Kirjoittaja Aihe: Puuttuuko Danielista karisma?  (Luettu 66850 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Lodee

• Ankeuttaja
Olen samaa mieltä
« Vastaus #75 : Marraskuu 18, 2005, 10:56:26 »
Mielestäni Danielilta ei puutu karismaa. Kolmikko on mielestäni kaikki hyviä näytteleääm ja sopivat hahmoonsa kuin valettu!
Mutta mieleen jää usein Danielin ilme kohdissa joissa hän on "vihainen" ym.
Se on aina samanlainen huulien rytistys...
Mutta kaipa se kuuluu hänen persoonaansa... :)
Kaikki ovat mahtavia näyttelijöitä ja en vaihtaisi heitä ikinä, mutta se on pakko todeta, että Dan näyttelee enää vain vitosessa. Rubert ei välttämättä edes siinä... Emman uskoisin näyttelevän ainakin seuraavassa!

Puffer

• Ankeuttaja
Puuttuuko Danielista karisma?
« Vastaus #76 : Marraskuu 18, 2005, 11:10:31 »
Nyt, kun on nelosleffa nähty, niin olen entistä vakuuttuneempi siitä, että Radcliffen valinta Potterin osaan oli niin nappiin mennyt kuin vain voi. Aiempaa pitemmissä ja tuuheammissa hiuksissaan Dan oli juuri sellainen Potter, kuin olen aina kuvitellut. Eikä karismaa puutu yhtään; tyyppi on oppinut näyttelemään ja hänestä säteilee eräänlaista... no, jonkinlaista tunnetta, jota en pysty kuvailemaan. Tykkään todella paljon, enkä löydä hänestä muuta valittamista, kuin jumittava (kauhistuneen tapainen) ilme, joka tuntuu olevan sama turhan monessa kohtauksessa.

Rupert... no, kaikki on jo sanottu. Täydellinen. Emmakin osaa hommansa melko hyvin ja saanut rooliinsa elävyyttä mukaan.

Veeho

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Marraskuu 18, 2005, 18:15:35 »
Vielä pääkolmikosta. En ole LPtä nähnyt, joten en voi siihen nyt verrata mitenkään.

Tuntuu edelleenkin tyhmältä jos pääkolmikko vaihdetaan, koska he ovat tiimi. Tekevät tiiminä töitä, kuten kirjoissakin. Danielista, Rubertista ja Emmasta on tullut leffojen myötä hyviä ystäviä, joten tekevät leffassa rooli suortuksensa todella hyvin. Kohtauksissa joissa kaikki pääkolmikosta esiintyvät, he ottavat toisensa huomioon ja suunnittelevat aidosti yhdessä. Se ei näytä vain näyttelemiseltä, vaan myös sitä, että ovat oppineet tuntemaan toisensa.

Jos pääkomikko korvataan, uudet näyttelijät ovat toisilleen taas vieraita :< ja joutuvat opettelemaan roolihahmot, joista viisi ensimmäistä elokuvaa näytelleet potter tähdet ovat tehneet omanlaisensa, joihin on jo tottunut.

Taskuhanhi

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Marraskuu 28, 2005, 03:49:13 »
Mun mielesta Daniel Radcliffella on karismaa enemman kuin watsonilla ja grinilla yhteensa. Han ei ole sellainen rehvasteleva gigolo, kuin joku muu jolla sanotaan olevan karismaa, hanen karismansa on sellaista hiljaista. En usko, etta Daniel on kovinkaan paljoa maan ylapuolella, vaikka tekeekin miljoonia. Mutta ehka hieman ylinayttelee joissain kohdin.

Shenera

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Marraskuu 28, 2005, 07:21:18 »
Ehei, eipä puutu Danielilta karismaa :)

Veeho: veit sanat- tai siis kirjaimet suustani! ^^

Danielilla, Rupertilla ja Emmalla on kaikilla omanlaisensa karisma.
Ja he todella ovat loistava kolmikko. Ystäviäkin vielä. Tasapainottavat toisiaan.

Tutteri

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Helmikuu 21, 2006, 18:59:38 »
Minusta Danielista ei puutu karismaa hän on minun mielestäni juuri sopiva Ptter en ainakaan haluaisi keneenkään muuhun häntä missään nimessä vaihtaa! Olen erittäin jyrkästi sitä vastaa että ketään heistä vaihdettaisiin missään vaiheessa. Minua puistatti jo se kun Dumbledore jouduttiin vaihtamaan hänestä tuli jotenkin eri henkilö...

Sirima Granz

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Helmikuu 21, 2006, 23:09:06 »
Itse en ole ollenkaan tyytyväinen Danieliin. Ilmeetöntä, tylsää näyttelemistä. Tunteet eivät näy kasvoista, Daniel ei vain osaa näytellä voimakkaita tunteita uskottavasti.

Kyllä Daniel on parantanut, kolmosessa hän on oikeasti jo siedettävä melkein kaikissa kohtauksissa. Liekehtivässä pikarissa taasen... olen nähnyt leffan vain kertaalleen joten en muista siitä paljoakaan, mutta muistelen ettei hän paljoa ollut Azkabanin vangista petrannut. Hän nyt vain ei ole lahjakas näyttelijä, vaikka kovasti hän taitaa yrittää.

Danielin Harry on aivan liian siloiteltu ja jotenkin niin - neutraali. Hän ei kosketa minua ollenkaan, mikä harmittaa minua aika lailla, sillä Harry on ehdottomasti lempihahmoni kirjoista ja olisin todella toivonut että leffa-Harry olisi ollut kuin suoraan kirjan sivuilta... Edes ulkonäöltään hän ei vain ole Harry (paitsi kolmosessa hän oli kyllä aika näköinen, johtui varmaan hiuksista). Nelosessa hän on kaukana siitä, miltä 14-vuotiaan Harryn kuuluu mielestäni näyttää.

peippo

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Helmikuu 26, 2006, 13:25:27 »
Danielista puuttuu hyvä näytteleminen. Kyllähän hän näyttelee, mutta huonosti. Hän ei osaa näytellä tunteita ollenkaan, ilme muuttuu vain silloin kun hän "itkee" (mitä ei osaa tehdä). Nähtävästi meidän pitää mennä ja tappaa hänen isänsä tai joku. Aina kun hänen pitää itkeä niin hän kuulemma ajattelee kuollutta koiraansa, mutta selvästikään se ei ole tarpeeksi (tai sitten hän ei vain ole tarpeeksi surullinen vaikka koiransa kuoli, sääli sitä koiraa, kun ei omistaja pitänyt edes sen vertaa että osaisi itkeä).

Silloinkin kun hän "näyttelee vihaista", niin ei ilme muutu miksikään paitsi että hän puhkuu ja puhisee niin kuin Iso Paha Susi. Feeniksin killasta tuleekin mielenkiintoista katseltavaa jos siihen tulee kohtaus, jossa Harry raivoaa Hermionelle ja Ronille, koska nämä eivät kertoneet hänelle mitään kirjeissään. Arvatenkin puhisee ja puhkuu ja huutaa jotain epämääräistä - ja siinäkö hänen "vihainen" olemuksensa? Hyvä vitsi.

Daniel sopisi näyttelemään jotain yksi-ilmeistä mielisairasta pojannulikkaa, mutta ei Harrya.

peippo

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Helmikuu 26, 2006, 13:31:21 »
Lainaus käyttäjältä: wertykaali
Oletko nähnyt noita "näin tehtiin" -dokumentteja? Suuri osa kohtauksista kuvataan studiossa, jossa on siniset seinät joka tuskin ainakaan helpottaa eläytymistä. Ja loppujenlopuksi, kyllähän minä myönsinkin, ettei Dan ole ehkä niin hyvä, kuin Rupert, mutta silti huomattavasti perempi, kuin joku vuotiksesta noukittu amatööri. Ei Harry Pottereissa ole huonoja näyttelijöitä. On vain hyviä ja loistavia...

"...joku vuotiksesta noukittu amatööri." Tuo lause pomppasi silmien eteen, sillä Danielhan oli itse melkoinen amatööri aloittaessaan Harryn näyttelemisen. Joten miksi joku vuotislainen ei pystyisi samaan? Danielillahan on ollut aikaakin totutella tuohon näyttelemiseen.

Ja jos ei ole mielikuvitusta sen vertaa, että pystyisi mielessään kuvittelemaan sinisten seinien tilalle mitä-sitten-pitääkin, niin on aika tylsä ja mielikuvitukseton tyyppi.

//Pienennetty turhan laajaa lainausta.  -MP
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2007, 14:28:45 kirjoittanut Mariapaige »

Lorindel

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Helmikuu 27, 2006, 11:19:01 »
Sanon suoraan, että minusta puuttuu - ja puuttuu todella paljon. Mutta eihän sillä oikeastaan ole mitään väliä - ainakaan minun kannaltani - koska olen aina nähnyt Harryn aika onnettomana tapauksena. Poika on jatkuvasti ihan eksyksissä, orpo ja muutenkin sekaisin. Ei Danielin mielestäni pidäkään olla kovin karismaattinen, kyllä ne kirjan karismaattiset hahmot ovat aivan eri näyttelijöiden hartioilla.

Minulle on muutenkin aika sama miten kolmikko selvitytyy rooleistaan, minä nimittäin nautin vanhemman näyttelijäkaartin esityksistä niin paljon, että en jaksa enää nykyään edes napista nuorempien kankeudesta.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #85 : Huhtikuu 19, 2006, 15:27:30 »
Lainaus käyttäjältä: "peippo"
Danielista puuttuu hyvä näytteleminen. Kyllähän hän näyttelee, mutta huonosti.

Daniel ei näyttele niin suurin elein kuin moni muu, mutta se on hänen tyylinsä ja se sopii hänelle. On monia muitakin näyttelijöitä, jotka näyttelevät yhtä vähäeleisesti kuin hän.
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #86 : Huhtikuu 30, 2006, 13:47:47 »
Olen jyrkästi sitä mieltä, että kolmikko ylinäyttelee. Hyh.. Ehkä ovat monet muutkin sitä mieltä.

Kaikkein kammottavinta oli kolmas leffa. En tiedä.. Ne ilmeet ja kaikki lauseet kuulostivat oksettavilta.¨

Tämä neljäs leffa on ollut ehkä kaikista paras. Minun mielestäni Dan teki hyvän rooli suorituksen, joka oli ainakin tasapainoinen. Niin tekivät myös Emma & Rupert, vaikka inhosin sitä loppu kohtaa kun Herm sanoi että:
"Kaikki muuttuu, vai  mitä?"

Potter elokuvia painaa pahasti kliseisyys. Kaikki on niin ylikliseistä ja huonoa huumoria, joka naurattaa ehkä 11-12 vuotiaita. Minua se puistattaa. Onneksi neljännessä leffassa ei ollut niin paljon sitä "huumoria" vaan sellaista joka oikeasti pani hymyilemään. Paitsi se Voron juoksu. Voi ******..

Minusta tuntuu että kaikki tämä on tehty, että lapsetkin voisivat katsoa Potter-leffoja. Se on vain niin.. Minusta tuntuu siltä :D Kuvitteleeko käsikirjoittaja tosissaan, että aikuisia naurattaisi sellainen..Härrekuut!
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Hemmi

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Huhtikuu 30, 2006, 14:39:58 »

Daniel sopisi näyttelemään jotain yksi-ilmeistä mielisairasta pojannulikkaa, mutta ei Harrya.

Todellakin, ah Dan - meidän oma puupökkelö.
Ymmärtäähän sen että näyttelijän työ on vaikeaa, mutta luulisi nyt että olisivat jonkun vähän ilmeekkäämän näyttelijän saaneet kun rooliin kuitenkin oli varmaan älyttömästi hakijoita.

Tässä kuvassa näkyy mielestäni Danin ilme mistä hänet muistan. Se vilahtelee kohtauksessa kuin kohtauksessa. Kyllä mielestäni Watson on esimerkiksi paljon lahjakkaampi näyttelemään kuin Radcliffe.
Danista tulee oikeastaan mieleen vähän OC:n Ryan, (en muista näyttelijän nimeä) joka on myöskin "hiukan" ilmeetön, sellainen patsas.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #88 : Huhtikuu 30, 2006, 21:04:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Hagrid"
Danielista puuttuu hyvä näytteleminen. Kyllähän hän näyttelee, mutta huonosti.

Daniel ei näyttele niin suurin elein kuin moni muu, mutta se on hänen tyylinsä ja se sopii hänelle. On monia muitakin näyttelijöitä, jotka näyttelevät yhtä vähäeleisesti kuin hän.

Väärin, tämä on mielipidekysymys, joten on väärin sanoa, että se sopii hänelle yhtä paljon kuin että se ei sopisi hänelle, voi sanoa, että mielestäni se sopii hänelle, mutta tuo oli hieman kaikki on samaa mieltä- muistuttava lause. Ei, Harry on ja tulee aina olemaan ärsyttävin hahmo koko kirjasarjassa minulla, samoin Daniel ärsyttävin näyttelijä. Liekehtivässä Pikarissa itku oli ehkä HIUKAN tyydyttävämpää, mutta silti se kuulosti yhä naurulta suurimmalta osin. Ja sitten virnuilee Hermionen ja  Ronin kanssa vähän ajan päästä, että tuleeko koskaan normaalia vuotta. Eli, minusta Daniel ei osaa itkeä, eikä ainakaan kovin hyvin näytellä. Myöskin välillä Danielilla on elokuvissa ihan ihme ilmeitä, jotka naurattavat, vaikka kohtaus olisi kuolemanvakava.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Toukokuu 01, 2006, 20:57:57 »
Outoa lukea täältä kuinka vähäeleinen Daniel on. Moni huippunäyttelijä on vähäeleinen, esim. Clint Eastwood. Hän näyttää aina sellaiselta joka miettisi erittäin ankarasti, mutta silti ihailen sitä miestä:)

//Poistettu turha lainaus -MP
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2007, 14:32:05 kirjoittanut Mariapaige »

Poissa jossujb

• Kardinaali
  • Vuotislainen
« Vastaus #90 : Toukokuu 06, 2006, 13:15:45 »
En oikein pidä Danielista ylipäätään Harry Potterina. Ulkonäkö ei mielestäni pelannut, mutta on pakko sanoa, että näissä kahdessa viime elokuvassa alkoi jo tulla oikeanlaista "harrymäisyyttä". Rohkeampi ja vapautuneempi ote. Silti vähän harmittaa viisaten kiven ja salaisuuksien kammion tylsä näytteleminen. Voisi jopa sanoa yhden ilmeen näyttelyksi. Kuitenkin Daniel kasvaa rooliinsa, ja olen jo hyväksynyt ( alan jopa pitää, mutta jos joku tulee kysymään niin en tunnusta! ) hänen Harrynsä.
"No-one expects the Spanish Inquisition!"

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #91 : Toukokuu 06, 2006, 17:12:49 »
Olen aikalailla samaa mieltä castlevanian kanssa tässä asiassa. Dan todellakin hankkii monet naurut ähkiessään & mussuttaessaan jossakin dramaattisessa kohtauksessa näytellessään suunnilleen yhtä sulavasti kuin pahasti vammautunut hirvi. Clint Eastwood on kyllä todellakin erittäin hyvä vähäeleinen & -ilmeinen näyttelijä, mutta samaa ei voi kyllä sanoa Danista. Vähä-mielinen tulee pikemminkin Harrysta ensimmäisenä mieleen.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Mewci

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Toukokuu 06, 2006, 20:50:50 »
Kameran edessä näytteleminen on vaikeaa, vaikka siihen olisi monta vuotta aikaa totutella, se on aina eri juttu. Ja Danielilla on vielä hirveät paineet päällä. Ei se ihan niin yksinkertaista ole.

Kaikesta huolimatta, minunkaan mielestäni Daniel ei ole kuvitelmieni Harry. Hän ei ole mielestäni samanlainen kuin kirjojen Harry. Harryn rooli on varmasti vaikea näyteltävä, ja Daniel suoriutuu siitä kohtuullisen hyvin. Paras Daniel on minusta tuohon rooliin, sillä "sitä oikeaa Harrya" ei varmasti löydy mistään.

McAny

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Toukokuu 17, 2006, 17:41:27 »
¨No, ei musta puutu... Hyvähän näyttelijä se on - parempaa Harrya saa hakea! Tosin joissain kohtaa Daniel näyttelee vähän vaisusti, mutta ei se sillä tavalla erotu, että se häiritsisi. Ehkä kuitenkin vaikkapa Rupert vaikuttaa karismaattisemmalta, koska hän on hauskempi ym. Daniel kuitenkin näyttelee hyvin kaikki Voldemort-kohdat ym :)

Lainaus käyttäjältä: ZuuZuu
  Dan todellakin hankkii monet naurut ähkiessään & mussuttaessaan jossakin dramaattisessa kohtauksessa näytellessään suunnilleen yhtä sulavasti kuin pahasti vammautunut hirvi.  Vähä-mielinen tulee pikemminkin Harrysta ensimmäisenä mieleen.

Miten niin "ähkii"? Ei musta todellakaan, mutta kaikillahan on omat mielipiteensä. Danielhan hoitaa hyvin Harryn roolin ja osaa elehtiäkin eikä vain sano tylsästi Voldemortille jonkun kirouksen tjs. :P Daniel on harjoitellut näyttelijäksi ja siihen menee aikaa ja tuota mieltä ollaan. Kiva kiva.

//Liitetty kaksi peräkkäistä viestiä yhteen -MP
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2007, 14:34:37 kirjoittanut Mariapaige »

wivs

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Toukokuu 18, 2006, 15:24:55 »
Elikkä H.P. 1 ja H.P. 2 Harry ei ollut mikään paras näyttelijä, mutta kolmosessa ja nelosessa Harry on LOISTAVA!!! Musta kaikki kolme on yhtä hyviä näyttelijöitä...

valvatti

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Toukokuu 18, 2006, 17:47:14 »
Minusta kenessäkään näytteliässä ei ole oikein sitä karismaa, mitä toivoisin. Ehkä Rupertissa ja Emmassa, mutta Danial.. Voivoi. Tyhjä kuiin mikä. Sama ilme kaikissa kohtauksissa. Pelko ja suru on sama asia, ahdistus ja viha sitten.. Sitä ei ole. Danielista ei saa otetta ja hän ei saa tunnetta Harryn rooliin, mikä on minusta huolettvaa o_O Kolmannessakin elokuvassa se huuto, kun Harry oli kuullut Siriuksesta ja muista Kolmessa Luudanvarressa. Niin tunteeton, ihan kuin joku olsi kutsunut kanoja sisälle. Mies oli sentään, herranjestas, tappanut Harryn isän (Taino, kuitenkin.)! Ääntä kyllä oli, mutta ilme oli väkinäinen ja sävy ei ollut uskottava.

Daniel ehkä osaa elehtiä ja näin, mutta ne eivät ole aitoja. Ja se alkaa ottaa päähän sitten välillä. Vihainen ilme on juuri se sama ilme, jonka minä saisin, eli liioiteltu ja kankea, uhkaukset kaikuvat onttoina. Daniel ei ole uskottava :P Ja juuri sitä näyttelijän pitäisi ensisijaisesti olla, uskottava. Katsoja on saatava uskomaan, että 'Kyllä, minä olen Harry Potter, poika joka elää' eikä 'Minä olen Daniel, aloitteleva näyttelijä ja näyttelen Harry Potteria.'

Eli, kaikki näyttelijät ovat aika aloittelijoita, mutta Danielista pidän vähiten.. Emma osaa näytellä ehkä parhaiten, mutta hän on myös aika tasapaksu. Ei huippukohtia tai huonoja, repliikit hyvin suoritettu, mutta tylsästi. Rupert on hauska, mutta hänkin jokseenkin kankea ja teennäinen. Rupertista saa kuitenkin eniten irti.

neikan

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Toukokuu 26, 2006, 12:51:51 »
kyllä, Danielista puuttuu karisma.

Hänen näyttelijänsuorituksensa on jotenkin laimeaa... Mutta ulkonäöltä täydellinen Potter. Hänen pitäisi ehkä saada kuvattua aidommin tunteita ja sen mukana tuomia ilmeitä... vaadinko liikaa? en tiedä, mutta itse on ammattinsa valinnut, näyttelijänä on vaikeaa.

Keira Woodbag

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Toukokuu 26, 2006, 12:58:40 »
Toisaalta taas Danielissa on tiettyä tylsyyttä, joka tietyissä kohdissa pistää silmään. Ei nyt mitenkään ärsyttävästi/- kauhean voimakkaasti, mutta niin kuitenkin, että siihen huomio kiinnittyy. Muuten Daniel on oikein sopiva Harryn rooliin.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #98 : Toukokuu 27, 2006, 12:03:36 »
Mutta voiko sellaiselta ihmiseltä puuttua karismaa jolla on miljoonia faneja?
Itse en pidä sitä sattumana että hänet on valittu Harry Potter-elokuviin, David  Copperfieldiin ja Panaman räätäliin muiden kuin taitojen perusteella.

valvatti

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Toukokuu 27, 2006, 13:02:05 »
Voihan hänessä olla 'karismaa' joidenkin mielestä. Kai se jännä hymy (jonka minä katson jännittyneeksi ja teennäiseksi) on joidenkin mielestä ihana ja sen näyttelijäsuoritkset särmikkäitä ja mukaansatempaavia, mutta minusta hän on laimea. Tiedä sitten olenko jotenkin pimahtanut, mutta.. Laimea.