Velhomaailma ja sen ihmeet > Harry Potterin maailma

Onko sinulle sattunut jotain hupaisaa, liittyen Potteriin?

(1/63) > >>

iidba:
Juuh. En oikein tiennyt miten muotoilisin otsikon, mutta... toivottavasti nyt ymmärrätte...

Eli. Oletko esim. huutanut kadulla, että "Varokaa, Voldemort tulee!" ja kaikki ovat kääntyneet katsomaan sinua. No okei... jotain huvittavampaa. Niin että joku on saanut hävetä sinua, tai joku on ihmetellyt puuhiasi? Kerro ihmeessä! ;)

Minä olin Lontoossa viime kesänä. Kävin tietysti King's Crossilla, ja tietämättäni huutelin kovaan ääneen (suomeksi kylläkin) jotain että: "Missä hitossa se pylväs voi olla? Haluan päästä Tylypahkaan!" Olen vähän outo, joo. Ja huomatkaa, että veljeni oli koko ajan mukanani ja hän joutui häpeämään minua...Mutta kun missään ei näkynyt laitureiden 9 ja 10 välissä olevaa pylvästä! Sitten aloin tutkiskella jokaikistä pylvästä, mitä siellä oli. Sitten lopulta päätin mennä kysymään (huonolla enkuntaidollani...) infopisteestä, että missä tämä kyseinen pylväs laitureiden 9 ja 10 välissä sijaitsi. Tässä keskustelu:
Minä: "Hello! Can you tell me how can I go to Hogwarts school of witchgraft and wizardy?"
Neuvoja: "Pardon?"
Minä: "Umm... do you know Harry Potter?"
Neuvoja: "Oh, yes, of course!"
Minä: "Ok. So... do you know the Potter movie? They go through the... the... sorry, I don't speak English very well..."
Neuvoja: "You mean the platform 9 and 3/4? (plaa plaa plaa, en ymmärtänyt mitään enää... vain sen että leffaa ilmeisesti kuvattiin pylväällä 4 ja 5 laitureiden välissä.
Minä: "Thank you!" *hymy*

Huhhuh! Se oli kamalaa, etenkin veljeni mielestä... ^^;; en ihmettele yhtään. Kertokaahan omia kokemuksianne!

JA MUISTAKAAHAN, ETTÄ YLEISTÄ KESKUSTELUA TÄSTÄ AIHEESTA. SELITIN EHKÄ HIEMAN HUONOSTI, MUTTA TARKOITUS OLISI MYÖS KERTOA MIELIPITEITÄ TÄSTÄ ASIASTA... :) EI PELKKIÄ OMIA KOKEMUKSIANNE, VAAN VIESTIIN ON SISÄLLYTTÄVÄ JOTAIN MUUTAKIN!

Anya:
Osaan aika hyvin hillitä itseni nuissa asioissa, eli pitää mölyt mahassani. Mutta kesällä kävi hiukan hassusti..

Olimme ystini kanssa, joka on suuri Potter fani kuten minäkin, kaupassa. Ja mehän puhumme yleensä jatkuvasti Potter sitä ja Potter tätä vaikka olemmekkin kummatkin kaksikymppisiä.

Noh, eräs ystäväni perhe tuttu tuli käymään ja tietenkin ystini alkoi heti käyttäytymään hieman aikuismaisemmin ihan ymmärrettävästi. Tämä tuttu kyseli jotain (sellainen 40 vuotias arvokas nainen) ystäväni taideopinnoista ja hetken kun he siinä puhuivat, niin tämä täti otti esiin lehmän kielen, jonka aikoi ostaa sieltä ja alkoi puhelemaan siitä jotain.

Ja ystäväni, joka syö vain kasvisruokaa, ja vain sellaista jota ei ole mitenkään valmistettu, sanoi jotain negatiivistä siitä kielestä ja siitä miltä se näyttää. Ja minä, minä en edes ajatellu sitä, kun pamautin siihen että se kieli näyttää ihan kilomellikieleltä. *en tuntenut sitä tätiä*

Olisittepa nähneet sen tädin hämmästyneen ilmeen.. Ystäväni joka yritti olla asiallinen katsoi hetken minua ja purskahti kamalan kovaan naruun ja yritti selittää sille arvokkaalle tädille jotain Harry Potterista, se tosin ei ymmärtänyt mistä ystini selitti naurunsa lomassa..

katsoihan tuo meitä hiukan pitkään kun lähdimme siitä kävelemään nauraen ihan maha kippurassa.

*Anya, jonka laukussa roikkuu Luihuisavaimenperä sekä Luihuispinssi ja joka saa lapsilta hiukan omituisia katseita*

~Muoppendaagelia~
Kerronpa tuosta vielä yhden jutun, joka sattui juuri edellisessä kirjoituksessa olevalle ystävälleni.

Eli hän opiskelee taidekoulussa ja yleensä hän käyttäytyy kamalan pidättyneesti muita kohtaan, ja on myöntänytkin suoraan että häpeää ihan pikkuhiukkasen HP faniuttaan. Joten hän ei pahemmin anna mitään viitteitä siihen suuntaan koulussaan.

Sattuipa kerran, etät ystäväni oli tehnyt erään työn johon oli kuvattu lohikäärme. Ihan tavallinen, kiinalainen pallosalama. No hänen opettajansa tuli siihen katselemaan sitä, ja huomautti sitten yllättäen, että tuo näyttää aivan Norbertilta. Ja ystävänihän innostui aivan kamalasti luullen opettajaansa isoksikin HP faniksi. Ja hän selitti ummet ja lammet Harry Potterista ja sai hyvin pitkän katseen opettajaltaan. Joka sitten huomautti "Niin, minähän olen lukenut niitä kirjoja lapsilleni.."

Toinen tapahtuma samaiselle ystävälleni käynyt:

Heillä oli koulussa luento intialaisesta taiteesta ja tentissä sitten kysyttiin intialaisia taidetyylejä. En muista mikä yhden tyylin nimi oli, mutta ystäväni kirjoitti siihen aivan ajatuksissaan ja vahingossa vastaukseksi: "Muggleart"

Luento oli englanninkielinen ja tuon tyylin nimi oli hiukan samantapainen kuin Muggle-sana..*naureskelee*

Pisteitä ei hän kylläkään saanut tuosta sanasta, huvittuneen katseen vain opettajaltaa..^^

Buckbeak:
Pari vuotta sitten meille tuli käymään eräs äidin saksalainen kollega. Sillä oli mukana vaimonsa, poika ja eräs mua vuotta vanhempi sukulaispoika. Tämä kyseinen sukulaispoika, jonka nimi oli Valentin, näytti aivan Viktor Krumilta: sillä oli tumma pörräinen tukka, iso koukku nenä ja oli lisäksi pitkä ja laiha eikä osannut seisoa oikein suorassa. Mähän olin tietenkin heti ihan myyty ja mokailin koko illan. Teitittelin sitä jopa vahingossa mahtavala saksantaidoillani ja sehän pelästyi ja alkoi vältellä mua.

Seuraavana päivänä mä olin yhden kaverin kanssa ja selitin sille sitten erittäin yksityiskohtiasesti kaiken Valentinista, vaikka kyseenomeinen kamu ei erityisemmin Pottereista piitannut. Kesken tiiviin selityksen kuulimme kaverin äidin kutsuvan, mutta olimme varmasti kuulumatkan etäisyydellä niiden kodista. Selvisi, että kaverini ei ollut lukinnut kännykkänsä näppäimiä ja vahingossa siten soittanut äidilleen. Äiti oli sitten kuunnellut pitkään meidän keskustelua ja kuullut kaiken Krumistani.  Voi että olin nolona :oops:

muoks: en olisi kiinnittänyt siihen poikaan mitään huomiota ilman, että se oli ihan Viktor Krum enkä saanut päästäni pois kuvaa sitä hyppäämästä laivan  kannelta hyytävään veteen uimahuosuissa ja taisin mainita senkin kaverilleni. Tai siitä kuinka päässäni oli myös kuva tanssiaisista ja minä tämän Krumin parina.

Freya:
Olin vielä yläasteella silloin kun tämä tapahtui mutta joka tapauksessa... Olin menossa välitunnille kun törmäsin johonkin ihmiseen, joka tuli samaan aikaan ovesta sisään kun minä olin menossa ulos. Äkkiä huomasin että tämä henkilö (minua varmaan vuotta nuorempi poika) näytti ihan Kalkarokselta! O_O Siis tietysti vähän nuoremmalta häneltä...  Mustat olkapäille ulottuvat hiukset, ei rasvaiset mutta silti... siis ihan...no kyllä te tiedätte. Mitäkö minä tein? Tuijotin sitä poikaa suu auki noin minuutin ja se tuijotti takaisin kasvoillaan tällainen ilme  :|  Sitten äkkiä tajusin mitä olin tekemässä ja jatkoin matkaa pihalle.

Sitten toinen tapaus sattui silloin kun olin erään kaverini kanssa menossa katsomaan SK:ta, mutta näytös olikin peruttu. Minä aloin huutaa täyttä kurkkua keskellä kylää että: "NO NYTKÖ ON HAUSKAA??? JOO, NAURAKAA POIS VAAN! TOTTAKAI SE PITI PERUA KUN MEIKÄ OLI MENOSSA KATSOMAAN SITÄ! OLIPA HAUSKA VITSI, HAHAHAAAAA!!!"
Kaverini sitten häpesi siinä vieressä minun kiljuessa monelle kymmenelle ihmiselle vaikka se ei edes ollut niiden syy... <:) Pitäisi vissiin vähän opetella itsehillintää..? Potterin suhteen ainakin.

Mandy:
Olin marraskuussa Lontoossa. Minä, Tracey ja SonjaStardust olimme menossa Salaisuuksien kammion ensi-iltaan. Olimme tietenkin pukeutuneet viittoihin ja luihuiskravatteihin. Metrossa eräs nainen tuijotti meitä hetken kummissaan ja kysyi sitten Traceylta, että olemmeko tulossa koulusta.  :D Minua alkoi tietenkin naurattamaan aivan kamalasti. Tracey selitti naiselle, että me todellakin olemme tulossa eräästä yksityisestä koulusta. Nainen kertoi olevansa muotisuunnittelija.

Hm. Ja vappuna oli kavereideni kanssa kaupungilla viitat päällä. Se oli hupaisaa, kun ihmiset huutelivat kaikkea tyyliin "Terve, nunnat!", "Pääsiäinen meni jo!" ja "Mitä firmaa te edustatte?".

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta