Kirjoittaja Aihe: Pelikaanimies  (Luettu 2871 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

unelma

• Ankeuttaja
Pelikaanimies
« : Tammikuu 08, 2005, 19:32:11 »
ketkä ovat käyneet katsomassa tämän hauskan uuden lasten ja aikuisten elokuvan? En löytänyt tästä topiccia joten...

Omasta mielestäni PelikaaniMies oli erittäin hyvä elokuva. sen itse pelikaanin näyttelijä oli minusta aivan loisto ja osasi näytellä todella hyvin lintua. ^^ ärsyttävyyksiä oli se, että Elsa, eli se tyttö ei minusta osannut oikein näytellä. Sen puhe oli teennäistä ja yms. ei se poika paljoa paremmaksi vetänyt mutta oli se sentään siedettävämpää katsottavaa.
Elokuva itsessään oli taidokkaasti tehty ja musiikit sopivat elokuvaan kuin nenä naamatauluun. Suosittelen jokaiselle, jolla on mielikuvitusta ja kyky nauraa.

Olkaapa hyvä, mielipiteenne.

Poissa Sinzirn

• Sammakko
  • Reservi
  • *
Pelikaanimies
« Vastaus #1 : Tammikuu 08, 2005, 19:39:14 »
Juu, kävin katsomassa veljeni, äitini, tämän työkaverin ja työkaverin pojan kanssa. Eihän se huonokaan ollut, osa kohdista oli ihan hauskoja :) Tosin, vieressäni istui kaksi poikaa, jotka eivät todellakaan jaksaneet keskittyä vaan pulisivat jatkuvasti. Ärh.

Pelikaanin näyttelijä oli kieltämättä hyvä, rooliinsa sopiva. Osasi kyllä aika hauskasti näytellä roolinsa. Hyvä niin. Muutenkin päähenkilönä pelikaani oli jotenkin täysin uusi idea, ei sellaista perusselviytyjää.

Koko perheelle sopiva elokuva tosiaan, vaikkakin jotkut saattavat pitää liian lapsellisena. Mikäs sitä katsoessa, jos pitää tyylistä :)
"Kill your darling."
Oletko ikinä ollut vaeltamassa?

Riio-Kola

• Ankeuttaja
Pelikaanimies
« Vastaus #2 : Tammikuu 08, 2005, 23:47:30 »
Oli kyllä kiva elokuva, pidin kovasti elokuvan miljööstä, noh onhan se helsinki, mutta silti, siitä oli saatu erittäin kesäisen näköinen. Kaikki elokuvan näyttelijät olivat suht. hyviä, paitsi (Elsakohan sen tytön nimi oli?) ja sen pojan isä, tuntuivat jotenkin oudoilta. Nimet unohtunut aika hyvin. :)

Suosittelen kyllä elokuvaa, ennakkoluuloista huolimatta. ;)

LooraWool

• Ankeuttaja
Pelikaanimies
« Vastaus #3 : Tammikuu 09, 2005, 12:35:40 »
Juu minäkin kävin katsomassa vähän aikaa sitten Lappeenrannassa...
Tykkäsin todella aluksi se oli vähän liian tylsän oloinen, mutta sitten jälkeen päin ajatellen se olikin tosi kiva!

Elokuvassa alkoi vaan niin monet asiat ärsyttää eikä niitten lomassa enää oikein itse elokuvaan voinut keskittyä esim. Elsan näyttelijä Inka Nuorgam en tykännyt ja kaiken lisäksi vielä ulkonäkö muistutti niin paljon sitä Evan & Adamin siltä Evalta sekä sitten se balleriina ämmä! >.<

Kari Ketonen(=IhQ^^) oli uskomaton roolissaan...! Minä kehitin teatterissa heti  ficciä elokuvasta (en kyllä jaksa toteuttaa sitä paperille)... olisinkohan ensimmäinen henkilö joka on siitä elokuvasta ficin kirjoittanut =P

Suosittelen elokuvaa lämpimästi...!=)

Poissa C'anossa

• Sulo-otus
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Pelikaanimies
« Vastaus #4 : Tammikuu 09, 2005, 13:30:56 »
Kävin katsomassa kyseisen elokuvan. Se oli sellainen... suloinen elokuva. Ja sympaattinen. Pelikaania näyttelevä Kari Ketonen oli loistava roolissaan.^^ Emilinkin näyttelijä oli hyvä, samoin se talonmies. (vai pitäisikö sanoa talonnainen...?) Jussi Lammen näyttelevä teatteriavustaja (?) oli myös omalla tavallaan hauska.

Samassa näytöksessä lähes kaikki katsojat oli pieniä lapsia vanhempineen. Mutta kaikki jaksoi katsoa oikein hyvin, ei siellä pahemmin kuulunut mitään höpötystä. Vieressä istuva tyttö vaan alkoi itkeä pelottavimmassa kohdassa.

Mutta, kaikin puolin ihastuttava elokuva, mukavaa vaihtelua hömppäkomedioille tai toiminnalle^^. Ei se varsinaisesti hauska ollut, mutta sellainen... no, suloinen.
Fly me to the moon.
Let me sing among those stars.

unelma

• Ankeuttaja
Pelikaanimies
« Vastaus #5 : Tammikuu 09, 2005, 16:35:59 »
hih.^^
mutta jos Kari Ketosta haluatte nähdä, katsokaa suomalainen mustan huumorin lyhyt elokuva "Gourmet Club", joka tuli vastikään TV:stä. Se on se missä ne tyypit söi lasten nielurisoja :-O

Varda

• Ankeuttaja
Pelikaanimies
« Vastaus #6 : Tammikuu 09, 2005, 19:45:07 »
Onhan tuo Pelikaanimies käyty katsomassa joo. Ja olikin paras pitkään aikaan näkemäni suomalainen elokuva. Vain Mies vailla menneisyyttä taitaa mennä sen edelle.

No mistä sitä aloittaisi kehumisen? Kari Ketonen oli aivan huippu herra Lintuna. Kaikki pään liikkeet ja ne pärskähtelyt elokuvan alussa olivat aivan mahtavia.

Kuvaus oli aivan upeaa. Maalauksellinen värienkäyttö muitutti vähän Almodovarin kuvaus tyyliä. Tässä sävyt olivat vain hieman kirkkaampia. Kaikki seinien väritkin oli mietitty tarkkaan. Ja Helsingin kuvaus... Ei sitä helsinkiläisenä voinut kuin nauttia.

Olen lukenut sen Krohnin kirja Ihmisen vaatteissa. Pidän paljon Krohnista yleensä eikä tuokaan ole poikkeus. Krohnin kirjoissa on sellaista ihanaa satumaisuutta. Dialogin eikä kuvauksen ole tarkoitus olla realistista tai uskottavaa. Niissä on jotain ihan muuta, mikä saa lukijan haltioitumaan. Vähän sama juttu on Mies vailla menneisyyttä-elokuvassa. Dialogi ei ole luontevaa, mutta ei sen ole tarkoituskaan olla.

Elokuvan lapsinäyttelijöitä on haukuttu, että vuorosanat eivät ole luontevia. Kyllä se minuakin häiritsisi, jos kaikki muukin olsi yritetty tehdä realistiseksi. Mutta kun aikuisnäyttelijöidenkin vuorosanat olivat ihan yhtä "jäykkiä", mutta sitä ei vaan niin huomannut, kun pääosan aikaa puhuivat lapsinäytelijät ja Kari Ketonen, jolla oli ihan oma tyylinsä.

En oikeastaan keksi koko elokuvassa mitään haukuttavaa joten ehkä lopetan tämän hehkuttamisen tähän....

Haru

• Ankeuttaja
Pelikaanimies
« Vastaus #7 : Maaliskuu 19, 2005, 15:12:36 »
Minusta Pelikaanimies oli tosi hauska ja piristävä, vaikka joillakin näyttelijöillä olisi vähän parantamisen varaa. Helsinkiin oli saatu sellainen ihana kesäinen tunnelma.
Ketonen oli loistava Pelikaanina, mutta puhetapa oli jotenkin ärsyttävä.
Ei ainakaan ehtinyt pitkästyä, sen verran lyhyt elokuva oli. Kannattaa katsoa!

Tellu

• Ankeuttaja
Pelikaanimies
« Vastaus #8 : Huhtikuu 06, 2005, 18:51:53 »
Minä olen nähnyt kyseisen elokuvan. Se on ihan hyvä paitsi en ymmärrä asiaa mies menee uimaan pelikaani menee pukukoppiin ja muuttuu siksi mieheksi joka meni uimaan....Aika kummallinen. Näyttelijät olivat erittäin hyviä ja muutenkin eloku sinään, paitsi se oli minusta vain parin kerran katsottava elokuva. Jännitystä puuttui vähän ja ongelma ratkesi melkeen itsestään....Juonikin oli selvä mies muuttuu pelikaaniksi ja siitä sitten takaisin ihmiseksi...Minä suosittelen tätä elokuvaa huumorintajuisille ja muille....Jos olette samanlaisia kuin minä niin elokuvaa ei kannata katsoa se on vain parin kerran elokuva!

Poissa Lilyth Starr

• Vuotislainen
    • tämän kaupungin kadut
  • Pottermore: MoonBludger9641
  • Tupa: Luihuinen
Pelikaanimies
« Vastaus #9 : Toukokuu 01, 2005, 18:22:46 »
Olen nähnyt tämän elokuvan...

En oikeastaan pitänyt tästä. Se oli välillä sekava, enkä pysynyt oikein mukana. Muutenkin se oli vähän... No, en oikein tiiä.

Käytin äitin, siskojen ja siskon kaverin kanssa kattomassa se.
En meinannut ollenkaan lähteä, mutta lähin sitten kumminki... Eipä se mitenkään erikoinen ollut... Minä en pitänyt.

Nipsutin

• Ankeuttaja
Pelikaanimies
« Vastaus #10 : Toukokuu 01, 2005, 19:15:45 »
Juuh, olen nähnyt Pelikaanimiehen.. Pidin elokuvasta älyttömästi. Listaan tähän sen hyviä puolia.

Ensiksikin, Kari Ketonen näytteli roolinsa pelikaanina älyttömän hyvin, kaikki ne hauskat linnun eleet ja niin edespäin. (unohtamatta sitä että Ketonen oli myös älyttömän söpö..köh..ja ihana..köhköh.)

Leffan tunnelma oli ihanan keveä ja kesäinen, Helsinki oli oikein hyvä kuvauspaikka.

Leffan ainoa huono puoli oli repliikkien hienoinen teeeeeennäisyys, mutta eiköhän niin ole aika monessa elokuvassa..ei se haitannut yhtään, kun leffa oli muuten mielestäni tosi hyvä. Kannattaa katsoa.

(Olen myös elokuvan innoittamana lukenut sen alkuperäisversion, Leena Krohnin kirjan Ihmisen vaatteissa. Krohnin kirjoitustyyli oli ihana, ja pidin muutenkin kirjasta. Joka on muuten aavistuksen haikeampi, surullisempi sekä hivenen dramaattisempikin kuin kirjasta tehty elokuvaversio. Toisaalta, eihän lastenelokuva oikein voi olla kovin synkkä...vai?)

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
Re: Pelikaanimies
« Vastaus #11 : Tammikuu 31, 2007, 09:47:12 »
Isukki osti tämän dvd:n jostakin alelaarista. Minähän olin ensin, että tuo on ihan huono, että en minä tuota katso. Seuraava ajatus oli, että katsonpas, koska eräät tuttavani olivat moneen otteeseen kertonut, kuinka heitä oli pyydetty elokuvaan. Miksi lie hoppareiksi? No herratpa kieltäytyivät kunniasta ja arvatkaa mitä, katsoin elokuvan nähdäkseni, mikä heidän roolinsa olisi ehkäpä ollut. Tiirustin kovasti, jos taustalla vilahtaisi jotakin "hopparin" tapaisia hihhuleita, mutta taisivat vilahtaa kovinkin nopeasti, koska en muista nähneeni yhtäkään.

Itse elokuvaan sitten. Minusta toteutus oli hieno ja humoristinen. Lintu miehen tempaukset olivat mielenkiintoisia ja hauskoja.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Kari Ketosta näin silloin ensikertaa. Ja arvatenkin, kuten minun tapaistani on, joka kerta kun herra ilmestyi elokuvan nähtyäni televisioon, oli reaktio seuraavan lainen: "ai katos, pelikaanimies!" En aluksi oikein pitänyt koko hepusta, mutta kyllä siihen sitten elokuvan myötä tykästyi aika hyvin. Lapsien roolisuoritukset eivät tosian olleet mitään parhaimmistoa ja olivat aika teennäisiäkin, mutta kyllä se siinä meni. Eikä aikuistenkaan suoritukset olleet kovin kehuttavia. Se tyttö oli jokseenkin ärsyttävä. Muistutti kovastikin erästä ihmistä jonka tiedän... Pidin kuitenkin ehkä eniten siitä Jussi Lammen esittämästä tyypistä. Hiljainen kaveri, mutta tosi symppis. Toinen suosikki oli se toinen oopperassa työskentelevä tyyppi, se vanhempi herra. En nyt muista miksi sitä kutsutaan, ihan kielenpäällä se sana kuitenkin on...

Elokuva on tullut katseltua muutamaan otteeseen. Aina se on yhtä hellyyttävä ja hauska. Kuvausympäristö on kaunista, värit miellyttäviä, kesäisiä ja raikkaita. Eikä suinkaan synkkiä ja tomuisia, kuten voisin helposti kuvitella. En ole katsonut Pelikaanimiestä sitten kesän, joten en tarkalleen oikein musita mitä siinä tapahtui. Ehkä tulen kommentoimaan lisää, kun olen taas katsonut kyseisen filmin.

Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat