Kirjoittaja Aihe: Lumottu Ella  (Luettu 1259 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
Lumottu Ella
« : Lokakuu 17, 2004, 19:16:09 »
Onko joku muu nähnyt kyseisen elokuvan? Mitä olitte mieltä? Mikä oli parasta? Mitä piditte näyttelijöistä? Entä musiikista? Menisittekö katsomaan uudestaan?

Minusta elokuva oli aivan ihanan satumainen. Leffan nähtyä tuli todella hyvä mieli ja hymyilytti pitkään vielä sen jälkeenkin. Leffassa oli hyvin hauskoja kohtia, joille kikatettiin siskon kanssa. Prinssiä esittävä Hugh Dancy oli aivan yli-suloinen, muistutti jotenkin Orlando Bloomia - ainakin muutamassa kohtaa. Kiharat hiukset ja ihanat silmät ^^ Sopi erinomaisesti prinssin rooliin.

Oli tosi kivaa, kun mukana oli tuttu näyttelijäkin - nimittäin Anne Hathaway. Hän näytteli Ellaa todella hauskasti ja mielestäni erinomaisen hyvin. Olisi aika kamalaa joutua tottelemaan kaikkea, mitä ihmiset käskevät sinun tehdä.

Musiikki oli mielestäni tosi hyvää - ainakin pidin paljon siitä laulusta, jonka Anne Hathaway esitti jättiläisille sillä pöydällä. Tietääkö joku, mikä laulun nimi on? Myös taustamusiikki oli hyvää, joskaan en tiedä ketkä siellä lauloivat.

Loppu oli vähän ennalta-arvattava, niin kuin saduissa yleensä. Mutta sehän niissä onkin niin ihanaa ja taianomaista. Ei sillä oikeastaan ollut väliä. Olisinkin ollut hyvin pettynyt, jos elokuva olisi loppunut toisella tavalla.

Helppo muistaa

• Ankeuttaja
Lumottu Ella
« Vastaus #1 : Lokakuu 22, 2004, 18:31:20 »
Olin Krumin ja pikkusiskoni kanssa katsomassa kyseistä leffaa tuossa kuluneella viikolla.
Mielestäni elokuva oli odotuksiani parempi. Pidin elokuvan naivistisesta asetelmasta ja komiikasta. Kliseinen juoni ja stereotypisoidut hahmot olivat omiaan lisäämään pökköä pesään. Vakavasti otettavaa elokuvasta ei tulisi kuitenkaan, vaikka pääosaa näyttelisi Uma Thurman.

Näyttelijöistä: Nimikkoroolia esittävä Anna Hathaway teki normaalitason suorituksen, eli näytteli niinkuin oli käsketty. Pidin kuitenkin hänen panostuksestaan kaikkeen mitä teki. Ainoana sankarittarena joka ei tarvitse prinssiä murtamaan lumousta hän onkin jäänyt mieleeni. Lahjakas näyttelijätär jokatapauksessa. (Ja loistava tottelemaan käskyjä)

Prinssi oli mitä tavallisin; charmikas, suloinen ja kitti, kertakaikkiaan tylsä tapaus. Ensimmäistä kertaa en nauttinut elokuvan sankarista, vaikka hän olikin hyvännäköinen Hugh Dancy.

Loput hahmoista olivatkin sitten koomisia ja karikatyyrisia. Pidin eritoten sisarpuolista, haltiattarista ja käärmeestä. On ihana huomata että jotkut näyttelijät osaavat näytellä oikeasti hyvin, ei vain yhtä roolia. Elävä ja mitä mainioin esimerkki lienee Vivica A. Fox, joka näyttelee Ellan hutsumaista ja päihdeongelmaista kummihaltiaa, Vivica näytteli myös Kill Billissä Vernita Greeniä. Loistavaa työtä, oli ilo katsella tädin toilailuja.
Erikoismaininta vielä elokuvan pahiksen, Kuningas "Enpäsatumuistamaan" neuvonantajalle, täysin tietokoneanimoidulle käärmeelle. Hän oli kerrassaan loistava.

Kilfarin

• Ankeuttaja
Vs: Lumottu Ella
« Vastaus #2 : Toukokuu 15, 2007, 17:24:47 »
Minä tykkäsin tästä elokuvasta. Sopivan hauska minun makuuni, taikuutta, pikkiriikkisen romantiikkaa, hyvä näyttelijätär naispääosassa sekä sopivan söpö näyttelijä miespääosassa. Ihanaa...

Anne Hathaway ja Hugh Dancy (Tai joku sinne päin, ei hajuakaan miten se kirjoitetaan) hoitivat hommansa hyvin. Myös se vanhempi mies joka kertoi niitä riimejä aina välillä (Eric Idle??) oli hauska.

Loppu oli hieman kliseinen, mutta mitäpä pienistä. Satumaailmaa oli "päivitetty" mukavasti yliopistolla, ostoskeskuksella ja politiikalla. Minä tykkään.

Poissa Devia

• Matami Toheloitsija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Enkelipiru
    • Devia
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Lumottu Ella
« Vastaus #3 : Toukokuu 22, 2007, 22:14:55 »
Tykkäsin elokuvasta aivan valtavasti. Sijoittuu minun suosikki elokuva listallani suhteellisen korkealle.

Nayttelijät olivat mahtavia. Anne on minun yksi lempi näyttelijöitäni, siitäkin huolimatta että en osaa sukunimeä kirjoittaa. Ja Prinssin näyttelijä oli mahtava.

Tykkäsin juonesta, ja alun "kertoja" on mahtava. Siis kaiken kaikkiaan kaikki on mahtavaa. :D