Kirjoittaja Aihe: Henkien Kätkemä  (Luettu 16595 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Chris
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Henkien Kätkemä
« Vastaus #75 : Maaliskuu 06, 2007, 19:25:51 »
Joskus katsoin kaverin kanssa tämän ja täytyy sanoa, että pidin paljon! :) Sen lisäksi, että leffa oli kaunis, se oli myös hieman pelottava. Pidin myös paljon hahmoista. Hmm... En muista enää leffasta paljoa... :( Jotkut kohdat olivat kylläkin aika mieleen painuvia. Muistan vain kohtauksia jostain. Oliko tässä semmonen hirveen läski tyyppi? :D Sit se söi niitä kaikkia. Kaikki kauhisteli ku se tuli sinne kylpylään? (Vai oonko nähnyt tosi outoa unta?) :D No kuitenkin... Pelottava, kaunis, synkkä, surullinen... Pitääkin katsoa uudestaan! :))   

PS. Onko naapurini Totoro se kissabussi hommeli? Uskonnon opettaja rupesi selittämään sitä meille! :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2007, 22:50:33 kirjoittanut Sinadra »

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #76 : Elokuu 12, 2007, 20:56:09 »
Oooh! MInä aivan Rakastan tuota ihanaa elokuvaa! Niin.. en tiedä, ihana!
Kaikki siinä elokuvassa on hienoa ja ihanaa, eritoten Haku.. Haku on niin ihana! Olen katsonut leffan varmaan kaksikymmentä kertaa ja se on aina yhtä ihana.. aion ostaa sen itselleni heti kun löydän :)
Kun näin henkien kätkemän aloin etsiä käsiini kissojen valtakunnan ja liikkuvan linnan, eivät ole yhtään niin hyviä kun henkien kätkemä! Ja totorokin oli vähän.. noh, outo O_o

Henkien kätkemä, maailman paras anime! Oikeasti, koko leffa on niin.. en tiedä, kohahduttava ja.. en osaa sanoa, se kertoo niin elähdyttävä ja mielenkiintoinen. Kaikki ne jumalat ja olennot ja kaikki! En osaa sanoa mitään yhtä hienoa ja hyvin tehtyä elokuvaa kuin henkien kätkemä!

Ja miksi, oi miksi kaikki anime pojat on niiiiin söpöjä? Kun ei niitä ole olemassa kuitenkaan niin on turhauttavaa katsoa söpöä poikaa telkasta :D

MUOKS// Mista Isilmë: Se on naapurimme totoro, ainakin kuvauksen perusteella, jos tarvitset vielä tietoa :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2007, 21:13:45 kirjoittanut Littlerat »
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Meenai

• Helmisimpukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #77 : Elokuu 13, 2007, 13:15:58 »
Minä katsoin eilen telkkarista (noin 10 min. jäi alusta näkemättä). Vaikutti todella hyvältä elokuvalta heti alussa, vaikka ennen katsomista olin hieman ennakkoluuloinen. Tämä elokuva oli loistava, olisi kiva katsoa joskus ihan kokonaan. Vähän ärsytti tämä päähenkilö, joka itki niin paljon, mutta ei se minua paljoa haitannut.
Elokuva oli piirretty todella kauniisti ja henkilöt olivat onnistuneita. Tunnelmaltaan elokuva oli kaunis, pelottava ja jännittävä. Missään kohdassa ei tuntunut tylsältä, mutta meni kyllä vähän aikaa, että tajusin kylpylän ja jumalien merkityksen.
Mutta, hyvä elokuva, suosittelen niille jotka eivät ole vielä nähneet :)

Poissa Viiru

• ja Pesonen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #78 : Elokuu 13, 2007, 17:27:05 »
Katsoin tuon elokuvan kun se tuli eilen TV:eestä. Minusta elokuva oli tosi hyvä ja kaunis. Minä nauhoitin sen vielä kun pikkusiskolle se piti nauhoittaa ja samalla katsoin sen vaikka en meinannut ensin katsoa sitä. Hyvä että katsoin sen.
We’re walking in the air, we’re floating in the moonlit sky, the people far below are sleeping as we fly

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #79 : Elokuu 14, 2007, 19:52:21 »
Oi, tämä on kaunis. Ja oikein hauska. Telkkarista katsoin kyseisen elokuvan. Ihastuin heti. Harmi, etten katsonut alkua. Kun bongaan dvd:n, ostan sen (vaikka olenkin kitupiikki), koska Henkien Kätkemä vain on niin valloittava. Ei ollut lainkaan tylsiä tai tarkoituksettomia kohtia, vaan koko elokuva piti otteessaan. Istuin kiikkutuolissa (keinutuoli löytyypi olohuoneesta, juu.) kuin liimattuna. En voinut lähteä minnekään, ettei sekuntikaan jää näkemättä. Äitinikin ihastui elokuvaan, tykkäsi kovin hänkin.

Minäkin lopetin Henkien Kätkemän katsomisen haikein mielin, loppu tuli liian äkkiä. Ihana elokuva jonka katsomista todellakin suosittelen. Erittäin kaunis ja sievä, ihana tunnelma sekä hyvä miljöö. Juonikin oli mainio. Tykkäilen kovasti. Ihan lempielokuviin tämä on laskettava. : D

~Moondancer (henki horroksessa)

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #80 : Elokuu 18, 2007, 10:53:34 »
En tiedä, olenko ainoa, mutta mielestäni Haku on ihan tolkuttoman söpö. *haaveileva ilme* :)

Leffa on todellakin erittäin kauniisti piirretty, eikä sitä ole pilattu tekemällä homma tietokoneella, kuten melkein kaikki "piirretyt" nykyään. Hahmot olivat rakastettavan ihania ja mieleenpainuvia - eikä pelkästään ulkonäkönsä puolesta. Yllättävän pitkä leffa oli, mutta en kyllä poistaisi siitä kuin pari kuvaa, jotka tuntuivat jotenkin typeriltä (parhaimpana esimerkkinä Hakun ja Chihiron erotessa kuva ruohosta sen jälkeen, kun Hakun käsi oli lipunut pois, se kesti liian kauan). Ainoa lattea ilmaisu, jonka bongasin, oli Kamajin kommentit rakkaudesta - ne oli vain jotenkin NIIN kliseisiä ja NIIN sopimattomia: kaikesta huolimatta Chihiro on leffassa vasta 10-vuotias, joten en usko ystävyyttä väkevämpää (vaikka toisin toivon) Hakun ja hänen välillään olleen. Ystävyys olisi pitänyt siis rakkauden tilalla mainita.

Leffa on kyllä kokonaisuudessaan aivan mahtava, tosin täytyy myöntää, että lopussa jäi vähän outo fiilis siitä, että jotain jäi vielä leffasta puuttumaan - ehkä sen olisi pitänyt loppua siihen, kun Chihiro näkisi auton ikkunasta kaukaisuudessa taivaalla lentävän lohikäärmeen.

Joo, menen nyt sitten katselemaan leffan noin 20:ttä kertaa tämän viikon aikana - toivoen, että Haku/Chihiro kohtauksia olisi tupsahtanut leffaan jostakin kumman syystä enemmän... ;)

Niin, ja Haku on edelleenkin ihan törkeän söpö. Tahtoo oman Hakun!*wirn*

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #81 : Helmikuu 10, 2008, 12:35:43 »
Elokuva on todella upea, ja tarina kaunis. Se vain ärsyttää, kun Yle 2 näyttää leffaa niin "usein". Henkien kätkemä on hyvä mutta kun sitä näytetään kokoajan alkaa kyllästyttää.
Ihmetyttää vähän leffan loppu. Se olisi voinnut loppua paremminkin...
Haku on söpö :>

onkelmalapsi

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Helmikuu 10, 2008, 12:51:29 »
Minä_rakastan_tätä_leffaa ! Tarina on aivan mahtis, ja ja ja sanat eivät riitä kertomaan kuinka hyvä tämä mielestäni on. Musiikit, awwieh. Sopivat leffaan ihan täydellisesti. ^^ Ja loppua ei pysty katsomaan vollottamatta. o_o Ihanaihanaihana. *ihkutussydän.*
Oli aivan pakko ostaa tämä DVD:näkin. ^^

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #83 : Maaliskuu 26, 2008, 19:06:38 »
Ihan paras. En paljoa katsele animea, paitsi jos sitä telvisiosta tullee, ja olen nähnyt kyseisen leffan monestikin. Vai sanotaanko sitä leffaksi vai animeksi? No, tarina on koskettava ja siinä on upea juoni. Lopussa on vähän tylsiä kohtia, saisi loppua niinkuin alkoikin ja jatkuikin. Upeasti.

Jisushi

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Maaliskuu 26, 2008, 19:07:21 »
Rakastan ja tulen aina rakastamaan tätä chiblin animea. Oskarinsa on ansainnut ja kaikki kehut päältä maan.^^
Chiblin leffat ovat vain yksinkertaisesti parempia kuin jotkut disneyn leffat, koska Henkien kätkemässäkin ihastuin heti juoneen, hahmoihin ja maisemiin ja yliluonnollisuuteen, jossa uppoutui heti todellisuudesta pois "virran vietäväksi". Yksinkertaisesti paras animaatio johon olen törmännyt!

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #85 : Huhtikuu 20, 2008, 13:12:25 »
Näin tämän - olisiko pari vuotta sitten - ja rakastuin siihen!
Tunnelma: LOISTAVA! Piirrosjälki: IHANA! Hahmot: RAKASTETTAVAT!
Se vain on yksinkertaisesti todella onnistunut. Idea on mahtava, pikkutyttö joka 'menettää' vanhempansa, ja taistelee että saisi heidät takaisin. Sitten vielä se pieni romanssin poikanen siinä, ah tykkään. Musiikki on ihanan tunnelmallinen.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Surku

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Huhtikuu 30, 2008, 16:25:14 »
Luin terävänä, että topicin aloittaja oli kirjoittanut "maailman kauhein elokuva", piti lukea pari kertaa uudelleen että sain h:sta n:än.
No mutta siihen asiaan.
Kovin paljon en animea(/ja mangaa tuskin lainkaa) seuraa/katso (no lukuun ottamatta Fullmetal Alchemistia ja no ennen Pokémon oli kova juttu. Ai hei ja Hopeanuolta ei saa myöskään unohtaa! Ja Death note:akin myönnän joskus katsovani), mutta tämän elokuvan kuitenkin näin mmm.. no muutama vuosi sitten, silloin kun leffa oli uutukainen. Koulun kanssa kävin silloin katsomassa ja sen jälkeen vielä olen sen tässä lähiaikoina katsonut kun tuli tv:stä.

Voisin lainata miltein kaikkien kehujien kommentteja oman arvion kirjoittamisessa, mutta yritän sanoa jotain muuta. Mutta mitä? 8D
Japani on ja tulee olemaan aina kaunis ja omaperäinen kieli joka on yksi asia miksi pidän japanin kielisestä musiikista sekä myöskin noista animeista jotka mainitsin. Ah, no ei pidä ajatella etteikö juonella, tai musiikista puhuttaessa laulajan äänellä, tyylilajilla yms, olisi lainkaan merkitystä 8D
Henkien Kätkemän suomennoskin kuvaa minulle elokuvan luonnetta kun sen sanoo oikealla tavalla. Juoni on jotenkin niin suloinen kuten esimerkiksi edellisestä puolipro:n viestistä käy ilmi.
Itse kinnitin huomiota (jos nyt en ihan väärin muista) hahmojen ja paikkojen yksityiskohtaisuuteen. Siinä mielessä leffa on katsomisen arvoinen niille jotka ylipäätään pitävän piirtämisestä. En nyt ostaisi leffaa tuon takia, mutta kuitenkin :3

Ihana leffa jota voi suositella niille jotka eivät jostain syystä ole olleen tv:n äärellä oikeaan aikaan tai oikealla kanavalla ^^

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #87 : Heinäkuu 30, 2014, 22:11:24 »
Minä_rakastan_tätä_leffaa ! Tarina on aivan mahtis, ja ja ja sanat eivät riitä kertomaan kuinka hyvä tämä mielestäni on. Musiikit, awwieh. Sopivat leffaan ihan täydellisesti. ^^ Ja loppua ei pysty katsomaan vollottamatta. o_o Ihanaihanaihana. *ihkutussydän.*
Oli aivan pakko ostaa tämä DVD:näkin. ^^

Tää vaan on hyvä, ite pidän aina nenäliinapaketin sohvankulmalla kun katon tätä DVD:ltä. <3
Kertakaikkiaan rakastan Miyazakin leffoja, ihana tunnelma, vaikka Kissojrn valtakuntaa kattoessani itkin oikeasti kun se kissa jäi sinne hyytelöön. :'(
No, tiedä sitten mikä itketti kun muuten tykkäsin kyseisestä leffasta.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Kaminski

• Vuotislainen
« Vastaus #88 : Elokuu 16, 2014, 09:56:13 »
Tekisi mieli sanoa että "minähän en animea katso, mutta...". Ei se ihan niin mene, Kaminskihan katsoo hyvää (ja väliin myös huonoa) animaatiota tuli se sitten mistä päin maailmaa tahansa. Ja tämä kyseinen elokuva, niinkuin muukin Studio Ghiblin tuotanto, on nimenomaan sitä hyvää.

Näin Henkien kätkemän pari vuotta sitten kun joku minulle Ghiblin elokuvia suositteli ja tämä tuntui kiinnostavimmalta. Olihan se. Tässä on kaikkea mitä hyvältä elokuvalta vaadin: mielikuvitusta, jota ei ole selitetty puhki, värikäs henkilökaarti, kiehtova miljöö, tunnelma ja sanoma kohdallaan ja - köh - ylettömän sentimentaalista musiikkia.

Ja kuten Miyazakin elokuvia yleensäkään, tätä ei ole pureksittu valmiiksi. Pahimmillaan lapsille suunnattu animaatio on joko silkkaa valistusta tai päätöntä kohellusviihdettä (vaikka kohderyhmä varmaan viihtyykin viimeksimainitun parissa) mutta Henkien kätkemä ei vaadi katsojaa ripustamaan aivojaan narikkaan ja oletusarvona on sekin, että katsoja jaksaa istua paikallaan ilman jatkuvaa, äänekästä ärsyketulvaa.

Muuten niin mainiossa elokuvassa lopun rakkausjupinat latistivat katselukokemusta. Olivat paitsi päälleliimatun oloisia myös (kuten Leamire aiemmin sanoikin) epäsopivia kymmenvuotiaille. Rakkaus ei katso ikää, ehkä niin, ja olihan se ihan viatonta ja hempeää, mutta kun miettii mitä kuvaa ihmisille noin yleensä syötetään rakkaudesta niin tulee pakostikin hivenen ristiriitainen olo että moista olotilaa pitää muuten niin omilla jaloillaan seisovassa elokuvassa markkinoida noin nuorelle yleisölle. Tiedä sitten miten Japanissa tuo rakkausasia mielletään. (Ha, ehdinpä syyllistyä tähänkin. Jos elokuva on tehty jossain muualla kuin Ameriikassa niin kaikenhan voi kuitata kulttuurieroilla! Ja Ghibli-elokuvien poikkeuksellisuus selittyy toki vain sillä että ne ovat syntyneet Japanissa, niinpä niin...)

Mutta tästä huolimatta yksi parhaita koskaan näkemiäni elokuvia. Vaikka anime noin muuten tuntuisi ylitsepääsemättömältä suolta suurine kawaii-suonsilmineen (osallistun tällä Puisevimmat puujalkavitsit 2014 awardseihin...) niin tälle kannattaa kyllä antaa tilaisuus!