Kirjoittaja Aihe: Paritukset  (Luettu 13941 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Neverlandwitch

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Vihreä Luihuinen
Vs: Paritukset
« Vastaus #50 : Kesäkuu 06, 2007, 19:12:41 »

Eihän se kirjoissakaan mene niin? Mistä ihmiset ovat saaneet päähänsä parittaa Harryä ja Dracoa? Mikä perustelu, että he pitäisivät toisistaan sillä tavalla?

Tiedäthän, fantasiat, päiväunet, aww-elämykset:D Fanfictioinissa ei olekkaan tarkoitus kirjoittaa kirjoja täysin mukaillen, vaan tuoda omaa tulkintaansa rivien välistä lukemiselle. Joku on muistaakseni maininnut pitävänsä James/Sirius parituksesta, koska Sirius tuntuu niin kiihkeältä puhuessaan Jamesista tai Harrysta:D Itse haluan kirjoittaa sellaisesta, joista on vähän tietoa. Kuten Kelmeistä. Sellainen kiehtoo, mitä ei tiedetä. Jos kirjoista ei saa suoraa vastausta, miksei siis itse keksitä:D

Jaa, perustelu? No, ethän sinäkään varmaan perustele miksi pidät juuri siitä tytöstä/pojasta? :D Joku on vain ihastunut ajatukseen saattaa kaksi namupalaa(tai miten sen ottaa) toisilleen. Miksi juuri Slashia -topicissa tuumailtiin ihmisten luovan omia fantasioitaan Slashin avulla, tai jotenkin niin.

~Nevvie
Yhtälailla säälittävä olen niinkuin muutkin, Yksinäinen jos et tuu, ja jos sä sitten tuutkin. Olen sulle kohtelias mutta vain sen verran, että saan sut sänkyyni tämän yhden kerran.

Poissa Henriqe

• Ikuinen uneksija
  • Vuotislainen
    • Kaukana tästä todellisuudesta
« Vastaus #51 : Kesäkuu 06, 2007, 19:50:43 »
Lainaus
Joku on muistaakseni maininnut pitävänsä James/Sirius parituksesta, koska Sirius tuntuu niin kiihkeältä puhuessaan Jamesista tai Harrysta:D

Joo, minun ficcariurani alkoi, kun huomasin tämän lukiessani kirjoja. Enhän minä mitään vielä silloin kirjoittanut, mutta ensimmäisen kipinän se herätti. Nykyään tuo on yksi lempiparituksistani. Ja itse tykkään kirjoitella henkilöillä, joista ei kirjoissa kerrota paljon yhtään. Suosikkejani tulkita ovat muun muassa Andromeda ja Blaise.

Ja koska olen saanut uusia suosikkiparituksia, kerron nekin tässä, eli: James/Regulus ja Harry/Sirius. Onneksi nyt FK-elokuvan julkaisemisen alkumainingeissa, viimeisintä on ruvennut löytymään sekä suomeksi että englanniksi runsaasti.
Kaikki ficcini täällä

Henriqe on muualla Carolynne

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #52 : Kesäkuu 06, 2007, 21:06:43 »
Voi KÄÄK! Eieieieieieieiei... älkää parittako kelmejä toisilleen. Varsinkaan Siriusta ja Jamesta. Heidän ystävyytensä on jotain niin käsinkosketeltavaa, että sitä ei millään saisi pilata ylimääräisellä. En todellakaan pystyisi lukemaan kelmiparitusta olenkaan (oksennus voisi olla lähellä ja kyyneleet silmissä hahmojen pilaamisesta). Muutenkin slash ei ole oikein minun juttuni. Harry/Draco menee juuri ja juuri. Kelmien sekoittamista, en halua kuitenkaan edes ajatella. Myös Severus/Hermione vaikuttaa todella vastenmieliseltä. YÖÖK ;O!

Puolestani minä kannatan sitä normaalia James/Lily paritusta. Se kaikkien aikojen hakala, mutta niin sopiva pari.

Ennen halusin myös Ron/Hermione parituksia, mutta jotenkin se on sitten jäänyt.
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Lizlego

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Kesäkuu 06, 2007, 22:32:04 »
James/Lily taitaa olla se paritus, joka on minusta ajatuksena kaikista tylsin, vaikka ei sen pitäisi. En vaan pääse eroon mielikuvasta, että Lily on se niskojaan nakkeleva "En tykkää Jamesista - muuten vain katson hänen peräänsä" - tyttö ja James se "Miksei se muka tykkää musta?" - tyyppi. :) Varmaan siihen joku nerokas kirjoittaja keksii jotain muutakin, mutta liian montaa tuontapaista ficciä olen aloittanut lukemaan, että en tiedä haluaisinko aloittaa lukemaan enää heistä. Ylipäätäänkin suosikkiparitukseni ovat kaikki ne paritukset ja hahmot, joita ei ole vielä (tai ei koskaan tulla) kirjoitettu niin paljon, että hahmot ja paritus olisivat muuttuneet kliseisiksi ja tylsiksi.

Kelmiparituksiin sanoisin, että jos minun pitäisi pakosti parittaa James, parittaisin hänet Siriukselle, koska Sirius ja James "ansaitsevat" toisensa. Molemmat ovat tyyppeinä aika kamalia, jollain tapaa suorastaan vastenmielisiä, mutta hahmoina loistavia.

Nathaniel, eivät hahmot välttämättä mene pilalle parittamisesta, mutta riski siinä kieltämättä on. Minä vastustan Sirius/Remus paritusta luultavasti samasta syystä kuin sinä Sirius/Jamesia. Minusta varsinkin Remus, mutta myös Sirius, pilataan liian usein sillä parituksella ja hahmoista tulee jotenkin kauhean vaisuja tai muuten lässyjä enkä minä pidä siitä. Minusta sekä Remus että Sirius kuuluvat äijä-kategoriaan eikä mihinkään pehmokategoriaan. :)

Poissa Henriqe

• Ikuinen uneksija
  • Vuotislainen
« Vastaus #54 : Kesäkuu 06, 2007, 23:34:19 »
Hahmojen "pilaantumisen" riski on toki aina olemassa, ja siksi opettelin jo todella aikaisessa vaiheessa erottamaan kirjojen aidot hahmot ficcitodellisuuksista. Suuria ongelmia en ole kertaakaan kohdannut, en yhtäkkiä kuvittele Ron/Winkyn olevan canonia ^^ Yleensäkin ficcihahmot eroavat canonista kovasti, sillä on olemassa ns. ficcitotuuksia, joita suurin osa kirjoittajista noudattaa. Näitä ovat sellaiset jutut, kuin esimerkiksi Sirius naistenmiehenä (siis tätähän ei kerrota kirjoissa), Draco seksijumalana (katsokaa hei yksikin kuvaus kirjasta ja huomaatte eron ^^) ja Peter kelmiporukasta ulosjäävänä nynnynä. Itse yritän parhaani mukaan vältellä ficcejä, joissa näitä esiintyy, mutta valitettavasti saisin silloin lopettaa ficcien luvun vallan... ):
Yleisesti ottaenkin vain yksi ficci on saanut minut sekoittamaan canonin ja itsensä, ja tuskinpa kukaan yllättyy, kun kerron, että kyseessä on zsanyan "Ei rakkaus kelloon katso, ei onni aikaa kysele", joka siis oli ensimmäinen slashficcini.

Niin pointti siis oli, että asiat on opittava pitämään erillään, jos haluaa ficcejä kirjoittaa, sillä muuten siitä ei tule yhtään mitään. Ja jos tämä erotus toimii, voi lukea mitä vaan ilman, että kirjat ja niiden taika katoavat/pilaantuvat.

//edittiä, Lizlego, kirjoita ihmeessä, minä ainakin luen ^^
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2007, 00:01:31 kirjoittanut Henriqe »
Kaikki ficcini täällä

Lizlego

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Kesäkuu 06, 2007, 23:51:00 »
Minä en ymmärrä, miten ne todellisuudet voivat edes mennä sekaisin. :) Mutta toisaalta silti naistenmies-Sirius ärsyttää ihan älyttömästi, samoin kuin seksijumala-Draco, ellei ficcari anna asioille hyvää selitystä, mutta juuri noitahan pidetään niin itseltään selvyytenä ja canonina, että suorastaan hämmästelen. Mutta minä satunkin pitämään IC-hahmoista myös ficeissä. Se taas liittyy omaan pakkomielteeseeni eli siihen, että minusta nautittavinta lukea ficcejä samoista hahmoista kuin jotka on kirjoissa kuvattu. Siksi toisaalta häiritsee se, että Dracosta on tullut ficceihin lähes poikkeuksetta komea, koska ei häntä kovin komeaksi kirjassa ainakaan kehuta eikä hän myöskään ole tyttöjen kiinnostuksen kohteena. Oikeastaan voisi kirjoittaa Dracosta ficin, jossa hän on oma itsensä, ei mikään komea ja luonteeltaan epämiellyttävä ja joutuu hankkimaan itselleen seuraa ja vaimonkin rahalla. :)

Chloe

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Kesäkuu 07, 2007, 01:12:09 »
Pakko ilmaista mielipiteeni tuosta "kirjojen 'todellisuus' menee pilalle", hommasta:>
Elikkäs voihan se tietenkin mennä joillakin sekaisin ja näin, mutta minä itse (ainakin kun luin FK:ta) huomasin Siriuksen ja Hermyn juuri kirjasta. Tulkitsin yhden/parikin kohtausta omalla(jokseenkin pervolla) tyylilläni, ja siitähän se sitten syntyikin. Se paritus siis:D
Jos joku sai tästä viestistä selvää niin onneksiolkoon:D

//Mistä jotkut saavat idean kirjoittaa esim, Harry/Draco? Luulen että jokaisen oma(joillakin pieni joillakin iso) kieroutunut mielikuvitus tekee kaikki kummalliset(?) paritukset:>

Poissa Neverlandwitch

• Vuotislainen
  • Vihreä Luihuinen
« Vastaus #57 : Kesäkuu 07, 2007, 06:53:23 »
Kummallisia parituksia juu:D Ehkä se on siinä, että kaikille ne kummalliset eivät ole kumallisia. Ihmiset ottavat asiat eri tavalla, joillekkin se on loukkaavaa parittaa Harry ja Draco, jotkut pitävät sitä viihteenä ja jotkut jopa palvovat. Harry/Dracoa en ole lukenut kuin muutama, het on enemmän minun makuuni...
Yhtälailla säälittävä olen niinkuin muutkin, Yksinäinen jos et tuu, ja jos sä sitten tuutkin. Olen sulle kohtelias mutta vain sen verran, että saan sut sänkyyni tämän yhden kerran.

Lizlego

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Kesäkuu 07, 2007, 16:59:54 »
Sementtisiipi, et viitsisi vähän vihjaista mistä kohdin sinä niitä viitteitä otit? Minun on vaikea kuvitella Hermionea aivan omanikäistensä poikien kanssa, vaikka tavallaan hyväksyn Ron/Hermione parituksen canoniksi ja vaikka olen lukenut muutaman hyvän Harry/Hermione ficin. Minä mieluummin parittaisin hänet jollekulle vähän vanhemmalle. Ehkä siinä on se sama juttu kuin itsellä nuorempana, ei olisi voinut kuvitellakaan, että olisi katsellut omanikäisiään poikia, kun ne tuntuivat niin keskenkasvuisilta kakaroilta. Ehkä se liittyi johonkin ikävaiheeseen, jolloin kuvitteli olevansa jotenkin henkisesti kypsyneempi tai jotain... tosin täytyy sanoa, että trendi on tainnut vieläkin säilyä, koska minusta miehissä on karismaa vastan neljänkympin jälkeen. :)

En ole suuri H/D-ystävä, mutta kyllä minä(kin) löydän kirjasta aika monta kohtaa, josta voisi keksiä parittaa nuo hahmot. ;)

Poissa niiina

• Malfoysexual
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Kesäkuu 07, 2007, 17:58:03 »
Olen aika pahasti kääntynyt Hermione/Draco parituksen puoleen. Ron/Hermione menee canonina ja heitä lukee toisena parina hetissä mielellään, mutta tämä ensimmäinen vie voiton. Aikoinaan kun löysin Potter ficit, ensimmäinen tuotos minkä luin oli eräs ficci tuolla D/Hr parituksella ja se vain jäi päälle. Ensin mietin ihmeissäni, että kuka ihme näitä kahta parittaisi (koska se tosiaan oli eka Potter ficci mitä koskaan olin nähnyt ja olin kirjaan liian tottunut niin :'D) mutta ne kaksi toimivat siinä ficissä mainiosta ja nykyäänkin se on yksi lempi ficeistä.  Minua aina kiehtoo mitä kaikkea porukka keksii noiden kahden välille. Heitä on vaikea parittaa niin, että se todella tuntuisi aidolta, että noin voisi joskus tapahtuakin. Joten taputan kyllä käsiä niille, jotka onnistuvat luomaan noiden kahdeen suhteesta realistisen oloisen ja että voi ajatella tuollaista jopa tapahtuvan.
Olen aina ollut hetti parien kannattaja ja slash tai femme ei pahemmin iske. Dracossa on joku aina kiehtonut ja hänen hahmonsa on sellainen pikkukovis, joka on sisältä yllättävän heikkoakin tekoa, vaikka ei sitä muille näytä. Jotenkin oudolla tavalla Hermione/Draco paritus ei ole edes niin mahdottoman oloinen. Jaksan lukea heistä vaikka miljoonia ficcejä. Joku heissä kiehtoo. (:

// Myös Hermione/Tom kiehtoo kovin. Jotenkin he vain tuntuvat topivan toisilleen, onneksi näitä ficcejä nykyään tulee jonkin verran.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2007, 07:34:13 kirjoittanut Punsin »
If you want everything, you'll end up with nothing.
Punsin -> niiina

Chloe

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Kesäkuu 07, 2007, 18:27:19 »
Lizlego: Minäpä etsin sen kohdan ja se on (FK) sivu 366-372. Siinä on se keskustelu, ja onnistuin sen vääntämään jotenkin niin että Hermylllä ja Sirrellä olisi hieman säpinää:D
Sitten finfanfunissa on sellainen k18(Tiedän että täytän vasta 16, oli vain pakko lukea:D) ficci nimeltään "Vapautus tekstiilien kahleista", se vahvisti tunnetta^^

//Luulen että minullakin oli/on se vaihe jossa omanikäiset pojat ovat käsittämättömän idiootteja:D Vanhemmat pojat/miehet eivät sitäpaitsi etsi vain täydellisiä nukkeja..Joten juu, se siitä ja näin:D

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #61 : Kesäkuu 08, 2007, 20:42:57 »
Voi KÄÄK! Eieieieieieieiei... älkää parittako kelmejä toisilleen. Varsinkaan Siriusta ja Jamesta. Heidän ystävyytensä on jotain niin käsinkosketeltavaa, että sitä ei millään saisi pilata ylimääräisellä. En todellakaan pystyisi lukemaan kelmiparitusta olenkaan (oksennus voisi olla lähellä ja kyyneleet silmissä hahmojen pilaamisesta). --- Kelmien sekoittamista, en halua kuitenkaan edes ajatella.

Itse ainakin koen tuon James/Sirius -parituksen juuri siinä mielessä toimivaksi, että he ovat hyvin läheisiä ystäviä. Koska, kaikkihan tietävät, että teini-iässä ystävät useastikin -öh- kokeilevat kaikenlaista keskenään. Ja kummatkin herrat vaikuttavat niin kovin kokeilunhaluisilta, etten ihmettelisi ollenkaan. ("Miltähän anaaliseksi tuntuu?" "En minä tiedä... Kokeillaanko?") Mutta muuten kyllä olen samaa mieltä kanssasi; tunnepuolella en osaa kuvitella Siriuksen ja Jamesin välille muuta kuin vahvaa ystävyyttä, platonista rakkautta.

Ja mitä tuohon hahmojen pilaamiseen/canonin ja fanonin sekoittamiseen tulee... Ehkei minun kannattaisi sanoa mitään, ottaen huomioon sen, että olen syövyttänyt harmaat aivosoluni ficeillä niin pahasti, että uskon pyhästi Sirius/Remus -paritukseen. Kyllähän minä vielä tiedän, ettei paritus oikeasti kirjoissa esiinny, mutta myönnän yrittäväni lukea rivien välistä jotta saisin vähänkin todistusaineistoa parituksen puolesta, ja kun sellaisen luulen löytäväni, toivon enemmän kuin mitään muuta, että niin se olisi. Mutta toiveeni taitavat olla täysin turhia, etenkin nyt kun Tonks astui kuvioihin. Mutta siis, pointtini on, että erotan kyllä ficit ja kirjat toisistaan, mutta tuo R/S nyt on jälleen se säännön vahvistava poikkeus.

Poissa Neverlandwitch

• Vuotislainen
  • Vihreä Luihuinen
« Vastaus #62 : Kesäkuu 11, 2007, 08:38:46 »
Voi KÄÄK! Eieieieieieieiei... älkää parittako kelmejä toisilleen. Varsinkaan Siriusta ja Jamesta. Heidän ystävyytensä on jotain niin käsinkosketeltavaa, että sitä ei millään saisi pilata ylimääräisellä. En todellakaan pystyisi lukemaan kelmiparitusta olenkaan (oksennus voisi olla lähellä ja kyyneleet silmissä hahmojen pilaamisesta). Muutenkin slash ei ole oikein minun juttuni. Harry/Draco menee juuri ja juuri. Kelmien sekoittamista, en halua kuitenkaan edes ajatella. Myös Severus/Hermione vaikuttaa todella vastenmieliseltä. YÖÖK ;O!

Puolestani minä kannatan sitä normaalia James/Lily paritusta. Se kaikkien aikojen hakala, mutta niin sopiva pari.

Ennen halusin myös Ron/Hermione parituksia, mutta jotenkin se on sitten jäänyt.

Samaa mieltä, ei Siriusta ja Jamesiä toisilleen. He ovat niin.... Niin lutusia ja ihania hahmoja, ei sellaisia voi tuhlata toisilleen. Ei ei ei, Jamesille Lily ja Siriukselle Mary Sue, oikein kunnon saippuaa <33. Sirius ja Remus parituksen ymmärrän jossain tilanteessa, vaikken pystykkään näkemään heitä vanhoina yhdessä käsikädessä jakamassa vesimelonia pilvenreunalla, ei ei ei. Ehkä syntiseen nuoruuteen kuuluu hairahdus tai kaksi, mutta sellaisia ei tule Jamesin ja Siriuksen väliin! Ei missään tapauksessa. Kuten sanoit, heidän ystävyytensä on niin kosketeltavaa, itken aina kun kirjoissa tai elokuvissa Sirius puhuu ystävyydestään, hän olisi kuollut Jamesin puolesta, ei hän olisi uhrannut sitä pienen hairahduksen vuoksi! Ja sehän olisi sama kun parittaisi Weasleyn kaksoset, niin pervoa ja likaista. Yh. Näen Siriuksen aina naistenmiehenä, vaikka muuta paljastuisikin, hän tarvitsee Mary Suen!!!

On hauska kuvitella, miten asiat saattaisivat mennä. Siksi en kirjoitakkaan 'nykyisistä' Tylypahkalaisista, en ole kirjoittanut sitten Azkabanin vangin (rakastuin Siriukseen, ihan totta itkin ja olin maassa kun hän kuoli... Kirjoissa on niin koskettavaa nähdä hänen nimensä, ficcejä lukiessa joskus meinaa unohtua, että hän kuolee vielä väärin kohdeltuna ja ns. yksin. Ilman Mary Sueta. Byäää!), jos nyt ei Olipa kerran Oliveria oteta huomioon. Ja sekin kertoo tulevaisuudesta. Piti julkaista se nyt ennen Deathly Hallown ilmestymistä, koko kirjoittamiseen menisi maku jos Harry ei kuolisikaan kurkkumätään ja jos Oliver ei tippuisikaan parvekkeelta.

Juuri tuosta syystä kirjoitan kelmeistä, ne eivät vanhene, niistä voi kirjoittaa. Kirjojen myötä heistä ilmenee uusia ominaisuuksia, joka syventää kirjoittamista. Nykyiset oppilaat vanhenevat ja olisi tylsää kirjoittaa menneisyydestä, joka jo tiedetään. Aionko lopettaa kun seiska ilmestyy? Ehei, ei minusta niin nopeasti pääse. Kelmeistä kirjoitan ja luen, emme tiedä millainen Lily oli käytökseltään, ehkä hän oli naispuolinen Sirius joka puolustu Ruikulia. Harrysta ja Hermionesta ja Ronista ja Ginnystä ja muista tiedämme paljon. Oman mielikuvituksen varaan ei jää mitään, siksi se on tylsää. Sitä paitsi rakastan Tylypahkaa, kirjoitan sen aikaisista ihmisistä, Lilystä, Kelmeistä ja Maryi Sueista.

~Nevvie

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #63 : Kesäkuu 12, 2007, 01:27:36 »
Suurin osa näyttää tykkäävän S/R:sta, koska "ne on niin söpöjä ja lutusii yhessä aw", mutta minun mielestäni siinä parituksessa ei ole mitään söpöä. Siitä saisi vaikka kuinka hienoa draamaa ja ristiriitoja, mutta ei, aina vaan jotain kelmisöpöilyä. Minunkin mielestäni usein tässä parituksessa sekä Sirius että Remus pilataan hahmoina. Se on sääli. Mutta kyllä omassa päässäni (ja tietysti joissain ficeissä) paritus toimii hyvin, ihan IC-Siriuksella ja IC-Remuksella. Ja sen voi lukea myös kirjoista! Tai ainakin ne voivat, jotka haluavat. :D Niiden kahden kanssakäymisen voi vapaasti tulkita suuntaan tai toiseen: ei ole pitäviä todisteita siitä, että he olisivat (olleet) pari, eikä siitä, etteivät olisi.

Totta, totta. Itseäni harmittaa se tosiseikka, että suurinosa (ainakin mihin itse olen törmännyt) R/S-ficeistä on juuri tuota kelmiaikaan sijoittuvaa poikarakkaussöpöilyä, eikä mistään löydy kunnon sydäntäraastavaa OotP'n aikaista draamaa ja angstia. Toki, minun mielestäni R/S'llä on myös söpöt hetkensä, mutta kun siinä on niin paljon muutakin, joka ikävä kyllä tahdotaan unohtaa liian useasti. Jopa siellä kelmiajassa - kukaan tuskin on unohtanut sitä kepposta, jonka Sirius teki Kalkarokselle? Se tuskin sai aikaan mitään kamalan söpöä Siriuksen ja Remuksen välille. Sitten on tietenkin ensimmäisen sodan aika, Tylypahkan jälkeen, jolloin nämä pojankoltiaiset epäilivät toisiaan kuolonsyöjiksi. Ja sitten tietenkin toinen sota, josta nyt tuskin tarvitsee paljoa sanoa.

Juu, aloitin taas tämän esitelmöinnin. :)

Joku: Eihän Tonks vaikuta oikeastaan mitenkään S/R:n mahdollisuuteen? Siriushan oli ollut kuollut jo yli vuoden ennen Remus/Tonks-juttua. Korkeintaan pitää vain muuttaa Remus homosta biseksuaaliksi. Ei ongelmaa. :))) Ja sitäpaitsi, missä kohtaa kirjassa edes käy ilmi että Remus oikeasti haluaisi olla Tonksin kanssa? :p

Tahdon kovasti ajatella myöskin noin, mutta itse näen tämän Remus/Tonks parituksen sellaisena, että se on vain työnnetty mukaan jotta fanit näkisivät Remuksen olevan hetero. :( En minä sille muutakaan tarkoitusta löytänyt, koska se oli jotenkin niin... epäolennainen ja randomisti sekaan työnnetty. Mutta toivottavasti viimeisessä kirjassa olisi joku ratkaisu tähänkin pulmaan.

Poissa Emili

• Vuotislainen
  • <3
« Vastaus #64 : Kesäkuu 12, 2007, 10:49:01 »
Minä olen samaa mieltä, että kelmejä ei toisilleen! Sirius ja James toisilleen?! YÖK! Itse pidän niistä tavallisista parituksista:

Ginny/Harry He vain sopivat toisilleen niin hyvin! Olen aina pitänyt Ginnystä ja toivoin heti 2-kirjasta lähtien, että Harrystä ja Ginnystä tulisi pari.

Hermione/Ron He olisivat tosi söpö pari, sillä he jotenkin täydentäisivät toisiaan.

Sitten pari epätavallisempaa joista pidän:

Ginny/Neville Tuosta parituksesta voisi tulla aika kiinnostava ficci. Neville on niin symppis ja Ginny fiksu ja rohkea.

Severus/Lily Pidän Lilystä ja Severuksesta en ollenkaan, joten yhdistelmä voisi olla mielenkiintoinen minulle. :)

En oikein keksinyt selityksiä, että miksi juuri nuo parit, mutta ei voi mitään. :)
The End

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
« Vastaus #65 : Kesäkuu 25, 2007, 23:58:09 »
Sanoinko, etten pidä slahista? Ehei en voinut sanoa nimittäin luettuani ficin 'Ei rakkaus kelloon katso, ei onni aikaa kysele' (oli muuten äly hyvä, ikävä kyllä nyt kaatuneesta Finistä bongasin), päädyin siihen tulokseen, että minä kerrassaan rakastan Harry/Draco paritusta.

Mutta ei, edelleenkään en pysty lukemaan kelmiparitusta (vaikka tuossa mainitsemassani ficissä sitä sivuttiin). Ehkä minulla on jotain sairaita ennakkoluuloja, mutta taidan kyllä oksentaa, jos kelmiparitusficciä joudun lukemaan.

Tulin vaan kertomaan hienosta kääntymisestäni myös slashin kannalle (tietyissä rajoissa). :D
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Poissa toyhto

• Vuotislainen
    • LJ
« Vastaus #66 : Kesäkuu 30, 2007, 20:26:57 »
Lainaus
Minulle Remus näyttäytyy sellaisena hahmona, joka tekee S/R-parituksesta kuin vanhan tavallisen avioparin elämänkerran, villasukkia, pullanleivontaa ja perheriitoja.

Minusta taas Sirius/Remus on parituksena mielenkiintoisempi kuin Sirius/James jo senkin takia, ettei Remus ole aivan niin näkyvä ja "helppo" hahmo kuin James. Totta, Remus on paljon rauhallisempi, mutta hänellä on oma traaginen ihmissusiongelmansa ja vaikka hän ei ole luonteeltaan yhtä esiintyöntyvä kuin James tai Sirius, häneltäkin löytyy kelmimäisyyttä siinä missä toisiltakin. James taas on hyvin samanlainen kuin Sirius, vaikkei häneltä löydykään vaikeaa kotitaustaa eikä hän ole ehkä aivan yhtä spontaani ja kirkkaalla liekillä palava kuin Sirius, vaan jää ehkä hivenen etäisemmäksi. Ei minulla ole mitään James/Sirius -paritusta vastaan, mutta koska hahmot ovat niin samankaltaisia, tuo paritus jää ehdottomasti mielestäni paljon latteammaksi kuin Remus/Sirius.

Ja kyllä Remukselta löytyy luonnetta! Minun silmissäni Remus on kai lähinnä sellainen hiljainen kärsijä, älykäs ja puhuu vähemmän kuin ajattelee, mutta osaa silti tarttua hetkeen. Sirius taas on melkein Remuksen vastakohta, spontaani ja helposti kiihtyvä, suurisuinen ja itseään esiintuova. Vastakohdat tasapainottavat toisiaan ja näiden kahden tapauksessa luovat ainakin mielenkiintoisen asetelman.

Täytyy vielä sanoa, että vaikka olen lukenut melko paljon Sirius/Remusta ottaen huomioon sen, etten muutenkaan ole ficcejä mitenkään tuhottomia määriä lukenut, en ole pahemmin törmännyt Sirius/Remus-fluffiin, vaan löytänyt sen sijaan paljon hyviä, synkempisävyisiä tarinoita noista kahdesta. Uskon kyllä, että heistä on paljon fluffia, mutta myös sitä tragiikanmakuista Sirius/Remusta kyllä löytyy etsivälle.
Half the work that is done in the world is to make things appear what they are not.
- E.R. Beadle

Poissa Henriqe

• Ikuinen uneksija
  • Vuotislainen
« Vastaus #67 : Elokuu 08, 2007, 18:32:06 »
Lainaus
Mihin vaiheeseen J/S:lle edes jäisi tilaa?

Itse tykkään James/Siriuksesta juuri sen esteiden takia. Omissa mielikuvissani James ei kehtaa näyttää olevansa erilainen, yrittää kovasti olla normaali ja "päättää" rakastua Lilyyn. Silti syvimmät, mutta piilotetut tunteet hänellä on ystäväänsä kohtaan. Suhde kehittyy hiljalleen salassa, mutta James menee naimisiin, koska niin kuuluu tehdä. Sirius sitten katkerana yrittää esittää kunnon bestamania, jotta saisi edes osan Jamesia, ystävyyden, itselleen.

Ehkä pidän James/Siriusta paljon luonnollisempana ja aidompana kuin James/Lilya sen takia, että heillä on kirjoissa yhteisiä kohtauksia joista näkee, miten he pelaavat yhteen. Lilysta ja Jamesista vain kerrotaan heidän rakastuneen, mutten ole koskaan osannut mieltää sitä, koska ainoassa heidän yhteisessä kohtauksessaan Lily tuntuu vihaavan miestä, eikä heillä ole mitään yhteistä.

Ja ehkä myös monet mahtavat lukemani J/S-ficit vaikuttavat asiaan. Erityisesti näitä suosittelen.
Kaikki ficcini täällä

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #68 : Elokuu 22, 2007, 20:42:47 »
Olen lukenut ainakin romaanillisen fikkejä kirjojen loputtua (en koskaan ennemmin), ja nyt olen kerta kaikkiaan niin omaksunut vaihtoehtoisen todellisuuden, etten voi ajatellakaan muuten: Remus ja Severus ovat luodut toisilleen. Tonks on voinut olla kuvioissa, muttei haittaa, Remus tuntee kuitenkin enemmän vetoa miehiin ja ymmärtää sen ennemmin tai myöhemmin. Miesten myrskyisä menneisyys ja luonteitten kompleksit tekevät jutusta vain haastavamman, miten he päätyvät toistensa syliin. Nelikymppisinä vasta kuitenkin, mieluiten luen tarinoita, jotka seuraavat Rowlingia niin pitkälle kuin mahdollista
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Darth Idril

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Elokuu 23, 2007, 20:49:11 »
En enää lue kovin paljoa HP-ficcejä, mutta jos luen niin luen yleensä heteropareja.

Harry/Luna: Mielestäni Harry ja Luna olisivat suloinen pari, sillä molemmat tietävät miltä tuntuu menettää läheinen ja joutua kiusatuksi. Myös se, että he ovat ystäviä jo kirjoissa on hyvä pohja rakentaa jotain muuta.

Sirius/Hermione: En ole ikinä pitänyt Ronista, joten periaatteessa minulle sinänsä kelpaa Hermione kukatahansa (kunhan vain ei joku puhdasverisyys-intoilija), mutta jotenkin kun luin yhden hyvän ficin tällä parituksella rupesin pitämään siitä todella paljon ja nykyään näen kaikkialla viitteitä kyseiseen pariin, vaikka olen varma, että Rowling ei olisikaan tarkoittanut heidän välilleen mitään.

Remus/Tonks: Ihana pari ja rakastuin siihen ihan heti. En keksi mitään muuta sanottavaa, mutta minua eivät ikäerot häiritse (kuten myös toisesta suosikki paristani huomaa).

Luin kerran crossover ficin jossa Ginny oli lesbo ja seurusteli X-menin Jubileen kanssa ja rakastuin kyseiseen paritukseen enkä enää voi shipata Ginnyä kenenkään muun kanssa (Jubileeta kyllä shippaan ties kenen kanssa).

Yleensä crossoverit eivät toimi, mutta kun ne toimivat niin ne ovat todella hyviä ja jotkut ovat jopa saanneet crossover parit toimimaan esim. Ginny/Jubilee ja Remus/Phoebe Halliwell ovat olleet lukemissani crossovereissa toimivia pareja.

Todella monessa muussa fandomissa olen incest/twincest shipperi, mutta Harry Pottereihin kyseiset parit eivät vain sovi. Tosin joskus luen Fred/George ficcejä, sillä ne ovat tavallaan suloisia vaikkakin myös häiriintyneitä.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Syyskuu 04, 2007, 13:57:08 »
Ehdottomasti lempiparitukseni on DRACO/HARRY. Sen kun ensimmäistä kertaa kuulin olin sillee miksen oo ennen tajunnu. Kaikkihan on selvää poikien rakkauteen.

toinen yks ehdoton suosikki on RON/HERMIONE. Tyyppien rakkaustarina on selvintä ehkä koskaan.

myös ehkä lievästi huumori paritus mutta toimiva on FRED/GEORGE.

myös JAMES/SEVERUS on sellane aika kiva paritus.

Yks paritus jonka kuulin olin sillee "WTH?!" mutta ku katoin kyseisen videon parituksesta olin et kyl tämäkin toimii. (seassa oli kylläkin liikaa H/D.ta) Mutta paritus oli siis RON/DRACO

Myös SIRIUS/JAMES JA REMUS/JAMES on kans sellasia joita kattelee. :)

Mutta kun nyt kerran tällänen suosikkiparitus on ni mun on tähän pakko laittaa myös parituksia joita en voi sietää.

kuten esimerkiksi:

HARRY/GINNY
mä en edes ymmärrä ku on puhuttu et Harry seurusteli Ginnyn kanssa. Ni koska muka? xD Chon kanssa poika seurustelikin mutta koska se muka Ginnyn kanssa on ollu?

HARRY/SEVERUS
On jotenki niin sairas paritus että huh.

ja seuraavalle nauroin kippurassa mutta en tykänny paritus oli Harry/Dumbledore.

Anteeks niille jotka tykkää mut miun mielestä Ginny ON lesbo. Ja se on ihastunu Hermioneen! :)
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Chinoz

• Nuorallatanssija
  • Vuotislainen
  • That was then, this is now
    • Blackout
« Vastaus #71 : Syyskuu 11, 2007, 15:05:57 »
Olen lukenut ficcejä ties millä parituksilla, niin ihanilla kuin aivan kamalillakin.

Ehdoton suosikkini kaikista parituksista on Harry/Draco. Sopivat toisilleen kuin nakutettu ja ja... en vain osaa sanoa. Kirjoittelen itsekin ja noista kahdesta on eniten sitä tekstiä tainnut tulla.

James/Sirius. Kelmirakkaus <3 Parhaat ystävät jotka kuolisivat toisensa puolesta, mikä sen kauniinpaa, varsinkin kun amor on asialla ;) Pidän Lily/James parituksesta aika paljonkin, mutta kaikkein parhaiten James sopii Siriukselle ja Sirius Jamesille. Näin se vain on. Piste.

Sirius/Remus. Hyvä paritus sinäänsä, mutta se ei vaan pure niin hyvin kuin James/Sirius.

Ah ja tietenkin. Fred/George, olen lukenut yhden ainoan ficin näistä kahdesta, mutta se riitti. He sopivat yhteen ja ovathan he muutenkin erottomattomia, ihana pari <3

Ja kaikki lempiparini olivatkin näitä slash pareja. Ei voi mitään :) Inhokki pareja ei sinänsä ole, mutta sitten on niitä juu ja jaa pareja. Harry/Sirius näyttäytyy tälläisenä parina. Parina he ovat kauniita, ymmärtävät toisiaan, rakastan vain tätä, mutta sitten tulee se mutta. En hyväksy lapsi/aikuisrakkautta sinänsä, sillä se vain tuntuu olevan jotenkin väärin, varsinkin jos ikäero menee suureksi. Ja toisaalla Sirius sopisi Harrylle paremmin isähahmoon kuin rakastettuun. Äh, en tiedä pitäisikö tykätä vai vihata.

Lisäksi myös James/Lucius on näitä juu ja jaa pareja. Toisaalla pidän tästä parituksesta, toisaalla en.
Jokaisella askeleella, voit viedä henkeni.
Jokaisella askeleella, voit parantaa haavani.

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
« Vastaus #72 : Syyskuu 16, 2007, 20:03:53 »
Mutta toisaalta, kun kaikki potterhahmot tuntuvat fickeissä innostuvat samasta sukupuolesta, taitaa velhosuku tyssätä siihen. Eihän sitä harryn ikäluokkaa ole kuin 40 henkilöä suunnilleen. Ja joku Harru/Kalkaros on kyllä aika oksettava pari, Kalkaroshan on päälle kolmekymmentä ja Harry alle kaksikymmentä. Eivätkä nämä henkilöt sovi ollenkaan yhteen. Yäk.

Harry/Malfoy on kyllä aika kummallinen pari, tyypithän inhoavat toisiaan, ovat täysin erilaisia, malfoy on raukka ja inhottava. Ja kaikki tekevät Harry sydän Draco novelleja. Lähes kaikki. Huomasin sen kerran kun fickejä selailin.

Fred/George! ONKO SELLAISIAKIN! Hyi he*****i! Kauheavat! Kyllä sen ymmärtää, että kaksoset ovat kavereita ja hyvin läheisiä sellaisia, mutta... en keksi edes oikeaa "haukkumasanaa" kaksosveljeksille, jotka rakastuvat toisiinsa. Yäk.

Hermione ja Tom valedro? Eikö siinä ole hieman ikäeroa?
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Syyskuu 18, 2007, 19:40:22 »

Harry/Malfoy on kyllä aika kummallinen pari, tyypithän inhoavat toisiaan, ovat täysin erilaisia, malfoy on raukka ja inhottava. Ja kaikki tekevät Harry sydän Draco novelleja. Lähes kaikki. Huomasin sen kerran kun fickejä selailin.

Fred/George! ONKO SELLAISIAKIN! Hyi he*****i! Kauheavat! Kyllä sen ymmärtää, että kaksoset ovat kavereita ja hyvin läheisiä sellaisia, mutta... en keksi edes oikeaa "haukkumasanaa" kaksosveljeksille, jotka rakastuvat toisiinsa. Yäk.

Hermione ja Tom valedro? Eikö siinä ole hieman ikäeroa?

Pakko kommentoida.:

H/D tota eks sitä sanotakki niin et viha ja rakkaus on ihan H*******In lähellä tosiaan. Ja mitä enemmän vihaa sitä enemmän rakastaa. xD Sori, oli pakko

Reta: Kuten jus Zanzibar sano tosta Tom/Hermionesta. En yhtää ihmettele jos ihastus Tomiin koska sehä oli aika namu. :P

Kaksoset itte kirjotin ensimmäisen kaksosficcini. Okei pakko myöntää et se kuulostaa aika sairaalle mutta sitä oli aika sulosta kirjottaa. Ja kuitenki ku on nii läheisiä toisilleen nii.. :)

Se oli haaste-/kokeiluficc jonka kirjotin kaksosista. :)
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Henriqe

• Ikuinen uneksija
  • Vuotislainen
« Vastaus #74 : Syyskuu 18, 2007, 21:41:59 »
Lainaus

Pakko puuttua tähän ^^ Minusta ylläoleva ei ole oikea tapa ilmaista mielipidettään, minä nimittäin ainakin hieman loukkaannuin F/G-shipperinä tästä. Eikö mukavampi tapa olisi ollut vaikka kertoa, ettei ymmärrä, miten joku saattaa parittaa Fredin ja Georgen toisilleen ja että pitää itse sitä outona eikä lukisi, vaikka eteen osuisikin. Kiroilu, vaikkakin tähtien avulla, loputon mollaaminen ja täysin suora tyrmäys eivät ole kivaa luettavaa. Antaa jokaisen tykätä mistä haluaa ja ilmaistaan mielipiteemme sivistyneesti, jooko?
Kaikki ficcini täällä