Kirjoittaja Aihe: Kilpailut - keskustele ja kerro löydöstäsi muille!  (Luettu 5507 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Tanis

• Tapiiri
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Velho
Kilpailut - keskustele ja kerro löydöstäsi muille!
« : Lokakuu 22, 2004, 14:53:21 »
Kaikki tietävät, että kilpailuita on koko ajan menossa mielettömästi. Ongelma vain on se, että joskus itselleen sopivaa ja muuten vain mielenkiintoista kilpailua on vaikea löytää.Tiedätkö sinä siis, että jossakin on menossa kilpailu? Kerro siitä meillekin! Jos kirjoituskilpailusta on olemassa nettisivu, annapa myös osoite.

Kilpailut voivat olla ponnistin kuuluisuuteen (ainakin ennen vanhaan) tai kannustin (rahaa) luomiseen. Joillekin ne ovat kirosana, sillä ne haluavat tietyntyylisiä materiaaleja ja rajoittavat luovuutta, kun luoda pitäisi vain ja ainoastaan itseään varten. Taiteen arvottaminen on monien mielestä väärin.

Mitä mieltä olette? Oletteko kilpailleet, haluaisitteko vai etteikö halua kuullakaan mokomista? Miksi?

Ja ei muuta kuin kirjoittelemaan! (Topikiin, kirjoituskilpailuun tai muuten vain!)

//Krummitus muokkaa

Teemme siis tästä kaikki kilpailut käsittelevän topicin koska jokaisen eri taiteenalan kilpailusta on turha tehdä uusi topic.

//Zenzibar siivoili pois vanhoja ja iänikuisia kilpailulinkkejä ja turhia viestejä, nyt voitte herätellä topicin taas uuteen uskoon! :)
// Aloitusviestiä uusittu ja vanhat kilpailut lakaistu pois. :) -R
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2013, 22:58:23 kirjoittanut Renefer »
Kiltit lapset eivät vaadi mitään, kiltit lapset eivät saa mitään.
- Otto von Bismarck

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
Kilpailut - kerro löydöstäsi muille!
« Vastaus #1 : Lokakuu 28, 2004, 21:32:03 »
Oi, kiitos linkistä Sun Lee!

Onko kukaan koskaan osallistunut kirjoituskilpailuihin? Minä en ole koskaan uskaltautunut... Pääasiassa koska en mielestäni kirjoita tarpeeksi hyvin, ja toiseksi koska ruotsinkielisiä kirjoituskilpailuja on harvassa, ja kun ruotsi kuitenkin on äidinkieleni niin on helpompaa käyttää sitä kun kirjoitan. Ehkäpä voisin kirjoittaa suomeksikin, mutta minusta on vaikea ilmaista tiettyjä asioita juuri niin kuin haluan jos en käytä omaa äidinkieltäni.

Noista kirjoituskilpailuista mitä Sun Leen anatamalta sivulta löytyy olen joskus miettinyt osallistumista Portin kirjoituskilpailuun. Poikaystävän veli osallistui joskus vuosia sitten ja sai kunniamaininnan. Nykyään taso taitaa tosin olla aika kova ja osallistujien joukossa ihan julkaistujakin kirjoilijoita.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Fistandantilus

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Tammikuu 03, 2005, 19:01:30 »
Se ihmisoikeusliiton kirjoituskilpailu, joka on jokavuosi(Kirjoita. He eivät voi.) oli yllättävän hankala ja minulla osallistuminen jäi "viime" vuonna. Siinä on luonnollisesti ihmisoikeuksiin liityviä aiheita, tällä kertaa siinä oli muun muassa aiheena perheväkivalta.

Sen lisäksi olen osallistunut muutamaan novellikisaan, mutta palkinnoille en päässyt.

Ja 12-vuotiaana(kolme vuotta sitten) osallistuin YLEn runokilpailuun ja sain runoni siihen antologiaan(Kuusiraajainen purppuratähti), mistä saavutuksesta olen kohtuullisen ylpeä. Palkinnoksi tuli kyseinen runokirja ja lisäksi lahjakortti(30% alennus) Tammen kirjakauppaan, jota en ole vieläkään käyttänyt.... Mutta se taidetaan järjestää niin harvoin, etteivät samat pääse osallistumaan. Ikähaarukka on 12-19 vuotiaille.

Kilpailut ovat mukavia, mutta usein osallistuminen jää, koska "Mä en osaa kirjoittaa, ja siihen kuitenkin sijoittuu sellaset tosi hyvät." Mutta eihän osallistumisesta mitään haittaakaan voi olla, etenkään jos jättää vaikka osallistumisen kertomatta, minkä minä yleensä teen. ^^

nuoska

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Huhtikuu 13, 2005, 12:25:44 »
Kirjastosta bongasin mainoksen novellikilpailusta - avoin kaikille täysi-ikäisille, jotka eivät ole julkaisseet omaa teosta ja omakustatanteita ja antologioita ei lasketa.

löytyypi täältä

Ja pakko muuten sanoa, että ihanaa että kirjoituskilpailujen järjestäjät sentään ymmärtävät tehdä ryhmiä myös yli-ikäisille. Valitettavan useassa paikassa kun olen törmännyt siihen, että osallistua saavat alle kahdeksantoistavuotiaat tai sitten haetaan henkilöitä, jotka ovat jo valmiita kyseiselle elämänalueelle - se, että saa laillisesti juoda itsensä humalaan ei ihan korvaa sitä, että hirveän monet mahdollisuudet suljetaan pois.

Liek, kaikki eivät ole ymmärtäneet mitä haluavat elämällään tehdä ennen täysi-ikäistymistä. Väittäisin jopa, että aika harva:)

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Kilpailut - kerro löydöstäsi muille!
« Vastaus #4 : Huhtikuu 10, 2013, 22:38:20 »
Vaikka itse lehdestä kuulee monenlaisia mielipiteitä,  uudistuneen Regina-lehden novellikilpailussa on huikeat palkinnot. Osallistumisaikaa on jäljellä reilu kuukausi!

Teonsanan sivuilta puolestaan löytyy kattava ja yleensä ajan tasalla oleva lista käynnissä olevista kirjoituskilpailuista.

Voisiko tässä topikissa keskustella muuten myös kirjoituskilpailuista (tai muistakin, esimerkiksi piirustus/sarjakuvakilpailuista) yleisemminkin, vai pitäisikö sitä varten perustaa oma topik? :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2013, 23:49:20 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
Vs: Kilpailut - kerro löydöstäsi muille!
« Vastaus #5 : Huhtikuu 10, 2013, 22:50:18 »
Voisiko tässä topikissa keskustella muuten myös kirjoituskilpailuista (tai muistakin, esimerkiksi piirustus/sarjakuvakilpailuista) yleisemminkin, vai pitäisikö sitä varten perustaa oma topik? :)

Yhdessä on hauskempaa! Minusta topik olisi omiaan myös muuhun kuin ilmoitteluun, minkä muutamat ovatkin jo tehneet. Eli kaikki vapaasti purkamaan intoja ja patoumia kilpailuista. :)
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
Vs: Kilpailut - keskustele ja kerro löydöstäsi muille!
« Vastaus #6 : Huhtikuu 10, 2013, 23:47:40 »

Yhdessä on hauskempaa! Minusta topik olisi omiaan myös muuhun kuin ilmoitteluun, minkä muutamat ovatkin jo tehneet. Eli kaikki vapaasti purkamaan intoja ja patoumia kilpailuista. :)

Jipii! Sitten näin teemme.

Itsehän olen aina ollut todella laiska osallistumaan kirjoituskilpailuihin. Suunnitellut kyllä olen usein, mutta sitten jotenkin yleensä hyydyn, enkä saa motivoiduttua kirjoittamaan niihin, en edes keksi ideoita. Pari kertaa elämäni aikana olen kyllä osallistunut novellikilpailuun ihan pikaistuksilla jollakin koneellani pyörineistä aiemmista kirjoituksista, ja sitten jälkeenpäin hävennyt omaa tekoani suunnattomasti. Yhden kerran kävi niin nolosti, että tällaisella pikaistuksilla lähetetyllä novellilla pätkähti kunniamaininta, mutta muutoin ei niillä parilla yritykselläni ole menestyksestä ollut tietoa. Osallistuin lisäksi pari vuotta sitten erääseen romaanikilpailuun. Olin silloin rehellisesti sanottuna todella pettynyt, kun en päässyt edes jatkokierroksille, ja kilpailun lisäksi yllättäen voitti sen järjestäneen kustantamon oma kirjailija. Sittemmin olen tuostakin pettymyksestä toki toipunut, kun totesin, ettei se 19-vuotiaana raapustettu kässäri nyt ehkä sitä laadukkainta tavaraa ollutkaan... ;)

Mutta. Nyt ihan viime aikoina olen jotenkin alkanut suhtautua niihin ennen vähän kammoamiin novellikilpailuihinkin uudella tavalla, ja olen  jopa kilpailukutsuja lukiessani alkanut keksiä niihin mahdollisia teksti-ideoita, enkä vain jäänyt pyörittelemään peukaloitani. Yhteen kilpailuun sain päivää ennen deadlinea lähetettyä novellinkin, kiitos yöllisen inspikseni!

Suomalaiset tunnetusti ovat hyvinkin kirjoituskilpailevaa kansaa, joten kilpailuista itsessään täällä ei yleensä ole pulaa. Melkein jatkuvasti on jotain käynnissä.

Olisi jännää kuulla, mitä muut vuotislaiset kilpailuista ajattelevat - kirjoittamiskilpailuista, tahi muista. Osallistutteko niihin? Suunnitteletteko edes osallistuvanne niihin? Jos suunnittelette, mutta ette osallistu, miksei tekstiä synny (tai se ei pääse postiin saakka)? Jos ostallistututte, kirjoitatteko tekstit kilpailua varten vai käytättekö vanhoja tekstejänne, ehkä muokattuna? Ja onko kukaan koskaan sattunut voittamaan? ;)

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
« Vastaus #7 : Huhtikuu 22, 2013, 12:34:25 »
Minä olen kirjoittanut tekstejä/tarinoita/runoja niin kauan kuin muistan ja tuntuukin hassulta, että en ole koskaan tajunnutkaan miten paljon erilaisia kirjoituskilpailuja Suomessa järjestetään. Ei sillä, että olisin nuorempana sellaisiin välttämättä edes osallistunut, mutta löysin tämän keskustelun kautta muutamia kilpailuja, joihin olisin jopa halunnut uteliaisuuttani osallistua. Päätin sitten lukea ilmoittautumisen ohjeita (novelli-kilpailuihin) ja jouduin pettymään, sillä tekstin sallittu pituus oli melkein jokaisessa aivan liian vähäinen. Ymmärrän kyllä, että on olemassa maksimirajat pituudelle, mutta minun novellini ovat ehkä selvästi liian pitkiä novelliksi. Esimerkiksi viime vuonna valmistunut oli 115 sivua ja tämän hetkistä keskeneräistä novellia olen kirjoittanut 85 sivua. Olen kuitenkin iloinen, että Suomessa kilpailuja järjestetään säännöllisesti, ehkä jossain vaiheessa jokin tekstini täyttää kyseiset kriteerit:)
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
« Vastaus #8 : Huhtikuu 22, 2013, 13:43:15 »
^ Oletko miettinyt, että muokkaisit novelliasi? Voit edelleen pitää itselläsi pidemmän version, mutta lähettää kilpailuun karsitumman. Tietenkin jos on sitä mieltä, ettei teksti millään kestä karsimista, niin sitten lienee parempi aloittaa puhtaalta pöydältä, mutta noin yleisesti ottaen minusta voi tehdä terää niin kirjoittajalle kuin tekstillekin kirjoittaa useampi versio. :)
POISSAOLEVAINEN

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Huhtikuu 22, 2013, 13:55:10 »
Ongelma onkin juuri siinä, että tarinani juoni kärsii jos siitä karsii tiettyjä osia. Lisäksi pidän jo olemassa olevia novellejani melko lyhyinä juonellisesti, vaikka ne ylittävätkin tuon useimmiten pyydetyn 30 liuskan rajan melko rajusti. Joissain kilpailuissa voi kuitenkin lähettää useamman novellin. Esimerkiksi keskeneräinen novellini jakautuu usemapaan osaan, joten voisihan sitä lähettää osat erikseen jos siihen on mahdollisuus. :)
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #10 : Huhtikuu 22, 2013, 14:15:58 »
Unknow, aina välillä järjestetään myös yleisiä kilpailuja esimerkiksi nimellä "proosakilpailu", joihin kelpaavat myös pitkät novellit ja lyhytromaanit. Kannattaa pitää silmällä. :)

Luulen että monissa kilpailuissa (hiukan omaksikin harmikseni) haetaan varsin lyhyitä tekstejä, koska ajatuksena on esimerkiksi julkaista sijoittuneet novellit jossakin järjestävän tahon lehdessä tai antologiassa. 30 liuskaakin on itse asiassa jo kotimaisissa novellikilpailuissa paljon, useimmiten haetaan parista pariinkymmenen sivun mittaisia tekstejä, luultavasti juuri edellämainitusta syystä.

Ymmärrän itsekin pitkien tekstien pilkkomisen hankaluuden - minulla on koneella satoja liuskoja sellaista tekstiä, jota olen alun perin lähtenyt kirjoittamaan sillä ajatuksella, että lopputuloksena on pitkä yhtenäinen tarina. Nykyään harmittaa, kun ne ovat jääneet kesken tai muuten vain "turhaan" pyörimään, mutta niiden leikkeleminenkään ei tunnu oikein luontevalta. Hyvässä novellissa kuitenkin useimmiten on "kaari", ja sitä novellikaarta on melkein mahdotonta saada leikkaamalla pätkä romaanin kaarta, vaikka joskus sekin tietysti saattaa toimia. 

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2013, 14:23:38 kirjoittanut Marygold »

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
« Vastaus #11 : Huhtikuu 22, 2013, 16:12:31 »
On muutamia kilpailuja, joissa olen ymmärtänyt että käytännössä vain pitkällä novellilla pärjää. On sitten tietenkin itsestä kiinni, uskooko jonkinlaiseen voittokaavaan vai itseensä ja kirjoituksiinsa.

Oletteko tottuneet lukemaan todella pitkiä novelleja, jos ette kirjoitakaan tuon lyhyempiä? Itse en viitsi yleensä lukea ammattikirjoittajiltakaan hirveän pitkiä novelleja. Timanttiseksi kiteytynyt ajatus viehättää minua varsinkin novelleissa, joissa liiallinen pituus on mielestäni useimmiten puute, joten kun ajattelen, ettei kolmeenkymmeneen Word-sivuun saa kaarta taivutettua, niin tunnen olevani aivan eri planeetalla teidän kahden kanssa. :D
POISSAOLEVAINEN

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #12 : Huhtikuu 22, 2013, 16:58:38 »
Lainaus
Oletteko tottuneet lukemaan todella pitkiä novelleja, jos ette kirjoitakaan tuon lyhyempiä?

Olen lukenut kaiken mittaisia novelleja aina raapaleista lyhytromaaneihin. Ihailen sellaisia novellikirjoittajia, jotka osaavat kiteyttää ajatuksensa pieneen tilaan, mutta toisaalta novellin pituus ei ole minulle kumpaankaan suuntaan lukiessani se kynnyskysymys, vaan enemmänkin kirjoittajan taito hyödyntää se pituus oikein. Siis se, että novelli tuntuu "oikean" mittaiselta, ei ole venytetty turhaan, eikä toisaalta jää myöskään keskeneräisyyden tunnetta.

Jostain syystä itse kuitenkin koen usein vaikeaksi kiteyttää ajatuksian juuri niihin noin 10-20 liuskaan, jota kilpailunovelleissa (ja ylipäänsä) suositaan. Kyse on luultavasti ihan vain taidon ja tottumuksen puutteesta, paljon helpommin koen taipuvani ideoimaan pidempiä ja monisyisempiä tarinoita, tai vastaavasti jotain hyvin lyhyttä ja tiivistä, missä ei ehdi lähteä harhailemaan.

Tuo, minkä pituisilla novelleilla "pärjää", on luultavasti  aika kilpailukohtaista. On paljon kilpailuja, joissa haetaan todella lyhyitä tekstejä, itsekin vasta osallistuin sellaiseen, jossa maksimipituus oli 4 sivua. Suomessa kuitenkin on paljon esimerkiksi spefi-kilpailuja, joista olen saanut jonkinmoisen (ehkä osin vääriinkin tietoihin perustuvan, korjatkaa vapaasti? :P) käsityksen, että niissä suositaan nimenomaan vähän pidempää kuin muutama sivu. Kirjoitukselle annettu maksimipituus ja niiden vertaileminen eri kilpailujen kesken kyllä luultavasti jonkin verran ohjeistaa kirjoittajia siihen, mitä pituusluokkaa suunnilleen ollaan hakemassa, vaikka tottakai aina voi kokeilla onneaan myös sitä huomattavasti lyhyemmillä teksteillä.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2013, 17:02:22 kirjoittanut Marygold »

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Huhtikuu 22, 2013, 20:30:23 »
Itse luen sekä lyhyitä että pitkiä novelleja. Pitkissä novelleissa on kuitenkin enemmän syvyyttä ja pidän niistä enemmän, mutta jos on todella hyvä kirjoittaja niin lyhytkin teksti voi tehdä minuun todella suuren vaikutuksen. Minun ongelmani taitaa lähinnä olla se, että juoneni eivät yksinkertaisesti mahdu niin lyhyisiin tarinoihin. Hahmojen kehittyminen ja heille tapahtuvat asiat vain synnyttävät lisää sivuja huomaamatta. Minulla on oikeastaan yksi alle 20 000 sanan novelli, missä juoni on hyvin kompakti, mutta sen heikkous on ehkä siinä, että hahmot eivät ole niin moniulotteisia. Se että tarinani venyvät pituuttaan on varmasti saanut vaikutuksensa J.K. Rowlingin uskomattomasta tarinankerronnasta ja yhden tarinan sisällä olevista lukuisista juonista. Minusta oikeastaan novellin pituudella ei ole väliä, vaan sillä miten syvästi teksti vaikuttaa lukijaan lukemisen jälkeen. Jotkut novellit vaativat pituutta, jotta tähän päästään kun taas jotkut niinkuin jo mainitsin koskettavat/vaikuttavat hyvinkin nopeasti, vaikka hahmoihin/tarinaan ei syvennytäkään paljoa. Tämän innoittaman taidankin palata takaisin novellini/lyhytromaanini pariin, jotta saisin mahdollista materiaalia tuleviin kilpailuihin...

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #14 : Huhtikuu 24, 2013, 21:20:50 »
Kääks. Lähetin novellin Reginan kilpailuun.

Voin kertoa tekstin tiivistämisen alle noiden 30 000 merkin olleen tuskaa, mutta itsepähän lähdin kirjoittamaan liian pitkää juonikaarta. En elättele hirveästi toiveita menestyksestä kilpailussa, koska epäilen, että novelli olisi saattanut sopia paremmin johonkin spefi-genren kilpailuun (ehkä sen sellaiseen lähetänkin, hiukan laajennettuna, jos/kun menestystä ei tuolta heru). Mutta sainpa ainakin taas jotain kirjoitettua, ja kynnykseni kilpailuihin kirjoittamiseen ehkä aleni taas pykälän verran.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2013, 21:37:10 kirjoittanut Marygold »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #15 : Kesäkuu 10, 2013, 12:24:05 »
No niin, kaikki romaanin kirjoittajat:

Suuri romaanikilpailu

Avoinna kaikille 18 vuotta täyttäneille, tekstin pituus enintään 300 liuskaa :) Vähän potkua myös tulevaan nanoon, ehkä?

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Kesäkuu 21, 2013, 20:46:49 »
Kääk. Tässä olisi taas yksi motivaattori, kuten samantyyppinen kilpailu viime vuonnakin ja jok'ikinen Nano tähän mennessä... Ehkä tänä vuonna. Toisaalta kirjani on ehkä sen verran marginaalista genreä, että menestys saattaa kaatua siihen - ainakin sen julkaisusopimusosuuden kohdalla. Mutta eipä se yrittämästä estä - etenkin kun maineen ja mammonan jäädessä haaveeksi olisi jo käsiksen valmiiksi saaminen voitto sinänsä.

Palautuspäivähän tuolle taitaa olla 27.10., joten Nanoa ei tässä ehdi hyödyntää... Mutta jos kilpailutekstin valmiiksi saattamisen jälkeen vielä riittäisi paukkuja toiseen mokomaan, mitä toki epäilen, niin saattaisi kerrankin Nano onnistua.

Juu. Aiemmat yritykseni eivät ole koskaan päättyneet valmiiseen käsikseen, mutta ei mitään saavuta jos ei yritäkään. Kannustan kaikkia muitakin edes haaveilemaan osallistumisesta!
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #17 : Kesäkuu 21, 2013, 21:01:06 »
Lainaus
Palautuspäivähän tuolle taitaa olla 27.10., joten Nanoa ei tässä ehdi hyödyntää...

Itse viittasin heinäkuun Camp Nanoon, jonka tiimoilta on toimintaa myös täällä Vuotiksessa :)

Tässä toinen kilpailu, joka saattaa vuotislaisiakin kiinnostaa:

Portin tieteis- ja fantasianovellien kirjoituskilpailu 2013

Deadline 5.9 ja enimmäispituus 50 liuskaa :) Itse ajattelin osallistua, jos suinkin ehdin jonkin novellin siihen mennessä näpytellä kasaan kaikilta muilta kiireiltäni.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 23, 2013, 18:54:03 kirjoittanut Marygold »

Poissa Skottis

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Heinäkuu 21, 2016, 11:44:24 »
Genreblender-kirjoituskilpailu on julistettu!

Kyseessä on Turun yliopiston tieteiskulttuurikabinetin eli Tutkan ja Turun Science Fiction Seuran eli TSFS:n järjestämä novellikirjoituskilpailu, jossa haetaan scifi-, fantasia- ja kauhunovelleja, joissa tavalliseen spefimeininkiin (spefi = spekulatiivinen fiktio eli scifi, fantasia ja kauhu) on yhdistetty yhtä tai useampaa muuta kirjallisuuden genreä. Kilpailun tuomariston muodostavat kirjailijat Anni Nupponen ja Jussi Katajala sekä Pasi Karppanen järjestäjäseurojen edustajana. Kilpailussa on esiraati, joka valikoi tekstit tuomaristolle. Kisan palkintosumma on 500 euroa, jonka tuomaristo jakaa parhaaksi katsomallaan tavalla. Parhaista teksteistä on tarkoituksena julkaista antologia.

Tekstien enimmäispituus on 20 liuskaa (noin 45 000 merkkiä) ja ne tulee toimittaa nimimerkillä ja kirjoittajan yhteystiedoilla varustettuna osoitteeseen genreblenderkilpailu@gmail.com viimeistään 31.10.2016.

Poissa Skottis

• Vuotislainen
« Vastaus #19 : Lokakuu 16, 2016, 16:53:38 »
Noviisi-kirjotuskilpailu on jälleen täällä!

Noviisi on 13-17-vuotiaille tarkoitettu scifi- ja fantasianovellikirjoituskilpailu, Novan pikkusisarrus, ja sen järjestävät Suomen tieteis- ja fantasiakirjoittajat (Stk), Turun yliopiston tieteiskulttuurikabinetti (Tutka) ja Turun Science Fiction Seura (TSFS).

Novellit on lähetettävä sähköpostin liitetiedostona rtf- tai txt-muodossa 30.4.2017 keskiyöhön mennessä osoitteeseen noviisikilpailu@gmail.com. Ilmoita sähköpostin leipätekstissä koko nimesi, osoitteesi ja syntymävuotesi. Tekstien maksimipituus välilynteineen on 10 000 merkkiä eli noin viisi sivua.

Kisan tuomariston muodostavat Noviisi 2015:ssa sijoittuneet kirjoittajat Elina Parkkinen ja Anna Peltomäki sekä kirjailijat Marko Hautala ja J.S. Meresmaa. Kisassa on esiraati, joka karsii jatkoon pääsevät novellit tuomaristolle.

Tarkempaa tietoa:
noviisikilpailu.blosgspot.fi
noviisikilpailu@gmail.com