Kirjoittaja Aihe: Ketjukirjeet  (Luettu 5825 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

unelma

• Ankeuttaja
Ketjukirjeet
« : Tammikuu 14, 2005, 20:11:29 »
Olenko ainoa koko maailmassa joka yksinkertaisesti vihaa ketjukirjeitä? Niitä näkee sähköpostissa, tekstiviesteissä, kaikkialla. Se ärsyttää. Eritoten inhoan näitä "lähetä eteenpäin niin ihastuksesi huomaa sinut" tai jotain vastaavaa. itseäni tämä ärsyttää luultavasti kaikista eniten: olet toivottoman taikauskoinen, ja silloin, kun kirjeessä lukee jotain "Jos et lähetä sinulle tapahtuu..." tuonne päin, niin minun on aivan pakko lähettää ne. Ketjukirjeet voisivat minun puolestani heittää roskikseen, enkä tajua, miten kaverini jaksavat niitä aina minulle lähettää. Sähköpostissa kun ei maksa mitään, niin lähetän melkein aina. Tekstiviesteissä en ihan aina, mutta melkein. Mitä mieltä te olette?

Aurelie

• Ankeuttaja
Ketjukirjeet
« Vastaus #1 : Tammikuu 14, 2005, 20:31:23 »
Hmmh... ylipäätään en pidä ketjukirjeistä. Eräs vähän kaukaisempi ystäväni saattaa lähettää parikin viestiä joka päivä sähköpostiin. Jos joku laatukontrolli pitäisi (sillä olen pari ihan hauskaakin kiertoviestiä nähnyt) asenteeni voisi olla suopeampi. En koskaan lähetä kiertoviestiä eteenpäin, ellei se mielestäni ole oikeasti hauska. Yksi nyrkkisääntö minulla on: jos viestissä sanotaan että "jos et lähetä hetioitispaikalla ihankaikillemahdollisilleihmisillejotkatunnet niin tapahtuu jotakin aivankamalanhirveänpahaajainhottavaajaihastuksesieihuomaasinuakoskaan", niin silloin en lähetä sitä kenellekään. Mielestäni se ei ole liiemmin hauskaa pilaa, koska jotkut tosiaan uskovat niihin. No juu, onhan niitä pahempiakin syntejä, mutta ärsyttäviä ovat joka tapauksessa.

Tekstiviestiketjuja vihaan eniten. En ihmettelisi, jos jollekulle maksettaisiin niiden alullelaittamisesta, sillä siinähän operaattorit tienaavat sievoisen summan kun yhdentekeviä viestejä lähetellään.

Ne ketjukirjeet, joita sai pienenä olivat kivampia. Silloin piti lähettää vaikkapa tarra-arkki tai kaksi johonkin ja loppujen lopuksi sai itse monta arkkia enemmän. Kerran se tuli suklaalevyn muodossakin. =) Äitini tosin mulkoili niitäkin ilkeästi, joten en niihinkään ottanut osaa. Oletteko te?

Basia

• Ankeuttaja
Ketjukirjeet
« Vastaus #2 : Tammikuu 14, 2005, 21:25:57 »
En todellakaan lämpene sähköpostissa harhaileville ketjukirjeille tai tekstarivastaaville. Toistaiseksi en ole törmännyt yhteenkään todella hyvään ketjukirjeeseen, enkä useimmiten viitsi lähettää niitä eteenpäin. Jos viestissä on jotain tyyliin "lähetä tämä kaikille, joista välität, myös sille jolta sait tämän" lähetän postin takaisin samalle tyypille jolta sain sen, mutten muille. Aurelien tapaan deletoin kaikki ketjut, jotka sisältävät jotain hiton uhkauksia. Ne ovat inhottavia! Erilaiset huumoripostit ovat asia erikseen, mutta en lue niitä ketjukirjeiksi. Tekstariketjut ovat kännykkäliittymien keksimää rahastusta, luulen ma.

Joskus olen saanut todella hyviä uskonnollisia ketjukirjeitä, joiden lopusta on löytynyt ah-niin-hurskas-ja-syyllistävä tekstinpätkä, joka menee suurin piirtein näin: "ihmiset lähettävät sähköpostin kanssa toisilleen erilaisia vitsejä yms. asiaa liiemmin miettimättä, mutta kun kyse on Jumalasta, moni epäröi lähettää viestin. Entä sinä, mikä on sinun valintasi? Sinä tiedät minkä valinnan minä tein". (Ei nyt ihan noin, mutta sanoma oli sama.) Tuo ottaa todellakin päähän, monesti on tehnyt mieli poistaa koko posti. Mutta sitten olen tyytynyt poistamaan k.o. lauseet ja lähettänyt viestin eteenpäin.

Kirjepostin kautta kulkevat ketjukirjeet ovat sitten asia erikseen, niissä oli kunnon tekemisen meininki. Ellei sitten pitänyt kopioida kirjettä kymmenelle ihmiselle, siinä vaiheessa käsi meni kramppiin. Jotain kortteja lähettelin ketjuihin osallistuneille, mutta itse en saanut koskaan mitään. *Edelleen katkera*

Sharida

• Ankeuttaja
Ketjukirjeet
« Vastaus #3 : Tammikuu 14, 2005, 21:32:04 »
En pidä ketjukirjeistä, varsinkin ne sellaiset tavalliset kirjeet niin niihin en ole koskaan vastannut. Lähetä sitten karkkipussi sille ja sille jne. niin mistä sitä tietää saatko itse koskaan mitään. Muutenkin minulle on kakarasta opetettu että ketjukirjeet ovat turhia, tyhmiä ihmisten kiusaamista ja vaikka mitä muuta. Siksi en kai tykkää niihin kirjeisiin vastata. Jotenkin tuntuu että olen jäänyt kaikista tälläisistä "tyttöjen jutuista" paitsi. Virpominenkin (no se ei ole kyllä pelkästään tytöille mutta...) oli huono juttu meidän perheessä. "On typerää kerjätä karkkia tuntemattomilta", sanoi äiti :)

Tälläiset sähköposti ja tekstiviesti jutut menevät aina yli hilseen. En lähetä niitä koskaan ellei juttu sitten ole todella hauska. Minua ei kiinnosta tuhlata kallista aikaani koneen ääressä tälläisten viestien lähettämiseen:"Olet rakas, paras, ihana ihminen ja tahdon että tiedät sen koska loppu voi tulla koska vain. Jos et lähetä tätä vähintään 20 ihmiselle olet tunnekylmä ja paha ihminen joka ei piittaa muista." Vihaan noita. Ketjukirjeet tekstarin muodossa ovat kanssa ärsyttäviä. Menee vain turhaan rahaa. Kyllä minä joitakin hauskoja lähetän. Naurut saa jakaa kaverin kanssa. Taas nuo ärsyttävät liirun laarum makeilut ("Lähetä kaikille keistä välität ja joista pidät.") poistan heti.

Shiara

• Ankeuttaja
Ketjukirjeet
« Vastaus #4 : Tammikuu 14, 2005, 21:34:32 »
Minäminäminä! Tässä on yksi tyttö josta ketjukirjeet ei ole kovin kivoja... sähköpostiin minulle tuli niitä yhteen aikaan kymmenkunta päivässä. Kyllä niistä osa oli ihan hauskoja, ja sellaiset ketjukirjeet oli ihan kivoja, joihin piti täyttää jotain omia tietoja ja lähettää kaverille, opin tuntemaan siinä muutaman kaverin paremmin ja näin. Mutta sellaiset juuri, joissa käskettiin lähettää miljoonalle ihmiselle että ihastus huomaisi minut, ei oikein iske. Ei se ihastus huomaa jos ei ole huomatakseen, vaikka lähettäisin kaikki sellaiset viestit kaikille maailman ihmisille (tämä tuskin on mahdollistakaan :S) Lisäksi mailissa tulleissa ketjuviesteissä ärsytti myös se, että saman viestin sai sitten kaikilta kun yksi sen oli eteen päin lähettänyt. Jos minulle tulee jokin hyvä ketjuviesti, katson yleensä osoitelistasta kelle se on jo lähetetty ja lähetän sitten niille, jotka sitä todennäköisesti eivät ole vielä saaneet.

Sain muuten juuri tänään yhden tosi hauskan ketjuviestin, samoin eilen. Sitä ennen onkin sitten pitkä väli...

Sellaiset tekstareina kiertävät ovat myös ärsyttäviä, ihan siksi että kaikki joilla on joku Zeroforty, lähettelee niitä kaikille ja sen saman viestin saa kaikilta mahdollisilta kissan-kummin-kaimoilta. Ja sellaiset viestit jotka kiertävät jonkun tapahtuman muistoksi, kuten nyt tämä Aasian katastrofi, tai se Ossetianin tapaus tai Konginkangas, sytytetään kynttilä ja muistellaan. No, on siinä ehkä jokin ajatus, ihan hyväkin, mutta äitini on aina vahvasti sitä mieltä että operaattorit laittavat aluilleen tällaiset viestit ja sitten rahallisesti hyötyvät. Itsekin olen vähän sitä mieltä, ja kuten joku tuossa äsken siitä mainitsikin. Itse en lähetä muuta kuin hauskimmat viestit bestikselleni, mutta en todellakaan koskaan lähetä mitään viidessä minuutissa viidelletoista henkilölle. Turhaa laskua...

Sellaiset ketjuviestit, joita lähettettiin kirjeitse pienempänä, oli ihan kivoja. Olisihan ollut kiva saada 36 levyä suklaata tai paria sukkia tai kortteja tai tarroja tai arvan tai jotain muuta kivaa. Ongelma oli vain siinä, että kuinka moni lähetti todellakin jotain sukkia? Useimmat lähettävät viestin vain eteenpäin välittämättä ketjuviestin oikeasta tarkoituksesta. Itse olen lähetellyt muutaman parin sukkia ja tarra-arkkeja ja karkkia ja kaikkea, itse en ole saanut takaisin mitään ja se on aika ikävää... viimeisimpänä lähetin kuudelle ihmiselle arpoja, enkä saanut ainuttakaan takaisin :'(

Eli aika turhia tällaiset ketjuviestit, vaikka idea olisikin hyvä.

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
  • Tupa: Luihuinen
Ketjukirjeet
« Vastaus #5 : Tammikuu 14, 2005, 23:26:42 »
Aah, ihanaa että saan huomata, etten ole ainoa, jota ketjukirjeet hämäävät.
"lähetä tämä 10 henkilölle 15minuutissa, tai kukaan ei rakasta sinua elämäsi aikana, mutta jos lähetät niin ihastuksesi soittaa sinulle ja sanoo "rakastan sinua" " ARGH. Saan päänsärkyä moisesta.
Olen muutaman hauskankin ketjukirjeen tavannut, niitä lähetän sähköpostilla eteenpäin, tekstiviesteilläkin joskus, jos on tosi kiva juttu.
Minusta ne "ketjukirjeet" joissa on esim fluffyja kuvia pienistä karvaisista eläinvaaveista tai muuta, ovat kivoja, samoin "lasten suusta"- jutut :D Inhoan niitä missä kerätään nimilistoja ym, vaikka ne menisivätkin hyvän asian vuoksi, mutta en ikinä laita niihin nimiä, jotkut saatan lähettää eteenpäin.
Tekstarikiertoviestit ovat yleensä jtn kuvia tai kirjoitettuja toivotuksia, esim jouluun, ystävänpäivään ym, ne ovat ihan kivoja, mutta kerran minulle tuli " lähetä tämä 10 eteenpäin tai et saa ikinä" ääh, poistin sen ja nauroin puoli tuntia sille, että mistä sen viestin lähettäjä voi päättää saanko, vai en, jos lähetän/en lähetä viestiä eteenpäin *g*

Eniten pidän niistä sähköposteista jotka sisältävät suloisia eläinvauvoja. ^__^
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Nienna

• Kofeiiniriippuvainen
  • Vuotislainen
Ketjukirjeet
« Vastaus #6 : Tammikuu 15, 2005, 13:39:42 »
Taas yksi ketjukirjeiden vihaaja. Pakko muuten kysyä, että pitääkö joku muka oikeasti ketjukirjeistä? Minä en ainakaan tunne ketään, joka pitäisi. :p

Sähköpostiketjukirjeet ovat raivostuttavia, koska tuntuu, ettei ikinä saa mitään muuta sähköpostia kuin niitä. Ja lisäksi ne ovat aina niitä samoja, koska kun esim. koulukaverini A lähettää ketjuviestin minulle ja koulukaverilleni B, huomaan pian saaneeni täysin saman viestin myös koulukaveriltani B:ltä.

Jotkut todella hauskat sähköpostiketjuviestit saatan lähettää muutamalle kaverilleni, mutta useimpia en edes jaksa edes avata. Erityisesti inhoan juuri noita "lähetä tämä sadalleviidellekymmenelle ystävällesi tai et saa ketään seitsemään vuoteen"-ketjuviestejä. Nimilistaketjuviesteihin en myöskään nimeäni laita jo sen takia, että useimmat saamani ovat hyvin todennäköisesti huijausta.

Postin kautta tulevia ketjukirjeitä en ole saanut enää moneen vuoteen, mutta joskus ala-asteella tuli muutama sellainen ketjukirje, jossa luvattiin, että ketjun jatkajan nimi tulee Guinnessin ennätyskirjaan, mikäli ketjua ei katkaista vuoteen 2000-mennessä. Ensimmäisen saamani jälkeen taisin lähettää kirjeet, mutta kun niitä alkoi tulla enemän, ne lensivät vain suorinta tietä roskakoriin.

Lisäksi minua ärsyttävät suunnattomasti Shiaran mainitsemat "sytytetään kynttilä kaikille Aasian katastrofissa kuolleille"- tekstarit. Ajatus voi ehkä olla kaunis ja plah (paitsi tosiaan jos operaattorit pistävät ne viestit liikkeelle), mutta lohdutttavatko tälläiset tekstarit muka todella ihmisiä, jotka ovat menettäneet onnettomuuksissa omaisiaan? Eikö olisi hyödyllisempää olla lähettämättä viestiä kolmellekymmenelle kaverilleen ja laittaa tekstiviesteihin kuluva raha vaikka SPR:n keräyslippaasen, niin siitä olisi jotain todellista hyötyä?

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
Ketjukirjeet
« Vastaus #7 : Tammikuu 15, 2005, 14:01:50 »
Ketjukirjeet, ne rasittavat ketjut. Ala-asteikäisenä ne olivat jopa ihan mukavia, ja niitä lähetteli eteenpäin, mutta kun tuommoiseen "lähetä karkkipussi" -ketjukirjeeseen vastasin, sain takaisin yhden karkkipussin. Luvattiinkohan siinä 36? Ei ne nyt ihan oikeasti kovinkaan loistavasti toimi. Postikortteja sain kyllä useamman, mutta en kumminkaan lähellekään luvattua määrää. Eikä se paljon iloa tuottanut saada tuntemattomalta postikorttia...

Sähköpostiketjutkin pysähtyvät aina minuun :) Ovat ne kyllä hauskoja ja niille saattaa kauankin naureskella, mutta ei minulla ole niin montaa jolle lähettää, koska saadessani ne joltain kaverilta, hän on myös lähettänyt ne muille kavereilleni. Sitten kun siellä lukee lähetä kymmenelle, ja minulla on listalla yksi jolle viitsin lähettää :) On nimittäin raivostuttavaa saada samanlaisia ketjuja monelta ihmiseltä.

Taisin eilen saada jonkun ketjutekstarin ja poistin sen lähettämättä kenellekään. "Lähetä 8 vartin kuluessa niin joku sanoo että rakastaa sinua". Juupa juu... Ensinnäkin huomasin viestin tunnin kuluttua sen saapumisesta. Ja todellakin, lähettäjällä on Zeroforty, minulle taas tekstari maksaa 0,10€...
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

Poissa Joshu

• Vuotislainen
Ketjukirjeet
« Vastaus #8 : Tammikuu 15, 2005, 16:41:57 »
Minäkin inhoan ketjukirjeitä. Eniten niitä jotka tulee sähköpostiin. Ennen niitä tuli aivan hirveänä (ja vain yhdeltä yhmiseltä!), joka lähetti niitä suunnilleen monta viestiä päivässä... Ennen ne oli hauskoja, ja lähetin niitä eteenpäin, nykyään kun niitä tulee niin paljon.  Nykyään kaikki ketjukirjeet menee suoraan sähköpostin roskakori- osioon.

Tekstiviestinä tulevat ovat myös ärsyttäviä. Kerran kaksi kaveriani saivat kauhean idean kirjoittaa tekstiviestiketjuja, ja lähettivät minulle niitä ainakin 6 kumpikin yhden junumatkani aikana, joka kesti noin kolme ja puoli tuntia.
Tekstarit ovat aika kalliita sitäpaitsi nykyisellä liittymälläni (taisi olla jotain 0,36€), joten en lähetä tekstiviestiketjuja eteenpäin.

Vielä joskus, jos tulee sähköpostiin jokin järkevä ketjukirje, saatan silloin lähettää tämän eteenpäin. Mutta jos tulee jokin järkevä ketjukirje tekstiviestinä, se ei lähde eteenpäin.

Poissa

• kAHVikuppisihteeri
  • Vuotislainen
  • jump, deliver me
Ketjukirjeet
« Vastaus #9 : Tammikuu 15, 2005, 17:39:57 »
Olen kerran elämässäni lähettänyt kirjeitse ketjukirjeitä. Sain kirjeen erittäin läheiseltä ystävältäni, ja koska siinä maksoi ainoastaan postimerkit, ajattelin laittaa eteen päin.
Tekstiviesteillä ne ovat kaikkein ärsyttävimmät. Itse olen parin kertaa väsännyt semmuisen "ketjarin" puhelimitse, mutta sitemmin ne ovat jääneet pois. Aina kun saan puhelimeeni ketjuviestin, lähetän sen kahdelle parhaalle ystävälleni, poistan sen Saapuneista ja unohdan koko jutun, välittämättä kävikö ennustus toteen.
Sähköpostilla voisin luokitella ne melkein roskapostiksi. Niitä on paremman ajanvietteen tarpeessa toki mukava lueskella, mutta yleensä ne heitetään suoraan roskakoriin.
En usko hölkäsen pöläystä niihin "ihastuksesi huomaa sinut jos..."- juttuihin, ne ovat ihan naurettavia! *mulkaisee kaikkia lähellä olevia*
"Seuraavaks me vedetään sellanen progepläjäys, että te saatanan kakarat ette löydä kotiinne."

Amadrierith

• Ankeuttaja
Ketjukirjeet
« Vastaus #10 : Tammikuu 15, 2005, 20:37:29 »
Hmmh. Ketjukirjeet voi mielestäni jakaa kahteen kastiin, kivoihin / hyviin ja niihin, joita ei jaksa. (puhun nyt sähköpostilla leviävistä, kirjeillä leviävät käsittelen myöhemmin :) )

Kaikista ärsyttävämpiä ovat sellaiset "lisää nimesi listalle ja lähetä eteenpäin, kun listalla on viisisataa nimeä, niin (olematon) amerikkalainen syöpäpotilas / sokea lapsi / auto-onnettomuuden uhri / joku muu saa rahat hoitoonsa". Ylipäätään ärsyttäviin ketjukirjeisiin luen oikeastaan kaikki sellaiset, jotka käsketään lähettämään eteenpäin ("lähetä viidelle kaverille, niin saat onnea - kymmenelle niin paljon onnea - viidelletoista niin läjäkaupalla onnea" jne.). Em. kaltaiset / vastaavalla otsikolla varustetut sähköpostit lentävät mailistani suoraan roskakoriin.

Hyviä ketjukirjeitä taas ovat sellaisia, jotka ovat oikeasti hauskoja, joissa on jotain todellista sisältöä. Nämä taas ovat yleensä sellaisia, joita ei käsketä lähettää eteenpäin, vaan jotka itse haluaa lähettää, ilahduttamaan muita tai piristämään heidän päiviään.

Kirjeillä leviävistä ketjukirjeistä taas... Ideat ovat ihan kivoja ('lähetä kakkuresepti / suklaalevy / pokkari niin saat ajan kuluessa niitä itsellesi 36') mutta todellisuudessa ketjukirjeet eivät oikein koskaan toimi. Parhaimmillaan olen tainnut saada kaksi kappaletta asioita, joita kirje käskee lähettämään.

Varsinaisista ketjukirjeistä en siis pidä, mutta sisällöllisistä kiertoviesteistä kuitenkin :)

Golden

• Ankeuttaja
Ketjukirjeet
« Vastaus #11 : Tammikuu 22, 2005, 19:34:50 »
Itse en jaksa ketjukirjeitä niin tekstiviestin kuin sähköpostinkaan muodossa. Tekstiviestejä on kyllä kiva sinänsä saada, mutta se ilo sitten hyytyykin aika nopeasti kun huomaa lukevansa taas jotain ketjukirjettä. Valitettavasti minulla on pari/muutama kaveri, jotka lähettävät jokaisen ketjukirjeen eteenpäin. Syyksi sanovat sitä, että itseäänkin ärsyttää, joten mikseivät jakaisi sitä ärsytystä muillekin, tai jotain siihen tyyliin.

Sähköpostissa tulee sitten kaikenlaista. Olen joillekin jo lähetellyt valituksiakin, että ei please ketjukirjeitä minulle. En voi sietää niitä.
Ne joissa sanotaan, että "ellet lähetä tätä eteenpäin, lihot 10 kiloa", ovat äärimmäisen huvittavia. Ainakin omalla kohdallani. Ottaisin vallan mielelläni vastaan ne 10 lisäkiloa, joten antakaapa tulla. Ei kuitenkaan ole niitä kuulunut missään vaiheessa. *roll*

Poissa Quinetta

• Vuotislainen
    • http://kat5u.proboards41.com
Ketjukirjeet
« Vastaus #12 : Tammikuu 22, 2005, 19:44:00 »
Inhoan.

Inhoan ketjukirjeitä. Ne ovat pelkkiä roskia, ajantuhlausta ja sähköpostikansion täyttämistä. Hyi.

Sähköpostit:
Saan päivittäin kavereiltani roskapostia (ketjukirjeitä), vaikka olenkin lähettänyt jokaiselle listalla olevalleni, ettei niitä tarvitse minulle lähettää. En nykyään edes vaivaudu avaamaan ketjuja, sillä niissä ei sanota mitään muuta kuin "Lähetä tämä niin monelle niin saat niin ja niin paljon onnea rakkaudessa" tai "Lähetä tämä niin monelle niin toiveesi toteutuu niin ja niin monessa päivässä!"

En koskaan itse lähetä ketjukirjeitä. Koskaan. En edes niitä, missä sanotaan jotain että "Minä olen Sara, ja kuolen pian sairauteen. Lähetä tämä, niin keräät samalla rahaa minulle, etten kuolisi." Tai jotain sellaista. Ja sitten ärsyttää, kun sellaisissa sanotaan, että "Jos todellakin olet niin kuvailemattoman itsekäs ja törkeä etkä halua lähettää tätä eteenpäin niin..." Mitä törkeätä siinä on, jos säästän omaani ja kavereideni aikaa ja kansiotilaa? Sitäpaitsi, en edes usko että nuo kirjeet ovat totta.

Tekstiviestit:
Näitä en saa niin paljoa, mutta ärsyttäviä ovat aivan yhtä lailla. Ja lisäksi ne maksavat, joten miksi tuhlaisin rahaa jonkun roskan lähettämiseen? Enpä sano enempää.

Kirjeet:
Typerin keino näistä kaikista. Kirjeet? Haloo. Normaalielämässä ihmiset eivät saa paljoakaan kirjeitä, muita kuin esitteitä ja laskuja. No, sitten joku menee postilaatikolle ja huomaa, että kas vain täällä onkin oikea kunnon kirje. Sehän on ihanaa, kun saa kirjeitä. Mutta sitten, kun se osoittautuukin ketjuksi, tulee inhottava olo. En ole itse koskaan saanut tällaista kirjettä, mutta osaan hyvin kuvitella, millaista se olisi. En tasan tarkkaan lähettäisi mitään tällaista.

Eli kokonaisuus: Ketjukirjeet ovat sanoinkuvailemattoman typeriä.
Roolipelien Maailmankaikkeus - (melko) aktiivinen Roolipelifoorumi.

Esege

• Ankeuttaja
Ketjukirjeet
« Vastaus #13 : Tammikuu 23, 2005, 11:13:30 »
Minustakin ketjukirjeet ovat raivostuttavia. Varsinkin ne jotka syyllistävät jos ei lähetä eteenpäin. Enää en saa ketjukirjeitä onneksi kovinkaan paljoa. Muistan yhden ainoan kirjeen jonka lähetin eteenpäin, ja sekin oli adressi että ensi jouluna telkkarissa nähtäisiin se vanha joulukalenteri joka tuli silloin kun me oltiin pieniä.

Tekstarit voi olla ihan hauskoja, jos niissä ei lue että "lähetä tämä viesti niin ja niin monelle kaverillesi". Yleensä en kyllä jaksa lähetellä niitä eteenpäin, menee vaan rahaa.

Kerran olen saanut etanapostissa ketjukirjeen, mutta vaikka sinnä sanottiin jotain että saat näin ja näin monta korttia muilta ihmisiltä, yhtään en saanut.. Itse kyllä lähetin.

Poissa Sinzirn

• Sammakko
  • Reservi
  • *
Ketjukirjeet
« Vastaus #14 : Maaliskuu 18, 2005, 15:32:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Tindómerel"
Ovatko muut saaneet hoitaa sitä?

*huitoo kädellään*

Olen kyllä. Ööh... Olisikohan siitä kolme vuotta? Tai enemmänkin. Se on todellakin mieluisin ikinä saamani ketju"kirje", ja näyttää olevan aika mukavasti levinnytkin. Meidän fysiikan opemme tarjoili meille Hermannikakkua tuossa muutamia viikkoja sitten ^^

Ketjukirjeet ovat äärettömän ärsyttäviä. Suurimmaksi osaksi. Olen saanut muutaman sellaisen viestin, jota lukee mielellään ja lähettää eteenpäin, mutta se 99,9 prosenttia, joka on jäänyt jäljelle, on kyllä täysin järjetöntä ja hyvin ärsyttävää.

Tekstiviestit varsinkin ovat inhottavia. En minä niitä viitsi alkaa lähettelemään ympäri maailmaa ja ruokkimaan samalla puhelinlaskuani. On masentavaa huomata, että on saanut viestin, mutta sitten se onkin vain joku ketjuviesti, jossa ei ole mitään ideaa.

*perustaa antiketjuviestikerhon*
"Kill your darling."
Oletko ikinä ollut vaeltamassa?

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
Ketjukirjeet
« Vastaus #15 : Huhtikuu 16, 2005, 23:19:03 »
Minä harvoin, jos koskaan, tykkään ketjukirjeistä. Minusta ne on vastenmielisiä, varsinkin juuri ne mainitut viestit: Jos et lähetä tätä eteenpäin, niin olet paha ihminen. tms... ovat vastenmielisiä.
Itse olen taikauskoinen, mutta en usko sanaakaan niihin ketjukirjeissä sanottuihin asioihin.
KAikkia niitä en vihaa. Esimerkiksi sellaisia "vapaaehtoisia" ketjukirjeitä, joihin on kirjoitettu tarinan alku, ja siitä sitten jatketaan, minusta ne on hauskoja.
Ja toinen ongelma on se, kun ihmiset eivät tajua kun niille sanoo "Älä lähetä ketjukirjeitä minulle, kun se vaan syö aikaa sekä minulta että sinulta, siis niiden poistaminen ja lähettäminen"
Nyt olen saanut vähän aikaa huilata ärsyttäviltä kirjeiltä, mutta kohta se taas alkaa...
akfjldjklk

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
Vs: Ketjukirjeet
« Vastaus #16 : Lokakuu 10, 2007, 10:37:10 »
Minäkään en pidä ketjukirjeistä..

Sähköpostiketjukirjeet vielä menettelevät jos ne ovat kivoja,, mutta aina ne samat tylsät, joita tulee (ei niitä kukaan jaksa) Minullekkin tuli yhtenä päivänä ainakin 4samaa ketjukirjettä ja silloin lähetän vain yhden eteenpäin..

Tekstiviestillä tulevia ketjukirjeitä inhoan kaikista eniiten, koska siinä menee vain puheaikaa ihan turhiin viesteihin, JOS se on todella hyvä niin lähetän  sen eteenpäin, mutta se tapahtuu hyvin harvoin..

Postissa on minulle tullut 2 ketjuviestiä, molemmat  maailmanennätysjuttuja.. Lähetin ensimmäisen kirjeen, koska eihän siinä maksanut mikään muu kuin postimerkki  (ja sitten se tarra-arkki, joka piti lähettää yhdelle henkillölle)..Siitä piti saada viikon kulueessa 16 tarra-arkkia, mutta minulle ei tullut ainuttakaan..

~maasu~
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

enskatar

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Lokakuu 10, 2007, 13:29:34 »
Oi, tuo Hermanni-juttuhan vaikutti vallan ihanalta! :)

Minäkään en tykkää yhtään ketjukirjeistä. Pahimpia ovat mun mielestäni juuri nämä "jos et lähetä tätä eteenpäin sadalle ihmiselle niin kuolet"-kirjeet ja sitten ne, joissa pitää jotain konkreettista lähettää eteenpäin, esimerkiksi tuo nyt liikkuva arpaketjukirje. Sellainen tuli minullekin... Huoh.

Joskus kyllä oikein naurattaa, kun saa joltain kaverilta ketjukirjeen sähköpostin, tekstiviestin tai ihan kirjeen muodossa. Paras oli ehkä muinainen "tämän tekstarin uudelleenlähetys maksaa vain 1 sentin ja aina lähettäessäsi osallistut tuliterän kännykän arvontaan! t. sonera" (vai miten se nyt tarkkaan ottaen menikään, jotenkin tuollain kuitenkin). Vähän rupesi kyllä naurattamaan, kun kaveri, jolta tuon viestin sain, oli innoissaan lähettänyt tuon ties kuinka monelle eikä suostunut uskomaan, että kyse ei tosiaankaan ole mistään arvonnasta... :D

Poissa Felis silvestris catus

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Lokakuu 10, 2007, 14:21:03 »
Yksi nyrkkisääntö minulla on: jos viestissä sanotaan että "jos et lähetä hetioitispaikalla ihankaikillemahdollisilleihmisillejotkatunnet niin tapahtuu jotakin aivankamalanhirveänpahaajainhottavaajaihastuksesieihuomaasinuakoskaan", niin silloin en lähetä sitä kenellekään. Mielestäni se ei ole liiemmin hauskaa pilaa, koska jotkut tosiaan uskovat niihin.

Sama täällä. Itse olen ehkä pikkuisen taikauskoinen, mutta en niin paljoa että pelkäisin noita uhkauksia tosissani. En lähetäkään niitä eteenpäin, koska on inhottavaa ajatella että se voi mennä jollakin joka oikeasti ahdistuu niistä. Yhden kerran meinasin tehdä poikkeuksen kun olin vähän masentunut ja tiesin että jotain ikävää oli vielä tulossa lisää, niin järkeilin että jos ja kun asiat kuitenkin menevät pieleen niin eipä ainakaan tule ruokittua omaa taikauskoa ajattelemalla että mitä jos olisin lähettänyt sen kirjeen. Taisi sekin silti muistaakseni jäädä lähettämättä koska oli liian työlästä...

Huomasitteko lehdissä jokin aika sitten pientä juttua siitä vuosikaudet kiertäneestä sähköpostikirjeestä joka varoittelee jotain steriloivaa ainetta käyttävästä raiskaajajoukosta? Poliisin mukaan sekin oli ihan huuhaata. Itsekin olin joskus törmännyt siihen enkä todellakaan jaksanut pelästyä, juttu oli minusta vähän kömpelösti tehty. Jotkut saattoivat silti säikähtää ihan turhaan, inhottavia juttuja :(

Valtava osa sähköpostiliikenteestä on roskapostia, ja minusta siihen lukeutuu myös kaikki tyhjänpäiväiset ketjuviestit. Yksi syy lisää inhota niitä. Hirveää ajan tuhlausta myös, jos miettii miten moni ihminen on käyttänyt edes muutaman minuutin sen viestin kanssa. Ja tosiaankin, yleensä tykkään saada viestejä kavereilta, on kivaa että joku on muistanut ja sitten ärsyttää kun se onkin joku typerä ketjukirje. Myös huumorijutut ovat usein ihan typeriä, koska ensinnäkin hirveän monet vitsit ovat huonoja ja lopuistakin menee maku kun on nähnyt saman tekstin väh. 10 kertaa.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #19 : Lokakuu 10, 2007, 15:07:52 »
Voi apua, en tiedä, uskallanko tänne tulla omia mielipiteitäni sanomaan... Minä nimittäin oikeasti pidän ketjukirjeistä, siis suurimmasta osasta sähköpostin ja tekstiviestien välityksellä leviävistä. En minä liiemmin niistä etanapostilla leviävistä muttamutta...

Minusta on siis kiva saada semmoisia tyhmiä viestejä sähköpostiin ja kännykkään. Kivoimpia ovat tietysti ne, joissa on jokin juttu eli vaikka joku diaesitys tai lukee "liikennesäännöt siellä ja siellä päin maailmaa" tai "mainosten omituiset lauseet" ja kaikki tällaiset. Ne, joissa on 10 kysymystä (kohtaan yksi laita vastakkaista sukupuolta olevan henkilön nimi. Kohtaan kaksi joku biisi...). no... minä teen nekin aina. En usko mihinkään niistä, mutta ne ovat minusta kivoja. En yleensä kovin monelle niitä lähetä. Olen joiltakin kavereilta kysynyt, että saako lähettää ja sitten kunnioitan toivetta. Enkä toki kaikkia laita eteenpäin. Joskus tosin vahingossa lähettänyt 'väärille' henkilöille, mutta jälkeenpäin kertonut asian olleen vahinko. Eli ei minua siis voi ns sähköposti terroristiksi kutsua.

Mitä tulee niihin tekstiviesteihin, niin minusta ne, jotka kiertävät erilaisten juhlien, kuten joulu, pääsiäinen tai ystävänpäivä, ovat kivoja. Mutta joskus on kiva saada muuten vaan tällainen "oot mun ystävä..." ja sitten joku selitys. Niitähän liikkuu päivittäin jokapaikassa. Niidenkin eteenpäin lähettämisessä käytän järkeäni. Jos saan saman viestin lyhyen ajan sisällä, niin en tietenkään lähetä sitä taas uudestaan kaikille. Ja muutenkin kohtuudella niitä laittelen. (sitä paitsi, minulla on tekstari liittymä, josta jää aina paljon viestejä käyttämättä ja äiti maksaa vielä puhelin laskuni [ei ole sisäistänyt, että olen jo täysi-ikäinen] niin mikäs niitä viestejä laitellessa. Parempi vain että tulee käyttöä niille viesteille)

Huh huh. Uskalsin kuitenkin kertoa mielipiteeni, vaikka tunnunkin olevan ainoa, joka näistä ketjuviesteistä pitää (paitsi normaalin postin mukana menevät).

~Xanie (se erilainen)
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #20 : Lokakuu 10, 2007, 16:16:44 »
Meitä ketjukirjeiden vihaajia näyttää löytyvän yllättävän paljon siihen nähden, kuinka niitä tursuaa joka puolelta. En todellakaan koskaan laita yhtään mitään (sen puoleen postitse kuin meilillä tulevia) eteenpäin, vaan tie vie hyvin pikaisesti roskakoriin.
En ole koskaan oikein tajunnut, mitä ideaa on pistää kirje kiertämään ihan noin vain muuten. Varsinkin kun tietää, etteivät läheskään kaikki pidä niiden saamisesta.
Vaikka sitä usein tekisikin mieli pistää ns. vahinko kiertämään ja lähettää ketjukirje eteenpäin, niin en periaatteestakaan sitä tee...

Onneksi nykyään ketjukirjeiden tulo on tyrehtynyt, kun olen ilmoittanut niille, joilta niitä olen saanut, että ei kiitos enää sellaisia. Kyllähän sitä useimmat ymmärtävät hyvin, ja osa on ollut hieman hämilläänkin, kun on tullut lähetettyä.
Matkapuhelimitse en myöskään siis pistä eteenpäin. On ärsyttävää saada kaverilta viesti, jossa lukee tyyliin "lähetä 6 ystävälle, myös minulle jos haluat". Jotkut loukkaantuvat, kun en pistä viestiä takaisin, ja sanon seuraavan kerran tavatessamme, että en tykkää kiertoviesteistä.

Ymmärrän toki niitä, jotka ketjukirjeistä/-viesteistä pitävät, mutta toivottavasti hekin ymmärtävät meitä, jotka emme niitä voi sietää :)
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Meenai

• Helmisimpukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Lokakuu 12, 2007, 15:33:05 »
Itse en oikein tiedä kantaani ketjukirjeisiin, joskus pidän ja joskus inhoan. Olen huomannut, että nyt ketjuviestit ovat hieman harvinaisempia kuin vuosi sitten, mutta kyllä niitä vieläkin tulee.

Sähköpostiin tulee eniten ja lähetän joskus eteenpäin, riittäen minkälainen se on. Jotkut viestit ovat jotain, jos lähetät viestin 15 ihmiselle 15 minuutin kuluessa tosirakkautesi huomaa rakastavansa sinua... Näitä viestejä en ole ikinä lähettänyt eteenpäin, mutta viestit, jotka ovat järkeviä, lähetän yleensä eteenpäin.

Tekstiviestillä tulevia kiertokirjeitä en ole ikinä lähettänyt eteenpäin, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Nämä ovat erittäin rasittavia ja maksavat.

Postitse olen saanut yhden maailmanennätysjutun ja pienenä pari jotain muuta juttua, joita en muistanut lähettää eteenpäin.

-Meenai

Poissa Hippo

• mutakylpyilemässä
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Huhtikuu 07, 2008, 19:56:28 »
Meitä ketjukirjeiden vihaajia näyttää löytyvän yllättävän paljon siihen nähden, kuinka niitä tursuaa joka puolelta.
Voi johtua siitä, että jotkut oikeasti "pelkäävät" niitä uhkauksia... Tai toivovat, että ne lupaukset oikeasti täyttyvät.
Ja nyt on aivan pakko suurin ponnistuksin myöntää, että itsekin pelkäsin uhkauksia/toivoin lupauksia muutama vuosi sitten o.O En kylläkään ihan tosissani, mutta kuitenkin.

Kitiara

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Huhtikuu 09, 2008, 10:18:56 »
Uusi inhokkini ketjukirjeissä löytyi, kun sain eräältä lähestutulta kumminkaimaltani ensin sähköpostiini viestin, jossa kerrottiin uudesta messengerin oheispalvelusta. Klikkaamalla johonkin tiettyyn osoitteeseen saisin listan siitä, ketkä kaikki ovat torjuneet minut. Muutamaa päivää myöhemmin samalta lähettäjältä tuli uusi ketjuviesti, jossa viitattiin samaan osoitteeseen. Kyseisessä osoitteessa olisi siis ollut virus, joten nyt kiireesti torjumaan koneellani taatusti salassa tuhojaan tekevää virusta klikkaamalla annettuun uuteen osoitteeseen ja lähettämään tämä uusi viesti vähintään 20 uudelle ihmiselle, ja olisin turvassa. Kiitos ja hei..

Erityisen ärsyttävän näistä ketjumaileista tekee se, etten tämänkään ihmisen kanssa ole ollut vuosiin missään yhteydessä. Otinkin ensimmäisen viestin ihan piruiluna siitä etten ole pitänyt yhteyttä, ja miksipä pitäisin kun meillä ei enää vuosikausiin todella ole ollut mitään yhteisiä kuvioita tai intressejä. On kai se näppärää säilyttää kaikki käsiinsä saadut sähköpostiosoitteet ja lähetellä näitä viestejä eteenpäin sadalle muulle, jos oikeat tutut ovat jo kyllästyneet tai kussakin viestissä vaadittu lähetysmäärä ei muuten tule täyteen. Olen joskus jo pistänyt vastauksena viestin siitä, etten haluaisi enää vastaanottaa näitä kiertoviestejä, mutta vastauksena tähän sain laatikkooni nipun uusia.

Pienenä sitä tuli osallistuttua vielä kaikkeen. Muistan ne karkkipussi- ja postikorttikirjeet, joista vielä saikin jotain. Ei niistä koskaan tullut takaisin kuin joku yksittäinen kortti tai karkkipussukka, mutta ne olivat vielä hiukan eri tavalla kivoja. Nämä nykyajan sähköiset ketjumailit ovat lähinnä harmilloisia, ellei niissä sitten oikeasti ole jotain ideaa mitä ainakaan minun saamissani viesteissä ei ole ollut. Ne ovat olleet lähinnä räikeitä, hysteerisiä pelotteluketjuja jotka alkavat aina sanoilla "ellet lähetä tätä eteenpäin.."

Mukava poikkeus oli ylläkin mainittu Hermannikakku, jota kasvattelin männä kesänä. Se oli hauskaa, ja maistuikin jopa ihan hyvältä. Pistin kokeeksi yhden juuren pakkaseen siltä varalta että innostun tekemään tuon joskus vielä uudestaan. En tiedä sotiiko kiertoviestien ajatusta vastaan pakastaa niitä välillä, mutta samapa tuo. ;)

Jännää muuten, kuinka sitkeästi ketjukirjeet etenevät vaikka kaikki niitä toteavat inhoavansa. Kai siinä kuitenkin iskee jokin tunnontuska niitä kohti, jotka edellä ovat jo nähneet asian eteen vaivaa, kuten nyt juuri Hermannikakussa.

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #24 : Huhtikuu 11, 2008, 19:37:03 »
Vihaan, todella vihaan ketjukirjeitä. En ollut pariin päivään katsonut sähköpostiani, ja kun katsoin, olin iloinen. Muistaakseni saapuneissa oli 26 viestiä. Katsoin ne ja petyin, kun joka ikinen oli tuollainen ketjukirje! Lähetin pari niistä eteen päin, mutta sitten en jaksanut, ja päätin, etten todellakaan lähetä niitä eteen päin. Ja tekstareissa olevat, siinähän kuluu euroja kun niitä lähettää esim. 20 henkilölle!

Aivan, minullakin on joskus ollut tuollainen Hermanni. Se on ainut ketjukirje, josta pidän. Se on vain niin kivaa, kun ystävä tunkee Hermannin ohjeet ja taikinan kouraan. Sanoisin, että vain tosiystävältä voisi saada taikinaa. Ketjukirjeitä lähetetään tuntemattomillekin, mutta ei kakkutaikinaa. Ja kakku oli hyvän makuistakin.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #25 : Huhtikuu 11, 2008, 19:52:23 »
Ketjukirjeet ovat yleensä äärettömän tyhmiä, mutta minäpä sain viime kuussa kivoimman ketjukirjeen, mihin olen ikinä törmännyt.
Se oli Hermanni.
Ovatko muut saaneet hoitaa sitä?
*nostaa kätensä ylös* Minäkin olen saanut sen hoidettavakseni, jopa kaksi kertaa!
Ensimmäistä kertaa en muista lainkaan, mutta toisella kerralla sain sen viime vuonna uskonnon opeltamme. (oli huvittavaa, kun luokkalaiset ihmetteli, että mitä tuolla purkissa on, joka oli open pöydällä, ja ope vastaamaan: "Siellä on Hermanni!")
Alkoi muuten hirvittämään, kun mietin, miten vanhaa maitoakin yms. siinä taikinassa on x"D Mutta niin. Hoideltiin äitin kanssa Hermannia ja lopulta saatiin uuniin asti se pistettyä. Ei maistunut miltään autuaaksi tekevältä, ja lähetettiin taikina eteenpäin (muistaakseni). Kakku itsessään taisi päätyä lopulta roskiin, koska sitä ei vain tullut syötyä x"P Hermanni-raukka!
(asun siis Länsi-Suomessa, Pohjanmaalla)

Minä en oikein tiedä, mitä ajatella ketjukirjeistä. Inhoan todellakin, jos niissä lukee tyyliin "jos et vartin kuluessa lähetä 30 ihmiselle, sinulle tapahtuu jotain kamalaa! Oikeesti, ykskin tyttö ei lähettänyt ja sitten sen talo räjähti ja se kuoli ja voi jee!". Toisaalta, osa ketjukirjeistä on oikein hauskojakin. Pidän mm. tekstareina saamista ketjukirjeistä, vaikka joukossa on ollut niitä ärsyttäviäkin kappaleita.
Eniten vihaan ketjukirjeiden loppua: "Jos et lähetä tapahtuu sitä ja tätä" sekä "lähetä 1, niin pälä pälä, 2 niin sitä ja tätä, 3 niin oot ihQ, 4 niin..." Itse kirjeosuus ei yleensä ole mikään järjettömän kamala.

//Sain kerran kaveriltani erittäin pelästyttävän, mutta lopulta ihan mukavan ketjukirjeen tekstarina. Idea oli suurinpiirtein tiivistettynä: "Vit*u luuleksä etten mä tiedä, mitä sä oot musta puhunut? Vit*u oot sitten mennyt sanoon jollekkin et oon ihana ihminen ja niin oot sinäkin!" Alussa oli varsin paljon tekstiä, joka pani minutkin miettimään, että enhän minä kaveristani ole mitään pahaa mennyt puhumaan x) Lopussa oli sitten kehotus lähettää viesti kaikille hirveen ihanille tyypeille ja säikyttää ne. Siitä viestistä pidin mm. siksi, että tavallaan kaverini sanoi minua ihanaksi ihmiseksi, eikä kirjeen lopussa käsketty lähettämään niin ja niin monelle, että tapahtuisi sitä ja tätä. Siinä ei myöskään käsketty lähettää kenellekkään viestiä, eikä lupailtu tapahtuvan jotain kauheaa, jos ei viestiä eteenpäin laita.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2008, 19:56:18 kirjoittanut Suvituuli »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Lokakuu 04, 2009, 13:49:26 »
Jos otetaan äänestys, että kaikki ketjukirjeitä inhoavat nostavat käden ylös, nostan molemmat kädet (ja siihen lisäksi ehkä vielä jalatkin). En voi ymmärtää, miksi ihmiset tuhlaavat rahaansa lähettelemällä pitkiä ketjuviestejä kännyköillä, tai tukkivat toisten posteja ketjusähköposteilla.

Itse olen kaikkien kavereiden ketjuviestipommituksessa, mutta olen niin laiska ja viitsimätön, että lopetin niiden jatkamisen heti alkuunsa.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #27 : Lokakuu 04, 2009, 15:46:58 »
Vihaan niitä.
S-postiin ketjukirjeitä tulee lähes päivittäin, kirjeitä tuli aikaisemmin ei enää.

YLEENSÄ (lue:aina) luen kaikki ketjukirjeet (s-postissa) kerran, mutta kun sama kirje alkaa tulla viidettä ketrtaa, en lue.

enkä ikinä lähetä eteenpäin.

Tänäänkin tuli muuten 2 ketjuviestiä... mutta että joo.
MS Hirmun kapteeni!