Kirjoittaja Aihe: Minne haluaisit muuttaa ja miksi?  (Luettu 24611 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa ykshailé

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: GoldHallow189
  • Tupa: Puuskupuh
Minne haluaisit muuttaa ja miksi?
« : Huhtikuu 07, 2005, 05:28:24 »
Sorry, jos tällainen topic on jo. En ainakaan haulla löytänyt.

Eli siinä se. Minne haluaisit muuttaa ja miksi? Onko ihan vain haavetasolla vai onko suunnitelmissa oikeasti ottaa ja lähteä? Ja olisiko kyseessä vain määräaikainen asustelu vai kenties pysyvä muutto? Ja otetaan huomioon tässä kaikki paikat ihan maailmanlaajuisesti.

Itse vielä vasta haaveilen muutosta Englantiin. Sen kummempia suunnitelmia ei ole ja en tiedä salliiko edes rahatilanne toteuttamista koskaan. Sinne haluttaisi lähteä muutamasi kuukaudeksi - vuodeksi töihin. Siis ei mitenkään pysyvästi. Sen tarkempaa sijaintia en ole miettinyt, mutta uskoisin, että ainakaan Lontoo se ei olisi kalliiden hintojensa takia. Miksi juuri Englanti? Ensimmäisenä tulee mieleen kieli; ihmisenä, joka puhuu äidinkielensä lisäksi vain englantia ja sitäkin vain tyydyttävästi, pidän eniten ajatuksesta, että muutto kohdistuisi englanninkieliseen maahan. Ja siinähän saisi kivalla tavalla vielä harjoittaa omaa kielitaitoa. Toisena sijainti; sopivan lähellä. Ei sentään liian kauas Suomesta. :D Ja sekin, että siellä oleskelun aikana voisi vaikka piipahtaa myös Ranskassa. Kolmanneksi, minua kiinnostaisi tutustua englantilaiseen kulttuuriin ja kaupunkeihin (tämä onkin itseasiassa se suurin syy) mukavan arkisella tavalla eli asumalla siellä. Ja olen myös kuullut muilta henkilöiltä, jotka siellä ovat asuneet, miten mukava maa se on ja vastaanotto on kuulemma lämmin.

Ja sitten, jos puhutaan pelkästään Suomesta..
Asun Helsingissä ja täällä olen aina halunnutkin asua. Ja jos muutan, niin luultavasti vain Helsingin sisällä. ^^ (Tai ainakin toivottavasti.) Ehkä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa voisi asua jossain muuallakin.

// Asumisesta ja muuttamisesta ihan yleisesti on sitten muuten jo keskustelua täällä, joten muistakaahan pysyä aiheessa - Villi Lohi

edit: Ja saanen muistuttaa, että aiheeseen kuuluu myös väliaikaiset muutot, esim. vaihto-oppilaat, ulkomailla työskentely, opiskelu, au pair yms.
Ron/Hermione & Harry/Luna

tulitikkutytto

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Huhtikuu 07, 2005, 13:11:15 »
Olen miettinyt ulkomaille muuttoa lähes koko ikäni ja tulin vihdoin siihen tulokseen, etten halua elää elämääni tietäen, että olisin voinut sen tehdä enkä saanut aikaiseksi.

Muutin kotoa pois vasta n. vuosi sitten ja etäisyys entiseen kotipaikkaan on jo 1000km, eli paljon. Miksei sekään sitten riitä? Ei kyse niinkään ole siitä, etten tulisi sukulaisten kanssa toimeen, vaan halusta nähdä maailmaa ja kokea uutta. Aiemmin suunnittelin meneväni Suomessa yliopistoon ja hankkivani hyvän ammatin, jolla tienaa hyvin. Nyt tulin kuitenkin siihen tulokseen, ettei aiemmin suunnittelemani ala enää kiinnosta [rumasana]nkaan vertaa ja haluan jotain aivan muuta...

Teen töitä näillä näkymin vielä tämän vuoden... Tai siis vuoden tästä eteenpäin. Vuoden päästä on sitten lähtö edessä, lähden sinne Englantiin etsimään onnea, ehkä pääsen kouluunkin. Ala, joka minua nyt kiinnostaa, edellyttää lähes välttämättä muuttoa ulkomaille. Haluan rikostutkijaksi, ja samalla kartuttaa kielitaitoani. Englannissa aion pyrkiä yliopistoon lukemaan tuota alaa.

Katsotaan nyt, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta muutto on edessä - sen tiedän.

Pollexia

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Huhtikuu 07, 2005, 15:11:16 »
Itse haluaisin muuttaa Saksaan, Viroon tai Espanjaan. En tarkkaa syytä osaa sanoa, mutta haluan oppia saksaa paremmin, vaikka sitä ihan hyvin puhun jo nyt . Minä rakastan sitä kieltä ja haluan nähdä maailmaa. Saksa vain kiehtoo minua paljon. Toinen vaihto ehto olisi espanja jonne voisin myös lähteä. En tiedä kummastakaan maasta paljon joten en halua lukea kaikkea vaan ottaa itse selvää. Perus asiat pitää kyllä selvittää ennen sitä samoin kieli että pärjää.

Riverwind

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Huhtikuu 07, 2005, 15:11:42 »
Minne haluaisin muuttaa?
Jos tässä nyt ajatellaan ihan näinä lähiaikoina, niin muuttaisin kovin mieluusti takaisin Tampereelle. ^^ (koska, MURR, äitin ja siskoni kanssa muutimme miehen perässä Valkeakoskelle, asumaan hänen taloonsa. [Huomatkaa asian ironia, Valkeakoskellehan ovat monet muuttaneet halpojen asuntojen ja halpojen hintojen ansiosta. Mutta ei, me muutettiin miehen takia. :D] ) Siellä ovat kaikki läheisimmät ystäväni, lempipaikkani joissa tykkään rauhoittua yksinäni, aivan kaikki. Aionkin sinne muuttaa kun nyt olen ensivuoden jälkeen käynyt yhdeksännen luokan läpi. (opiskelija-asunnot, here I come! <3 )

Mutta olen myös miettinyt vakavasti muuttamista Irlantiin. Se olisi niin ihana maa, saasteet eivät ole ehtineet sitä pilaamaan ja uh, ne maisemat! <3 Tosin en ole varma, tottuisinko heidän tapoihinsa ja eikös irlantilaisilla ole joku oma kieli? :) Periaatteideni mukaisesti minun täytyisi siis opetella se. Aion kyllä yrittää, aion matkustaa Irlantiin ja katsoa, pärjäisinkö siellä. Jos en pärjää, tulen takaisin tänne Suomeen. Ainakin voin sitten sanoa, että olen yrittänyt! x) Ensin aion tosin opiskella opiskelut loppuun ja päättää miksi oikeastaan aion ryhtyä. :)

Ja tosiaan, toiveenani on ollut jo pienestä asti maailman ympäri kiertäminen. Siinä tapauksessa lentäjä taitaisi olla minulle juuri SE ammatti, jota olen aina toivonut. Mutta se fyysinen kunto, joka heillä täytyy olla, ja kaikki huippu kunnossa. Ääh, ei ihan minun tyylistäni. ^^ Joten haaveni saavuttamiseen minun täytyisi tehsä HURJASTI töitä. Kääntää tämä kotona märehtiminen urheiluksi ja pistää toimeksi...

Poissa Claud Kishi

• höpöäjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Huhtikuu 07, 2005, 16:14:53 »
Ulkomaille muuttaminen ei tällä hetkellä minua kiehdo. Kaverit jäisivät suomeen. Kielen puolesta se voisi sujuakin, englanti on kymppi, mutta silti. Vaihto-oppilasvuodesta sen sijaan unelmoin ^^ (mieluiten Japanissa tai Iso-Britanniassa, mutta tämä meni jo off-topic)
Jo lukiohaaveeni puolesta suuntana olisi Tampere, jos johonkin muuttaisi. Tampere on ihana kaupunki, olen aina tykännyt siitä. Ihan toinen juttu kuin tämä tuppukylä. Tampere on vaan niin Tampere. Ja siellä on koulu johon haluan, eli Tampereen yhteiskoulun lukio.
Helsinki on myös ihana paikka, itse asiassa pidän siitä vielä Tamperettakin enemmän. Sinnekin olisi ihana muuttaa.

maanvaiva

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Huhtikuu 07, 2005, 16:49:43 »
Savonlinnaan tahdon muuttaa, koska se on tarpeeksi tuttu, mutta kuitenkin mukava pikkukaupunki. No, toisaalta minä en vain tahdo muuttaa vaan myös muutan sinne ensi syksynä ^_^

Mutta jos nyt hypätään tästä ah, niin rakkaasta kotimaastamme pois. Seilaamme merien läpi tai vaihtoehtoisesti lennämme korkealla pilvien yläpuolella löytäisin paikkani kiehtovasta Islannista. :)
Se maa on aina vetänyt minua puoleensa jostain vallan käsittämättömästä syystä.
No, jos nyt en sielläkään viihtyisi seuraava kohde olisi myös vihreänämaana tunnettu Irlanti, jossa punapäiden klaani pitää lippua korkealla. Sekä kaljan uskolliset ystävät.
Tuntisin kuuluvani sinne ;) Rento meininki ja kaikkea mitä vain saatan toivoa.
Floridaakaan en vastustaisi yhtään :D hassua sinänsä kun se poikkeaa kahdesta edellisestä täysin. ^_^

Ehkä vielä joskus toteutan haaveeni ja muutan johonkin ulkomaille. Tahdon hyötyä tästä lyhyestä elämästä kaiken minkä vain irtisaan eikä tuo ulkomaille muuttaminen ole lainkaan mahdotonta vaan itseasiassa hyvinkin yleistä.
Toisaalta minun ruosteinen kielitaitoni voi olla aika noloa jos en ymmärtäisi naapureideni puheesta sanaakaan..

Divida

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Huhtikuu 07, 2005, 16:54:38 »
Haluaisin muuttaa johonkin kaupunkiin. Mieluiten Tampereelle, mutta vaikka Turkukin kävisi. Helsinkiin en haluaisi, muuta kuin silloin kun siellä järjestetään miittejä ja larppeja.. ja muuta kivaa.

Kaupungissa tosiaan olisi kiva asua. voisi löytää kavereitakin paremmin. Siis sellaisia, joilla on edes jonkinkokoiset aivot päässä, ja jotka pystyisivät pitämään näppinsä erossa viinapullosta edes jonkinaikaa. Olisi myös paljon jotain tekemistä.. Leffateatteritkin olisivat lähellä..

Mutta tosiaan, vanhat kaverit jäisivät sitten tänne. Ja olen niin ujo, että en uskalla helposti mennä uuteen porukkaan.

Poissa Goldenfake

• Contessa
  • Hirnyrkki
  • Roma ♥ Italia ♥
    • Questo inverno finirà
« Vastaus #7 : Huhtikuu 07, 2005, 17:14:24 »
Ensimmäisenä mieleeni tuli tietenkin Pariisi, taianomainen ja ihana kaupunki. Itse kun vielä opiskelen ranskaa (ei siis, etteikö Ranskassa puhuttaisi myös hiukan englantia.. vaikka ranskalaiset ovat niin olevinaan, ettei osa edes sen takia opettele englantia, kun ranska on heidän mielestään paras kieli), tuntui ajatus ihan luonnostaan. Itse rakastaisin siellä oloa, oi.

Oloa. Siinäpä se. Tarkemmin mietittyäni tulin siihen tulokseen, että Ranskassa voisi olla muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen, ja jos töitä olisi, niin korkeintaan sen vuoden pari. Mutten haluaisi asua siellä tyyliin koko loppuelämää, haluan nähdä maailmaa, ja mieluiten hyvien ystävieni kanssa.

Ehkä kuitenkin loppujen lopuksi jään asumaan Suomeen, matkailen kyllä. Mutta. Suomi on turvallinen maa, täällä on hyvä elää, koulutustasokin on huima ja täällä viihtyy. Saapas nähdä, minne tulevaisuus vielä ajaakaan ;)
Fabrizio: Si, ti desidero, ti voglio con tutto me stesso, dalla prima volta che ti ho visto ti desidero, da settimane ti voglio fino ad impazzirne, e ti amo, io, ti amo, io ti amo e ti desidero e ti amo, potrei urlarlo se vuoi te lo giuro! Si, ti giuro... Nessuno, nessuno potrebbe dirmi che devo vergognarmi: Io amo Elisa!

Outlaw

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Huhtikuu 07, 2005, 19:51:20 »
Australiaan. Siellä on lämmintä ja se vain on jotenkin kiehtova paikka... Toiveet heräsivät kun porukat alkoivat suunnitella sinne muuttoa kun jossain lehdessä oli ilmoitus että siellä on työpaikkoja tarjolla jne. Mutta tuskin koskaan sinne asti päästään.

Poissa Quinetta

• Vuotislainen
    • http://kat5u.proboards41.com
« Vastaus #9 : Huhtikuu 07, 2005, 22:18:27 »
Haluaisin todella paljon muuttaa pois täältä pohjoisesta jonnekin etelään. Eniten ehkä Californiaan, tai sitten Singaporeen.

Miksi?

Inhoan kylmyyttä. I-n-h-o-a-n sitä. En kestä enää tätä ainaista jäätymistä talvisin, syksyisin ja keväisin... ja kesätkin ovat harvoin minulle tarpeeksi lämpimiä. :P

Californiaan haluaisin. Ystäväni tulee sieltä. Siellä on kuulemma lämmintä ja mukavaa, vaikka se onkin täynnä rikkaita snobeja. Lisäksi siellä on suuri keskitys taiteeseen, mistä minä olen hyvin kiinnostunut. Olen myös suunnitellut meneväni Californian taidelukioon nimeltään Art Centre, college of design tai sitten yhteen toiseen, minne kaverinikin menee. Taas syy haluta Californiaan. (:

Singapore taas - kun olin siellä nyt hiihtolomalla, ihastuin paikkaan välittömästi. Se on vasta kaupunkien kaupunki! Täynnä upeita, halpoja kauppoja. Mahtavat shoppailumahdollisuudet. Lämmintä. Kaunista. Todella puhdasta/siistiä. Taksin voi napata kadun varresta koska tahansa ja päästä sillä minne tahansa niin vähällä rahalla, ettei sitä voisi uskoakaan. Jos aikoisimme muuttaa Singaporeen, menisimme varmasti sen vieressä olevalle Sentosa Islandille, joka on sellainen pikkusaari täynnä kaikkea ihanaa.

Oikeastaan Espanjakin voisi olla hauska paikka. Pidän kielestä, siellä on melko lämmintä ja aika kaunistakin. En ole tosin käynyt koko maassa kuin kaksi kertaa ihan pienenä lapsosena, joten en muista paikasta paljoakaan.

Eli lopputulos: Paikka, jossa on lämmintä, kaunista, siistiä, mukavaa, kilttejä ihmisiä ja hyviä shoppailumahdollisuuksia. ^^

Ja minne taas en haluaisi missään nimessä muuttaa? Voi. Niitä on monta.
- Suomi (kylmää. Uppiniskaisuutta. Muutenkin maa, josta halusin pois, ja kun vihdoin pääsin pois en todellakaan halua takaisin.)
- Saksa (Murr. Saksanluokassakin on jo tarpeeksi kestämistä...)
- USA (terrorismi... presidentti... monta asiaa, jotka pitävät minut kaukana sieltä :P)
Roolipelien Maailmankaikkeus - (melko) aktiivinen Roolipelifoorumi.

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #10 : Huhtikuu 08, 2005, 10:30:56 »
Minulla on vakaa aikomus rakennusmestariksi valmistuttuani ja töihin käsiksi päästyäni muuttaa sukuni sijoille Kainuuseen.

Mukavia ihmisiä, mahtava puhetapa kuten Savossakin (tosin hieman erilainen), paljon korpea ja luontoa ja maa on halvempaa kuin etelässä, samoin asuminen. Työthän siellä tällä hetkellä ovat tiukassa, mutta katsellaanpa kymmenen vuotta kaupungistumista, kyllä alkaa Nälkämaa huutaa päteviä työläisiä.

Lisäksi Kainuussa on ihanteelliset mahdollisuudet toteuttaa omaa unelmaani, elää hyvällä punaniskatavalla. Paikka on sellainen, etteivät siellä kaikki pysty elämään ja siksi siitä osaa olla ylpeä. Paikka on sellainen, ettei siellä selviä hengissä tekemättä työtä. Vaikka Kainuussa olisikin joku äkkirikas joka alkaa elellä koroillaan, niin eipä se siellä kauaa heilu joutilaana. Sellainen alue niine ihmisineen ei oikein katsele hyvällä tyhjästä rahansa saavaa.

Jotkut ihmettelevät vissiin, miksi haluan muuttaa alueelle, jossa joutuu todella työskentelemään ja elellä kituuttamaan kaukana kaikesta, se on juuri sitä mitä elämältäni haluan. En minä halua olla rikas enkä asua siellä missä asuvat kaikki. Minä haluan saada sen verran palkkaa, että se riittää hyvään elintasoon mutta liialla rahalla en tee mitään. Minä haluan tehdä työtä sen kahdeksan tuntia päivässä ja olla ylpeä siitä työstä ja elämispaikastani. Ja juurikin Kainuussa olen oppinut senkin, että loppujen lopuksi paras tapa säilyttää ihminen terveenä ja järjissään on se, että se kaveri tekee työtä elämänsä eteen.

Yksikään niistä, jotka ovat tulleet rikkaiksi tekemättä työtä ja keränneet hirmuisen palatsin ympärilleen, eivät ole säilyneet eivät terveinä eivätkä järjissään. Lisäksi Kainuu ei ole mikään paikka sellaisille (miksei suomessa ole sanaa sille kuten etelävaltioenglannissa slicker) kekkeruuseille. Siellä ei ole hulluja, tai on, mutta ei tuollaisia huonoja hulluja. Kainuulainen hulluus on joko perinteistä suomalaista kylähulluutta tai luovaa hulluutta.

Ulkomaille en halua muuttaa. Minä olen suomalainen, tämä on minun maani eikä muitten eivätkä muitten maat ole minun maitani. Olisihan se kivaa esmes opiskelemassa käydä jossakin muualla, mutta asua en halua muualla kuin täällä.

Sitten noita missä voisi käydä opiskelemassa on esmes Yhdysvaltojen Etelä ja Kalifornia, Irlanti, Skotlanti tai joskus voisi pyrkiä elelemään jonkin aikaa savanni-Afrikassa tai Etelä-Amerikassa jossakin. Vanhojen kulttuurien luona (tai punaniskojen). Mutta Suomeen sieltä kuitenkin on palattava elämään elämä loppuun, se on varma. Ja Suomessakin nimenomaan ah-niin-rakkaaseen Kainuuseen.

Nälkämaa rocks.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 22, 2008, 22:01:09 kirjoittanut Lemmonleikko »
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Cosette

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Huhtikuu 18, 2005, 21:21:02 »
Mä haaveilin kauan muutosta Englantiin .. ois niin ihanaa asua siellä .. mutta sitten tajusin että Suomeen jaisivät kaikki kaverini ja sukulaiseni  
.. en varmaan misään vaiheessa aijo muuttaa ulkomaille ehkä .. korkeintaan Viroon  ..  Suomen kaupungeista eniten tahtoisin muuttaa jonnekkin aurinkoiseen rauhalliseen pikku kaupunkiin .. mutta sen pitäisi olla kuitenkin Helsinkiä lähellä .. ehkä 2 h matkan päässä .. hmmm...
Hanko vois olla aika kiva .. en kyl osaa puhuu Ruotsia .. mut siellä olis ihana asua , miun äiti kyl asu siellä nuorena ja kerto että kesällä oli kivaa mutta talvella oli kuolla tylsyyteen ...  
tai sitten haluaisin muuttaa Turkuun , se ois niin ihanaa eikös se oo vähän ku Helsinki .. kyl täälläkin on ihan kiva asua

Aurelie

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Huhtikuu 18, 2005, 22:31:37 »
Britteihin! Ehdottomasti sinne! Ihana luonto, ihana kieli, ihanat vanhanaikaset tavat (teetä!). Mun näpit syyhyää päästä ottaan valokuvia ja mylläämään mullassa! Teen juomisesta puhumattakaan. :D  *nnnngh!!!*

mixyyh

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Huhtikuu 18, 2005, 23:50:45 »
Minä haluan/aion muuttaa Espanjaan tai Englantiin!  :roll: Olen niin täynnä koko Suomea ja tätä kaupunkia kun kaikki sukulaiset ovat niin lähellä! Haluan päästä kaikestä nykyisestä eroon ja nopeeta!  :x Espanjassa olisi niin ihana ilmasto ja niin ihanat maisemat ja talot.  :wink: Olen ruvennut kavereiden kanssa puhumaan englantia vapaa-aikana ja myös espanjaa olemme puhuneet... :-) Jos en muuta ulkomaille niin kerran vuodessa ainakin käyn matkoilla :twisted: hmm... tulipas sekavaa tekstiä tähän aikaan illasta x)

Poissa Natalie

• Loitsuetsijä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SpellSeer**
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #14 : Huhtikuu 19, 2005, 07:36:01 »
Minä haluaisin muuttaa Japaniin, Lontooseen, Australiaan, Saksaan taikka Espanjaan....

En tiedä miksi olen nyt viimeiset pari vuotta haaveillut, että pääsisin muuttamaan tai matkustamaan Japaniin saakka...
Mutta en voi sille mitään, nytkun olen hirveä Japani fani ja kaikkea.. pidän animesta ja mangasta ja kaikesta Japaniin liittyvistä asioista...

Mutta toisaalta sitten haluan Espanjaan ja syy on se, että Vihaan Suomen Kylmiä Talvea ja Kevättä yli kaiken... x___X''

Mutta muista ylläolevista luetelluista maista en tiedä vielä syytä.. *huokaus*
Aina ja ikuisesti Luihuinen. Voldemortin palvelija. Uni, jonka näin (K-12, Scifi, Kauhu)

taku

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Huhtikuu 19, 2005, 12:02:33 »
Hei, tämähän on aika mahtava topicci. Itse haluaisin muuttaa ulkomaille, tai jos Suomessa pysyisin, niin en haluaisi lähteä ainakaan Helsingistä pois. Tai oikeastaan ajatellen... Suomi on kuitenkin se ainoa paikka, missä haluan elää, mutta pari vuotta jossain muualla voisi tehdä ihan hyvää.

Mutta sitten paikkoihin. Lontoo on yksi ihan kärkipaikoistani, minne haluaisin mennä. En ole koskaan siellä käynyt, mutta pidän kuitenkin brittikulttuurista, ja olen saanut sellaisen käsityksen, että Lontoo on mukavanoloinen suurkaupunki. Ja tietysti myös englanninkielentaitoni kehittyisivät huomattavasti.

Toinen vaihtoehto voisi olla vaikka vähän eksoottisempi. Amazon tai Afrikka, tai joku muu alue, joka poikkeaa huomattavasti nykyisestä arjestani.

Poissa mannaryyni

• Pylpyrä
  • Vuotislainen
    • Oma kirja.
« Vastaus #16 : Huhtikuu 19, 2005, 13:01:39 »
Jos ulkomaille, niin Uuteen-Seelantiin, se tuntuu mielenkiintoiselta maalta, ja TSH on kuvattu siellä :)
Jos suomessa, niin Ullavaan, koska maan paras ravitalli sijaitsee siellä.
Tai sitten haluaisin muuttaa Italiaan, ravitallille työhön.
Mutta periaatteessa olen tyytyväinen tähänkin paikkaan, aina välillä.
Useimmat lukijat pääsevät semikonditionaaliseen futuuriin, jota modifioi käänteinen plagaalinen intentionaalisen subjunktiivin imperfekti ennenkuin luovuttavat.

Shinju

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Huhtikuu 19, 2005, 13:31:25 »
Hmmm.
Tahtoisin Lappeenrantaan. Koska tyttöystäväni asuu siellä. Eh.
Ollaan kyllä muutenkin muuttamassa Helsingistä pois, ja yritänkin taivutella
isääni jos me sinne lappeenrantaan menisimme, "kun se on niin kaunis paikka
ja siellä voisin ihan hyvin pitää sitä kevytmoottoripyörää". :p
Jos ulkomaille lähtisin, niin varmaan äidin luokse Meksikoon ja U.S.A:han.
Britit voisi olla kolmas vaihtoehto.

Lils

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Huhtikuu 19, 2005, 13:54:49 »
Tahtoisin asua Italiassa. Tämä on selvä. Rakastan italialaisten elämäntapaa, sitä pulppuavaa italiankieltä. Ja luontoa siellä, niitä kauniita kujia ja sieviä ikkunaluukkuja. Ehdottomasti tahtoisin majoittua johonkin kauniiseen maalaistaloon, jonka pihalla kasvaisi olivipuita. Tai sitten vanhassa ja suloisessa pienessä asunnossa jossain päin Roomaa.

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Huhtikuu 19, 2005, 14:00:10 »
Britteihin minäkin haluaisin muuttaa, eniten Englantiin. Lähinnä olen miettinyt opiskelua siellä, ja jos Englannissa asuminen onnistuu, voisi sinne vaikka muutta vakituisestikkin. Se olisi todella ihanaa, paitsi huonoa olisi se, että perhe ja ystävät olisivat täällä Suomessa pääasiassa, eikä tulisi nähtyä kovin usein. Jossain Englannin suurkaupungissa olisi kiva asua, vaikka en kaupunkeihin olekkaan niin tottunut, kun maalla olen koko elämäni asustanut. No opiskelemaan sinne nyt ainakin haluan. Ja kyllä minä Suomessakin voisin asua, esimerkiksi Helsingissä, mutta mieluiten minä kuitenkin asuisin Englannissa.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #20 : Huhtikuu 19, 2005, 16:39:14 »
Suomesta en haluaisi muuttaa pois. Tai voisin muuttaa ehkä väliaikaisesti, mutta pidemmäksi aikaa en haluaisi täältä pois. En nimittäin usko, että viihtyisin täysin vieraassa maassa ilman kaikkia ystäviä ja perhettä.

Tosin haluaisin joskus kesätöihin/au pairiksi tms. ehkä Ruotsiin, Britteihin tai Espanjaan. Se olisi todella hienoa varsinkin kun saisi vähän treenata noita kielitaitojaan. Italiaankin voisin mennä. Uskon, että pystyisin puhumaan italiaa pitkälti espanjan kielen taidoillani ja Italiassa olin viime kesänä ja se on mukava maa :)

Suomen sisällä en muuttaisi kovinkaan pitkälle. Jossain vaiheessa tietysti muutan pois kotoa, mutta luultavasti vain Helsingin sisällä. En nimittäin halua muuttaa pois Helsingistä. Keskustaan olisi mukavaa muuttaa, mutta siellä on kovin kallista asua. Vaihtoehtoisesti voisin muuttaa myös Viikkiin x) Mutta enpä tästä muutamaan vuoteen ole vielä lähdössä, että tuota saa vielä miettiä.

Poissa Lilyth Starr

• Vuotislainen
    • tämän kaupungin kadut
  • Pottermore: MoonBludger9641
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #21 : Huhtikuu 19, 2005, 18:33:30 »
En oikeastaan tiedä haluaisinko muuttaa pois Suomesta. Ainakaan aivan lopullisesti. Vaihto-oppilaaksi voisin lähteä jos vain pääsisin. Mutta jos ulkomaille muuttaisin asumaan, haluaisiin lähteä Iso-Brittanniaan tai USA:han. Ykkösvaihtoehtona kuitenkin joku sellainen paikka, missä puhutaan englantia. Ranska voisi myös olla yksi vaihtoehto. Kyllä kai senkin kielen oppisi jos sinne asumaan muuttaisi.

Jos ulkomaille kuitenki muuttaisin, tiedän jo nyt, että Suomea tulisi ikävä. Lappia ainakin. Jouluna kun on paljon lunta (ainakin toistaiseksi) ja oikein kovilla pakkasilla revontuliakin. En saisi varmasti edes kunnon joulutunnelmasta kiinni jos istuisin 24.12 jossain aurinkovarjon alla levittelemässä aurinkorasvaa. Kyllä Suomessa on kiva asua.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2007, 17:56:41 kirjoittanut Lilyth Starr »

Poissa Quinetta

• Vuotislainen
    • http://kat5u.proboards41.com
« Vastaus #22 : Huhtikuu 19, 2005, 19:32:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Lils"
Muuten Quinetta. California on vain osavaltio, ei maa. Ja nimenomaan sijaitsee USA:ssa.

En sanonut, että se olisi maa. (: Ja juu, onhan se USA:ssa, mutta (ainakin kaverini mukaan) se on aika syrjässä muiden osavaltioiden tieltä, ja paikalliset siellä ajattelevat Californiaa pikemminkin pikkuisena maana kuin osana Amerikkaa.
Roolipelien Maailmankaikkeus - (melko) aktiivinen Roolipelifoorumi.

sare

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Huhtikuu 19, 2005, 20:01:28 »
Haluaisin muuttaa Tampereelle.
Asun tässä aivan Tampereen lähellä ja jo suuri osa vanhemmista tuttavistani on muuttanut sinne ja suuri osa tulee muuttamaan. En millään raaskisi luopua näistä ihmisistä ja muuttamalla itse myös samaiseen paikkaan saisin pidettyä heidät lähellä.
Tampere on lisäksi ainot suurempi kaupunki, jossa osaan liikua, minkä tunnen ja mistä pidän. Siellä on myös tarjolla opiskelupaikkoja, jotka saattaisivat kiinnostaa minua lukion jälkeen.
Omaa kämppää olen kaivannut jo hieman aikaa, sillä kotona asuminen alkaa käymään rasittavaksi. Urheasti kuitenkin aion vielä kestää lukion viimeisen vuoden, sillä muutto ennen sitä ei olisi taloudellisesti kannattavaa :)

Avalon

• Ankeuttaja
Oh.
« Vastaus #24 : Huhtikuu 19, 2005, 21:27:06 »
Niin. Unelmointia (:

Sitten isona, kun opiskelut ja kaikki on hoidettu isoissa kaupungeissa, tahtoisin jäädä loppuelämäkseni asumaan Mäntsälään ja siellä tarkemmin Nummisten kylään. Minulle se riittää, voi olla jopa ehkä hiukan liikaa kun sukulaisia pyörii joka nurkassa (; Onneksi suku asuu Mäntsälän keskustassa ja Nummisista en tunne oikein ketään. Nättiä peltomaisemaa ja miellyttävää kumpuilua.

Äh, tunnen itseni jotenkin tylsäksi kun en halua mihinkään kaukomaille. Mutta, tämä olisi se suunnitelma, katsoo nyt mitä elämällä on tarjota.