Kirjoittaja Aihe: Paritukset  (Luettu 13835 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Paritukset
« Vastaus #125 : Syyskuu 29, 2014, 12:38:04 »
Ron/Hermione ärsyttää mua, koska mun mielestä oli typerää naittaa Dream Teamin jäseniä keskenään.

Minäkin olin aikaisemmin sitä mieltä, että tämä paritus on ärsyttävä, mutta sittemmin olen lukenut fanficcejä tästä ja olen huomannut, ettei tämä olekaan ehkä niin epämiellyttävä paritus kuin olin aikaisemmin ajatellut. En kyllä edelleenkään mitenkään fanita sitä erityisemmin, pakko myöntää. En edes osannut ajatella, että Ron ja Hermione ylipäätään pitävät toisistaan sillä tavalla. Minä olin aina jotenkin ajatelut, että Harry päätyisi Hermionen kanssa yhteen. :D En kyllä ole ihan varma miksi, minulla oli vain sellainen kutina.

Lainaus
Bill/Fleur ärsyttää kans, koska Fleur on karmea, sietämätön narttu ja Bill puolestaan on hyvä tyyppi. Raukka-parka, mihin pimiään nurkkaan sinä nakkasit arvostelukykysi ku tuon eukon otit niskoilles??

Et ole kyllä ainoa, jota tämä paritus ärsyttää. En ole koskaan ymmärtänyt tätä. Kaksikko on aivan liian erilaisia sopiakseen yhteen minun mielestäni. Mutta mistäpä sitä koskaan tietää. Ehkä Rowlingista tuntui siltä, että nämä kaksi sopivat toisilleen hyvin.
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #126 : Syyskuu 29, 2014, 12:59:10 »
momentum: Joo, on toki R/H:ssa sillain omalla tavallaan puolensa, se mikä niissä eniten ärsyttää on just se, että ne mun mielestä ois vaan toiminu paremmin ystäviniä. Ja oisin kyllä suuttunu vielä enemmän jos Harry ja Hermione ois naitettu keskenään! Se olis ollu jo anteeksiantamaton rikos. Mua nimittäin ärsyttää ihan tuhannesti, että suurin piirtein kaikissa fantasiaseikkailuissa pääsankari naitetaan pääsankarittarelle. Tai toisinpäin, jos päähenkilö on nainen.

Kerran yks mun kaveri sanoi, että Ron ja Cho olis sopinu täydellisesti toisilleen. Hän harmitteli suutesti, kun ne eivät koskaan saaneet toisiaan. Mun pään sisällä tämä yhdistelmä olis kyllä aika mahdoton. Ron sanoo mitä sylky suuhun tuo sen kummemmin sensuroimatta ja Cho vetää herneen nenäänsä joka jumalan asiasta. Siitä ei ikinä tulis mitään, Ron tarvii kaverikseen jonkun joka ei ota niin justiisa kaikkea mitä se sanoo.
Samoin Harry/Draco on mun silmissä täysin mahdoton yhtälö. 1. Ne vihaa toisiaan, tai on ainaki vihannu suurimman osan elämäänsä. 2. Jos ne joskus oppis sietään toisiaan, ne ei ikinä oppis sietään toistensa kavereita. Harry ei varmaan jaksais loputtomiin kuunnella, miten Draco sanoo Hermionea kuraveriseksi jne... Draco tuskin koskaan pääsee rasismistaan täysin eroon.  3. Niitä ei hyväksyttäis ikinä. Ei siksi, että ne olis homopari, vaan monesta muusta syystä. Mitä joku Ron sanois, jos Harry kertois seukkaavansa Dracon kans? Tai miten Malfoyn perhe suhtautuis tähän? Okei, ehkä yks tai kaks avarakatseista ihmistä löytys, mut en usko et kovin montaa...
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #127 : Syyskuu 29, 2014, 16:23:26 »
momentum: Joo, on toki R/H:ssa sillain omalla tavallaan puolensa, se mikä niissä eniten ärsyttää on just se, että ne mun mielestä ois vaan toiminu paremmin ystäviniä. Ja oisin kyllä suuttunu vielä enemmän jos Harry ja Hermione ois naitettu keskenään! Se olis ollu jo anteeksiantamaton rikos. Mua nimittäin ärsyttää ihan tuhannesti, että suurin piirtein kaikissa fantasiaseikkailuissa pääsankari naitetaan pääsankarittarelle. Tai toisinpäin, jos päähenkilö on nainen.

Minua taas ei tuo Harry/Hermione paritus olisi häirinnyt ollenkaan, mutta en tiedä olisiko nekään sitten pysyneet yhdessä kovin pitkään kun miettii millainen Hermione kuitenkin on luonteeltaan. Se olisi varmaan lopulta päättynyt riitaisaan eroon tai jotakin. Ja joo Romione olisi toiminut paremmin ystäväsuhteena, mutta eipä tuota voi mennä enää muuttamaan. Tosin luin kyllä joku aika sitten, että Rowling itsekin on sanonut ettei Ron/Hermione ollut mikään fiksu ajatus paritukseksi hänestäkään, mutta eihän sitä enää voi mennä muuttamaankaan, joten...

Lainaus
Kerran yks mun kaveri sanoi, että Ron ja Cho olis sopinu täydellisesti toisilleen. Hän harmitteli suutesti, kun ne eivät koskaan saaneet toisiaan. Mun pään sisällä tämä yhdistelmä olis kyllä aika mahdoton. Ron sanoo mitä sylky suuhun tuo sen kummemmin sensuroimatta ja Cho vetää herneen nenäänsä joka jumalan asiasta. Siitä ei ikinä tulis mitään, Ron tarvii kaverikseen jonkun joka ei ota niin justiisa kaikkea mitä se sanoo.

En ole kyllä koskaan kuullut kenenkään parittavan Ronia ja Chota toisilleen. :O Aivan mahdoton yhtälö kyllä minustakin. Todella outo tapaus. Ja joo, Ron tarvitsee sellaisen rennon ja hauskan tyypin rinnalleen. Cho muutenkin ärsytti minua ihan älyttömästi ensinäkemältä lähtien. En tiedä miksi, mutta minulla vain meni aina hermot hänen takiaan. :D

Lainaus
Samoin Harry/Draco on mun silmissä täysin mahdoton yhtälö. 1. Ne vihaa toisiaan, tai on ainaki vihannu suurimman osan elämäänsä. 2. Jos ne joskus oppis sietään toisiaan, ne ei ikinä oppis sietään toistensa kavereita. Harry ei varmaan jaksais loputtomiin kuunnella, miten Draco sanoo Hermionea kuraveriseksi jne... Draco tuskin koskaan pääsee rasismistaan täysin eroon.  3. Niitä ei hyväksyttäis ikinä. Ei siksi, että ne olis homopari, vaan monesta muusta syystä. Mitä joku Ron sanois, jos Harry kertois seukkaavansa Dracon kans? Tai miten Malfoyn perhe suhtautuis tähän? Okei, ehkä yks tai kaks avarakatseista ihmistä löytys, mut en usko et kovin montaa...

Tämä paritus on kyllä myös yksi niistä joita en vain voi ymmärtää, joten en edes yritä. Aivan älytöntä. Vähän kuin se Draco/Apple. Siis mitä!? :')

Ja mitä näihin omiin lemppareihin tulee, niin Lily/James on edelleen se ehdoton ykkönen. Kalkaros/Lily paritusta en taas voi sietää edelleenkään, vaikka sillä tuntuu olevan yllättävän paljon faneja. Kaikkein kauheinta koko parituksessa on ne jotkut fanit, jotka inttävät että James oli väkivaltainen rakastaja, vaikka eihän se niin ollut. :'< En ainakaan usko, että niin olisi ollut.
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #128 : Syyskuu 29, 2014, 16:45:30 »
Voi momentum, miten me aatellaanki niin monesta parituksesta samalla lailla! Lily/Kalkaros on kieltämättä kamala ajatus, koska Lily ja James kuuluu mun silmiss niin peruuttamattomasti yhteen. En ole ikinä oikeastaan hirveenä edes säälinyt Kalkarosta, vaikka se nyt jäikin rannalle ruikuttaan tässä yhtälössä. Siitä kuuluisasta "always" -kohtauksesta tulee jotenki hassusti mieleen maailman koomisin terveyssidemainos. Okei joo, olen romantiikan tappaja : D

Niin, sekin on kieltämättä veettumaista, että Jamesia tykätään hirveesti demonisoida. Siis joo, kyllähän se kiusas Kalkkista koulussa jne, mut sehän kasvo. Ja siis... Ei ihmiset Siriustakaan vihaa sen takia, että se kiusas Kalkkista. Iha samalla lailla seki oli siinä mukana. Mut James, voi laupias taivas! SE kyllä saa kuraa niskaansa siitä ja sitä pietään joissain piireissä kauheana aviomiesvaihtoehtona Lilylle jne... (Ja ei, en hyväksy koulukiusaamista vaikka näin tässä sanoinkin!)

Mie löysin fikkimaailman vasta vähän myöhään. Oon ollu Potterholisti oikeesti puolet elämästäni, mut nyt vasta jokunen vuosi sitten löysin kesustelufoorumeita ja fanfictionia luettavakseni. Ensimmäinen reaktio oli että "Kauhia, miks kaikki naitetaan kaikkien kans??" mut ku ensi järkytyksestä toipui ni on jotkut paritukset ruvennu jotenkuten toimimaankin.
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #129 : Heinäkuu 01, 2015, 21:47:02 »

Fred/George! ONKO SELLAISIAKIN! Hyi he*****i! Kauheavat! Kyllä sen ymmärtää, että kaksoset ovat kavereita ja hyvin läheisiä sellaisia, mutta... en keksi edes oikeaa "haukkumasanaa" kaksosveljeksille, jotka rakastuvat toisiinsa. Yäk.

Pakko kommentoida.:

Kaksoset itte kirjotin ensimmäisen kaksosficcini. Okei pakko myöntää et se kuulostaa aika sairaalle mutta sitä oli aika sulosta kirjottaa. Ja kuitenki ku on nii läheisiä toisilleen nii.. :)

Se oli haaste-/kokeiluficc jonka kirjotin kaksosista. :)

Sanoo tyttö joka parin vuoden kuluttua tuosta oli aivan totaalisessa "huumekoukussa" twincest-ficceihin (T/B). Anteeks nyt vaan mut on sellaisia twc pareja joita mä en pysty mitenkään kuvittelemaan yhteen... kuten Fred/George ja moni MONI muu...

T/B taas sit oli vähä sellanen et se vaan toimi... koska jätkät loi sen illuusion jo faneille niin vahvaks et siinä yks jos toinenkin rupes aatteleen et niillä on VÄHÄN muutakin kuin pelkkä kaksosuus taustalla (enkä vieläkä sulje sitä ihan kokonaan pois, että niillä ois ollu joskus JOTAIN säpinää keskenää.. vaikka vaa kännisekoilua/kännipussailua tms..)

Mut joo mä olin 10 vuotta kun näin ekan kerran tälläsen "syvempi sisarusrakkaus" tarinan ja ai että ku idea oli mielenkiintonen saatika ku tosta vuoden - parin päästä eli noin 11-12 vuotiaana näin ensimmäisen sarjan jossa käsiteltiin twc.tä ja mä olin myyty. Ja yhä edelleen mä liputan Daniel/Sandraa (Kielletty rakkaus/Skilda världar) ja mä en näe siinä YHTÄÄN MITÄÄN VÄÄRÄÄ!! :D... et se on vähä niinkin et miten se twc-tarina kerrotaan... 
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Chandler Bing

• Pleikkarin pelaaja
  • Vuotislainen
  • DRACO MALFOY!!! ♥♥♥
    • ♥ Harry Potter ♥
« Vastaus #130 : Maaliskuu 27, 2016, 21:56:18 »
Ehdoton suosikkini on Draco/Hermione. Olen lukenut finissä varmaan kaikki ficit, missä on tämä paritus. Kirjoitan myös eniten tällä parituksella. Minun mielestäni he vain kuuluvat yhteen. Luihuinen ja rohkelikko, puhdasverinen ja jästisyntyinen... mielenkiintoinen yhdistelmä. Rowling on sanonut, että Draco sanoi Hermionea kuraveriseksi koska piti tästä. Ehkä shippaukseeni vaikuttaa hieman myös näyttelijät, sillä Tomilla ja Emmalla on selvästi kemiaa!

Shippaan myös Sirius/Remusta. He ovat toisilleen jotenkin sopivat.

Lunaa minä paritan monille, eli Harrylle, Ronille, Nevillelle, Ginnylle, Fredille, Georgelle... ihmettelen vain että miksi. :D
"Never. I'll never turn to the Dark Side. You've failed, your highness. I am a Jedi, like my father before me." - Luke Skywalker

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
Vs: Re: Paritukset
« Vastaus #131 : Syyskuu 13, 2018, 22:01:51 »
Yritin keksiä jotain fiksua sanottavaa ketjuun, jossa mietittiin Vuotiksen kehittämistä, mutta mieleen ei tullut oikein mitään muuta kuin se, että pyörä pitäisi keksiä uudelleen, koska kaikki on jo sanottu. Päädyin taas selaamaan näitä vanhoja ketjuja, tänne olen kirjoittanut (ainakin) kahdesti. Tuossa ylhäällä Pipe mietti aikoinaan, että parituksesta tykkääminen johti huumekoukkuun. Onko teidän parituspreferenssi muuttunut vuosien varrella?

Vannoin monta vuotta kuolematonta rakkautta Harry/Hermionea kohtaan, ja edelleen pidän kiinni siitä, että niidenhän tässä olisi pitänyt yhteen päätyä. JK taisi lopulta myöntää saman, vaikka ei mitään muuttaisikaan. Vaikka viimeisen kirjan ilmestymisestä on vuosikymmen, en ole vieläkään päässyt sisälle Harry/Ginnyyn. Uskon, että vika on siinä, etten ymmärrä Ginnyä. Mulle ei vaan välity kirjoja lukiessa se, miten kova mimmi hän oikeasti on. Siellä täällä viljellään mainintoja siitä, miten hänen lepakkokirouksensa on mahtava ja huispaustaidot verrattomat, mutta jotenkin se ei tule mulle lukijana ns. perille asti. Koska tarinaa kuvaillaan Harryn kautta, koen, että mun pitäisi Harrynä tykästyä Ginnyyn myös. Hän kuitenkin soljuu sivuhenkilönä ohi, vaikka päällimmäisenä tunteena pitäisi olla "hei tätä naista lisää". Kaukaa haettua? Ehkä.

Lily/James nappaa edelleen, mutta haluan niiltä (=Lilyltä) enemmän särmää kuin vuosia sitten. En ehkä ensimmäisellä lukukerralla oikein sisäistänyt miten kipakka Lily on, ja fikkipuolella mulle kelpasi liian hyvin säyseä Lily. Lily/Kalkarokselle lämpenin jossain vaiheessa alustavasti, mutta kun internetin ihmeellisessä maailmassa törmäsi analyyseihin siitä miten hirveä ihminen Severus lopulta on, se into lopahti.

Fanon-parituksista Luna/Colin maistuisi näiden kaikkien vuosien jälkeenkin. Pitää ehkä jossain välissä repäistä ja kirjoittaa joku AU ei-kuolleesta valokuvaajapoika-Colinista. (Vaikka Ihmeotukset saikin rakastumaan Liskoon ja sitä kautta antamaan Rolfille mahdollisuuden...)

jotenkin ihastuin erään enemmän tai vähemmän sairaan ficin kautta Hermione/Hagridiin
Niin että mikä oli?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2018, 22:05:46 kirjoittanut Ginger »
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Sharra

• That girl.
  • Vuotislainen
    • Redin ja Jazzin uudet seikkailut
« Vastaus #132 : Syyskuu 16, 2018, 11:33:12 »
Lainaus
Onko teidän parituspreferenssi muuttunut vuosien varrella?

Harry Potterin kohdalla parituspreferenssini on muuttuneet sikäli melko vähän, että shippaan edelleen pitkälti samoja pareja kuin ensimmäisen kerran lukiessakin, mutta headcanonit joidenkin parien suhteen on muuttunut melkoisesti. Joidenkin muiden fandomien kohdalla taas on käynyt radikaalimpaakin parituspreferenssien muuttumista. Oli aika musertavaa huomata kun aloin katsomaan Teho-osastoa alusta tässä muutama vuosi sitten, että pari, jota shippasin vahvasti joskus ala-asteen lopulla (taisi olla itse asiassa ensimmäinen pari, jota ikinä shippasin, tää oli jopa aikaa ennen kuin tajusin fan fictonin olemassaoloa) olikin mennyt kategoriaan "nämä hahmot ei tosiaankaan sovi toisilleen." Varmaan tähän vaikuttaa aika paljon lähinnä oma kasvuprosessi ja ajatusmaailman muuttuminen ja toisaalta myös koko ajan käynnissä ollut yhteiskunnallinen keskustelu siitä, mikä on romanttista ja mikä ei. Esim. kun luin Twilightin ensimmäisen kerran lukion alussa, mun mielestä Edward ja Bella oli tosi romanttinen pari. Muutaman vuoden päästä siitä ajatukset oli kääntynyt jo asentoon "Edward on stalkkaava henkistä parisuhdeväkivaltaa harrastava mäntti, ja Bellan pitäisi kehittää persoonallisuus." Kaikki paritukset ei siis kestä aikaa, mutta jos nyt palataan Harry Potterin pariin, niin aika moni kuitenkin.

Harry/Ginny. Gingerin tavoin en ole vieläkään päässyt sisälle tähän paritukseen. Mulla ei ole sinänsä aktiivisesti mitään Harry/Ginnyä vastaan, koska Ginny ei ole koskaan varsinaisesti ärsyttänyt mua, mutta suhtaudun paritukseen jotenkin hyvin välinpitämättömästi (mikä on tietty masentavaa, koska rakastan shippaamista). Osa tästä on varmaan ihan sitä, että en ole koskaan innostunut mistään Harry-parituksista tai mistään Golden Trio -parituksista. (Mulla ei ole myöskään mitään Ron/Hermionea vastaan, mutta en myöskään koskaan odottanut, että "milloin ne päätyy yhteen" vaan pikemminkin asenteeni oli "ai, nuo ilmeisesti päätyy jossain vaiheessa yhteen"). Harryn, Ronin ja Hermionen tarinan ydin oli jotenkin niin vahvasti ystävyydessä, että kaikki paritukset tuntui siinä rinnalla sivuseikalta. Mikä on tietty juuri niin kuin Row tarinan kirjoittikin - ystävyys oli keskiössä ja parisuhteet jäi sivuosaan.

Toinen puoli ongelmastani Harry/Ginnyn kanssa on sama kuin Gingerillä. Ginger tiivisti mielestäni asian hyvin tähän:
Lainaus
Uskon, että vika on siinä, etten ymmärrä Ginnyä.
Ja tähän:
Lainaus
Koska tarinaa kuvaillaan Harryn kautta, koen, että mun pitäisi Harrynä tykästyä Ginnyyn myös. Hän kuitenkin soljuu sivuhenkilönä ohi, vaikka päällimmäisenä tunteena pitäisi olla "hei tätä naista lisää".

Nämä havainnot jäi kiinnostamaan ja pakkohan se oli lukaista kuutoskirja uudestaan tässä viikonloppuna ja nimenomaan Harry/Ginny-näkökulmaan keskittyen. Mun mielestä oli mielenkiintoista huomata, että koko kirjassa ei ollut esimerkiksi yhtään kahdenkeskistä keskustelua Harryn ja Ginnyn välillä, siis sellaista kunnon keskustelua jossa ei olisi muita osallisena ja joka itse asiassa kirjoitettaisiin auki - ei ennen sitä keskustelua, jossa kaksikko eroaa. Tajusin, että tässä on ehkä tyypillinen show, don't tell -ongelma. Rowling kertoo meille, että Harry ja Ginny viettää aikaa yhdessä ja että Harry on onnellinen, mutta ei näytä sitä meille. Rowling kertoo, että Ginny on tosi siisti ja kova mimmi, mutta ei näytä sitä meille. Nyt kirjasta jäi sellainen olo, että Rowling yrittää saada lukijat Ginnyn puolelle listaamalla Ginnyn saavutuksia (kaunis, hyvä kirousten kanssa, hyvä lentämään, suosittu poikien keskuudessa) ja minä taas olen sitä mieltä, että ei rakastumisessa pitäisi olla kyse saavutuksista. Rowling ei vaan antanut Ginnylle tarpeeksi tilaa hahmona. (Siis oikeasti - jopa Harryn ja Ginnyn lapset on nimetty pelkästään Harrylle merkittävien ihmisten mukaan! Okei, Lilyn toinen nimi on Luna, mutta Luna oli Harrynkin rakas ystävä, joten sitäkään ei lasketa. Ginny-parka.)

James/Lily. Ensimmäinen Potter-OTP:ni elää ja voi edelleen hyvin, mutta mullekin on käynyt tässä samoin kun Ginille, eli preferenssini parituksen suhteen on muuttunut aika radikaalisti alkuajoista. James/Lilyhän perustuu parituksena aika lailla kokonaan headcanoniin koska parista tiedetään oikeasti niin vähän, ja ne headcanonit on sitten kai "kasvaneet isoksi" samalla kuin minäkin :P Esimerkiksi kun alkuaikoina kirjoitin kaikkien muiden mukana Jamesista ja Lilystä, jaoin sen vallitsevan fandom-käsityksen, että James pyysi jatkuvasti Lilyä ulos ja oli tosi avoin tunteidensa kanssa. En tiedä missä määrin tämä on #MeToo-keskustelun vaikutusta, tai muuten vain johtuu muutoksista omissa käsityksissä siitä, mikä on romanttista ja mikä on ahdistavaa, mutta nykyinen kantani on, että James ei todellakaan pitänyt meteliä ihastuksestaan Lilyyn. Koko koulu tiesi, koska James oli niin ilmiselvä, mutta muuten James oli Lily-ihastuksensa suhteen vähän onneton eikä ihan osannut ilmaista sitä viisaasti. Mun tämänhetkinen mielipiteeni on, että James kysyi Lilyä ensimmäisen kerran ulos jättiläiskalmariepisodin aikana ja että se ei ollut todellakaan suunniteltua vaan ajattelematon möläytys. Eli joo, koiranpentuna Lilyä seuraava James on nykyään ehdoton ei kiitos, samoin superhyvännäköinen naistenmies-James. Ei ei ei.

Myös Lily-käsitykseni on muuttunut. Monessa alkuaikojen Kelmi-fikeissä (omani mukaanlukien, köhköh) Lily on huumorintajuton tiukkapipo. Varmaan tämä johtuu osittain siitä, että Lilyäkin nähtiin tarinassa niin vähän, ja ainoassa aukikirjoitetussa canonkohtauksessa Jamesin ja Lilyn välillä Lily huutaa Jamesille, ja siitä sitten on lukijana tarkemmin analysoimatta tehnyt päätelmän "Lilyn täytyy olla Jamesin täydellinen vastakohta, Lily on aina huutamassa Jamesille". Nykyään näin vanhempana puolestaan olen sitä mieltä, että jos Lily olisi ollut niin tylsä ja tiukkapipo kuin monissa fikeissä, James ei olisi todellakaan rakastunut Lilyyn. Joten nykyinen headcanonini Lilystä on tästä sellainen lievempi versio, eli että Lily pitää toisten puolia ja omia puoliaan eikä todellakaan siedä mitään roskaa, mutta samalla Lily osaa myös pitää hauskaa, rikkoa itsekin vähän sääntöjä, on itse asiassa huumorintajuinen eikä rupea huutamaan puolesta sanasta :D

Sirius. Kun ensimmäisen kerran luin Potterit, Sirius oli jotenkin sellainen hahmo, joka on ihan pakko parittaa jollekulle (koska se on hyvännäköinen ja sillä on ollut traaginen elämä? Jep, olen aika varma, että tämä oli viidentoista vuoden takainen logiikkani :D). Nykyään mun headcanon Siriuksesta kuitenkin on, että se oli liian keskittynyt angstaamaan perhetaustaansa ja pitämään hauskaa ystäviensä kanssa ollakseen rakastunut keneenkään. Mun headcanonissa Siriuksen tosirakkaus oli sen ystävät, tosin platonisessa mielessä, ja luultavasti Sirius tunsi menettävänsä jotakin kun James alkoi seurustella Lilyn kanssa. Mutta Sirius/James, Sirius/Remus, Sirius/OC, ei, ei, ei. Ei tää ole sellainen asia, joka saa mut lopettamaan fikin lukemisen niin kauan kuin Sirius-paritus on sivuroolissa, oon esim. lukenut joitakin hyviä fikkejä, joissa on ollut sivuosassa Blackkinnon-paritus, ja se on ollut ihan hauskaa luettavaa, mutta kun nykyään itse kirjoitan Kelmeistä, Sirius pysyy onnellisesti sinkkuna.

Remus/Tonks. Mulle tuli jostain syystä Remus/Tonks-fiilikset heti Feeniksin Killasta ja olin tosi tyytyväinen, kun PP:ssä epäilykseni osoittautui oikeaksi. PP:ssä tykkäsin kovasti Remus/Tonks-parituksesta, oli kivaa kun Remus sai olla vaihteeksi vähän onnellisempi, ja luin myös monia hyviä fikkejä täll parituksella. KV:ssa Row kuitenkin kohteli paritusta mielestäni huonosti, ja tämä vähän sammutti intoani sen suhteen.

Bill/Fleur. Toinen sellainen canon-paritus, josta tykkäsin kovasti, oli Bill/Fleur. Ei ne koskaan OTP:n asemaan päätyneet (ei niin kuin James ja Lily, joista luen fikkejä ja joiden kuolemaa angstaan vielä kaikkien näiden vuosien jälkeenkin ;)) mutta paritus oli mielestäni jollakin tavalla sympaattinen. Tykkäsin kovasti Billin hahmosta, ja vaikka Fleur oli välillä todella raivostuttava, siitä tuli säännöllisin väliajoin myös pilkahduksia toisenlaisesta Fleurista, joka sai näkemään, miksi nämä olisi hyvä pari.

Näin tiivistettynä lähden ehkä aika helposti shippaamaan canon-parituksia Pottereissa (poislukien Golden Trioon liittyvät paritukset sekä Lily/Severus joka on vaan eieieieiei x 100), mutta en ole hirveästi innostunut fanon-parituksista. Hmm, paitsi Oliver/Katie oli paritus johon tykästyin, kun luin pari hyvää fikkiä. Tai yleensäkin Oliver/joku, joka joutuu taistelemaan luudanvarren kanssa tärkeimmän olennon asemasta Oliverin elämässä.

Tästä taisi tulla kilometripostaus. Olisi kiva kuulla muiltakin, onko teidän parituspreferenssit muuttuneet joko itse paritusten suhteen tai sisällöllisesti!

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #133 : Syyskuu 17, 2018, 21:16:48 »
Oho, kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää! Ginger ja Sharra, mun lempificcarit ikinä, on kirjottanu peräkkäin johonkin Vuotiksen ketjuun ja vieläpä muutaman päivän sisällä toisistaan! :D (Hei Ginger, sua oo näkyny aikoihin! <3)

Mutta oli niin mielenkiintoinen kysymys, että piti alkaa oikein itsekin miettiä tätä: Miten mun paritukset on muuttunu, vai onko ne?

Hirveän isoja muutoksia ei ole tainnut tapahtua, lähinnä into potterparituksiin noin yleensä on laantunut, mutta uusia parituksia ei ole ilmennyt enkä ole täysin hylännyt yhtäkään vanhaa paritusta.

Canon-parituksista edellisten tavoin en ymmärrä enkä tule koskaan ymmärtämään Harry/Ginnyä. Ei siksi, etten ymmärtäisi Ginny - etenkin nykyään ymmärrän sitä todella hyvin ja ymmärrän miksi fandom pitää häntä niin badass-hahmona  - vaan siksi, että en vain ymmärrä miten kukaan jaksaisi Harrya. Mielipiteeni Harrysta ei siis ainakaan ole vuosien varrella muuttunut, en edelleenkään voi sietää koko jätkää ja siksi ei Harryparitukset ole oikein koskaan kiinnostaneet. (Ei, ei edes Drarry.)

Ron/Hermionea en ymmärtänyt samasta syystä kuin ylläolevaa - mitä kummaa Hermione näki Ronissa? Etenkin pienempänä näin Hermionessa hyvin vahvasti itseni ja en jaksanut käsittää mistä tämä paritus oikein kumpusi, en nähnyt missään välissä mitään romanttista näiden kahden välillä.

James/Lilylle en koskaan lämmennyt taas siksi, etten voinut sietää Jamesia. Ja kun puhun Jamesista, nyt tietysti tarkoitan tuota Sharran mainitsemaa rasittavaa koiranpentua joka juoksi Lilyn perässä ja oli niin rasittava teini kuin teinit vain osaavat olla. Hyi. Tästä huolimatta kolusin läpi useammankin kelmificin (*köh*PakkaskukatjaMemoryjakaikkimitäGingerikunakirjotti*köh*) ja niissä siedin tätä must have -paritusta sitten kuitenkin...

Siriusta en ikinä varsinaisesti parittanut kenellekään, mutta nyt myöhemmin olen alkanut ymmärtämään Remus/Siriusta, lähinnä sen takia että haluan vain kuvitella Remukselle mahdollisimman onnellisen elämän ja jos se tarkoittaa sitä, että teinivuosinaan hänellä oli kiihkeä ja rakastava suhde parhaaseen ystäväänsä, niin mikäs siinä!

Siitä päässäänkin sitten lempiparitukseeni koko sarjassa, jonka kuolemaa en ikinä anna Row'lle anteeksi: Remus/Tonks. Tämä paritus oli kaikella tapaa täydellinen, rakastin ja rakastan edelleen molempia hahmoja ja olen niin onnellinen että he saivat edes sen pienen hetken yhdessä <3 Ja sen jälkeen tietysti eläköityivät jonnekin paratiisisaarelle ja unohtivat kokonaan mennä Tylypahkan taisteluun... hyvin se Harry pärjää ilman niitäki. ... niinhän?

Mikäs muu paritus tulisi mieleen... hirveästi tuli luettua kaiken maailman Drarry ja Dramione ja Hermione/Kalkaros ja mitälienee ihmeficcejä, mutten oikein tainnut syttyä yhdellekään niistä. Kalkaroksesta tulikin mieleen, että hyi, ei Lily/Kalkaros on ehkä kamalin paritus ikinä, jopa kamalampi kuin Harry/Ginny. Joskus nuorempana en ollut yhtä vahvasti tätä paritusta vastaan, mutta nyt vanhempana ja viisampana (ja niin lopen kyllästyneenä Kalkaroksen romantisointiin ja siihen, että Snapun "Always" -quottia käytetään jonain ultimate-rakkaudentunnustuksena, kun oikeasti se on vain maininta yhden hyvin säälittävän miehen obsessiosta, joka johti monien ihmisten kuolemaan ja oli muutenkin todella häiritsevä) olen tajunnut, että tämä jos mikä on häiritsevä paritus. En kiistä, etteikö Lily olisi voinut jossain vaiheessa rakastaa Kalkarosta, mutta Kalkaros ei koskaan rakastanut Lilyä. (Ja pakko vielä mainita sekin, että Kalkaros on aina ollut ja tulee aina olemaan lempihahmojani... sen on vain vähän pilannut tuo tietty osa fandomista, jonka jo mainitsin...)

Ainoa mieleen tuleva oikeasti uusi paritus voisi olla Ihmeotuksista Jacob ja Queenie. Jotenkin hyvin suloinen pari, tykästyin molempiin hahmoihin leffaa katsoessani. Saa nähdä tykkäänkö heistä myös tulevassa leffassa.

Mua hämmentää, että keksin vain näin vähän parituksia, joista minulla on jotain sanottavaa... HP jos mikä on täynnä parituksia... Tietysti ehkä jotain ilmiselviä headcanonparituksia voisi mainita, kuten Voldemort/Bellatrix (josta muistan olleeni todella innoissani joskus varhaisteininä, lähinnä siksi että rakastin molempia hahmoja niin paljon). Romanttisena parituksenahan ajatus on täysin naurettava, mutta oli näistä kahdesta silti hauska lukea ficcejä (kuten Cursed Child, erittäin hauska ficci näistä kahdesta, ihan kuin olisin itse sen 11-vuotiaana kynäillyt).

Ehkä tulen vielä lisäämään tänne jotain, jos keksin parituksia lisää myöhemmin tai joku muu kommentoi jostain todella erikoisesta parituksesta, josta minunkin on pakko päästä jotain sanomaan.
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams