Kirjoittaja Aihe: The Rasmus  (Luettu 19326 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Keara

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #25 : Kesäkuu 30, 2003, 17:36:34 »
Kaksi vuotta sitten kesällä olin aivan älytön The Rasmus fani. Soitin musiikkia kokoajan, tapetoin seinäni rasmuksen julisteilla ja olin muutenkin oikea pikkutyttö fani. Sitten se jotenkin hiipui ja muut bändit kurvasivat rasmuksen edelle.

Kyllä minä pidän heidän musiikistaan edelleenkin(levyt olen kadottanut^^). The Rasmuksen paras kappale on aina minun mielestäni ollut Heartbreaker, ja on edelleenkin. Kyllä nuo uusimmatkin kappaleet ovat hyviä mutta kovin erilaisia. Niissä on nykyään enemmän sellaista agressiota.

Rakkauslaulu saa kyllä minutkin aina repeämään, se on aivan huippu:)

Poissa Red Lily

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
The Rasmus
« Vastaus #26 : Huhtikuu 26, 2004, 19:45:21 »
Tänne ei olekaan kommentoitu sitten viime kesän näemmä...

Täällä ilmoittautuu nyt suuuuri The Rasmus -fani. Ollut Heartbreakerista ja Intosta lähtien. Nyt mulla on kaikki levyt ja... niin no, no niin, olen fani. Musta on hienoa että ne pitää oman tyylinsä, vaikka ne onkin muuttunu ensimmäisestä levystä aika... no, radikaalisti.

Ja nyt ajattelin että mitäs mieltä muut arvon vuotislaiset ovat siitä, että Rasmus menestyy hyvin maailmalla? Mm. Englannin singlelistan kolmas sija, ja albumilistan 10. sija. Mä ainakin olen kauhean ylpeä niistä, ne on tehneet suomalaista musiikkihistoriaa ja vienyt Suomea maailmankartalle.

Laputius

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #27 : Huhtikuu 27, 2004, 18:41:37 »
Oon The Rasmuksen fani ja levyhyllystä löytyy Peep, HellOfACollection, Into, Heartbreaker/Days ja Dead Letters. Hyvä bändi tää on ja musakin muuttuu ihan hyvään suuntaan. Oon ollut yhdellä keikallakin 2-3 vuotta sitten Days-biisin ilmestymisen jälkeen. Lempibiisini on One&Only.

Red lily, oon myöskin ylpeä The Rasmuksen menestyksestä ulkomailla, mutta siitä olen aika varma, että kovin moni britti tai joku muu eurooppalainen ei tiedä, että The Rasmus on Suomesta.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
The Rasmus
« Vastaus #28 : Huhtikuu 27, 2004, 19:32:43 »
Tunnustan omistavani kaksi levyä ja fanittavani heitä kovastikin.

Minä en ikinä osaa perustella kunnolla, mutta taidan pitää tästä kyseisestä bändistä, koska:
1. He ovat suomalaisia.
2. He laulavat englanniksi.
3. Heidän musiikkiaan on pakko kuunnella, kun on vihainen.
4. Jos kuuntelee heidän musiikkiaan, kun on vihainen rupeaa itkemään.
5. Laurilla on ihana ääni.
6. Biisit ovat ylihienoja.

Niin. Siinä se varmaan noin suurin piirtein oli. Parhaita biisejä ovat Time to burn, Funeral song, Guilty ja Heartbraker. Ne ovat niitä jotka iskevät tällä hetkellä.

*muoks*

Ihan pakko kysyä kattoko kukaan top40 ohjelman, kun ne haastatteli jotain ulkomaalaista (kai usalaista) The Rasmus-fania? Se oli aivan mielettömän hauskaa, kun se fani yritti ääntää Laurin sukunimeä (Ylönen):)
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Red Lily

• Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #29 : Huhtikuu 27, 2004, 20:37:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Laputius"

Red lily, oon myöskin ylpeä The Rasmuksen menestyksestä ulkomailla, mutta siitä olen ihan varma, että kovin moni britti tai joku muu eurooppalainen ei tiedä, että The Rasmus on Suomesta.

Rohkenen olla eri mieltä tosta, tietääkö ihmiset että Rasmus on Suomesta. Kai sitä on aika paljon mainostettu että Suomesta tullaan, ja ainakin fanit tietävät.

Ja Liberty, olen samaa mieltä sun kanssa siitä että biisit on ylihienoja ja Laurin ääni on ihana. Voisin minäkin noita suosikkikappaleita mainita:
Not Like the Other Girls on aivan ihana, ihunat sanat ja melodia...
Carousel, joka on Playboys -albumilla, on kanssa hauska ja kertoo aika kivan tarinan.
Time to Burn on vaan ihana, sen sanat on kyllä aika angstiset mutta ei se mitään.
Ja sitten on vielä yksi suurista suosikeista, Last Waltz. Se on niin ihanan mahtipontinen ja majesteettinen.

Poissa Koenoe

• Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #30 : Huhtikuu 28, 2004, 19:07:29 »
Noh. Saitte minut vahtamaan Metallican Rasmukseen, ilkeät ihmiset ;).

Luin tätä topikkia ja oli aivan pakko laittaa Dead Letters soimaan... Joo, eli Rasmuksesta tykkäilen, mahtava livenä, ja ovat soittaneet jo vaikka kuinka kauan, joten ovat oikeasti hyviä. Varsinkin tällä uudella Dead Letters -albumilla soittotaito kuuluu. Biisitkin ovat hyvin sanoitettuja ja sävellettyjä (vaikkakin uskollisena Fitz/Narri-shipperinä luenkin jokaiseen biisiin hieman liikaa ;)).

Lempi top 5:
1. Days. Kesäbiisi, harmi etten ostanut sinkkua... nyt joudun tyytymään omaan hoilaamiseeni kunnes saan serkultani kopioitua...
2. Life 705. Iihana. Lukevana ihmisenä kuulin biisin sanat alunperin "You will bury the authors of this day" ja olen siitä asti laulusta pitänyt.
3. Still Standing. Jos Days on kesäbiisini, on Still Standing revontulien loiste Suomen talvessa tai kuumaa kaakaota mukissa. Ihastuttava laulu. Alkaa muuten ihan kohta *laulaa In the shadowsin viimeisiä sointuja* "I've been waitiiiiiing..." Okei, nyt: "I wish you were here tonight with me..."
4. Not like the other girls. Tottahan minun on slovareista tykättävä.
5. Jaetulla sijalla Smash ja Last Walz. Molemmat ovat kauniita lauluja hyvillä sanoituksilla. en nosaa päättää näiden välillä.

Könö kiittää kärsivällisyydestänne ihkutukseni kanssa.
I am the evidence
The Fool -> Koenoe

Poissa Mirame

• Vuotislainen
    • http://miramii.livejournal.com
The Rasmus
« Vastaus #31 : Huhtikuu 29, 2004, 17:26:35 »
Rasmus!! Jee!! Mitä minä voisin sanoa?
Rasmus on ihan hirrrmu hyvä. Minulla ei ole kun Hell Of A Collectoin, Into ja Dead Letters + muutama single. Mutta pitääpi osteskella lisää. :)
Onko kukaan tulossa Ankka tai Ruisrockkin?
Lainaus
11.07 FINLAND Turku - Ruisrock
01.08 FINLAND Vantaa - Ankkarock

Minä ajattelin mennnä niistä toiseen. Tai molempiin jos vain mahdollista. :)

Minunkin varmaan pitä yrittää päättä lempibiisejä, vaikka se on vaikeaa.
Playboys Siinä on hauskat sanat ja se on hilpeä biisi.
Liquid Mitä tästä voi sanoa? Ihana. Laurin ääni kuulostaa niin suloiselta. Sanat on hyvät. Ja melodia (?) on ihana. Jää päähän.
Bullet Kuulin ekaa kertaa livenä. Mahtava. Tämäkin jää päähän. tekee mieli pomppia kun kuuntelee, vaikka yleensä kun kuuntelee Rasmusta, niin tekee mieli ruveta hyppimään. x)
Days Sanat ja kokonaisuus. Se on niin hyvä. Kaertosäe on mahtava. kesäbiisi jota voi kuunnella talvellakin.
In my life Mahtava.
Time to burn Valtisin tämänkin. Tosi hyvä. Taas tekee mieli hyppiä. *hyppii*
muitakin hyviä on paljon, mutta niitä ei voi tähän listata ja aina parhaat biisit vaihtelevat minulla ihan hirveästi.
ava by iita

Poissa Red Lily

• Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #32 : Huhtikuu 29, 2004, 23:08:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Liberty"

Ihan pakko kysyä kattoko kukaan top40 ohjelman, kun ne haastatteli jotain ulkomaalaista (kai usalaista) The Rasmus-fania? Se oli aivan mielettömän hauskaa, kun se fani yritti ääntää Laurin sukunimeä (Ylönen):)

Juuz, minä katsoin (tietty) ja mä tiedän sen tyypin, se on mun kanssa samassa forumissa (joka tosin nyt on KIINNI huomiseen asti) Se on Lontoosta.

Ja Mirame, mä koitan päästä Ankkarockiin. En vaan tiedä kenen kanssa menisin, ilmoitella saa jos joku muu suunnittelee menevänsä.

Olivat muuten tänään taas uutisissa nuo Rasmut. Lontoon keikan tunnelmia näyttivät.

Onko kukaan sattunut käymään Rasmuksen kotisivuilla? Ruis ja Ankka näyttävät olevan ainoat keikat Suomessa ainakin syyskuun loppuun. Toivottavasti eivät kokonaan unohda meitä suomalaisia faneja.

Galleon

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #33 : Kesäkuu 02, 2004, 20:44:35 »
The Rasmus on aivan loistava yhtye! Omistan itse Inton ja Dead Lettersin, sekä Hell of a Collectionin, jonka ostin tänään (vähän myöhään...se oli tarjouksessa), ja Days on yhdellä toisella levyllä.
Lempibiisejäni on ainakin Time to burn (maailman ihanimpia kertosäkeitä), Heartbreaker, Last waltz, In the shadows ja Liquid. Kaikki Rasmuksen kappaleet ovat kyllä hyviä.

Guilty

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #34 : Kesäkuu 04, 2004, 23:27:44 »
Mä oon niin suuri fani että suurempaa ei oo. xD Oon ollu fani jo 3 vuotta. Eka biisi jonka kuulin rasmuksen tienoilta oli every day. Olin silleen "no en mä nyt oikeen tiiä tästä.. " sitt kerran kesällä lähti falling soimaan, ja olin silleen aika hyvä, sitten chill, olin ihan VAU!

Nykyään ei oo tuo fanitus yhtään laantunu. Nousuu pikemminki. Ja Nykyään dikkaan enemmän tummasta musiikista, eli sellaisesta mutä DL:ällä on. :D Siinä oli mun rasmus fanituksen etemeninen.

Omistan kaikki cd:t , ja seinät on täynnä julisteita. Totta maar.
Lauri on aivan ihana. Ja omaa maailman ihanimman äänen. <3 ja ulkonäön. ;)

Saya

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #35 : Kesäkuu 07, 2004, 23:45:31 »
En ole mikään jättifani, mutta kyllähän sitä Rasmusta tulee kuunneltua sen verran mitä nyt koneella tätä musaa on.. Parhaana kappaleena pidän If You Everiä, joka on jopa kännykässä soittoäänenä. o.o

Close my eyes
Lay down to sleep away
There's no return
It's my mistake
There's no use in crying
It's time to learn

If you ever need someone
Sorry bout the things I've done
My life goes in reverse
If you ever change your mind
When the rainy days are gone
And the balance returns

All alone
This time I walk away
It feels so cold
But I know it's something I deserve
I deserve to be misled
Breaking up the family
I know it's my fault
It feels so cold
But I know it's something I deserve
I deserve to be dead

If you ever need someone
My life goes in reverse
And the balance returns

Sorry about the things I've done (sorry about the things I've done)
Same thing what happened before
Waiting for the storm, my face against the wall
Hoping that you could forgive me
You could forgive me
You could forgive me
Forgive me

If you ever need someone
My life goes in reverse
And the balance returns

Rupesin myös pitämään Funeral Songista kun sain niistä sanoista selvää. Jos joku nyt ei tiennyt, niin sehän kertoo Laurin pitkästä, päättyneestä suhteesta.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
The Rasmus
« Vastaus #36 : Kesäkuu 10, 2004, 09:36:50 »
Kummaa, miten täällä on niin monta, jotka ovat ensin fanittaneet bändiä ja sitten on tullut yhtäkkinen inho-reaktio.

No, minulle kävi aivan samalla tavalla. ^^;; Seiska -ja kasiluokan välisenä kesänä kuuntelin pelkkää Into-levyä. En mitään muuta (joskus NRJ:tä, koska siellä soitettiin myös Rasmusta). Joka päivä. Ainakin neljä kertaa. -___- Lauri oli niiiin ihana ja sillä oli niiin ihana ääni ja biisit olivat niiin hyviä että. Innostukseni jatkui kai syksymmälle, kunnes tuli stoppi. Kertakaikkiaan vain sain tarpeekseni. Laurilla oli ihan huono ääni ja biisit olivat kulutettuja ja kliseisiä. Ja sitten löysin Apulannan, onneksi. :D

Olen kuullut muutamia Rasmuksen vanhoja biisejä (ajalta jolloin bändin nimessä ei vielä esiintynyt The -etuliitettä), ja ne ovat tosi letkeitä ja funkahtavia. Esimerkiksi Playboys on mahtava. Myh, olisivat vain pitäytyneet siinä...

Nykyään jos radiosta tulee Rasmusta, en vaihda kanavaa. On se ihan kuunneltava bändi. Mutta en minä niitä vapaaehtoisesti/tarkoituksella kuuntele enää. Ja Into-levyn myin kaverilleni aikapäiviä sitten. :B
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

shine

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #37 : Kesäkuu 12, 2004, 20:33:22 »
*nostaa käden korkealle ilmaan* Täällä on myös yksi Rasmus fani!  
Mä oon ollu fani nyt *laskee* jotain 3 vuotta, eli siitä asti kun Into ilmesty. Mä kyllä joskus pienempämä kuuntelin mun kaverin kanssa Rakkauslaulua, mut sillo oltii kyl niin pieniä ettei tajuttu hyvän musan päälle yhtikäs mitään. :)  

Mut sit tosiaan kesällä ku tuli tää Falling ni heti siihen kovasti tykästyin. Mun yks kaveri Miika toi sit mulle oman Intonsa lainaksi ja sit kuuntelin sitä varmaan 24 tuntia putkeen. Noh, sitten piti ostaa oma Into ja siitä se sitten lähti.  Tuo Miika muuten inhoaa nykyään Rasmusta ja aina valittaa mulle siitä ku ite sitä tykkään kuunnella. Oma on vikansa, mitäpäs toi Inton mulle lainaksi. ;)

Nyt sitte mun seiniä peittää monta, monta, monta julistetta. (ei niitä jaksa laskea)  Sitte on noita kuvia tullu keräiltyä niin koneelle kuin isoon laatikkoon.   Levyt mulla on kaikki ja sit sinkut on kaikki siitä eteenpäin mitä Intosta on julkastu. Ai nii, onhan mul "lainas" bestiksen Ice single. Se ei ite oo rasmus fani mut sen siskot on joskus ollu ja se on vaa lojunnu kaapin perällä. minä sitten sain sen lainaksi ja nyt se on varmaan ollu mulla jo vuoden. :)

Keikoilla olen käynyt huikeat 2 kertaa. Kummatkin oli täällä kotkassa ja k-18 keikkoja. Mut pääsin silti sisälle ja vieläpä eturiviin asti. Oli niin kivaa ku sai yksin hillua siinä ja kaikki muut oli vähän silleen vaisumpia siinä vieressä. (vanhukset ei jaksa hyppiä.)   Sain sitten In My Lifen kanteeni kaikilta nimmarit.    

Ja vielä pitää mainita loppuun et olenpa minä kaukaista sukua Rasmuksen eerolle!  Eero on mun mummin veljen vaimon veljen vaimon serkun poika!!!!   Kyllä, me olemme kuin sisko ja veli.   X)

Naa

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #38 : Kesäkuu 12, 2004, 22:31:17 »
Ensimmäinen muistikuvani kyseisestä bändistä on, kun joskus ala-asteella ollessani näin kaupan levyhyllyssä yhtyeen levyn, jonka kannessa oli nukke. Ja Rasmus-nimestä minulle tuli mieleen Rasmus-nalle :D Monta vuotta vierähti ja seuraavan kerran kiinnostuin bändistä, kun Into ilmestyi ja radiot soittivat F-f-f-fallingia. Ostin jopa kyseisen kappaleen singlen. Sisko osti myöhemmin sen kokoelmalevyn (jonka nimeä en uskalla kirjoittaa :)) ja viime syksynä myös Dead Lettersin. Mukavaa kuunneltavaa, varsinkin viimeksi mainittu.  

Lainaus
Arr. Minua ärsyttää tällainen "Se Rakkauslaulu on niinq paras laulu ever!"-hypetys joka on oikeasti pelkkä muoti-ilmiö ja tuskin kukaan voi väittää sitä edes hyväksi.

Minä väitän. Tai siis, eihän sitä kappaletta tietenkään tosissaan ole voitu tehdä, mutta siinä se juuri onkin. Enkä todellakaan pidä siitä vain sen takia, koska muutkin tykkäävät. Oikeastaan oli yllätys, että näinkin moni on koukussa.

Lainaus
Ja nyt ajattelin että mitäs mieltä muut arvon vuotislaiset ovat siitä, että Rasmus menestyy hyvin maailmalla?

Aivan ensiksi täytyy sanoa, että minusta oli hieman hölmöä laittaa bändin nimen alkuun the-artikkeli. "Voi kun me ollaan nyt niin kansainvälisiä!!1" Juu. Suomalaisen yhtyeen menestystä ulkomailla on mukava seurata, saavatpahan vietyä maatamme ainakin hitusen maailmankartalle. En kuitenkaan hyppinyt riemusta, kun uutisissa näytettiin The Rasmuksen keikkaa Britanniassa ja siellä teinigootit ihkuttivat peukalo ja pikkusormi ilmassa. Se vain oli niin.. muoti-ilmiö :p

Minä kyllä pidän The Rasmuksen musiikista - uudemmasta lähinnä - mutta       tuntuu, kuin bändiä ei otettaisi vakavasti, vaan vain uutena teinien ihkutuskohteena. On kai se sitäkin, mutta itse näen yhtyeessä muutakin kuin vain poikien ulkonäön. En kylläkään omista yhtään albumia, enkä siis kuuntele The Rasmusta 24/7.

Poissa Koenoe

• Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #39 : Kesäkuu 14, 2004, 17:57:15 »
Jep, minäkin tykkäsin Rasmuksen nimestä enemmän pelkkänä Rasmuksena, mutta tottahan sinä tiesit, että se vaihdettiin Intolle, koska se julkaistiin myös Ruotsissa, ja siellä oli jo eräs muistaakseni DJ Rasmus, eikä kukaan tietystikään halunnut mitään probleemoja hänen kanssaan. Onhan se mukavaa, että teinigootitkin tykkää Rasmuksesta...

Nyt soi: hups, alkoi Lampusta Lanttu *vaihtaa biisiä, kunhan on ensin hoilaillut hieman Raffe Leppäsen tahtiin "Etkö, etkö näääääääääää"*

Eli siis nyt soi: Still Standing. Olenkos minä jo ihkuttanut tätä biisiä? En, koska en ole ihkuttavaa tyyppiä, mutta anyhoo, loistava kappale. En tiedä miksi. Jotenkin vain minun musiikkiani (sanoo tyttö, joka kuuntelee myös Metallicaa, funkkia ja gangsta jou jou hoppia...).
I am the evidence
The Fool -> Koenoe

Aikon

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #40 : Heinäkuu 02, 2004, 23:47:18 »
Ihan ok, mutten fanita.
En ole kuullut kuin muutama kappaletta.
Ensimmäiseltä levyltä olen kuullut kaikki, mutta yksi kappale on In the shadows.  Se on niin hyvä kappale, että piti tilata se soittoääneksikin. ;)

Laurilla on mukava ääni, ja kappleet on "omalaatuisia".
Mutta joissain on se ulvonta ja minä en oikein tykkää ulvomis-kappaleista. Se on miinusta.

On minulla The Rasmuksen julistkin seinällä, mutta en tajua mitä se siellä tekee.. :lol:
Ehkä vain peittämässä tyhjää tilaa.

Uudelta levyltä en ole kuullut varmaan yhtään kappaletta, (eihän sitä tiedä jos radiosta on sattunut kuulemaan) mutta uskon että kappaleet on hyviä. Useimmat on ollut, mutta jokin vain ei iske... (Miksi minä aina hoen tuota)

Amnada

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #41 : Heinäkuu 03, 2004, 01:14:25 »
Taisinpa olla 10 v. kun siskoni johdatuksella Rasmuksesta (huom. ilman 'The' -liitettä) tuli silloinen lempibändini.  "Ice" on itselleni siksi legendaarinen laulu, että sitä kuuntelin tuolloin paljon.
Entisaikojen Rasmus oli niin täynnä riemua, että nykyäänkin on ihana kuunnella joskus vanhoja lauluja.

Kun Rasmuksesta tuli The Rasmus, alkoi musiikki omasat mielestäni liukua tasaisesti alaspäin. Se riemukas funk-meno katosi ja tilalle alkoi tulla tämänhetkinen poprock-tyyli.  Nykyään kiinnostukseni on täysin kadonnut.

Välillä tämä surettaa minua. Rasmus oli osa murrosikääni. Nykyään The Rasmus on korvissani tylsää. Välillä on vaikea muistaa, että kyse on oikeastaan samasta bändistä.

Sääli. (vaikka "Swimming With The Kids" viimeiseltä oikealta Rasmus-levyltä onkin soinut itselläni tämän kesän kesäbiisinä)

Poissa Rhiannon

• Kiltalainen
  • Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #42 : Heinäkuu 27, 2004, 13:09:08 »
(The) Rasmus on minulle todella rakas bändi, se kun on ollut osa elämää niin pitkän aikaa. Taisi olla vuonna 1996 tai jotain, kun se kolahti ensimmäisen kerran. Silloin todella monet olivat Rasmusfaneja. Se oli hauskaa aikaa! Minun piti viedä kavereita kotikulmilleni katsomaan bändijäsenien koteja. Nauroin siinä vähän itsekseni, mutta hauskaa se oli.

Minun on vaikea valita parasta levyä. Olen toisaalta sitä mieltä, että ne ensimmäiset levyt ovat parhaita, eli Peep, Playsboys, Hellofatester. Niissä on tosi kivoja juttuja, saksofoneja, kivoja sanoja, sellaista hellurei-meininkiä, rellestämistä, huumoria, rentoutta. Nämä uudet albumit, eli Into ja Dead Letters, ovat jotenkin tummempisävyisiä. Musiikista on tullut melodisempaa ja rankempaa, mutta sanoitukset ovat kyllä jossakin määrin kärsineet inflaation. Kaipaan vähän sitä pöhkömpää tyyliä. Toisaalta taas Laurin ääni on parantunut, ja hänen englantinsakin on paljon, paljon parempi.

Kaksi asiaa ärsyttää kuitenkin tosi paljon: ensinnäkin nimi ja toiseksi Ruotsi. Eli siis nimen vaihtuminen THE Rasmukseksi on mielestäni aika typerä, se on vaikea sanoa ja on aivan turha. Ja mistä syystä se vaihdettiin? Koska Ruotsissa oli joku DJ, jonka nimi oli Rasmus! Toiseksi siis ärsyttää se, että bändin pitää mennä Ruotsiin levyttämään ja saamaan apua, että päästäisiin Euroopan listoille. Miksei se onnistu Suomesta käsin? Ruotsalaisilla tuntuu olevan ihme kyky tehdä maailmanmusiikkia...pelkään, että Rasmus lähtee ulkomaille ja unohtaa meidät :).

Lempibiisejä on monen monta...Myself, Fool, Life 705, Small, Ice, Well well, Jailer....Everyday, City of the dead...ah, ihania. Uudemmilta albumeilta ehkä sitten One and only (Suutarila mielessäin) ja Still standing sekä Time to burn.

Jos ette ole nähneet Rasmusta livenä - menkää katsomaan. Itse olen nähnyt heidät vähän siellä ja täällä, esim. Nosturissa ja Tavastialla. Nyt on sitten vuorossa Ankkarock! Kannattaa tosiaan käydä katsomassa. Rasmus on lavalla oikea energiapakkaus.
Sirius Black; in a sack; I would like to pack; and thus take him back.

Poissa Mirame

• Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #43 : Heinäkuu 27, 2004, 14:05:01 »
Rhiannon: Ette kai te kuitenkaan ihan niiden pihaan tai rappukäytävään tungennu? o_O Ei olis varmaa kivaa. Mutta varmaan sitä pienenä tekee kaikkee tyhmää.

Minä olen kirjoittanut tänne jo aikasemminkin. Mutta tuo edellinen viesti on vähän ehh... ^^

Täälä on ollut aika paljon puhetta siitä The-etuliitteestä. Minusta se on ihan okei. Mutta en minä oikeastaan koskaan puhu The Rasmuksesta vaan Rasmuksesta.
Ja sitten positiivista the-liitteestä: Rasmuksen saa helposti lyhennettyä TR.
Mutta se oli se ruotsalainen DJ ja asialle ei voi enään mitään. Näin on katsottu parhaaksi.

Minä pidän vanhasta Rasmuksesta, liekkilogopopista ja kukkalogorockista. ^^
Aina joskus tuntuu siltä että pitää saada kuunnella vähän vanhempaa Rasmusta tai uudempaa Rasmusta. Mutta minulle ne molemmat ovat aivan yhtä Rasmus.
Ketään ei kyllä varmaan kiinnosta minun jorinani, joten sallinette minun häippästä. ^^
ava by iita

Poissa Rhiannon

• Kiltalainen
  • Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #44 : Heinäkuu 27, 2004, 14:39:05 »
Mirame: Ei mitään hätää *virn*, ei me tosiaankaan mihinkään rappuihin ängetty! Käveltiin vain ihan muina miehinä omakoti/kerros/rivitalon ohi. En ollut siinä vaiheessa vielä niin perehtynyt Rasmukseen, joten en oikein älynnyt, mikä siinä oli niin jännittävää. Sitten, kun olin "perehtynyt", se olikin TOSI jännää, kun Lauri tuli samalla bussilla kotiin :)!

Jep, pienenähän tulee tehtyä kaikenlaista typerää, mutta huolet pois, ei me mitään kotirauhaa sentään rikottu...

Poissa Red Lily

• Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #45 : Heinäkuu 27, 2004, 21:26:00 »
Ihan pakko oli tulla nyt kysymään, että minkälaisia kokemuksia otuksilla on The Rasmuksesta livenä? Itse olen menossa katsomaan Rasmusta ensi sunnuntaina Ankkarockiin, odotan jo innolla, näen Rasmuksen ensimmäistä kertaa livenä. *malttamatonta tärinää*  Televisiosta olen nähnyt keikkataltiointeja mutta se ei ole sama asia, eihän ^^ Rasmusta on aina kehuttu energiseksi lavabändiksi, mutta olenko ainoa, joka on huomannut menon hiljalleen rauhoittuneen? Toki DL:n kappaleet ovat rauhallisempia kuin Inton ja muun vanhemman tuotannon, mikä lienee osasyy lavalla pomppimisen ja riehumisen vähentymiseen.

Tuosta tyylin muuttumisesta: Peepin ja Dead Lettersin tyyleissä on kieltämättä melkoisen suuri ero, mutta minusta se on positiivista. Kokeilevat erilaisia juttuja ja kehittyvät samalla muusikkoina. Jokainen levy on erilainen, ja siksi Rasmuksen tuotannosta löytyy musiikkia vähän joka mielialaan. Ainakin minä löydän ^^;

Minulla oli vielä jotain muutakin, muoksii tai jotain jos muistuu mieleen ^^;

Poissa Mirame

• Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #46 : Heinäkuu 28, 2004, 10:23:43 »
*itkee* Minä en pääse Ankkarockkiin. :( Mutta Ruisrockissa kyllä olin. x) Aaah... ihanaa oli. *leijailee* Mutta neuvon vain, minä en kerennyt paljon seurata lavan tapahtumia kun pompin ja huidoin niin kovasti, joten kanataa vahän hiljentää vauhtia. :) Meinasin pyörtyä. o.o
Sitten minä en mainitse mitään kahdesta idiootista pojasta jotka oli meijän edessä asenteella "Mikä on nyt näin hienoo?" "Hullu toi tyyppi meijän takana." samalla ne myös terrorisoi mun ottamia kuvia tunkemalla kätensä aina kameran eteen. *savua leijailee korvista*
Enkä mainitse Rasmuksen "tosifania" joka oli ainoa ihminen joka oli tullut kuuntelemaan musiikkia eikä katsomaan Lauria, kuten me teinit olimme tulleet. Hmph...
Mutta mahtavia olivat. Alottivat Rakkauslaululla. <3 "Jee!!" Soittivat myös muutakin vähän vanhempaakin Well well wellin ja muita juttuja Intolta.
Kyllä se Lauri ihan loikki ympäri lavaa. Eiih, ei Rasmus ole rauhoittunut, oikeastaan en halua uskoa niin. ^^
Tahdon nähdä uudestaan. Heti! Makso mitä makso. Ikävä. x)
ava by iita

Poissa Rhiannon

• Kiltalainen
  • Vuotislainen
The Rasmus
« Vastaus #47 : Heinäkuu 29, 2004, 10:01:17 »
Red Lily: Sinulla on edessäsi hieno kokemus, sen voin luvata! Rasmus on lavalla todellinen energiapakkaus. Onhan se totta, että uudemmat biisit ovat "rauhallisempia", mutta meno on hurjaa. Ennen Lauri aina pomppi kuin mikäkin pomppupallo, nyt ei ehkä enää niin paljon :). Muistaakseni pojilla oli joskus ammoisina aikoina myös aika hassuja vaatteita keikoilla, varsinkin Eerolla (olisiko joskus ollut jopa hoitsun puku). Eli vaikka sunnuntaina sataisikin, keikka varmaan lämmittää mieltä. Viime vuonna lavalta ruiskutettiin meidän päälle kylmää vettä, se oli ihanaa, koska oli niin uskomattoman kuuma.

Olen samaa mieltä siitä, että nyt Rasmuksen tuotannosta löytyy jotain kaikille. Musiikista on ehdottomasti tullut kansainvälisempää ja kypsempää. Kuuntelin eilen Intoa ja Dead Lettersiä, tänään taas Playboysia. On niissä aikamoinen ero, mutta ainakin Rasmus on kehittynyt. Ja oikein hyvään suuntanhan bändi on menossa. Ehkä sitä rosoista soundia piti pehmentää, että päästäisiin muillekin markkinoille. Toivon kuitenkin, ettei Lauri aivan lopeta sitä pomppimistaan lavalla.

Nähdään Ankkarockissa (jossa Rasmuksen lisäksi on todella mielenkiintoinen The Darkness...öh)! Btw, Ankkarock on nykyään niin mielettömän kallis, ettei mitään rajaa. Muistaako joku ne ajat, jolloin Ankkarock oli ilmainen? Silloinkin Rasmus siellä esiintyi, eikä ollut niin tunnettu. Yhtäkkiä bändi esiintyykin päälavalla ja pyytää keikastaan varmaan triplasti enemmän kuin seitsemän vuotta sitten.

*mummoäänellä* Voi niitä aikoja!

Victoria

• Ankeuttaja
The Rasmus
« Vastaus #48 : Syyskuu 14, 2004, 21:53:43 »
Rasmus on ihan hyvä ja joskus ammoisina aikoina fanitin rasmusta. Seinät oli tapetoitu Rasmuksen ja, yllätys,yllätys, Laurin kuvilla. Mulla kylläkin on vaan kolme levyä Into, kokoelma levy (jonka nimeä en osaa kirjottaa enkä jaksa mennä katsomaan levyn kannesta) ja Playboys. Playboyssin kannet on tallella, mutta levy kateissa.Nyyh.

Kaikkein parhaimpia Rasmuksen biisejä ovat varmaankin... Last watz, Life705, Wicked Moments ja Rakkauslaulu. Ja oon mä Rasmuksen nähny Llivenäkin Karkkilan Sunset Beach Partyssa (pitää mainostaa kotikaupunkia ja sen suurta kesä tapahtumaa) vuonna 2002.

Eikö Rasmus ole ollu vuonna 1996 jo suosittu? Mä oon sillon kuullu ekan kerran rasmusta ja ollu sillon, kylläpäs aika rientää, neljä vuotta! Mä oon niinku pitäny Rasmuksen musasta jo sillon... Huh huh... Eka biisi minkä kuulin on muistaakseni Playboys.

Muoks: Tuo Rasmuksen eka biisi, jonka kuulin on Playboys, mutta en olekaan ihan varma oliko vuosi 1996 vai 1997 eli  olin neljä tai viisi vuotta... Eli oon ollu "fani" jo *laskee* aika kauan!

Poissa Giisa

• Lucifer's angel
  • Vuotislainen
  • I've seen angels fall from blinding heights
  • Tupa: Luihuinen
The Rasmus
« Vastaus #49 : Maaliskuu 18, 2005, 18:37:18 »
Tasapuolisuuden nimissä vielä tämäkin viesti uusiksi...

Pidän, pidän, pidän The Rasmuksesta. Ja Laurista. Omistan Dead Letters levyn, jonka tosin ostin vasta aivan vähän aikaa sitten. Joo, tiedän, olen vähän myöhännäisherännäinen. Dead Letters on loistava levy. Siinä ei ole yhtään ainoaa huonoa biisiä. Suosikkejani ovat Time to burn, Still Standing, In my life, In the Shadows, Funeral Song... and so on. =)

Vanhemmasta tuotannosta pidän Last Waltzista, Heartbreakerista ja monesta muusta.

Funeral Songin musavideon näin vasta pari päivää sitten ja olin ihan myyty. Aivan ihana video. Olen kelaillut sitä edes takasin kyllästymiseen asti...

Kovasti haluaisin Rasmuksenkin liven nähdä ja piru vieköön, aion nähdäkin!
Älä luota sydämeesi - se haluaa vertasi.