Kirjoittaja Aihe: Länsirintamalta ei mitään uutta  (Luettu 990 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Alyssa

• Ankeuttaja
Länsirintamalta ei mitään uutta
« : Marraskuu 11, 2004, 18:26:21 »
Länsirintamalta ei mitään uutta on vanha klassikko, joka kertoo 1. maailmansodan melskeistä rivisotilaan (?) silmien kautta. Kirjailija, Erich Maria Remarque, oli saksalainen sotilas, joka oli mukana Marne-joen taistelussa ranskalaisia vastaan. Näin olen ainakin historian kirjan esittelystä ymmärtänyt, korjata saa toki (:

Haluaisin keskustelua ja tietää mielipiteitänne tästä kirjasta. Olen pyytänyt sitä joululahjaksi ja saankin, mutta tahdon tietää, onko se 'tavallisen lukijan' mielestä maineensa veroinen. Tämähän on vanha kirja, isänikin sen nuoruudessaan luki. Silti se aina vain jaksaa kiinnostaa. Kertokaa, mikä siinä viehättää? Mikä häiritsee?

Rakastan kaikkia sotatarinoita, varsinkin 1.maailmansota oli jotakin järjettömän kiinnostavaa. En malta odottaa, että saan kirjan käsiini ja sitä ennen haluankin, että Te kerrotte mielipiteitänne ja keskustelette kirjasta. Mikki on vapaa (:

HelMill

• Ankeuttaja
Länsirintamalta ei mitään uutta
« Vastaus #1 : Marraskuu 13, 2005, 18:12:56 »
Olenkin halunnut keskustella tästä kirjasta, mutta aika harva on sen lukenut. Hyvä että pääsen vihdoin kertomaan tunteistani mitä se minussa herätti! :)

Luin kyseisen kirjan pari viikkoa sitten, kun meidän piti koulussa valita kolmesta kirjasta, ja minä nappasin luettevakseni länsirintamalta ei mitään uutta.

Mielestäni kirja oli upea, koskettava, raukea. Kaikki oli siinä niin vilpitöntä ja koko kirjasta puuttui sellainen hollywood kimalle ja loisto.
Kirja oli tarkka kuvaus sodasta ja minusta tuntui kuin olisin ollut itsekin rintamalla.

Minua herkisti erityisesti sotilaiden välinen ystävyys joka kesti loppuun asti. Kirjassa viehätti sodan kulku, miten se päättyi, mitkä olivat henkilöiden kohtalot..  Erityisesti mieleeni jäivät kuvaukset, joissa kerrottiin kuinka ihminen kuolee, Kuinka kuolema hiipii ihmiseen. Ne saivat kylmät väreet nousemaan. Kirja on ehdottomasti tavallisen lukijan mielestä maineensa arvoinen! :) sen voin taata omasta puolestan :D

muutaman kohdan koin ärsyttäväksi, mutten enää edes muista mitä niissä tapahtui, joten ei ne nähtävästi niin ärsyttäviä ollutkaan. -huonon muistin piikkiin- :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2007, 18:23:45 kirjoittanut Tinna »