Kirjoittaja Aihe: Paritukset  (Luettu 13942 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Chinoz

• Nuorallatanssija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • That was then, this is now
    • Blackout
Vs: Paritukset
« Vastaus #75 : Syyskuu 22, 2007, 11:51:38 »
Reta: Toiset pitävät slashista, toiset inhoavat. Tietysti velhomaailma siihen kaatuisi jos kaikki pitäisivät samasta sukupuolesta, mutta Rowling ei ole samaa sukupuolta parittanut kirjoissa, tämä on vain jokaisen omaa mielikuvitusta. Jos kirjoittaja pitää Harry/Draco parituksesta ja kirjoittaa siitä, se ei ole väärin. Jos joku ei voi sietää slashia, ei sitä silloin kannata lukea. Itse huomasin kun parituksia ylös kirjoitin että taisi ne niitä slash pareja olla ja testienkin mukaan olen siihen suuntaan kaarrun.

Olen myös Henriqen kanssa siinä samaa mieltä, että mielipiteensä voi ilmaista myös sivistenyymmin, sillä tuosta saattoi joku loukkaantua syvästikin. Vaikka itse ei jostain pidä ei sitä tarvitse maanrakoon haukkua sen takia.

Ja vielä Reta tuosta maininnastasi:
Harry/Malfoy on kyllä aika kummallinen pari, tyypithän inhoavat toisiaan, ovat täysin erilaisia, malfoy on raukka ja inhottava.
Todellakin, he ovat erilaisia, mutta se siinä osa syyksi taitaa vedota moneen kirjoittajaan. Ja inho voi aina muuttua, kuten henkilö itsekin. Oletkos kuullut muuten sanonnan: pitä ystävät lähellä, mutta viholliset vieläkin lähemmällä ;) Kaksimielisesti kun ajattelee.

Jokainen siis kirjoittaa siitä mistä pitää ja milleen pitää. Niin se vain on.
Jokaisella askeleella, voit viedä henkeni.
Jokaisella askeleella, voit parantaa haavani.

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #76 : Syyskuu 22, 2007, 20:57:43 »
Pakko nyt vähän oikaista asioita:

Olin hieman väsynyt ja sekaisin tuota viestiä kirjoittaessa, mutta se kyllä on totta. Ehkä tunnelatausta tuli vähän liikaa. Mutta en tosiaankaan inhoa slashia, se tuo mukavaa vaihtelua tavalliselle heteroromantiikalle. Se on omalla tavalla jännittävämpää lukemista, mutta joskus se menee yli. Mutta vain joskus. Itsekin olen lukenut useamman Harry/Malfoy novellin, ja taso on vaihdellut loistavan ja kohtalaisen välillä. Ja onhan se paritus omalla tavallan söpökin, molemmat ovat kivoja hahmoja Rowlingin maailmankin puolella. Mutta usein novelleissa hahmot muuttuvat niin paljon, ettei niitä voi oikein tunnistaa Rowlingin luomiksi muun kuin nimen avulla.

Ja olen ehkä hieman kalkkis, mutta minä pidän enemmän oikeista kirjoista, ja kaikki, mitä kirjoissa tai J.K. Rowlingin itse antamien haastatteluiden tiedoissa ei sanota, ei kuulu Potter-maailmaan. Tämä on tietenkin vain oma näkemykseni, muut saavat olla tottakai eri mieltä. Siksi minä varmaan aina haukunkin elokuvat, koska ne eivät ole noudattaneet kirjoja.

Henriqelle ja Chinozille: En nyt rupea sitä viestiä mitenkään muokkamaan, sillä se oli ensireagtioni kun kuulin ensikertaa tästä kaksospoikien parituksesta. En haukkunut sitä maan rakoon, vaan sanoin, etten pidä asiasta ollenkaan. En sanonut, ettei joku toinen saisi pitää. Ja niille, jotka eivät halua lukea kirosanoja, suosittelen jättää seuraavan "spoilerin" katsomatta.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
« Vastaus #77 : Lokakuu 20, 2007, 22:11:08 »
Fred/George! ONKO SELLAISIAKIN! Hyi he*****i! Kauheavat! Kyllä sen ymmärtää, että kaksoset ovat kavereita ja hyvin läheisiä sellaisia, mutta... en keksi edes oikeaa "haukkumasanaa" kaksosveljeksille, jotka rakastuvat toisiinsa. Yäk.

Reaktioni oli täysin sama, vaikken nyt ehkä olisi ilmaissut sitä suoraan ajatuksesta paperille.. niin mutta tuollaiselta se olisi kyllä näyttänyt. Oikeasti, käsi ylös, jolla on sisaruksia? kaksosta? Ajatelkaa nyt vähän! En nyt käsittele sitä niin, että tuomitsisin tälläisen parin, jos tulisi kadulla vastaan. Olen itse asiassa aika suvaitsevainen mitä nyt näihin kaikkiin tulee, MUTTA oman itsensä kohdalla ajatellen. Oman perheen sisältä? Kamoon, serkutkin ovat liian läheltä. Tottahan se voi olla kirjoittajan mielestä söpöä ja näin, mutta realistisesti ajateltuna koko idea on ällöttävä. Jak.

Ehkä tämä on syy, miksi en voi katsoa edes otsikkoa James/Sirius ilman oksentavaa tunnetta. Kelmit ovat VELJIÄ. Samaa perhettä, anteeksi nyt vaan. He vaan eivät voi olla keskenään enemmillään kuin todella, todella hyviä ystäviä. Jamesin ja Siriuksen ystävyydestä saa minun puolesta jo niin sydäntäriipivän tarinan, että siihen ei kertakaikkiaan ole mitään lisättävää.

Ei, minä en vastusta shalsia. Esim. Harry/Draco paritukset ovat joidenkin ficcien osalta hyvinkin onnistuneita. Se on kuitenkin realistisuuden rajoissa "mahdollista". Tai siis, yrittäkää ymmärtää. Tokihan nuo perhekeskeisetkin ovat mahdollisia, mutta niin.
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #78 : Lokakuu 22, 2007, 14:55:46 »
Fred/George! ONKO SELLAISIAKIN! Hyi he*****i! Kauheavat! Kyllä sen ymmärtää, että kaksoset ovat kavereita ja hyvin läheisiä sellaisia, mutta... en keksi edes oikeaa "haukkumasanaa" kaksosveljeksille, jotka rakastuvat toisiinsa. Yäk.

Reaktioni oli täysin sama, vaikken nyt ehkä olisi ilmaissut sitä suoraan ajatuksesta paperille.. niin mutta tuollaiselta se olisi kyllä näyttänyt. Oikeasti, käsi ylös, jolla on sisaruksia? kaksosta? Ajatelkaa nyt vähän! En nyt käsittele sitä niin, että tuomitsisin tälläisen parin, jos tulisi kadulla vastaan. Olen itse asiassa aika suvaitsevainen mitä nyt näihin kaikkiin tulee, MUTTA oman itsensä kohdalla ajatellen. Oman perheen sisältä? Kamoon, serkutkin ovat liian läheltä. Tottahan se voi olla kirjoittajan mielestä söpöä ja näin, mutta realistisesti ajateltuna koko idea on ällöttävä. Jak.

Tätä minä en ymmärrä. Rakkaus on rakkautta, sama missä muodossa, miten se voi olla väärin? Jos kaksi ihmistä rakastavat toisiaan syvästi ja puhtaasti, oli seksi sitten sotkittu mukaan tai ei, miksi siitä pitää tehdä ällöttävää? Itselläni on isosisko, enkä näe mitään sen pahempaa ajatellessani, että jos häneen olisin rakastunut kuin että jos olisin vaikka johonkin luokkani poikaan rakastunut samalla tavalla. Rakkaudessa on kyse siitä, mitä tuntee ja mitä on sisällä, ei silloin ole väliä kulkeeko suonissa sama veri vai ei, kuten ei ole väliä sukupuolellakaan. Se kaikki on vain pintaa, sitä joka materialistisessa nykymaailmassamme merkitsee aivan liikaa, mutta jolla ei pitäisi olla rakkauden kanssa mitään tekemistä. Vai rakastuuko joku sitten oikeasti muka siihen ruumiiseen? Ei henkilöön, ei persoonaan tai kärjistettynä edes sieluun, vaan ruumiiseen? Kaikki rakkaus tulisi hyväksyä, koska se ei vahingoita ketään, se ei ole likaista eikä se ole väärin. Vaikka se olisi kaksosten välistä ihan oikeassa elämässä.

Make love not war, ja katsokaa lyhytelokuva nimeltä Starcrossed. Se käsittelee veljesten välistä rakkautta mielestäni oikein kauniilla tavalla.

Lizlego

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Lokakuu 23, 2007, 00:26:20 »
Lainaus
Rakkaus on rakkautta, sama missä muodossa, miten se voi olla väärin? Jos kaksi ihmistä rakastavat toisiaan syvästi ja puhtaasti, oli seksi sitten sotkittu mukaan tai ei, miksi siitä pitää tehdä ällöttävää? Itselläni on isosisko, enkä näe mitään sen pahempaa ajatellessani, että jos häneen olisin rakastunut kuin että jos olisin vaikka johonkin luokkani poikaan rakastunut samalla tavalla. Rakkaudessa on kyse siitä, mitä tuntee ja mitä on sisällä, ei silloin ole väliä kulkeeko suonissa sama veri vai ei, kuten ei ole väliä sukupuolellakaan. Se kaikki on vain pintaa, sitä joka materialistisessa nykymaailmassamme merkitsee aivan liikaa, mutta jolla ei pitäisi olla rakkauden kanssa mitään tekemistä. Vai rakastuuko joku sitten oikeasti muka siihen ruumiiseen? Ei henkilöön, ei persoonaan tai kärjistettynä edes sieluun, vaan ruumiiseen? Kaikki rakkaus tulisi hyväksyä, koska se ei vahingoita ketään, se ei ole likaista eikä se ole väärin. Vaikka se olisi kaksosten välistä ihan oikeassa elämässä.

Oikeastaan tuo Jokun sanoma tiivistää näppärästi sen, mitä minä ajattelen. Kahden ihmisen välinen rakkaus, muodossa missä hyvänsä, jos se kerran on molempien välistä eikä pakotettua, on paitsi kaunista, myös näiden ihmisten oma asia. Minulla itselläni on veli eikä se vaikuta ajatteluuni millään tavalla, vaikka minä nyt en ole sattunut rakastumaan veljeeni. Yleisesti ottaen kaksi yhdessä lapsesta asti kasvanutta ihmistä ei rakastu toisiinsa seksuaalisesti, mutta mitäs sitten jos rakastaisi? Spekulaatio kaiketi on sallittua.

James/Sirius taas olisi biologisesti vielä enemmän mahdollista, jos he eivät ole viettäneet lapsuuttaan yhdessä niin kuin luultavasti eivät ole. He EIVÄT ole veljiä keskenään eivätkä ole jakaneet keskenään varhaislapsuuttaan, ja vaikka olisivatkin, niin edelleen: mitäs sitten vaikka olisivatkin? Minusta yksi kaunein ja kiinnostavin ajatus ylipäätään on se, että voisi rakastaa seksuaalisesti jotakuta, joka olisi todella läheinen. Sellainen voisi olla täydellinen suhde. Yleensä se vaan tuppaa olemaan niin, että läheiset ystävät eivät ole rakastajia, mutta tämä on fiktiota, ei realismia, enkä näe mitään ällöttävää siinä, että kuvaa fiktiivistä rakkautta läheisten ystävien tai jopa veljien kesken. Realismia näkee tarpeeksi kadulla. Olisi kivaa, jos tätä tuomiovaltaa ei käytettäisi fiktiossakin ja joka puolella olisi näitä yököttelyitä kaiken maailman asioille. Tai no, keskusteluissa se vielä menee, kunhan eivät siirry ficcien puolelle. 
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2007, 00:30:58 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Punkki

• Hissun kissun
  • Vuotislainen
« Vastaus #80 : Joulukuu 30, 2007, 21:48:59 »
Tunkeudun tänne ja ilmaisen mielipiteeni

Remus/Sirius - aivan ihana pari, sopivat mielestäni toisilleen todella hyvin. Kliseistä, tiedän mutta silti... täydellinen pari.

Hyvin mielenkiintoinen paritus Regulus/Remus, silmiini ei ole osunut tätä paritusta ja olisi mielenkiintoista ja mukavaa lukea tätä kyseistä paritusta. (Itse en varmaankaan kirjoittaisi juuri tästä parituksesta, tai kuka tietää..)

Myös Harry/Draco paritus kuuluu suosikkeihini, syytä en tiedä.

Lisätään tähän vielä pari: Severus/Hermione ja Severus/Remus parituksella olevia ficcejä olen alkanut lukea ja täytyy sanoa että pidän näistä parituksista :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2009, 17:36:15 kirjoittanut Punkki »

Poissa Mega

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #81 : Helmikuu 10, 2008, 10:00:12 »
En tiedä onko välttämättä mitään paritusta joka nousee ylitse muiden, menen vähän kaksijakoisesti näiden suhteen. Harry/Draco on monen muun tavoin lempiparituksiani, vaikken koskaan olekkaan fanfictionia kyseisestä parituksesta kirjoittanut. Hakeudun kaikkia H/D - parituksia lukemaan, ihan automaattisesti, ei sille osaa sanoa mitään syytä. Toisaalta myös Draco/Hermione - paritus viehättää minua, liekö minkä takia, ei harmainta aavistustakaan.  Tykkään juonellisesta Harry/Sirius, en siitä, että sitä nyt ollaan vain onnellisina yhdessä. Hermione/Kalkaroskin menee, jotenkin sopivat toisilleen sanoisinko.
Sitten joidenkin puuskupuhien esim. Cedric Diggory/Hannah Abbot ei tosiaankaan olisi pahasta, tämmöisiä puuskupareja en koskaan ole nähnyt.

Poissa night eagle

• ficcikääntäjä
  • Vuotislainen
  • Just found my inner Slytherin
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #82 : Toukokuu 08, 2008, 16:48:05 »
Minä tykkään lukea eniten parituksia Harry/Ginny. En tiedä mikä siinä parituksessa niin kiehtoo, mutta aina minä vain päädyn lukemaan tätä paritusta.
Myös Ron/Hermione paritus menee jotenkuten. Yleensä en välitä lukea heistä, mutta se menee Harry/Ginny parituksen kanssa jotenkin.
Minä en tykkää lukea ollenkaan joitain, esimerkiksi Harry/Draco paritusta tai jotain muuta vastaavaa, koska minusta nämä Potter hahmot eivät voi olla homoja tai lesboja, koska se olisi jotenkin epäluonnollista.
Remus/Tonks paritusta minä tykkään myös lukea, koska he ovat vaan niin ihana pari. Kaksi jotenkin niin erillaista ja eri ikäistä ihmistä. Tonks on sellainen nuori ja räväkkä ja Remus sellainen vanha ja hiljainen. Heillä on muutenkin Potterissa niin tärkeä rooli niin heistä on mukavaa lukea.
Tykkään lukea myös James/Lily paritusta, sillä on mukava seurata kun Lily pikkuhiljaa lämpenee James Potterille, kelmille, jota hän on inhonnut koko tylypahka ikänsä.
Minä en kyllä myöskään tykkää sisar rakkaudesta. Ei vaan mene! Ja Hermione/Severus paritus ei oikein myöskään uppoa.

Tällaisista siis tykkään ja sellaisia inhoan!:)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2008, 16:53:32 kirjoittanut night eagle »
Slytherin wannabe
Gryffindor fangirl
Rawenclaw in heart
Hufflepuff thanks to sorting hat

Poissa Minna

• ystävällinen mäyrä
  • Vuotislainen
« Vastaus #83 : Kesäkuu 02, 2008, 21:53:41 »
Minä tykkään eniten parituksesta Remus/Tonks, en edes tiedä syytä, he vain sopivat niin hyvin toisilleen, vaikka heillä on ikäeroakin ja "täydentävät" toisiaan mukavasti, vaikka ovat tavallaan niin erilaisia. Remus on näin sivumennen sanoen lempihahmoni, joten hänestä on muutenkin mukava lukea:)

Pidän myös parituksista Harry/Ginny, Harry/Hermione tai joku muu vastaava, mutta minulle kelpaa yleensä Harrylle miltei kuka tahansa kunhan se ei ole samaa sukupuolta tai joku tyyppi joka ei YHTÄÄN sovia hänelle.

Ron/Hermione paritus on myös ihan mukiin menevä, mutta en välitä lukea heistä mitään fickejä tai muita vastaavia, mutta ei se mitenkään haittaa, vaikka kirjoissa on kuvailta heidän suhteensa kehitystä, oikeastaan se on ollut ihan mielenkiintoista :)

Sitten: inhoan slashia! En ole ikinä pystynyt käsittämään, miten joku voi lukea saatikka sitten kirjoittaa slashia. Otetaan nyt esimerkiksi paritus Harry/Draco. Ensinnäkään en voisi ikinä kuvitella heitä kumpaakaan homoksi ja jos voisinkin, niin en todellakaan edes ajattelisi, että niin syvästi toisiaan inhoavat ihmiset voisivat rakastua toisiinsa! Tiedän, että moni pitää tästä, joten anteeksi teille, mutta tämä on mielipiteeni.
Ainoa slash-paritus, jota voin jotenkin sietää on Sirius/Remus, josta luin kerran vahingossa yhden todella lyhyen ficin, jostain vuodatuksesta. Syy siihen oli oikeastaan, että ficin alkuun ei oltu merkitty termiä "slash" eikä myöskään paritusta, mutta tämä kyseinen ficki ei ollut tosiaan niin kamala kuin olisi voinut luulla :)

Siinä sisi minun mielipiteitäni,
~Minna
Mä huudan ohjeit mut auto menee puskii,
älä anna mun kuolla mun tuskii.

niistasikki

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Kesäkuu 03, 2008, 17:14:46 »
Parituksissakaan, kuten genreissäkään, mulla ei ole varsinaista suosikkia. Aikalailla kaikki menee, mutta en käsitä sitä, että esmes Harryä ja Siriusta paritetaan. Minun mielestäni se on huonolla tavalla outoa parittaa kummilapsi ja -setä keskenään. Varsinkin jos ikäero on suuri, vaikka tietenkin ollaanhan paasattu miten rakkaus on rakkautta muodossa missä tahansa ja kohdistettuna kehen tahansa. Oman mielikuvitukseni raja häilyy kuitenkin siinä Harry/Sirius-parituksen vaiheilla, mutta sanon tämän varmaan sadatta kertaa, ettei parituksella ja genrellä ole väliä, mikäli kirjoittaja osaa kirjoittaa mukavaa ja luettavaa tekstiä. Silloin kumoan kaikki epäilykseni vaikkapa siihen H/S'sään ja fluffyyn yms.

No, jos pitäisi kuitenkin mainita oma jonkinasteinen suosikki, niin se olisi varmaankin perinteinen Harry/Draco, sillä se on kiinnostavaa, kun viholliset vähitellen lämpenevät toisilleen. (korostaen sanaa vähitellen). Tykkään myös muista luihuinen/rohkelikko-pareista.

Kelmiparitukset ovat myös ihania, kuten James/Sirius ja Sirius/Remus, mutta Matohännästä en yleensä pidä, oli parina mikä tahansa, enkä ole itseasiassa lukenut ficcejä, joissa olisi Matohäntä etualalla.
Myös James/Lilyä tykkään lukea.

Hermione/Severus on vähän niin ja näin, toisaalta tykkään ja toisaalta en. Mutta opettaja-oppilas-parituksena Hr/S on paras, vaikka en muuten sellaisista parituksista pidä.

Sirusho

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Kesäkuu 03, 2008, 21:22:23 »
Minulla on oikeastaan vain kaksi lempiparitusta. Ne ovat Draco/Hermione ja Kalkaros/Hermione. Draco, Hermione ja Severus ovat lempihahmojani kirjasta ja siksi heidän seikkailua on kiva seurata.

Dracon ja Hermionen paritus on mielestäni hyvä, koska he ovat niin erilaisia ja siksi kiehtookin kirjoittajan oma näkemys siitä miten he ovat ihastuneet toisiinsa.

Hermione ja Kalkaros sopivat yhteen :D ja itselläni ei ole mitään sitä vastaan, että Hermy nuorempana kuin Kalkaros (paljon nuorempana kuin Kalkaros) olisi tämän kanssa rakkaussuhteessa. Perustelut:
He kummatkin ovat jotenkin samanlaisia. Kalkaros pärjäsi aikoinaan koulussa varmaan paremmin kuin Hermione, se on yksi syy: kummatkin hikipinkoja.

^ Tuossa on oikeastaan sanottu päällimaisin syy sille miksi pidän kyseisestä parituksesta. Severus on myös sen verran salaperäinen henkilö, että hänen ja Hermionen välille voi ihan hyvin kirjoitella erilaisia rakkausjuttuja.

Poissa Nefertiti

• Niilin krokotiili
  • Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #86 : Kesäkuu 10, 2008, 02:20:10 »
Lempiparitukseni koostuvat pääasiassa kuolonsyöjistä ja kelmeistä. Harryn ikäluokka ei jostain syystä oikein iske, ei kirjoissa, eikä ficeissä. Ainoana poikkeuksena Hermione, kenestä luen mieluusti paritettuna Severukselle. Voisi kai sanoa niinkin, että lemppareitani on Severus/kuka tahansa. Erittelen tähän nyt kuitenkin joitakin vähän joukosta edukseen erottuvia parituksia, jotka sitten minuun vetoavat.

James/Sirius, ainoa ja oikea kelmiparitus. En ole koskaan perustanut juurikaan tästä vakiosta, Sirius/Remuksesta. J/S:ssä on jotakin todella kiehtovaa. James ja Sirius ovat keskenään jo niin hyviä ystäviä, ettei siitä ole pitkä matka vähän vakavampiin juttuihin. Toisaalta tätä paria on siltä kannalta vähän kinkkistä kirjoittaa, kun Jamesin ihastusta Lilyyn korostetaan aina niin paljon. Siriuksen puolelta tämä paritus on enemmän kuin mahdollinen, muutenkin se tapa, jolla Sirius kirjoissa puhuu Jamesista, on jotenkin todella koskettavaa ja suloista. Ihana paritus.

Sirius/Regulus, vähän harvinaisempi paritus, mutta sitäkin kiehtovampi. En tiedä mikä näissä pojissa kiehtoo. Ehkä jotenkin ajatus tästä parituksesta saa mukavan ristiriidan tunteen. Muutenkin haluan jollain tavalla ajatella, että Regulus oli tärkein henkilö Siriukselle hänen perheestään. Tähän samaan kohtaan voisin lisätä, että luen lähes mitä tahansa ficcejä, joissa päähenkilönä esiintyy Regulus. Paritus voi olla sitten vaikka Regulus/Rabastan, Regulus/Barty jr. tai Regulus/Lucius etc.

Severus/Hermione, paras hetparitus, ehdottomasti. Hermionessa on kuitenkin vähän samankaltaisuutta, mitä Lilyssä on: molemmat jästisyntyisiä, hyviä koulussa jne. Hermione voisi ihan hyvin korvata Lilyn Severukselle edes hetkeksi. Noin muutenkin tässä parissa on sitä jotakin. Yleensä tämä pari toimii parhaiten vähän pidemmissä ficeissä, joissa on kunnon juoni, vaikka toisaalta vanhat kunnon jälki-istuntoficitkin toimivat aina. ;D Tähän kohtaan lisään vielä paritukset Severus/Lucius, Severus/Remus, Severus/Sirius ja Severus/Bellatrix.

Muita mainittavia olisi sitten ne vähemmän tunnetut kuolonsyöjät. Heistähän saa värkättyä ties minkälaisia parituksia... ja kaikki ne voisin mainita lempiparituksiksini. Mitä vähemmän kirjoissa on hahmosta tietoa, sitä kiinnostavampaa hänestä on lukea - tämä toimii ainakin minun kohdallani.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

Darth Lily

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Heinäkuu 12, 2008, 20:10:12 »
Olen huomannut, että Harry/Draco on monen suosikkiparitus ja minua kiinnostaisi tietää, mikä siitä tekee niin suositun. Itse olen sen verran vinksahtanut tapaus, etten pidä kyseisestä parituksesta yhtään. Syynä tähän on varmaankin se, että ficcejä tällä parituksella on yksinkertaisesti liikaa. H/D:tä on joka paikassa ja sen takia se alkaa ärsyttää. Olen lukenut liian monta ällökliseistä ja epäuskottavaa H/D-ficciä, joiden juoni on aina suunnilleen sama, Harry ja Draco haukkuvat ensin toisiaan ja menevät sitten luutakomeroon panemaan. Tietysti hyvällä kirjoittajalla saa (ainakin melkein) mistä tahansa parituksesta toimivan, ja tutustuin itsekin HP-ficceihin nimenomaan H/D:n kautta ja tykkäsinkin siitä aluksi, mutta sitten sitä alkoi tulla korvistakin ulos enkä nykyään jaksa lukea tämän parituksen ficcejä ollenkaan.

Toiseksi paritus on mielestäni epäuskottava. Harry ja Draco vihaavat toisiaan. Esimerkiksi jos joku kohtelisi minua samalla tavalla kuin nämä kaksi toisiaan kirjoissa, en voisi kuvitellakaan rakastuvani häneen. Ja tämä "viha muuttuu rakkaudeksi" on niin kliseistä. Ja jotenkin minua kuvottaa ajatus Harrysta ja Dracosta yhdessä, en oikein osaa selittää miksi.

Eli: Miksi H/D on niin hyvää? Olenko ainoa outo otus, joka ei tykkää siitä vai löytyykö kohtalotovereita?

Poissa Blizzard

• Untitled
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Heinäkuu 24, 2008, 20:55:41 »
 Lucius & Narcissa pimeän puolen pariskunta. Heistä kelpaavat niin aikuis-, kuin teiniparituksetkin. Mutta ei pettämisiä, eihän! ;) Näiden kullanmurujen sydämiä ei saa särkeä. Ainakaan lopullisesti. Lempiparituksiani, laitoin ensimmäiseksi, en osaa oikein päättää...
Harry & Draco Minusta he sopivat toisilleen! Mutta ehdottomasti vain hyvän ficcaajan jäljiltä, sellaisen, joka on osannut laittaa jotain muutakin kuin perinteisen "rakkaus ja viha ovat lähellä toisiaan"-jutun. En välitä lukea tätä paritusta aikuis-Harryn ja -Dracon välillä, kouluajat tuntuvat jotenkin paremmilta. Silloin mukaan saa lisättyä kaveriporukoiden, opettajien ja sukulaisten painostuksen.
 En ole varma, miksi niin monet vuotislaiset pitävät tästä parituksesta, mutta minun osallani se johtuu kai siitä, että minusta on ihanaa lukea Dracon 'pehmeämmästä puolesta', jota korostetaan usein juuri slash-puolen ficeissä. Auttamattomana Draco-fanina olen myös tyytyväinen siihen, etteivät Harry ja Draco hypi toistensa kurkkuihin ;) Onhan se epäuskottavaa, mutta siinä se juttu piileekin. 
Suurin osa vuotislaisista taitaa olla tyttöjä, poikien välinen suhdeseikkailu tuntuu sopivan etäiseltä ja söpöltä.
Nuori Tom Valedro, alias Voldemort & Hermione Ilmeisesti minulla riittää kiinnostusta lähinnä tähän outoon parituspuoleen, mutta minusta nämä kaksi ovat hyvä pari. Eivät tietenkään niin isolla ikäerolla, mutta aikamatkustelun jälkeen, or something...
Severus & Hermione aikuisina, molemmat. Se on vain jotenkin kiva paritus. Pystyn helposti kuvittelemaan heidät, Hermionehan on pieni maailmanparantaja, ja missä olisikaan parempi työmaa kuin jurossa, ennen koulukiusatussa Severuksessa? Ja Hermione/Draco paritus täytyy mainita, ehdottomasti. Sirius & Remus paritusta olen muutaman lukenut, ihan mukava paritus sekin.
"Falling is just like flying... except there's a more permanent destination"

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #89 : Heinäkuu 25, 2008, 19:55:17 »
Mä olen tämmönen tylsimys...

Tonks&Lupin Mun suosikkiparitukseni aina... molemmat ovat lempihahmojani, ja he ovat kuin luodut toisilleen, vaikka joku väittää toista tarkoittaen liika erilaisuutta ja ikäeroa, minusta ne tuovat tähän pariin juuri sitä jotain lisää, miksi tykkään heistä.  Tykkään lukea heistä tekstejä ja kirjoittaa omia, kieltäydyin jopa kirjoittamasta heistä muutamaan viikkoon kun olin lukenut seiskan... Yhdessä niin vähän aikaa, mutta rakkautta sitä enemmänkin.

Ginny&Harry Ihana pari, teiniparituksena ja aikuisparituksena, hekin täydentävät toisiian, en oikein tiedä miksi pidän tästä parituksesta, se vain on niin luonnollinen ja ihana. Luen mielelläni tekstejä tästä parista ja kirjoitan myös.

Rakastan kirjoittaa näistä kahdesta parista, lähes mitä vain, koska vain, minkä mittaisia vain... ja lukiessa on aivan sama juttu. <3<3<3

---

En taas voi sietää Harry/Draco, se on vaan aivan kamala, en tiedä miksi... ja toinen aivan järkyttävä on, on Remus/Hermione, en lukenut sitä Summarya pidemmälle ja meinasin jo yrjötä, sain traumat... se on vaan niin kamala. Joskus pystyin lukemaan Severus/Hermione ficcejä, mutta nyt en enää pysty, ja sekin johtuu Remus/Hermione traumoista.

Ja Remus/Sirius, menee kanssa aivan yli, en pysty vaan lukemaan sitä, Remus kuuluu Tonksille ja sillä siisti, ei irtonaisia homosuhteita missään vaiheessa, kunniallinen mies herranjestas...  en ole homofoobikko, mutta silti tämä pari menee yli ymmärryksen, en tiedä mikä siinä kiehtoo muita...
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2008, 19:58:34 kirjoittanut Milgia »
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Lil

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Elokuu 27, 2008, 23:59:44 »
Voldemort/Bellatrix paritus on upea, rakastan eniten juuri noita kahta hahmoa ja tuo pari sopisi toisilleen tosi hyvin. oi tahdon uskoa, että heillä oli suhde.....
Ja he olisivat niin traaginen pari, Bellaraukkahan meni naimisiin oman miehensä kanssa vain koska sitä häneltä odotettiin ja Voldemort, sellainen elämä ja lapsuus kuin hänellä oli...
Jos heillä todella oli suhde  se varmasti oli molemmille se ainoa voimavara.
*Ihmettelee itsekin mitä hittoa kirjoittaa*, taidan olla suht kieroutunut tapaus............
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2008, 15:27:55 kirjoittanut Dawn »

Poissa Sirii

• Frábært!
  • Vuotislainen
  • Regulusfani
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #91 : Syyskuu 05, 2008, 22:38:57 »
Lainaus
Eli: Miksi H/D on niin hyvää? Olenko ainoa outo otus, joka ei tykkää siitä vai löytyykö kohtalotovereita?

Mmh. Enpä tiedä, olen muutamaan otteeseen itsekin miettinyt mikä siinä on niin hienoa. Ehkä se vaan on yleisesti se viha-rakkaussuhde joka noitten välille on niin helppoa kehittää :D Ja ei, minä en pidä fanfictionin H/D:stä yhtään, mutta siinä vaiheessa kyllä tuppasi naurattamaan kun se alkoi olla melkein canonia. Tarkoitan nyt siis kuutos ja seiskakirjoja, välistä tuntui että kirjailija on suorastaan ... no yrittänyt antaa lisää aihetta parittaa poikia toisilleen tai jotain (c'moon, tiedätte mitä tarkoitan, aivan varmasti!). En edelleenkään pidä kyseisestä parituksesta (mutta nautin suunnattomasti etsiä viitteitä siihenkin kirjoista), joskin kyllä Draco nyt aina jonkun Ginnyn voittaa! Jos tarvitsee valita Harry x Draco vai Harry x Ginny niin valinta on aika selkeä Draco.
No jaa, voisin kai tykätä kyseisestä parituksesta, mutta kun en tykkää Harrysta niin... eww. Ja mielestäni Harryn olisi kuulunut päätyä Lunan kanssa yhteen, ainoa hyväksyttävä lopputulos! (Yksinjäämisen lisäksi : D)

Ja:
rakastan yhä vain enemmän Regulus x Sirius ja Regulus x Remus parituksia. Awws :3 Tai... Ehkä rakastan vaan Regulusta niin paljon että ... joo : D Kallistun viimeisimmän vaihtoehdon kannalle, koska luin Regulus x Jamesia ihan hyvillä mielin, enkä olisi koskaan uskonut voivani lukea Jamesia toisen miehen kanssa. Joten kai sen on sitten johduttava siitä Reguluksesta.
Ég á heiminn! :}

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #92 : Syyskuu 05, 2008, 23:22:00 »

En lue Harry/Draco -parituksia, koska 1) Harry on minusta kirjojen perusteella täysin hetero, ja komppaan Siriitä, että mielenkiintoisin partneri hänelle olisi Luna, 2) ajatus "teini-ikäiset pojat ja seksi" on ylipäätään hieman ällöttävä - ei millään pahalla kaikki teini-ikäiset pojat täällä, preferensseilleen ei voi mitään ja 3) koska etupäässä luen hahmoista kiinnostavimmasta eli Severuksesta. Sitä, etteikö viha voisi kääntyä rakkaudeksi, en näe mitenkään mahdottomana, ja juonesta se tekee kiinnostavamman, kun täytyy keksiä miten tunteet niin muuttuvat.

Olen törmännyt H/D:hen aina silloin tällöin sivuroolissa, eikä siinä mitään; jos juttu on hyvin kirjoitettu, niin mikä vain alkaa tuntua uskottavalta. Yksi ficci on jäänyt erityisesti mieleen, siinä rakastavaiset Harry ja Draco joutuvat lapsiksi jälleen ja Severuksen ja Remuksen huollettaviksi. Sitten kun löytyy taika, joka palauttaa heidät entiselleen, heistä tuleekin sellaisia kuin he olisivat jos heidän vanhempansa olisivat olleet S&R Malfoyden ja Dursleytten sijaan - eli luonnollisesti entistä ehompia.
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #93 : Syyskuu 17, 2008, 18:35:47 »
Minä en ymmärrä tuota Voldemortin ja Harryn parittamista toisilleen. Ihan älytöntä. :D En myöskään tajua tuota Harry/Draco paritusta. Minä en kyllä oikeastaan olekaan mikään samaa sukupuolta olevien hahmojen paritusficcejä lukeva ihminen. Olen vielä ihan mielelläni ihan heteroparitusten puolella. :3

Hmmh... tuota, mistä tuo Hermione/Voldemort systeemi on oikein peräisin? Minä törmään siihen aika harvoin, mutta täällä siitä pidetään. Mikä siinä viehättää? *curious* Meinaan vaan, että aika mielenkiintoinen pari siinä.

Sitten se Severus/Lily paritus. Luin yhden ficin siitäkin kerran, mutta en oikein jaksanut innostua. En tajua, mistä nämä oikein tulevat.

Mutta en kuitenkaan tuomitse teitä. Jokainen pitää jostakin, mistä muut eivät ja se on ihan ok minun puolestani.

Omia lempiparituksia on kaksi. Ne tulivat tässä mieleen.

Lily ja James
on ehdoton ykkönen minulla. En edes muista miksi tämä paritus sai minut rakastamaan sitä niin älyttömästi. Niin vain pääsi käymään, kun luin seikkailin fanfiction.netissä etsimässä ficcejä, joita voisin lueskella. Törmäsin sitten yhteen kelmificciin, en tosin muista sen nimeä, mutta Lily ja James olivat niin söpöjä siellä, että minä ihastuin siihen heti tjsp. Mutta nämä kaksi sopivat toisilleen täydellisesti. Lily on suhteen aivot ja James se, joka hemmottelee Lilyä ja on hauska muuten vain. :) Sellainen kuva minulla on heistä. Ja minä en tarkoittanut, että Jamesie olisi typerä, koska eihän se ole. Sinnikäs pirulainen pikemminkin. :D Lilyparka. Kirjoittaisipa Rowling kirjan Harryn vanhemmista. Minua oikeasti kiinnostaa miten nuo oikeasti päätyivät yhteen. <3 Tai sitten ei, koska sitten en voisi tehdä oletuksia ja omia teorioita asiasta. :p

Harry ja Luna
on toinen, joka tuli mieleen. En itse ymmärrä millään niitä Harry/Ginny ficcejä. Minusta tuossa on turhaa toistoa historiasta (*köhharrynvanhemmatköh*) ja on ihan vammaista jatkaa samalla linjalla. Jos Harry olisi päätynyt yhteen vähän oudon Luna Lovekivan kanssa, olisin itse ollut paljon onnellisempi. Pitää kirjoittaa "Täysikuu" oneshot uudestaan tällä parituksella. >:3 Mutta siis joo. Luna Harrylle eikä Ginnyä. Hyi. -.- Oonko minä ainoa, joka ei Harry/Ginny parituksesta kamalasti jaksa välittää? Toivottavasti en. :D
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Sirii

• Frábært!
  • Vuotislainen
  • Regulusfani
« Vastaus #94 : Syyskuu 17, 2008, 20:03:17 »
Lainaus
Mutta siis joo. Luna Harrylle eikä Ginnyä. Hyi. -.- Oonko minä ainoa, joka ei Harry/Ginny parituksesta kamalasti jaksa välittää? Toivottavasti en. :D
Luitkohan sinä ollenkaan paria aiempaa viestiä, kun juuri parikin ihmistä (minä mukaanluettuna) totesivat, että pitävät HarryxLuna paritusta parhaana vaihtoehtona mitä Harryyn tulee ?

Lainaus
Sitten se Severus/Lily paritus. Luin yhden ficin siitäkin kerran, mutta en oikein jaksanut innostua. En tajua, mistä nämä oikein tulevat.
Oletkos lukenut seiskakirjaa? Jos olet niin en sano mitään, jos et niin sanonpahan vaan että kannattaisi varmaan lukea ;) Tosin ennen seiskakirjaa... En ymmärrä mistäne ihmiset silloin tuota paritusta repivät, kaiketi siitä että Lily+James=tr00 ja Sevvie vihasi Jamesia. Mikäs sen parempi syy vihaan kuin nainen?

Lainaus
Hmmh... tuota, mistä tuo Hermione/Voldemort systeemi on oikein peräisin? Minä törmään siihen aika harvoin, mutta täällä siitä pidetään. Mikä siinä viehättää? *curious* Meinaan vaan, että aika mielenkiintoinen pari siinä.
No sitä minäkin mietin O.o Tuo alkaa olla jo niin oudoimmasta päästä parituksia, että en yksinkertaisesti kykene keksimään linkkiä O.o

No mutta siis totuushan on, että kun on iso faniporukka, niin fandom kasvaa ja tursuu ihan...No siis mielettömäksi sanan varsinaisessa merkityksessä, kunnes kirjojen jokaista hahmoa on peritettu kaikille erikseen ja yhtäaikaa ja...Niin no siis, tajuatte pointtini. Sitä vaan ihmettelen, että ihan tosi, keksivätkö ihmiset näitä parituksia oikein vartavasten tyylillä 'pakko nyt kirjotta joku älytön pari, kun kaikki vähänkään järkevät on kirjoitettu jo', sillä en ymmärrä mikä yhteys jollakin Dobbylla ja Kalkaroksella voi olla. Voi järkytys.

(Ja momentum, toivon ettet ota itseesi kommentistani, en tarkoittanut sitä mitenkään pahasti, kysyin vaan että oletko lukenut? Pakko oli sanoa ettei minua käsitetä väärin O.o)

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #95 : Syyskuu 18, 2008, 19:25:48 »
Luitkohan sinä ollenkaan paria aiempaa viestiä, kun juuri parikin ihmistä (minä mukaanluettuna) totesivat, että pitävät HarryxLuna paritusta parhaana vaihtoehtona mitä Harryyn tulee ?
Minulla on sellainen outo periaate, ettei kannata lukea ylempiä posteja ennen kuin on oman mielipiteensä asiaan. Sitten en välttämättä osaa muodostaa järkevää mielipidettä mihinkään. :3 Eli en, en lukenut. Olisi varmaan pitänyt. :D Mutta on mukavaa, etten ole se outo lintu.

Lainaus
Oletkos lukenut seiskakirjaa? Jos olet niin en sano mitään, jos et niin sanonpahan vaan että kannattaisi varmaan lukea ;) Tosin ennen seiskakirjaa... En ymmärrä mistäne ihmiset silloin tuota paritusta repivät, kaiketi siitä että Lily+James=tr00 ja Sevvie vihasi Jamesia. Mikäs sen parempi syy vihaan kuin nainen?
Olen kyllä lukenut, mutta vain kerran ja englanniksi. Ja siitäkin on ihan älyttömän kauan. :3 Minä itse en ole kamalasti Severuksen ja Lily parituksen kannalla. En ole oikeastaan koskaan kuvitellut heitä yhteen. Minun mielestäni kyseinen pari ei kamalan hyvin toimi, mutta se on mielipideasia. :) Ja joo, kyllä minä tiedän, että Sev vihaa Jamesia Lilyn takia. Sehän on klassinen romantiikan kehitelmä. :)

Lainaus
No sitä minäkin mietin O.o Tuo alkaa olla jo niin oudoimmasta päästä parituksia, että en yksinkertaisesti kykene keksimään linkkiä O.o
Niinpä. o_O

Lainaus
Sitä vaan ihmettelen, että ihan tosi, keksivätkö ihmiset näitä parituksia oikein vartavasten tyylillä 'pakko nyt kirjotta joku älytön pari, kun kaikki vähänkään järkevät on kirjoitettu jo', sillä en ymmärrä mikä yhteys jollakin Dobbylla ja Kalkaroksella voi olla. Voi järkytys.
Dobby ja Kalkaros? :DD Minä en ole ikinä törmännyt tuohon. Ei kai joku ihan oikeasti parita Dobbyä ja Kalkarosta keskenään? :D

Lainaus
(Ja momentum, toivon ettet ota itseesi kommentistani, en tarkoittanut sitä mitenkään pahasti, kysyin vaan että oletko lukenut? Pakko oli sanoa ettei minua käsitetä väärin O.o)
En tietenkään ota itseeni. Minä tiesin, että joku tulee sanomaan tuohon jotain vastaväitteitä, eikä siinä ole mitään pahaa minusta. Hyvä vain, että keskustelua tulee. <3

Poissa Sirii

• Frábært!
  • Vuotislainen
  • Regulusfani
« Vastaus #96 : Syyskuu 19, 2008, 16:58:25 »
Lainaus
Dobby ja Kalkaros? :DD Minä en ole ikinä törmännyt tuohon. Ei kai joku ihan oikeasti parita Dobbyä ja Kalkarosta keskenään? :D
En minäkään ehkä olisi tahtonut törmätä siihen :'D Mutta huumoria se oli (onneksi), joskin tosi outoa silti. Oikeastaan melko sairasta, mutta sitä se fanon teettää, kaikki kääntyy hullustipäin >.< (Ihmettelenpä ettei vielä ole kehittynyt jotakin Hermynee x tonttuhaaremi undergroundfanonia... Ja toivon ettei ole eikä tule)

Ja ei, en minäkään pidä Lily/Sev parista, Lily/James rokkaa sen niin kuusnolla! Sitäpaitsi Lily/Sev olisi liian surullinen pari kaikin puolin, en pidä siitä että ystävyksiä paritetaan keskenänsä (Mitä nyt Sirius/Remus, mutta se onkin asia ihan erikseen). Vaikka onhan se kyllä yksipuolisesti ihan canon, mutta ihan... Pidän kauniista ystävyyssuhteista enemmän kuin kauniista rakkaustarinoista (joissa niissäkään kyllä mitään vikaa ole :D)

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #97 : Syyskuu 19, 2008, 20:43:26 »
Dobby ja Kalkaros kuulostaa niin etovalta. *värähtää* Ja vielä pahemmalta kuulostaa tuo Hermione/tonttuhaaremi homma. Kyllä loppuu fanficcien lukeminen, jos tuollaista alkaa jostakin tulla esille. :p Tai ainakin fanfiction.net jää kyllä tarkistamatta hyvien ficcien varalta kyllä aika äkkiä, jos jotain ryhmätoimintaa alkaa ficeissä tulla vastaan.

Minä itse pidän enemmän rakkaustarinoista. Olin ennen enemmän noiden ystävyyssuhteiden kannalla, mutta sitten aloin lukea liikaa kaikenlaisia romaaneja, joissa rakkautta oli enemmän kuin laki sallii ja se jäi minulle sitten päälle. En enää osaa ajatellakaan lukevani mitään ystävyyssuhdetarinoita. Minä en pysty siihen, jos luvassa ei ole yhtään romantiikkaa. Kuulostaa varmasti aika kamalalta teidän mielestä, mutta se on totuus ja tunnustan sen. Olen toivoton romantikko ja siksi itsekin kirjoitan sellaisia tarinoita mieluummin kuin noita ystävyystarinoita.

Mikähän se yks paritus oli, joka Pottereissa minua viehätti tosi paljon? o__O En muista sitä. Ennen olin kovasti sen kannalla, mutta nyt olen jo unohtanut sen. No, ehkä se joskus tulee mieleen. :p

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #98 : Tammikuu 24, 2009, 16:51:45 »
Lempi parituksia:

Draco/Hermione: Pari vuotta sitten, olin ylitse vuotava Dr/Hr fanittaja :D Se alkoi kun katselin youtubesta videoita ja luin Dr/Hr ficcejä. Nyt olen kuitenkin " kasvanut sen yli ". Pidän nykyään enemmän muista ficeistä, kuin Harryn aikaan liittyvistä, ja muutenkin olen nykyään enemmän sitä mieltä että Rose ja Scorpius kuuluvat yhteen ^^
Kaiken lisäksi Draco/Hermione ficit tekevät Dracosta aika usein OoC:n.

Sirius ( nuorena ) / OC: aww... Sirius on niin söpö ja ihana. Ficcien lukimisen myötä hänestä on kehkeytynyt lempihahmoni. Tykkään lukea kelmi ficcejä, joissa Sirius löytää jonkun mukavan tytön ja ottaa viimein seurustelun vakavasti <:

Ginny/Draco: Olen löytänyt tästä parituksesta jotain kiinnostavaa. Sellaiset G/Dr ficit jotka ovat yltiö kylläistä fluffya, eivät kyllä kiinnosta, mutta Romance tai Hurt/comfort kyllä käyvät 8D Samoin pelkät seksi/raiskaus G/Dr ficit voivat olla mielenkiintoisia.

Lily/James: Parhaimmissa kelmificeissä on tuo paritus...

Lily/Sirius: Ihana! Jos Sirius kerran oli koko Tylypahkan kovin naistenmies, niin kyllä hänen piti ainakin kerran saada Lily ihastumaan itseensä. Pidän L/S parituksesta silloin, kun se on kirjoitettu ajassa jolloin James ja Lily eivät vielä seurustele. Esim. aikuisiän L/S on sellaista minkä lukimisestä en pidä, koska jos Sirius piti Sarvihaaraa veljenään, en usko hänen pettäneen Lilyn kanssa häntä.

James/Sirius: Aika söpöjä ficcejä olen tuolla parituksella lukenut, kunhan se on lievä kaikki on hyvin.

Inhokki paritukset:

Remus/Sirius: Argh, en voi kestää tätä paritusta! Ennen inhosin koko sydämestäni H/D paritusta, mutta tämä selvästi kivunnut sen edelle. R/S ficceihin törmää joka paikassa, enkä halua lukea niitä, koska en voisi ikinä kuvitella Siriuksen olevan ihastunut Remukseen. Inhoan ja inhoan tätä, siksi se on ensimmäinen.

Harry/Draco: ei yhtä paha kuin S/R, mutta kuitenkin. En pidä ajatuksesta ja näitä tehdään kaiken lisäksi liikaa. Pahinta on kun löytää mielenkiintoisen ficin ja tajuaakin sen olevan Hoodeetä. Yhdestä H/D youtube videosta minä oikeastaan pidän ja Hoodee huumori ficit ovat myös hauskoja. Eli en varsinaisesti inhoa tätä, mutta en myöskään vakavassa mielessä pidä...

Lucius/Draco + muut slash insestit: niitä lukiessa tulee paha olo, joten yritän välttää niitä. Myös slahs lapseen sekaantumis ficit ovat kamalia.

Poissa sunshine

• törmäsi ikkunaan
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornGhost192
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #99 : Tammikuu 25, 2009, 11:04:30 »
Tässä vähän lempi parituksiani:

James/Lily
Tämä on vaan niin ihuna paritus! Varsinkin sen jälkeen kun on lukenut paljon kelmi ficejä tällä parituksella, he ovat täydelliset toisilleen...

Harry/Hermione
Taidan kuulua niihin harvoihin jotka liputtavat tämän parituksen puolesta.. Hermione ja Harry sopii toisilleen koska ne on aika samanlaisia luonteeltaan ja kuitenkin niin erilaisia (ääh, en osaa selittää tätä järkevästi :D), esim Ron ja Hermione paritus on huono, koska he ovat jo liian erilaisia minun mielestä vaikka kyllä olen jo siihen paritukseen tottunut...

Lainaus käyttäjältä: Mortti
Sirius ( nuorena ) / OC: aww... Sirius on niin söpö ja ihana. Ficcien lukimisen myötä hänestä on kehkeytynyt lempihahmoni. Tykkään lukea kelmi ficcejä, joissa Sirius löytää jonkun mukavan tytön ja ottaa viimein seurustelun vakavasti <:
Tästä olen Mortin kanssa täysin samaa mieltä.

Lily/Kalkaros
Ei kuulu lempi parituksiini, mutta olen lukenut yhden ihan hyvän raapaleen tällä parituksella, vaikka kyllä se Lily kuuluu yhteen Jamesin kanssa.

Ja sitten inhokki parituksiani:

En pidä slash ficeistä ollenkaan enkä mistään täysin oudoista, kuten Kalkaros/Hiinokka parituksesta (en ole kyllä tuohon edellä mainittuun paritukseen törmännyt enkä kyllä haluakkaan *värähtää kauhusta*).
Ole itse se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä