Kirjoittaja Aihe: Red Hot Chili Peppers  (Luettu 5935 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa innna

• vuotislapsi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • kun olet kohdallani viulut soittavat taustalla
  • Tupa: Korpinkynsi
Red Hot Chili Peppers
« : Toukokuu 16, 2004, 19:53:54 »
np. Red Hot Chili Peppers - Road Trippin'

--
Rakastan Red Hot Chili Peppersiä. Musiikki on aivan uskomatonta. Anthony Kiedis on upea sanoittaja ja laulaja. Flea on käsittämätön bassossa. John Frusciante soittaa loistavasti kitaraa. Chad Smith sopii loistavasti Pippurien rumpuihin.

En muista tarkalleen, joskus lähes vuosi sitten, aloin kuunnella RHCP:tä sillä tavalla kunnolla. Olin kuullut tietysti Californicationia ja By the Waytä radiosta kun ne silloin tulivat kyseisten levyjen ilmestyessä.
Sain isosiskoni poikakaverilta lainaksi By the Wayn ja Blood Sugar Sex Magikin, jotka sitten ahkerasti soivatkin levysoittimessa.
Jotenkin käsittämättömällä tavalla tuo funk-rock -bändi on noussut aivan ykköseksi minun mielessäni.

En jaksa alkaa heiltä nyt tähän viestiin mitään bioa kirjoittamaan (pitää lähteä kauppaan). Voin tietysti muokata tähän sen sitten joskus.

Listataan nyt perinteisesti vielä vähän lempikappaleita. Eivät ole järjestyksessä.
Californication, This is the place, Dosed, Road Trippin', Under the bridge, Give it away, Venice queen, Don't forget me, Scar tissue, Otherside, Can't stop ja By the way nyt ainakin on mielessä.

--
np. Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge

-
Isketään tähän vielä vähän Road Trippin'in lyriikoita.

Road trippin' with my two favorite allies
Fully loaded we got snacks and supplies
It's time to leave this town, it's time to steal away
Let's go get lost anywhere in the U.S.A.
Let's go get lost, let's go get lost...

Blue you sit so pretty west of the one
Sparkle light with yellow icing just a mirror for the sun
Just a mirror for the sun
These smiling eyes are just a mirror for...

So much as come before those battles lost and won
This life is shining more forever in the sun
Now let us check our heads and let us check the surf
Staying high and dry's more trouble than it's worth in the sun

These Smiling eyes are just a mirror for...

In Big Sur we take some time to linger on
We three hunky dory's got our snakefinger on
Now let us drink the stars, it's time to steal away
Let's go get lost right here in the U.S.A.
Let's go get lost, let's go get lost...

Blue you sit so pretty west of the one
Sparkle light with yellow icing just a mirror for the sun

Your smiling eyes are just a mirror for...

"Somewhere, something incredible is waiting to be known." - Carl Sagan

Naa

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #1 : Toukokuu 16, 2004, 22:04:28 »
Minäkin olen aika tuore RHCP:n fanittaja - rupesin kuuntelemaan ko. bändiä vasta pari vuotta sitten. Omistan vain kaksi tuoreinta levyä, By The Way:n ja Greatest Hits:n, mutta eipä se menoa haittaa. Sitä paitsi, enhän minä voisi aito alkuperäinen fani ollakaan, kun en kerta ollut vielä syntynytkään ensimmäisen levyn ilmestyessä o.O

Mutta miksi sitten ylipäänsä kiinnostuinkaan Red Hot Chili Peppersseista? Kun näin By The Way:n musiikkivideon ensimmäisen kerran MTV:ltä, koukkuun jäätiin ja pahasti. Valitettavasti minulla ei silloin ollut rahaa ostaa levyä, mutta onni potkaisi kun kuitenkin sain poltetun version itselleni. Ostin oikean levyn tässä jonkin aikaa sitten. Himoitsen itselleni myös aikaisempia pitkäsoittoja, että pääsisin perille bändin koko musiikillisesta kirjosta.

Lempikappaleita en osaa luetella, mutta täytynee mainita, että ensimmäinen päässä soiva laulelo oli Breaking The Girl. Todistusaineistoa löydätte matikan vihkostani.

lomelindi

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #2 : Toukokuu 17, 2004, 14:11:36 »
Minä ite olen ollu RHCP:n fanittaja yli viis vuotta mut jollain tavalla kait kyllästyin niiden musiikkiin, koska oli aina samat soundit. Ymmärrän et tietty bändi tekee tietynlaista musiikkia ja ei siinä mitään pahaa ole, oma musiikkimaku vaan vaihtus tos pari vuotta sitten rankemmaksi ja myin kaikki siihen mennessä ilmestyneet levyt pois.

Anthonyn lyriikat on valloilla tietyissä biiseissä mutta kuten Venice Queenissä musiikki on pääosassa. By The Way- albumi on yleisestikin aika pop-vaikutteinen varrattuna alkupään levyihin, joissa vaikuttaa viel 80-luvun postpunk vaikutteen vahvasti.

Poissa innna

• vuotislapsi
  • Vuotislainen
  • kun olet kohdallani viulut soittavat taustalla
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #3 : Toukokuu 17, 2004, 15:18:58 »
Ääääh. Miten saatoin unohtaa Breaking the girlin? Sen lyriikoita on minun sivuillani taustassakin. Ja ton version nimikin on vielä twisting and turning. Voihan peikko. Anteeksi, BtG.
"Somewhere, something incredible is waiting to be known." - Carl Sagan

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #4 : Toukokuu 17, 2004, 19:33:52 »
Haa, RHCP! JEA!! Minä olen tykännyt Pepperseistä ainakin kolmisen vuotta. En tiedä, milloin tajusin pitäväni bändistä, olen jotenkin tykännyt siitä aina. Mutta en kovinkaan intohimoisesti tosin.

Pidän Peppersien uudemmasta tuotannosta, eli Californication -ja By The Way -levyistä. Vanhemmista One Hot Minute on hyvä. Blood Sugar Sex Magik oli minulle hienoinen pettymys. Olin kuullut levystä pelkkää ylistävää kommenttia, että se on paras Pippureitten levy ja niin pois päin. Kun sitten kuuntelin, olin pöllämystynyt. Ainoat hyvät sillä levyllä olivat iki-ihana Under The Bridge ja Give It Away. Se oli ehkä hieman liian funkia minulle. O.o

Itse en omista ainuttakaan Peppersien levyä. Minun on pitkään pitänyt hankkia Californication, mutta se on vain jäänyt. Parhaat biisit ovat äsken mainitsemani Under The Bridge (tietysti!) ja Give It Away, Can't Stop, Black Eyed Blonde, Californication, Around The World, Scar Tissue, Otherside, Aeroplane, My Friends ja Coffee Shop. Eivät ole järjestyksessä.

Parhaimmillaan RHCP on räjähtävää, repäisevää, menevää, mukaansatempaavaa ja heiluttavaa musiikkia. Katsoin yhden livekeikan telkkarista ja hypin ympäri kotia koko tunnin ajan! Siinä ei vain voinut pysyä paikallaan, RHCP vain on niiiiin letkeää.

Pidän Anthony Kiedisin äänestä, se on jotenkin niin persoonallisen. Sen tunnistaa missä tahansa. Anthony osaa laulaa välillä mukavan lempeästi, tai vaihtoehtoisesti rokkaavasti, muttei karjumalla. On muuten lyhyt tyyppi, eikös Anthony ole vain 150 cm? O.o Niin ja Flea on uskomaton basisti. En ole missään bändissä tavannut (öö, tavannut ja tavannut) basistia, joka olisi niin NOPEA. Mieletön.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Duwen

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #5 : Kesäkuu 01, 2004, 14:13:09 »
Minäkin olen aika tuore fani. Olen aina pitänyt RHCP:stä kun olen sitä kuullut, mutta aiemmin en ole itse huomannut tarvetta kuunnella sitä. Jokunen kuukausi päätin sitten hieman etsiä netistä heidän musiikkiaan... Ja vähän muuttuikin paljoksi!! Nykyään menee tuskin päivääkään etten kuuntelisi heidän musiikkiaan.

Minulla on koneella sekalaisesti heidän musiikkiaan kaikilta albumeilta, ja osan heidän kappaleistaan olen polttanut cd:lle, mutta haluan ehdottomasti saada heidän aidot levynsä, koska arvostan heitä niin paljon, että tuntuu tyhmältä kuunnella poltetulta levyltä heidän musiikkiaan. Tuo levyjen hankkiminen jää kuitenkin nyt hiukan, koska rahani menevät muihin menoihin, mutta syntymäpäivä- ja joululahjatoivelistaan tulee varmastikin sisältymään Red hot chili pepperssien levyjä.

Lempikappaleisiini kuuluu ainakin: Save the population, Californication, Don't forget me, Midnight, Universally speaking, Give it away, Friend ja How Long.
Useimpien mielipiteistä poiketen minä en pidä niin paljoa kappaleista Can't stop ja By the way. Jotenkin niissä vain jää se sanoma sinne musiikin väliin... Tai siis.. en osaa oikein selittää, mutta mielestäni ne vain eivät ole niin hyviä kuin monet muut kappaleet...

Pippurien musiikki on upeaa, ja mukaansa tempaavaa! Pidän todella paljon sanoituksista! Tosin useat kappaleet ovat hieman liian saman kaltaisia, joten joskus niihin hiukan kyllästyy, mutta seuraavana päivä jaksaa taas kuunnella. :P

Poissa Citrus

• Vuotislainen
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #6 : Marraskuu 30, 2004, 20:16:10 »
Ja... Vastikään uunistaotettuja RHCP-faneja riittää.

Pidän erityisesti laulajan äänestä. Se ei ole mitenkään erityisen... Miten sen sanoisi... Puhdas. Se on jotenkin tavallaan pehmeä ja lämmin.
Soittajat ovat erittäin hyviä. Melodiat iskeviä.

Bändin ensimmäinen biisi, joka korviini kantautui, oli By the way. Loistava biisi. Musiikkivideo oli kyllä hiukan mitäänsanomaton, mutta biisi oli ihana.

Isabella

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #7 : Joulukuu 05, 2004, 21:56:30 »
Minäkin olen kuunnelut RHCP:tä vasta kolmisen vuotta, mutta se kuuluu ehdottomiin suosikkeihini. Ekan kerran innostuin, kun näin Around the Worldin musiikkivideon; Herrranjee mitä menoa! Flea oli alusta alkaen suosikkini. Selitykseksi kelpaa lähestulkoon pelkästään Aeroplanen bassokuivot.

Lainaus käyttäjältä: "Seireeni"
Niin ja Flea on uskomaton basisti. En ole missään bändissä tavannut (öö, tavannut ja tavannut) basistia, joka olisi niin NOPEA. Mieletön.

No nimenomaan. ^^ Ja kun nopeuteen lisätään Flean yleensä keikoilla käyttämä loistava musta "hame", ei mitkään maailman voimat voi enää estää minua fanittamasta elämää enemmän.

Lempibiisejäni ovat Venice Queen (By the Wayn ilmestyttyä kuuntelin kyseistä kipaletta ympäri ja ympäri ja ympäri ja ympäri.. no, tajusitte kyllä) ja jo edellämainitsemani Aeroplane. Tottakai Californicationinkin biisit ovat nerokkaista, eikä uusikaan matsku ole ollenkaan huonoa.

Orashan

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #8 : Joulukuu 07, 2004, 10:32:04 »
Rhcp on varmaan hienoimpia bändejä ikinä.

Onhan niiden musiikki muuttanut suuntaansa ihan älyttömästi vuosien varrella, kaipa niin käy jokaisella bändillä ja varmasti soittajien vaihtuminen on vaikuttanut tosi paljon. Mutta jokainen levy on kyllä niin upea taideteos, että, eritavalla vain, joku ikivanha Freaky Styley on ihanaa funkia ja taas joku By The Way ihanaa poprokkia. Mutta silti pidän niistä kaikista, tosin minulla ei taida itselläni olla kuin tuo Freaky Styley, Blood sugar sex magik, californication ja By the way, eli lähinnä uudempaa tuotantoa.

Vanhemmasta musiikista pidän lähinnä sen räiskyvyyden takia. Se on todella energiafunkkia ja ihanaa, tosin ehkä melodisesti vähän köyhää, sen verran mitä olen kuullut. Uudempi tuotanto sen sijaan on hienoa melodioidensa takia. Esim. By the waylla on aivan upeita biisejä. Ja Rhcp osaa tehdä biisinsä hyvin ja kekseliäästi, aivan ihania taustahälyjuttuja.

Blood sugar sex magik on ehkä paras levy. Se ei ole ihan yhtä poppia kuin joku BTW vaan semmoista kivaa.

Jep.

Kunnioitan tätä bändiä kyllä ihan älyttömästi ja varsinkin niitä soittajia, jotka ovat selvinneet kaikista huumesotkuistaan sunmuista ja tekevät edelleen mahtavaa musiikkia.

PikkuHobitti

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #9 : Joulukuu 08, 2004, 19:16:17 »
Minä tykkään! Minä tykkään! *Huitoo käsillään*
Kävin Pippureiden keikalla kun Suomeen poikkesivat.
Mahtavia olivat. Tunnelma oli katos ku My Friends alko soimaa.
Ihuna biisi se. Oon fanittanu 3 vuotta. En koskaa kyllästy. :)

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #10 : Maaliskuu 20, 2005, 00:51:10 »
Tunnustaudun myös RHCP-faniksi. Minun historiani bändin kanssa alkoi varsinaisesti Californicationin myötä (kuten monella muullakin), mutta kuuntelin heitä satunnaisesti jo 80-luvun lopulla. Bändi soittaa jollain lailla ehdotonta musiikkia, varsinkin alkuaikona, ja silti kappaleissa on melodioita, joita on helppo laulella mukanakin. Sanoitukset ovat - hmmm - joskus hyvinkin mielenkiintoisia, kuunnelkaapa esim. Purple Stain.

Ystäväni asui jonkin aikaa Brasiliassa ja kävi tuolloin katsomassa Pippurit muistaakseni Sao Paolossa livenä. Katsojia oli ollut yhdessä konsertissa paikalla yli 100 000. Ja Pippurit esiintyi useina iltoina peräkkäin. Bändin suosio maailmalla on huikea. Itseäni harmittaa, että Pippurien (kuin myös Jesus and Mary Chainin) Provinssin-keikka v. 1988 jäi näkemättä (sukkashow :).

Viimeisin sudiolevy eli By the Way oli hieman pettymys siinä mielessä, että soundit oli siloittunut. Kaipaan heiltä rämäkkyyttä ja karkeutta, mutta ehkä ikä ja elämänmeno tasoittaa. Pojilla on rankka menneisyys.

Boogahbo

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #11 : Maaliskuu 20, 2005, 10:13:17 »
RHCP on täydellistä automatkamusiikkia. En muuten heitä pahemmin kuuntele, mutta vähänkin pidemmille automatkoille on pakko saada levy tai pari mukaan, erityisesti Californication. En edes osaa kuunnella pippuriporukkaa ilman, että on maantie alla. Se tuntuu yksinkertaisesti mahdottomalta ajatukselta. Kivoja ihmisiä, aurinkoinen päivä, kauas jatkuva tie, auto ja RHCP = taivas.

Maglor

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #12 : Maaliskuu 20, 2005, 10:45:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Boogahbo"
RHCP on täydellistä automatkamusiikkia. En muuten heitä pahemmin kuuntele, mutta vähänkin pidemmille automatkoille on pakko saada levy tai pari mukaan, erityisesti Californication

Kyllä! Kun menee 6h automatkan vaikkapa Joensuhun, niin Californicationia tulee kyllä kuunneltua. Rhcp on kyllä niin mahtavanlegendaarisenloistava bändi, että oksat pois. Californication oli aikanaan todella kova levy, siinä on niin paljn "hittejä" mm. Californicaion, Around the world, Parallel Universe, Otherside, Scar Tissue.... eli suurin piirtein koko Greatest Hitsin sisältö ;P.

RHCP rulettaa.

Silli

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #13 : Maaliskuu 22, 2005, 22:40:43 »
Kyllä.
RHCP on kuulunut minun musiikkivalikoimaani käytännössä koko elämäni. Pidän bändiä kaikkien aikojen suurimpana vaikuttajana musiikkimakuuni, vaikka lähes kaikki musiikki minuun uppoaakin enemmän tai vähemmän.
Täydellisesti kolahti vuonna 1999 kun levy Californication ilmestyi. Se oli melodisempaa kuin aiempi tuotanto, mutta ei liian pop/rockia. Sanoitukset ovat koko tuotannossa hyvin mielenkiintoisia.
Californication on syöpynyt minuun hyvin vahvasti ja siksi sitä levyä tulee kuunneltua selkeästi eniten, mutta Blood Sugar Sex Magic tulee hyvänä kakkosena.
Lempikappaleista mainittakoot legendaarinen Under the Bridge, Otherside, Scar Tissue, Breaking the Girl, Higher Ground ja Suck my Kiss.
Cd:llä omistan Californicationin, By The Wayn, Mothers Milkin, Blood Sugar Sex Magicin, Greatest Hits:n ja What Hits:n. Hankittavan musiikin lista on pitkä.

John Frusciantea kunnioitan ja ihannoin :D Hänen omaa tuotantoaan tulee myös kuunneltua jonkin verran.

Harmittaa hirveästi, että parin vuoden takaisen kiertueen keikalle en päässyt, kun se olisi periaatteessa ollut mahdollinen. En siis ole bändiä koskaan nähnyt livenä.

Sir Wyndham

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #14 : Maaliskuu 30, 2005, 13:25:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Frances Farmer"
Flea on uskomaton basisti. En ole missään bändissä tavannut (öö, tavannut ja tavannut) basistia, joka olisi niin NOPEA. Mieletön.

Primus ja Dream Theater; sieltä löytyy vielä paria astetta kovemmat bassottajat ;)

Mutta niin ,RHCP on kyllä yksi omia suosikkeja. Tosin pidin paljon enemmän siitä funkimmasta ja rockimmasta tuotannosta: BSSM, One Hot Minute, Mother's Milk jne. Californiacation meni vielä, mutta By the Way oli hienoinen pettymys. This is the Place on kyllä hieno biisi.

Luftalarm

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #15 : Huhtikuu 17, 2006, 16:04:49 »
Omistan vain Californication-CD:n ja rakastan sitä todella. Tajusin sen oikeastaan vasta viikko pari sitten, kun monen vuoden tauon jälkeen ajattelin kuunnella Red Hot Chili Peppersejä.

Ostin ko. levyn nähtyäni Californicationin videon MTV:llä. Se oli hauska ja Anthonyn ulkonäölläkin taisi olla jonkinlainen vaikutus ostopäätökseen, en nyt aivan muista. Levy paljastuikin todella hyväksi ja sitä se on edelleen. En ymmärrä, miten en ole kuunnellut niin mainiota albumia enemmän kuin vasta nyt. Uudella kuuntelukerralla suosikeiksi ovat nousseet ainakin Otherside, Californication, Savior ja Road Trippin'. Kaikista muistakin levyn kappaleista tykkään yllättävän paljon, en pidä yhtäkään huonona. Olen minä muitakin kuin Californicationin biisejä kuullut, mutta siitäkin on sen verran aikaa, etten kehtaa mennä sanomaan mitään arviota. Veikkaisin kuitenkin, että hyviä ovat nekin olleet.

RHCP on niin mahtava bändi, että kuuntelen luultavasti vielä joskus koko tuotannon läpi. Tulevaakin albumia odottelen suurella mielenkiinnolla.

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #16 : Toukokuu 13, 2006, 15:50:28 »
RHCP:n uusin Stadium Arcadium ilmestyi cd soittimeeni pari päivää sitten. Olen ehtinyt kuunnella kahden cd:n äänitteen vasta kertaalleen läpi, mutta sen perusteella pidin paljon. Melodisuus on säilynyt edelleen, mutta By the Wayhin verrattuna biisit ovat energisempiä ja paikoin raaempia. Jotkut biisit osaan kuvitella helposti bändin lavaperformanssiin.

Dani California on soinut viime aikoina radiossa kohtuudella ja sen tahdissa onkin kiva lauleskella auton ratissa. Kunhan cd:t tulee kuunneltua useaan kertaan, erottuu varmaan ne biisit, jotka kiinnostavat eniten syystä tai toisesta. Kitaraa on tuotu edellistä levyä enemmän esille. Kokonaisuudet molemmilla, Jupiterilla ja Marsilla, ovat kuitenkin ehyet ja yhtään huonoa biisiä Peppersit eivät ole saaneet (taaskaan) aikaiseksi :)

Poissa Saffy

• Vuotislainen
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #17 : Toukokuu 31, 2006, 17:12:02 »
Minä rakastuin Red Hot Chili Peppersiin joskus tuossa viime vuoden puolella, kun kuulin Californicationin. Ennen sitä en ollut edes tiennyt koko bändistä.

Levyjä olisi tarkoitus hankkia useampikin, mutta kun rahaa ei koskaan ole tarpeeksi niin olen tyytynyt lainailemaan niitä kirjastosta. Tällä hetkellä lainassa By The Way.

Lempibiisejä Californication, By The Way, Dani California ja Venice Queen. Huonoja lauluja ei taida ollakaan, ainakaan minä en ole kuullut.

Ja Anthonyn ääni on kyllä niin ihanan persoonallinen, sellainen "lämmin".

Essi

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #18 : Kesäkuu 03, 2006, 23:04:58 »
Oo, olen ollut Peppareiden fani jo vaikka kuinka kauan, oisko kuusi vuotta? Kaikki levyt aitoina hyllyssä ja niitä kuuntelen päivittäin. Anthony Kiedis osaa sanoittaa loistavasti ja Chad Smith on rummuissa liian ihana. Tää bändi on vaikuttanut mun elämään hirveästi, äiti valittaa että huoneesta kuuluu aina sitä samaa renkutusta, mutta mielestäni Peppareiden osassa kappaleita on klassisen vivahteita, vaikka se oikea tyylilaji onkin jotain ihan muuta kuin klassista. Lempikappaleeni on Under the Bridge, kuuntelen vähintään kuusitoista kertaa päivässä, sillä tää kappale jaksaa piristää ja synkällä hetkellä lohduttaa. Sanoitukset ihan oikeasti sykähdyttävät, porautuvat mieleen.

Yksi lempibändeistäni, ihanaa musiikkia. :)

Ceddicorr

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #19 : Kesäkuu 28, 2006, 18:59:04 »
Minä en ole kuullut niiltä ennen mitään tai en ainakaan erityisesti ole tuntenut bändiä. En mä niiltä ole varmaan kuullutkaan muita kuin Dani Californian ja Californication. Tai sitten en vain muista muita. Ja ne molemmat ovat hyviä, varsinkin tämä uusi Dani California; ihastuin siihen heti. Nytkin juuri kuuntelen sitä. Siinä on tosi mielenkiintoinen musavideo ja itse biisi on Tosi hyvä, pidän aina vain enemmän. :) Voisi kyllä joskus tutustua niiden vanhempiin tuotantoihin.

Jamie

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #20 : Kesäkuu 29, 2006, 13:07:08 »
En ole koskaan ollut mikään hirveä fani oikein millekään bändille, mutta Red Hot Chili Peppers on ehdottomasti hyvä! :D Varsinkin Californiacation-biisi on ihana, ihastuin siihen jo aikaa sitten, silloin kun se oli hitti aikoinaan. Mutta sitten jotenkin bändi pääsi unohtumaan, kunnes uudesta levystä (Stadium Arcadium) alettiin puhua, ja radiokanavat alkoivat soittaa Dani California-biisiä...

Mutta nyt olisi semmoinen kysymys, että onko kukaan tietoinen siitä, että onko siinä Dani Californian musavideolla joku tarkoitus parodioida tai matkia muita bändejä? Tai siis kun olin tunnistavinani siitä ainakin Nickelbackin ja Green Daynkin, sekä muita bändejä... Yritin etsiä tietoa siitä, mutta sitten google sanoi työsopimuksensa irti ja alkoi temppuilla, niin siihen sitten jäätiin ilman tietoa :/

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #21 : Kesäkuu 29, 2006, 14:29:34 »
En tiedä oliko tarkoitus varsinaisesti parodioida, vaan Flea sanoi haastattelussa, että heidän oli tarkoitus kuvata lähinnä eri musiikkityyleihin liittyviä kausia enemmänkin kuin todellisia henkilöitä. Ilmeisesti kuitenkin hahmoista voi tunnistaa joitain aikakausien stereotyyppisiä bändejä, ja niistä onkin käyty keskusteluja netissä.

Seuraava lainaus on Wikipediasta:

"The music video for "Dani California" premiered on MTV on April 4, 2006. Directed by Tony Kaye, acclaimed director of American History X, the video is a quasi-chronology of the evolution of rock music; the band performs the song on a stage, but in a variety of outfits representing important figures and movements in the history of rock music.

There has been much debate on the Internet, about which bands are portrayed. However, in the June 2006 issue of UK Classic Rock magazine, Flea was quoted as saying, "We mainly did eras, not actual people: rockabilly, British Invasion, psychedelia, glam, funk, punk, goth, hair metal, grunge, and ourselves being the sum of all those parts".

Poissa Citrus

• Vuotislainen
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #22 : Kesäkuu 29, 2006, 21:54:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Ceddicorr"
En mä niiltä ole varmaan kuullutkaan muita kuin Dani Californian ja Californication. Tai sitten en vain muista muita. Ja ne molemmat ovat hyviä, varsinkin tämä uusi Dani California; ihastuin siihen heti. Nytkin juuri kuuntelen sitä. Siinä on tosi mielenkiintoinen musavideo ja itse biisi on Tosi hyvä, pidän aina vain enemmän. :)

Dani California on minustakin hyvä kappale, mutta se musiikkivideo tökkii minulla ja pahasti. Idea on toki loistava, vaihtaa tyyliä kesken kappaleen ja irvailla muille bändeille. Hupaisaahan se on, mutta loppujen lopuksi se tekee videosta niin sekavan, etten nää siinä mitään tyylikästä. Minä kun pidän taiteellisista musiikkivideoista.
Lisäksi Dani California alkaa jo tulla korvista ulos, kun kaikkialla soitetaan sitä sata kertaa päivässä. Ei se tosin huono kappale ole, joten ehkä kestän.

Dani Californiaa parempi kappale uudella levyllä on mielestäni Stadium Arcadium. Se on jollain tavalla surullinen, mutta omalla tavallaan niin lohduttava ja unenomainen, vaikkei se kovin utuinen olekaan. Mutta melodia on tarttuva ja kaunis.  Nauttikaa kertosäkeen ensimmäisestä osasta:

The stadium arcadium
A mirror to the moon
Well, I’m forming and I’m warming
State of the art
Until the clouds come crashing

// maiza, kiitos korjauksesta. Itse kun kuitenkin ajattelin sen olevan lähinnä irvailua.

maiza

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #23 : Heinäkuu 03, 2006, 21:59:04 »
Lainaus
Idea on toki loistava, vaihtaa tyyliä kesken kappaleen ja irvailla muille bändeille.

Ei Dani Californian videossa ole tarkoitus irvailla muille bändeille vaan he halusivat vain käydä läpi kaikenlaisia musatyylejä.

V

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #24 : Heinäkuu 09, 2006, 13:46:45 »
RHCP on kyllä mielestäni yksi maailman parhaista bändeistä!
Itselläni on ollut jo pitkään tuo Greatest Hits -albumi, mutta ennen sitä ei tullut juuri kuunneltua. Vasta tänä keväänä, kun kuuntelin levyä, valaistuin ja ymmärsin, kuinka hyvä bändi kyseessä oli.
Se alkoi sitten soida paljon kotona, ja kavereilla kuulin sitten vanhempaakin musaa niiltä (mm. Blood Sugar Sex Magik).
Päätin sitten ostaa niiden uusimmankin levyn, tuon Stadium Arcadiumin.
Tämäkin on aivan loistava levy, enkä ole vieläkään kyllästynyt siihen. Musiikissa on rytmiä ja riittävästi funk-vaikutteita, laulu toimii ja tietenkin basso!
Koko bändinhän tärkein ja paras jäsen on tietenkin basisti Flea. Mielestäni, ja varmaan monen muunkin mielestä, kaveri on koko maailman paras basisti. Ei oo mitään tyhjän päiväistä fanitusta, asia vain on näin. No, ainakin maailman paras funk-basisti.

Vähän kyllä harmittaa, että en vielä ollut tajunnut kunnolla niitten musiikkia, kun ne kävi Hesas keikalla. Harmittaa, kun missas sen...:(

Kuitenkin, aivan mahtava bändi.

zerythe

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #25 : Heinäkuu 16, 2006, 16:59:10 »
Aloitanpa pitkän selostukseni, miten minusta tuli RHCP-fani.

Nuorempana ei tullut Chiliä kuultua muualta kuin radiosta. Niistäkin jäi mieleen lähinnä Under the Bridge, By the Way ja Californication (voi kuinka inhosinkaan silloin koko kappaletta!). Tuo oli siis tuota ala-astekauttani, enkä sen ihmeellisemmin ajatellut koko bändiä. Sitten, joskus kuudennen luokan aikoihin, silloinen kaverini (tosin nykyään on hyvin, hyvin rakas ystävä) tykästyi bändiin (käsittääkseni hän osti kokoelmalevyn) ja lopulta alkoi fanittamaan oikein kunnolla. Itse katselin sitä hieman kulmakarva koholla, että okei, onhan niillä jotain ihan ok-kunnossa olevia kappaleita, mutta sitten siihen se jäi.
Sitten tänä vuonna kyseinen ystäväni tuli hehkuttamaan Transcending-kappaletta. Minä aloin pitämään siitä myös, pääasiassa sanojen takia, ne kun tuovat hämmästyttävästi mieleen Kelmit, erityisesti Siriuksen ja Reguluksen, ja Sirius sattuu vielä olemaan Pottereiden lempihahmonikin. Loppukeväästä tuli myös kuultua Dani Californiaa, joka veti puoleensa ensin mielestäni todella hauskan musiikkivideon takia.

Peruskoulun päättäri-iltana menin tuolle samaiselle ystävälleni yöksi ja tullessani heille hän oli toisen ystäväni kanssa katsomassa RHCP:n musiikkivideoita sisältävää dvd:tä. Siinä oli sitten hieman pakko katsoa niitä ja yhtäkkiä huomasinkin katsovani niitä mielelläni, etenkin kun samaan aikaan näkyivät sanoitukset TV:n alareunassa. Pidin erityisesti Otherside-kappaleesta ja kotona aloinkin kuuntelemaan joitain kappaleita YouTuben kautta (tai pikemminkin katsomaan musiikkivideoita). Samalla tuli otettua selvää millä levyllä esim. Otherside ja Can't Stop ovat. Aloinkin pikkuhiljaa harkita Californicationin ostamista, koska sillä levyllä on juuri tuo ihana Otherside.

Tässä kuussa päätin tilata (käytin äitini tunnusta) cdon.comista muutaman levyn. Aikomuksenani oli tilata pelkästään Nine Inch Nailsia, mutta johtuen Visa Electronilleni asettamista rajoista (en pysty kerrallaan käyttämään enempää kuin 60 euroa), päätin neljännen NIN:in levyn sijasta tilata Chilin Californicationin, etten ylittäisi 60 euroa.

Muutahan ei tähän voi sanoa, että rakastuin Californicationiin. Yllätykseni huomasin, että levyllä oli useitakin kappaleita, jotka tunsin ja huomasin jopa sittenkin pitäväni jopa entisestä inhokkikappaleesta Californicationista (etenkin luettuani sanat). Kolme päivää sitten huomasin vielä Anttilassa Chilin levyjä hieman alennuksessa (8.99 euroa kappale, bloodsugarista by the wayhin), joten menin ja ostin: By the Way, Blood Sugar Sex Magik, One Hot Minute ja sokerina päällä Stadium Arcadium (se oli luonnollisesti yli kaksikymppiä). Kamalasti en luonnollisesti ole voinut kuunnella, on hiukan vaikeaa yrittää tutustua moneen levyyn samaan aikaan, eli olen kuunnellut lähinnä uusimpia levyjä tällä hetkellä, koska ne ovat helpoiten lähestyttävämpiä (kun levyllä on useampi biisi, jotka tuntee jo entisestään on helpompaa alkaa kuuntelemaan).

Yhteenvetona sanoisin, että olen todella tuore RHCP-fani. Siitä huolimatta pidän bändiä mahtavana. Sanoitukset etenkin ovat upeita (se tosin johtaa siihen, että pystyn vasta todella tykkäämään jostain heidän biisistään kun olen nähnyt sanat, edes kerran, jotenkin helpottaa todella paljon sitä kuuntelemista ja etenkin lauluun samaistumista). Heitä kuunnellassani minulle tulee onnellinen olo, eletään hetkessä-tunne. Jotenkin ihania, mausteisia pippureita, elämän piristäjiä. Ja sitten toisaalta, kyllä jotkut kappaleet ovat myös kauniin surullisia.
Anthonylla on muuten tosiaan lämmin, ehkä jopa hieman suruisakin ääni, mutta hyvin lohdullinen myös. Silti siitä löytyy myös ylitseriemuitsevaa iloa, maailmoja syleilevää suorastaan. Hänen äänensä yhdistettynä loistavaan musiikkiin osuu suoraan sydämeen ja herättää voimakkaita tunteita. Joskus sitä voisi melkein itkeä, surusta tai puhtaasta ilosta. En ole koskaan kuunnellut mitään tälläistä. Sanatkin ovat niin - osuvia.

Lempikappaleita minulla ei ole vielä varsinaisesti, se on hieman hankalaa tässä tutustumisvaiheessa. Tietysti rakastan niitä biisejä, jotka ovat radiossa pyörineet (monta en tosin ollut tiennyt nimeltä, välillä kuunnellessa tuli sellaisia hei-mä-oon-kuullut-tän-elämyksiä). Kuitenkin erityisesti mieleen ovat jääneet easily, savior, purple stain, transcending, snow (hey oh) ja hard to concentrate (lähinnä koska olen kuunnellut eniten stadiumia ja californicationia). Muihin en ole oikein saanut kunnon kosketusta (pitäisi kuunnella niitä lyriikoita lukien) vielä.

Ihan yleisenä kysymyksenä tähän loppuun, monet ovat sanoneet että Stadiumissa on yksi levy liikaa musiikkia. Itse en näe asiaa niin, vaan pidän molemmista levyistä (Mars ja Jupiter) tasaveroisesti, mutta esim. ystäväni pitää Jupiteria ihan turhana. Mitäs itse olette asiasta mieltä?

John Donn

• Ankeuttaja
Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #26 : Tammikuu 07, 2007, 13:52:03 »
Kuulin bändistä isoveljeltäni ja ajattelin "Mahtava ääni laulajalla!" (Antony Kiedis) Kyseinen biisi oli Cabron ja pohdin: "vau, mitkä kitarat!" John Frusciante on mielestäni yksi parhaista kitaristeista!

Itse omistan vain Californy cation -levyn, mutta  olen kuullut paljon yksittäisiä kappaleita. Itse en tykkään hirveästi Californy cation levyn "Rock  kappaleista" paitsi Easily.

Kappaleista josta pidän erityisesti: Cabron, By the way, On mercury, Scar tissve, Other side, Road Tripping, ja Easily. ja paljon paljon muita.

Poissa greenie

• junkie
  • Vuotislainen
  • I think I'm a banana tree.
    • Last.fm-profiilini
Vs: Red Hot Chili Peppers
« Vastaus #27 : Syyskuu 28, 2007, 16:43:18 »
Wuhuu, tästäki aiheesta keskustelu.
Joo, eli olen myös tykästynyt kyseiseen bändiin. Vasta semmosen reilun vuoden olen fanittanu kunnolla, mut muistan kyl tyyliin tykänneeni Californicationin aikasista biiseistä, mut en sillon tienny esittäjää (ensiihenaikaanedeskuunnellumusiikkia).
Koukuttavaa musaa kyl, täytyy sanoa.

Levyhyllystäni löytyy kaikki levyt + pari DVD:tä. Johnin sooloiluakin on parin albumin verran. Ootteko muut kuunnello herran musaa? Suosittelen kyl lämpimästi, semmosta erilaista ja osahaan se mies laulaa, ja tietysti soittaa sitä kitaraansa.

Lempibiisejä mulla on paljon, oikeestaan pidän kaikista, tai ainakaa ei tuu sellasta "hyi saatana!"-fiilistä.
Mm. Jungleman, Snow, Funny Face, Million Miles Of Water, Hump de Bump, Knock Me Down, Behind The Sun, The Brothers Cup, Californication ja Scar Tissue ovat mielettömiä biisejä. Tykkään paljon siitä vanhemmasta tuotannosta, mut kyl uudempikin kolahtaa, eli kaikkiruokainen olen.

Viime joulukuussa olin RHCP:n keikalla Tukholmassa. Se oli kyl upee kokemus, en unoha varmaan koskaan. Tunnelma oli ihan katossa, vaikka olinki _hyvin_ kaukan lavasta. Tossa alla pari kuvaa sieltä.
Joskus pitäs toistekki päästä, oon yrittäny metsästää jotain keikkaa tästä lähempää, mutta ei.
Well heroin, heroin
And cocaine, cocaine
I loved them both

maarjuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Helmikuu 01, 2008, 08:38:55 »
Oho.En ollukkaan vielä kirjoittanut tänne..No nyt mä sit kirjoitan sen tänne:))

Joo eli siis tykkään kovasti RHCP:stä.Ne kappaleet ovat erittäin hienoja ja niitä voi kuunnella milloin vaan.Veljien kautta tutustuin bändiin. ALuks en niinkään tykänny kovasti, mut sit vähän ajan kuluttua tajusin miten hyvä bändi RHCP on: )Bändi on yksi parhaimmista.:)

Poissa No Speed Limits

• Palleromaisen tanakka ja takakorkea<3
  • Vuotislainen
  • ...something beautiful...
    • Suomenlapinkoira Frodon elämää
« Vastaus #29 : Huhtikuu 19, 2008, 16:35:53 »
Minäkin ilmoittaudun:)

Anthonylla on mielestäni persoonallinen ja hyvä ääni, John Frusciante on erinomainen kitaristi, Chad Smith sopii hyvin rumpuihin ja sitten on vielä se Flea. Siis aivan uskomaton basisti! Varmasti maailman parhaita. Flealla tuntuu vielä olevan sellainen oma tyylikin soittaa.

Taidan pitää vanhemmasta tuotannosta enemmän. Lempparilevyni ovat Blood Sugar Sex Magik ja Californication. BSSM varmaan sen takia, että se on niin omaperäinen ja "hauska" (joopa joo) ja Californication... noh siinä nyt vain on hyviä biisejä. Lempibiisejä on ainakin Under the Bridge, Californication, Scar Tissue, By the Way... (ja aika monta muuta).
...Tulepas Kalle tänne, ulos teelle, Kustaan ikkunan alle... ^^ Hauskaa vai mitä?

Erkku -> No Speed Limits

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
« Vastaus #30 : Helmikuu 16, 2009, 17:13:10 »
Aloin kuunnella RHCP:tä noin kolme vuotta sitten. Eräs ystäväni soitatti minulle muutamia heidän biisejään ja ihatuin heti. Myöhemmin huomasin että olin pienempänä kuullut monia heidän biisejään ja pitänyt niistä. Tykkään enemmän vanhasta kuin uudesta tuotannosta. Nykyään bändi ei ole ykkös lemppari mutta fanitan silti sitä paljon. Harmittaa kun he eivät koskaan tulleet suomeen vaikka jotkut minulle sellaista väittivät. Jos he Suomeen tulisivat mensin kyllä heti katsomaan, mutta se on aikas epätodennäköistä joten ei kannata innostua liikaa. Nykyään omistan kahdeksan levyä heidän tuotannostaan. Lemppari levyni on Californiacation koska siinä on kaikki heidän parhaimmat biisinsä (ainakin minusta).

-metsän menninkäinen-
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
« Vastaus #31 : Elokuu 27, 2011, 17:46:40 »
Olen kuunnellut Red Hot Chili Peppersiä ala-asteelta asti - siis niiltä ajoilta, kun Californication ilmestyi. Tähän mennessä lempialbumini on ollut Stadium Arcadium, mutta nyt heiltä on ilmestynyt kymmenes studioalbumi I'm With You, ja näin ensikuulemalta kuulostaa kyllä hyvältä sekin; saapa nähdä, onko lempparilevyn paikka uhattuna! En ole edes ehtinyt kokonaan tuota uutta levyä vielä kuuntelemaan, mutta se on jo mp3-soittimessa odottelemassa seuraavaa lenkkikertaa, jolloin pääsenkin sitä sitten kunnolla fiilistelemään! Mites muut, oletteko jo uutta levyä kuunnelleet, ja mitäs piditte?
Humor me.