Kirjoittaja Aihe: Paritukset  (Luettu 13986 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Aura Illumina

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Fiction Garden
  • Tupa: Puuskupuh
Paritukset
« : Huhtikuu 11, 2005, 20:34:45 »
Hei!
Minua kiinnostaisi tietää Vuotislaisten lempiparit fanfictionissa, ja sekin, jos ei ole mitään parituspreferenssejä (preference=parempana pitäminen, suositus).

Olisi kiva saada kuulla perustelut sille, miksi kyseisten henkilöiden suhde on juuri se oikea, miksi he sopivat toisilleen jne.

Itse kuulun Hermione/Severus shippaajiin, mutta en hyväksy lapsen ja aikuisen välistä rakkaussuhdetta. Siispä aikuisHermione ja Severus ovat pari ylitse muiden.

Molemmat ovat älykkäitä, kunnianhimoisia ja voimakkaita persoonia. Molemmat ovat dominoivia (vaikkakin eri tavoin) ja perfektionistejä. Eikä jutun juoni loppujen lopuksi edes ole samankaltaisuudessa vaan yhteensopivuudessa. Siinä on kaksi ihmistä, jotka olisivat mielenkiintoinen ja dynaaminen pari. Syvällisiä, ajattelevia ja haasteita rakastavia ihmisiä, jotka eivät koskaan kyllästyisi toistensa seuraan. Emma Watsonkin itseasiassa sanoi kerran yhdessä haastattelussa, että hänen mielestään (Hermionen hahmon paremmin kuin kukaan, lukuun ottamatta JKRowlingia, tuntien) Hermionelle sopisi kaikkein parhaiten joku Tylypahkan opettajista... Ja sikäli kun Severus on vakkareista ainoa "nuori" (velhomaailmassa 20 vuoden ikäero ei ole niin suuri kuin jästien keskuudessa), niin mikä ettei...

Sitä mukaa kun vastaattte, niin liitän tämän viestin alkuun tilastoa siitä, mitkä paritukset vuotiksessa jylläävät.

Aura

// Toivoisin todellakin PERUSTELUJA suosikkeihinne tai inhokkeihinne. Listaamisen lisäksi parituksista voi keskustella laajemminkin: miksi fikit ovat niin parituskeskeisiä,kuinka paljon pelkkä paritus itsessään vaikuttaa siihen pidättekä/luetteko/avaatteko fikin?

Ja muistakaa hyvä maku ja arvointikyky ennen kuin menette arvostelemaan toisten suosikkiparituksia. -R
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2012, 11:37:16 kirjoittanut Renefer »

Poissa Solars

• Aikuinen lapsonen
  • Vuotislainen
Re: Paritukset
« Vastaus #1 : Huhtikuu 12, 2005, 17:57:43 »
Itse en ole koskaan edes mielessäni käynyt parittamaan lähes mitään hahmoja. Kolmikon välille en toivoisi mitään romanttista höppänää.
Ehkä ajattelen näin: kirjan maailma on erilainen verrattuna tavalliseen, enkä halua sotkea siihen tunnelmaa pilaavaa romanssi-angsti-hölynpölyä omasta maailmastamme. :)

Olen toivonut lähinnä, että jollain hahmoilla olisi puolisot (Severuksella, Minervalla...), jotta hahmo olisi hiukan mielenkiintoisempi.

Jos kuitenkin olisi valittava lempiparitus niin...äänngh.. Harry/Hermione.  

Molemmat ovat hiukan erilaisia ja täydentäisivät siten toisiaan. Yhteisiä asioitakin löytyy, kuten ystävällisyys ja ystävän hylkäämätömyys.

Siinäpä se :)  

(Aura, mie toivun vieläkin siun Lempeä sade -ficistäsi :D)
" Ah! Yes! Well, that can sometimes happen! " -Gilderoy, our little GENIOUS

Poissa Varoituskolmio

• Vuotislainen
Paritukset
« Vastaus #2 : Huhtikuu 12, 2005, 18:43:15 »
Minä olen slashin vankkumaton kannattaja. Ja Harry/Dracon iänkaikkinen shippaaja.

Olen pohtinut mikä siinä viehättää, ehkä olen romantikko, mutta kahden vihamiehen välille syntyvä rakkaus vaikuttaa, on, niin.. ainutlaatuista? En tiedä, olen vain aina tykännyt siitä, ihan ensimmäisestä kerrastani fanfictionin ihmeellisessä maailmassa. Nykyään sitä löytyy vain niin paljon ja toisto on paha asia, että pitää etsiä kauenmin lukunautintoa..

James/Sirius on myöskin. Se on vaan kivaa. He ovat ystäviä, tukeutuvat toisiinsa kaikessa, enemmän kuin veljeksiä. Äh.

Remus/Siriuskin, semmoista suloista.

Ja kaikki rareslash. Mitä oudompi pari, sen parempi.
“It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.”

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
Paritukset
« Vastaus #3 : Huhtikuu 14, 2005, 09:31:59 »
Hermione ja Ron. Se on pari ylitse muiden. Siitä on niin helppo kirjoittaa, aihe voi olla minkälainen tahansa ja silti nuo kaksi voi yhdistää toisiinsa. On hauskaa kirjoittaa suhteesta, jossa ensin ollaan parhaita kavereita ja sitten rakastutaan. Harvoin paritan Hermionea kenellekään muulle, Ron on Se Oikea ja niin sen pitää olla jatkossakin :) Mikäli kirjoitan ficin, missä Draco ja Hermione ovat yhdessä, tuntuu kuin pettäisin Ronia. Ron on niin ihana ja suloinen, että en voi parittaa häntä muulle kuin Hermionelle. Olen vähän outo, mutta niin se vain menee.

Toinen hyvä paritus on Draco/Ginny. Viha/rakkaussuhde kiinnostaa aina ja on hauskaa kirjoittaa siitä, miten he aluksi kinastelevat kuin pahaiset kakarat, kunnes tajuavat, että heillä on tunteita toisiaan kohtaan. Tällä hetkellä olen kuitenkin vähän kyllästynyt itse kirjoittamaan tästä parituksesta, mutta tykkään aina lukea muiden juttuja, missä on D/G :)

Slashista voisin sanoa pitäväni Harry/Draco - parituksesta kaikista eniten. Mikään muu ei niin kamalasti iske, mutta tämä on kaikista paras. Ehkä tässäkin pätee se viha/rakkaussuhde, kun ensin ollaan vihamiehiä ja sitten huomataan rakkaus toista kohtaan. Suloista.

Poissa Gwyneth

• propagandisti
  • Vuotislainen
  • nukkuu
Paritukset
« Vastaus #4 : Huhtikuu 14, 2005, 11:24:22 »
Minä en itse asiassa niinkään välitä parituksista ficeissä.  Luen kyllä parituskeskeisiä ficcejä, mutta minulla ei ole mitään tiettyä paritusta, joka saisi minut lukemaan ficin.  Minua yleensäkin kiinnostaa enemmän kirjoittajat tulkinnat ja ajatukset kuin paritukset.  Olen lukenut monia todella hyviä ficcejä, joissa on ollut sellainen paritus, josta en erityisemmin pidä tai jota en ole tullut oikeastaan ajatelleeksi aikaisemmin.  Sinänsä minulle on jokseenkin sama onko paritus slashia, femislashia vaiko heteroparitus.

Jos nyt pitää jokin paritus erikseen mainita niin Narcissa/Lucius on kiinnostava.  En ole lukenut kovinkana montaa ficciä ks. parituksella tai jossa ks. henkilöt olisivat muutenkaan pääosissa.  Mutta ne ficit, joita olen tuolla parituksella lukenut, ovat esittäneet hyvin erilaisia tulkintoja siitä, millaisia Lucius ja Narcissa ovat ihmisinä ja miten he ovat päätyneet yhteen, millaiseksi heidän liittonsa muodostuu jne.  Ja minulla on myös merkillinen viehtymys Bellatrix/Lucius -paritukseen, en tiedä miksi.  Ne kaksi vaan sopisivat niin hyvin yhteen, vaikka tuskin se mikään onnellinen liitto olisi ollut.  

Toinen suosikkiparitukseni on Severus/Remus.  Tosin en ole lainkaan vakuuttunut haluanko, että nuo kaksi suorastaan paritetaan ficeissä, mutta luen mielelläni ficcejä, jotka käsittelevät heidän välistään suhdetta.  Sama pätee oikeastaan myös Severuksen ja Siriuksen väliseen suhteeseen.
"Valistus on vallan ydin!" ~ Nuva Oy
Fikkejäni mm.: Kyllä vaistomme tuntee sen ja Kuinka kuolonsyöjiä tehdään

Poissa Yono

• Tangokuningatar
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Paritukset
« Vastaus #5 : Huhtikuu 14, 2005, 15:56:41 »
Minähän en kauheasti ficcejä lue, koska se voisi vaikuttaa liikaa siihen, miten luen sitten varsinaisia kirjoja. Siksi asiantuntemukseni ei ole kauhean, öh, asiantuntevaa. Kuitenkin, vaikka niitä on tultu vähän luettua, Harryssa ja Dracossa on sitä jotain. Ennen kuin luin ficcejä, en pitänyt siitä parituksesta, mutta sitten satuin varomattomana lukemaan - ja lankesin. Siinä on sitä jotain. Ehkä se joku on kaksi maailman ihq:inta poikaa (anteeksi kielenkäyttö).

Muista parituksista minulla ei sitten ole kauheasti mielipiteitä. Kerran luin Hermione/Draco ficin, joka oli melko hyvä. En ymmärrä tuota Hermione/Fleur paritusta (jos joku kertoisi minulle ficin, jossa semmoinen on, tutustuisin mielelläni, ihan vain tasa-arvon takia). En ikinä huomannut mitään heidän välillään. Ron/Hermione on minusta jo niin itsestäänselvä, etten vaivaudu sitä lukemaan erityisemmin.

Ai niin. Yksi ehdoton ei-ei. Harry/Sirius. Ei ehkä niin yleinen, mutta ehdottomasti kielletty minun listassani. Syynä se, että Harry piti Siriusta isähahmona ja jos he johonkin olisivat ryhtyneet, niin Harryn isäkuva olisi väärisynyt. Ei ehkä niin hyvä, jos Harry joskus saisi oman pojan.

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Paritukset
« Vastaus #6 : Huhtikuu 22, 2005, 09:41:58 »
Aah. Paritukset.

Lily/Lucius Sehän on ilmeistä. He vain sopivat niin loistavasti yhteen. Lily ja Ginny ovat mielessäni melko samankaltaisia, mutta vielä en osaa sanoa kuinka paljon, kun Ginny ei ole ihan vielä aikuistunut. Niin. Siis Ginnystä on tullut pippurinen tiikerikissa, ja mielestäni Lily oli samanlainen kouluaikanaan. Hän ja Lucius eivät tosin seurustelleet koulussa (eikös Lusse ollut viitisen vuotta Kelmejä vanhempi?), mutta tapasivat myöhemmin. Tapaus oli intohimoinen ja räiskyvä maljakonpaiskomisineen hyvineen. Lusse ei tietenkään voinut edes harkita avioliittoa, kuten ei Lilykään (Lilyn vanhemmat eivät jostain syystä tykänneet Lussesta pätkääkään.
Lainaus käyttäjältä: "50-luvun Valitut Palat, artikkeli käsitteli showpainia"
"ja usein näytöksen 'konna' vielä korostaa roistomaisuuttaan monokkelilla, kävelykepillä tai vaalealla peruukilla"
Tyhmät jästit.) - ei tietenkään sillä, että hän olisi vanhempiensa neuvoja kaivannut. Suhde oli ikään kuin jäissä, Voldemort kiristi otettaan, Lily ja James menivät naimisiin, saivat Harryn, Lily meni kups. Siitä lähtien Lucius on vaalinut ikkunansa alla kasvavia tiikerililjoja suuremmalla omistautumisella kuin Narcissa pitää siedettävänä.

Toffee/Lucius - tämä on lempialueitani: ei tunteita, ei sitoutumista, ei fluffiromancesontaa; vain ahneutta ja hyötymistä. Onhan Lussella toki muutakin tarjottavaa kuin kultansa. Ja kuten herra Weasley antoi ymmärtää, ei ole mitenkään tuntematon seikka, että Lucius lahjoo ministeriötä. Lucius pitää ajatuksesta, että Cornelius luulee kontrolloivansa häntä.

Lucius/Percy - Taas Lusse ja punatukka. Percy on edennyt suorastaan hämmästyttävän nopeasti ministeriön viroissa ylöspäin... Ajatteletteko samaa kuin minäkin? Lucius pitää sekä Percyn jäykästä sovinnaisuudesta ja siveellisyydestä (tai pikemminkin sen horjuttamisesta) että ajatuksesta, että Arthur saisi tietää.

Lucius/Arthur - Tästä pääsemmekin sopivasti aasinsillalle ^^ Aika pukki tuo Lusse-setä, eh? Arthur ei koskaan ollut muuta kuin haasteellinen, solakka ja kaunispiirteinen hyödyke, eikä hän ollut mielissään kun tämä tuli ilmi. Siitä vihat.

Lucius/Ron - voi, kyllä. Tätä tarvitaan enemmän. Törmäsin Livejournalissa erääseen jumalattoman kauniiseen kuvaan koskien tätä nimenomaista paritusta ja siitä lähtien on ollut selviö, että Lusse tahtoo täydentää kokoelmaansa vielä yhdellä punapäällä.

Lucius/Draco - *nyökkäilee* Parituksena ehkä esteettisimpiä elämyksiä, ja lähinnä sen takia keikun myös tässä paatissa. Moraali? Pois se minusta. Veri on vettä sakeampaa, ja mieleni on kierompi kuin neliulotteinen tippaleipä.

Nämä ovat suurimmat paritukseni, muita toki on. H/D:stä minulla on muutamia hyviä teoksia, sitä en kaipaa enempää. Ylipäänsä nuoremman polven paritukset eivät jaksa kiehtoa minua samalla tavalla kuin aikuiset. Keskenkasvuiset teinit vain ovat sinisilmäisiä, kömpelöitä sekä fyysisesti että psyykkisesti - ja harva kirjoittaja tämän muistaa. Kiitos. Olen puhunut.
pecc@QuakeNet

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
Paritukset
« Vastaus #7 : Huhtikuu 22, 2005, 15:41:33 »
Draco/Harry: Minä vain rakastan tätä paritusta. Ficcaankin tästä parituksesta eniten.

Sirius/James: Kelmirakkautta, aaw! Ihan liian ylisopiva paritus. Pitäisi ficata tästäkin.

Harry/Ginny: Kliseinen paritus ehkä, mutta pidän tästä parituksesta.

Lucius/Draco: Jossain suhteessa täytyy myöntää että tästäkin parituksesta voi hyvän saada o.O

Draco/Hermione: Tämä paritus on ensimmäinen jota olen ropettanut ja ficannut.

Umm... Ei tule enempää nyt äkkisiltään mieleen.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
Paritukset
« Vastaus #8 : Huhtikuu 22, 2005, 18:58:24 »
Kaksi paritusta ylitse muiden.

Severus/Hermione
Kierolla tavalla pidän tästä parituksesta. Oli kyseessä sitten aikuinen Hermione/Severus tai melkein aikuinen Hermione/Severus. (Melkein aikuisella tarkoitan nyt jotain kuudetta/seitsemännettä luokkaa, en mitään ensimmäisiä vuosia luonnollisestikaan..) Tämä oli oikeastaan ensimmäinen paritus jota luin enemmän kuin olisi ollut tervettä joskus vuosia sitten. Parissa on jotain äärettömän kiehtovaa, puhumattakaan siitä kielletystä hedelmästä, joka osassa fikeistä miellyttää.

Severus/Remus
Toinen pariskunta, josta en saa tarpeekseni. Kaksi niin erilaista, mutta kuitenkin samanlaista ihmistä, eikä välttämättä mitään fluff-fikkiä, vaan draamaa. Yltiöromanttisen Sirius/Remuksen korvikkeena erinomaista luettavaa jos vain enemmän hyviä fikkejä löytyisi parituksella.
Breathe in, who knows how long this will last..

Poissa Wulf

• Offaava
  • Vuotislainen
Paritukset
« Vastaus #9 : Huhtikuu 22, 2005, 19:08:44 »
Call me sick and lick my boots, mutta onhan se

Lucius/Draco nyt kaikkein ehdottomin. Kiero ja ikuisesti mysteerinen. Mikään ei ole Malfoylle tarpeeksi hyvää, paitsi toinen Malfoy. Ainoa huono puoli näissä on, että aina lopuksi jompikumpi kuolee. Yleensä vielä sen toisen toimesta.

Lucius/ihankukatahansa. Oikeesti, mitä väliä. Lucius on master ja pompottelee kaikkia ihan miten huvittaa. No hyvä on, ehkä kaikki mahdolliset ei toimi (Lucius/Norriska ja vastaavat), mutta pointti varmaan tuli selväksi.

Severus/Draco. Kuinka niin pahisfetissi?! Haistakaahan nyt jo! Mut hey, voitteko väittää ettei tämä muka toimi? Varmaan paritus, josta olen lukenut vähiten huonoja ficcejä.

Sirius/Harry. Paritus, joka pyöri mielessä kun luin kirjoja ensimmäisen kerran, ennen asiaa sen kummemmin ajattelematta. Harvoin näkee, mutta jotenki se on ihan ok.

Sirius/Remus. Kyllä tämä toimii, vaikka onkin loppuunkulutettu. Ne jotenki sopii toisilleen pirun hyvin.

Joo, ne on kaikki slashia. Hyvin omituista slashia. So? You gotta problem with that? No? Great.
Poissa toistaiseksi. Koita mesellä.

Poissa Aura Illumina

• Vuotislainen
    • Fiction Garden
Paritukset
« Vastaus #10 : Huhtikuu 23, 2005, 23:32:10 »
Moi!
Kiva että olette tulleet avaamaan hämärät luurankoiset kaappinne ja paljastaneet lempisuhteittenne salat. Erittäin mielenkiintoista, erittäin mielenkiintoista... Aika slashipitoista, ja mikäs siinä, sehän on ihan ok.

Hyvä Tuulilukko! Kiva että joku toinenkin maailmassa tunnustaa Severuksen ja Hermionen suhteen hohdon. (No... tietty WIKTT (=when I kissed the teacher- yahoogrouppi) ja Ashwinder vähän lohduttaa ja antaa ymmärtää että muitakin on, mutta Suomessa!!!)

Reflectionilta toivoisin jonkun maininnan Luciuksen pariksi, niin voisin lisätä sen listaan. Luciu/kukavaan ei tule olemaan vaihtoehto... :)

Jatkakaa samaan malliin! Katsotaan sitten mikä on shippi=paritus ylitse muiden (Severus/Hermione, tietenkin) niin ties vaikka innostuisin vääntämään juhlan kunniaksi siitä ficin! Nythän olen enimmäkseen tosiaan, yllätys yllätys keskittynyt näihin HG/SS ficceihin, vaikka tässä uusimmassa (Sielujen puutarha) on muitakin, toistaiseksi vielä paljastamattomia parikäänteitä.

Aura

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
Paritukset
« Vastaus #11 : Toukokuu 02, 2005, 10:49:29 »
Lainaus käyttäjältä: "ilmatar"
Ulputilla taitaa olla joku himo Lucius-parituksiin :)
Ooh! Taidatkin olla selvännäkijä XD

Nyt Aura Illumina korjauksia peliin, lempishippini nimittäin ei ole Lily/Lucius (vaikka se onkin lempi het-shippini) vaain Lucius/Severus!

Lucius/Severus - oo, mikä ihana shippi! Koska Lucius ja Severus ovat molemmat alfoja, ei tämä voi koskaan olla laimeaa. Psykologisella tasolla suorastaamn piinaavan kiehtova. Kyllä, kyllä, kyllä. Pimeät ajat. Se päättyy vasta kun jompikumpi kuolee, eikä ehkä silloinkaan... *silmät välkähtävät kun Pitke Peccantis Pajari saa idean*

*dramaattinen äänensävy* Pimeydessä rämpiessään, Lordin varjossa ryömiessään he löysivät toisensa tarttuen ensimmäiseen tuntemaansa asiaan - ainoaan asiaan jonka saattoivat tuntea, ja niin he löysivät itsensä Luciuksen lakanoilta toisiinsa kietoutuneina. *hengähdys*

Lucius/Severus on olennainen osa Severukseni persoonaa, ajatuksia (luonnollisesti :D) ja ylipäätään hahmoa. Mitä taas Luciukseen tulee, Severus saattaa hyvinkin olla ainoa ihminen jota hän itselleen myöntää koskaan rakastaneensa.
pecc@QuakeNet

Poissa Aura Illumina

• Vuotislainen
    • Fiction Garden
Paritukset
« Vastaus #12 : Toukokuu 02, 2005, 13:49:41 »
Heips Ulputti!
Paritettu on... ei kun siis päivitetty. Toivottavasti se Lucius/Severus ei ollut niin olennainen (alfojen taistelu... hmmm *pahanilkinen tuike syttyy silmiin*), sillä shippisi löytyy listalta nimellä Severus/Lucius. :)

Lainaus
Mitä taas Luciukseen tulee, Severus saattaa hyvinkin olla ainoa ihminen jota hän itselleen myöntää koskaan rakastaneensa.

Edellä mainittu on ehkä ihanin (lue kiehtovin) asia, mitä Luciuksesta on pitkään aikaan sanottu. (*nojaa tuolissaan taaksepäin unelmoiva katse raollaan olevissa silmissään*)

Aura ;)

Poissa Aura Illumina

• Vuotislainen
    • Fiction Garden
Paritukset
« Vastaus #13 : Toukokuu 07, 2005, 11:28:04 »
Sir Wyndham:

Hyvä kysymys. Itse luin eilen lehdestä (olisiko ollut Hesari tai sitten joku Metro tai 100) että homous on nyt trendikästä ja muoti-ilmiö (siis hyväksyä se heteroiden ja nuorison keskuudessa), mutta lesbous odottaa vuoroaan. Ehkä tuokin johtuu siitä, että kautta vuosikymmenten lesbous on ollut jotenkin yhteiskunnallisesti helpommin nieltävissä kuin "iljettävä ja saastainen" homous. (aaargh) Ja siksi ehkä m+m paritukset ovat keskuudessamme kovempi ja suositumpi juttu ("kielletty hedelmä", mistä tullut monta mainintaa perusteluissa). Vaikka tuskin sitä kovinkaan moni analysoi, että miksi se kiinnostaa enemmän. On toki vielä otettava huomioon se, että Pottereissa miespuoliset (puoleensa vetävät) hahmot ovat enemmän esillä. Harry on enemmän stara kuin Hermione tai Ginny. Lucius enemmän kuvattu kuin Narcissa jne.

Aura

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
Paritukset
« Vastaus #14 : Toukokuu 07, 2005, 14:40:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Josephine"
<sinp> R/L <snip>
Remus/Lockhart? Rubeus/Lucius? Ron/Lavender? Rakkaat ihanat mussukkani, voisitteko jättää yksikirjaimiset lyhenteet Ihmetriolle (ja ehkä Sirrelle ja Remukselle) ja muista käyttää nimikirjaimia, esim. PW/LM. Silloin ei tarvitsisi lukea koko teosta tietääkseen onko kyseessä mahdollisesti Punurmio/Lavender tai Pince/Lockhart.
pecc@QuakeNet

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
Paritukset
« Vastaus #15 : Toukokuu 12, 2005, 17:09:26 »
Harry/Hermione 4ever, vaikka Row kirjoittaisi seuraavan kirjansa miten hyvänsä. Harry/Hermione on must. Minä ja pari kaveriani tappelemme aina välillä keskellä koulun pihaa kummassa on enemmän järkeä, Hermy/Ronissa vai Hermy/Harryssä ja minun mielipiteeni on tietenkin se oikea.

Muita kivoja parituksia on tietysti Ron/Luna ja ehdottomasti Ginny/Neville, niitä ei vaan meinaa löytää mistään. Tykkään myös kaikista Lily/James jutuista, mutta Remus/Sirius jutut menevät yli, en näet ole mikään slashin ylin ystävä. Vähiten siedän isä/poika tai veljesjuttuja sekä aikuinen/lapsi sekoituksia, ne vain ovat... ällöttäviä.

Mutta Harry/Hermione on paras ja todennäköin paritus, senhän nyt kaikki huomaavat! (niinhän?)
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Bulla

• Ankeuttaja
Paritukset
« Vastaus #16 : Lokakuu 30, 2005, 12:47:04 »
juu, minäkin hyppään tänne sanomaan oman mielipiteeni:

Lily/James: Ei voi mitään, aivan ihana pari:) Kuten allekirjoituksestani huomaakin, on tämä pari EHDOTON suosikkini...Se miten Lily vihasi Jamesia melkein koko Tylypahka-ajan ja se miten heistä tuli pari on niin ihanaa.

Ja sitten inhokkeja:
En voi SIETÄÄ slashia! *maastoutuu kaikilta slashin kannattajilta* Mutta tässä(kin) poikkeuksena Humor-slash se on luettavaa ja jopa joskus hauskaakin;)

Ugh! Bulla on puhunut;)

Poissa

• kAHVikuppisihteeri
  • Vuotislainen
  • jump, deliver me
Paritukset
« Vastaus #17 : Marraskuu 08, 2005, 17:42:01 »
Sirius/James. Hem, tuollaista paritusta olen saanut lukea vain yhdestä fikistä, se oli ensimmäinen lukemani ja siihen myös ihastuin... Nyt en enää löydä fikkiä, vaikka toki olen yrittänyt etsiä haun kanssa tai ilman, kysellyt muilta sitä kommentoineilta jne. Juuri tuon fikin takia itseasiassa rekisteröidyin Vuotikseen. '-'
Harmi, että paritusta ei kohtaa juuri ollenkaan, sillä minusta Sirius ja James ovat loistava pari... <5
"Seuraavaks me vedetään sellanen progepläjäys, että te saatanan kakarat ette löydä kotiinne."

Poissa Aurinkolapsi

• Vuotislainen
  • Mörmy
Paritukset
« Vastaus #18 : Marraskuu 10, 2005, 23:20:07 »
Avaudutaan.

En jostain kumman syystä lämpene slashille. On niitä tullut kyllä luettua, mutta ei. Ei puraise. Muutenkin vierastan sellaisia parituksia, jotka eivät Rowlingin luomiin hahmoihin sovi. En voisi kuvitella shippaavani Hermionea ja Dracoa keskenään. Kutsukaa ahdasmieliseksi tai miksi haluatte, mutta ehkä otan kirjat vähän turhan vakavasti :)

Tiettyjen paritusten suosimiseen syyllistyn toki minäkin. Yleensä niiden taustalla ovat omat lempihahmoni, jotka minun on ihan pakko parittaa. Suosikkiparitukseni ovat Fred/Angelina, George/Alicia ja Lee/Katie. Suurin syy on ehkä siinä, että ylivoimaisesti paras fic minkä olen ikinä lukenut, koskee näitä kolmea. Niin ja sehän on sitten ihan sivuseikka, että jumaloin Weasleyn kaksosia. Jos näistä joku tulee nostaa ehdottomaksi lemppariksi, se olisi George/Alicia. Vähemmän esillä olevat hahmot vetoavat minuun, ja nämä kaksi tuntuvat sopivan niin hyvin toisilleen. Lisäksi ficcien George on niiiin kuolattava. Juu. Pidän myös siitä, miten Alicia kuvataan yleensä poikatytöksi. Ärsyttää, kun näistä lempihahmoistani kerrotaan niin vähän, eikä ficcejäkään löydy paljon. Harmi.

Muita parituksia en voi sanoa varsinaisesti erikoisemmin kannattavani, tietysti minusta Harry/Ginny -paritus on söpö. Ron/Hermione on niin ilmeinen, etten kiistä sitä millään tapaa. Menisivät jo vihdoin yhteen, samperin jahkailijat.

Kuten jo aiemmin täällä on todettu, ei ficissä tarvitse minunkaan mielestäni olla mitään varsinaista paritusta. Joskus on ihan kiva lukea "arkisia ystäväficcejä" ilman kaikenmoista fluffia ja angstia. Jos fic on hyvin kirjoitettu, niin silloin se on hyvin kirjoitettu. Ei siihen parituksia tarvita.
"Isä leikkii tulitikuilla", Fred sanoi. Herra Weasleyn tuli ei ottanut syttyäkseen, mutta yrityksen puutteesta se ei johtunut. Maassa lojui katkenneita tikkuja, ja herra Weasley näytti nauttivan sydämensä kyllyydestä. "Hupsista!" hän sanoi kun tulitikku syttyi, ja säikähti niin että pudotti tikun.

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
Paritukset
« Vastaus #19 : Marraskuu 11, 2005, 09:35:32 »
Minusta yksi mahtava paritus on Draco/Hermione.
Itse asiassa valmistelen juuri ficciä, jossa tämä ko. paritus tapahtuu. Sopivat hyvin yhteen, koska molemmat pyrkivät johonkin: Hermione hyvään koulumenestykseen ja Draco valtaan (tavallaan). Lisäksi he ovat toistensa täydellisiä vastakohtia. Ja niinhän sitä sanotaan, että vastakohdat täydentävät toisiaan. ^^
Pakko on paras muusa.

Poissa Amity

• Vuotislainen
Paritukset
« Vastaus #20 : Marraskuu 11, 2005, 17:14:33 »
Lily/James Kyllä, aina ja ikuisesti. Tosin aika loppuunkulutettu paritus, eikä oikeastaan melkein kukaan näytä ficeisssään keksivän heidän välillleen mitään uutta. Mutta silti tämä on lempiparitukseni. Ensimmäinen ficci, jonka luin taisi juuri olla L/J -parituksen omaava, joten siitä se innostus on varmaankin lähtenyt.

Sitten se kakkospari:

Harry/Hermione Vielä vähän aikaa sitten olin henkeen ja vereen Ron/Hermione parituksen kannalla, mutta jokin sai minut tajuamaan, etteivät he sovi yhteen niin hyvin kuin Harry ja Hermione. Pari on jotenkin niin söpö ja vaikkei se olekaan harvinainen, on se kuitenkin harvinaisempi kuin R/H.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
Paritukset
« Vastaus #21 : Marraskuu 29, 2005, 14:51:17 »
Sirius/Remus forever!
Ah, niin. Siitä nyt vaan ei pääse eroon. Muistan vieläkin ensimäisen kerran kun luin slash-ficciä (joka muuten oli S/R) kolmisen vuotta sitten, ja kuinka silmäni avautuivat, "hei, näinhän sen kuuluu ollakin!" ^^ Olen täysin rakastunut tähän paritukseen, se on minulle canon. Ehdottomasti paritus numero 1.

Ja koska en osaa itse mitään järjellistä sanoa, totean vain, että yhdyn täydellisesti Reneferin kommenttiin Siriuksesta ja Remuksesta.

Sitten muut paritukset.

Harry/Draco
Noh, tämä on hyvä paritus. Hyvä, muttei paras. Koska mielellänihän minä paritan keskenään ne ainoat henkilöt, joista tuosta sukupoulvesta pidän. (Lempihahmoni Pottereista kuuluu siihen vanhempaan ikäluokkaan.) Lisäksi mielestäni näiden hahmojen välillä on tietynlaista sähköisyyttä. En kylläkään pidä siite, että heistä tehdään niin lovey-dovey, mielestäni heidän kuuluukin riidellä ja nälviä etc. koko ajan. Tai sitten pelkästään sellainen once-in-a-lifetime. Ei mitään lässyn lässyä heille, kiitos! Sitä minä luen paljon mieluummin S/R'ssä.

Lucius/Narcissa
Miksi en koskaan löydä tästä parituksesta ficcejä? Hehän ovat sentään aviopari. ja mielenkiintoinen sellainen. Menivätkö he naimisiin koska heidän vanhempansa päättivät? Vai oliko siinä kenties mukana tunteita, joita kukaan ei voi nähdä heidän kylmien naamioidensa kanssa? Hmm.

James/Lily
Toinen aviopari, joka nyt vaan on tälläinen suloinen canon, eikä tarvitse sen enempiä perusteluja.

Lucius/Sirius
Minulla ei ole hajuakaan, mistä olen saanut tälläisen mieleeni. Mielestäni tämä on vaan aika kiehtova. Ei toki mitään rakkausjuttua näiden herrojen välille, ei, Sirius kuuluu Remukselle, mutta ihan pelkkä seksisuhde käy minulle paremmin kuin hyvin. Mutta tästäkään ei kovin paljon löydy mitään..

Hm. Siinäpä taisi ne tärkeimmät olla.

Mutta vielä lopuksi, slashin puolustusta: Slash presidentiksi! No ei, Tarja on ihan hyvä.

Poissa Sirii

• Frábært!
  • Vuotislainen
  • Regulusfani
  • Tupa: Korpinkynsi
Paritukset
« Vastaus #22 : Joulukuu 30, 2005, 20:48:47 »
Ohoh, mitenkäs en olekkaan tänne vielä kerennyt o.O... No nytpä tulin.

Suosikki parini on ehdottomasti Sirius/Remus. Toista yhtä hyvää ei ole. Ja, se on canon, ainakin minulle.  He vain ovat niiin ihania yhdessä. Toimiva pari ja söpö sellainen. En muista koskaan lukeneeni yhtään ficciä, jossa Siriusta tai Remusta olisi paritettu muille (Siis tähän ei ole laskettu mukaan Pakkaskukkia ja Memoryä, joissa ne paritukset ikäänkuin näyttelevät sivuosaa juonen jatkeena).

Sitten hyvänä kakkosena vanha kunnon Lily/James. En pääse siitä mihinkään, mutta he vain kuuluvat toisilleen.  Ja sen lisäksi olen ikuinen Kelmi-fanaatikko, joten...

// Ja Harry/Cedric on se POP juttu. Jos Hartsasta pitää poikiinb suuntautunut tehdä, niin sitten ehdottomasti Cedricin kanssa. Nei mitää Dracoa... Ja Fred/George on myös viimeaikoina noussut suosioon. Ehehe...

// Ehe. Sirius/Regulus <333
Ég á heiminn! :}

Poissa Nienna

• Kofeiiniriippuvainen
  • Vuotislainen
Paritukset
« Vastaus #23 : Helmikuu 04, 2006, 23:36:33 »
Sirius/Severus on varmaankin kaikkien aikojen suosikkiparitukseni. Heidän ehkäpä kliseisessä viha-rakkaus-suhteeessaan on minusta vain jotain niin ihanaa. Tykkään erityisesti niistä ficceistä, jotka kertovat kyseisistä henkilöistä kouluikäisinä, mutta niitä valitettavasti olen löytänyt vain muutamia. Melkein kaikki parhaat lukemani S/S-ficcit olen löytänyt FinFanFunin Kielletystä metsästä, enkä nykyään juuri muualla niitä käy lukemassakaan. Myös monet muut paritukset, joissa on toisena osapuolena Sirius tai Severus (erityisesti Severus/James, Severus/Lucius ja vanha kunnon Sirius/Remus) ovat minusta usein hyviä.

Ensimmäinen ficci, johon olen eläessäni törmännyt, oli erään puolitutun kirjoittama ja kirjoitusvirheitä täynnä oleva Lily/James-ficci, jonka luin joskus vuosikausia sitten. Onnistuin kuitenkin koukkuuntumaan siihen ensisilmäyksellä ja edelleen olen jotenkin epämääräisen tykästynyt kyseiseen paritukseen. Käytännössä en vieläkään lue juurikaan muita heteroparituksia. Tällä hetkellä tosin luen ylipäänsäkin paljon vähemmän ficcejä kuin ennen, jolloin metsästin käsiini mm. kaikki mahdolliset kelmificit, ja olen kai sitten tullut jotenkin ylikriittiseksi, sillä löydän enää hyvin harvoin L/J-ficcejä, joita jaksaisin lukea muutamaa riviä enempää.

Olen yllättynyt itsekin siitä, miten paljon olen pitänyt muutamista harvinaisemmista parituksista joskus, kun olen eksynyt niitä lukemaan. Esimerkkinä parituksista Lily/Narcissa, Ginny/Narcissa ja Walden Macnair/Barty Kyyry Jr. olen joskus löytänyt vaikka mitä helmiä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2007, 21:47:53 kirjoittanut Nienna »

Kummitusankka

• Ankeuttaja
Paritukset
« Vastaus #24 : Helmikuu 23, 2006, 19:02:42 »
Ehdoton lempiparitukseni on Ginny/Draco. En oikeen osaa selittää sitä, mutta ne nyt tuntuu sopivan yhteen :) Kun ne on tavallaan niin erilaisia, mut jossain mielessä samantyyppisiä xD Useissa ficeissä Dracosta tosin tehdään turhan kiltti ja sellanen lässy.  Mun mielestä Ginny ja Draco on täydellinen pari :)

Myös Harry/Draco on mielenkiintoinen. Vaikka ne kirjoissa tuntuukin vihaavan toisiaan, nii kyl ne jossain syvällä sisimmässään tuntee vetoa toisiinsa :D