Kirjoittaja Aihe: Paritukset  (Luettu 13943 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

figappel

• Ankeuttaja
Paritukset
« Vastaus #25 : Maaliskuu 14, 2006, 20:07:19 »
Hermione/Severus. Kyllä. Siis tottakai Hermione aikuisena. Mutta kaksi niin älykästä ja onnistunutta hahmoa. (Auralle terkkuja:) Siis taitavan kirjoittajan käsissä. Tämä paritus on ylitse muiden! Aivan paras. Mutta. Ongelmat tässäkin. En kestä lälly-kalkaros juttuja.

Tonks/Remus Tästäkin saa aivan ihania ficejä. Pidän niin kummastakin, ja luonteet menevät hyvin yhteen, vaikka erillaiset ovatkin.

Tonks/Severus Tästä vain ei tahdo löytyä kunnon ficejä. Lukisin niin mielelläni. Nämä luonteet nyt vain sopivat hyvin yhteen. Tonks on niin persoonallinen, ja Kalkaros älykäs ja vahva hahmo.

Eivätkä Remus/Hermionekaan mitään pahoja ole. Tai Severus/Remus. (Mitä? Minäkö muka joku Herm/Sev/Tonk/Rem fani? Mistä niin päättelet?)

Poissa Varoituskolmio

• Vuotislainen
Paritukset
« Vastaus #26 : Maaliskuu 29, 2006, 19:00:12 »
Siitä on aikaa kun viimeeksi tänne kirjoitin ja sellai, niin ajattelin päivittää- listata lisää mieltymyksiä.

Eli H/D:n, J/S:n ja R/S:n jo mainitsin ja syyt, eivätkä ne ole pahemmin horjuneet. Paitsi että en lue James/Siriusta enää yhtään niin paljon kuin joskus. En tiedä miksi. Jotenkin silloin ensiksi James oli ainut kenen kanssa minä saatoin lukea Siriusta, jotenkin vielä herkissä oloissa Orderin jälkeen miusta oli väärin parittaa Siriusta kenellekään. James on nyt James ja myös kuollut.. Joten. Se jotenkin toimi ja on kuumaa.

Kuitenkin nykyään ehkä toisiksi lempiparitukseni, tiettyinä hetkinä lempiparitukseni, on Harry/Sirius. Aivan mahtava. Tosin juonikuviota 'Harry on aivan kuin James' en kestä. Ja sitäkin vain sen takia kun uskon näiden kahden väliseen suureen rakkauteen ja se ahdistaa liikaa.

Über-kuumat ja ällö-siirappiset Harry/Siriukset ovat top5 lukemisissani, harmi vain kun niitä ei ole liikaa. Jälleen kerran Siriuksen kuoleman aiheuttamat surulliset angstailut ahdistavat minua liikaa ja itken kuin saavista kaataisi, mutta jos uskaltaa niin nekin ovat hyvää luettavaa.

Harry/Lucius. Tässä parituksessa on kanssa jotain mielettömän kivaa. Ja synkät, angstiset sekä väkivaltaiset ficit ovat kerrankin se mikä toimii parhaiten minulla. Harry/Lucius-fluff kun on jotain mitä on hankala edes käsitellä päässä. Siis kyllä minä sitäkin ilomielin järkyttävänä fluff-fanina luen, mutta olen ficcailuhistoriani aikana about puoli kertaa lukenut edes hieman uskottavaa H/L-söpöilyä.

Mikä parituksessa viehättää, niin sen vaarallisuus, Harry/Luciuksessa saattaa ehkä useiten nykyään törmätä 'väreet kulkevat selkäpiitäni'-ilmiöön. Ja Lucius on hiton kuuma ja Harry on hiton aah, ja Lucius ja Harry yhdessä..

Fred/Georgeakin pystyy pääparituksena jonkun ficin lukemaan. Sivuparituksena minun kohdallani se ehkä toimii parhaiten, mutta jos Fred jonkun kanssa harrastaa, niin Georgen. Twincest näillä kahdella on erittäin kivaa luettavaa. Vaikka minä "en lue insestiä". Se oli vitsi.

Harry/Sirius/Remus- 'paritus' on myös erittäin antoisaa luettavaa. Ikävää kun tätäkään ei niin paljon tapaa, olen lukenut ehkä kolme koko elämäni aikana. Mutta ihan hiton hyvä kuitenkin. Maeglin Yedin To See the Human Soul to Take Wing- ficci on yksi noista 'ehkä kolmesta' ja aivan erittäin loistava ja ihanan pitkä ja hitto miten hot Ivan on.
“It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.”

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • erinomainen ihmislapsi
Paritukset
« Vastaus #27 : Huhtikuu 02, 2006, 17:05:45 »
Fred/George
I love twincest. En minä osaa ajatella, että esim. Fred seurustelisi Angelinan kanssa. Fred ja George ovat kuitenkin Pottereissa niin läheisiä (luultavasti), että en halua edes ajatella että kummallakaan olisi mitään kenenkään ulkopuolisen kanssa. Eiei.
Muuten minä en pidä insestistä, ainoastaan jos se on Fred/Georgea. Harmittavaa kyllä on, että hyviä F/G ficcejä on harvoja. Parhaimmat olen lukenut englanniksi, enkä muista mistä. Itse kirjoitan aika paljon F/G:tä, mutta yhtään en ole laittanut minnekkään esille. F/G:ssä tarvitaan tunnelmaa, enkä minä osaa tuoda sitä esille. Mutta että tämä ei nyt menisi kokonaan siihen että osaanko minä kirjoittaa, niin lisää tästä parituksena.
Kuten Layniekin mainitsi, niin ajatuksena F/G on etova, mutta hyvin kirjoitettuna, se ei ole sen etovampaa kuin joku Lily/James parituskaan.

Toiseksi suosikikseni on noussut Sirius/Remus. Se saattaa kyllä suurimmaksi osaksi johtua siitä, että rakastan Afrikan kuninkaan ficciä Tyhmän Wertherin 10 kärsimystä.
Mutta, F/G on silti ikuisesti ykkönen.
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

Poissa jossujb

• Kardinaali
  • Vuotislainen
Paritukset
« Vastaus #28 : Elokuu 25, 2006, 11:57:16 »
Pidän parituksista, mutten useinkaan pidä sitä hirveän merkittävänä tekijänä ficissä. No harvemmin olen lukenut kaikkein tavallisimpia parituksia, mutta jotkut ovat oikein hyviä. Draco/Harry paritus on niin yleinen, etten aina viitsi lukea, vaikka se olisikin hyvä jos vain vaivautuisi lukemaan. Olen outojen ja harvinaisten paritusten kannalla.

Suosikki parituskseni, eräänlainen pieni fiksaationi on Severus/ Lucius, joista vain yhden ( allekirjoituksessa ) olen kirjoittanut tänne. En pidä ryppyotsaisuudesta, mutta tässä parituksessa mieleeni tulee kaikkea kamalaa angstin/ muiden hirvitysten syövereistä. Tätä paritusta voisin kirjoittaa yötäpäivää, niin paljon pidän siitä, vaikka en yhtään pidä Luciuksesta. Severus on aivan paras hahmo, ja en ole vain saanut ( huom. vielä ) onnistunutta paritusta kenenkään muun kanssa.

Erikoiset paritukset luen lähes aina, sillä on kiva huomata jotain uusia tuulia, sillä henkilöitä on paljon. On vähän tylsää, jos vain aia keskittyy samoihin, kun monista sivuhahmoistakinvoi repiä niin paljon kiinnostavaa.
"No-one expects the Spanish Inquisition!"

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
Paritukset
« Vastaus #29 : Elokuu 26, 2006, 11:31:38 »
Omalta osaltani on paljonkin parituksesta kiinni, luenko jotain ficciä vai en. En voi sietää slashia, inhoan sitä yli kaiken, joten sitä tuskin tulen koskaan vakituisesti lukemaan, ehkä joskus tietyn mielialan yllättäessä voisin lukea yhden tai ehkä peräti kaksi. Het on sitten jo ehdottomasti enemmän se ns. 'minun juttuni', ja juuri sellaista lähinnä enimmäkseen luenkin. Jos nyt kuitenkin siirtyisin takaisin itse aiheeseen eli parituksiin.

Omiksi suosikkiparituksikseni voisin nimetä kaksi perinteistä mutta aina yhtä sokerisen ihanaa tosi-paritusta, eli Lily/James ja Harry/Ginny. Ulkonäöllisesti nämä neljä paritettavaa henkilöä kieltämättä muistuttavat toisiaan, joten ei välttämättä ole kovinkaan suuri ihme, että juuri nämä paritukset kiehtovat ja jaksavat kiinnostaa minua eniten. Perusteluiksi voisin tarinoida L/J - parituksen kohdalla sen, minkä moni muukin minua ennen tänne topicciin kirjoittanut onkin jo sanonut; on mielenkiintoista lukea eri kirjoittajien eri näkemyksiä näiden kahden tarinasta aina Lilyn lämpenemisestä Jamesin aikuistumiseen.

Mitä taas H/G - paritukseen tulee, sitä onkin jo vaikeampi perustella, sillä olen aina pitänyt siitä ns. 'muuten vain'. Jotenkin se vain on aina niin piristävää luettavaa, johon en taida kyllästyä koskaan. Onhan se mielenkiinto sitä kohtaan hieman lopahtanut, kun se vaihtui ficci-todellisuudesta PP:ssä peräti kirjatodellisuuteen, mutta, kuten sanottu, sitä vain jostain syystä jaksaa lukea kerta toisensa perään, koska eihän siitäkään ole kukaan tasan yhtä ja samaa tarinaa kehitellyt. Ja nythän tuolla ficciosastolla pursuaa mielin määrin ficcejä, joissa pari palaa uudelleen yhteen, joten ei kyseisen parituksen lukumahdollisuus ole suinkaan loppunut, eikä minun lukuintonikaan sen puoleen. ^^

En tietenkään lue vain ja ainoastaan kyseisillä parituksilla varustettuja ficcejä, mutta nuo olivat kuitenkin ehdottomia suosikkejani. Myös Tonks/Remus on virkistävää luettavaa useimmiten, vaikka sekin lähinnä vaihtelee mielialan mukaisesti. Ginny/Draco on myös yksi niistä parituksista, jotka tietynlaisen kapinamielen yllättäessä kohoaa jopa H/G:n yläpuolelle, mutta sitäkään ei kuitenkaan tapahdu kovinkaan usein. ;>
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Poissa Vadelmafairy

• Metalfairy
  • Vuotislainen
  • Poissa 11.8 asti
Paritukset
« Vastaus #30 : Lokakuu 21, 2006, 20:23:09 »
On sellaisia parituksia, joita inhoan, sellaisia, joita luen, ja sellaisia, joista pidän. :)

En pidä ollenkaan Harry/Draco -parituksesta. En kertakaikkiaan pidä. Olen lukenut tällä parituksella tasan yhden ficin, joka oli hyvä, mutta en siltikään pidä parituksesta. Se on vaan niin... Harry ja Draco, jotka vihaavat toisiaan, yhtäkkiä alkavatkin tuntea toisiinsa vetoa? Yäk! Joskus saattaa löytyä joku poikkeus, jossa pystyn lukemaan tuonkin parituksen, mutta sen täytyy olla jo todella hyvä. Tällä parituksella kirjoitetut tarinat ovat nimittäin usein niin kliseitä täynnä, ettei mitään rajaa. Ja se, jos mikä, on ärsyttävää.

En pidä paljoa muistakaan slash- parituksista, ne eivät vain mene minulta. En edes halua ajatella mitään Sirius/Remus- tai James/Sirius- tai muista kelmiparituksista (ehkä jompikumpi saattaa mennä juuri ja juuri tarpeeksi alhaisella ikärajalla ja tarpeeksi pienenä määränä). En pidä myöskään Ron/Harry- parituksesta. Näistä slasheista yleensä - minusta tuntuu niin surrealistiselta lukea parhaista ystävistä yhtäkkiä suutelemassa toisiaan tai roikkumassa toistensa kaulassa. Eli ei slashille.

Sirius/Lily, Lily/Peter ja Lily/Remus ovat myös niin... James/Lilyovat niin suloisia yhdessä, että en osaa ajatella (tai en edes halua ajatella) Lilyä kenenkään muun kelmin kanssa. He ovat jollain tapaa sellainen unelmapariskunta, että mielialasta riippuen se on joko ihanaa tai ärsyttävää. Olen myös äärettömän ihastunut ajatuksesta Lilystä ja Snapesta yhdessä - se yksinkertaisesti kuulostaa niin söpöltä (vaikka kuvitella sitä draamaa, mitä Jamesin kanssa syntyisi).
Tonks/Remus on mielestäni todella suloinen paritus. On niin söpöä, että sellainen nuori, kaunis (halutessaan) yms rakastuu itseään aika lailla vanhempaan mieheen, joka on kaiken lisäksi ihmissusi. Ihana paritus. Vaikkakin en osaa nähdä, että tästä aiheesta voitaisiin kirjoittaa minkään muunlaista ficciä kuin a) ääretöntä söpöilyä tai b) Remuksen tai Tonksin angstausta (tämä on haaste...). Vaikka söpöilykin on ihan ok, kun on tuollaisesta parista kyse.

Ginny/Harry -parituksesta pidin todella. He olivat mielestäni todella suloisia yhdessä, mutta nykyään paritus alkaa tuntua jo niin loppuunkulutetulta ja rasittavalta. Pidän harvoissa tapauksissa. Ginny/Dracokin on sen sijaan kiva paritus. Haluaisin itse osata kirjoittaa tätä paritusta, vaikka se onkin tavallaan niin nurinkurinen. Verenpetturi ja itse Puhdasveristen ylpeys yhdessä... Voin vain kuvitella minkälaista draamaa tästäkin saisi!
Harrya en osaisi kuvitella oikeastaan kenellekään muulle kuin Ginnylle (vaikka en suuremmin pidäkään parituksesta). Harry on jotenkin aivan liian sileä hahmo aritettavaksi suurten persoonallisuuksien kanssa. Joskus muutama vuosi sitten olin ihan hulluna Harry/Hermy -paritukseen, mutta (Luojan kiitos) se on mennyt ohi.

Ron/Hermione -parituksessa on aivan sama juttu kuin Harry/Ginnyssä. Paritusta on jauhettu niin paljon koko kirjasarjan aikana enemmän ja vähemmän suorasti ja tästä on kirjoitettu niin monta ficciä ja muutenkin, että en oikeastaan enää välittäisi lukea tätä. Ron ja Hermione kuitenkin jollain tapaa ansaitsevat toisensa kaiken tuon ajan jälkeen, enkä toisaalta osaisi kuvitella kummallekaan kamalan montaa muuta vaihtoehtoa (ai enkö?).
No, Ronille osaisin kuvitella tasan yhden parin, joka on Luna. Muistini mukaan Ron jollain tapaa pilkkasi vitoskirjassa Lunan uskoa kaikenlaisiin "omituisiin" otuksiin, minkä takia pariskunnan välille saatainiin ihan mukavasti jännitettä. Muutenkin, kuvittelen, että Ron olisi sellainen henkilö, joka pystyisi ymmärtämään Lunaa, vaikka tyttö onkin sellainen kuin on. Paritus on mielestäni todella söpö ja kirjoituksen kannalta toimiva. Lavender/Ron sen sijaan on kamala paritus. Kaiken sen yltiöpäisen "kielet toistensa kurkussa"-tyylisen nuoleskelun jälkeen olen alkanut lievästi sanottuna tuntea syvää inhoa Lavenderia kohtaan. Hän on sanalla sanoen raivostuttava ja tunnen hänen käytöksensä ansiosta HPB:ssä Hermionea kohtaan syvää myötätuntoa.
Hermione-parituksista sekä Hermione/Draco, että Hermione/Snape -paritukset kuulostavat aika houkuttelevilta suoraan sanoen. Tässä tulisi taas lisää näitä nurinkurisia viha/rakkaus -suhteita. Vaikka en oppilas/opettaja-parituksista Harry Pottereissa olekaan kovin innostunut, Hermy/Snape voisi toimia. Heidän välilleen tuskin olisi vaikeata saada oikeanlaista jännitettä, mikä on varma myös Dracon tapauksessa.
Luna/Neville -paritus olisi mielestäni myös äärettömän suloinen - he tuntuvat ymmärtävän kirjoissakin toisiaan niin älyttömän hyvin. Toisaalta heidän ystävyytensä on jollain tapaa niin uskomattoman kaunis, että en tiedä sopisiko sitä pilata.

Mary sue -parituksista en pidä (jos Sharran Memorya ja Pakkaskukkia ei lasketa). Nämä kaikki Sirius/MS, Remus/MS -paritukset ovat niin loppuunkulutettuja ja aina niin samanlasia, etten enää jaksa niitä hirveästi lukea. Muiden kanssa ei Mary Sueita ole taidettu paljoakaan parittaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2008, 16:54:51 kirjoittanut Vadelmafairy »
Life is only a flash of light in this darkness. Love is only a faith for tomorrow with you.
Or then not.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
Paritukset
« Vastaus #31 : Lokakuu 21, 2006, 21:27:22 »
Täten olen julistava, että olen kokenut kaksi uutta valaistusta paritusten synkässä maailmassa. Itse asiassa koin valaistukset jo jonkin aikaa sitten, mutta huomaan, etten ole niitä tänne käynyt lisäämässä. joten, tässä, olkaa hyvät:

Lucius/Percy
Percy todellakin nousi ministeriössä huomattavan nopeasti. Ja Luciuksella on rahaa, valtaa, suhteita ja terävä äly. Ja Percy on kunnianhimoinen nuori mies. Ja nyt, kaikkihan seuraavat minun ajatuksenjuoksuani, vai mitä? Mutta mitä Lucius siitä saa, no, ehkä hänelle riittää pelkkä nuori liha, niin kuin rakas ystäväni kerran sanoi.

Severus/Draco
En ole oikein varma, mikä tässä kiehtoo. Vaikka täytyy myöntää, että HBP'n luettuani minulla oli vahva tunne, että Severuksella oli suhde kaikkiin Malfoyhin. Tämä paritus vain tuntuu niin kovin herkulliselta: kielletty opettaja/oppilas-suhde, mutta eihän Draco sääntöihin alistu, ja Sevvy ei vaan kerta kaikkiaan pysty vastustamaan Dracoa.

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Paritukset
« Vastaus #32 : Marraskuu 09, 2006, 18:16:39 »
Maailman ihanin paritus on kyllä Sirius/Regulus. That's all. Olen suunnitellut kirjoittavani useita kertoja heidän vihasuhteestaan, joka muuttuu rakkaudeksi ihan niinkuin H/D, josta en liiemmin välitä (mutta sama idea, tietenkin). Mutta ei huumorilla Sirius/Regulus, missään tapauksessa. En kirjoita heistä, koska en osaa.

Seuraava lempiparituksistani on tietty toisilleen kuuluvat Hermione/Ron. He vain yksinkertaisesti täydentävät toisiaan. Ron on suloinen höpsö ja Hermione - nojoo, kiltti, järkevä, sisukas ja pahasuinen. En todellakaan osaisi kuvitella Ronille ketään muuta kuin Hermionen (korkeintaan Fleurin).

Sitten pidän myös Sirius/Remus parituksesta, aika samat selitteet kuin tuolla Hermyn ja Ronin kohdalla. Mutta sanottakoot, tykkään myös sellaisesta tunteettomasta rakkaudesta hyvänä esimerkkinä Lucius/Narcissa. Kai heillä joitakin tunteita on, mutta olen kuvitellut heidät aina eri huoneissa nukkujiksi. Myös Severus paritettuna jollekin oppilaalle iskee, jostain syystä, vaikka kun ajattelee sitä todellisuudessa niin vähän kuvottavaa. Mutta aina kun tulee vuotikseen, avautuu uusi maailma.
Tuolla oli tuollainen kuin Lucius/Toffee, joka kuulosti erittäin kiinnostavalta :D
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Poissa Afrikan kuningas

• Vuotislainen
Paritukset
« Vastaus #33 : Joulukuu 01, 2006, 00:33:17 »
Are you, like, asking me?
Sirius/Remus tietysti.

Se on uskottava ja moniulotteinen. Paritusta pidetään usein helppona, haasteettomana ja hempeänä, mutta todellisuudessahan se on kaikkea muuta. Valitettavasti se on saanut ällöttävän fluff-leiman ja sitä kuvaillaan aivan liian usein sanalla "söpö", mitä vastaan olen nyt muutaman vuoden ankarasti taistellut. :D Tottahan on, että jos sen tyyppistä etsii, S/R on helppo paritus, ja siitä kirjotetaan usein kevyesti - mikäpä ei auttaisi pään tyhjentämiseen niin kuin kunnon Boys' dormitory fluff...

Pidän S/R:ssa siitä, että traagisuutta, dramatiikkaa ja inhimillistä kipua ei tarvitse luoda väkisin uudesta kontekstista, vaan se on kirjoitettu suoraan kansien väliin. Rowling on luonut heille mielenkiintoisen ystävyyssuhteen, ja rakkaussuhteena sillä on aivan täydellinen dramaturginen elinkaari! Aivan Shakespearea! Sirius ei ole pelkkä komea moottoripyörällä lentelevä Danny Zuko, eikä Remus ole mikään ujo lukutoukka - kirjojen perusteellahan Remus on erittäin rohkea, taitava sekä sosiaalisesti että pedagogisesti, ja toimii oman päänsä mukaan. Siriuksen heikkoudet taas tulevat kirjoissa melkein paremmin esille kuin hänen vahvuutensa.

Sirius/Remus, SÖPÖÄ siirappista fluffia? Raastavaa angstia, sanon minä. (okei - kunhan mukana tulee välillä se siirappifluff!!! ;)) (mutta ei SÖPÖYTTÄ)

Sirius/Harry on mielestäni myös mielenkiintoinen paritus, etenkin yhdistettynä Sirius/Jamesiin. Toinen hieman eksoottisempi lempparini, jota valitettavasti ei oikein löydy mistään, on Harry/Firenze (Puuhto!!). Harry-parka on niin kompleksinen jätkä, se ei vaan voi selvitä helpolla rakkauselämässä. Onneks se tajus ihastua Ginnyyn, tai se olis traumatisoinu itsensä iäksi.
Niistä unista havahtuessani suussani oli suloinen maku ja olin varma, että Shosha oli kuollut.
Ficciarkistoni Mustat Lupiinit

Strano

• Ankeuttaja
Paritukset
« Vastaus #34 : Joulukuu 03, 2006, 14:07:07 »
Henkilökohtaisesti, en voi sietää homopareja tai lesbopareja. Se vain sovi Rowlingin luomaan maailmaan, ja kuitenkin haluan lukea hahmoista jotka ovat IC. Kauheimpia parituksia mielestäni ovat :
Harry/Draco: En voi kuvitellakaan sellaista paria, ei ei, se on minun makuuni liian OOC. Muutenkin kaikki missä Harrysta tehdään homo, maistuu pahalta suussani.
Remus/Sirius, Sirius/Harry, Sirius/James ym.: Minusta Sirius on selvä hetero, hänestä EI saa tehdä homoa, eijei.

Lempiparitukseni kautta aikain on Severus/Lily. Nora Meyer vei sanat suustani! Lily on ainoa, joka joskus puolusti häntä oikeuden nimissä, voisin hyvin kuvitella väiden kahden pariksi. Hyviä Severus/Lily -parituksia vain löytyy harvassa... sääli. *tuijottelee Vuotiksen paritusjakaumaa synkkänä* Kuten tuossa alun viestin Vuotiksen paritusjakaumassa näkyy, ei kukaan ole vielä tehnyt ficciä tästä parista ylitse muiden!
Toinen, melkein yhtä ihana paritus on perinteinen ah-niin-kliseinen Lily/James. Se on kaikessa kuluneisuudessaan (kirjoitetaanko se noin, öö?) ihanan turvallinen.

// sitäpä tarkoitin ;)

Poissa Crina

• äxdee
  • Vuotislainen
  • Pilkkupallero
  • Tupa: Mary Sue
Paritukset
« Vastaus #35 : Joulukuu 03, 2006, 17:57:02 »
En nyt osaa ihan suoralta kädeltä sanoa suosikkiparitustani, mutta yksi sydäntäni lähinnä olevista on James/Lily. Se on kulutettu ja muuttuu helposti niin kliseiseksi että ärsyttää, mutta en voi siltikään mitään muuta kuin rakastaa sitä sydämeni pohjasta.

Harry/Luna on toinen. Se on niin suloinen, ja Luna olisi paljon parempaa seuraa Harrylle kuin jokin Ginny. Lunaa paritan myös Ronille, mutta sitä en tee enää niin aktiivisesti. Vaikka he olisivatkin hauska pari.

Petunia/Vernon. Niiden kahden on PAKKO rakastaa toisiaan. Tai ainakin ovat joskus rakastaneet. Inhoan tätä ainaista Petunia-ja-Vernon-eivät-menneet-naimisiin-rakkaudesta-ja-tuntevat-toisiaan-kohtaan-pelkkää-velvollisuutta. Olen muutaman hyvän ficin näistä kahdesta lukenut, mutta haluan lisää. :)

Fred/Angelina. Siitähän on ihan selviä viitteitä kirjoissakin, ja he täydentävät toisiaan mukavasti. Molemmat hauskoja ja räväköitä. Saavat varmasti uskomattomia lapsia. ^^

Ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä Molly/Arthur. Sanoinkuvaamattoman ihana. Rakastan sitä tapaa, jolla heidän suhdettaan kuvataan kirjoissa. Hössöttävä ja äidillinen Molly rauhallisemman Arthurin kanssa täydentävät toisiaan niin... ihanasti. Vuosisadan rakkaustarina. Jonain päivänä vielä pistän näille kahdelle faniklubin pystyyn. (Liittykää Arthur&Molly 4ever-kerhoon, saatte lippalakin ja keksejä... ^^)
Tuli yö ja suuret tähdet, ja hemuli rakasti yhä puutarhaansa. Se oli suuri ja salaperäinen, siellä saattoi eksyä - mutta mitä siitä, siellähän oli koko ajan kotona.

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
Paritukset
« Vastaus #36 : Joulukuu 04, 2006, 16:13:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Strano"
Henkilökohtaisesti, en voi sietää homopareja tai lesbopareja. Se vain sovi Rowlingin luomaan maailmaan, ja kuitenkin haluan lukea hahmoista jotka ovat IC.
<snip>
Remus/Sirius, Sirius/Harry, Sirius/James ym.: Minusta Sirius on selvä hetero, hänestä EI saa tehdä homoa, eijei.

Mutta koska ylijumalatar eli Rowling ei ole sanonut Siriuksen olevan sen enempää hetero kuin homokaan, ei voi sanoa että jompikumpi vaihtoehto olisi IC tai OOC. Row ei ole antanut Siriukselle tyttöystävää eikä sanonut suoraan Sirrellä olleen poikaystävääkään, vaikka jos tykkää lukea rivien välistä niin Sirius/Remus tuntuu melkein IC:lta. ;) Mutta totta, Rowin velhomaailma vaikuttaa kovin patavanhoilliselta, joten epäilen suuresti, että vaikka Sirius ja Lupin olisivat olleet kimpassa he tuskin olisivat juosseet ympäri kyliä kuuluttamassa asiaa.

Ginny/Neville on paritus, jonka tekee mielenkiintoisemmaksi se, että Ginny oli ensin ihastunut toiseen ennustuksentäyttäjäpoikaan. ^^

Poissa Neverlandwitch

• Vuotislainen
  • Vihreä Luihuinen
Paritukset
« Vastaus #37 : Joulukuu 17, 2006, 13:32:57 »
Draco/Harry(ei liian imelänä), Ginny/Draco, Sirius/Bellatrix, Rabastan/Narcissa, Sirius/James...
 Tuollaiset ovat ehkä lemppareita... En pidä Hermione/Ron parituksesta, enkä kaksoset parituksesta.
Ron tai Stan/Rita Luodiko kuulostaa hassulta, mutta mahdolliselta:D
  Regulus/Remus... Regulus/Lily... Hmmm...  Regulus on mielenkiintoinen hahmo, häntä ei näy monessa ficissä loppujenlopuksi. James on ihana. Olen vain kyllästynyt J/L paritukseen jo. Vaihtelu virkistäisi. J/S:P
 Lily on myös kiva hahmo, mutta ajatella, hänet on tuomittu ikuisiski ajoiksi Jamesin kanssa paritettavaksi.
 Mutta tähän hämärän kommentin (josta kukaan ei saanut selvää) loppuun haluan vielä kysyä, tietääkö/suositteleeko joku jotain erityisen hyvää Draco/Harry ficciä. Niitä en ole hetkeen lukenut.
Yhtälailla säälittävä olen niinkuin muutkin, Yksinäinen jos et tuu, ja jos sä sitten tuutkin. Olen sulle kohtelias mutta vain sen verran, että saan sut sänkyyni tämän yhden kerran.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
Paritukset
« Vastaus #38 : Joulukuu 17, 2006, 13:52:24 »
[off] Neverlandwitch: Itse en kyllä eritysemmin pidä slashista, enkä ole sen asiantuntija, mutta tulin kerran lukeneeksi yhtä ficciä jossa sitä lievänä esiintyi... Eli jos pidät tuollaisista lievistä H/D parituksista, niin voisit lukea tämän: Ystävä varjoissa. (Se taitaa tosin olla kesken, tai oli silloin kun minä sitä satuin lukemaan) [/off]

Ja sitten omat lemppari paritukseni... Tykkään lukea ihan Potter-kirjojen "oikeita" parituksia, eli esim. Ron/Hermione, Lupin/Tonks, Lucius/Narcissa jne. En osaa oikein sanoa miksi, mutta en pidä kauheasti Harry/Ginny-parituksesta, vaikka se onkin Rowlingin kehittämä.
Kun taas kelmificeissä myös OC-paritukset ovat ok, ja myös Potter-kirjojen lakia noudattamattomat paritukset menevät, kunhan pysyvät järkevinä.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
Paritukset
« Vastaus #39 : Joulukuu 23, 2006, 18:19:59 »
Hirmun tapaan myös minä tykkään lukea "oikeita" parituksia, enkä oikeastaan tykkää edes lukea mm. Harry/Draco -tyylisiä parituksia, ellei kyseessä ole aivan erityisen mielenkiintoinen ja hyvä fic.
Slash ei vain mene läpi HP-ficeissä, muuten ehkä.

Lempiparituksia ovat Lucius/Narcissa, Bellatrix/Rodolphus sekä nyt myös kirjojen "ulkopuolisena" parituksena Narcissa/Sirius sekä Bellatrix/Lucius. Mutta nuo ovat lähinnä sitten sellaisia mennyttä aikaa kuvaavia parituksia. Mistä sitä itse asiassa voisi tietää, vaikka Siriuksella ja Narcissalla tai Bellatrixilla ja Luciuksella olisi joskus ollut jotakin "sutinaa"? Ei edes olisi kovinkaan kummallista.

Luin muuten joskus Lucius/Toffee -parituksellisen ficin, joka oli aika mielenkiintoinen :)
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

pam

• Ankeuttaja
Paritukset
« Vastaus #40 : Joulukuu 26, 2006, 21:07:17 »
jaahas, taidan olla niitä harvoja jotka eivät ole kiinnostuneet slashista ja muusta homppeli touhusta. :D
Ensinnäkin, lapsi x aikuinen touhuja en TODELLAKAAN ymmärrä, ja mielestäni se on sairasta. (sorry) Toiseksi

Lainaus käyttäjältä: "Möykky"
Jos lähtee parittamaan jotain henkilöitä, se pitäisi sitten myös osata tehdä oikein, koska siitä tulee helposti tahattoman vitsikästä tai sitten vaan pelkästään ärsyttävää.
v

Kunnioitan Rowlingin luomaa maailmaa ja olen kai tässä suhteessa tosikko näitten paritusten kanssa. Joku Harry x Dobby menee jo vähän yli. :D

Homojen vastustaja en ole, en, mutta välillä jotkut jutut menee yli. (oikeesti)
Itse asiassa H x D on ihan kiva paritus. (Samoin Kusti x Mikael, jos joku on lukenut Jalostamon? :>)

Jos joku pari on pakko sanoa niin sitten sanon Lily x James.

Poissa Gwyneth

• propagandisti
  • Vuotislainen
  • nukkuu
Paritukset
« Vastaus #41 : Joulukuu 31, 2006, 13:03:28 »
Olen huomannut, että jostain syystä minulla on erikseen ne suosikkiparitukset, joista haluan lukea mieluiten ja ne suosikkiparitukset, joista itse haluan kirjoittaa.  Jos kirjoitan parhaillani tai suunnittelen kirjoittavani jostain hahmosta tai parista, vältän muiden ks. hahmosta tai parista kirjoittamien fikkien lukemista - minulle käy helposti niin, että jos luen jonkin todella hienon tulkinnan jostain parista tai hahmosta, en yksinkertaisesti pysty enää itse kirjoittamaan siitä.  Esimerkiksi juuri nyt olen kirjoittamassa Lestrangeista, joten kierrän nyt heistä kertovat fikit ja palaan niiden pariin sitten myöhemmin kun olen itse siirtynyt kirjoittamaan muista hahmoista.  Toisaalta usein kiinnostun jostain parituksesta, kun luen siitä kertovan fikin.  Usein on käynyt niin, että jos oma näkemykseni jostain parista tai hahmosta eroaa siitä, mihin fikeissä törmään, innostun sitten kirjoittamaan sen oman näkemykseni fikiksi.  Ja toisaalta kun en enää kirjoita niinkään jostakin parista, on kiinnostavaa siirtyä lukemaan muiden tulkintoja heistä – esimerkiksi Bella/Lucius on pari, josta luen nykyään todella mielelläni kun en itse heistä kirjoita.  Mutta siis, suosikkiparitukseni omissa fikeissäni on tällä hetkellä Bellatrix/Rodolphus.  

Luen melkein mieluiten fikkejä hahmoista ja pareista, joista en itse osaa kirjoittaa tai joita en oikein ymmärrä.  Molly/Arthur ja Alice/Frank taitavat tällä hetkellä olla suosikkiparitukseni lukemissani fikeissä.  Minä en oikein saa otetta kiltalaisista ja auroreista sun muista vastapuolen edustajista, joten heistä on siksi kiva lukea fikkejä.  Ja tuo Weasleyn pariskunta olisi muutenkin kiinnostava.  

Sitten on kaksi paritusta, joista olen oikeasti etsinyt fikkejä kissojen ja koirien kanssa, mutta joista vaan ei oikein löydy mitään suomeksi – englanniksi olen tavattoman laiska etsimään fikkejä.  Kumpikin pari on sellainen, etten edes ole varma, haluaisinko heitä todella paritettavan, mutta kaipaisin fikkejä heidän suhteestaan.  Toinen tällainen pari on Molly/Fleur.  Molly on sellainen voimakastahtoinen ja hallitseva matriarkka, joka on tottunut hoitamaan suurperhettä ja pitämään huolta miehestään ja pojistaan.  Ei olisi helppoa olla Mollyn miniä - onneksi Fleur on itsekin voimakastahtoinen ja reipas tyttö.  Mollyn ei ole selvästikään helppo sopeutua siihen, että hänen poikansa menevät naimisiin, eikä asiaa taida lainkaan helpottaa se, että Fleur on sellainen kaunis ja itsenäinen, voimakastahtoinen tyttö.  Minua huvitti kutoskirjassa Mollyn ja Fleurin ilmeinen valtataistelu ja jäin miettimään, mitä kumpikin oikeastaan tilanteesta mahtoi ajatella ja paljonko kirjan lopun sovinto muutti tilannetta.  Vaikeat miniä-anoppisuhteet ovat aina kiinnostavia ^^  Toinen pari, josta lukisin todella todella mielelläni on Ginny/Tom tai Ginny/Voldemort.  Voldemortin muisto piti Ginnya vallassaan tämän ensimmäisenä kouluvuonna ja vaikka muisto onkin nyt tuhottu, en suostu uskomaan, että se on sen jutun loppu.  Voldemort on jo kerran päässyt Ginnyn mieleen, miksei siis uudestaankin…
"Valistus on vallan ydin!" ~ Nuva Oy
Fikkejäni mm.: Kyllä vaistomme tuntee sen ja Kuinka kuolonsyöjiä tehdään

Unwanted

• Ankeuttaja
Vs: Paritukset
« Vastaus #42 : Tammikuu 20, 2007, 18:55:50 »
Ah, paritukset. Ilman niitä ei lukeminen maistuisi miltään!

Noin vuosi sitten en suostunut lukemaan Potter-maailman parituksista mitään muuta kuin Harry/Ginnya ja Ron/Hermionea. Minun mielestäni oli jotenkin todella ällöttävää, kun huomasin, että jotkut kirjoittavat esim. Harry/Ron tai Harry/Draco parituksista, vaikka hyväksynkin "oikeassa elämässä" homo/lesbosuhteet. Potter-parituksina ei vain tuntunut mielestäni luonnolliselta sellaiset suhteet, pidin vain sellaisista, mitkä Rowling oli itse keksinyt, mikä näin jälkeenpäin ajatellen on todella ärsyttävää.
Nykyään luen vähän kaikenlaisia parituksia. En edelleenkään kyllä tykkää Harry/Draco parituksesta, enkä kyllä liiemminkään Harry/Ronista, mutta nyt ymmärrän ficcareita, jotka kirjoittavat juuri näistä parituksista. Olisi hauskaa kokeilla joskus kirjoittaa parodiaa vaikkapa Harry/Dracosta, sellainen minua kyllä kiinnostaisi.

Nykyään siis tykkään lukea vähän kaikenlaista. Pidän paljon sivuhahmoparituksista, koska sellaiset usein syventävät lukijan käsitystä kyseisestä hahmosta. Itse en kirjoita koskaan sivuhahmoista, mutta tulevaisuudessa varmasti kyllä kirjoitan, kun kyllästyn niihin tavanomaisiin parituksiin. Sivuhahmoparituksissa tykkään aika paljon Lucius/Narcissasta (vaikka en ole paljoakaan lukenut), he kun ovat niin mielenkiintoinen pari kaikessa ylimielisyydessäään ja paremmuudentunteessaan. Minusta on myös kiva lukea Arthur/Mollysta, koska heistä kuitenkin kuullaan Rowlingin kirjoissa paljon, mutta sitten heidän keskeneräisestä suhteestaan taas niin vähän. Pakostikin kiinnostuu ja alkaa janoamaan lisää.
Sitten on vielä Vernon/Petunia. Minusta he ovat aivan mahtava pari, kuin kaksi marjaa, paita ja peppu. Olen jo pitkään miettinyt, että olisi upeaa kirjoittaa heistä ja siitä, miten he oikein tapasivat ja rakastuivat niin, että päättivät perustaa perheen.
Sitten vielä Bill/Fleur. He ovat aivan loistava pari! En ole lukenut yhtäkään ficciä, jossa he olisivat olleet pääpari, mutta varmasti kyllä luen sitten kun löydän jonkun sellaisen, missä juoni on hyvä.

En lue, enkä haluaisi lukea mistään ällöttävästä, kuten vaikkapa... Voldemort/Hermionesta! Siis oikeasti, niin... niin epätodennäköinen pari! Tai sitten vaikkapa Dobby/McGarmiwa - siis yök :D Tai oikeastaan kun miettii, että jos tuollainen paritus olisi jossakin ficissä, minä menisin heti lukemaan sen, koska se on vain niin epätodennäköistä ja luonnotonta. Nauraisin mahani varmaan kippuralle, nytkin naurattaa!

Minä itse tykkään kirjoittaa niistä tavallista, Rowlingin parituksista, jos nyt niin voi sanoa. En voisi kuvitellakaan, että Destinyssä olisi jokin muu paritus kuin Harry/Ginny ja Ron/Hermione. Minä tykkään Ron/Hermionesta, mutta itseasiassa pidän päivä päivältä aina vain vähemmän Harry/Ginnysta... mistäköhän se johtuu, kas siinä vasta kysymys, johon en varmastikaan saa minkäänlaista järkevää vastausta...

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
Re: Paritukset
« Vastaus #43 : Tammikuu 24, 2007, 14:33:58 »
Het-ficeissä suosikkiparitukseni on varmaankin se vanha kunnon Draco/Ginny, harmi ettei D/G-ficcejä enää löydy niin paljoa kuin vielä joskus pari vuotta sitten. Varsinkin tuo paritus toimii silloin hyvin, jos molemmat hahmot ovat IC (tosin tuon parituksen suhteen ainakin jommankumman on melkeinpä pakko olla hieman OOC, mutta anyway) ja jos heidän suhteensa on tarpeeksi uskottavasti kirjoitettu. Mutta enpä oikeastaan tiedä mikä tuossa parituksessa kiehtoo, kai se johtuu siitä että siitä on lukenut niin monta hyvää ficciä ja se oli se ensimmäinen paritus, josta tykkäsin, niin että varmaan se on vieläkin mukana siksi. Vaikka hetin lukeminen onkin vähän vähemmälle jäänyt ^^ Niin ja juu, sellainen paritus josta olen itsekin joskus yrittänyt ficintapaista vääntää, nimittäin Lily/Regulus. Vähän samantapainen kuin tuo Draco/Ginny, mutta kelmien ajoilta. Etenkin jos siihen lisätään vielä kolmiodraama jossa on Jameskin mukana. Purr. Harmi ettei tuota paritusta löydy kovinkaan monesta paikkaa, pitäisi kai itse joskus kirjoittaa se ficci valmiiksi. ^^

Slash-puolella olen lempiparitusteni suhteen mielikuvitukseton. Sirius/Remus ja Sirius/James ovat oikeastaan ainoita parituksia joita Harry Potter-ficeissä siedän. Etenkin Sirius ja James ovat mainio pari, Sirius/Remus ei ihan niin toimiva, mutta kyllä sitäkin mielellään lukee. Ja joo, voisi kai sen Sirius/Regulus-parinkin mainita, vaikka ei ihan niihin suosikkeihin kuulu, mutta hyvä paritus silti. Tosin korkeintaan PG-13- tasolla, NC-17- insestistä en varsinaisesti ole ikinä tykännyt.
Pakko vielä näin jälkikäteen tulla lisäämään tänne Regulus/Barty JR.. Olen joskus tainnut tuosta yhden ainoan ficin lukea, ja sen jälkeen olen koko ajan odottanut että joku kirjoittaisi siitä lisää. Itsekin olen joskus yrittänyt tuosta saada jotain aikaan.

Suurin osa muista slash-parituksista sensijaan menee vähän yli. Esimerkiksi Harry/Dracoa en ole ikinä ymmärtänyt, etenkin kun suurimmassa osassa niistä ficeistä sorrutaan siihen kliseiseen "ensin ollaan heteroita ja vihataan toisiaan, äkkiä ollaankin homoja ja rakastuneita"- juonikulkuun. Nää, ei vain toimi minulle. Eikä myöskään mikään kummallinen paritus, lapsi/aikuis-ficit esimerkiksi, paitsi joissain harvoissa tilanteissa. Ja myös jotkut tyyliin McGarmiwa/Dumbledore-parit ovat vähän liian kummallisia minun makuuni. Draco/Hermionestakaan en pahemmin tykkää, tai ylipäätään mistään, missä pääkolmikkoa joillekuille paritetaan. Ron/Hermione jossain kummallisessa mielentilassa vielä menee, yleisesti ottaen ei.

Toisaalta ainahan se on vähän niin, että melkeinpä mitä tahansa paritusta jaksaa lukea, jos on oikein hyvin kirjoitettu ficci. ^___^
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2007, 22:03:12 kirjoittanut Asoalian »
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa toyhto

• Vuotislainen
    • LJ
« Vastaus #44 : Helmikuu 03, 2007, 23:20:44 »
Käväisin muokkaamassa.

Tämänhetkinen lempparini on ehdottomasti Sirius/Remus. Noissa kahdessa on niin mieletön määrä tragiikkaa, ettei heihin voi olla rakastumatta. Luen kyllä mielelläni silloin tällöin vähän söpömpää ja kevyempää S/R:ää, mutta parhaita minun mielestäni ovat kuitenkin ne tarinat, joissa tulee esiin kaikki ystävien menettämisen ja sodan ja eron ja Azkabanin traagisuus ja kipu.

Muita erityisiä suosikkiparituksia minulla ei nykyään oikein olekaan. Regulus/naispuolinen OC on joskus mielenkiintoinen, mutta en nykyään kauheasti pidä Reguluksen parittamisesta kenellekään. Olen kirjoittanut yhden sellaisen Regulus/OC-tarinan, joka kelpaa minulle fanoniksi, enkä oikein pysty kuvittelemaan Regulusta enää toisilla parituksilla. Muutenkin Regulus on niin vaikea hahmo mielestäni, että kun häntä laitetaan parituksellisiin ficceihin, hänestä usein katoaa pala sielua. Tärkeä pala. Regulus/Remus on jossain määrin mielenkiintoinen hyvin tulkinnanvaraisena, mutta nimenomaan tulkinnanvaraisena. Regulus/Sirius-parituksessa on myös särmää, mutta usein Reguluksen hahmo jää hieman ohueksi ja toisaalta Regulus on noissa ficeissä yleensä niin erilainen kuin minun mielikuvissani, että se ärsyttää.

Het-paritusten puolella tykkään Sirius/Bellatrix-parituksesta jonkun verran. Se paritus on pienessä mahdottomuudessaan ja vaikeudessaan mielenkiintoinen, vaikka ehkä vähän turhan epätodellisen tuntuinen. Myös paritukset kuolonsyöjien ja puhdasveristen kesken ovat usein mielenkiintoisia.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2007, 23:11:35 kirjoittanut toyhto »
Half the work that is done in the world is to make things appear what they are not.
- E.R. Beadle

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #45 : Helmikuu 07, 2007, 09:38:58 »
On siitäkin aikaa, kun viimeksi tähän topsuun kirjoitin. (Liiankin kauan, muistelen ihan kauhulla ensimmäisiä viestejäni)

No siis sen sanon, etten ole paljoa muuttunut, Harry/Hermione on edelleen hyvin lähellä sydäntäni. Olen nykyään sitä mieltä, että he eivät oikein toimi yksikseen, tai no, Harry ei toimi yksikseen, mutta yhdessä heistä tulee hyvä kokonaisuus, josta on miellyttävä lukea ja kirjoittaa. Herm/Ron on korvissani yhä edelleen rienaamista,  mutta muuten kieltämättä olen alkanut mieltymään Hermyn muihinkin parituksiin (siis muihinkin kuin pelkkä H/Hr), jotenkin ihastuin erään enemmän tai vähemmän sairaan ficin kautta Hermione/Hagridiin. Herm/Kalkaros puolestaan ei iske millään, en käsitä, miten parituksen voisi saada toimimaan ilman vakavia hahmon OOC:stamisia.

Minua on jo hetken aikaa (siis kirjaimellisesti hetken aikaa, 2 minuuttia) haluttanut lukea Hagrid/Olympea. Tämä paritus kun on aivan liian aliarvostettu! Olisi voinut luulla, että LP-leffa olisi aiemmin innoittanut ihmisiä kirjoittamaan heistä, mutta kaipa se mieletön Cedric-Harry ja Fred-Herm-George -buumi sitten peitti parin alleen (minkä ei siis fyysisesti kai pitäisi olla mahdollista).

Itse yritin aiemmin kirjoittaa Ginny/Dracoa, mutta kesken jäi. Nyt kuitenkin kiinnostaisi lukea tästä parista lisää. Tai no, jos tarkennetaan, niin juuri näistä HBP:n hahmoista (en ole vieläkään saanut luettua sitä kirjaa på finska :D), koska pahis!Draco/kiltti!Ginny :ä on todella vaikea, lähes mahdoton saada toimimaan muuten kuin ehkä Tukholman syndroomaa hyväksikäyttäen, mihin minä ajauduin. Näissä hahmoissa saataisiin ehkä hyvin esille se, miten ihmiset muutuvat. Niin, kiltti!Ginny/Neville kuuluu edelleen suosikkeihini!

Ennen kuin minun pitää rientää venäjän harjoituskuunteluihin, peräänkuulutan vielä Luna/Colinia. Ilmeisesti pitäisi haastaa joku, koska itse en varmaan saisi ficciä aikaiseksi. Miksei kukaan ole nähnyt tämän parin mahdollisuuksia?! Vitsit, nyt ihan innostun... Luna on aina ollut melko omalaatuinen ja kiinnostava, Colin on nyt viimekuukausina alkanut herättää mielenkiintoani. Sanalla sanoen, unelmaparin ainekset.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2007, 12:17:29 kirjoittanut Ginger »
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Neverlandwitch

• Vuotislainen
  • Vihreä Luihuinen
« Vastaus #46 : Helmikuu 07, 2007, 15:24:42 »
Viimeksi kun kirjotin kerroin lähinnä sellaisia parituksia joita lukisin slashinä. Itse en sitä kirjoita, kyllä sitä lukee, mutta suurin osa tuppaa menemään vähän liiiian romanttiseksi. Mutta lempiparitukset ovat lähinnä Sirius/oc , Regulus/oc , no täytyy myöntää että pidän J/L parituksestakin, jos niissä ei tapahdu niin että James näkee valon ja ryhtyy kiltiksi ja ah Lily heti ihastuu. ei ei ei. Siitä en pidä. Mutta yleensä kelmit ja Draco paritukset menee. R/Hr on minusta tylsä, sitä en vaan siedä.
 Erikoiset paritukset on kivoja lukea ja kirjoittaa. Jos joskus saan kirjoitettua koneelle käsinkirjoittamani Narcissa/Rabastan one-shotin, saatan ehkä julkaistakkin sen. Suunnittelilla on myös ficci joka kertoo tuntemastamme oikeasta parituksesta. 
 Siis kaikki erikoiset paritukset kiinnostavat ja kelmit. Niistä minä pidän:)
Yhtälailla säälittävä olen niinkuin muutkin, Yksinäinen jos et tuu, ja jos sä sitten tuutkin. Olen sulle kohtelias mutta vain sen verran, että saan sut sänkyyni tämän yhden kerran.

Poissa Henriqe

• Ikuinen uneksija
  • Vuotislainen
    • Kaukana tästä todellisuudesta
« Vastaus #47 : Helmikuu 09, 2007, 11:14:10 »
Minulla on tällä hetkellä kolme suosikkiparitusta, joita en osaa laittaa järjestykseen: Fred/George, Harry/Ron ja James/Sirius.

Fred/Georgea pidin ensin iljettävänä tms., mutta luettuani muutamia todella kauniita tekstejä jouduin muuttamaan mieleni. Vapaaehtoinen insesti voi olla todella kaunista, koska veljekset tietävät toisistaan paljon enemmän kuin kukaan muu, ja heillä on jo valmiina pohjana luja ystävyys ja rakkaus. Lisäksi hahmot ovat mielestäni erittäin mielenkiintoisia kirjoittaa: Kuinka kauan voi käyttää huumoria, ja missä tulee angstin raja. Itse en usko, että kaikki voisi aina olla hauskaa, siksi pyrinkin kirjoittamaan angstisempaa tekstiä veljeksillä. Silti kyseisen parituksen huumoritekstit ja hyväntuulinen tunnelma saavat minut hymyilemään.

Harry/Ronista pidän myös samasta syystä, poikien välillä on jo vankka ystävyys ja varmasti ainakin platoninen rakkaus, kumpikin olisi valmis kuolemaan toisen puolesta. Kuitenkin esimerkiksi Ronin luonne, jonka aina kuvittelen ei-niin-suvaitsevaiseksi, tuottaa yleensä ongelmia ja konflikteja. Ehkä innostukseni tästä parista johtuu myös muutamista mahtavista ficeistä, joita olen tällä parituksella lukenut (FinFanFunissa voin suositella mm. Lorrista). Hahmot ovat molemmat aika samanlaisia, vaikka tulevat täysin erilaisista lähtökohdista, ja toimivat loistavasti yhteen kirjoissakin. Harry tarvitsee jonkun, joka luotsaa läpi vaikeiden taistelujen, ja kuka olisi parempi siihen tehtävään kuin hänen paras ystävänsä?

Sirius/James, jälleen sama syy: Jo vallitseva ystävyys. Tämä on näistä traagisin paritus, koska tiedämme kaikki, että he eivät saa toisiaan. Silti fluffin ystävänä pidän enemmän AU- tai keskenjäävistä tarinoista tämän parin kohdalla. He ovat yhtä vallattomia kuin Fred ja Georgekin, joten myös huumori toimii (kunhan ei mihinkään täysiin ääliömäisyyksiin mennä). Siriuksella tuntuu olevan jokin pakkomielle Jamesiin ja Harryyn kirjoissa, joten luonnollisesti minun slashvaltainen mielikuvitukseni luo tämän parin. Ja Jameshan luotti ihan canonissakin Siriukseen niin paljon, että olisi tehnyt tästä salaisuudenhaltijan.

Itse tykkään kirjoittaa kuolonsyöjistä, erityisesti Narcissasta. Hän on moniuloitteinen hahmo, josta kerrotaan kirjoissa hieman, muttei paljoa. Saa siis aikamoiset vapaudet. Samasta syystä pidän myös Blaisella kirjoittamisesta, hänen menneisyytensä ainakin on eritäin mielenkiintoinen ja ideoita herättävä.

Yleensä vältän täysin kirjoissa esiintyviä parituksia, kuten Hermione/Ron ja Harry/Ginny. Ainakin H/G on kirjoissakin niin hirveää, ja olin todella pettynyt sen ilmestyttyä kuutoseen. Haen ficeistä erilaisia elämyksiä, enkä siis näe järkeä toistaa sitä samaa, mitä voi lukea kirjoista.
En myöskään voi sietää H/D:ta, koska se on niin kliseistä ja sitä on aivan liikaa. En ymmärrä, miten Harry voisi tuosta noin vaan unohtaa kaikki Dracon teot ja tämän osuuden Dumbledoren kuolemasssa. En myöskään usko, että heillä koskaan olisi tulevaisuutta, Draco tulee kuolemaan jos hylkää Voldemortin ja rakastuu Harryyn.
Kaikki ficcini täällä

Henriqe on muualla Carolynne

Poissa Lansu

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #48 : Kesäkuu 06, 2007, 00:20:25 »
En-siedä-parituksia. Varsinkaan H/D. Ällöä sanon minä. En vain siedä niitä, Potterficcejä yleensäkä. Taisiis, mistä ihmiset ylipäätänsä on nämä keksineet? Vihamielet paneskelevat jossain luutakopissa, selevä? Olen ehkä yhden lukenut ja se oli ensmäne että viiminen kerta.

Eihän se kirjoissakaan mene niin? Mistä ihmiset ovat saaneet päähänsä parittaa Harryä ja Dracoa? Mikä perustelu, että he pitäisivät toisistaan sillä tavalla?

Okei, pitäisi kai jotain ottaa huumorillakin tai ei ajatella niin vakavasti. Minä en vain pidä parituksista, siinä se. (ps, sori ficcienrakastavat)

Chloe

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Kesäkuu 06, 2007, 19:05:15 »
Itse pidän aika paljon parituksista joissa on vanhempi mies ja nuorempi nainen...Johtunee ehkä siitä että oikeastikkin pojat kehittyvät noin vuoden (Henkisesti) tyttöjen jälkessä.

Esimerkki parituksia joita on ihan kiva lukea:
Hermione/Sirius(Itsehän kirjoitankin tälläistä, mutten kuvittele Siriusta niin vanhaksi mitä oikeasti olisi.)
Remus/Tonks
Severus/Hermione(Ensin tuo paritus kylläkin ällötti..Mutta koska omistan erittäin kieroutuneen mielen, pidän tuosta parituksesta nykyään.)
Hermy/Tom, nuori Voldu(Ajankääntö ficcinä juu.)
---
Ihan nämä tavanomaisetkin paritukset ovat ihan okei. (Ginny/Harry, Ron/Hermy, jne.)
En kylläkään lue ficcejä vain parituksen takia.
Mutta en kyllä lukisi mitään sellaistakaan ficciä jossa on ihnoamani paritus.

Slashia olen lukenut hirmu vähän, ja nekin muutamat Harry/Draco parituksella, joten en osaa sanoa siitä oikein mitään^^
Femmiä olen lukenut vain...öm, muistaakseni Hermy/Fleur ja Ginny/Fleur.

Ja tietenkin nc-17 ficcit ovat parhata:D