Tarpeettomat rivinvaihdot jokaisen lauseen perästä poistettu -Eskarme
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2008, 15:55:06 kirjoittanut Eskarme »

wikke

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Tammikuu 28, 2006, 17:56:33 »
Piirrät todella hyvin, pidin erityisesti tuosta pakkaskukkia-piirroksesta. Tosin yksi asia häiritsee, nimittäin mittasuhteet. Esim. Potterit-työssä pikku-Harry on kooltaan todella pieni, mutta kasvoista hän on jo vähintään 3-vuotiaan näköinen. Muissakin kuvissa mittasuhteet olivat ainoa häiritsevä asia. Kädet tms. saattavat olla liian pienet muuhun vartaloon verrattuna tms. Loppujenlopuksi se on aika tärkeää. Mutta henkilöiden kasvot varsinkin ovat sinulla todella onnistuneita! Hienoa työtä!

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
« Vastaus #9 : Tammikuu 31, 2006, 19:23:06 »
Vau.. ihania piirrustuksia.<3 Haluan piirrustuslahjasi itselleni.=) (Annathan?xP)
Pidin eniten tuosta uusimmasta(ko?) piirrustuksesta, jossa olivat kelmit+tytöt Pakkaskukka-ficistä. Kaikki olivat siinä niin ihanan aidot, ja koska Lily on ehdottomasti lempihahmoni, täytyy sanoa, etten ole koskaan nähnyt kenenkään muun tehneen Lilyä niin hyvin.<3 Täydellisen aito, juuri sellainen, joksi hänet kuvittelin.

Kuvasta, jossa olivat Potterit, en sen sijaan erityisemmin pitänyt.=( Lilyn vartalo pieneni oudosti, James oli oudon vakava ja jotenkin liian aikuismainen ja Harry oli härkyttävän pieni, muuta vikaa en hänestä löytänyt.xD Mutta, mutta...

Kolmivelhoturnajaiskuva oli ihan ok, Krum oli ehkä liian komea, mikäli oikein muistan, kirjassa hänen sanottiin olevan jurottava eikä komeudesta mainittu mitään.;D Cedricin sen sijaan olisi kuulunut olla komea, mutta hän ei kyseisessä kuvassa erityisemmin iskenyt silmään 'sillä tavalla', jolla minun mielestäni pitäisi.xP

Muita kuvia en erityisemmin muista nimeltä, mutta hyviä olivat nekin.. Upeita piirroksia osaat tehdä.<3
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Huhtikuu 20, 2006, 21:14:23 »
Aivansupermahtavanihkufantsua!

...Ja sitten järkevämpään osuuteen...

Kaikissa töissäsi näkyy persoonallisuus, eli olet löytänyt oman tyylisi. Osaat oikein hyvin erilaiset tekniikat, eniten pidin puuväri töistäsi. Erityisesti Iltasatuja-työssä oli ihana tunnelma, voisin samaistua siihen milloin vain (LotR, muumit, Potter, sänky...).

Kommentoimpa tässä vielä muutamaa työtä erikseen:

Pakkaskukkia: Ihana auringonlasku, ja ihanasta ficistä ihana piirustus. Hahmot näyttävät hieman oudon muotoisilta, mutta en viitsi edes aloittaa selostusta anatomiasta, kun itse tuskin osaan piirtää ihmisille silmää oikeaan paikkaan. Hieno!

Weasleyn lapset: En tiedä, miksi hitossa minulle tuli tästä mieleen Simpsonit!?! Ehkä se johtui hahmojen ilmeistä...

Antti Tuisku: Ensisilmäyksellä A.T näytti vähän vanhemmalta ukolta, mutta sitten sain avatuksi silmäni ja tunnistin sen hienoksi toteutukseksi hänestä. Rehellisesti sanottuna en hänestä juuri perusta, mutta piirustus on tyylikäs.

Osaat piirtää erittäin hyvin! Huutomerkki!
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Adalmina

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosUnicorn107
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #11 : Toukokuu 20, 2006, 18:55:46 »
Minäkin tulin kommentoimaan vain Pakkaskukkia-työtäsi. Syy on sama kuin monella muullakin, se on paras ficci mitä Vuotiksesta löytyy (samoin kuin Memory). Katsastin kyllä muutkin työt ja ne ovat hienoja.

Siis.. Pakkaskukkia-työ on aivan upea! Hahmot eivät ole aivan sellaisia kuin ajattelin, mutta silti kerrassaan loistavia! Värimaailma on ihana ja huomaa, että työtä on tehty huolella (vai oletko vain luonnonlahjakkuus??)
Ja ihmiset kuvassa näyttävät niin onnellisilta. Tulee vähän haikea olo, kun ajattelee miten kaikki loppujen loppuksi päättyy.

Kaksi minua häiritsevää juttua kuitenkin on. Ensimmäisenä Arianna. Ariannan silmät ovat kuvassa mielestäni ruskeat (tai sitten ne ovat vain erittäin tummat), mutta oikeasti ne ovat siniset. Joo, mä oon vähän pikkutarkka.

Toinen juttu on Jamesin kädet. Ne vaan on jotenki oudon malliset, käsivarret siis. Näyttää ku se ois tuntenu jotain täytettä, et se näyttäis lihaksikkaalta. :D

Mutta muuten, hieno työ. Sulla on lahja. Piirtämisen lahja nimittäin. Taito, josta mä oon aina haaveillu, mut Luoja ei oo antanu. Joten piirrä vain lisää ja laita töitäsi tänne Vuotikseen, ne ovat upeita!
Kuinka vanha olisit, jos et tietäisi ikääsi? – Satchell Paige

Poissa Yono

• Tangokuningatar
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #12 : Toukokuu 21, 2006, 22:59:33 »
Kirjoitan tässä nyt parista kuvastasi ja sitten lopuksi yleisesti (en minä nyt jokaisesta jaksa kirjoitta, oh-la-laa).

Pakkaskukista. Loistavaa, kerrankin kunnolla värejä, ei mitään heikkoa piiperrystä! Kuitenkin, ne ovat tällä kertaa ehkä liiankin voimakkaat. Naamat ovat hienosti tehdyt.

Voldemort. Kiva nähdä sinun tekevän töitä muillakin välineillä kuin puukynillä. Itse asiassa tämä ei ole minun mielestäni niin huono kuin ilmeisesti sinun mielestäsi. Pidän siitä, että olet käyttänyt viittaan vihreätä, siihen ikäänkuin heijastuu se väri. En ole mikään vahaliituekspertti, mutta jos haluat tehdä niillä vaaleampaa sävyä, sekoita siihen vaikka valkoista, älä väritä hennommalla, niin että paperi näkyy alta.

Iltasatuja. Tämä taitaa olla lempparini. Tylypahka, Mörkö, Muumi kainalossasi, kaikki ihania. Pidän siitä, että ollaan pilvien päällä tähtien loisteessa. Siitä en pidä, että Fredin ja Georgen paidat ovat samaa väriä taivaan kanssa, sillä nyt he eivät erotu siitä.

Lucius&Lily. Tässä ei ole kauniit värit, vaan pikemminkin tukahduttavat. Vesivärit eivät taida olla yhtä paljon sinun aluettasi kuin puuvärit, mutta aina kannattaa harjoitella.

Ottelijat. Ihan kiva kuva. Tykkään yleensäkin piirtämistäsi kasvoista, koska ne ovat selvästi sinun tekemiäsi ja jotenkin kauniita, mutta tässä Cedric on erityisen loistava.

Antti Tuisku. Voi että että että mitkä varjostukset. Ne luovat ihanan rytmin tähän kuvaan. Haluaisin itse asiassa nähdä jonkin sinun tekemäsi kuvan yhtä voimakkailla varjostuksilla, mutta tällä kertaa elävästä mallista (oho, nyt taisi tulla haaste ;)).

Lohikäärme. Vihreä lohikäärme ja valkoinen kallo tuovat mukavasti raikkautta muuten lämpimillä väreillä tehtyyn kuvaan.

Potter-hahmot. Hauskoja, oman itsensä näköisiä ja persoonallisia hahmoja (samoin kuin näiden Potter-hahmojen jälkeen tulevat hahmot). Kumarran taas kyvyllesi piirtää ihmiskasvoja. Jotkut ovat hieman vääristyneitä, mutta en minä siitä välitä. Pidän varsinkin Vauhkomielestä, Arthurista ja Dumbledoresta.

Weasleyn lapset. En pidä tästä tyylistä, se ei sovi sinulle niin hyvin kuin aikaisempi tyylisi. Mutta tämähän oli kokeilu.

Ja sitten yleisesti. Pidän vahvasta, kauniista värien käytöstäsi ja piirtämistäsi ihmiskasvoista. Käsittelet loistavasti puuvärejä. Et osaa kuitenkaan piirtää käsiä oikeisiin mittasuhteisiinsa. Jos pääset siitä eroon, anatomiassasi ei taida olla oikein muuta valitettavaa.

Lida

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Toukokuu 21, 2006, 23:19:41 »
Hitsi vie, en muista olenko kommentoinut tänne aiemmin, joten kommentoin nyt.

Kehun tuon Pakkaskukkia-ficin perusteella tekemäsi kuvan, maasta taivaisiin.
Arianna oli niin sen näköinen , joksi hänet kuvittelinkin, vaikkakin hieman liian pitkän oloinen. Lily oli onnistunut hienosti, vaikka oma mielikuvani on pikkiriikkisen erilainen.
Cinnamonista en kauheasti kuvassa pidä, mutta erittäin onnistunut silti.
Kelmit, ovat suloisia ja jollain tapaa hyvin itsensä oloisia.

Olet todella taitava piirtäjä.

Poissa trap

• Vuotislainen
Vs: Uutuus: Pakkaskukkia-haaste 20.1.
« Vastaus #14 : Toukokuu 26, 2007, 14:32:33 »
Kommentoin nyt yleisesti näitä kaikkia, en jaksa erikseen ruveta kun noita on niin paljon. Pidän todella paljon tyylistäsi piirtää. Kun selailen kuvia täällä piirustuspalstalla, en tavallisesti jaksa tai viitsi katsoa kuin yhden tai kaksi työtä per tekijä, mutta nämä katsoin kaikki läpi. Joissakin kuvissa olivat kädet liian lyhyet tai sormet (tai jokin muu ruumiinosa) näyttivät omituisilta, mutta kerrankin sillä ei ollut mitään merkitystä, sillä kuvien tyyli on niin mielenkiintoinen, etteivät pikkuvirheet haittaa. Värillisissä töissä värimaailmat ovat kerrassaan upeita. Suosikkityöni oli ensimmäinen, sillä se oli niin upea ja viimeistellyn näköinen, vaikken olekaan kyseistä ficciä lukenut. Erityisesti kuvan Sirius oli mieleeni ;> Todella mahtavia, jatka vain piirtämistä ja laita tänne lisää kuvia ;)

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #15 : Toukokuu 19, 2010, 21:38:01 »
Gah, pakko sanoa, sinä osaat piirtää todella hyvin. Katsoin kuvat nopsaan, joten en mitään yksityiskohtaista kommenttia osaa antaa. Mutta pidin jokaisesta kuvasta, eritoten LOTR-aiheiset kuvat ja Voldemort erottuivat joukosta positiivisesti. Myös se iltasatuja -kuva oli ihana, siitä tuli heti levollinen tunnelma. Minä jopa tunnistin hahmoja itsekseen, kun harvemmin tunnistan piirrettyjä tarinahahmoja. Mutta sinun piirrustustyylisi ja kuvasi vastaavat aika hyvin minun mielikuviani, joten kuvat ovat ainakin minun osaltani todella hienoja.
Jos alkaisin antamaan yksityiskohtaista kommenttia jokaisesta kuvasta, menisi ikä ja terveys ja kommentti olisi muutenkin hehkutusta. Sinä osaat piirtää todella hyvin, kuvat olivat kuin jotain valokuvia hahmoista, mutta silti tunnistettavia omantyylisiään piirroksia.

Myös Weasleyden lapset -kokeilu oli positiivinen yllätys, se yllätti pirteydellään ja iloisuudellaan. Näitä kuvia tulen jatkossakin ihailemaan, todella taidokasta työtä.
Haltiamieli kiittää ja virnistää surullisenkuuluisan virneensä paeten paikalta tyngän kommenttinsa kanssa.

//Ihastuin noihin eri Potter-hahmojen kuviin, Dumbledore oli aivan mahtava!
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2010, 22:56:46 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Katriona

• usvalyhty
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #16 : Kesäkuu 12, 2010, 15:54:16 »
...Waaaaaaau! Sinulla on todella ihana, aivan omanlainen tyyli piirtää ja ihailen sitä, miten osaat piirtää eri ikäisiä henkilöitä luontevan oloisiksi. Tyylisi on sopivan reaalityylinen, tykkään<3 ja silti siinä on jotakin aivan omanlaistaan. En nyt rupea erikseen yksittäisiä töitä esille nostamaan (ainakaan paljon...), mutta mielestäni mustavalkotyöt ovat sinun alaasi! Ja lisäksi rakastuin tuohon "Sirius nuorena" -työhön (olikohan se sen nimi...?)! Se jotenkin pomppasi silmille tuolta mustavalkoisuuden seasta ja... hohoo! Sitten se iltasatu. Ihana idea ja hyvät hahmot! Ja pidin toteutuksesta ja asetelmasta hyvin paljon. Okei, mittasuhteet ehkä tosiaan olivat hiukan - kröhöm - erikoiset, mutta hei; sellaista sattuu ;D
Mitäs vielä... Niin! Mieleen jäi vielä se kuva, jossa kelmit olivat! Marauders? *kiroaa surkean muistinsa* Pidän tästäkin ideasta valtavasti! Se oli tosi hieno - katkerana katsoin sitä koukeroista "kehystä". Minulla ei ikinä riittäisi kärsivällisyys... Hahmot olivat hienoja ja kulman "symbolit toivat tunnelmaa. Mutta -se ikävä pikku sana... - jokin kelmien kasvoissa sai ne vaikuttamaan... elottomilta? Tajuatko, mitä meinaan...? En tiedä, onko se jokin seikka varjostuksessa vai piirteiden muodossa, mutta se saa kasvot vaikuttamaan.. kuin patsailta tai vahasta tehdyilta. Anteeksi, en osaa selittää, mutta toivon, että tajusit, mitä haen takaa. Huomasin tätä myös joissakin muissa kuvissa. Mutta tiedätkö mitä? Se juuri tekee kuvistasi sinun näköisen! Se on osa tyyliäsi ja kun käytät sitä sopivasti se luo loistavaa tunnelmaa!  ...Voih, mikä puhe... Kuin mikäkin Percy... *häpeää*

Juu... Lyhyesti: Ihanaa! Lisää piirustuksia ihasteltavaksi mahdollisimman pian! :-)
"Pelkääkö jättiläistä uhmannut tyttö typerää kasiluokkalaista?"
    Jess Arons, Silta Salaiseen Maahan
Katsokaa ja ihmetelkää!

Poissa Chess

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #17 : Elokuu 21, 2010, 22:02:24 »
Varoitan jo etukäteen, että sana hieno tulee toistumaan hyvin moneen kertaan viestissäni, mutta hienojahan nämä ovat! ;> En ole mikään paras keksimään synonyymejä. ^^

Päätinpä arvostella ihan kaikki! Ensimmäinen kuva nimittäin sai minut katsomaan aivan kaikki muutkin, yleensä kun en jaksa ihan loppuun asti katsoa. ;D

Pakkaskukista Vau, hieno!:D Paljon värejä käytetty,kerrankin. Varmasti kuvassa ollut hirveä työ, kun kaikkien naamatkin ovat noin onnistuneita..Lilyn naama on erityisesti onnistunut. :> Hieno kuva, kaikin puolin. En näe vikoja siinä. :)

Potterit Ihanat silmät.:D Harry vain on ehkä hiukan liian vanhan näköinen. ^^ Hauska sieppipaita Harryllä. Hieno kuva tämäkin. :)

Voldemort Oho, erilainen kuin yleensä olen nähnyt Vodemortin kuvia. Hieno näkemys sinulla. Oikein käärmemäinen! Silmätkin ovat sellaiset, käärmeen viirut.:3 Punaiset, niin kuin pitäisikin. :D

Iltasatuja Hauska, ja hieno kuva! Mahtava tuo mökö tuolla taustalla! :D Ja oi, Sormus! Osaat piirtää tosi hyvin muumeja. ^^ Näyttää suloiselta, kun minikokoinen Muumipeikko on tuolla tavalla sylissä.<3 (En näin muuten edes pidä muumeista juurikaan. ^^)

Lucius ja Lily Komea Lucius. Hieno leuka. Lucius näyttää hiukan haltialle, kun korva pilkottaa hiusten alta. :3 Hienot nuo helmat. :)

Ottelijat Voisi olla vähän parempikin, mutta kun ottaa huomioon, että työ on tehty vesiväreilläjoiden käytössä minulla on valtavia ongelmia....:) Paidat voisivat kyllä olla valkoisemmat.^^

Antti Tuisku Hienosti tehty, mutta vähän liian "jylhät" piirteet kyseiselle henkilölle. ^^

The Marauders Minä itse asiassa tykkään Siriuksen hieman liian pitkästä nenästä! :D

Lohikäärme Upea tausta, liekit, siivet, silmä, kynnet, suomut ja kaikki..:3 Ainut mikä hiukan häiritsee on sarvet. Tietysti ne ovat tarkoituksella eteenpäin, mutta pidän itse enemmän taaksepäin menevistä. ^^

Daniel Radcliffe Vau!! Uskomattoman aidon näköinen! 8D

Severus Kalkaros Ihan hieno. Nenä on vain vähän turhan paksu.^^ Aika onnistunut ilme. :)

Luna Hui mikä ilme! :D Haksahtaneen näköinen, se on hyvä juttu tässä tapauksessa. :>

Draco Malfoy Näköinen! Hieno. :>

Molly Weasley Lempeä hymy..:D Kaula vähän liian tumma, näyttää kaulukselta. ^^

Arthur Weasley Kyllä näyttää hyväntahtoiselta kaljuuntuvalta jästinrakastajalta. :D

Dumbledore Hieno hattu! :3 Onnistunut. Silmät ehkä hiukan liian isot. :) Pidän parrasta ja hiuksista.

Sirius Hieno! :D Alahuuli vähän liian paksu.

Ron Ei näytä hirveästi Ronilta, mutta se johtuu varmaan tuosta hämmästyneestä katseesta. :) Minun silmissäni Ron on aina hömelön näköinen. ;D

Fred ja George Vähän liian ilkeän näköiset, mutta sehän on tarkoitus! Ihan hieno tämäkin.

Vauhkomieli Hauska silmä! :D Näyttää hauskalta, kun se on noin iso.<3

Weasleyn lapset Tykkään enemmän toisesta tyylistäsi, mutta tämäkin ihan mukavan näköinen. :)

Elendil Yksinkertaisesti upea. :D

Isildur Niin tämäkin!! Hieno ilme. :D

Théoden Toinen silmä on vähäsen eri korkeudella kuin toinen.  Muuten hieno. :)

Eärendil Näyttää siltä, kuin nuo hiukset oikeastikin heiluisivat tuulessa. Vau! Onnistunut. :3

Tuor Ihana solki! <3 Muutenkin ihan hieno kuva. =)

Finrod Felagund Hienot koristeet..Käsi on jotenkin outo. Vähän liian pieni..^^

Nuori Sirius Tästäkin pidän. Ei ehkä hirveän näköinen, en ole varma. =) Silti se "vanha" tyylisi on yhä paras.:3

Tyylisi varsin on aidon oloinen, niin kuin pitäisikin. Teet hienoja silmiä ja kasvoja, varjostuksesi ovat loistavia. :> Olkapäät ovat toisinaan ehkä ihan vähän liian pienet, tai jokin vastaava mittasuhde on joskus hieman pielessä. Mutta harvoin, ja vain vähän. ;D
Haluaisin mielelläni nähdä Rupertin ja Sarumanin, toivottavasti saat ne pian toimimaan! 
Piirrä lisää kuvia, kiitos!! :3 Odotan innokkaasti. 8D
Viestini vähän venähti..
  ~~Chess
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2010, 13:24:04 kirjoittanut Chess »