Kirjoittaja Aihe: Paritukset  (Luettu 13939 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lilthy

• Toisinaanajattelija
  • Vuotislainen
  • Aliavaruushäiriö
Vs: Paritukset
« Vastaus #100 : Helmikuu 11, 2009, 21:53:06 »
Näin ensiksi voisin sanoa että tykkään lukea enemmän ficcejä ja kirjoja joissa ei ole lainkaan paritusta. Tai että paritus on epäselvä, eli sitä ei selkeästi ilmoiteta mutta vihjeitä annetaan pitkin matkaa ja kemiaa löytyy. Esimerkiksi ficciosastolla harvemmin alan lukemaan tekstiä otsikossa ilmoitettavan paritukset perusteella (tosin joku aivan järkyttävä paritus voi karkoittaa). Lisäksi tuntuu, että monet yrittävät vain keksiä toinen toistaan oudompia parituksia (erilaisuudentavoittelua?). Komedioissa nämä Norriska/Lujahaka -paritukset voivat mennäkin, mutta ei missään vakavassa. Liian teennäisiä.

Kyllä syvät ystävyyssuhteet ovat huomattavasti mielenkiintoisempia kuin paritukset tai romantiikka (lähinnä ihiiisöpösöpöfluffi), ja pidänkin tällaisista tarinoista enemmän. Ja monet menevät pilaamaan tällaisia ystävyyksiä parittamalla, tästä hyvänä esimerkkinä TSH:n Frodo/Sam -ficit. (Tai sitten minä olen vain ainoa, joka ei halunnutkaan löytää heidän väliltään mitään muuta, sillä se ystävyys oli sellaisenaan kaunista.)

Noh, kyllähän monet paritukset silti hienojakin ovat. :) Suosikkini lienee kuitenkin Voldemort/Bellatrix sellaisena, kuin itse ajattelen heidän suhteensa. Bella nyt ilmeisestikin rakastaa Voldemortia, ja kirjojenkin vihjeiden perusteella Voldemort tuntee edes jotain Bellaa kohtaan (ei rakkautta tietenkään, mutta jotain himoa). Ja sehän tästä suhteesta tekeekin niin ihanan, koska tämä ei ole selkeä paritus, vaan enemmänkin yksipuolista.

Siriuksen kelmificcien paritukset kaikkien kanssa ovat ihan kivoja. ;) Mutta Sirius/Harry on jotain ttrrrr... eijei, Sirius on Harrylle isähahmo, eikä sitä saa pilata. Sama koskee Fred/George tms. parituksia; en vain voi kuvitella veljeksiä toisilleen paritettuina. Sen sijaan Sirius/James -paritus saa silloin minulta kannatusta, jos sitä ei ole kirjoitettu huonosti tai jotenkin liian näkyvästi. Sirius ja James ovat kuin veljiä toisilleen (siis kuin, eivät kuitenkaan ole, ja tässä menee se hyvin sumea raja, mikä erottaa tämän parituksen suhtautumisestani F/G:hon). Ja voimakkaan ystävyyden sekä rakkauden rajat ovat häilyvät, mikä tekee tästä parituksesta kiinnostavan.

Rowlingin Severus/Lilystä pidän myös. Aika yllättävää, sillä tämä(kin) on epämääräinen, yksipuolinen ja siksi ihanan surullinen paritus. :) Kuten voi päätellä, minun suuria rakkauksiani ovat kaikki traagiset paritukset. Remus/Tonks on myös kiva, lähinnä siksi, että pidän kummastakin hahmosta sekä yhdessä että erikseen. Harry/Dracoa puolestaan en voi lukea vakavissani, hyvänä komediana kyllä käy. En vain voi kuvitella niitä kahta toisilleen - kyllähän siis viha ja rakkaus ovat toisinaan hyvinkin läheisiä tunteita, mutta ääh, silti. Minusta heidän välillään ei voi olla muuta kuin enintään sitä viileää kunnioitusta, mikä epilogissa ilmeni. En ole koskaan pitänyt myöskään Harry/Ginny -parituksesta, sillä kuvittelen Ginnyn yhä vain sinä pikkutyttönä, jonka Harry pelasti Salaisuuksien kammiosta.

Ah niin, Luciushan nyt tietysti pariutuu kenelle tahansa karismansa ansiosta. ;) Lucius/Narcissa on suloinen, enkä halua kuvitella heitä pettämässä toisiaan. Se rikkoisi liikaa Malfoyn perhettä. Kuitenkin, aikana ennen heidän avioliittoaan vaikkapa Lucius/Bellatrix kelpaa hyvin. Pahikset ovat yleensäkin ottaen huomattavasti kiinnostavampia hahmoja. Pidän myös enemmän aikuisten välisistä parituksista, teinien suhteet kun yleensä oikeassa elämässäkin ovat kömpelömpiä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2009, 11:49:59 kirjoittanut Lilthy »
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1) Älä koskaan paljasta kaikkea.

Poissa Joshu

• Vuotislainen
« Vastaus #101 : Helmikuu 12, 2009, 17:21:29 »
Taidan erottua sikäli joukosta, että itse suosin slashia, enkä lue juuri ollenkaan hettiä. Hettiä luen vain jos sitä sattuu olemaan slash-ficeissä, muuten kierrän hetin. Hettiä luen yleensä vain pienillä ratingeilla (s - k-13), mutta jotenkin ajatus seksiä sisältävästä het-tekstistä kuvottaa, vaikka olenkin itse hetero. Slashiakin luen yleensä vain k-15 ylöspäin.

Harry/Draco on paritus, jota olen lukenut eniten - yllätys yllätys kun sitä löytyy eniten. Tykkään kyllä ko. parituksesta niin huumori- kuin vakavapohjaisissa tarinoissa. Enemmän olen lukenut noita vakavia, koska henkilökohtaisesti pidän enemmän vakavasta tekstistä. Huonosti kirjoitettu H/D on kamalaa

Yksi suosikeistani on myös Sirius/Remus. Jotenkin ne kaksi vaan kuuluvat toisilleen ficci-maailmassa. Remusta en osaa kuvitella parittavani kellekään muulla (paitsi Tonksille) mutta Siriusta voisi parittaa Harrylle ja Jamesille. Myös Severus/Sirius on kiinnostavaa, mutta Severuksen pitää olla tässä alistettuna, muuten se tuntuu oudolta. Fluffi ei hirveästi toimi omasta mielestäni S/R ficeissä, niissä lukee aivan mielellään vakavaa ja synkkää tarinaa. Itse koen Siriuksen kuitenkin loppupeleissä synkäksi ihmiseksi.

Mutta kaikista suurin rakkauteni ei varmasti kuulu monen suosikeihin ja monet varmasti ajattelevat tästä parituksesta pitävien olevan hieman päästään sekaisin. Tämä paritus kantaa nimeä Lucius/Draco. Jokin tässä vaan saa minut innostumaan. Tykkään muutenkin lukea rankkaa tavaraa, joten L/D-ficci raiskauksella ja pakottamisella sekä ehkä jonkinasteisella bondagella on rakkautta. Insestiähän tämä on ja oikeassa elämässä se olisi mielestäni kuvottavaa, mutta ficit siitä aiheesta on aivan pelkkää ihanuutta.

Kirjoittelen tähän joskus lisää kun on enemmän aikaa~

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #102 : Helmikuu 14, 2009, 18:38:11 »
Julkaisin täällä juuri one-shotin, jossa parituksena oli Lily/Sirius. Tiesin, ettei siitä kovinkaan moni tykkää, mutta aina kannatti kokeilla. Minä olen hulluna siihen paritukseen! Jotenkin pidän siitä, ettei tarvitse ajatella paria ikuisena, kestävänä ja täydellisenä (niin kuin James ja Lily) vaan jotenkin niin fiktiivisenä ja ohimenevänä. Muutenkin tykkään kirjoittaa asioista, jotka eivät ole ikuisia, vaan joista joudutaan vielä päästämään irti. Ikuisuus-käsite ei pure minuun millään tavalla. Varsinkin pelkkä seksisuhde Lilyn ja Siriuksen välillä on ihan mahtava aihe kirjoittaa.

No, voin kuitenkin sanoa, että legendaarinen James/Lily ei todellakaan ole huono, ehei. Kenties hieman liikaa käytetty, mutta silti se on maailman kaunein rakkaustarina! :) Tästä parituksesta menee kuitenkin heti maku, jos tekstissä kertaakaan käytetään lausetta: "Se on Evans sinulle, Potter!" Argh. Lily/James -paritus on mielestäni niin nätti ja jotenkin... tarkoituksenmukainen, ettei sitä tarvitse pilata mauttomuuksilla. On ihaninta lukea ja kirjoittaa sitä, kun Lilykin rakastaa Jamesia, ja sitä, kuinka kauniita he ihan oikeasti ovat yhdessä.

En ole koskaan ymmärtänyt, enkä tule koskaan ymmärtämäänkään näitä älyttömiä: Dumbledore/Dobby, Severus/Winky, Harry/Murjottava Myrtti, Ron/Herra Dursley... Ihan oikeasti, kuka haluaa kirjoittaa jostain noista? Okei, huumorimielessä ehkä aika moni, mutta itseäni ei naurata yhtään. Ehkä olen niin pirun masentunutteinigoottiranteetaukiangst -tyyppi etten jaksa nauraa tuollaisille jutuille. Ihan oksettaa lukea jotain Severus/karttakeppi -juttuja. Lisäksikään en pidä samaa sukupuolta käsittävistä parituksista. En todellakaan kammoa millään tavalla homoja tai lesboja, ehei - ei minulla ole mitään asiaa vastaan, mutta itse taidan olla niin perushetero tyyppi, että heteroparitus tuntuu kaikkein omimmalta. Kaikkein inhottavinta on lempihahmoni Siriuksen käyttämistä homoparituksissa: Siriuksen kuuluu olla hetero minun ajatuksissani. (Eikä tarvitse nyt nostaa haloota, tämä on täysin minun mielipiteeni, ja kunnioitan sekä tätä omaani, että myös kaikkien muiden eriäviä mielipiteitä.) Varsinkin joku Sirius/James... uh. Heidän veljesrakkautensa on niin rehellistä ja hienoa, etten koskaan menisi sotkemaan sitä mihinkään muuhun.

Siriuksesta jatkaen, hänen onnettomasta rakkauselämästään on myös nautinnollista kirjoittaa. Mikä minulla on, etten koskaan osaa kirjoittaa onnea hänen rakkauselämälleen? Ehkä tulen mustasukkaiseksi, jos kirjoitan hänelle onnellisen parisuhteen. :D Se vaan on ihaninta niin, että Sirius/joku naikkonen, joiden suhde ei koskaan tule toimimaan kunnolla. Sirius on minun silmissäni ikuinen poikamies.

Mitäs muuta. Jos en kirjoita ficejä, kirjoitan yleensä juttuja, joissa paritus on jotenkin hyvin vaikea. Vaikeus taitaa olla pinttynyt minuun. Vaikeutta, ryppyjä ja kaikkea vastaavaa on ihanaa kirjoittaa rakkauteen, koska se kuuluu niin arkipäiväisesti siihen. Myös pelkkiä seksisuhde-parituksia on rentouttava kirjoittaa, koska ei tarvitse lätistä tunteista tai mustasukkaisuudesta.

cheri

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Maaliskuu 02, 2009, 03:16:44 »
Lily/Severus

Poika ihastuu kilttiin naapurintyttöön ja katsoo sitä salaa. Poika kertoo tytölle taioista ja kaikesta. Poika ja tyttö menevät yhdessä kouluun ja joutuvatkin heti erilleen. Poika joutuu pahaan seuraan ja muuttuu toisenlaiseksi kuin millaisena tyttö hänet joskus tunsi. Poika sanoo tytölle pahasti, eikä tyttö anna anteeksi. Tyttö rakastuu pojan viholliseen. Poika tietämättään tappaa tytön ja tämän rakkaan, eikä anna itselleen anteeksi. Poika rakastaa tyttöä aina.

Vuosisadan rakkaustarina rikollisen paljon yksinkertaistettuna.

Minusta se on myös paritus, joka ei syystä tai toisesta milloinkaan tulisi saamaan yksiselitteisen onnellista loppua. Vaikka kaikki tehtäisiin toisin, jotain jäisi aina puuttumaan. He ovat täydellinen pari siksi, että eivät voi olla yhdessä. Menetetty rakkaus on aina taianomaisempaa kuin arkipäiväinen kiistely tiskeistä.

Bellatrix/Voldemort

Yksipuolinen hullaantuminen. Voldemortilla saattoi olla jotain ihmismäisiä tunteita Bellaa kohtaan, mutta hän ei itse tunnistaisi niitä. Taas paritus, mikä ei ikinä tulisi toimimaan. Tykkään tällaisesta. Jostain syystä heistä tulee mieleen Austin Powersin Dr. Evil ja rääkyvä Frau, mutta kun se mielikuva on saatu häädettyä... Kiva pari. Eivät sovi yhteen sitten millään.

Luna/Harry

Luna ja Harry olivat molemmat kuin irrallaan muista, ja näyttivät ymmärtävän toisiaan. Voisi toimia, ja kaikkien ihmisiä toisiaan kohden vetävien magneettisten voimien mukaan toimisikin upeasti... Voin vaikka vannoa, että Luna olisi pitänyt niin kummasta nimestä kuin Albus Severus enemmän kuin Ginny, ja antanut sen mielellään pojalleen tai vaikka lemmikkimötkösiialleen ilman riitoja.

Hermione/Fenrir

Hermionellakin on taipumus nähdä hyvää kaikissa-- En löydä tästä kummempaa järkeä itsekään, joten jätän tämän parin tähän ja teeskentelen, ettei mitään tapahtunut. Mutisen vain, että en ole löytänyt yhtään hyvää/edes joissain määrin uskottavaa ficciä tällä parituksella.

Minulle parituksen ei tarvitse olla ficissä ollenkaan keskeisessä osassa, ja luen mielelläni tyylillisesti upeita, parituksettomia ficcejä (kuten tämä).

/ Offia, mutta minun on pakko mainita yksi aikojen suosikkipareistani. Davy Jones/Tia Dalma(Calypso) PotCsta. :)

Sister Of Charity

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Maaliskuu 10, 2009, 17:02:53 »
Mä en ole kovinkaan innostunut kirjojen aikaan sijoittuvaan fanfictioniin vaan paljon mieluummin luen (ja kirjoitan) kelmificcejä. Ennen olin ehdoton Sirius/Remus fani, ja osittain olen edelleenkin. Kyseinen paritus vaan on niin käytetty että hyviä tai massasta eroavia ficcejä on uskomattoman hankala löytää. Suosikeikseni ovatkin nyt nousseet Sirius/James ja insestiparitus Sirius/Regulus jota en kerta kaikkiaan voi vastustaa.
Myös paritukset kuten Lucius/Regulus, Lucius/Sirius ja Kalkaros/Regulus kolahtavat. Itse asiassa lähes kaikki slashparitukset joissa toisena osapuolena on Regulus tai Lucius maistuvat kyllä.

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
« Vastaus #105 : Toukokuu 01, 2009, 01:19:19 »
Mietin pitkään ja hartaasti, mitä paritusta kannattaisin eniten. Olen alun alkujaan tyytynyt turvallisesti Remus/Siriukseen, mutta nyt pitää olla jo tosi hyvä ficci, että jaksaa kiinnittää huomiota. Pitää löytyä jotakin uutta.
Yleisesti vihaan Harrya ficeissä, ja H/D:lle en ole koskaan lämmennyt...

Tulin huomanneeksi, ettei tuossa aloitusviestissä mainittu laisinkaan Hermione/Fred paritusta. Mielestäni tämä on varsin herkullinen yhdistelmä, ja kirjoissa on monia tälle paritukselle "suotavia tilanteita". Tykkään näiden kahden välisestä vaaran tunteesta, ja siitä erilaisuudesta, joka hahmojen välillä vallitsee. Fred on ihana, ja Hermione sopii hänelle paremmin, kuin kukaan muu kirjan tytöistä. Toki Fred/George on myös hyvä paritus, mutta ficin pitää olla todella hyvin kirjoitettu, että kyseisen parituksen sietää.

Tonks/Sirius on sellainen paritus, johon olen harvoin törmännyt, mutta jota on aina yhtä kiva lukea. Hahmot ovat rakastettavia ja omaperäisiä, ja heistä saa tuotua esille vaikka mitä. Sirius on särkynyt ja Tonks on nuori ja omalla räiskyvällä tavallaan hurmaava. Olisin toivonut kirjan valottavan enemmän näiden kahden välistä suhdetta. Niin ei kuitenkaan käynyt, mutta ficeissä kaikki on mahdollista, eikö?

Hermione/Fred & Tonks/Sirius, siinä on kaksi kutkuttavaa paritusta!
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #106 : Syyskuu 18, 2009, 14:14:26 »
Mä en oo IKINÄ tykänny ollenkaan millonkaan koskaan Harry/Draco parituksesta. :S He eivät vaan sovi toisilleen. Niitä kyllä näkee niin
usein, että muiden mielestä varmasti sopii.. :) Mutta... Yäh! En tykkää, en ollenkaan. Myös Sirius/Remus paritus on aika iljettävä minun mielestä. Tai.. Nyt mä oon ehkä pikkasen alkanut tykätä siitä. Ei se vaan minun aivoihin mahdu, että he olisivat pari :)

Mutta sitten näitä parituksia, joista tykkään.. No tietysti nämä tyypilliset Ron/Hermy ja Harry/Ginny.. Mutta Hermione/Pansy. <3 Pahis ja lukutoukka. >:) Draco/Hermionekin ovat ihana pari! Draco kun aina haukkuu Hermionea ja sitten ovatkin (salaa) yhdessä! <33 Ihanaa!
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Ryminä

• Kuutamomussukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #107 : Lokakuu 23, 2009, 14:38:24 »
Minulle on jostain syystä tullut joku addiktio slashiin:D
Tuntuu, että suurin osa on Remus/Sirius -paritukselle ja aika paljon myös Remus/Severus. Sitten on jopa yksi parituksella Draco/Ron (älkää kysykö, mistä sain sen päähäni). Myös yksi Severus/Sirius löytyy.
Ja joitan lyhykäisiä het-parituksia.

R/S addiktiosta kertoo sekin, että ficcejä on kokonaisuudessaan arkistoituna noin 25 ja niistä vaan 9 on muuta kuin R/S (joo, pitäkää minua ihan vapaasti hurahtaneena:))

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #108 : Lokakuu 30, 2009, 08:49:44 »
Ehdoton lempiparitukseni on Harry/Voldemort. En ole koskaan lukenut mitään parempaa kuin sellaisia tekstejä joissa tämä paritus on mukana. Tosin Harryn pitää olla vahvasti Paha!Harry eikä mikään Dumbledoren sylikoira. Itse pidän ficeistä, jossa Dumbledore on vahvasti manipuloiva ääliö, joka lopulta kohtaa herkullisen loppunsa sankaripojan käsittelyssä. Myös HPTR paritus on aivan mainio, vaikka ficit jossa Tom kääntää selkänsä vanhemmalle itselleen saa kylmät väreet juoksemaan selkääni pitkin. Poikkeusta ei tule siihen, että Harryn pitää olla Dark! sekä tietenkin pimeyden lordin Vertainen. Mikä onkaan parempaa kuin kaksi hullua, julmaa, toistaan rakastavaa pimeyden lordia?

Lucius/Severus on pirullisen herkullinen, varsinkin kun aina niin lipevä ja sarkastinen Severus on Lucius Malfoyn kylmän katseen alla. Severus ei hahmona tai parituksien osapuolena ole koskaan erityisesti kiehtonut minua (hankala päästä yli siitä faktasta kummalle puolelle hän oli lojaali - ja mistä syystä!) mutta Lucius on niin sulavan mainio näissä ficeissä, että pakko Sevkin on hyväksyä. Pidempiä ficcejä en luultavasti jaksaisi lukea, mutta pariosaiset korkeamman ikärajan ficit kelpaavat kyllä.

Het-parituksista ykköseksi nousee varmaan angstinen Lily/Severus jossa onnellista loppua ei ole.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2010, 23:35:10 kirjoittanut Mortti »

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #109 : Helmikuu 26, 2010, 18:20:02 »
Ficcejä tulee itse luettua hyvin monenlaisilla parituksilla (jotkut tosin hyppään suosiolla yli) mutta kun kirjoitan itse ficcejä, niin kyseessä on silloin het tai paritukseton. Tykkään vain mieluummin kirjoittaa niitä, ei sille pätevää perustelua ole.

Pidän hyvin monista parituksista, niin niistä "oikeista" kuin joistakin omalaatuisemmistakin. Jotkut taas ovat täysin ajatuksiani vastaan, mutta lukemalla tottuu. x)

Suosikikseni nousee kuitenkin Severus/Lily. Siitä parituksesta löytyy monia ulottuvuuksia, mutta erityisesti mieleen jää se surullinen, koskettava, traaginen tunnelma, joka toistuu lähes jokaisessa heistä kertovassa ficissä. Surulliset loput ovat jotenkin erityisen mieleenpainuvia.

-Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2010, 22:39:04 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #110 : Joulukuu 29, 2010, 15:16:53 »
Tykkään lukea ficcejä joissa on parituksia, mutta yleensä luen vain sellaisia joissa on mieleiseni paritus. Tässä vähän lemppareitani:

Luna/Draco En tiedä, onko näitä ficcejä paljon, mutta paritus on mielenkiintoinen. Vaikka Luna onkin vähän hassu unelmoija, voin kuvitella hänet Dracolle.

Rose/Scorpius Taas aivan ihana paritus, niin erilaisia mutta ihania. Ja koska heistä ei ole kirjoitettu paljon kirjoissa, voi heitä vähän muokata mielensä mukaan.

Angelina/George He ovat mielestäni suloinen pari. Angelina sopii täydellisesti Georgelle. (Kirjoitan muuten ficciä jossa nämä kaksi seikkailevat)

En yleensä lue slashia koska en pidä siitä kamalasti, mutta joskus on pakko lukea, parituksen perusteella. Lempislashparitukset olisi:

Harry/Draco En ennen tykännyt tästä parituksesta kauheasti, mutta luettuani joitain hyviä ficcejä muutin mieltäni ja sain paremman kuvan näistä kahdesta.

Lucius/Severus Siinäpä vasta jännä paritus, tällaisia tykkäisin lukea :)

Taidanpa tästä mennä lukemaan ficcejä...
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Yumisa

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #111 : Tammikuu 03, 2011, 20:21:26 »
Lempiparitukseni ompi:

Harry/Draco - En voi mitenkän kyllästyä tähän pariin <3 Suurin osa luetuistani ficeistä on koostonut näiden kahden parituksesta :D

James/Sirius - Nämä ovat minusta söpö pari. Vaikka yleensä en tykkää siitä että bestikset rakastuvat toisiinsa tarinoissa (Sama asia kuin Harry rakastuisi Roniin .. En voi sietää tätä paritusta. Anteeksipyyntöni tämän parituksen fanittajille) niin silti tämä pari on hellyyttävä <3

Severus/Lily - Tämä pari on minusta kaikista surullisin kun ottaa huomioon Severuksen suurimman salaisuuden paljastumisen. Oli hyvin väärin, että Severus menetti kaikista maailman tärkeimmän asian mitä hän pystyi ikinä rakastamaan.

Inhokkiparitukseen kuuluu Draco/Lucius, Fred/George eli toisinsanoen "perherakkaus" (Mistähän tuon sanan repäsin .. ). Myös inhoan Harry/Hermione ja kuten aiemmin mainitsin Harry/Ron.

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #112 : Tammikuu 05, 2011, 22:09:21 »
Olen melko nirso paritusteni kanssa, ja vielä nirsompi fikkien kanssa. Joskus paritus kyllä kelpaa, mutta fikin tyyli on aivan väärä. Itse asiassa periaatteessa kelpaa mikä vain todella hyvin kirjoitettu paritus, mutta onhan minulla ne tietyt, joita ajatudun otsikon perusteella lukemaan (ja nirsouttani monesti pettymään).

Albus Dumbledore/Gellert Grindelwald. Tästä parituksesta saa irti vaikka ja mitä niin yksi- kuin molemminpuolisenakin, nimenomaan tunnepuolella. Korkean ikärajan A/G:sta en juuri perusta, enkä silkasta fluffista. Enemmän pidän sellaisista A/G-fikeistä, joissa huomioidaan olosuhteet, yritetään ymmärtää molempia hahmoja eikä edetä liian nopeasti tai yksinkertaisteta asioita turhaan. Draamaa! Sitä tämä pari kaipaa! Ristiriitoja ja väärinkäsitysten vaaroja, jopa suoranaisia valheita. Oliko Gellert pohjimmiltaan hyvä ihminen, jonka valta vain sokaisi? Oliko hänellä romanttisia tunteita Albusta kohtaan? Jos ei, olisiko hän teeskennellyt rakkautta saadakseen enemmän valtaa Albukseen ja pitääkseen tämän puolellaan? Jos hänellä taas oli tunteita, miten se vaikutti hänen myöhempään elämäänsä? Tunnustiko kumpikaan sitä koskaan, vai tyytyivätkö he nauttimaan älykkyyden ja yhteisen tavoitteen antamasta tasavertaisuuden tunteesta? Tälle parille on vaikka kuinka paljon materiaalia, että siitä voi oikeastaan kirjoittaa hienon fikin ilman ainuttakaan "Minä rakastan sinua" -replaa. Turhauttavan usein vain törmään niihin yksinkertaistettuihin söpöilyihin.

James/Sirius. Eräs kaverini väittää, että tämä on ensimmäinen HP-paritus (niin kaanonista kuin ulkoakin) jota muistaa minun shipanneen, ja jos ei jo Azkabanin vangista niin vähintään Feeniksin killasta asti tämä paritus on ollut melkein henkilökohtaista kaanoniani. Taas kerran, en tykkää fluffysta, ellei se ole semmoista kivan kepeähköä ystävyyden ja romanssin rajamailla -tavaraa, josta on vaikea hahmojen itsekään tietää missä mennään. Siitä tykkään. Siitä, että häilytään suhteen rajalla. Tai kokeillaan - Sirius ja James eivät kumpikaan olleet mitään pyhäkoulupoikia nuoruudessaan ja saattoivat hyvinkin kokeilla yhtä sun toista. Kuulun siihen kuppikuntaan, joka näkee kirjoissa tähän pariin paljon enemmän viittauksia kuin Sirius/Remukseen, jota en oikein tahdo kirveelläkään ymmärtää. Vähintään Siriuksen tunteet Jamesia kohtaan olivat elämänkumppanitasoa ihan riippumatta siitä tunsiko hän Jamesiin myös seksuaalista vetoa, mitä en pidä mahdottomuutena. Jamesin mukana hänen elämästään lohkesi niin iso lovi, etten usko Azkabanin olleen mikään välttämättömyys Siriuksen hulluuteen ajamiseen (vaikka se kyllä auttoi). Jamesin puoli tarinasta antaa sitäkin enemmän tulkinnanvaraa, kun tosiasia on, että hän jallitti Lilya vuosikausia kunnes lopulta nai tämän. En silti pidä molemminpuolistakaan J/S:ää mahdottomana. Vaikka olen tämän kelmiparituksen puolella henkeen ja vereen, löydän siitä silti valitettavan harvoin todella hyviä fikkejä.

Bartemius Kyyry junior/Regulus Musta voitti minut puolelleen kun joskus luin jonkun kyseisellä parituksella olevan synkähkön one-shotin täällä Vuotiksessal. En valitettavasti muista kyseisestä fikistä muuten hölkäsen pölähtävää, mutta se vakuutti minut, että tämä paritus käy järkeen. Nykyisin vähintäänkin uskon, että Regulus ja Barty ainakin tunsivat toisensa. He olivat suunnilleen samanikäisiä (eroa muistaakseni vuosi) ja molemmat kallellaan Kuolonsyöjiin päin. Ehkäpä juuri Regulus lopullisesti toi Bartyn Kuolonsyöjien maailmaan? Tässäkin on sellainen pari, josta kyllä repii vaikka mitä kun oikein alkuun pääsee.

Lily/Severus. Totta kai. Varmaankin hienoin rakkaustarina, jota Rowling itse asiassa kuvaili kirjoissa.
Lainaus käyttäjältä: Yumisa
Tämä pari on minusta kaikista surullisin kun ottaa huomioon Severuksen suurimman salaisuuden paljastumisen. Oli hyvin väärin, että Severus menetti kaikista maailman tärkeimmän asian mitä hän pystyi ikinä rakastamaan.
Tämä oli hyvin tiivistetty. Severuksella ei ehkä ikinä ollut turhan paljon rakkautta ja hyvää tahtoa jaella, mikä on ymmärrettävää huomioiden tilanteen kotona ja myöhemmin se, millaiseen seuraan hän väkisinkin Luihuisen tuvassa ajautui... Ja olihan hänellä viehtymyksensä pimeyden voimiin, mikä sekin on minusta ymmärrettävää - hän oli taitava velho ja pimeät taiat antoivat hänelle edes jonkinlaista valtaa puolustautua kiusaajiltaan ja hallita edes jotain osaa elämästään. Mutta Lily taisi olla ainut, johon hän uskalsi luottaa ja johon soi itsensä kiintyä. Tarinan draamaa lisää sekin, että Severus olisi saattanut päästä yli Lilysta, jos olisi koskaan käsitellyt asian kunnolla ennen kuin meni epähuomiossa tapattamaan rakkaansa. Severuksen koko elämää leimaa epävarmuus

Minusta olisi ollut mielenkiintoista, josko Lily/James olisi jatkunut niin kauniina, rohkeana ja täydellisenä parina kahdenkymmenen avioliittovuoden jälkeen... Tykkään lukea tätä paritusta, jos se ei ole se sama vanha, vaan jotain tuoretta näkökulmaa.

Lucius/Narcissa on meni todella kiintoisaksi Deathly Hallowsin jälkeen. Ihan selvästi Malfoyt ovat perhekeskeisempiä kuin antavat normaalioloissa olettaa. Näen heidän liittonsa edelleen järjestettynä, alkuperäisenä syynä enemmän veren puhtaus ja mammona kuin rakkaus, mutta toimivana. Kumpikaan puolisoista ei voi olla läpimätä, jos he kykenevät kasvamaan kiinni toisiinsa ja poikaansa. DH vei myös vähäisetkin sympatiani Malfoy-insestiin, ja sen jälkeen olen melko haluton uskomaan sitäkään, että Lucius olisi kurittanut poikaansa väkivallalla - sellainen olisi Luciukselle aivan liian tyylitöntä.

Pari paritusta, joita en lainkaan tajua, ovat jo mainittu Remus/Sirius ja Remus/Tonks. Yhteinen joululahja ei saa minua vakuuttumaan ensimmäisestä ottaen huomioon, että Siriuksen mahdollisuudet tehdä omia jouluostoksia ihmisten ilmoilla olivat melko heikot. Remus/Tonks taas on epäilenmättä kaanonia, mutta minulle jotain käsittämätöntä - mistä se tuli? Seiskakirja antaa hetken olettaa, että jutussa on jotain järkeä, nimittäin se, että Remus oli vakavissaan jättämässä raskaana olevan Tonksin muiden huomaan lähteäkseen Harryn avuksi pelastamaan maailmaa, antoi sellaisen kuva, että hänet oli alun perinkin painostettu suhteeseen, että hän oli vain ollut liian kiltti sanoakseen ei Tonksille ja katui sitä, koska ei todella rakastanut häntä. Kyllähän Remus lopulta kantoi vastuunsa, mutta minusta koko paritus vaikutti niin tuulesta temmatulta että en olisi uskonut liiton kestävän, jos kumpikaan puolisoista olisi elänyt tarpeeksi kauan palatakseen arkeen. Tuollaisena minä parituksen näen ja olisin pitänyt siitä huomattavasti enemmän, jos Rowling näyttäisi tarkoittaneen sen niin.
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

Poissa Nebulae

• Kuuhullu
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #113 : Syyskuu 07, 2011, 11:33:52 »
Kirjoittelin vastaavasta aiheesta joku viikko sitten toiseen topiciin, mutta kirjoitetaan nyt kuitenkin tännekin, jos saisin hieman erilaista näkökulmaa. Saadan myös hyvä vanha ketju kaivettua naftaliinista.

Olen suuri slashin ystävä. Voisi sanoa että olen siihen (ollut) erittäin pahasti koukussakin. Itseni määrittelisin ihan heteroksi vaikka slashista tykkäänkin. Jostain syystä vaan en halua lukea mitään yksityiskohtaisia het-juttuja. Femmeäkään en ole lukenut oikeastaan yhtään. Slash vaan on se minun juttuni. On jännä miten mielipide slashista jakautuu hyvin voimakkaasti niin että sitä joko vihaa tai rakastaa. Harva suhtautuu slashiin miedon välinpitämättömästi.

Slashia on tullut luettua sen verran paljon että hyvin harva ficci saa aikaan inhoreaktion. Lähinnä yltiösöpöily tai erittäin pahat OOC-tapaukset saa minut lopettamaan lukemisen. Esim. insesti menee oikein hyvin, samoin kaikenlaiset BDSM-tarinat myös. Kai olen sen verran pervo ihminen että tavalliset romantiikkaficit eivät vaan enää oikein sytytä, elleivät ole erityisen hyvin kirjoitettu.... No, on minullakin sentään rajani. Esim Harry/Dumbledore, Dobby/Ron, Hagrid/Voro-tyyliset paritukset kierrän kaukaa. Malepreggiä voin lukea vaikka se ei suosikkeihin kuulukaan. Jotenkin aina vaan biologiset tosiasiat pilaavat lukukokemukseni. Muutenkin malepreggiä on käytetty valitettavan usein väärin ja liian kevyesti. Monessa ficissä velhot saavat lapsia keskenään ihan tuosta vaan yhden taikajuoman vetäisemällä. Ei toimi, sorge.

Suosikkiparitukseni ovat Harry/Draco ja Harry/Severus. HP/DM on mielestäni herkullinen paritus koska näiden poikien välillä on käsinkosketeltavaa kipinää. Olen lukenut monia aivan loistavia ficcejä tällä parituksella. Se on myös suosikkini omissa ficeissäni. Omat Harry/Draco-pöytälaatikkoficcini ovat käytännössä aina varsin angst-painotteisia. Fluff menee käytännössä vain jos luen jotain huumorificciä. Harry ja Draco eivät mielestäni vain mitenkään ole persoonia jotka puhuisivat pehmoisia ja kävisivät romanttisilla kuutamoretkillä käsi kädessä. (Sivuhuomautuksena sen verran että kirjoitan ja luen Harry/Dracoa käytännössä vain englanniksi. Se ei vain istu oikein suomeksi mielestäni. Sama Harry/Severuksen kanssa)

Harry/Severus on sellainen paritus johon suhtauduin aluksi hieman varauksella. Pian kuitenkin huomasin tämän parituksen loistavuuden. Toimii erityisesti niin että Severus on ikään kuin Harryn mentori, eli heidän suhteensä ei ole aivan tasa-arvoinen. Harry ja Severus pystyvät mielestäni kaikista HP-hahmoista parhaiten samaistumaan toiseen ja hänen kokemuksiinsa. Severus on nimenomaan se henkilö johon Harry voi turvautua sodan ja Voldemortin aiheuttamassa ahdistuksessa. Yleensä luen sellaisia ficcejä joissa Harry on kuudennella tai seitsemännellä luokalla, eli sellaiset joissa Harry on jotain 13 v. ei ole ihan minun juttuni, vaikka jokunen sellainenkin on tullut luettua.
Jostain syystä olen aivan ihastunut sellaisiin tarinoihin joissa Harry on jollakin tapaa Severuksen "orja", oli kyse sitten ihan slave-ficistä tai S/M-jutuista. Niissä vaan on minusta usein saatu hienosti kuvattua Severuksen pehmeämpää puolta joka ei muuten oikein tule esille. Eli tarkennuksena siis että ei mitään sellaisia ficcejä minulle missä Severus hyväksikäyttää tai pahoinpitelee Harrya. Harryn pitää olla omasta tahdostaan alistunut jotta homma toimii.

Jostakin kumman syystä en ole itse saanut vielä kirjoitettua yhtäkään Harry/Severus-ficciä. Ne jotenkin aina lipsahtavat sellaisiksi että paritankin Severuksen jonkin ikioman hahmon kanssa....joka yleensä on vieläpä nainen! Outoa, todellakin, kun ottaa huomioon sen etten lue hettiä ollenkaan. =P Ehkäpä syynä tähän on se, että yksikään HP-kirjojen naispuolinen henkilö ei ole tarpeeksi kiva ja kiinnostava jotta jaksaisin lukea hettiä. Poikkeuksena ehkä Ginny joka sopii hyvin Ginny/Draco-huumorificceihin.

Muita suosimiani slash-parituksia ovat Fred/George, (Twincest on hot, sanoi kuka mitä vaan!) sekä Sirius/Remus ja Severus/Remus. Kaksoset vain sopivat niin täydellisesti toisilleen että en osaa kuvitella heitä muiden kanssa. Sirre + Remppu on aika söpö, kunhan ei mene miksikään sokerihuttu-fluffiksi. Itse ajattelen sen niin että Sirre ja Remus olisivat menneet yhteen vasta aikuisina kun he tapaavat uudelleen Siriuksen päästyä Azkabanista, ja molemmilla on omat henkiset (ja ulkoiset) arvet mitä elämä heille on jättänyt. He sitten lähenisivät toisiaan siksi koska ovat mitä on jäljellä Kelmeistä. Mutta ei siis Kelmien nuoruusiän slashia minulle, vaan ihan aikuisiän.
Severus ja Remus on mielenkiintoinen, koska molemmat ovat eräänlaisia "hylkiöitä", yhteiskunnan ylenkatsomia ihmisiä jotka molemmat ovat kärsineet sodassa suuresti. Lisäksi Remuksen asema Siriuksen ja Jamesin parhaana kaverina tuo sopivaa jännitettä Sevvien ja Rempun suhteeseen.

Jos olen sopivan kierolla tuulella niin Lucius/Draco-paritus on oikein herkullinen, mutta lähinnä kuitenkin sivuparituksena. Myös Lucius/Severus toimii. Ai niin, meinasi unohtua Harry/Tom-paritus. Luin erään loistavan ficin jossa oli Harry/Tom/Severus, se sai minut shippaamaan tätä yhdistelmaa. Ja Tomin pitää nimenomaan olla "vanhassa kropassaan", ei missään nimessä Voldemortina. En halua lukea minkään käärmenaaman touhuista, hyh....

Slashista on sanottava sen verran että jos samassa ficissä on liian monta slash-paria niin alkaa mennä yli, ihan vain siksi että on epäuskottavaa että ykskaks puolet kirjojen ydinhenkilöistä olisikin homoja/bissejä. Yksi tai kaksi paria on se paras määrä, silloin tarina on ainakin siltä osin uskottava.

Moni tuntuu shippaavan Kelmien aikaisia pareja kuten Lily/Jamesia. Itse en vaan saa millään mitään otetta tähän paritukseen. Näistä hahmoista kun ei ole kerrottu kirjoissa juuri mitään joten minun on vaikea suhtautua niihin edes potentiaalisina ficcihahmoina. Lily/Severuskaan ei toimi. Kirjoja lukiessanikin itsepintaisesti kuvittelen Severuksen ja Lilyn välillä olleen pelkkää platonista, joskin erittäin syvää ystävyyttä, ei mitään romansseja.
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
-Albus Dumbledore

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #114 : Lokakuu 28, 2011, 21:36:10 »
Vannoutuneena slash-fanina multa löytyy oikeastaan pelkkiä slash-lemppareita :D Ja siis nythän on niin, että vaikka shippaankin joitain parituksia, niin en välttämättä lue niitä, joten listataanpa ensimmäisenä ne luettavat :D ihan ensimmäinen ficci, jonka luin taisikin olla Sirius/Remus ja siitä se ajatus sitten lähti ;> Harry/Draco on ehdottomasti kärjessä, kenties jopa ihan ykköspaikalla :D lisäksi Harry/Tom on tavallaan kiintoisa, mutta enemmän sitä sorttia luen, jossa Harry ajankääntimen avulla päätyy viitisen kymmentä vuotta taaksepäin tms. sitten het-parituksista ykkösenä on Severus/Lily.

Sitten niitä muuten vain. Ron/Hermione, Luna/Neville, Albus/Gellert, Harry/Cedric, Harry/Ron. Noista ei oikein voi sanoa, että minkä takia juuri kyseisistä parituksista tykkään (: ja etenkin Harry/Cedric ja Harry/Ron tulee mieleen vain kirjoja lukiessa :D etten nyt niinkään kovasti niitä muuten fanita. 
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa annie lee

• Haaveksiva puhpallero
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostStone23429
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #115 : Lokakuu 29, 2011, 14:37:52 »
Minä en ole koskaan ollut slashin ylin ystävä vaikka olenkin myös slashia lukenut.
Oma ehdoton lempparini on Harry/Hermione, jota myös mielelläni kirjoitan. Minusta he vain kuuluvat yhteen.
Toinen mielenkiintoinen paritus on Hermione/Draco, jota tykkään ainakin lukea. Tällainen nykypäivän Romeo&Julia, kielletty rakkaus ja sitä rataa...:)

Toisaalta mielestäni kirjojen paritukset ovat ihan ok, ne sopivat tarinaan! En siis näe mitään huonoa esim Harry/Ginny parituksessa.
-Missä on aarteesi, sielä on myös sydämesi.-

-Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.-

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
« Vastaus #116 : Joulukuu 05, 2011, 15:19:31 »
Minäkään en erityisemmin pidä slashista, mutta en nää siinä mitään pahaakaan.
Eniten tekstejä tulee luettua Lucius / Narcissa- ja Voldemort / Bellatrix-parituksella. Ehdottomia inhokkeja on Draco / Hermione ja Severus / Hermione sekä kaikki ficit joissa Kelmejä paritetaan keskenään. Ajatus Dracosta ja _kuraverisestä_ ei vaan mun päässä toimi, ei ikinä. Hermionea yleensäkään en ikinä haluaisi parittaa kuin Ronin tai Harryn kanssa.
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

Poissa anji

• 4. silopeikko
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #117 : Helmikuu 16, 2012, 21:09:52 »
Pakko sanoa, että Ron/Luna forevah! Aivan ihana paritus, miulle ihan canonia, täydellinen pairing ainakin fluffyficceihin. Kaksikon kemiat toimivat vain niiin hyvin yhteen, kumpikaan ei ole turhan vakava tai hienotunteinen ja aah, en saa tästä järkevää sanaa aikaiseksi ♥

Luna-linjalla jatketaan, nimittäin Luna/Ginny on harvoja Ginnyn parituksia, joita en paheksu lainkaan. Ginnyn pippurinen suojeluasenne Lunaa kohtaan on herttaista ja kemiat toimii näilläkin, tosin ei niin hyvin ku aiemmin mainitsemassani R/L:ssä. Ihanaa angstia & romancea näistä ainakin saa keitettyä, ehkä fluff menee myös.

Hermione/Draco ehkä rankemmassa tekstissä (koska näiden BDSM on ehkä ainoa luonnolliselta tuntuva BDSM-pairing :P)

Cho/Parvati tai Cho/Marietta ovat femmefluffyn söpöläisparituksia - unohtamatta myöskään Lunaa joukosta.

Allekirjoitan maydayn mainitseman Luna/Nevillen myös todella söpönä hettinä, ja Nevillelle sopii tietysti myös aina avulias Hermione.

Ihania parituksia on tyyliin loputtomasti, voisin ihkuttaa tässä loppupäivän nimittäin myös Lavender/Fleuria, joka on kyllä aika rare mut sopii kummallekin hyvin. Angst, Romance & Drama näiden genreiksi kiitos! (Ja entä Fleur/Ginny? Mitä kateutta ja draamaa... :D)

Ehkä voisin lopettaa listailua tähän vaikka aina käveleekin vastaan mitä ihanimpia tekstejä (ja ajatuksia parituksista) <3__<3

Sen sijaan on sanottava, että trion tai kelmien välisiä suhteita oikeasti karsastan ihan toden teolla. Musta ystävyyteen ei pitäisi sekoittaa romantiikkaa, ei ainakaan näin vahvaan ystävyyteen.

~anji~

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #118 : Helmikuu 21, 2012, 15:05:17 »
Joskus tykkäsin hirveästi kirjojen parituksista, jotka sitten toistuivat myös omissa ficeissäni. Ginny/Harry ja Ron/Hermione olivat vakkariparitukset aina, koska ne nyt vaan olivat niin suloisia. Nykyään en kuitenkaan kovinkaan mielelläni lue noita kirjojen paritusficcejä, niin noh, H/G on alkanut tuntua siirappiselta ja ällöltä :D Tai no toisaalta, aikuisficit näistä ovat aika kivoja, mutta ne jotka sijoittuvat Tylypahka-aikoihin, eiiii.
Siksipä hoodee eli Harry/Draco is the way! Ällöfluff-söpöilyt menee joskus kun on sokerisella tuulella, mutta muuten angstiset ja silti pikkasen fluffiset ovat ah, hyvin kirjoitettu hoodee-angsti lämmittää mieltä :3 Ja jos nyt vakavasti (lol kuinka vakavasti tota paria nyt sitten pystyy ajattelemaan) ajattelee, musta tosta parista saa kaikista kiinnostavimmat juonet ja lisäksi mua jotenkin kiehtoo ajatus siitä, kuinka Dracon perhe on semmonen mikä on ja ja ja kaikki sosiaaliset suhteet sun muut... ai että! 8D
Kelmi-ficit ovat kanssa kivoja, slashilla tai ei. En tiä mikä tässä nyt on, kun tällä hetkellä heteroficit ei oikein jaksa kiinnostaa, joten James/Lily kuulostaa tylsältä omaan korvaani :D Lupin/Sirius on kaunis paritus! Se on vähän samankaltanen kuin Drarry eli kaikennäköisiä hauskoja ja kimurantteja juonia saa noista kahdesta. ;3
eli painunpas tästä takaisin ficci-osastolle >:3
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #119 : Kesäkuu 14, 2012, 22:03:43 »
Lainaus
Fred/George! ONKO SELLAISIAKIN! Hyi he*****i! Kauheavat! Kyllä sen ymmärtää, että kaksoset ovat kavereita ja hyvin läheisiä sellaisia, mutta... en keksi edes oikeaa "haukkumasanaa" kaksosveljeksille, jotka rakastuvat toisiinsa. Yäk.

Pakko puuttua tähän ^^ Minusta ylläoleva ei ole oikea tapa ilmaista mielipidettään, minä nimittäin ainakin hieman loukkaannuin F/G-shipperinä tästä. Eikö mukavampi tapa olisi ollut vaikka kertoa, ettei ymmärrä, miten joku saattaa parittaa Fredin ja Georgen toisilleen ja että pitää itse sitä outona eikä lukisi, vaikka eteen osuisikin. Kiroilu, vaikkakin tähtien avulla, loputon mollaaminen ja täysin suora tyrmäys eivät ole kivaa luettavaa. Antaa jokaisen tykätä mistä haluaa ja ilmaistaan mielipiteemme sivistyneesti, jooko?

Ihan nyt on vielä pakko palata tähän.. Mä olin muutama vuosi takaperin rakastunut T/B paritukseen (Tokio Hotel) siis siinä se kaksosparitus toimi (ainakin silloin) ja just Twc.ssä on se hienoa, et sen tutustumis vaiheen ja luottamus vaiheen voi hyppiä kätevästi yli. Kaksoset luottaa aina toisiinsa ainakin jonkin verran ja varsinkin identtiset on niin läheiset toisilleen, että kukaan ulkopuolinen ei voi tajuta sitä läheisyyttä ja sit vielä se et identtisil kaksosil varsinkin on omat yhteiset juttunsa ja monta kertaa asiat tehdään vahingossa yhtäaikaisesti. Twc on hienoa, kun paritus on oikea ja tarina osataan kirjoittaa oikein ;D.
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #120 : Kesäkuu 26, 2012, 14:04:35 »
Ylleni on langetettu kirous koska minä en pidä Harry/Draco- parituksesta. Haluaisin pitää siitä mutten pidä ): Kaikkialla on H/D- ficcejä ja lähes kaikki tuntuvat pitävän tästä parituksesta. Kamalan outsider- olo D: :D

En myöskään innostu hirveästi kirjojen parituksista tai heteroparituksista. Pidän slashista ja erityisesti Harry/Severus, Remus/Severus ja Severus/Lucius- parituksilla :) Minusta heteroparitukset ovat.. öö tylsiä. En tiedä miksi, niissä vaan ei ole omasta mielestäni mitään ihmeellistä. Yritin kerran lukea Hermione/Severus- ficciä mutta se ei oikein luonnistunut :D

Lainaus
Fred/George! ONKO SELLAISIAKIN! Hyi he*****i! Kauheavat! Kyllä sen ymmärtää, että kaksoset ovat kavereita ja hyvin läheisiä sellaisia, mutta... en keksi edes oikeaa "haukkumasanaa" kaksosveljeksille, jotka rakastuvat toisiinsa. Yäk.
Oli ihan pakko puuttua tähän, anteeksi. Jokaisella on oikeus pitää mistä parituksesta tahansa. Ja tuo tuollainen haukkuminen on väärin ja tyhmää. Makuasioista on turha alkaa kiistellä!

Itse pidän Fred/George- parituksesta. Minusta on okei parittaa sisaruksia ja sellaiset ficit ovat hyvää luettavaa jos paritus on mieleeni ja se on kirjoitettu hienosti.

-ihmissusi-

Anteeksi hieman epämääräinen viestini :S

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #121 : Heinäkuu 10, 2012, 23:33:00 »
Äsken vielä ajattelin, että eihän mulla mitään suosikkiparitusta kai ole, mutta nyt kun miettii niin enhän mä lue melkein mitään muuta kuin H/D:tä. :'D Se on kai se vihamiesten välinen suhde mikä siinä pääasiassa viehättää. Välillä tuntuu, että Harry/Draco -ficit toistavat aika paljon itseään, mutta aina silloin tällöin löytyy todellisia helmiä. Parhaimmat ficit, joita olen lukenut, ovatkin nimenomaan tätä paritusta.

Jos en lue H/D:tä, luen todennäköisesti jotain muuta slash-paritusta. Jostain syystä olen mieltynyt Harry/Joku_Weasleysta -parituksiin ja niitä tuleekin luettua aika paljon. :> Harry/Ron toimii välillä todella hyvin, mutta myös esimerkiksi Harry/Charlie tai Harry/Bill ovat ihan kivaa luettavaa. ;) Harry/Ginny paritusta taas en voi sietää kirjoissa enkä ficeissä. Ei vain toimi. Ginny ei mielestäni sovi hetti-parituksiin yhtään. :D Esimerkiksi Ginny/Hermione taas toimii jo paljon paremmin ja myöskin Ginny/Luna. Harvemmin tulee otsikon perusteella avattua mitään Ginny-parituksellista ficiä, mutta monta kertaa olen positiivisesti yllättynyt, kun sivujuonena jonkun muun parituksen ficissä onkin ollut esim. Ginny/Luna.

Femmeä tulee luettua siis jonkin verran, mutta vähemmän kuin slashia. Mulla oikeastaan menee vähän kausittain nämä mieltymykset; saatan lukea pitkän aikaa pelkkää slashia (tai pelkkää H/D:tä...) ja sitten yhtäkkiä tulee totaalikyllästyminen ja alankin kuluttaa femmeä. Femme toimii myös jonkunlaisena "virkistyksenä" slashin seassa. :D Nyttemmin olen tykästynyt Lavender/Parvati paritukseen mikä toimii yllättävän hyvin. Yleensäkin pidän ficeistä, joissa paritetaan hyviä kavereita toiseilleen. :P Siksi myös Seamus/Dean on <3.

Hettiä en lue lähes lainkaan. Silloin tällöin tulee luettua joitain yksittäisiä Hermione/Ron ficejä ja joskus tuli luettua myös Dramionea, mitä en kyllä enää sulata kovinkaan hyvin. :'D Mutta yleensäkin täytyy olla todella hyvä ficci, että minut saa tykkäämään heteroparituksesta. En kyllä tiedä mistä se johtuu... :P Lily/James paritusta en siedä nykyään ollenkaan. Tuntuu, että kaikissa tuon parituksen ficeissä on se täsmälleen sama kulunut idea, eikä se jaksa enää ollenkaan innostaa.

Monet on puhuneet täällä esim. Lucius-parituksellisista ficeistä, mutta mun on pakko myöntää, etten ole lukenut yhtään ficiä, jossa olisi ollut kuolonsyöjä paritettuna jollekin. :D Jos ei siis lasketa Severusta, koska muutaman hyvän Severus/Hermione ficin olen kyllä lukenut... Ja yksittäisiä Severus/Luna ja Severus/Harry ficejä. :P Mutta jotenkin en vain ole yhtään edes kiinnostunut lukemaan mitään Bellatrix/Narcissa ficejä tai vaikka ihan Lucius/Narcissaa. Voihan niistä saada ihan hyviäkin ficejä, mutta en vain ikinä ole päätynyt lukemaan. :D Yksi paritus, mihin en ole uskaltanut kajota, vaikka sitä näkeekin yllättävän paljon, on Harry/Voldemort. Oikeesti... Sanoin tuolla aikaisemmin H/D:n yhteydessä, että vihamiesten välinen suhde viehättää, mutta että ei sitten kuitenkaan ihan näin pahojen vihamiesten. :D

Mainitsinkin tuolla aikaisemmin, että tykkään lukea ficejä, joissa Harry on paritettu jollekin Weasleyden pojista, mutta tykkään myös niistä, joissa heitä on paritettu keskenään. :-D Ja pakko myöntää, että twincest puree (slashissa) minuunkin ja Fred/George voi olla hyvin kirjoitettuna jotain aivan ihanaa. Myös esim. Charlie/Ron käy oikein hyvin. :P

En lue oikeastaan ikinä mitään rare-parituksia ja olen aika kiintynyt niihin parituksiin, joita eniten tulee luettua. Välillä kuitenkin varsinkin jotkut yksittäiset femme-paritukset mihin törmää joskus, ovatkin yllättävän hyviä, mutta en sitten kuitenkaan saa luetuksi niitä enempää kuin sen yhden ficin. Esimerkiksi törmäsin joskus todella hyvään Cho/Luna ficiin, enkä todellakaan olisi ennen lukemista voinut uskoa pitäväni kyseisestä parituksesta. Samoin luin joskus jonkun ihanan Angelina/Alicia(?) ficin, mutta sekin jäi siihen yhteen. Angelina/Lee on myöskin ihan kiva paritus, jota olen lukenut ihan liian vähän. :>

Öhöm, nyt tuli lueteltua näköjään kuitenkin aika paljon näitä parituksia. :'D Korostan nyt vielä, että tosiaan melkein pelkkää H/D:tä luen ja se on se mikä eniten nappaa. Mun (ja monen muun) onneksi siitä on kirjoitettu paaljon ja todella hyviä ficejä. (:
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Lunar

• In Noctem
  • Vuotislainen
  • Pottermore: OwlPurple13890
« Vastaus #122 : Tammikuu 05, 2013, 22:50:18 »
Itse en ficcejä juurikaan lukenut vielä vähän aikaa sitten, mutta viime aikoina olen alkanut ymmärtää, kuinka ihana paritus Albus/Gellert on ♥ Siis tietysti silloin kun he olivat nuoria. Aloin sitten lukemaan ficcejä tällä parituksella ja jäin täysin koukkuun. En tiedä mitä teen sitten, kun olen kaikki tätä paritusta olevat ficit lukenut. Ehkä täytyy sen jälkeen siirtyä englanninkielisiin. Tai kirjoittaa omia.

Tässä viehättää ehkä kaikkein eniten se, että Rowling on todistanut ainakin Albuksen rakastaneen Gellertiä. Se on vain niin ihanaa, kun on homoparitus (ei, en toki pidä enemmän homoparituksista, kuin hetero... :D), joka on ainakin puoliksi totta. Ja sitten myös se, kuinka hyvin he sopivat toisilleen. Molemmat mahtavia velhoja, jotka tavoittelevat samoja asioita. Ja Albus/Gellert on myös jostain syystä ainoa paritus, jonka osaan kuvitella kävelemässä käsi kädessä hiekkatiellä jossain kylässä. En osaa kuvitella edes Ronia ja Hermionea näin, vaikka kirjoissa ihan selvästi mainittu heidän olevan pari.

Inhokkiparituksiani ovat sitten esim. tämä todella suosittu Harry/Draco. Se ei vaan millään sovi, ei millään. He vihaavat toisiaan niin vahvasti, etten vain osaa kuvitella heitä edes fanficeihin yhdessä. Ei, ei, ei. Samoilla linjoilla olen Harry/Severus parituksesta ja samasta syystä. Eikä Voldemortia saa parittaa kenenkään kanssa, paitsi ehkä nuorena. Tämä nyt pitäisi ymmärtää ihan ilman perustelujakin. Minulla on paljon enemmänkin parituksia, joita inhoan, mutten jaksa alkaa luetella niitä, sillä siinä menisi aivan liikaa aikaa ja tilaa.
The end
The songwriter's dead

Poissa Evee

• Vuotislainen
  • I solemnly swear that I am up to no good.
  • Pottermore: OwlFlame2475
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #123 : Syyskuu 28, 2014, 17:18:18 »
Aluksi suosikkiparitukseni oli Lily/Severus (ja totta kai vieläkin pidän kyseisestä parituksesta), ihan nyt siitä yksinkertaisesta syystä, kuinka Severus rakasti Lilyä melkein koko elämänsä jne. Pidin pitkään tätä paritusta ainoana oikeana, aika pitkälti kunnioituksesta alkuperäistä tarinaa kohtaan, ja lueskelin jonkin verran Lily/Sev-ficcejä englanniksi. En voinut sietää ajatusta Hermione/Severus-parituksesta!

Noo, kuinkas sitten kävikään. Eräänä äärimmäisen tylsänä yönä iltana, kun en saanut nukuttua, surffailin netissä puhelimellani (kuten tavallista), ja päädyin sitten lukemaan jotain englanninkielistä Hermione/Sev-oneshot-ficciä (ei hajuakaan, miten tuo kuuluisi kirjoittaa), ja yllättäen pidinkin siitä. Jonakin toisena unettomana yönä löysin sitten vähän pidemmän englanninkielisen Hermione/Sev-ficin (jos en väärin muista, lukuja oli yli 50), ja - kröhöm - luin sen putkeen. Siinähän se yö mukavasti menikin... Tuli ihan mieleen se ilta, kun otin ensimmäistä kertaa käteeni Charlotte Brontën Kotiopettajattaren romaanin ja luin sen yhdessä yössä; en vain pystynyt lopettamaan.

Ja tästä päästäänkin aiheeseen: Kotiopettajattaren romaani. Jane Eyre ja Edward Rochester. Hermione Granger ja Severus Snape. Näissä pareissa on jotain samaa. Erityisesti näen paljon samankaltaisuuksia Severuksessa ja Rochesterissa. Eli, tämä klassikkoromaani on varmaan se perimmäinen syy miksi pidän Hermione/Sev-parituksesta (kunhan Hermione on mielellään ainakin 17). Ja toki Rohkelikko+Luihuinen-asetelma on aika kiehtova. :)
"The mind is not a book, to be opened at will and examined at leisure."

-Severus Snape

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #124 : Syyskuu 28, 2014, 21:03:17 »
Mun ois paljon helpompi vastata, jos multa kysyttäis inhokkiparitusta... Mut mietitäänpä nyt niitä lempiparituksia ensimmäisenä.
Canon-pareista se kaikista paras on ehdottomasti Lily/James. Canon-parituksissa on loppujen lopuksi aika vähän sellaisia, mistä mä tykkään. Ron/Hermione ärsyttää mua, koska mun mielestä oli typerää naittaa Dream Teamin jäseniä keskenään. Bill/Fleur ärsyttää kans, koska Fleur on karmea, sietämätön narttu ja Bill puolestaan on hyvä tyyppi. Raukka-parka, mihin pimiään nurkkaan sinä nakkasit arvostelukykysi ku tuon eukon otit niskoilles??
   Sit näistä muista parituksista... No, Sirius/James on hyvä siksi, koska se on mun mielestä jotenki uskottava. Tai no, ainakin Sirius on rakastunut Jamesiin. Mun mielestä niin saatto ihan hyvin olla. James tietenkin haikaili Lilyn perään, mut silti tuossa parituksessa on monta semmosta seikkaa, jotka sitä puoltaa. Se käy jotenki järkeen mun mielestä.
   Sirius/Remus on kans semmonen, mihin oon ajan kanssa tykästyny. Ja vaikken yleensä tykkääkään aikuinen/lapsi tai nuori -parituksista, ni mun mielestä Sirius/Harry on jollain lailla tosi ihana. Siis mikäli se on hyvin kirjotettu.
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi