Kirjoittaja Aihe: Seminaarinmäen mieslaulajat  (Luettu 11378 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Mejas

• Ankeuttaja
Seminaarinmäen mieslaulajat
« : Toukokuu 05, 2005, 10:03:37 »
Onko kukaan kuullut kyseisestä "kuorosta"?

Itse tutustuin tähän ryhmään (ehkei kuoro ole paras sana kuvailemaan Semmareitten musiikkia ja showta?) kunnolla vasta reilu kuukausi sitten. Silloin syksyllä 2003, kun Semmareiden Estradilla-konsertti näytettiin telkusta, ajattelin että mikä ihme kuoro tämä muka on ja ihmeen hyvää musiikkiakin. No, unhodin kuitenkin 'bändin' yli vuodeksi...

Kevät 2005 tuli. Semmari-kiertue lähestyi. Savonlinnaan herrat olivat tulossa ja ajattelin että ois mielettömän siistii päästä keikalle. Pari päivää ennen Savonlinnan keikkaa varattiin sitten kaverin kanssa lippuja! Päästään keikalle!

Konsertti oli aivan mieletön! Eka puoliaika istuttiin neljännessä rivissä, mutta tokaks puoliajaks siirryttiin eturiviin ja se kannatti! Turkka osotti minua I don't mindin aikana ^^ En ymmärrä miten ne pystyy sellasiin koreografioihin ja laulamaan siinä samalla! Siellä tuli naurettua ja taputettua aivan mielettömästi. Mieletön meininki lavalla! Keikan jälkeen nähtiin Sakari ja saatiin nimmarit ja yhteiskuvaa. Mukavaa.

Levyt on uskomattomia! Vielä en omista yhtäkään rahan puutteen takia, mutta kuullut olen kaikki levyt. Wunderbaum tällä hetkellä ehdoton suosikkini! Siinä on tosi paljo hyvä kappaleita! Itseasiassa Veljekset kuin Elvikset on ainut mistä en hirmusesti tykkää. Taina ja Variksen Siivillä on lemppareita. Mikolla on mielestäni kuoron paras ääni! Se on jotenkin hypnotisoiva. Turkan äänikin yksi lemppareistani, samoin Uskin. Tumma ja matala ääninen Uski. Mahtava.

Dvd:n hankin tässä vähän aikaa sitten. Siinä on paljon materiaalia! Klubikeikalla esitettiin niin monta uutta kappaletta! I don't mind ja Voimaa mahtavia! Estradilla se upea Pant legs flap around! Eikö tuollanen heiluminen haittaa todellakaan laulamista?? Kukkakauppiaassa on ihanaa kun Julle vetää tunteella x) Historian helmiä osuudessa on jotain ihan järjettömiä juttuja!

Kertokaa muutkin, jos tykkäätte tästä bändin tapaisesta :)

Edit // Tuossa torstaina olin keikalla ja oli taas jotain niin uskomatonta. Kaikki uudet kappaleet aivan mainoita. Vanhoista vihdoin pääsin näkemään Pant legs flap aroundin. Sitä onkin odotettu vuodesta 2003 lähtien. Vintage ja retro mahtavempi mitä muistelin. Uusipojan Moilasen 100V myös hieno. Ja Larpatellaan. Yllätyksenä kuultiin ensimmäisenä encorena Mikon Aika maalata naama. Aina ollut lemppareita.

Keikan jälkeen nähtiin 12/20 (kaksi puuttui, Pasi ja Ari) Semmareista. Juteltiin ja poseerattiin niiden kanssa niin kauan, että koko paikka oli laitettu jo pimeeks kun lähettiin. Todella mukavia tyyppejä. Kesällä sitten ehkä Loviisaan ja varmasti Big Bandeille!

semmarit.fi

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • My gift of silence
« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2005, 11:07:27 »
w00t!

Todellakin, Semmarit on jotain käsittämättömän erinomaista. Kaikki levyt löytyvät hyllystä ja dvd:n hankin nyt viimeisimmältä Turun keikalta. Loistavaa materiaalia niin vanhempi kuin uudempikin. Itse kuoroa olen seurannut jo varmaan kymmenisen vuotta, johtuneeko sitten siittä että kaksi naapurikylän poikaa siinä laulaa (Tuomo ja Ari) ja Tuomo sattuu sukuakin olemaan. ^^

Täytyy kyllä myöntää että jos noin hyvää musiikkia saa noin komeiden miesten laulamana, niin en yhtään kyllä hämmästele sitä minkä takia keikoilla näkyy niin julmetusti naisia ;). Kaikki se musiikkityylien vaihtelu kappaleissa ja erilaiset miesäänet, voiko ihminen enempää toivoa?

Erityisesti pidän Uskin, Tuomon, Mikon ja Jussin äänistä. Varsinkin tosiaan Uskin ääni on kauniin matala, Tuomolla taas se laulu on jotenkin niin helpon kuuloista että sitä on ihana kuunnella. Loistavia kappaleita on levyt pullollaan, mutta mainittakoon nyt Jos minä hukkuisin, Ylämailla, Taina, Syvää mustaa, Näkemiin, Rakkauslaulu vol.0 ja Voimaa.
Breathe in, who knows how long this will last..

mangrove

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Toukokuu 05, 2005, 12:47:17 »
En pidä Semmareista, en tosiaankaan, en yhtään. Ei oikein kuulu musiikkimakuuni...
En olisi muuten kommentoinutkaan koko keskustelua, mutta halusinpahan vaan tulla sanomaan että Tuomo Rannankari on minun entinen musiikinopettaja... :)

Avalon

• Ankeuttaja
Jeah.
« Vastaus #3 : Toukokuu 05, 2005, 19:22:55 »
Mmm.

Kesällä Mäntsälän amiksien lempibiiseihin tuntui kuuluvan Semmareiden Taina.

Ja eihän sitä tosiaan voinut vastustaa.

Uskomattoman hyväntuulista ja monipuolista menoa, semmoista musiikkia johon jää koukkuun vaikka muuten edustaisi vaikka mitä musiikkisuuntausta.

Lils

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Lokakuu 04, 2005, 00:00:22 »
Vou, Semmarit!

Ihana. Nyt kesällä ihastuin kovastikin Semmareiden musiikkiin. Ensin kuulin Tainan, joka oli todella hassu ja suloinen. Sitä sitten pari viikkoa joka ikinen päivä kuuntelinen repeatilla. :) Kirjastosta kun löytyi onnekseni tähän astisin suosikkilevyni Wunderbaum.

Ihania kappaleita täynnä tuo levy Oboe ja maito on esimerkiksi hirmu vekkuli. Sanat on kyllä todella nerokkaat. Ja se oboe on todella kauniin kuuloinen, vaikka aluksi tuntui että eihän se sovi kappaleeseen ollenkaan. Mutta Semmarit saa sen sopimaan.

Upean erikoinen kuoro, joka saa takuulla hyvälle tuulelle huononakin päivänä. Todellakin tutustumisen arvoinen!

Semmareiden kotisivuilta löytyy mm. näytteitä kappaleista ja sanoituksetkin. (Se osoitehan lukee aloitusviestissä, hoks ;D)

Enwiriel

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Lokakuu 11, 2005, 19:56:26 »
Jostain syystä olin ihan varma etten löydä täältä topiccia Semmareista, mutta minua nähtävästi onnisti. Itse kävin viime kesänä heidän keikallaan ja pidin niin paljon että oli tuo heidän DVD hankittava!

Suosikkejani ovat Susien Teillä, Ylämaa, Taina, Oboe ja Maito, Oparin Aarteet jne. jne.

Hassel

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Lokakuu 13, 2005, 16:38:08 »
Aivan MAHTAVA ''kuoro''!

Mäkään en Enwirielin tavoin uskonut löytäväni täältä topiccia Semmareista... Aika hassua, ja nyt se hyppää silmille... :)

Semmareiden musiikki on yksinkertaisesti vaan niin hyvää! :D

Ja kaverit pilkkaa niitä, ilkeetä... Ne ei tajuu kuinka hienoa musiikkia se on koska ei suostu kuuntelemaa sitä... Muutama kamu on jo joutunu kuuntelee sitä... :D

Kaikki biisit on ihan mainioita! En osaa sanoa parasta... mut Taina, Veljekset kuin elvikset jne on tosi hyviä... :D

Tässä tälläki hetkellä kuuntelen Semuja... Ruohojuuritasolta Pankkineiti topless biisiä.. :D noin se ainkin kirjotetti Mp3 näytön mukaan... :)

Mä sit taas tutustuin Semuihin purjehduksella... :D Ensin aattelin tyyliin ''kamalaa, koko viikonloppu pienessä purjeveneessä tätä moskaa kuunnelle...''(Veneessä saa kajarin kannelle ja se ei oo mikään lelu, vaan kunnon laite :D)

Mut nyt on jo muutama levy itsellääki... ja ihmiset ympärillä kärsii... :D

Paitsi iskäki on tykästyny ja veli... :D viel toine veli ja äiti pitää saada tykkäämään...

Voitte uskoa et muutamana automatkana jo kuunneltu Semuja... Ja ne osaa Tainan sanatki melkeen ulkoota, mitkä mä tietty osaan :D

Mutta, tosi hienoa musiikkia, muuta ei voi sanoa... :D

Enwiriel

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Lokakuu 16, 2005, 19:55:37 »
On se kyllä niin väärin.... Kun minäkin oon kyselly koulussa et tietääkö tyypit mitään Semmareista eikä ne tiedä MITÄÄN! Vaikka ne vasta viime kesänä kävi esiintymässä meijän pienessä tuppukylässä.

On se outoo. Ja sit kun niille sanoo et se on mies kuoro on reaktio ylennsä "Ai toi siis käy kirkossa kuuntelemassa mieskuoro laulantaa." Eli aivan toisin mitä asian laita todella on....... *pyörittelee päätään*

Piraatitar

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Lokakuu 17, 2005, 17:00:55 »
Semmarit... Tutustin "kuoroon" puolisen vuotta sitten ja olen tällä hetkenä aivan hulluna hedän musiikkiinsa. Levyt on tullut lainattua kirjastosta monta kertaa, tämänhetkinen suosikkini on Wunderbaum.

Onko kukaan täällä löytänyt levyiltä piiloraitoja? Wunderbaumilla on kai viimeisen kappaleen jälkeen yksi... En ole muita onnistunut löytämään, entä muut?

Semmareiden keikoille en ole (valitettavasti) päässyt, mutta käyn usein sivuilla tarkistamassa, että jos ne nyt tulisivat tänne lähelle... DVD:tä joudun vähäisen rahatilanteeni takia toivomaan joululahjaksi.

ankkalaps

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Lokakuu 23, 2005, 21:05:15 »
Haa Semmarit <3 ehottomasti mun yks lemppari bändeistä. Koko tuotanto löytyy tietysti. Biisit saa vain jotenkin niin hyvälle tuulelle :)

Theroqa

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Huhtikuu 09, 2006, 13:05:22 »
Minä tutustuin Semmareihin jo pienenä, koska isäni on heidän miksaaja, keikoilla olen käynyt joka vuosi ja levyt löytyy ^_^ Heidän live-esiintyminen on jotain aivan uskomatonta! Olen saanut myös kunnian tavata heidät ja he ovat hermottoman hauskoja ihmisiä. Yksi lempi biiseistäni on Lintubongari, varsinkin livenä. Paras albumi tällä on ehkäpä Wunderbaum. Nyt vain odottelemaan uutta kiertuetta.

Trishia

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Huhtikuu 25, 2006, 19:13:30 »
Lainaus
Mäkään en Enwirielin tavoin uskonut löytäväni täältä topiccia Semmareista... Aika hassua, ja nyt se hyppää silmille... :)

Wau! En ois uskonu minäkään et semmareista löytyis mitään. Mut siis Kyllä pidän ja todella paljon, yksi parhaista mitä tiedän. Tutustuin semmareihin jo pienenä kun enoni paras ystävä kysyi kuuntelemaan konserttiin ja olen sen jälkeen kuunnellut niitä aina. Ja samaa mieltä olen Theroqan kanssa että live-esiintymiset ovat aivan mahtavia. Keikoilla olen käynyt aina kun omalle paikkakunnalle se on sattunut. Lähes kaikki cd:t löytyvät ja yksi dvd:kin. Oon myös saanu kunnian tavata heidät, kun eno järjesti minut keikan jälkeen "back stagelle". Nii ja kaikkien nimmaritkin löytyy.

Kaikista pidän mut eniten Turkasta, Tuomosta ja Juho-K:sta, niissä on sitä jotai. No Turkan tunnen kyl, mut kuiteskii.

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Huhtikuu 27, 2006, 14:05:17 »
Olen monesti kuullut puhuttavan Seminaarinmäen mieslaulajista, mutta en ollut kiinnittänyt heihin mitään huomiota ja suoraan sanoen en todellakaan osannut kuvitella, millaista musiikki heidän laulamanaan oikeasti on.

Kerran sitten koulumme musiikinopettaja näytti tältä Semmareiden dvd:ltä muutaman kappaleen koulussamme vieraileville Belgialaisille ja satuin itse sitten olemaan paikalla myös kyseiseen aikaan. Näiden muutaman kappaleen jälkeen olin jo aivan myyty ja haluaisin aivan ehdottomasti kuulla poikia livenä! En omista levyjä enkä ole niitä kuullut, mutta kiinnostusta kyllä olisi kovasti. (:

Uskaltaisin näkemättä veikata, että Semmarit olisivat parhaimmillaan livenä, sen verran on ohjelmistoa ainakin suunniteltu tuon dvd:ltä nähdyn mukaan, että kunnon shown pitäisi olla aivan taattu!

alicia

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Toukokuu 08, 2006, 09:16:15 »
löysin semmarit äitin kautta n. puol vuotta sitte.. ne on nii hyviä! varsinki livenä. olin turussa nitte keikall ja en oo koskaa enne taputtanu niin paljoo :)ei oo viel levyi mut oon hankkimas..

lemppareita on tietysti uski! sill on nii mahtava ääni.myös tuomo ja turkka on tosi hyvii.. lempi kappaleisiin kuuluu mm. voimaa, vintage ja retro, larpatellaan(uusia), pienet linnut..

Poissa Caccie

• Kahdeksas kuolemansynti
  • Vuotislainen
  • Darkness never take your heart
« Vastaus #14 : Toukokuu 11, 2006, 16:15:04 »
Hienoa! Löytyi tälläinen keskustelukin.
Itse kuuluin semmareista jouluna 2005, kun isosisko osti niiden DVD:n. Twisti osataan ulkoa ja melkein muistatko. Oboe ja maito on hauska ja oparinaarteet. Olen kuunnellut kaikki niiden CD:t läpi kymmeniä kertoja. Yhdellä live-keikalla olen käynyt varkaudessa ja se oli tosi huippua! Sain lipun syntymäpäivä lahjaksi ja sitten siellä istuttiin. I don't mind on myös todella hyvä. Sitten kyllä löytyy muitakin hyviä kappaleita. Janne Kettunen on yksi parhaimmista ja Jussi, Joel ja julle. Ne tulee ensinnäisenä mieleen. Sitten Turkka! I'm a superstar...... :)
I'm not Okey

Mallu

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Toukokuu 11, 2006, 19:38:08 »
Jei Semmarit ois lauantaina täällä päin ja jos hyvä säkä käy niin pääsen kattoon. Ne on ihan parhaita.<3 Tykästyin niin joskus about puolitoista vuotta sitten kun näin heidän konserttinsa telkkarista.

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
« Vastaus #16 : Toukokuu 14, 2006, 15:19:41 »
Tuli käytyä tuossa viime lauantaina kuuntelemassa Semmareiden Larpatellaan -kiertuetta täällä Turussa, ja voi että, on taas kasattu sellainen setti ettei mitään rajaa. Ainoana negatiivisena puolena sanottakoon, että Sakari ei valitettavasti ollut esiintymässä, joten täytyi tyytyä vain niihin n.23 muuhun pukumieheen, mikä traaginen menetys. ;)

Uudet kappaleet iskivät ainakin minuun kuin haarukan työntäminen pistorasiaan. Muutama todella kaunis balladi oli jälleen saatu aikaan, ja se tango. Voi! Se tango! Ihan piti penkistä pitää kiinni ettei olisi valunut nesteenä lattialle sen kuumuuden edessä. Pisteenä i:n päällä oli ehdottomasti viimeisenä setin kappaleena esitetty uusi italialaista laulutyyliä parodioiva Olo Anché -kappale. Sillon sol miio/alfa ro meeo/ava ram pi/ko tii/, kuinka ne keksivätkään! Viimeisenä encorena vedetty Hajosikotojotasi, mokomakihikimaja sai myös naurunkyyneleet silmiin.

Ehdottomasti edelleen ja loppuun asti suosittelen, että jos vain rahaa irtoaa ja sopiva tilaisuus tulee, niin menkää rakkaat ihmiset kuuntelemaan Semmareita livenä. Ette taatusti tule pettymään!
Breathe in, who knows how long this will last..

alicia

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Toukokuu 15, 2006, 09:29:50 »
Lainaus
uusi italialaista laulutyyliä parodioiva Olo Anché -kappale. Sillon sol miio/alfa ro meeo/ava ram pi/ko tii/,

kiitos kun muistutit siitä mahtavasta biisistä..olin jo unohtanut miten se kertosäe menikään :) ei kukaan sattuisi muistamaan miten se vintaga ja retron kertosäe menikään?

SukkaLuuta

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Toukokuu 25, 2006, 14:12:10 »
Itse tutuistuin Semmareihin varsinaisesti viiem vuoden syksyllä, kun kuulin Taina-biisin. Sitä ennen olin kuullut Lauri-biisin mutta silloin en vielä osannut yhdistää että se oli saman esittäjän. Hyvä minä. :D

No Kajaanin keikalla kävin ja eturivissä istuin, Turkka osoitti minuakin siinä I Don't Mind biisin yhteydessä. Hassua. Viimeistään siinä vaiheessa Semeihin rakastuin, ja nyt on seuraavaksi kesällä Kuopiossa keikka jonne olen ainakin 99,9999 % varmuudella menossa. ^^

Itselläni ei vielä ole muita levyjä kuin Wunderbaum, ja sitten Filminauhaa dvd löytyy myös. Vaalin niitä kuin mitäkin aarteita. :D Mutta kesällä olisi tarkoitus ostaa ainakin Sampo Texas ja Hakkaan sun ovee -levyt. Katsoo miten rahat riittää. (:

whipsfurs

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Toukokuu 25, 2006, 14:32:37 »
Open kautta tutustuin. Tai siis, minut valittiin kevätjuhlissa laulamaan tämä "Aurinkoinen"-biisi soolona, ja sitten tuli sitä levyä kuunneltua runsaamminkin. :) Aivan upeaa matskua, tykkään lähes kaikista biiseistä mitä olen kuullut. Levyä en valitettavasti omista, mutta ihastunut olen.

Pitäisi jonnekin keikalle päästä.

Vätte

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Toukokuu 29, 2006, 12:07:20 »
Semmareihin tutustuin kunnolla noin puolivuotta sitten. Ensin kuunneltiin kaverin kanssa Tainaa ja Oboeta ja maitoa, jotka yhä ovat lempikappaleitani. Niiden jälkeen hamstrasin levyjä kirjastosta ja jokaiselta löytyy jokin "helmi". Kuitenkin tuo Wunderbaum on edelleen suurin suosikkilevyni.

Jokunen viikko sitten näin semmarit ensimmäisen kerran livenä. Show oli mahtava, valehtelematta yksi kaikkien aikojen parhaista, mitä ikinä olen nähnyt. Visuaalisoiminen ja kappaleiden fyysinen "esittäminen" laulun aikana antoi musiikille ihan uuden ulottuvuuden. Ei voinut kuin ihmetellä miesten fyysistä kuntoa ja huumorin tajua. Välillä teki mieli huokaista "ja aikuiset miehet...!" Jossain keikan vaiheessa muistan myös hämmästyneeni ihmisäänen monipuolisuutta. Yleensähän yhtyeet livenä esiintyessään kadottavat solistin äänen musiikin pauhuun, mutta nyt koko halli täyttyi pelkästä ihmisten aikaansaamasta "jylystä". Ei tarvinnut ihmetellä, miksi herrat taputettiin kahdesti takaisin lavalle.

Muutenkin minusta Semmarit ovat hyvä osoitus, ettei kuoromusiikin tarvitse olla tylsää ja jäykkää esiintymistä.

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #21 : Kesäkuu 26, 2006, 18:46:30 »
Mun ala-asteen opettaja Joel Linna on Seminaarimäen mieslaulajissa (Semmareissa). Se oli oikeestaan aika rasittavaa kun se näytti aina niitä sen keikka videoita ja muuta semmosta...
Ja sitten meillä oli sijaisena monta kertaa joku Semmareista.
Laulut jäi päähän soimaan ja (hävettää myöntää) nauroin monille keikoille jota se meille näytti.
Nehän kaikki on opettajia (ainakin melkein..)siis open mukaan ja se on ollu samoilla henkilöillä koossa aika kauan (lukuun ottamatta muutamaa ihmistä jotka on lähteny pois).

Yks laulu kertoo meidän luokan pojista!!! :D semmonen mopo juttu ja lavalla niillä oli jotain auton merkkejä kaulassa... [?]

Että pääsinpä taas kehuskelemaan jollakin tyhmällä asialla! :D

Tuonen Joutsen

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Kesäkuu 28, 2006, 23:25:13 »
Mun entinen opettaja muuten lauloi semmareissa =D
Nyt kun kunnolla rupesin lueskelemaan niin niimpä näyttää olleen moni muukin semmareissa laulanut ollut opettajana..

hupsu

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Heinäkuu 01, 2006, 18:57:30 »
Tämän "kuoron" kappaleista olen kuullut vain yhden; Tainan.
Kappale oli ihan mukavan kuuloinen, eikä minulla ole mitään Seminaarimäkeläisiä vastaan.
Tuon Taina kappaleen sain yhdeltä kaveriltani, joten hänen ansiostaan olen tutustunut Seminaarimäkeläisiin.^^

alicia

• Ankeuttaja
onks kukaa muu huomannu?
« Vastaus #24 : Heinäkuu 16, 2006, 14:58:32 »
onks kukaa muu huomannu et wundebaun-levyl on yks kappale viel ylämailla kappaleen jälkeen.. se tulee ainaki meillä ku oottaa tarpeeks kaua..mun pikkusiskko huomas sen..onks kellää muulla samaa? vai onko mulle sattunut joku outo levy?