Kirjoittaja Aihe: Sweet Home Alabama  (Luettu 1393 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Hagger

• Ankeuttaja
Sweet Home Alabama
« : Lokakuu 26, 2004, 20:24:56 »
Niin siis kuka on nähnyt elokuvan?  Oliko näyttelijät hyviä ja näyttelivätkö he osansa hyvin? Mistä kohdasta pidit mistä et.. Mielipiteitä vuotislaiset....

Elikkä siis minä olen nähnyt elokuvan. Ja pidin siitä todella paljon. Nousi heti TOP-5:seeni.  Näyttelijät oliat hyviä vaisinkin sen Jaken näyttelijä, aivan ihana...
Ei oikee ollu sellasta kohtaa josta en olisi pitänyt.
kokonaisuutena minun mielestäni oli todella hyvä ja onnistunut...

chikita

• Ankeuttaja
Re: Sweet Home Alabama
« Vastaus #1 : Lokakuu 28, 2004, 16:31:27 »
Joo, omistan kyllä kyseisen leffan. Minusta se on sellaista tavallista amerikkalaista hömppää, ei se nyt hirveästi erottunut joukosta. Elokuva on kyllä katsomisen arvoinen, eikä todellakaan mikään huono. Pidin ainakin Reese Witherspoonista, oli hauska nähdä häntä vähän muunlaisissakin rooleissa, kuin esim. Blondin kostossa. Näyttelijät olivat muutenkin melko hauskoja. Pidin siitä, että tarina sijoittui Alabamaan, hahmot olivat uskottavia ja juoni suhteellisen hyvä, mutta loppuratkaisu oli kyllä aika ilmiselvä, siitä miinuspisteitä. Ehkä kaipaisi tähän elokuvien genreen vähän vaihtelua, kun samanlaiset elokuvat kyllästyttää.

// Villi Lohi poisti turhan lainauksen

Jamaica

• Ankeuttaja
Sweet Home Alabama
« Vastaus #2 : Lokakuu 28, 2004, 23:01:37 »
Olen nähnyt elokuvan ja pidin siitä todella paljon, vaikka ei se minun top 5 noussut, muuta "ehdotus listalle" pääsi toki! :) Huumori ei ollut mitekään tyhmä tyylii kakkua naamaan. ja ihana se koko juttu oli, vaikka aika ennaltaennakoitava.. Mutta pidin leffasta! Todella hyvä... vielä pidin siitä iiiihanasta murteesta (texasin murre) mitä ne kaikki puhui. Minun kaverini esim vihaa sitä, mutta minä voisin jo pelkästää murteen takia katsoa leffan monta kertaa peräkkäin. Aivan, se Jaken näyttelijä oli ihana... vaikka en silloin sitä aatellut, mutta jälkikäteen kyllä. Ja esitti vielä niin ihanaa siinä. Vaikka alussa se olikin hieman... paska.  Vielä pidin siitä... hmm.. en-muista-sen-nimee näyttelijästä. JOka tapauksessa oikeasti sen nimi on Ethan Embry (Nyt Bailataan, Loma Vegasissa jne.) eli se joka esitti sitä homoa.

Tykkäsin elokuvasta vaikka maikkari ja muut kaikki "laskikin" sen.
JOtka ei ole nähnyt niin katsokaa ihmeessä! ja kommentoikaa!

PS. Reese on ihan erillainen täällä... parempi. Siis minun mielestä tämän tyyppinen rooli sopii hänelle paremmin kuin Blondin kosto. Alussa jopa epäröin onko tämä nyt Reese Witherspoon kuin Blondin kostoissa ja Jumissa aikeissa. En vaan yksinkertaisesti pysty yhdistämään "nämä kaksi henkilöä" :D

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
Sweet Home Alabama
« Vastaus #3 : Toukokuu 08, 2005, 21:20:49 »
Huomautettakoon, että mikäli Sweet Home Alabama -elokuvassa soi samanniminen kappale, on musiikin tekijöinä paitsi George Fenton ja iki-loitava Ronnie van Zant, myöskin Edward King.

Ei muuta, mutta elokuva pitänee katsoa.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Javella

• Ankeuttaja
Sweet Home Alabama
« Vastaus #4 : Toukokuu 13, 2005, 09:39:11 »
Sain tuon elokuvan joskus lahjaksi, olen katsonut sen yhdesti. Se oli ihan hyvä, mutta ei oiken iskenyt. Tykkäsin kuitenkin siitä hiekasta-lasia-salaman-avulla- taiteesta, mitä se Jake teki.

Reese on minusta vähän enemmän omassa elementissään Blondin Kostossa.

Mutta ihan OK.

Poissa Kirikaze

• Vuotislainen
Vs: Sweet Home Alabama
« Vastaus #5 : Marraskuu 21, 2007, 21:20:34 »
Minullakin on periaatteessa tämä leffa... Se on vain ollut jotain 2 vuotta entisellä luokkakaverilla "lainassa", joka ei muuten ole enää samassa koulussa, ei edes samassa kaupungissa.
 Kun näin ekaa kertaa ehkä vitos-/kutosluokalla, ajattelin että tämä on ihan okei, ja vasta sitten yläasteella aloin tykkäämään enemmän. Ihana =). Kuuluu siihen minun hömppäpuoleen. En tiedä oikein mitä pitäisi sanoa. Juoni ei ollut kovin erikoinen, mutta tykkäsin kuitenkin. Sellainen melko perus lämminhenkinen romanttinen leffa, paitsi että ainakin minusta tämä oli tavallista parempi.
"Jesus Christ!"
"Jesus Christ? Stop me if you heard this one: Jesus Christ walks into a hotel." ~Funboy ja Eric Draven, The Crow~