Kirjoittaja Aihe: Mikä on suosikkielokuvanne ja miksi?  (Luettu 67241 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Soara

• Ankeuttaja
Vs: Mikä on suosikkielokuvanne ja miksi?
« Vastaus #200 : Toukokuu 18, 2008, 21:55:16 »
Minä pidän monista elokuvista ja top-3 kärki tulee varmasti muuttumaan ajanmittaa, mutta tässä nyt tulee minun suosikkini mitään sanomattomassa järjestyksessä perusteluineen.

V For Vendetta
Ihastuin tarinaan. Tuo miekkonen naamion takaa tulee räjäyttämään isoa taloa. Kuin Spiderman pahiksena. V on yli söpö maskissaan ja paha ei olekaan paha vaan hyvä. Natalie oli aika kova vaikka ennen elokuvan katsomista pelkäsinkin hänen suoritustaan.
Verta, tikareita, viittamies, salamyhkäinen juoni, tyyli, romanssi ilman romanssia ja ylivalta! Kaikkea sitä elokuvalta pitää osata vaatia. Olisi ollut hienoa jos ne olisi hurjastellut hienoilla autoilla, mutta olisiko se sittenkään kuvannut tuon ajan kuvaa ja tyyliä? ei. V for vendetta on niin mahtava elokuva, ja loppu on pelkkää itkua minun osaltani. Ei.. ei voi olla mitään muuta kuin mahtavaa huumoria ja yms. Ja nyt kun olen kehunut elokuvan maasta taivaaseen, siirrytään seuraavaan.

Transformers
AUTOJA, ROBOTTEJA, ARMEJA, romanssi ja NIITÄ AUTOJA!!! (olenko normaali nuori?) Ne autot... Se Armeja... Aww.. Elokuvan juoni oli mahtava, etsikäämme jotain kiveä ja tulkaamme maahan, sotkekaamme viattomien ihmisten rauha ja tullaan planeettaa nimeltä Maa. Transformerssit olivat mahtavia, kukin oma sielu, niin hyvikset kuin pahiksetkin. Ei unohdeta nuorta näyttelijä kaartia. Kuin koukku leukaan saadaan toiminta elokuvaan romanssi! Niidenkin hahmojen menneisyys ja luonne ovat loppuun hiotut, menestyvästä seikkailijasta autovarkaaseen. Siinä näytettiin että tytöt voi olla niitä pahiksia myös eikä ainoastaan pojat tiedä autoista.
Ja ne erikoistehosteet! Olisi sitä mukava katsoa kun vieressä istuu ihminen joka valittaa siitä että kuinka huonosti tehty.. Minusta se oli loistavasti tehty! Romua lentää, ammuntaa isoilla tykeillä! Hornetteja ja muita ihmeellisiä vempeleitä. (edelleenkö normaali?) No loppu oli niin kuin pitääkin, loppu suudelmat ja lupaukset tulevaisuudesta.
Plussa + Elokuvassa mainittiin Suomi. Nokian kännykkä niittää mainetta.

Dark Floors – The Lordi Motion Picture
Lordi fanina kävin heti ensisijaisesti katsomassa elokuvan. Hyvä se oli! Toi oikeasti mieleen jenkki sairaalan, hoitajien puvut olivat sellaiset, jenkkiläinen ambulanssi yms muut jutskat. Juoni oli aivan mahtava! Mutta loppu hieman hämäsi, silleen ne jotka siitä välittivät toivovat jonkin sortin jatko-osaa mutta en usko että sellaista tulee..
Elokuva oli juonellisesti ja tapahtumallisesti se olio menevä, alusta asti tiesi että saisi odottaa jotain ajatuksen ylittävää menoa yms jotain tälläistä. Elokuva ei niinkään pelottanut, vaan sitä sai jännittää juonellisesti milloin tuo kuolee, mitä seuraavaksi tapahtuu, miten tämä on mahdollista. Elokuva oli hiukan lyhyt ja olisi voinut olla hieman vielä monimutkaisempi, enemmän verta ja mörköjä. Möröistä puheen ollen, Hirviöistä ei tehty sitä pää osaa, vaan ne kuuluivat siihen elokuvaan täyttäväksi. Hirviöiden ”voimat” olivat niin kuin sarjakuvassa ja niin kuin minä ne olen ajatellut. Toivotaan että moni muukin tykkäsi siitä, sillä olen kuullut ympärilläni pelkkää mutinaa ja pudistuksia pään tienoilta..

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #201 : Toukokuu 26, 2008, 17:04:50 »
Laitan tähän nyt vain yhden:

Dirty Dancing 2
Ensinnäkin Diego Luna on ihanan näköinen. Tarina on hyvin koskettava ja totuudenmukainen. Musiikki on hyvin elokuvaan sopivaa ja aiheuttaa tunnekuohuja. Tämä leffa on myöskin saanut minusta vannoutuneen Kuuba-fanin. Olen aivan koukussa koko maahan ja kaikki mahdollinen siihen liittyvä on luettava. Joskus vielä matkustan sinne. Tanssi on hyvin lähellä sydäntäni ja erityisesti olen aina pitänyt latinalaisista tansseista, jolloin tämä elokuva tuntuu mahtavalta. Elokuvaan on myös onnistuneesti upotettu epäonnea ja romantiikkaa sekä tiettyä mahdottomuutta. Loppu jättää sopivasti tilaa omalle mielikuvitukselle, mutta silti odotan, että joskus voisi tulla vaikka kolmaskin osa. Kakkonen on mielestäni paljon koskettavampi kuin ykkönen, mutta myös ykkösessä on puolensa. Minun pisteeni menevät silti kakkoselle.
Tämä oli todellinen LÖYTÖ Makuunin uutuushyllystä aikoinaan, ja siitä sattumasta olen hyvinkin iloinen. Olen nähnyt leffan niin moneen kertaan, etten ole edes jaksanut laskea, mutta vieläkään en ole kyllästynyt. Tunnelmaan samaistuu helposti ja melkein sitä kuvittelee itsekin tanssivansa läpi elokuvan. Todellakin suosittelen kaikille.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #202 : Kesäkuu 14, 2008, 00:31:41 »
Rakastan elokuvia, joten voisin luetella suosikkejanikin vaikka kuinka pitkään, mutta tässä muutamia, joihin tuskin koskaan kyllästyn:

Taru sormusten herrasta -trilogia
- Tässä on kaikki kohdallaan: kirjojen tunnelma on tavoitettu todella hyvin, näyttelijävalinnat ovat todellakin osuneet kohdalleen, ja elokuvat ovat visuaalisesti todella kauniita ja upeita, ja musiikkikin on aivan loistavaa. Hengästyttävän hienoa katsottavaa, kerrankin loistavasta kirjasta on onnistuttu tekemään yhtä loistavia elokuvia.

Amélie
- Tämähän on jo melkoinen klisee lempileffani-listoilla, mutta en voi väittää, etten minäkin olisi hullaantunut tähän. Suorastaan täydellinen elokuva, ja ennen kaikkea ihanan persoonallinen. Sopivasti sekava mutta kuitenkin tajuttavissa oleva, ja todella suloinen tarina, ja visuaalinen kauneus täytyy mainita tämänkin kohdalla. Upea värimaailma, ja oi ihana Pariisi <3 Ja ihana  Audrey Tautou. Amélien katsominen saa minut aina hyvälle tuulelle.

Piukat paikat
- Katson paljon vanhoja, mustavalkoisiakin, elokuvia, ja tämä on ehdottomasti yksi parhaista. Pääosassa mielestäni maailman kaunein nainen ikinä, Marilyn Monroe - joka muuten ei ole vain kaunis vaan myös loistava näyttelijä, erityisesti komediarooleissa, kuten tässä elokuvassa. Leffan juoni on aikamoista hömppää, mutta hyvää sellaista. Olen nähnyt tämänkin ainakin kolme kertaa, ja joka kerralla naurattaa aivan yhtä paljon. Hyviä komedioita on erittäin vähän, mutta tämä on kyllä parhaita niistä.

Kuolleiden runoilijoiden seura
- Todella koskettava ja traaginenkin tarina ankarasta poikien sisäoppilaitoksesta, johon tulee uusi, oppilaita suurestikin inspiroiva opettaja. Tarinan idea ei sinänsä ole kovin omaperäinen, mutta tämä on silti todella ajatuksia herättävä ja kaunis elokuva - ja itkettävä, sillä onnellisesta lopusta ei oikein voi tässä yhteydessä puhua.

Sound of Music
- Kyllä, tämä on erittäin naiivi, epärealistinen ja jossain määrin naurettava - mutta toisaalta myös yksi maailman suloisimmista ja herttaisimmista elokuvista. Totuudenmukaisuudesta ei voi tämän elokuvan yhteydessä puhua, mutta aivan loistava satuhan tämä on! Ihanaa musiikkia, joka jää soimaan päähän viikkokausiksi, ja päähenkilötkin ovat erittäin sympaattisia tyyppejä, joihin on helppo ihastua ja tykästyä. Tämänkin leffan katsomisesta tulee välittömästi hyvälle tuulelle.

Moulin Rouge
- Ensimmäinen musikaali, jonka uskaltauduin katsomaan, ja joka sai minut tykkäämään musikaaleista enemmänkin. Suorastaan mestariteos, tästä on vaikeaa keksiä mitään moitittavaa. Mielenkiintoisesti kuvattu, koskettava ja myös ihana juoni, täydelliset näyttelijät, mahtavaa ja mieleenpainuvaa musiikkia, ja mahtipontisia ja monipuolisia joukkokohtauksia, joista yleensä ottaen pidän todella paljon. Ja tätä katsoessa saa itkeä melkein silmät päästään.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #203 : Heinäkuu 27, 2008, 11:50:03 »
Jotenkin olen näihin seikkailu ja magia leffoihin hurahtanut ^________^

Harry Potter (kaikki)
Näyttelijät ovat osuneet niin nappiin kuin olla ja voi. Hermione = Emma on normaalielämässäkin viisas, Ron = Rupert on muutenkin älytön ja pelkää hämähäkkejä. Ideaan rakastuin jo (about) 6v :D ja näin sen myös sen ikäisenä (sisko luki ääneen). Siitä lähtien suosikkini (y)

Disneyn tuotanto
Pidän piirretyistä yhä aivan yhtä paljon kuin 5-vuotiaana pidin. Hahmot ovat niiiin ihania ja tarkasti suunniteltuja, että<3 Paras Disneyn elokuvista on ehkä Leijonakuningas, ja sekin vain Timonin ja Pumban ansiosta.

muokkailen

Pirates of the Caribbeanit
Sisko sai minut katsomaan näitä. Kertoi juonen oikein hyvin, ja selitti asiat joita en ymmärtänyt. Jatko-osat ovat olleet oikeata nannaa<3 Nam näyttelijät, nam juonet, nam näkymät = kaikki nam.

Sitten uusimpana The Dark Knight - Yön ritari. En jaksa siitä nyt kertoa, muokkailen joskus lisää =)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2008, 14:31:17 kirjoittanut puolipro »
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Cailín

• Vuotislainen
« Vastaus #204 : Elokuu 31, 2008, 13:41:44 »
The Prestige
Katsoin tämän ensimmäisen kerran bussissa matkalla, joten oli todella vaikea seurata mitä elokuvassa tapahtui. Ääniä ei kunnolla kuullut, ja koska elokuva on erittäin tummasävyinen, siitä ei oikein erottanut mitään. Loppujen lopuksi jouduin kysymään että mikä siinä oli oikein ideana. Ja kun sen kuulin, olin aivan myyty. Idea on niin raaka. Niin raaka.

Elokuva kertoo siis 1800-luvun lopulla esiintyvistä kahdesta taikurista, jotka yrittävät molemmat olla parhaita. He keksivät avustajineen yhä hienompia temppuja, ja taikurit joutuvat miettimään, minkä hinnan ovat menestyksestään valmiita maksamaan.

Elokuvan juoni on siis melko yksinkertainen, mutta siinä on piilossa idea, jota ei välttämättä heti huomaa. Itseasiassa, pitää katsoa todella tarkkaan, jotta sen huomaa edes elokuvan viimeisellä sekunnilla. Ja juuri se viimeinen kohtaus, se mihin elokuva pysähtyy, on niin pysäyttävä kun sen ymmärtää, ja niin.. raaka, että tahtoo välttämättä nähdä elokuvan uudestaan.

Eilen viimeksi punnitsin elokuvaa kädessäni, miettien josko ostaisin sen. Hauskaa siinä oli se, että elokuvan takakannessa viimeiset lauseet ovat "This is a movie you will die to see again. Watch closely." Ja juuri niin, watch closely. Tätä elokuvaa pitää todella seurata, jotta pysyy perässä, ei sovi käydä keittiössä välillä. Mutta toisaalta, elokuvassa on niin hyvä tunnelma, että sitä seuraa mielellään. Ja sen haluaa nähdä heti uudestaan. Totuus on tarua ihmeellisempää. (arvostelu, jos haluaa tietää enemmän)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2008, 13:45:09 kirjoittanut Cailín »

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Guns N' Fuckin' Roses!
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #205 : Syyskuu 04, 2008, 13:12:55 »

Braveheart
Ensiksi sanon että hyvin hyvin harvoin mulle tulee edes haikea olo kun katson jotain leffaa mutta Braveheartin loppu jossa William Wallace teloitettiin oli äärimäisen hyvä ja myös niin koskettava että ihan meinasi tulla tippa linssiin. Tässä elokuvassa Mel Gibson vetää roolinsa niin nappiin kun vain pystyy. Kaikki meni nappiin käsikirjoituksesta lavasteita myösten unohtamatta tietenkään loistavia näyttelijäsuorituksia.

Forrest Gump
Tässä taas yksi loistava Mel Gibsonin tähdittämä elokuva josta tulee niin hyvälle mielelle kun sen on katsonut loppuun.

Starwars - Impperiumin vastaisku
Ensimmäinen ja myökin paras saagan elokuvista jonka olen nähnyt. Tämä vain kolahti silloin joskus ja sittemmin on katsonut kaikki 6 elokuvaa.

Lord of the Rings trilogia
Kyllä minunkin on tämä tänne pakko laittaa. Kaksi Tornia on mielestäni paras noista kolmesta, en vain tiedä miksi mutta kun se nyt vain on.
Kuninkaan Paluu olisi varmaankkin yhtä hyvä ellei jopa parempikin mutta kun siinä on se karmea Lukitar Hämähäkki joka aina oksettaa minua, koska kärsin araknofobiasta eli hämähäkki kammosta. Miksi niiden piti laittaa se siihen kolmanteen leffaan vaikka se oli kirjoissa jo toisessa osassa, varmaankin pituuden takia. Tästä syystä Kuninkaan Paluu ei ole paras vaan ehkä jopa huonoin LotR leffa.
koska
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #206 : Syyskuu 04, 2008, 13:32:16 »
Forrest Gump
Tässä taas yksi loistava Mel Gibsonin tähdittämä elokuva josta tulee niin hyvälle mielelle kun sen on katsonut loppuun.

?

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SicklePotion51
« Vastaus #207 : Syyskuu 04, 2008, 16:48:13 »
Forrest Gump

Eikös se ole Tom Hanksin tähdittämä? =P

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Guns N' Fuckin' Roses!
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #208 : Syyskuu 04, 2008, 21:39:04 »
Forrest Gump

Eikös se ole Tom Hanksin tähdittämä? =P

Joo sori oot oikeassa, meni vähän näyttelijät sekasin :F
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Poissa Narina

• Eevan tytär
  • Vuotislainen
    • Kesäkengissä
« Vastaus #209 : Marraskuu 21, 2008, 21:39:26 »
Narnian tarinat: Velho ja Leijona on ehdottomasti paras koskaan näkemäni elokuva. Kirjana se on yksi suosikkini ja pidän elokuvasta ehkä juuri siksi. Tarina on hyvä, kristilliset viitteetkin auttavat. Lisäksi rakastan sitä, kun kirjaa ei ole käytetty käsikirjoituksena; elokuva kertoo saman tarinan kuin kirja, mutta eri sanoilla.

Koko leffan ajan vallitsee taianomainen, satumainen tunnelma - turvallinen. Lapsinäyttelijöiden roolisuoritukset ovat taidokkaita, maskeeraus on aivan uskomaton, samoin erikoistehosteet. Ajatelkaa nyt kaikkea sitä vaivaa, joka eläinten animoinnissa on nähty! Ja Aslan... <3 :)

Hyvänä kakkosena, yllätys, yllätys, Narnian tarinat: Prinssi Kaspian. Kakkossija johtuen siitä, etten pitänyt siitä, kuinka lapset tappoivat niin surutta ihmissotilaita. Ensimmäisessä osassa taisteltiin vielä fantasiaolentoja vastaan, mutta kun lapsi survaisee miekan toisen ihmisen vatsasta läpi... Noo, minä en kykenisi siihen.

Elokuva on kuitenkin aivan mainio. Pidän ihan hirveästi siitä, että filmi on taas oma teoksensa eikä kopio kirjasta. Ben Barnes on hieno lisä tähtikaartiin ja näyttelijäsuorituset ovat taas suunnaton ilo silmälle! Kristilliset viittaukset, epätoivo ja synkkyys ovat myös kiehtovia. Minä niin pidän (oli se sitten kuinka klisee tahansa) siitä asetelmasta fantasiassa, että hyviksiä on hirveän vähän ja pahiksia paljon ja sitten kuitenkin hyvikset voittavat. Siinä tulee itsellekin jotenkin turvallinen olo...

Kolmas suosikkini on Titanic. Mitä siitä voisi sanoa. Olen toivoton romantikko, rakastan historiaa ja elokuvia; Titanic on ehdottomasti yksi elokuvateollisuuden suurimmista helmistä. Näyttelijät ovat loistavia, lavastus on aivan hurmaava, tunnelma on koko ajan niin eläydyttävä. Yksinkertaisesti mahtava elokuva!

Voisin kirjoittaa tähän listaan kymmeniä elokuvia; olen tehnyt listan sadasta parhaasta näkemästäni elokuvasta... Luulen, etten ala kirjoittamaan kaikista mitään hirmuista analyysiä, vaan mainitsen vain yksinkertaisesti, että Pirates of the Caribbeanit, Tarut Sormusten Herrasta, Star Warsit (erityisesti Sithin kosto), Finding Neverland, Paluut tulevaisuuteen, Tuulen viemää ja Sound of Music ovat loistavia esimerkkejä siitä, millaisista elokuvista pidän.
Lukukausi on päättynyt, loma on alkanut. Uni on ohitse: tämä on aamu.
- C.S.Lewis: Narnian viimeinen taistelu

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #210 : Marraskuu 21, 2008, 23:04:31 »
The Prestige

Taitaa nykyään olla myös minun lempileffani. Oikeasti, katsokaa. Ja tarkasti. ;D

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #211 : Marraskuu 22, 2008, 11:20:25 »
Pirates of the Caribbeanit kaikki kolme ovat todella hyviä. Ehkä maailman laidalla ei oo niin hyvä kun kaks edellistä, koska siinä on kauheesti taistelua ja alussa ei oo Jack Sparrowia (rakastan sitä, eli toisin sanoen Johnny Depp on Jackina aivan mahtava <3). Ja niissä on ihanat musiikit, oon soittanu pianotunneilla. Ja mitäs muuta niistä oikein voi sanoa, ku ne vaan on niin mahtavia! :D Niihin jää koukkuunkin jotenkin, kun kattoo jonkun niistä elokuvista niin sitten jotenki miettii kaikkea siihen liittyvää ja kaikkea. Joo no en osaa selittää (hah yllätys yllätys) mutta kuitenkinnnn :D

//Ja tuli mieleen, että Jurassic park 1,2 ja 3 on myös hyviä. Niitä on vaa hauska kattoo ku siellä hilluu niitä dinoja :D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2008, 10:31:03 kirjoittanut Joje »
Is this the real life, is this just fantasy ?

Taiyo

• Ankeuttaja
« Vastaus #212 : Joulukuu 21, 2008, 12:52:20 »
Ehdottomasti Stephen Kingin novelliin perustuva 1408 ! Se on kaikessa ahdistavuudessaan ja jännittävyydessään jotenkin niin rakastettava ja ihailtava elokuva. John Cusackia parempaa näyttelijää Mike Enslinin rooliin en kyllä keksi sitten millään. Leffan voi katsoa uudestaan ja uudestaan, silti se on aina yhtä ahdistava ja saa odottaa jännittävää loppua.

topis

• Ankeuttaja
« Vastaus #213 : Joulukuu 23, 2008, 21:21:40 »
FC Venus
En todellakaan ole mikään jalkapallofani, mutta tuo elokuva oli kyllä jotain niin.. Tyhjentävää? En tiedä. Jotenkin sai aikaan jonkunlaisen kaipuun tähän elämään. Ja joka katselukerralla huomaan jonkun uuden yksityiskohdan, joka on hyvä asia. Ja ehkä ainut hyvä komedia-leffa, jonka olen nähnyt. Ja lisäksi niin aito suomalainen! Sai miutkin jotenkin lähentymään tuohon jalkapalloon. :P

Poissa Etsku

• Vuotislainen
  • Potter FOREVER !
« Vastaus #214 : Joulukuu 26, 2008, 17:19:37 »
HIGH SCHOOL MUSICAL 3
High School Musical 3 on siksi PARAS koska siinä on hyvää musaa ja olen myös Hsm-fani joten tykkään myös Hsm 1 ja 2 mutta paras on hsm3
Potter will always stay in my heart <3

Caribu

• Ankeuttaja
« Vastaus #215 : Joulukuu 26, 2008, 20:12:13 »
TSH trilogia
Ah ihanaa tappelua ja ihana "juoni" ja ihanat henkilöt ja kaikki. Mitään osaa sanoa, hyvä on xD

Running Free
Eräs hevoselokuva, aivan mahtava.

Titanic
Melkosen vanha, kaikki sanoo et on tyhmä, mut mä tykkään. Tulee katottua aika usein.

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #216 : Tammikuu 02, 2009, 17:50:49 »
twilight! kävin sen juuri katsomassa ja se on ehdottomasti paras elokuva minkä olen ikinä nähnyt. en yleensä pidä vampyyritarinoista mutta tämä oli kyllä jotain aivan muuta! en voi tajuta miten mikään elokuva voi olla noin hyvä kuin tämä oli. aivan täydelliset näyttelijät, mahtava juoni... kaikin puolin hyvä elokuva. vaikka arvostelijat eivät siitä ilmeisesti ole pitäneetkään... mitä nyt kävin lukemassa netissä elokuva-arvosteluja siitä.. murr.. *ikuisesti katkerana* ;D

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #217 : Tammikuu 23, 2009, 16:53:12 »
Amélie. Tätä ihanempaa elokuvaa ei voi ollakkaan. Ensiksikin, sijoittuu Pariisiin, henkiseen kotiini. Ah Ranska ah pariisi, tuo kaupungeista ihanin. Toiseksi, AMÉLIE! Hahmona niin käsittämättömän suloinen ja naiivi ja ihana ja juoni on aivan samanlainen ja niin, ah, ah ja ah. Kerrassaan ihana.

Lord of the Rings -trilogia. Kirjakin on mahtava, eikä tämä sitä tietenkään peittoa, mutta melko lähellä on, ollakseen elokuvaversio kirjasta.
Maisemat, hahmot, näyttelijävalinnat, juoni, toteutus. LOISTAVA.

Reimeli

• Ankeuttaja
« Vastaus #218 : Helmikuu 24, 2009, 17:07:47 »
Hidalgo
Se on ehkä just sen takia suosikkini, kun on tositapahtumiin perustuva ja vaan niin hyvin tehty, hyvät näyttelijät ja kaikkee! Siinä saa itkee ja nauraa!

Johnny Depp kaikki leffat
Joo taas yksi Johnnyn fani! :D
Minusta Johny on niin mahtava näyttelijä! Hän saa tylsän elokuvan mielenkiintoiseksi.

Poissa Hattrick

• Vuotislainen
« Vastaus #219 : Maaliskuu 05, 2009, 03:25:26 »
Star Wars saagan kolme vanhinta elokuvaa tulevat varmaan aina olemaan ne lähinnä sydäntäni. Katsoin ne ensi kertaa hyvin nuorena ja iski heti. Vaikka se nyt on maailman kliseisin 'hyvä vs paha' vastakkainasettelu, on siinä sitä jotain.

Hyviä leffoja on nähty niin monia, siksi vaikea nostaa ylitse muiden. Myönnän sivistyksessäni huikean aukon, ja täytin sen vasta pari viikkoa sitten katsomalla The Godfather 1,2 ja 3:sen. On kyllä näytelty niin uskomattoman hyvin. Voinee toki johtua siitä, että seurasin näyttelijöiden suorituksia enemmän kuin normaalisti, koska kahta ensimmäistä elokuvaa on pidetty yksinä kaikkien aikojen parhaista.

Al Pacinon muutos gangsteripomoksi on niin hyvin näytelty, että mies nousi heti ihan kärkeen sisäisessä näyttelijähierarkiassani. Marlon Brando (tuntemattomuus minulle, vaikka hyvin nimekäs ja ansioitunut näyttelijä onkin) on hyytävä roolissaan aitona kummisetänä. Myös Robert De Niro on loistava ja täysin uskottava nuorena Vito Gorleonena (edellä mainittu Marlon Brando). Muutenkin kaikki tärkeät osat on todella hyvin näytelty. Pitää varmaan katsoa elokuvat uudestaan, että saa enemmän irti.

Ainoa miinus Godfather 1:ssä on se, että en pystynyt ottamaan Abe Vigodan repliikkejä tosissani! Late Night with Conan O'Brien on täysin raiskannut kyseisen näyttelijän roolisuoritukset minulle :D Olin juuri katsonut päivää kahta ennen, kun Conan vapautti Aben häkistä luontoon. Seuraavaksi hän olikin pesunkestävä gangsteri Godfatherissa.

Molemmissa lempitrilogioissani on yhteistä se, että ne vanhentuvat tosi hyvin.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2009, 00:17:28 kirjoittanut Hattrick »

Matemt

• Ankeuttaja
« Vastaus #220 : Maaliskuu 08, 2009, 13:47:13 »
Lempielokuvani on ehdottomasti Back to the future III. Ei ykkösessäkään minkäänmoista vikaa ole, mutta pidän kolmosesta eniten. Kerrassaan mahtavaa huumoria, ja yksi lempinäytteliöistäni Michael J. Fox, joka näyttelee osansa kerrassaan täydellisesti. Scifin puolelta uppoaa tietysti myös Star Wars.

Ice Age
on ehdottomasti paras animaatio. Muita hyviä animaatioita löytyy myös, Madagasgar II jne.

Komedia hömpötyksistä tietysti Kummelit (Jackpot eritoten), Mr Bean lomailee, simpsons movie..

Luultavasti myös Harry Potter & half blood prince tulee olemaan melko korkealla listassani :'D

Poissa karoliina

• Vuotislainen
« Vastaus #221 : Heinäkuu 02, 2009, 14:10:44 »
 Juno: Tosi hyvä ja koskettava leffa.
sweeney todd: Erittäin hyvä musikaali. Roollit olivat todella hyvät.
hairspray: toinen hyvä musikaali.
kolmetoista: sitä katsoessa mä ainakin tajusin kuinka hyvin mun asiat on ja kun olin itse 13 kun näin sen ensimmäisen kerran.
titanic: leffa jota vihaan ja rakasan samaan aikaan.
houkutus: ihana kun olen tämmönen romanttinen hömppä
little miss sunshine: en osaa sanoa miks tykkään mut kuitenkin

siinä oli osa
olen varma että olin saamassa kutsua Tylypahkaan, kunnes pöllö törmäsi lentokoneeseen.

Raven

• Ankeuttaja
« Vastaus #222 : Elokuu 06, 2009, 18:01:41 »
Jackie-Chan-leffat on maailman parhaita! Ne taistelu-kohtaukset on best!!!!!!!!!! Jahhuuuu!

Guavan

• Ankeuttaja
« Vastaus #223 : Elokuu 08, 2009, 20:09:36 »
Säg att du älskar mig

Kyseinen elokuva on ehkä koskettavin elokuva, jonka koskaan olen nähnyt. Tarina kertoo tytöstä joka raiskataan ja hänellä on vaikeuksia kertoa siitä ulkopuolisille. Elokuva on mukaansa vetävä ja aidon tuntuinen.

Ja tietynlainen pakkomielle noihin Pottereihinkin on :D

CandyReil

• Ankeuttaja
« Vastaus #224 : Elokuu 13, 2009, 01:21:17 »
Sin City
Ennen kaikkea upean NÄKÖINEN elokuva. Toteutus aivan mahtava, sarjakuvamainen, mutta silti toimiva leffana. Todella raaka, mutta myös kaunis. Kolme tarinaa, jotka kietoutuvat mielenkiintoisesti yhteen sotkeutumatta silti toisiinsa. Näyttelijät, asut, käsikirjoitus, kaikki! Ja ihana Jessica Alba...

Sleepy Hollow, Big Fish, Saksikäsi Edward
Rakastan suurinta osaa Tim Burtonin elokuvista, laitoin nämä samaan otsikkoon, koska perustelut ovat pitkälti samat. Tunnelma on erinomainen, synkkä (lukuunottamatta Big Fishiä) ja kaunis. Tarinat ovat sekä mielettömän surullisia, että onnellisia. Kerta kerran jälkeen jää fiilis, että on nähnyt jotain upeaa. Näyttelijäsuoritukset niin ikään mitä hienoimpia. Johnny Depp ja Ewan McGregor. Sweeney Todd menee myös tähän samaan, joskaan en pidä siitä AIVAN yhtä paljoa kun näistä edellä mainituista.

Gladiaattori
Olen aina pitänyt tämän tyyppisistä Roomasta ja muista entisaikojen maista, tavoista ja ihmisistä kertovista elokuvsita. Tarina on koskettava ja Russel Crowen (josta muuten en pidä) näyttelijäsuoritus upea. Joaquin Phoenix on myös mahtava liero-kiero. Jälleen yksi mielettömän hienon näköinen elokuva.

Taru Sormusten Herrasta
Pyydän etukäteen anteeksi vannoutuneilta faneilta, mutta mielestäni tämä toimii melkein paremmin elokuvana kuin kirjana. Itse olen senkin kahlannut läpi. En sittne tiedä oliko liian hienoa tai tarkkaa teksitä minulle, mutta mielestäni oli liian... pitkäveteinen. Lisäksi pidän enemmän hahmoihin ja heidän kehitykseensä keskittyvissä kirjoissa. Seikkailu ja tarina itsessään olivat kuitenkin mahtavat ja elokuva on upea ja jälleen kerran kaunis. Huomattavasti parempi elokuvakäännös kuin esim. HP tai Twilight. Näyttelijävalinnat onnistuneita ja kaikki ne vaatteet, rakennukset, paikat...! Jaksaa katsoa uudestaan ja uudestaan. Kirjaa luen skippaillen kohdat, joissa ei tapahdu "mitään" :P.

Star Wars
Tätä en oikeastaan osaa edes perusteella. Pikkutytöstä asti katsonut ja jotenkin SW on vai juurtunut selkäytimeen. Vanhat tietty parempia...