Kirjoittaja Aihe: The Rasmus  (Luettu 17374 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Mejas

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #50 : Huhtikuu 30, 2005, 12:09:23 »
Tunnustan kyllä :)

Fani olen ollut lähes neljä vuotta. Ne neljä vuotta ovat olleet ihanimpia <3 Osin tietysti Rasmuksen takia. Omistan kaikki muut albumit, paitsi Playboysin. Tällä hetkellä tuo Playboys on kuitenkin suosikkini.

Arvostan poikia (okei, pitäisi sanoa miehiä ;)) suuresti. He ovat aina tehneet musiikkinsa itse. Aloittivat yli kymmenen vuotta sitten. N. 16-vuotiaita poikia ja itse tekevät musiikkinsa. Aivan mahtavaa! Harvat tuon ikäiset tekevät nykyisin itse biisejään alusta loppuun asti.

Nyt harmittaa, kun en älynnyt Rasmuksen olemassaoloa joskus vuosina 98 tai joskus niihin aikoihin. Tosin ymmärrän sen, että alle 10-vuotiaat eivät kuuntele paljon nimenomaan Rasmuksen tyylsitä musiikkia.
Veljeni omisti Inton ja tykästyin itsekin kuuntelemaan sitä. Kohta kuuntelin sitä lähes koko aika. En kuitenkaan niin paljon että kyllästyisyin siihen. Laurilla on mielestäni paras ääni Inton aikaan. Hmm. Olisiko ollut että Laurilla jonkinmoinen tupakkatauko levyn teon aikaan. Tupakka ei tee siis hyvää äänelle ;) Kuitenkin.

Into levy on todella hyvä kokonaisuus. Aina kuulunut Rasmus-lemppareihin. Intolta parhaat kappaleet ovat ehdottomasti Falling, One&Only ja Bullet. Ne parhaat! Last Waltz päättää albumin aivan ihanasti. Vieläkin kuunnellessa illalla intoa kyynel vierähtää poskelle LW:n aikana! Koskettavaa. Kuten sanoin, Into on mieletön kokonaisuus! Mahtava! Akin liittyminen bändiin teki hyvää.

Dead Letters. Aivan mieletön sekin. Mikä poikien ley nyt ei olisikaan. Noin vuosi sitten DL oli ehdottomasti paras levy. Nyt se on vain parhaita levyjä.  In the Shadows on ehdottomasti paras biisi levyltä. Aivan mieletön biisi. Se poikkeaa selvästi levyn muista biiseistä. Se rytmi on jännä. Ja jos satutte omistamaan Live Lettersin, niin siinä se piilomateriaalin ITS! Kitarat siinä aivan mielettömät! Olisivat jättäneet ne tuohon nykyiseen versioon. Pauli on aivan mahtava kitaristi! Sen todistaa ITS:n lisäksi Not Like the Other Girls. Toinen lempparini Detteriltä. Kitarasoolot parhaat, sanat aivan uskomattoman koskettavat ja Laurin ääni jotain parasta!
Funeral Song -sinkun b-puolella oleva If  You Ever on myös ehdoton suosikkini. Vaikkei se Detteriin varsinaisesti sisällykään.

Peep. Ensimmäinen levy. Ghosbusters cover on upea. Nykyisin tykkään kovasti tuosta vanhemmasta materiaalista. Life 705 on levyn parhaimmistoa Funky Jamin ja Frogin ohella. Kyllä ne pojat osaavat. Ja kun katselee Peepin sanoituksia niin käy väkisin hymyilyttämään. Frog varsinkin.

Playboys. Oi oi oi! Tällä hetkellä ehdoton lempparini! Playboys on mielttömän energinen kappale! Musiikkivideon kera vielä uskomattomampi! Kunnon riehumista pojilla. Laurin ääni pääsee paremmin oikeuksiinsa Playboysilla kuin Peepillä. Sold on vähän jatsahtavan tuntuinen kappale. Se on parhaita Playboysilta. Ja Laurilla ehkä vähän reggae-sävyinen ääni? Mahtavaa työtä tämä albumi!

Hellofatester. Tässähän alko yleisesti Rasmuksen alamäki. Minustakin vähän. Kuitenkin Liquidhan äänestettiin vuoden 98(ko) parhaaksi biisiksi. Laurilla on siin äaivan uskomaton ääni! Ehdottomasti levyn paras kappale! Parempaa kappaletta saa hakea! Kokonaisuutena Hellofatester ei todellakaan yllä samalle tasolle esim. Peepin tai Inton kanssa. Vähän yksitoikkoinen levy, mutta silti aivan mahtava :D Laurin ääni on niin mieletön. Liquid on kappale todistamaan sen.

Yhdellä ainoalla keikalla olen käynyt ja se oli ihanin millä ikinä olen ollut! Viime vuoden Ankkarock <3 Aivan mahtava! Hurmiossa monet viikot sen jälkeen. Aivan uskomatonta. Käy itkettämään vain kun muistelee sitä <3 Uskomatonta. Tänä vuonna uudestaan Ankkarockiin Rasmusta katselemaan.

<3

Flo Fly

• Ankeuttaja
Ihanaa!
« Vastaus #51 : Kesäkuu 16, 2005, 10:06:36 »
Vihdoinkin löysin tämän topicin, olin varma, että täällä on pakko olla keskustelua The Rasmuksesta...! ^^

Minä olen ihan hullaantunut The Rasmuskeen. Ainakin olen ollut. Rakastan toki yhä heidän musiikkiaan, ainiaan c(: Olen kerran nähnyt heidät livenä. Se oli elämäni ihanin päivä! Tai no... x)

Mikä siinä Rasmuksessa (riipaisevaa jättää The pois, mutta koko ajan toistettuna se kuulostaa tyhmältä...) niin viehättää, perusteluthan ovat tärkeitä... ^.~ Ainakin pidän heidän musiikistaan (eli ulkonäköpuoli ei ole ainoa seikka (joka sekin on suuri numero arvosteluasteikolla 4-10) miksi heistä pidän ;D ), se vain on niin ihanaa. Jos olen surullinen, The Rasmusta soimaan vaan ja heti helpottaa... :)

Pidin Laurista ehkä enemmän blondina. Rasmus-intoni on muutenkin laantunut. Ehkä ulkonäköpuolisesti. Lauluista en tiedä, mutta Apocalyptican featuringina kappaleessa Life Burns laulu on vähän erilaista, mihin olen tottunut.. Tai. Huutokohta "Life Burns! Life Burns!" saa niskavillat käpristymään millin ylöspäin. Kun niin rakastan Laurin lauluääntä, enkä muutenkaan pidä huudosta kappaleissa.

Mutta ihana topic, rakastan The Rasmusta! ^^ Maailman paras bändi <3
...tai ainakin yksi niistä! *hihi*

Larpskendia

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #52 : Heinäkuu 01, 2005, 22:40:22 »
Juu, tunnustan olevani aika suurikin fani... Juu-u. Omistan kolme levyä. Uusimman ja kaksi muuta, en nyt muista nimiä. Mun mielestä rasmus tekee tosi hyvää musaa! Se on just sellast mistä mä tykkään, just sen tyylistä siis. Jos ootte kuunnellu uusimman levyn, ootte varmasti kuullu että siinä on aiempaa synkempää matskuu. Hyvä hyvä, vaikka tykkään ehkä enemmän iloisemmasta rockista...

Ocean

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #53 : Heinäkuu 02, 2005, 15:57:31 »
Minä myönnän olevani aika suuri fani.. En nyt viitti luetella kaikkea kamaa mitä omistan, muuta kuin että omistan lähes koko levytuotannon ja kaikkea muutakin, mitä vanhemmat pitävät turhana, kuten paitoja, kuvia, julisteita ja kalenterin. Ja keikoillekin pitää aina päästä. Tykkään Rasmuksesta, koska niiden musassa on kaikki kohdallaan. Sävellykset, soitto, lyriikat, laulu jne. Mutta olen kyllä yhden huononkin asian havainnut, sen että uusimmilta levyiltä puuttu tietynlainen särmä, mitä kolmella ekalla levyllä on ollut. Sitä kaipailen uusiltakin levyiltä. Mulle ei ole tärkeätä, että menestyykö bändi ulkomailla vai ei, kunhan se musa on hyvää. Ja onhan Rasmuksen musa edelleen hyvää ja pojat on kehittyneet paljon. Jokaiselta Rasmuksen levyltä huomaa aina, kuinka paljon ne on kehittyny ja sekin on hyvä. Mutta kaipaan silti sitä särmää, mitä löytyy esim Apulannalta.

Akemi

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #54 : Heinäkuu 08, 2005, 15:43:17 »
The Rasmuksen musiikissa ei ole muuta vikaa kuin se, että mielestäni herra Ylönen ei osaa laulaa lainkaan vaan sen ääni rikkoo korvat ja sanoitukset ovat ihan hiton huvittavia.

And everytime when I painted my room
Like a fool I hid my feelings
And everytime when I painted my room
I thought about leaving

guilty - Who-o-o-o-oh, guilty, I feel so
empty - Yea-e-e-e-eh,  empty, you know how to make me feel
Guilty - Who-o-o-o-o-oh
Empty - Yea-e-e-e-e-eh, you know how to make me feel

Ehkäpä minä haluan kappaleisiin jotain muutakin kuin hauskoja "hih laitetaan kaksi sanaa peräkkäin jotka sointuvat hassusti ilman järjellistä sisältöä ja toivotaan ettei kukaan takerru liikaa siihen :) :) :)" musiikkia.

Okei In The Shadows on ihan hauska. Ja The Rasmus ilman herra Ylösen ääntä saattaisi olla astetta siedettävämpi nautinto.

Ja muuten, kai olette ottaneet huomioon miten  Rasmus on muokkaantunut rääkyvästä punk bändistä pikku hiljaa rock bändiksi ja iskenyt sen 'The'n siihen eteen  ( ja nyt  tällä hetkellähän käydään keskustelua siitä aika paljon että voiko The Rasmusta lol olla gootahtava bändi. Suomen 'gootahtavat' bändit kuten HIM ja 69eyeshan lasketaan ulkomailla usein samaan sarjaan kuuluvaksi. Itse en kutsuisi mitään niistä goottibändeiksi but it just me.)

Well, at least in Germany it's loved... [/i]

Yayoi

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #55 : Elokuu 02, 2005, 22:34:48 »
Juu.. Onhan se ihan kiva bändi... Suosittu ulkomaillakin. Tykkään lauluisya Guilty, First day of my life, Funeral song ja F-F-F-Falling. Aika muista woo-oota, mutta minusta ihan kivaa kuunneltavaa...:) Videot ovat myös hyviä, Funeral songin video jotenkin surullisehko... En omista yhtäkään levyä, mutta netistä olen ladannut...

<3: Yayoi

Poissa Gwindorfyel

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
The Rasmus
« Vastaus #56 : Syyskuu 10, 2005, 21:07:17 »
Pidän!Ensimmäinen laulu, jonka heiltä kuulin oli varmaankin F-f-f-falling, mutta silloin en ollut mikään fani.
Olen kuullut heiltä laulun pari silloin tällöin, mutten ole enempää huomiota kiinnittänyt, huvittuneena kummastellut ihmisten hullaantumista sellaiseen musiikkiin!
Joskus vuosi sitten jostakin syystä rupesin kuuntelemaan Dead Letters-albumin biisejä, taisi olla serkkuni luona, ja huomasin miten ihania ne kaikki laulut ovat ja miten hieno ääni Laurillakin on.
Sain sitten kopioitua serkultani sen levyn ja seuraavat päivät meni kuunnellessa sitä yhä uudelleen ja uudelleen, muistan lähes kaikki sanatkin jo ulkoa :D

Nyt olen myös ruvennut kuuntelemaan vanhempiakin lauluja, hauska huomata että olen kuullut niistä joitakin viimeksi ehkä neljä vuotta sitten. Ne vanhemmatkin on tosi mainioita, täytyy lähteä metsästämään kaupoista niitäkin levyjä!

Ja tänään vihdoin pääsin ostamaan heidän uusimman levynsä, Hide From The Sun, ja se on ihan uskomattoman ihana albumi!Lempparikappaleitani ovat Lucifer's Angel, No Fear and Dead Promises..Kaikkihan ne ovat hyviä oikeasti!

Ja luinpa tänään heidän nettisivultansa, että tiistaina heillä on ollut levynjulkaisemistapahtuma noin 500m:n päässä omasta kodistani, ja arvatkaa harmittaako etten sattunut silloin kävelemään sen kartanon ohitse..:/

Kerran olen The Rasmuksen livenä nähnytkin, ja se oli tänä kesänä Kaisaniemen Live05-konsertissa, itse asiassa se taisi olla pari viikkoa sitten. Ihana supermahtava oli livenä, ja harmitti kun he lauloivat vain jotain nelisen kappaletta, ihan pakko päästä kuuntelemaan uudelleen heitä, ja ehkäpä ihan omalle keikallekin, missä kuulisin enemmänkin biisejä :)
Ich bin nicht ich wenn du nicht bei mir bist

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #57 : Syyskuu 11, 2005, 13:14:48 »
Alan vähitellen pitämään The Rasmuksesta.
F-f-f-falling oli ensimmäinen kappale minkä kuulin the rasmukselta ja hyvä kappale se olikin muttei sitä useesti jaksa kuunella. Kaikista the rasmuksen kappaleista mitä radioissa on tullut olen jonkin iakaa pitänyt, mutta vasta kahden viimeisen levyn ilmestyttyä olen todella alkanut pitämään bändistä (siinä määrin että olen harkinnut levyn ostoa). Uusin kappale, No fear, on kyllä paras kappale minkä olen kuullut tästä bändistä ja odotan milloin uusin levy ilmestyisi. Mutta varmaan kestää kauan ennen kuin alan heidän faniksi... mutta hyvää musiikkia ne tekee.
"Are we there yet?"
"No"

eicchaa

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #58 : Syyskuu 12, 2005, 21:09:01 »
Omistin monien muiden tapaan Inton silloin joskus, mutta myin sen serkulleni joka faniutui aikoinaan täysin ja on innokas fani edelleenkin. Itse en juurikaan kuuntele, mutta hyvä bändihän se on ja on menestyksensä ansainnut.

Olen nähnyt The Rasmuksen livenä useampaan otteeseen, Ruisrockissa 2004, Emma-gaalassa 2004 ja Ankkarockissa tänä/viime kesänä eli kesällä 2005. Ruisrock 2004 oli mieleenpainuva, olin silloin tämän fani-serkkuni kanssa katsomassa. Odoteltiin pari tuntia mahdollisimman hyvän paikan takia, kärsittiin pelottava Monster Magnetin keikka ja lopulta saatiin katsoa täysin rauhassa Rasmuksen keikka. Hihii, mukavaa oli kyllä.

Uudelta levyltä olen kuullut No fearin, ja muutaman biisin Ankkarockissa. Ensi vaikutelma No fearista oli, että The Rasmus on ottanut rankasti vaikutteita HIMistä. Mutta parempaan suuntaan ollaan menossa, pelottava angstaus-kausi vain on iskemässä Rasmukseen..

Poissa Gwindorfyel

• Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #59 : Syyskuu 15, 2005, 19:02:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Pääkallokiitäjä"

Mutta eikö kukaan muu kuin minä tunnusta omistavansa Rasmuksen uutta Hide from the sun levyä? Ohhoh.
.

Mitä sanot?Etteikö kukaan tunnusta omistavansa?Minä omistan ja olen ylpeä siitä!Hankin sen 10. syyskuuta, päivä ilmestymisensä jälkehen.
Kuunnellut olen kymmenen kertaa, etu ja takaperin sekä sekalaisessa järjestyksessä, lempikappaleeni olen ehdottomasti valinnut, ja levyn jokaikinen biisi on parhainta musiikkia maailmassa, ja jokaikinen niistä saattaisi olla single!
Jos pitäisi valita muutama, valitsisin:
Night After Night (Out Of the Shadows), Sail Away, No Fear, Don't Let Go, Last Generation..
Vähän tuollaisesta rauhallisemmasta ja synkemmästä pidän tällä hetkellä, johtuu varmaankin tämänhetkisestä mielialastani. He he..
Juu lempikappaleeni vaihtelevat joka päivä, sillä jokaikinen on niin mahtava.

EDIT//By the way, ostin tänään kauan haluamani levyn nimeltä Hellofacollection. Pidän siitä ihan älyttömästi! Sekä muuten sitä vaan, että olin eilen katsomassa The Rasmusta Helsingin Lasipalatsilla, ihanaa oli!

Poissa Red Lily

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
The Rasmus
« Vastaus #60 : Syyskuu 15, 2005, 22:21:46 »
Oi topikki on taas hereillä \o/

Niin, krhm, minä, olen Rasmuttaja. Ja joku kyseli HftS:n omistajista, minä omistan, vaalin ja rakastan. Ostin sen heti kun Free Record Shop vain avasi ovensa 9.9., myyjäparka taisi luulla minua sekopääksi, rynnätä nyt typötyhjään kauppaan niinkuin joku muka ehtisi viedä kaikki levyt nenäni edestä O_O;;

Rakastan sitä. Lempikappaleet:
Night After Night (Out of the Shadows), ihanat sanat, ihanan voimakas.
Lucifer's Angel, tyksin. Kauniit lyriikat. Ihanan "epätoivoinen" biisi.
Dancer in the Dark (kyllä, minulla on erikoispainos.) Ihana biisi, kertosäe loistava ja pianointro/outro ihastuttavat :>
Last Generation, _rakastan_ kertosäettä, ihana  rock-iskelmä ^^;

Don't Let Gosta en pidä, jotenkin pliisu kappale, liian leim levyn päättäjäbiisiksi.

Joku jo edellä sanoi olevansa tulossa Jyväskylään 1. 10. Sinne minäkin, samoin Nosturiin 29.9. (Seuraavana päivänä ruotsin koe, olen se joka lueskelee ruotsin verbejä Nosturin oven vieressä jonossa :p Rock-rock.) Kukaan muu tulossa keikoille syksyllä?

Niin ja afterthought: vaikka HftS on loistava levy, ihanan tuore ja kuitenkin kovin Rasmusmainen, ei ole Inton voittanutta, siinä on The Ultimate Rasmus-levy.

(Now Playing - Night After Night)

Poissa Gwindorfyel

• Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #61 : Syyskuu 18, 2005, 10:01:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Red Lily"

Kukaan muu tulossa keikoille syksyllä?

Juu, tulossa ollaan, liput olen hankkinut Tampereen Pakkahuoneelle. Ongelmia tulee varmaan jonottamisessa, kun en kovin lähellä Tamperetta asu, ja vanhemmat tietysti tahtovat, että olen koulussa vähintään kello kahteen, ja ehdin tosi myöhään oville jonottamaan, ja huonot paikat tulloopi..

Ja muuten, olin eilen hytisemässä Lasipalatsin edustalla, katsomassa Rasmuksia :)
Oli niin hirveä tungos, etten ehtinyt muuta kuin Laurilta nimikirjoituksen saada, mutta ihana juttu sekin!
Ja muutenkin, heidän haastattelunsa ja livesoittonsa olivat jotain aivan mahtavia!
Tiedätte kyllä jos olitte paikalla, tai kuuntelitte koko show'n radiosta, YleX-kanavahan siis on kyseessä.
Tänään tulee muuten kello 16.30 samaiselta radiokanavalta joku The Rasmus-live parhaat palat.
Minun täytyy ehdottomasti nauhoittaa se, jos ei kerran koko haastattelua uusita. :)

Poissa Joshu

• Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #62 : Syyskuu 22, 2005, 19:41:50 »
The Rasmus oli silloin kun Dead Letters ja vähän ennen sitä, yksi todellisista lempibändeistäni. Sitten innostuis hiipui... Kunnes kuulin Top40:sta Rasmuksen No Fear musiikkivideon, innostuin taas. Eilen kun satuin käymään kaupungissa ja käymään jopa City Marketissa, käteeni tarttui Rasmuksen HftS:nin erikoispainos, joita oli siellä kyllä ihan mieletön määrä. o.o
Joskus haluaisin nähdä Rasmuksen pojat kyllä livenä. ^^

Mutta siis, lempikappaleitani ovat:
Lucifer's angel
No Fear
Sail Away

En taaskaan muista niiden kaikkien kappaleiden nimiä, joista pidän. Enikinämuista.

Coccinelle

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #63 : Lokakuu 25, 2005, 19:46:39 »
Poikien entistä musiikkia inhoan, nykyinen on hyvää. Nykyisellä tarkoitan sitä, jota on sillä uusimmalla cd:llä, Hide from the sun:lla. Musiikista on tullut enemmän rokahtavampaa (?), joten enemmän minun makuuni. :D Hyviä biisejä. ^.^ Parhaita biisejä se tuttu No fear (vaikka hieman kyllästymisen makua jo) sekä Sail away ja moonta muuta. :D

DeadLetters

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #64 : Joulukuu 07, 2005, 19:51:31 »
Miusta Rasmus on paras koko maailmassa!
Niitten nykyinen musa joka on vähän synkkää, ni se sopii miulle täydellisesti!
Entinen musakin on ihanaa, ku ne on niin hassuja ku niillä ei oo vielä taito IHAN täydessä terässä, varsinkin ihan ekan levyn aikana!
Miulla uupuu 2 tai 3 ensimmäistä levyy, mut en ikinä tiä mistä ne löytää...
Sit ku Lauri on niin pirun ihuna ni se tekee musiikista ja koko bändistä ihunamman!
ja Laurin ääni se vasta tosi ihuna onkin!

AAH!

Celandine

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #65 : Joulukuu 10, 2005, 16:25:27 »
The Rasmus on mielestäni oikein hyvä yhtye. Musiikki ei ole lähellekkään huonoa, kyllä tätä tulee kuunneltua aina välillä. Enemmän osaan rasmusta huonompia kuin parempia yhtyeitä mainita. Ehkä enemmän kuuntelin tätä kuitenkin joskus kaksi tai yksi vuotta sitten. Silloin oli edellisen kännykän mp3soitin täynnä Madnessia ja Chilliä. Into on mielestäni paras levy, jonka lisäksi meillä on kotona Dead Letters, Peep sekä Hide From the Sun. Noista kolme ensimmäistä on pikkuveljieni, joidenka takia minä kai aluksi tätä kysestä bändin musiikkia rupesin vähän kuuntelemaankin. Yksittäisiä kappaleita en nyt tässä osaa/rupea kommentoi, vaikkakin Rakkauslaulu on tosi hyvä :).

fani

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #66 : Joulukuu 12, 2005, 17:55:57 »
Ennen mä en tykänny The Rasmuksesta, mut vasta äskettäin oon ruvennu tykkää sen kappaleista. Ei oo vielä tullu sellasta kappaletta mistä en ois tykänny. Uusimmatki biisit on hyviä. No fear alkaa tuntuu aika tylsältä, mut Sail away on nyt tosi hyvä, varsinki ku sitä ei viel oo kauheen pitkään soitettu. Ennen The Rasmuksella ei oikein ollu tilaa mun musamakuun, ku tykkäsin jostain Gimmelistä ja Tiktakista...Onhan se Lauri ihan hyvän näkönenki, mut sillä ulkonäöllä ei oo mulle paljoo merkitystä.

Pohjantähti

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #67 : Joulukuu 18, 2005, 04:11:49 »
Sinänsä en kovinkaan perusta the Rasmuksesta. Joskus pari vuotta sitten he lähinnä ärsyttivät. Nykyään on vain välinpitämätön suhtautuminen. Tavallaan on mahtavaa, että he ovat onnistuneet hankkimaan jotain asennetta ja mainetta itselleen, ja tietty myönnän, että kunnioitan heitä. Sillä musiikintekijöinähän he *ovat* lahjakkaita, paha ruveta muuta väittämään.

Vähän vaan etoo laulujen sanoitukset, varsinkin uusimman levyn suhteen. Uskomatonta emo-roskaa suurin osa kappaleista. Dead Letters-albumilla on paljon siedettävämpiä sanoituksia, ja oikeastaan jopa pari kappaletta, joista voin myöntää jopa pitäväni. Liquid myös on kappale, jota tykkään toisinaan jumittaa.

Silti, ainut syy miksi niitä harvoja biisejä kuuntelen, johtuu ihan vain siitä musiikista. Yritän olla kuuntelematta sanoja, sillä vaikka nautin suuresti noin energiallisesta ja pontevasta musiikista, sanoitukset tuppaavat pilaamaan kokemusta. En ymmärrä, miten kukaan voi tosissaan kuunella niitä sanoja ja ihQttaa niiden syvyyttä tai omakohtaisuutta.

Mutta tosiaan, ihan hyvät biitit ja sellaista. varsinkin In The Shadowsissa on hauska basso.

Laurin ulkonäöstä... öö, no kaipa se on komein bändin jäsenistä, ja ihan mukiinmenevän näköinen, mutta... Juuh. No ne sulat tukassa on kyllä hauska lisä.

AnZuliino

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #68 : Joulukuu 20, 2005, 00:59:30 »
Kyllä minä ihan tykkään The Rasmuksesta. Ja ylpeä olen siitä, että Suomalainen bändi pärjää maailmalla.
 Minä tykkään erityisesti kappaleiden sanoituksista, jotka ovat koskettavia (esim. Sail Away) ja osuvia. Mutta en sanois kuitenkaan olevani mikään hirmuinen fani. Tämä uusin levy minulla itselläni onkin ja aina välillä kuuntelenki, mutta jotenkin siihen kyllästyy sitten melko nopeasti. Mutta Laurilla on persoonallinen ääni, enkä ole vielä ihan varma, mitä mieltä siitä olen. Mutta jospa se selviää. Mutta vaikka en siis sanokkaan olevani fani, niin tykkään aika lailla.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
The Rasmus
« Vastaus #69 : Joulukuu 20, 2005, 07:46:31 »
Olen tykkännyt The Rasmuksesta nyt... viitisen vuotta. Minä tumpelo, kun en nuorempana omistanut radiota, niin pääsin tätä bändiä kuulemaan vasta koulun levyraadissa kuudennella luokalla. The Rasmuksen vanhempaa tuotantoa en ole onnistunut vielä kuulemaan.

Levyistä omistan Into:n ja Dead lettersin. Ajattelin sitten jossain välissä hankkia myös sen uusimman.

Lempibiisejäni ovat Last Waltz (josta olen rustannut myös songficin), F-F-Falling (nostalginen kipale luokkaretken ajoilta), Not like the other girls, Guilty, Sail Away, Small town ja Someone Else.

Mauttomat ystäväni motkottavat minulle The Rasmuksen kuuntelemisesta. Itse kuitenkin pidän hyvämelodisesta musiikista, kiinnostavista sanoituksista ja Laurin omalaatuisesta äänestä. The Rasmus muistuttaa minua menneistä nuoruusvuosista ja pistää tukan heilumaan!
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Hjalli

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #70 : Joulukuu 23, 2005, 13:25:09 »
Tunnustan itseni Rasmuksen vanhan musiikin täysveriseksi faniksi. Uutta levyä en ole viitsinyt vielä edes loppuun kuunnella. Onkohan minussa jotakin vikana, kun vihaan ja inhoan tuota melankolista, sarjatuotantomaista uutta (goottirock?) tyyliä. Omistan levyt Playboys, Into, Dead Letters ja Hide from the Sun. Toivon joululahjaksi Peepiä ja Hellofatesteriä, vaikka tuskin niitä saan.

Parhaat kappaleet ovat ehdottomasti Intolta. Aivan mahtava levy, kaikki kappaleet enemmän tai vähemmän loistavia. Last Waltz taitaa olla ykkössuosikki. Sitten taitaa tulla Heartbreaker ja loput heti tiukasti kolmossijalla.

Playboysilla on muutama hyvä kappale, mutta meininki on aika alkeellista (energisyyttä ei tosin puutu..) Sitten taas Dead Lettersiltä löytyvät kaikki ne "suuret hitit", jotka ovat nekin mahtavia, mutta ehkä jo enemmän persoonattomia? Intolta vielä selvästi paistaa se itsetekeminen ja muu, mitä yleensä artisteissa ja bändeissä arvostan.

Keikoilla en ole käynyt, ja tuskin tulen käymäänkään, sillä en ole kiinnostunut kuuntelemaan niitä uusia kappaleita.

Etelämanner

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #71 : Joulukuu 26, 2005, 20:33:25 »
the rasmus on mielestäni eräs parhaita bändejä maailmassa. Lauri laulaa tosi hyvin ja hänellä on mukava ääni. Hyviä kappaleita on kaikki myös. Erittäin mukavia biisejä (paitsi Sail away, kamalaa löösötystä. ) Sanon, että jos The rasmus tulisi tänne keikalle, siis tänne kemiin niin kinuaisin jo lupaa, kauemmas en lähde, ei minulla kyllä rasmukselta levyjäkään ole, paitsi levy mp-3 soittimelle ja tuleehan sitä kuunneltua reilusti.

voin saoa olevani fani, ainakin jonkunlainen.

lusifer`s angel ja shot ja dead promes on niitä parhaita biisejä. No fear on kans kiva.

Poissa Saffy

• Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #72 : Tammikuu 07, 2006, 15:49:43 »
Rakastan Rasmuksen vanhempaa tuotantoa! Uusin levy, Hide From The Sun, tuotti pahan pettymyksen, en pidä sen lauluista tippaakaan.
Lempikappaleitani? Kaikki, jotka olen kuullut, paitsi tuon uusimman levyn laulut. Chill, Bullet, Smash, Someone Else, In The Shadows, Peep, Sophia, Ice, Madness, Last Waltz, Someone Else, Small Town, City Of The Dead, Still Standing, The One I Love, First Day Of My Life, F-f-f-falling, Guilty, Ghostbusters.. Oi. ♥
Ja Lauri oli ihan ylihyvännäköinen silloin kun sillä oli ne vaaleat piikkihiukset ♥ Nykyisistä tummista hiuksista en oikein pidä.

Poissa tamina

• Vuotislainen
  • Tomaatti
The Rasmus
« Vastaus #73 : Helmikuu 17, 2006, 21:44:08 »
Enkö moo kirjottanut tänne? :o

Joka tapauksessa. Olen ihan ihan ihan ihastunut Rasmukseen. Olen minä aina tyksinyt, kun kappaleita on tullut radiosta, mutta varsinaisesti aloin fanittaa, kun uskallauduin lainaamaan yhdeltä ihmiseltä Dead Lettersiä, 2004 syksyllä (ja palautettua se tulikin sitten 2005- syksyllä. Onneksi nyt on oma sellianen), ja rakastuin. Joululahjaksi sain sitten Inton special editionin (enkä edes tajunnut,  että se on special edition, ennen kuin kaverini siitä huomautti tässä syksyllä). Syksyllä sain sitten Hide from the sunin, ja tässä viime viikolla hellofacollectionin. Ja nyt on jo Peep, Playboys ja Testerkin <3 Keikalla olen kerran ollut, 4.10 pakkiksella. Oih.

Minä, toisin kuin joku, rakastan Laurin ääntä. Se on niin mielenkiintoinen. Se erottuu. Lauri osaa myös laulaa ihan pirun hyvin. Rakastan myös melodioita, kappaleita ihan kokonaisuudessa ja sitä, kun ne ovat niin ihanan energisiä, tai sitten ihanan kauniita. The Rasmus on muutenkin niin ainutlaatuista. Enpä ole mihinkään samanlaiseen törmännyt.

Sitten, aika usein porukka valittaa, kun bändin tyyli on muuttunut. Mutta hei, ei 26- vuotiaana välttämättä halua käyttää samanlaisia vaatteita, kuin 16- vuotiaana. Eikä laulaa samoista asioista. Minäkin olen muuttunut kymmenessä vuodessa. Mikseivät sitten he? Ehkä kappaleissa on vähän jotain kaupallistakin, mutta pakko sitä menestystäkin on ajatella. Joka tapauksessa kaikissa kappaleissa on sitä ihanaa henkeä mukana, mikä saa aina piristymään. Ja kaikissa kappaleissa on pakko laulaa mukana!

Ja minä ainakin rakastan rakkauslaulua, koska se on niin ihana. Oikeasti. Ei sen mukana voi 4ngst4ta. Ja kyllähän se ihan nätti kappale voisi olla, jos se ihan tosissaan olisi tehty.

Tahtoisin vielä Peepin, Playboysin ja Hell of a testerin. Uskonpa, että niistä löytyy vielä paljon loistavia kappaleita, joihin tulen sekoamaan totaalisesti. (muaks, mwaha, nyt minulla on ne. Ja olen missannut PALJON ennen kuin kuulin, sillä noilla levyillä on niin upeita kipaleita, että)

Tähän loppuun on vielä ihan pakko valittaa The Rasmus- vastaisuudesta. On se niin ärsyttävää, kun kaverit aina tahalleen on tyylillä "jaa niin, sähän tykkäät siitä The Rasmuksesta" "oikeesti, tää on kamala kappale, mä kuolen!" "kuinka kukaan voi tykätä tollasesta?" jne jne jne. En minäkään hauku muiden lempibändejä, vaikka en niitä erityisesti fanittaisikaan! Muutenkin The Rasmusta  vihataan vaan ihan perjaatteen vuoksi. Kun ovat niin teiniangstibändi. Ja pyhpöh. Mikä Himistä tai Nightwishista tekee Tr00mman? Loistavia bändejä molemmat, mutta miksi niiden kuuntelioita ei kiusita? Myäh.

Ja, kun on noilla ulkomaalaisilla rasmusfoorumeilla pyörinyt, niin luoja, siellä ollaan pelottavan fanaattisia. Ja siellä alkaa kaivata takaisin vuotiksen ah-niin-siistiin-ja-sääntöpitoiseen maailmaan, missä ei välky viittäkymmentä animoitua hymiötä peräkkäin, viesteissä on asiaa, allekirjoituksissa ei ole valtavia kuvia tai kymmentä kilometreja tekstiä, teksti ei ole värillistä jne.
"Hehe, I wonder about that..."

Myrskytuuli

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #74 : Helmikuu 18, 2006, 18:58:45 »
Olen tainnut joskus pitää, mutta nykyään sitä ei voisi uskoa todeksi. Nykyään koko bändi saa olon tuntumaan erittäin huonovointiselta. Mutta ei siltä bändiltä pääse pakoon, pikkusisko soittaa sitä koko ajan seinän takana.*irvistelee* Ja levyjen sanoitukset on vähän kaukaa haettuja, sori vaan. Lauluja kuuluu radiosta tylsistymiseen asti, nykyään ne saavat minut sammuttamaan radion tai kuuntelemaan jotain muuta, ennen olisin kestänyt. Uusin levy... yök. Kun sisko pakotti kuuntelemaan sen, olin aivan hukassa. Mitä ihmettä?? Huonoin levy ylivoimaisesti. Ja Lauri on niin inhottava tyyppi ettei kukaan. Mikä ihme hän kuvittelee olevansa? Muutkin pojat ottaa päähän, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin Lauri. Nyt jotkut Rasmusfanit saa raivarin('miten se kehtaa puhua tuollaista potaskaa?!?!?!'), mutta tuo on minun mielipiteeni, eikä minun mielipiteistäni kannata välittää. Tietysti.