Kirjoittaja Aihe: Wuthering Heights  (Luettu 806 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Catherine

• Ankeuttaja
Wuthering Heights
« : Tammikuu 04, 2005, 12:42:46 »
Onko kukaan nähnyt kyseistä, alkuperäistä elokuvaa, jossa Heathcliffiä esittää jo nyt kuollut Laurence Olivier ja Cathyä Merle Oberon?
Haluaisin kuulla mitä ajatuksia elokuva on herättänyt teissä, tai ylipäätään oletteko pitäneet siitä? Ja jos olette nähneet uudempia tuotoksia, pidittekö niistä enemmän.

Samalla voisin kysyä hiukan mielipiteitä elokuvamusiikista.
Muistanette Kate Bushin joka lauloi/laulaa Wutherin Height- nimisen laulun?
Jos kellään ei muistu mieleen Kate Bushin laulamana, niin ehkä muistatte kun Idolsissa pinkkitukkainen Emmi, jolla oli karsinnoissa päällä tunika, lauloi finaaleissa kyseisen laulun.
Tuomaristo oli hyvin vakuuttunut koska hänen äänensä oli lähes samanlainen kuin Kate Bushilla.

Jäänpä odottelemaan vastauksianne.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
Wuthering Heights
« Vastaus #1 : Joulukuu 11, 2005, 19:22:35 »
Olen nähnyt. Lainasin sen tänä syksynä kirjastostamme.

Ja petyin.

Ei sillä, muuten ihan hyvä, näyttelijät oli ihan hyviä. Mutta sitä oli muunneltu liikaa verrattuna kirjaan. Mielestäni edes Heathcliffin julmuus ei tullut kunnolla esille. Ja mihin jätettiin Catherine Jr., Linton ja Hareton? Heidät jätettiin kylmästi pois. Listaisin tähän muitakin elokuvassa ilmeneviä virheitä, jos muistaisin, mutta en muista, koska katsoin tämän yhden ainoan kerran, enkä sitäkään oikein kunnon ajatuksen kanssa, huomattuani elokuvan erilaisuuden kirjaan verrattuna. Sillä kyseinen kirja on minulle pyhä.

Ei ei. Suosin enemmän -94 vuonna tehtyä versiota, jossa pääosissa ovat mm. Ralph Fiennes ja Juliette Binoche. Siitä minä pidän.

Mutta Kate Bushin kappaleen olen kyllä kuullut, itselläni on kokoelmalevy The Whole Story. Kerrassaan ihastuttava.