Kirjoittaja Aihe: Puuttuuko Danielista karisma?  (Luettu 66893 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Puuttuuko Danielista karisma?
« : Maaliskuu 28, 2004, 18:19:37 »
Kävin tässä katsomassa Harry Potter-elokuvien arvosteluja ja eräässä arvostelussa oli, että Danielista puuttuu karisma, toisin kuin Rupertista ja Emmasta.

Itse olen eri mieltä. Danielissa on syvyyttä ja Emma ja Rupert ovat mielestäni hyvä virkiste Danielin rinnalla. Kaikki kolme tasapainottavat toisiaan. Daniel on mielestäni onnistunut roolissaan parhaalla mahdollisella tavalla^___^

Keskustelkaa vapaasti:)

//T: Juuh, ja muistattehan, että keskustelu on olennainen asia tässä topicissa. ^^
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa Cache

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #1 : Maaliskuu 28, 2004, 18:56:36 »
Minusta myös Dan paranee aina leffa leffalta. VK:ta kun katsoo niin kyllä siinä jokin jää aina häiritsemään. SK:ssa on jo enemmän syvyyttä ja karismaa. Luulen kuitenkin AV:n trailerin pohjalta että Dan on jälleen parantanut. Traileri vaikutti tosi hyvältä.
Dan on tosi taitava näyttelijä!

*muoks*

Lainaus
Tosin se suojeliuksen luonti -kohtaus aivan trailerin (en muista, oliko se siinä uudemmassa vai vanhemmassa trailerissa) oli hieman hassu. Varmaankin vaikea karjua loitsuja, mutta silti. Hassulta se kuulosti.

Minustakin se kuulosti hieman hassulta... ^^ Ehkä siksi että Danilla on hieman möreämpi ääni taas. En minäkään tykkäisi todellakaan karjua loitsuja niin kovaa kun ääntä kurkusta läähtee. Saisin sen vain kuulostamaan epämääräiseltä mölinältä! <:P Heh.

Minua hämäsi myös ne ihmeelliset ilmeet VK:ssa. En tykännyt niistä yhtään. Esim se kun Kalkaros yllättää heidät käytävältä ja sanoo että joku luulee heidän suunnittelevan jotain. Ensin Harry vain mulkoilee pahasti ja seuraavassa kuvassa on niin viattoman näköinen. Minusta se tuntuu hassulta... :P

Narcissa

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Maaliskuu 28, 2004, 19:38:53 »
Jaah, minusta Dan on ollut lähinnä aika huvittava 1. ja 2. elokuvassa (suurimmaksi osaksi sen ns. pelokkaan ilmeen vuoksi, joka putkahtaa kasvoille lähes joka kerta), mutta muuten olen ollut ihan tyytyväinen.
Emma ja Rupert ovat tosin minun mielestäni paljon parempia näyttelijöitä, heissä on ainakin tähän mennessä ollut enemmän karismaa. Tai ainakin Rupert on huomattavasti Danielia luontevampi, Emma ei aina. Tietenkin roolit ovat erilaisia, ja Ronin ja Harryn hahmoissa on eroja (en tietenkään väitä, että olisi helpompaa esittää Ronia kuin Harrya, mutta kyllähän siinä jonkin asteinen ero on).

Ja kyllähän se on niin, kuten jo muut ovat todenneet, että VK:ssä Dan oli melko mitään sanomaton. Viime viikolla katsoin sekä VK että SK ja kehitystä oli tapahtunut. Lisäksi AV:n traileri todella vaikuttaa hyvältä. Se kohta, jossa Dan sanoo jotain "I hope he finds me. Because when he does ja blablaablaa" oli hieno, ja minusta hyvin näytelty. Tosin se suojeliuksen luonti -kohtaus aivan trailerin (en muista, oliko se siinä uudemmassa vai vanhemmassa trailerissa) oli hieman hassu. Varmaankin vaikea karjua loitsuja, mutta silti. Hassulta se kuulosti.

Edit. Okeijoo. Perun puheeni. Se kohtaus, jonka mainitsin tuolla aiemmin, tuo 'I hope he does' blablaa, oli itse asiassa kokonaisena nähtynä tiivisti sen olennaisen (minun mielestäni olennaisen siis) Danielista: Poika on aika pitkälti yhden ilmeen näyttelijä. Valitettavasti.

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Huhtikuu 02, 2004, 07:24:02 »
Minulla on aikalailla sama mielipide kuin takulla; Dan oli VK:ssa sellainen, että hän vasta "harjoitteli" Harryn osaa ja oli vähän sellainen pelokas/ujo siinä. Tai minusta ainakin tuntui, ettei Dan laittanut parastaan siinä tai että häntä "pelotti" olla siinä.
Mutta sitten SK:ssa taas hän paransi suoritustaan niin, että uskalsi olla Harry ihan hyvin ja eläytyi kunnolla.
Ja mitä AV:hen tulee, kaikkien kuvien, trailereiden yms. perusteella Dan on jo tosi hyvä tässä. Eli luulen,e ttä hän pystyy eläytymään ja olemaan Harry sen paremmin mitä enemmän hän on Harry.

Poissa Sawyer

• Scandal
  • Vuotislainen
    • Livejournal
Re: Puuttuuko Danielista karisma?
« Vastaus #4 : Huhtikuu 08, 2004, 19:55:57 »
Mielestäni ei puutu.
Harryn hahmoon ei kirjojenkaan mukaan mielestäni kuulu erityinen esiintyminen ja karisma, ja Danielilla on karismaa juuri sopivasti. Sen sijaan Ronin ja Hermionen hahmot ovat selkeämmin erottuvat luonteeltaan, joten näyttelijöillä täytyy olla enemmän karismaa.

Mielestäni Daniel on siis oikein hyvä rooliinsa, ja häneltä löytyy kyllä karismaakin (vaikka ei menekään Lockhart-asteikolle :)!
"Well, we'll soon find out, won't we?" said Snape smoothly. "Wand out, Potter."

sneezie

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Huhtikuu 10, 2004, 14:29:26 »
Mun mielestä Danielissa ei oo karismaa!!! Hän on yksinkertaisesti huono näyttelijä! Aina kun katson Harry Potter elokuvia mua ärsyttäää sen järkyttävä tapa näytellä. Dan pidättelee naurua koko ajan ja on muutenkin teennäisen näköinen. Tuntuu siltä että hänestä ei saa mitään irti vaikka kuinka yrittäis pinnistellä. Minusta hänet otettiin rooliin vain ulkonäön perusteella. Danhan on ihan HP:n näköinen. Rupertilla on loistavia ilmeitä jotka muodostavat oikean kuvan Harry Potter kirjojen Ronista. Emmakin osaa jotenkin erottua hyvällä tavalla vaikka hän usein ylinäytteleekin. Mutta Emma sentään osaa näytellä ja ottaa tämän asian vakavasti samaan aikaan kun daniel yrittää pinnistellä ja erottua mutta häneltä puuttuu pilkettä silmäkulmasta. Katsokaa todellisuutta silmiin! ei Danistä ole maailman luokan näyttelijäksi. Myöntäkää jo!!!

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
Puuttuuko Dani
« Vastaus #6 : Huhtikuu 10, 2004, 20:01:21 »
Se on mielipideasia! Jokaisella on oma tyyli näytellä. Minusta on hyvä, että hän erottuu Ronista ja Hermionesta "vakavuudellaan". Ei häntä ole otettu elokuvaan vain ulkonäön takia. Hänellä on myös kokemusta ja hän on myös sopiva siihen rooliin. Ihminen oppii. Kukaan ei pääse pitkälle jos ei harjoittele. Hän on ottanut työnsä vakavasti. Sen kertovat dokumentit.

elsie

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Huhtikuu 11, 2004, 09:40:52 »
Se riippuu ihan siitä keneen vertaa. Ja muihin näyttelijöihin HP:ssa verratessa Daniel on kyllä selvästi huonompi, mutta se ei tarkoita sitä etteikö hän olisi hyvä!

Ensimmäistä elokuvaa katsellessani minua ärsytti todellakin tapa jolla Daniel näytteli. Olen täysin samaa mieltä sneezien kanssa siitä että Harry Pidätteli naurua. Ehkä sen takia erilaisia tunnetiloja näytti olevan hankala näytellä. Ne änkytykset siinä kun Hagrid tuli ja etsi Harryä "Ai-ai-ai äm harry" kuulostivat lähinnä Dudleya jäljittelevältä ininältä sen sijaan että olisi kuulostanut jännittyneeltä isokokoisen miehen kysellessä häntä.

Harjoitus tekee mestarin, ja Daniel on huomattavasti kehittynyt näyttelijänä. Kakkos elokuvassa alkoi olla jo sitä tiettyä ilmettä. Ja kolmanteen mennessä Daniel näyttelee siinä missä muutkin ja yhtä hyvin.

Minä ainankin olen tyytyväinen.

chihiro

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Huhtikuu 13, 2004, 16:42:58 »
Äh, jotenkin Dan vaikuttaa epävarmalta, ujolta ja pelokkaalta. Se ei mielestäni sovi Harrylle, Harry ei ole lainkaan nysverö. No jaa, tehdäänhän sitä töitä 'suurien immeisten' kanssa, mutta on sitä aikaisemminkin videoisssa pyöritty. Paraneehan Dan pikkuhiljaa, kun tottuu rooliin ja muutenkin työn tuottamiin 'paineisiin', mutta ne mammanpoika -ilmeet on jo aika epäharrymaisia.

Jos pitää joku kolmikosta valita, Rubert vetää parhaiten roolinsa. Eläytyy. Ja vaikkei Tom kolmikkoon kuulukaan, on kuin luotu Dracon osaan.

pikkupercival

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Huhtikuu 13, 2004, 19:44:56 »
Mun mielestä Dan on kankea, varsinkin VK:ssa. Siinä kohdassa, jossa hän toteaa, että heidän täytyy mennä lattialuukun läpi, hän on aivan kamalankamalankamalanjärkyttävän kankea. Se kuultaa hänestä läpi. Luulen, että häntä jännittää. Siltä se vaikuttaa.

SK:ssa suoritus paranee. Mutta kohta, jossa hän on Tomin päiväkirjassa (whatever) on sekin kankea. Hän jännittää, ja jotenkin minusta näyttää, että hän tottelee koko ajan käskyjä, hän ei näyttele ollenkaan vapaasti. Mitä sitten lie todellisuudessa...

Cerena

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Huhtikuu 13, 2004, 19:47:24 »
Dan on ällö. Ei millään pahalla, mutta karismaa siinä ei oo. Ainakaan VK:ssa, aika huono suoritus. Sori Dan-fanit...

Mutta Tom Felton...

No jaa... Minusta Dan näyttelee vähän yli. Mutta tavallaan sopii Harryn rooliin, ei muuten mitään moitittavaa. En oikein tiedä, mikä Danissa on ällöä, mutta... SK:ssa suoritus parani. Ehkäpä haastattelut on antaneet Danielista hieman kielteisen kuvan?

Kleio

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Huhtikuu 14, 2004, 18:11:51 »
Daniel on varmasti ihan taitava näyttelijä ja muutenkin mukava poju, mutta ei kyllä vastaa yhtään mun mielikuvien Harrya, joka onkin syy siihen, että en ole Potter-elokuvia edes suostunut katsomaan. Mielipiteeni asiasta olen siis muodostanut pelkästään sillä, että olen katsellut ykköselokuvasta puolet.. Siinä vaiheessa oli pakko lopettaa kun ärsytti niin valtavasti se, että Harrysta tehtiin jotenkin niin nysverö. Harrylla kuuluu olla tietynlaista karismaa, sellaista jotain sisäistä vahvuutta ja urheutta joka heijastuu jopa joskus esiin pyrkivän arkuuden alta. Daniel ei mielestäni tuonut sitä lainkaan esille ainakaan sen perusteella mitä elokuvasta näin.. Elokuvaharrylta puuttuu täysin se valppaus, joka ainakin mun kirjaharrylta löytyy. Asia saattaa olla tietenkin parantunut myöhempien elokuvien myötä, mutta en lähde asiasta ottamaan edes selvää, koska kaiken lisäksi elokuvien Harrysta on tehty jopa niin tylsän näköinen.

Annúnqúerewen

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Huhtikuu 16, 2004, 15:25:05 »
Daniel Radcliffe osaa näytellä yhtä lahjakkaasti kuin kahvinkeitin! *nyöks* Poikaparka vain toljottelee kahdella eri tavalla: joko hän on ihan pihalla missä mennään (melkein koko ensimmäinen leffa) ja toinen on sellaista "nyt kyllä tämä on liikaa, itkut, tekisi mieli huutaa kurkku suorana, mutta mä olen se stara, joten lähdetäänpäs pelastamaan maailma" -tuijottamista... *huoh* Ei mitään luonnetta, hahmo on paperia. Tukkakin on aina kammattu liian nätisti...

Ehkä se on tarkoitus, että sankari on neutri, jota vasten muut hahmot peilautuvat (mm. mainio Ron), mutta silti, "tylsä" ja "sankari" ovat edelleen kaksi eri asiaa... *irvistys*

poro

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Huhtikuu 22, 2004, 20:14:24 »
Karisma tai mikä lienekin siltä Danielilta puuttuu, mutta hän on minun mielestäni huono valinta Harryksi! Hänellä, siis Dabielilla, on liian mörä/syvä ääni harryksi ja hän on myös liian massava. ei sillä, että daniel olisi lihava tai jotain, mutta olen saanut sen kuvan kirjoista, että Harry on todella pieni poika ikäisekseen...

helinäkeiju

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Huhtikuu 23, 2004, 14:49:33 »
Oma mielipiteeni on se, että Daniel on hyvä Harryn rooliin. En kuitenkaan voi sanoa, että paras koska en ole nähnyt muita siinä roolissa. Ja onko jossain kirjassa kerrottu millainen ääni Harrylla on? En muista ainakaan lukeneeni. Ja siihen kokoon voisin sanoa, että kyllähän Harry on pienempi kuin esim. Ron tai Malfoy. Vaikka Rubert ja Tom ovatkin oikeasti vanhempia, he kuienkin näyttelevät saman ikäisiä jolloin Harry näyttää heihin verrattuna pienikokoiselta ikäisekseen.

Poissa Myy

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Huhtikuu 24, 2004, 12:45:19 »
No joo.... Kyllä Danilta puuttuu karismaa ainakin kahdessa ekassa leffassa. Uskon että kolmosessa hän on karismaattisempi (onko tollasta sanaa olemassa?) koska hän on kasvanut ja saanut entistä enemmän kokemusta näyttelemisestä. En ole koskaan ollut tyyytyväinen Danin näyttelemiseen...

muoks. Juu juu arvon tädit^^

Sulkasiipi

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Huhtikuu 28, 2004, 21:11:59 »
Olihan ensimmäinen Potter-elokuva hieman änkyttävä. Mutta kommentoin, että Azkabanin vangin traileri on saanut minut lähes kyyneliin. Itse pidän siitä tavasta, millä Daniel tulkitsee Potteria. Se on tarpeeksi viaton ja vain hieman liian ujo. Eihän Harry kuitenkaan mikään James -itsevarmuuden ruumillistuma- olekaan. Tämä on toki makuasia. Daniel kasvaa rooliin, ja luotan, että viimeisten elokuvien jälkeen jään kaipaamaan syvästi hänen suoritustaan Harryna. Näyttelijävaihdosta mihinkään rooliin (en edes Hermioneen, joka edelleen kyrsii minua, eihän hän ole lainkaan nörttimäinen...) toivoisi. Toivottavasti kaikki näyttelijät pysyvät loppuun saakka mukana.

ElizabethSwan

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Toukokuu 08, 2004, 20:35:16 »
Ei todellakaan puutu!
Emma on minusta kolmikosta paras, mutta Dan on myös todella, todella hyvä! Kaikki kolme olivat HP1-leffassa aika kokemattomia ja pieniä, mutta minusta kaikki parantuivat rutkasti kakkosleffan aikana... Luulempa että Daniel tulee olemaan kolmosessa vielä parempi kuin edellisissä! (Ehkä hieman puolueellista; olen nimittäin ihan hulluna Danieliin, mutta silti :) )

Poissa Annatar

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Toukokuu 08, 2004, 22:29:51 »
Mun mielestä Daniel on hirvein mahollisuus, jonka ne siihen rooliin saatto keksiä! (Okei. Jos Viggo Mortensenia ei oteta mukaan XD) Daniel ei osaa näytellä LÄHESKÄÄN yhtä hyvin kun kanssanäyttelijänsä. Se on niin selvästi opetellu kaikki vuorosanat ihan täysin ulkoa, eikä improvisoi tippaakaan, niinku Emma ja Rupert tekee (+kaikki muutkin näyttelijät). Mua ärsyttää aika hirveesti se, että näyttelijä, jonka kuuluisi olla elokuvien pääosassa on kaikista huonoin näyttelemään. Tässä täytyy kyllä myöntää, että tämä Ginnyn näyttelijä on kaksi kertaa huonompi.

Danielin näyttelemisestä puuttuu mielestäni kaikki syvyys. Sitä syvyyttä saa hakea sieltä Tylypahkan opettajien joukosta.
I probably still adore you with you hand around my neck

merkityksetön

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Toukokuu 09, 2004, 16:23:54 »
Daniel on tietsikalta vetastu näyttämölle. Se tuntuu olevan kauhean hiljainen, etenkin ykkösosassa se vaikuttaa aivan liian ujolta näyttelemään niin karismaattista osaa. Kakkosessa alkaa jo hieman ilmeet olla siihen suuntaan, että tuntee myös jotakin, ei vain ole mukana jutussa, niinku porukanjatkona.
Ja kolmosen traileri lupaa jo hyvää, niinkuin moni onkin täällä jo sanonut.

Mutta tosiaan, Rupert eläytyy ehdottomasti parhaiten rooliinsaa. Ykkösessä sillä oli aivan mahtavat ilmeet. Me naurettiin täällä kotona. Rupert osaa eläytyä rooliinsa sata kertaa paremmin kuin Harry, mutta luultavasti Harrystakin tulee elokuvien edetessä aina vain karismaattisempi.

Hermy ei kyllä ainakaan minun mielestäni ylieläydy rooliinsa; koskaan ei voi ylieläytä. Hermy on juuri sopiva tuohon :)

*respekt Hermy*

Nymphadora

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Kesäkuu 01, 2004, 17:51:10 »
Kahta ensimmäistä elokuvaa katsellessa tuntui ajoittain jopa pahalta katsoa, kunika kömpelösti Radcliffe näytteli. En tiedä oliko vika sitten siinä, että ohjaaja ei osannut antaa tarpeeksi hyvin ohjeita, vai oliko rooli vain liian vaikea, koska kuitenkin muistaakseni David Copperfieldissa Daniel oli ihan hyvä, vaikka oli vielä paljon nuorempikin silloin. Toivottavasti tässä kolmannessa osassa nähtäisiin edes vähän parannusta. Tulevan näyttelijänuran kannalta voisi kyllä olla Radcliffelle parempi päästä vähän erilaisiakin rooleja kokeilemaan välillä.

Poissa Millat

• jolie coquine
  • Vuotislainen
  • shock me like an electric eel
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #21 : Kesäkuu 03, 2004, 14:07:00 »
Kyllä siitä taitaa (ainakin) kahdessa ensimmäisessä puuttua. Mä oikein säälin sitä siinä ensimmäisessä leffassa. Kakkosessa oli ehkä sentään jotain yritystä ja kolmonen on tähän mennessä lupaavin. No, ei kukaan ole seppä syntyessään. Mutta toivottavasti karisma paranee...

Emmallahan (joka ei kai ole kovin monessa leffassa ollut? Ainakaan ennen Pottereita) ainakin oli ensimmäisessä leffassakin enemmän karismaa... Rupertilla myös, mutta en sitten tiedä miten uusi tai vanha tulokas on, mutta se on kyllä mainio Ronin roolissa. Ja Tom/Draco - se nyt vaan on miljoona kertaa karismaattisempi, kun Daniel. Tai ainakin musta tuntuu siltä...
"Je vais bien, t'en fais pas."

LittleGretel

• Ankeuttaja
Olen tyytyväinen Daniin
« Vastaus #22 : Kesäkuu 21, 2004, 01:46:28 »
Olen samaa mieltä kuin moni muu ja sanon, että Rupert ja Emma ovat kyllä jonkin verran taitavampia kuin Dan, ainakin kahdessa ekassa leffassa. Kolmosesta en sitten tiedä, Dan on nimittäin parantunut ihan hämmästyttävän paljon! Monen monessa kohtauksessa tuntui siltä, että silmien edessä todella oli Harry, ei joku joka näyttelee häntä. Ja yksi näyttelijä HP leffoista jonka huonot taidot todella häiritsevät mua on Jamie Waylett aka Vincent Crabbe. Pojan naamalla ei paljoa ilmeet vaihdu.

Grasper

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Kesäkuu 21, 2004, 19:02:19 »
Anteeksi nyt hirmusti kaikki Daniel- fanit mutta hän on mielestäni surkea Harryn ah-niin-karismaattiseen rooliin niin kuin täällä on jo sanottu. Suoraan sanottuna, hän ei osaa näytellä uskottavasti. 'Hämmästyneen' näköisenäkin hän näyttää valkokankaalla lähinnä uniselta, ja pelästynyttä ilmettä tuo poika ei osaa edes tulkita. Harryn rooliin olisi varmasti löytynyt paljon parempi näyttelijä, vaikka sellainenkin jolla ei ole ollut aiempaa kokemusta, kuten Hermionen ja Ronin näyttelijöillä.
Toivottavasti Daniel opettelee muutaman ilmeen ennen seuraavaa leffaa.

Marizki

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Heinäkuu 05, 2004, 10:56:27 »
Minäkin olen sitä mieltä että Danielin näyttelijän lahjat paranee mitä vanhemmaksi hän tulee, ja sehän on vain positiivista.
Olen nähnyt 6 eri traileria AV:sta ja niiden perusteella voin sanoa että Dan on kehittynyt näyttelijänä, mutta se itkukohtaus ei oikein sujunut...*wirn*

Hinaja

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Heinäkuu 09, 2004, 12:50:54 »
Ainakin viisasten kivestä tuli mieleen ettei vika ollut ehkä niinkään danielissa, vaan tuntui kun sille olisi kirjoitettu tosi vähän vuorosanoja ja enimmän ajan se vaan seisoskeli ja ilmeili jotenkin oudosti ja rupert ja emma nimenomaan tuki sitä tarinaa siinä sivulla. Näyttlijän vaan heijastelee ohjaajan ja käsikirjoittajan idoita :) että ehkä sillä osastolla pitäis petrata, mutta kohtahan se nähdään :)

LiiSuKKa

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Heinäkuu 11, 2004, 02:09:23 »
minusta dan paranee joka leffa...
en ole varma mikä olisi lempi leffani ehkä kolmonen vaikken sitä ole nähnyt vielä mutta trailerit olen.. ja minusta dan on siinä ehkä hieman parempi näyttelijä kuin ykkösessä... kakkonen oli myös kiva mä tykkäsin siitä aika paljon eikä dan ollut siinä huono :)
musta dan osasi kakkosen... :) mutta sehän on mun mielipide.. :)

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
« Vastaus #27 : Heinäkuu 11, 2004, 02:16:44 »
Miun mielestä kaikki kolme, Dan, Rupert ja Emma ovat parantaneet suorituksiaan koko ajan. Viisasten Kivessä Rupert oli ehkä `luonnollisin`, mutta Salaisuuksien Kammiossa kyllä huomasi kuinka Emma ja Dan olivat kehittyneet. Mie ootan innolla Azkabanin Vangin näkemistä, sillä onhan kolmikko kasvanu jälleen, ja odotukseni ovat siis korkealla.
Mutta siis kun kysyttiin että puuttuuko Danielista karisma, niin miun mielestä ei. Viisasten Kivessä sitä oli ehkä vähemmän kuin Salaisuuksien Kammiossa, ja nyt nähtyäni muutaman trailerin, niin tuntuu että Azkabanin Vangissa sitä on vieläkin enemmän:)
It´s over.

Heini

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Heinäkuu 11, 2004, 23:19:20 »
Minusta Daniel vain paranee!! Ykkösessä oli pientä haparointia, ymmärtäähän sen, ei Harryä heti osaa näytellä. ;) Mutta silti tykkäsin siitä kovasti. Toisessa leffassa se oli aivan huippu!! Dobby kohtaus mua vaan häiritsi, siinä se ei ollut parhaimmillaan..."Who are you?" Liian hätäinen...tai sellainen, kuitenkaan mä en tykännyt siitä. Muuten Daniel oli ihana. Trailereiden perusteella kolmosessa se todella ylittää itsensä!
Saas nähdä sitten...Mutta karismaa on!!! :D

Meloreiel

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Heinäkuu 24, 2004, 21:36:51 »
Danielin itsevarmuus lisääntyi toisessa elokuvaasa, mikä vaikutti myös positiivisesti suoritukseen. Kuitenkin olen sitä mieltä, että Daniel oli kolmikosta selvästikin huonoin näyttelijä(tiedän saavani kaikkien Daniel-fanien vihan niskaani). Jotenkin hän tuntui olevan koko ajan pihalla hahmonsa kanssa ja liikkeet ja repliikit eivät sujuneet niin luotevasti, kuin olisi pitänyt. En tietenkään odotakaan, että kukaan on seppä syntyessään. Daniel kehittyy koko ajan ja olen varma, että hän on entistäkin parempi nyt tulevassa elokuvassa.
Asiasta kukkaruukkuun... vihaan sitä "kaikki-hampaat-näkyviin"-hymyä joka hänellä on joka ikisessä kuvassa, jonka olen nähnyt. Se näyttää jotenkin teennäiseltä... En tiedä olenko vain hullu, kun kiinnitän sellaiseen huomiota x)

Turkinpippuri

• Ankeuttaja
Danin karisma
« Vastaus #30 : Heinäkuu 24, 2004, 21:49:46 »
Mielestäni Dan on parantanut näyttelijänsuoritustaan kolmannessa leffassa, vaikken olekaan nähnyt sitä vielä kokonaan, vain pätkiä.

Rupert on todella hyvä näyttelijä! Sanoisin, että paras kolmikosta 1 ja 2 leffoissa, tosin Emma antoi kovan vastuksen 2:ssa. :)

Danin suoritus vain paranee, kun saa lisää kokemusta näyttelijäntyöstä ja Harryn esittämisestä! Kyllä sitä karismaa löytyy! ;)

Muoks*
Vaikka olenkin Dan-fani, niin mun mielestä Dan ei näytellyt Harrya täydellisesti 1 ja 2 leffoissa. :(

Poissa Aranea

• Vuotislainen
« Vastaus #31 : Elokuu 07, 2004, 13:15:31 »
Mä taidan sitten olla ainut, jonka mielestä Emma ei oo oikeen onnistunu Hermyn roolissa. Sen ilmeet on aina liioiteltuja, vielä kolmoseskin.

Daniel.. Siltä taas vois toivoa jonkunlaista ilmettä. Kaks ekaa leffaa meni tuijottelun piikkiin eikä tyyppi tod vakuuttanut Harryn roolis. Eikä se ees näyttäny Harrylt. Yks syy mm. hiukset. (Kolmoses kyl taas huomas kuin niit oli pöyhitty :D)

Rupert. Siitä mul ei oo mitään pahaa sanottavaa ;).  Se oli just niin Ron..

Mut kaikki on kyl kolmoseen parantanu. Paitsi Tom Felton, mut se tais ohjaajan vika. Sil oli meinaan aina joku irvistys päällä kun se vaan vilahti ruudussa..

Saya

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Elokuu 07, 2004, 21:34:16 »
Mielestäni Danielilta ei löydy näyttelemisen lahjoja. Viisasten kivi & Salaisuuksien kammio olivat hirveää katsottavaa - ylinäyttelyä ja samoja ilmeitä, joista ei pystynyt lukemaan mitään (tunnetiloja etc.). Azkabanin vangissa hän mielestäni paranti suoritustaan, oli muutamia kohtauksia, joissa hän epäonnistui hyvinkin pahasti. Kuitenkin yleisesti katsottuna hän näytteli suhtkoht hyvin. En kuitenkaan vielä sanoisi häntä kovin lahjakkaaksi ja taitoja omaavaksi, mutta onhan hänellä aikaa kehittyä.
Syvyyttä hänestä ei vieläkään löydy, näyttely on vieläkin tasapaksua ja ilmeetöntä. Danielia on hyvin hankala lukea eikä tunne-eläytymistä löydy riittävästi.

Jos ryhdyn kommentoimaan vielä Emmaa ja Rupertia, niin täytyy sanoa, ettei heistäkään kumpikaan säväytä minua pahemmin. Emma yrittää liikaa ja minkäänlaista eläytymiskykyä ei hänellä ole. Hän on aivan liian teennäinen ja ei käyttäydy niin kuin aito Hermione. Mm. Salaisuuksien kammiossa heti ensimmäisessä kohtauksessa raivosin hänen ilmeelleen ja hammashymylle. Hän yritti selvästikin aivan liikaa, kuten yritti koko elokuvan/elokuvien. (Käsikirjoittajat tosin ovat muutenkin onnistuneet luomaan Hermionesta mitä typerimmän hahmon, mutta näyttelijän taidothan eivät ole lähes mitenkään yhteydessä käsikirjoituksen typeryyteen.)
Rupert on mielestäni varsin toimiva pakkaus. Hän on mielestäni kolmikosta parhain. Hän vaikuttaa luonnolliselta, eikä yritä liikaa tai ole muuten vain lahjaton. Ilmeitähän hän osaa luoda ja antaa minulle ainakin niiden avulla täydellisen kuvan Ronista. Hän ei ole minusta kehittynyt elokuvien aikana sen paremmin suuntaan tai toiseen, hän on pysynyt samana läpi elokuvien. Hänestä en keksi oikeastaan mitään valittamista.

Silver Dragon

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Elokuu 17, 2004, 16:19:39 »
Daniel sopii kyllä ulkonäkönsä puolesta Harryn rooliin, enkä juuri muita osaa siihen rooliin kuvitella. Tosin myönnettäköön, että hänen roolisuorituksesna kahdessa ensimmäisessä elokuvassa kyllä tökkäsi pahasti. VK:ta en enää mielellään katso, koska vihaan niitä Danielin repliikkejä sydämensä pohjasta. Hän vain toistelee sen, mikä olisi pitänyt jo olla itsestään selvyys. Tai ainakin ne hänen oivalluksensa oli kirjoitettu huonosti. "Do you mean, that the creature, that drank the unicorn's blood... that was Voldemort?" *hakkaa päätä seinään*
Emmaa Hermionen roolissa kyllä voisin sanoa inhoavani vielä enemmän. Varsinkin ykkösessä hänellä oli päällä ylimielinen look, että minä olen Tyliksen paras oppilas ikinä... No, onhan hän jo siitä hieman parantunut, mutta edelleen inhoan ko. hahmoa. Ei millään pahalla.

Poissa Leida

• Hanhensulkakynä
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Elokuu 18, 2004, 17:07:44 »
Kyllä, Danista puuttuu karismaan. Hän ei mielestäni sovi Harryn rooliin kovinkaan hyvin. Ulkonäkö nyt vielä menee, mutta muuten... *pudistelee päätään* Jotenkin Danista tulee kokoajan sellainen mielikuva, että hän näyttelee Harrya ei ole Harry itse. Danin olemus ei ole ollenkaan "Harry Pottermainen". Tietysti se johtuu osaksi repliikeistä, mutta kyllä Danin ilmeistä ja eleistä myös. Koko ajan Dan on tosin mennyt parempaan suuntaan. Kolmosessa hän oli varsin hyvä, vaikka se olikin huonoin Potter-leffa.

Rubert on minusta kolmikon paras ja sopii Roniksi mainiosti. Hänessä on juuri sitä Ronin huumorintajua ja suhtaumista asioihin. Ne tulevat hyvin esiin Rubertin ilmeissä. Tosin kolmosessa Rubert oli paljon huonompi, kuin edellisissä leffoissa.
"I believe you find life such a problem because you think there are the good people and the bad people", said the man. "You´re wrong, of course. There are, always and only, the bad people, but some of them are on opposite sides."
-Terry Pratchett: Guards! Guards!-

cheri

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Elokuu 18, 2004, 17:41:05 »
Daniel ei eläydy täysin rooliinsa. Hän ei osaa heittäytyä täysillä mukaan. Danin pitää olla Harry Potter, ei vain näytellä häntä. Muttah... On hänellä silti karismaa. Dan paranee koko ajan, mutta mielestäni Harryn rooliin olisi voitu löytää parempikin näyttelijä. Esim. Rupert, Emma ja Tom ovat mielestäni paljon parempia kuin Dan. He osaavat eläytyä rooliinsa, jeah, täysin. Dan on kuitenkin ulkonäkönsä puolesta nappivalinta (en tiedä ketään muuta sopivaa :)) silmien väriä ja hiusten siisteyttä lukuunottamatta.

Ykkös- ja kakkosleffassa hän ei ole (höm) kovinkaan hyvä, mutta kolmosessa näkyy jo valoa hämärän tunnelin päässä. Hiphiphurraa.

UniKukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Marraskuu 11, 2004, 23:07:39 »
"Sankarin" rooli ei ole helppo. Useimmiten sivuosien näyttelijät pääsevät toteuttamaan itseään huomattavasti vapaammin, ja näin ollen loistavat usein jättäen päätähden jopa varjoonsa. Harry Potter -elokuvat eivät ole tässä poikkeus.

Ja jos karismasta puhutaan, se karttuu iän myötä. Harry Potter -elokuvissa on runsaasti karismaattisia näyttelijöitä, mutta lapsitähtiin tämä adjektiivi ei oikein sovi. Ehkä parinkymmenen vuoden kuluttua.

Poissa Citrus

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Marraskuu 13, 2004, 17:59:42 »
VK:ssa ja SK:ssa Danielilla ei mielestäni ole karismaa, ei alkuunkaan. Mutta AV:ssa Daniel on parantanut huimasti. AV::sa Danielilla on jo melkeion käsinkosketeltavaa karismaa. Ottakaa huomioon, tämä on vain minun mielipiteeni...

Funafutilla

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Marraskuu 15, 2004, 12:10:09 »
Kyllä Danielilta puuttuu karismaa, eikä hän ole mikään ihmeellinen näyttelijä. Harryn rooliin olisi voitu valita joku karismaattisempi näyttelijä. Epäilen, että Daniel sai roolin siksi, että hän muistuttaa ulkonäöltä Harrya.

Viisaten kivessä Daniel oli ihan täydellinen puupökkelö. Mutta tykkäsin elokuvasta kokonaisuutena silti. Salaisuuksien kammiossa Daniel paransi huomattavasti suoritustaan, hän ei ollut enää niin puupökkelö. Elokuva vaan on muuten älyttömän tylsä/pitkäveteinen. Azkabanin vangissa Daniel on parantanut suoritustaan taas huimasti. Elokuvakin on kokonaisuudessaan hieno. Muutamissa kohdissa Daniel epäonnistuu pahasti, mutta valoa tunnelin päässä kyllä näkyy. Silti en usko, että hänestä koskaan tulee mitään huippuhyvää näyttelijää. Mutta annetaan pojan yrittää. Olen myös jo niin tottunut siihen, että Daniel on Harry, että en halua rooliin enää ketään muuta.

Emma Watson on ylinäytellyt alusta asti, mutta silti hän on ihan siedettävä Hermione ja karismaa löytyy enemmän kuin Danielilta. Rupert Grint on tavallaan ihan hyvä Ronin roolissa, mutta minua vaivaa ihan suunnattomasti se ilme. Kärjistetysti sanoen: hänellä on jatkuvasti se 'kulmat kurtussa' (kuin sontaa syönyt) ilme kasvoillaan. Naaman voisi välillä pitää peruslukemilla, eikä ole sama asia olla hämmästynyt, innostunut ja peloissaan. Mutta Rupertilla on aina sama ilme, kun hän yrittää kuvata jotain tunnetilaa.

Tom Feltonissa/Dracossa on oikeata karismaa. Todella hyvä näyttelijä hän myös on, joten povaan hänelle pitkää uraa.

Poissa Swanheart

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #39 : Marraskuu 25, 2004, 10:44:54 »
Mun mielestä Daniel on kehittynyt näyttelijänä aika paljon, kun vertaa esim viisaten kiveä ja Azkabania toisiinsa. Pidän kuitenkin enemmän Rupertin näyttelijänlahjoista kuin Danielin, ja Emman menettelee.. esim ekassa leffassa se näyttelee vähän yli. Mutta kyllä Danilla karismaa on.;)
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistus!"

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #40 : Toukokuu 29, 2005, 15:38:46 »
Mä en voi sille mitään, etten saa tungettua sanoja 'Daniel' ja 'karisma' samaan lauseeseen. Ykkösessä suoritus oli aivan järkyttävä, tosin Emmakin ylinäytteli. Rupert on hoitanut hommansa kolmikosta parhaiten - Tom on paras -
mutta Emmakin oli jo parempi kuin hyvä kolmosessa. Dan menetteli, mutta mielestäni karismaa pojkelta ei löydy sitten yhtään. Ja todella tarkoitan sitä. Ykkönen ja kakkonen - *repeää* - no joo, siis mielestäni ei
karismaa. Danielin otteet ovat jotenkin lössähtäneet, en osaa selittää.

*sekava viesti*
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Poissa The Daydreamer

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Toukokuu 29, 2005, 20:50:10 »
Kyllä, minunkaan mielestäni Danielilla ei ole karismaa laisinkaan. Järkytyin kohtauksessa (AV) kun Daniel itki. Se oli kamalaa katsottavaa. Luulen kuitenkin, että syy on osittain siinäkin, että elokuvassa on tosi monia aikuisnäyttelijöitä, jotka ovat tehneet hommaansa jo vuosia. He ovat hyviä ja siksi kokemattomat lapsinäyttelijät varmaankin näyttävät entistä huonommilta. Daniel on kuitenkin parantanut suoritustaan, vaikkei edelleenkään osaa minun mielestäni eläytyä rooliinsa tarpeeksi.
Mitä tulee Rupertiin ja Emmaan, Rupert on ehdottomasti paras, vaikkei hän olekaan ihan sellainen, kuin kuvittelin Ronin olevan. Mutta näyttelijänä hän on ihan onnistunut leffoissa. Emmasta en oikein osaa sanoa mitään. Ei hän Hermione ole...
Rory: High. We are very, very high.
Logan: I've been higher.
Rory: I meant distance from the ground.
Logan: That, too.

Pollexia

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Toukokuu 29, 2005, 21:22:49 »
Karismaa? No en tiedä. Ykkösessä se oli jotenkin niinhämmentynyt, mutta niikai Harrykin oli kun ihan uuteen paikkaan joutuu. Ykkösessä se oli jotenkin niin söpö pikkupoika. Kakkosessa ajattelin jo että vau hän kehittyy ja seuraavassa tulee varmaan jo oscar ehdokkuus. Mutta ei, karisma häipyi ja elokuva raiskasi kirjan ihan täysin. Danielilla ei ollut karismaa, Emma ylinäytteli pahemmin kuin ennen ja jopa Rupert tyri. Mihin kaikkien karismat hävisivät? Jotenkin Daniel on varmaan tullut liian itsevarmaksi eikä keskitykkään enää niin paljon. Näyttelijän lahjoja on, mutta niitä ei näy koko elokuvassa.

Söpöilijä

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Toukokuu 31, 2005, 17:25:15 »
Musta kyllä puuttuu.. Kun aattelee Tom Feltonia niin Daniel on kuin sisulisko..
Jos otetaan Emma, Rupert vai Daniel nii ehdottomasti Rupert..
Emma must yrittää liikaa ja en oikeen muutenkaan pidä siitä.
Danielilla ei oo karismaa sen suoritukset on järkyttäviä jopa 3 leffassa (Emmakin oli parempi.)
Rupert on suoriutunut parhaiten  (siis kolmikko Emma, Daniel, Rupert)
osistaan 3 edellisessä leffassa.. Jännitys nousee ku aattelee millasen suorituksen Daniel vetää 4 leffassa.. Toivottavasti se on edes vähän parempi ku edellisissä..

Poikkeustapaus

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Kesäkuu 02, 2005, 09:31:26 »
Lainaus käyttäjältä: "wertykaali"
Tuskimpa yksikään vuotislainen olisi kykeneväinen suorittamaan kyseisiä näyttelijäsuorituksia alle kymmenellä otolla.

Itseasiassa monikin meistä voisi.

Olen katsonut tällä viikolla toisen ja kolmannen elokuvan ja huomasin, ettei Danielilta tosiaan löydy samanlaista eläytymistä kuin esimerkiksi Rupertilta. Tämän huomaa mm. Hämäkäk-kohtauksesta Salaisuuksien kammiossa. Kolmannessa elokuvassa Daniel ei kyllä ole paljoakaan edellisestä parantunut, edelleen havaittavissa jäykkyyttä ja sitä, ettei hän oikein ole päässyt kohtaukseen sisälle. Hän on kyllä pulassa viimeistään viidennessä elokuvassa, kun Harryn tunteet tulevat entistä enemmän esille. Tietenkin vain sillä edellytyksellä, että hän ei ole kohentunut vielä Liekehtivän Pikarinkaan jälkeen. -_-

wertykaali

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Kesäkuu 02, 2005, 11:42:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Poikkeustapaus"
Lainaus käyttäjältä: "wertykaali"
Tuskimpa yksikään vuotislainen olisi kykeneväinen suorittamaan kyseisiä näyttelijäsuorituksia alle kymmenellä otolla.

Itseasiassa monikin meistä voisi.

Olen katsonut tällä viikolla toisen ja kolmannen elokuvan ja huomasin, ettei Danielilta tosiaan löydy samanlaista eläytymistä kuin esimerkiksi Rupertilta. Tämän huomaa mm. Hämäkäk-kohtauksesta Salaisuuksien kammiossa. Kolmannessa elokuvassa Daniel ei kyllä ole paljoakaan edellisestä parantunut, edelleen havaittavissa jäykkyyttä ja sitä, ettei hän oikein ole päässyt kohtaukseen sisälle. Hän on kyllä pulassa viimeistään viidennessä elokuvassa, kun Harryn tunteet tulevat entistä enemmän esille. Tietenkin vain sillä edellytyksellä, että hän ei ole kohentunut vielä Liekehtivän Pikarinkaan jälkeen. -_-

Oletko nähnyt noita "näin tehtiin" -dokumentteja? Suuri osa kohtauksista kuvataan studiossa, jossa on siniset seinät joka tuskin ainakaan helpottaa eläytymistä. Ja loppujenlopuksi, kyllähän minä myönsinkin, ettei Dan ole ehkä niin hyvä, kuin Rupert, mutta silti huomattavasti perempi, kuin joku vuotiksesta noukittu amatööri. Ei Harry Pottereissa ole huonoja näyttelijöitä. On vain hyviä ja loistavia...

Anki M

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Kesäkuu 02, 2005, 17:34:43 »
Anteeksi kaikki, jotka pidätte Danielista, mutta olen monesti toivonut että Harryn osaan olisi valittu joku taitavampi näyttelijä. Ensimmäinen potter-leffa, jonka näin, oli Salaisuuksien kammio ja heti ensimetreillä ajattelin: "voi ei, eihän tuo osaa yhtään eläytyä". No, tämä oli vain minun mielipiteeni. Makuasioista ei voi kiistellä. :)

Itse pidän Emmasta. Minusta hän on edistynyt elokuvien kuluessa ja alkanut näytellä syvällisemmin. Tarkoitan siis, että hänen kasvoistaan näkee mitä Hermione ajattelee ja hän on sisällä roolissa.

Rupert on hyvä, silloin kun on normaali, mutta ihmettelen miksi hän välillä elehtii niin kamalasti. Käsketäänkö hänen näytellä sillä tavalla vai mikä on.

Pollexia

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Kesäkuu 02, 2005, 17:47:29 »
Jotenkin Daniel on varmaan tullut liian itsevarmaksi eikä keskitykkään enää niin paljon. Näyttelijän lahjoja on, mutta niitä ei näy koko elokuvassa.

Kanssanayttelijät ovat sanoneet Danielin keskittyvän todella paljon ennen kohtauksia ja tämän olevan todella kypsynyt ikäisekseen.

Valitettavasti kolmosleffassa siinä kohtauksessa kun paisuttaa Margen, hän näyttää siltä kuin olisi unohtanut missä. Ei onnistu olemaan vihainen eikä hämmästynyt. Jos keskittyy niin tekee sen kyllä huonosti. No en tiedä mitä mieltä sinä olet, mutta minusta näin.

Muoks. Anteeksi että lainaus ei toimi...

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
« Vastaus #48 : Kesäkuu 05, 2005, 00:15:29 »
Minusta koko kysymys, "puuttuuko Danielista karisma" on aika korni. En tiedä, minulle se vain särähtää korvaan. Mielestäni kahden ensimmäisen leffan aikana ei oikein voi edes puhua koko karismasta, sillä kolmikko (ja monet muutkin leffan lapsinäyttelijät) näytteli ensimmäistä kertaa. Jos olen väärässä, korjatkaa. Vasta kolmos- ja nelosleffassa voidaan puhua karismasta, methinks. Siinä vaiheessa on näyttelijöillä kokemustakin jo.

Ja vastaus kysymykseen: kyllähän Danielilta karismaa löytyy. Minusta Daniel ON Harry, ei siitä mihinkään pääse. Varsinkin kun kolmosleffassa Harryn hiukset ovat vihdoinkin sotkuiset ;) No joo. Daniel on mielestäni onnistunut hyvin luomaan leffa-Harrylle sen hieman pikkuvanhan ja vakavan kuvan, mikä on myös kirja-Harrylla (Feeniksin kilta on poikkeustapaus). Siinä missä Ronista on tehty pelle, Harry sentään on vakavasti otettava hahmo.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Kesäkuu 06, 2005, 11:45:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Seireeni"
Minusta koko kysymys, "puuttuuko Danielista karisma" on aika korni. En tiedä, minulle se vain särähtää korvaan. Mielestäni kahden ensimmäisen leffan aikana ei oikein voi edes puhua koko karismasta, sillä kolmikko (ja monet muutkin leffan lapsinäyttelijät) näytteli ensimmäistä kertaa. Jos olen väärässä, korjatkaa. Vasta kolmos- ja nelosleffassa voidaan puhua karismasta, methinks. Siinä vaiheessa on näyttelijöillä kokemustakin jo.

Minustakin "karisma" on hiukan vääränlainen sana. Olivathan he vielä lapsia ensimmäisissä elokuvissa. Eräässä elokuva-arvostelussa vain käytettiin sitä sanaa Danielin kohdalla ja päätin ottaa sen otsikkoon mukaan.

Lainaus käyttäjältä: "Annatar"
Se on niin selvästi opetellu kaikki vuorosanat ihan täysin ulkoa, eikä improvisoi tippaakaan, niinku Emma ja Rupert tekee (+kaikki muutkin näyttelijät).

Mistä tiedät improvisoivatko he?

On se jännää huomata, miten Suomessa Danielia kritisoidaan, kun taas ulkomailla ylistetään.

// Martina muoksi kaksi viestiä yhteen...

Poissa Feelie

• Tosikko
  • Vuotislainen
« Vastaus #50 : Kesäkuu 06, 2005, 19:51:13 »
Mielestäni Daniel ei eläydy rooliinsa niin hyvin kuin esimerkiksi Tom, Rupert ja jopa Emma.
Danielilla tuntuu olevan vain kaksi äänensävyä, tavallinen - jota hän käyttää Harryn ollessa normaalifiiliksellä tai iloinen (iloisena tietysti on kuitenkin pieni tekohymy), sekä hämmästynyt äänensävy.

Tuntuu että Daniel valittiin rooliinsa vain siksi, että hän on ulkonäöltään harrymainen. Mieluummin olisin 'kärsinyt' jopa hieman epäharrymaiselta näyttävästä näyttelijästä, joka kuitenkin korvaisi ne seikat Danielia paremmalla elekielellään ja äänensävyillään.

Minullakin on ongelmia kirjoittaa lause, joka ei ole negatiivisessa muodossa, ja jossa on sanat "Daniel" ja "karisma".

Täytyy kuitenkin pitää peukut pystyssä ja toivoa että Daniel olisi parempi nelosleffassa.

Cranberry

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Kesäkuu 06, 2005, 20:56:22 »
No en jaksa lainailla, mutta joku tuolla sanoi, että ovathan he nyt parempia kuin jotkut amatöörit vuotiksesta. Ovathan he itsekin aika amatöörejä; eivät ainakaan tietääkseni mitään suuria koulutuksia ole saaneet ja ulkonäön perusteella heidät on suurimmaksi osaksi valittu.

Olen myöskin sitä mieltä ettei kukaan kolmikosta mikään kovin suuri lahjakkuus ole, mutta mitä nyt voisikaan odottaa ulkonäön perusteella valituista kouluttamattomista ja kokemattomista lapsista. No se nyt on toinen juttu etteivät ole kovinkaan paljoa kehittyneet edes ensimmäisestä leffasta. Ehkä heitä ylistetään niin paljon etteivät edes ajattele suorituksiaan paljoa, vaan kuvittelevat näyttelevänsä hirveän hyvin. Olen sitä mieltä, että heidän pitäisi saada suurta opastusta, että olisivat hyviä. Ei kai heille edes jakseta paljoa opastusta antaa, jos kerran muun porukan mielestä näyttelevät niin hyvin.

Siren's Flash

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Kesäkuu 06, 2005, 21:25:50 »
Aluksi en pitänyt Danielia oikein minkäänlaisena näyttelijänä, mutta elokuva elokuvalta hän on kyllä parantunut. Kovin monessa 11-12-vuotiaassa ei yleensäkään juuri ole karismaa, joten sikäli se on ihan ymmärrettävää.

Nyt kun Dan on jo vähän vanhempi hänessä alkaa olla jo aika hyvin karismaa ja se näkyy roolisuorituksissa. Ehkä Danin näyttelijäsuorituksissa tuo karisma ei ole suurin ongelma vaan se, että hän ei ole taidoiltaan vielä kovinkaan monipuolinen. Tämä on tosin vain minun kantani..

Huomioitava on tietenki se, että Danin rooli on paljon vaikeampi kuin esimerkiksi Rupertin ja Emman.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Kesäkuu 07, 2005, 14:54:01 »
Hmm, onhan se tietysti totta, etta Harryn rooli on varmaan aika vaikea naytella, ja etta Dan oli lapsi ekassa elokuvassa, en mina sita kiista. En vain, siltikaan, nae siina jatkassa karismaa, en sitten yhtaan. Joku mainitsi jotain, etta Emman kasvoista nakee mita Hermione ajattelee, no joo, samaa ei ainakaan voi sanoa Danielista. MINUN MIELESTANI jatkalla on koko ajan sama, eksynyt ilme ja eleet ovat jotenkin tonkot. (Helkkari kun taalla Englannissa ei ole jotain kirjaimia, sanat nayttavat ihan typerilta.) Toivotaan, etta Dan pystyy nelosessa edes jotenkin hyvaan suoritukseen.

Ja joku mainitsi jotain vuotiksen amatooreista, mistas tiedat? Danilla on sentaan ollut elokuvia ennen Pottereita toisin kun Emmalla ja (?) Rupertilla. Tomilla on ollut, ja sen voi kylla nahda...
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

WinterForest

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Kesäkuu 08, 2005, 11:47:06 »
No kumpi olisi parempi, se että näyttää Harrylta vai se,  että osaa näytellä? Kyllä minun mielestäni on parempi, kun osassa on oikean näköinen näyttelijä. Kuvitelkaa nyt, löydetään oikein loistava näyttelijä, mutta tällä on esim. vaaleat hiukset ja ruskeat silmät ja pulleat kasvot. Sitä paitsi, Daniel on vasta lapsi, eikä hänen pitäisikään pystyä samaan kuin aikuiset.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Kesäkuu 08, 2005, 22:08:54 »
Lainaus käyttäjältä: "WinterForest"
No kumpi olisi parempi, se että näyttää Harrylta vai se,  että osaa näytellä? Kyllä minun mielestäni on parempi, kun osassa on oikean näköinen näyttelijä. Kuvitelkaa nyt, löydetään oikein loistava näyttelijä, mutta tällä on esim. vaaleat hiukset ja ruskeat silmät ja pulleat kasvot. Sitä paitsi, Daniel on vasta lapsi, eikä hänen pitäisikään pystyä samaan kuin aikuiset.

Jos nayttelija on sitten oikean nakoinen, niin silla ei ole ketunkaan valia jos tama nayttelee kuin harakka, vai? Eivatka ne Danielin silmat niissa elokuvissa mielestani aina kauhean vihreilta nayta....Ja kylla niilla varmaan oli ihan selvat kriteerit kun Potteria haettiin, etta tuskinpa sinne ketaan pullaposkea saapui. Ei, ei samaan kuin aikuiset, mutta pystyisipa samaan kuin muut nuoret nayttelijat, vaikka rooli onkin vaikeampi ja plaaplaa, tiedetaan.

muoks: Hagrid, totta viekoon, ei mikaan voisi olla sen hienompaa, oikeesti. Ei sille vaan voi mitaan ellei siita tule mitaan.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #56 : Kesäkuu 09, 2005, 22:55:18 »
Epäilijöille vähän tekstiä, jotka on tullut Lordi Voldmeortin näyttelijän, Ralph Fiennesin suusta:

"He's just a charming young man, very helpful. I think it must be very difficult for young actors when they are part of this incredible franchise, and there's such pressure and exposure, and certainly Daniel seems to be keeping it together. He's just a very charming person. I'm sure any of you can imagine that a young person can be affected very negatively by that, but he's a very good actor on the set. He does very well in the studio."

Kuten tosta voi jo päätellä, Daniel tekee parhaansa vaikka paineet ovat kovat. Mikä voi olla sen hienompaa?

Fawkes

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Kesäkuu 15, 2005, 11:21:17 »
Danielille ja Emmalle pisteet hyvästä näyttelemisestä kaikkien leffojen ajan. Rupert tyri kamalasti 2:ssa leffassa varsinkin kohdassa "eat slugs!" ja loitsu lentääkin häneen itsensä eikä Dracoon.

Ulkonäöllisesti Emma ja Daniel ovat PALJON paremman näköisiä kuin mitä Rowling kirjassa kuvasi. Danieliä ei taidettu kuvata rumaksi tai sen sellaista, mutta Danielhän on SÖPÖ!!! Emma Watson näyttelee hyvin, mutta ollakseen jänöhampainen lukutoukka hän on poikkeuksellisen hyvännäköinen. Ja kihara tukka ei ole niin sottainen kuin mitä kirjasta luulisi. Ulkonäöllisesti Weasleyn kaksoset poikkeavat kirjoista paljon sillä heidän pitäisi olla lyhyitä ja pyöreitä mutta he ovatkin pitkiä ja laihoja 190-senttisiä jo nyt! He eivät mielestäni näyttele hyvin.

Tom Felton on näytellyt loistavasti kaikkien leffojen aikana!! Ja AV:ssa Jamie Waylettin ja Josh Herdmanin suoritukset monijuomalientä juoneina Harryna ja Ronina olivat LOISTAVAA laatua!

Mutta sitten karisma: Daniel ja Emma ovat tosi karismaattisia ja kamera rakastaa heitä. Rupert on nyt AIVAN kuin Ron on kirjoissa. Sitten eräs joka myös on kuin kirjassa on Hagrid! Loistavaa duunia Contranelta! Snape tosin vaikuttaa leffoissa kiltimmältä kuin kirjoissa..

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Kesäkuu 15, 2005, 16:59:44 »
Daniel näyttelee uudessa December boys-elokuvassa orpoa poikaa uutisoi HP-fanit. Kiitos!

Daniel Radcliffe December Boys-elokuvaan
Harry Potterina meille tutuksi tullut Daniel Radcliffe tullaan näkemään orpopojan roolissa draamaksi luokitellussa elokuvassa December Boys. Elokuvan kuvaukset alkavat Australiassa marraskuussa.

Danielilla menee hyvin^___^

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
« Vastaus #59 : Kesäkuu 15, 2005, 22:48:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Fawkes"
Ulkonäöllisesti Weasleyn kaksoset poikkeavat kirjoista paljon sillä heidän pitäisi olla lyhyitä ja pyöreitä mutta he ovatkin pitkiä ja laihoja 190-senttisiä jo nyt! He eivät mielestäni näyttele hyvin.

Mutta sitten karisma: Daniel ja Emma ovat tosi karismaattisia ja kamera rakastaa heitä. Rupert on nyt AIVAN kuin Ron on kirjoissa.

Ensiksikin ensimmäiseen kohtaan, eikös kirjoissa puhuta lyhyemmistä ja vantterista, mikä on eri asia kun lyhyt ja pyöreä, Ronhan on kuitenkin aika pitkä.

Sitten toiseen, ihan mielenkiinnosta, kun puhuit että Rupert on aivan niinkuin Ron kirjoissa, niin onko hänellä karismaa vai ei? Minusta Rupertilla on karismaa jo pelkästään ykkösessä enemmän kuin Emmalla ja Danielilla yhteensä, vaikkei kakkonen mene aivan niin hyvin kuin muut elokuvat - vaikkei luojan kiitos yhtä huonosti kuin Emmalla ja Danilla.

Voi ei, näytteleekö? Toivottavasti siinä roolissa ei pidä itkeä...

ziro

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Kesäkuu 26, 2005, 23:18:56 »
On totta, että jossain kohtia elokuvia Daniel ei näyttele kovin hyvin. Otetaan esimerkiksi vaikkapa se (jo moneen kertaan edelläkin mainittu) kohtaus AV:stä, jossa Harry itkee kivellä. Ei se kyllä ekaa kertaa katsoessa pistänyt silmään, mutta kyllähän se vähän naurattaa nyt kun on katsonut leffan monta kertaa - ei se näytä oikein uskottavalta. Mutta kyllä Daniel on huomattavasti kehittynyt näyttelijänä ekojen leffojen jälkeen (en tiedä johtuuko se ohjaajasta). Vaikka se karisma vielä tässä vaiheessa puuttuisikin, luulen että kokemuksen myötä sitäkin alkaa olla...en nimittäin usko että Daniel lopettaa näyttelemisen Harry Potter -leffojen jälkeen ;)

Breaktown

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Kesäkuu 27, 2005, 23:36:40 »
Ah ja puh! Vielä mitä! Daniltako muka puuttuu karisma? Ei ikinä! ;D Mielestäni hän on todella taitava. Ei kylläkään kovin vakuuttava kahdessa ekassa, mutta sehän on ihan ymmärrettävää. On Azkabanin Vangissakin kyllä kohtia, joissa Dan olisi voinut olla parempi esimerkiksi tämä "itkukohtaus" Se oli aika kauheaa katsottavaa... mutta mutta kaikenkaikkian kehittynyt tosi paljon ja karismaa kyllä löytyy! Dan on mielestäni vieläpä todella komea ;D

Poissa iidba

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Kesäkuu 28, 2005, 02:23:14 »
Nojaa. Ehkä Daniel ei ole karismaattisin tietämäni näyttelijä, mutta toisaalta - tarvitseeko hänen edes? Tai siis, minusta hän on juuri sopiva Harryn rooliin. Roniksi Dan ei sopisi, hah. Välillä tuntuu, että Daniel on hieman ujo, tarkoitan, että hän ei paljasta kaikkia näyttelijänlahjoja mitä hänessä piilee. En tiedä, onko asian laita näin mutta siltä minusta näyttää kun katson leffoja. Joissakin kohtauksissa hän antaa kaikkensa, joissakin jää vähän syrjään jne.

Mutta eipä Danielia ole hirveästi syytä pilkata, hän on kehittynyt näyttelijänä aivan huimasti! Jos katsoo kaikki potterleffat putkeen, eron huomaa todella selvästi. Sinänsä se on hyvä juttu, ainakin hänen itsensä kannalta. On aina hyvä huomata oma kehityksensä, se helpottaa :DD nimim. tiedän tunteen (-___-;;)
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Gimli

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Syyskuu 24, 2005, 19:19:54 »
Ekas leffas se oli kauheen pikku pojan näkönen ja sillon se ei musta kovin  hyvin näytelly mut nyt ne on kaikki vähän parantunu. Se ehkä johtuu siitä että niil on enemmän kokemusta ja sitä kautta itseluottamista. Mua ei sinäänsä haittaa se et Dan on vähän ilmeetön koska se ei varmaan näyttäs kivalta jos ne ois kaikki sellasii ku RupetXD
Pidän Ruperti näyttely tyylistä ku sil on nii parhaat ilmeetXD (vaik hiukset LP:leffas? Hmm... no ihan kivat:p:p

angstipallero

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Lokakuu 08, 2005, 19:26:07 »
Mielestäni Harry on jäänyt tähän mennestyneissä elokuvissa todella laimeaksi hahmoksi ja muiden varjoon. Etenkin Rupert mielestäni loistaa Ronina ja onkin kolmikosta paras. Emma sortuu välillä hienoiseen ylinäyttelemiseen. Mutta Daniel... Joskus en edes halua katsoa jotain kohtaa, kun nolottaa Danielin puolesta niin pahasti (esim. AV:n kohta, jossa Harry oli näkymättömyysviitan alla Tylyahossa ja menee sitten itkemään sinne jonnekin).
Mutta jään odottamaan ensi leffaa ja toivon, että Daniel on oppinut jotain tässä välillä.

Puffer

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Lokakuu 09, 2005, 11:56:09 »
Kuten moni onkin jo sanonut, kolmikko Dan-Emma-Rupert on kehittynyt kokonaisuudessaan hurjasti kolmen ensimmäisen leffan aikana. Emma Watsonin sanoin ensimmäisessä leffassa on hyvin paljon kommentoitavaa kohtauksista ja niiden parantamisesta, Salaisuuksien kammiossa taas on enemmän tyytyväinen tapaan, jolla näyttelijät toimivat. Toisesta leffasta kolmanteen on järkyttävä harppaus, kaikki kolme ovat parantuneet mielettömästi.

Itse tykkään näistä kolmesta eniten Rupert Grintistä, todella taitava näyttelijä, eläytyy rooliinsa mahtavasti ja saa Ronista leffassa täsmälleen sellaisen kuin olen kirjoissa kuvitellut tämän olevan. Myös Dan ja Emma ovat taitavia ja hyviä näyttelijöitä, mutta heistä on jäänyt joka leffassa muutamia juttuja kaihertamaan mieltä. Mielenkiintoista nähdä, minkälaisia he tulevat olemaan Liekehtivässä pikarissa.

Danin kehittymisestä näyttelijänä kertovat monet hauskat ja ainakin omaan korvaani ihanalta kuulostavat repliikit kolmannessa leffassa. Kaivoin juuri kolmannen leffan esiin ja tsekkasin lempikohtaukseni, seuraavassa niitä, tummennetulla parhaat kohdat. : )

1. Harry on paisuttanut Marge-tädin ja tulee rappuset alas matka-arkkuaan perässään raahaten.

Vernon-setä: "You bring her back! You bring her back now. You put her right!"
Harry: "No. She deserved what she got."
(Vernon-setä hyökkää Harryn kimppuun)
Harry: "Keep away from me."
(Harry osoittaa setäänsä taikasauvallaan)
Vernon-setä: "You can't do magic outside school."
Harry: "Yeah? Try me."
Vernon-setä: "They won't let you back now. You've nowhere to go."
Harry: "I don't care. Anywhere's better than here."

Suloinen kohtaus, Dan osaa kuulostaa niin ihanalta sanoessaan nuo viimeiset repliikkinsä.

2. Lihava leidi esittää oopperalaulajaa, kun Harry ja muut tulevat paikalle Seamusin odotellessa jo tuskastuneena sisäänpääsyä.

Seamus: "Here, listen. She just won't let me in."
Harry: "Fortuna Major"
Lihava leidi: "No, no. Wait, wait. Watch this."
(Leidi rääkyy lasiinsa ja rikkoo sen lopulta vieressä olevaan seinään)
Lihava leidi: "Amazing. Just with my voice."
Harry: "Fortuna Major"
Lihava leidi: "Yes, all right. Go in."
Harry: "Thank you"

Ihana tuo "thank you", Dan sanoo sen söpösti.

Lempinäyttelijäni Pottereissa on kaikesta huolimatta Tom Felton. Loistavaa näyttelemistä, jätkä osaa hommansa todella hyvin. Kolmosleffa on erityisen hyvä, esim. Hiinokka -kohtaus on aivan loistava, Draco kuulostaa siinä kätensä satuttaessaan niin raukkamaiselta tytöltä kuin vain kukaan voi kuulostaa. Tom on muutaman haastattelun, mitä olen nähnyt,  perusteella kuulostanut todella mukavalta, rennolta ja hauskalta tyypiltä, hänellä on täysin päinvastainen luonne kuin roolihahmollaan. Toivottavasti Liekehtivässä pikarissa nähdään paljon Draco-kohtauksia.

wether

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Lokakuu 19, 2005, 17:48:56 »
No onhan se totta että Dan VK:sa takelteli, ja näytti sangen huvittavalta. Mutta olen aivan järkyttynyt miten paljon hän on kehittynyt näissä leffoissa! VK:sa Dan vasta harjoitteli näyttelemistä ja 11-vuotiaalle (ainakin tietääkseni hän oli silloin 11)  pojalle se ei varmasti ollut helppoa. SK:sa Dan oli jo hieman tottuneempi, vaikka kyllä se kieltämättä joissakin kohtauksissa nauratti, vaikka poika varmasti yritti tosissaan xD AV:sa sitten taas olin todella positiivisest yllättynyt, kuinka paljon Dan oli kehittynyt! Sekin kohtaus jossa Marge-täti pullistui ja lähti ajelehtimaan taivaan tuuliin, onnistui mielestäni Danilta todella hyvin! Itse en osaisi näytellä sillä tavalla suuttunutta, vaan purskahtaisin nauruun :P Mutta kyllä Tom Felton on mielestäni paras näyttelijä, vaikka olin kauhuissani nähdessäni AV:sa hänen hiuksensa!

Timri

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Lokakuu 24, 2005, 18:32:08 »
En tiedä, ärsyttääkö tämä teitä, mutta minun silmääni pistää Danielin iänikuinen törröhuuli-ilme. Mitä ikinä edessä onkin, Danielin ilme on aina samanlainen.
 Kolmannessa leffassa Danielin yritys näytellä itkevää ylsi tuskin edes tyydyttävään. Välillä luulee, että se on naurunpuuska, ja välillä se vaikuttaa kuin Danielia kutitettaisiin ja tämä yrittää pidätellä nauruaan.
Olen siis sitä mieltä, että Daniel ei ole tarpeeksi ilmeikäs. Toisin kuin Rupertilla, hänellä on yksi ja ainoa vakioilme on päällä jokaisen elokuvan aikana. Olen onnellinen, ettei Daniel ole pystynyt murtamaan mielikuvitukseni Harrya.
 Danielilla ei eläydy kunnolla jokaiseen kohtaukseen, joka tekee hänestä sangen huvittavan näköisen. ^___^ Mielestäni hänestä puuttuu karisma.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Lokakuu 24, 2005, 19:26:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Timri"
Olen siis sitä mieltä, että Daniel ei ole tarpeeksi ilmeikäs. Toisin kuin Rupertilla, hänellä on yksi ja ainoa vakioilme on päällä jokaisen elokuvan aikana. Olen onnellinen, ettei Daniel ole pystynyt murtamaan mielikuvitukseni Harrya.
Danielilla ei eläydy kunnolla jokaiseen kohtaukseen, joka tekee hänestä sangen huvittavan näköisen. ^___^ Mielestäni hänestä puuttuu karisma.

Jokaisella näyttelijällä on erilainen tyyli näytellä ja se juuri tekee heistä näkyviä, mutta ei kaikkia voi miellyttää.
Clint Eastwood on yhden ilmeen näyttelijä, Daniel ei ole häneen verrattuna vielä mitään. Silti kyseistä herraa arvostetaan todella paljon.
Ja mitä Danielin eläytymiseen tulee, minusta hän onnistuu siinä. Hänen vastanäyttelijänsäkkin sanovat Danielin olevan paneutunut ja vakavissaan asian suhteen, niin eiköhän se joatin kerro Danielin eläytymisestä. Minusta hän tekee sen todella hyvin.

Roller

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Lokakuu 25, 2005, 17:19:53 »
Daniel on taitava näyttelijä. Huomaa että ensimmäisissä elokuvissa hän etsi itseään, mutta hän on kasvanut roolihahmonsa mukana. Huomaa että Daniel on parantunut näyttelijänä ottaen huomioon että hänen roolihahmonsa on hyvin vaikea näytellä!

Viha - siinä vasta vahva tunne. Se on todella vaikea näytellä. Koittakaapa itse! Katsokaa peiliin samalla kun huudatte "Hän oli heidän ystävänsä!" Itse, vaikka ilmaisutaitoa harrastankin, saan aikaan sellaisen hauskan oopperaääneltä kuulostavan parkaisun.

Sitten kun katsotaan Ronin ja Hermionen roolia, käykin näin:

Ron: hauska, hupsu ja "tyhmä". Helppo, helppo, helppo. Tyhmyys on helpoiten näyteltävä tunne. Uskon että jokainen saa omaan pärstäänsä vakuuttavan väköisen "höntti -ilmeen". Pienellä harjoituksella sen saa elämään ja siinä se. Helpoin rooli kolmikosta, jonka Rupert hoitaa todella hyvin.

Hermione: Ensimmäisissä elokuvissa on vain "Olen neiti kaikkitietävä". Itseasiassa ensimmäisessä ja toisessa elokuvassa Emma ei näyttele läheskään niin vakuuttavasti kuin kolmosessa. Ykkösen ja kakkosen rooli on helppo - ja Emma ylinäyttelee [aivan kun suomalaiset Jasper Pääkköset. :b] Mutta kolmas elokuva. Roolihahmo on muuttunut enemmän Harrymäiseksi, eli hahmon tunteet ovat syventyneet. Roolia on keskikertaista näytellä ja Emma hoitaa roolin kotiin hienosti.

Mutta siis, oma kantani on tyly: Daniel ja Emma ovat elokuvan parhaat näyttelijät. Rupert on myös taitava, mutta rooli jää pelleilyn tasolle - joka on tarkoituskin. Itseasiassa on vaikea sanoa Rupertista mitään, koska hän ei ole saanut mitään kunnon roolia, jossa voisi näytellä. :b

[Anteeksi OT]

Sméagol

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Marraskuu 03, 2005, 15:10:59 »
No jos Danielissa ei olisi pisaraakaan karismaa, niin tuskin hän olisi edes saanut koko roolia. Se että kuinka paljon sitä sitten löytyy, on aivan toinen asia ja ah niin kliseisesti katsojankin silmissä.

Omasta mielestäni Danielilla on vielä paljon opittavaa ja paljon parannettavaa. En kuitenkaan viitsi tässä nyt hoputtaa että tuosta noin vaan Danin pitäisi oppia kaikki mestarillisen näyttelijän aseet, koska tiedän ettei se mene niin. Näin ollen tyydyn siihen että jaksan uskoa Danin oikeasti tekevän parhaansa. Toisekseen hän on kehittynyt ensimmäisestä elokuvasta paljon. Hän on ilmeikkäämpi ja osaa käyttää ääntään paremmin, se on selvästi nähtävissä. Luulen että tuo rooli vie aikansa jotta siihen pääsee sisälle, ja Dan on pikkuhiljaa löytämässä sen oman tyylinsä esittää Harry Potteria.

Näyttelijäntaidoissa on siis vielä jonkun verran hiomista, mutta karisman puutteesta poikaa tuskin voi syyttää. Tälläkin hetkellä hän taitaa komeilla ties kuinka monen suositun lehden kannessa ja lehdistö tuntuu kovasti tykkäävän kirjoitella hänestä, ja etenkin yleisö lukea. Joten ei, en usko että Danista puuttuu karismaa, hänellä on sitä ihan tarpeeksi tuon roolin esittäjälle, koska on päässyt jo tähänkin asti ja saanut näin paljon suosiota.

Ja jokainen näkee asiat niin erilailla että sinänsä yhden kriitikon mielipide on yhtä arvokas jollekin kuin mätä ruoka-annos.

Serenelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Marraskuu 12, 2005, 16:07:11 »
Omasta mielestäni Danielilta puuttuu karisma.
Ovathan Potterit tietysti olleet ensimmäisiä leffoja, joissa hän näyttelee ja paineitakin on varmasti ollut, kun porukoilla on niin suuren odotukset leffojen suhteen. Eihän häneltä voi tietenkään odottaakaan mitään hirmuhyvää suoritusta. Monet olisivat pärjänneet huonommin kuin hän, mutta olisi varmasti löytynyt niitäkin, jotka olisivat ehkä olleet parempia näyttelemään. Mutta onko se näyttelemisen taito tärkeintä mitä tarvitaan? Ei omasta mielestäni. Enemmän Harrya muistuttavaa henkilöä olisi ollut vaikea löytää. Ja jotenkin hän sopii Harryksi, kaikkine puutteineen. Daniel ei ole kylläkään tuonut Harryn rooliin mitään erikoista ja persoonallista. Hän on jokseenkin tylsä Harryn rooliin. Mutta silti niin täydellinen. En haluaisi vaihtaa häntä mistään hinnasta. Voisiko olla mahdollista että näkisimme hänet kaikissa leffoissa? Täytyy toivoa. Itse en ole oikein ennen edes miettinyt, että puuttuuko Danielilta karisma, tai että olisi pitänyt vaihtaa kaikki näyttelijät Rickmanista Kutkaa esittäneeseen rottaan. Leffat ovat aina olleet itselleni vain sivuseikka. Kirjat ne kuitenkin ovat se juttu, miksi Potteria fanitan.

cadogan

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Marraskuu 17, 2005, 16:11:24 »
Daniel sopii rooliinsa hyvin, mutta joskus hän ei eläydy tarpeeksi ja näyttää siltä kuin häntä ei huvittaisi näytellä Harrya.
Mutta ei siihen rooliin kyllä osaa ketään muutakaan kuvitella.
On se Daniel ihan hyvä näyttelijä.

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
« Vastaus #73 : Marraskuu 17, 2005, 16:56:06 »
Minä en osaisi kuvitella ketään muuta Harryn paikalle ja odotankin kauhulla sitä hetkeä, kun Daniel, Rupert ja Emma korvataan. Daniel ei kenties oli aivan yhtä loistava näyttelijä kuin esim. suosikkini Rupert, mutta on hänessäkin hyviä puolia ja hän on kehittynyt valtavasti ensimmäisen elokuvan jälkeen. En vielä ole nelos leffaa nähnyt, mutta kolmannessa leffassa hän oli kyllä jo todella hyvä. Olen aina tykännyt tästä kolmikosta ja Daniel on Harryna juuri se oikea :)

Veeho

• Ankeuttaja
« Vastaus #74 : Marraskuu 17, 2005, 23:09:52 »
Oma mielipiteeni on, että Dan on todella hyvä näyttelijä. *odottaa innolla LPn näkemistä* hän osaa eläytyä juuri sen verran kuin tarvitsee ja kehittyy kokoajan. Esim AVssa aika lopussa oleva kohtaus, kun Harry karkoittaa ankeuttajat itsensä ja Siriuksen luota on mahtava! <3 Tylsää jos näyttelijät vaihtuvat. Jos vitos leffan jälkeen kerran on enää kaksi elokuvaa, on jotenkin vaikea sopeutua kahden leffan aikana uusiin näyttelijöihin. Lisäksi jos himassa katselee aijempia leffoja ja uudempia, missä näyttelijät ovat vaihtuneet, tuntuu tyhmältä :/ miksi pitää vaihtaa kesken "sarjan". yhyy.. :'<

Dan sopii Harryksi juuri sellasiena mikä on, enkä voisi ikinä kuvitella pääkolmikosta kenenkään tilalle ketään muuta, sama pätee myös Luihus kolmikkoon, Malfoy, Gabbe ja Goyle, toivoisin heidänkin pysyvän valkokankaalla tulevaisuudessa.

*etsiskelee netistä LPn trailereita* näyttää muutes tosi hyvältä!

Lodee

• Ankeuttaja
Olen samaa mieltä
« Vastaus #75 : Marraskuu 18, 2005, 10:56:26 »
Mielestäni Danielilta ei puutu karismaa. Kolmikko on mielestäni kaikki hyviä näytteleääm ja sopivat hahmoonsa kuin valettu!
Mutta mieleen jää usein Danielin ilme kohdissa joissa hän on "vihainen" ym.
Se on aina samanlainen huulien rytistys...
Mutta kaipa se kuuluu hänen persoonaansa... :)
Kaikki ovat mahtavia näyttelijöitä ja en vaihtaisi heitä ikinä, mutta se on pakko todeta, että Dan näyttelee enää vain vitosessa. Rubert ei välttämättä edes siinä... Emman uskoisin näyttelevän ainakin seuraavassa!

Puffer

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Marraskuu 18, 2005, 11:10:31 »
Nyt, kun on nelosleffa nähty, niin olen entistä vakuuttuneempi siitä, että Radcliffen valinta Potterin osaan oli niin nappiin mennyt kuin vain voi. Aiempaa pitemmissä ja tuuheammissa hiuksissaan Dan oli juuri sellainen Potter, kuin olen aina kuvitellut. Eikä karismaa puutu yhtään; tyyppi on oppinut näyttelemään ja hänestä säteilee eräänlaista... no, jonkinlaista tunnetta, jota en pysty kuvailemaan. Tykkään todella paljon, enkä löydä hänestä muuta valittamista, kuin jumittava (kauhistuneen tapainen) ilme, joka tuntuu olevan sama turhan monessa kohtauksessa.

Rupert... no, kaikki on jo sanottu. Täydellinen. Emmakin osaa hommansa melko hyvin ja saanut rooliinsa elävyyttä mukaan.

Veeho

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Marraskuu 18, 2005, 18:15:35 »
Vielä pääkolmikosta. En ole LPtä nähnyt, joten en voi siihen nyt verrata mitenkään.

Tuntuu edelleenkin tyhmältä jos pääkolmikko vaihdetaan, koska he ovat tiimi. Tekevät tiiminä töitä, kuten kirjoissakin. Danielista, Rubertista ja Emmasta on tullut leffojen myötä hyviä ystäviä, joten tekevät leffassa rooli suortuksensa todella hyvin. Kohtauksissa joissa kaikki pääkolmikosta esiintyvät, he ottavat toisensa huomioon ja suunnittelevat aidosti yhdessä. Se ei näytä vain näyttelemiseltä, vaan myös sitä, että ovat oppineet tuntemaan toisensa.

Jos pääkomikko korvataan, uudet näyttelijät ovat toisilleen taas vieraita :< ja joutuvat opettelemaan roolihahmot, joista viisi ensimmäistä elokuvaa näytelleet potter tähdet ovat tehneet omanlaisensa, joihin on jo tottunut.

Taskuhanhi

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Marraskuu 28, 2005, 03:49:13 »
Mun mielesta Daniel Radcliffella on karismaa enemman kuin watsonilla ja grinilla yhteensa. Han ei ole sellainen rehvasteleva gigolo, kuin joku muu jolla sanotaan olevan karismaa, hanen karismansa on sellaista hiljaista. En usko, etta Daniel on kovinkaan paljoa maan ylapuolella, vaikka tekeekin miljoonia. Mutta ehka hieman ylinayttelee joissain kohdin.

Shenera

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Marraskuu 28, 2005, 07:21:18 »
Ehei, eipä puutu Danielilta karismaa :)

Veeho: veit sanat- tai siis kirjaimet suustani! ^^

Danielilla, Rupertilla ja Emmalla on kaikilla omanlaisensa karisma.
Ja he todella ovat loistava kolmikko. Ystäviäkin vielä. Tasapainottavat toisiaan.

Tutteri

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Helmikuu 21, 2006, 18:59:38 »
Minusta Danielista ei puutu karismaa hän on minun mielestäni juuri sopiva Ptter en ainakaan haluaisi keneenkään muuhun häntä missään nimessä vaihtaa! Olen erittäin jyrkästi sitä vastaa että ketään heistä vaihdettaisiin missään vaiheessa. Minua puistatti jo se kun Dumbledore jouduttiin vaihtamaan hänestä tuli jotenkin eri henkilö...

Sirima Granz

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Helmikuu 21, 2006, 23:09:06 »
Itse en ole ollenkaan tyytyväinen Danieliin. Ilmeetöntä, tylsää näyttelemistä. Tunteet eivät näy kasvoista, Daniel ei vain osaa näytellä voimakkaita tunteita uskottavasti.

Kyllä Daniel on parantanut, kolmosessa hän on oikeasti jo siedettävä melkein kaikissa kohtauksissa. Liekehtivässä pikarissa taasen... olen nähnyt leffan vain kertaalleen joten en muista siitä paljoakaan, mutta muistelen ettei hän paljoa ollut Azkabanin vangista petrannut. Hän nyt vain ei ole lahjakas näyttelijä, vaikka kovasti hän taitaa yrittää.

Danielin Harry on aivan liian siloiteltu ja jotenkin niin - neutraali. Hän ei kosketa minua ollenkaan, mikä harmittaa minua aika lailla, sillä Harry on ehdottomasti lempihahmoni kirjoista ja olisin todella toivonut että leffa-Harry olisi ollut kuin suoraan kirjan sivuilta... Edes ulkonäöltään hän ei vain ole Harry (paitsi kolmosessa hän oli kyllä aika näköinen, johtui varmaan hiuksista). Nelosessa hän on kaukana siitä, miltä 14-vuotiaan Harryn kuuluu mielestäni näyttää.

peippo

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Helmikuu 26, 2006, 13:25:27 »
Danielista puuttuu hyvä näytteleminen. Kyllähän hän näyttelee, mutta huonosti. Hän ei osaa näytellä tunteita ollenkaan, ilme muuttuu vain silloin kun hän "itkee" (mitä ei osaa tehdä). Nähtävästi meidän pitää mennä ja tappaa hänen isänsä tai joku. Aina kun hänen pitää itkeä niin hän kuulemma ajattelee kuollutta koiraansa, mutta selvästikään se ei ole tarpeeksi (tai sitten hän ei vain ole tarpeeksi surullinen vaikka koiransa kuoli, sääli sitä koiraa, kun ei omistaja pitänyt edes sen vertaa että osaisi itkeä).

Silloinkin kun hän "näyttelee vihaista", niin ei ilme muutu miksikään paitsi että hän puhkuu ja puhisee niin kuin Iso Paha Susi. Feeniksin killasta tuleekin mielenkiintoista katseltavaa jos siihen tulee kohtaus, jossa Harry raivoaa Hermionelle ja Ronille, koska nämä eivät kertoneet hänelle mitään kirjeissään. Arvatenkin puhisee ja puhkuu ja huutaa jotain epämääräistä - ja siinäkö hänen "vihainen" olemuksensa? Hyvä vitsi.

Daniel sopisi näyttelemään jotain yksi-ilmeistä mielisairasta pojannulikkaa, mutta ei Harrya.

peippo

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Helmikuu 26, 2006, 13:31:21 »
Lainaus käyttäjältä: wertykaali
Oletko nähnyt noita "näin tehtiin" -dokumentteja? Suuri osa kohtauksista kuvataan studiossa, jossa on siniset seinät joka tuskin ainakaan helpottaa eläytymistä. Ja loppujenlopuksi, kyllähän minä myönsinkin, ettei Dan ole ehkä niin hyvä, kuin Rupert, mutta silti huomattavasti perempi, kuin joku vuotiksesta noukittu amatööri. Ei Harry Pottereissa ole huonoja näyttelijöitä. On vain hyviä ja loistavia...

"...joku vuotiksesta noukittu amatööri." Tuo lause pomppasi silmien eteen, sillä Danielhan oli itse melkoinen amatööri aloittaessaan Harryn näyttelemisen. Joten miksi joku vuotislainen ei pystyisi samaan? Danielillahan on ollut aikaakin totutella tuohon näyttelemiseen.

Ja jos ei ole mielikuvitusta sen vertaa, että pystyisi mielessään kuvittelemaan sinisten seinien tilalle mitä-sitten-pitääkin, niin on aika tylsä ja mielikuvitukseton tyyppi.

//Pienennetty turhan laajaa lainausta.  -MP
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2007, 14:28:45 kirjoittanut Mariapaige »

Lorindel

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Helmikuu 27, 2006, 11:19:01 »
Sanon suoraan, että minusta puuttuu - ja puuttuu todella paljon. Mutta eihän sillä oikeastaan ole mitään väliä - ainakaan minun kannaltani - koska olen aina nähnyt Harryn aika onnettomana tapauksena. Poika on jatkuvasti ihan eksyksissä, orpo ja muutenkin sekaisin. Ei Danielin mielestäni pidäkään olla kovin karismaattinen, kyllä ne kirjan karismaattiset hahmot ovat aivan eri näyttelijöiden hartioilla.

Minulle on muutenkin aika sama miten kolmikko selvitytyy rooleistaan, minä nimittäin nautin vanhemman näyttelijäkaartin esityksistä niin paljon, että en jaksa enää nykyään edes napista nuorempien kankeudesta.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #85 : Huhtikuu 19, 2006, 15:27:30 »
Lainaus käyttäjältä: "peippo"
Danielista puuttuu hyvä näytteleminen. Kyllähän hän näyttelee, mutta huonosti.

Daniel ei näyttele niin suurin elein kuin moni muu, mutta se on hänen tyylinsä ja se sopii hänelle. On monia muitakin näyttelijöitä, jotka näyttelevät yhtä vähäeleisesti kuin hän.

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #86 : Huhtikuu 30, 2006, 13:47:47 »
Olen jyrkästi sitä mieltä, että kolmikko ylinäyttelee. Hyh.. Ehkä ovat monet muutkin sitä mieltä.

Kaikkein kammottavinta oli kolmas leffa. En tiedä.. Ne ilmeet ja kaikki lauseet kuulostivat oksettavilta.¨

Tämä neljäs leffa on ollut ehkä kaikista paras. Minun mielestäni Dan teki hyvän rooli suorituksen, joka oli ainakin tasapainoinen. Niin tekivät myös Emma & Rupert, vaikka inhosin sitä loppu kohtaa kun Herm sanoi että:
"Kaikki muuttuu, vai  mitä?"

Potter elokuvia painaa pahasti kliseisyys. Kaikki on niin ylikliseistä ja huonoa huumoria, joka naurattaa ehkä 11-12 vuotiaita. Minua se puistattaa. Onneksi neljännessä leffassa ei ollut niin paljon sitä "huumoria" vaan sellaista joka oikeasti pani hymyilemään. Paitsi se Voron juoksu. Voi ******..

Minusta tuntuu että kaikki tämä on tehty, että lapsetkin voisivat katsoa Potter-leffoja. Se on vain niin.. Minusta tuntuu siltä :D Kuvitteleeko käsikirjoittaja tosissaan, että aikuisia naurattaisi sellainen..Härrekuut!
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Hemmi

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Huhtikuu 30, 2006, 14:39:58 »

Daniel sopisi näyttelemään jotain yksi-ilmeistä mielisairasta pojannulikkaa, mutta ei Harrya.

Todellakin, ah Dan - meidän oma puupökkelö.
Ymmärtäähän sen että näyttelijän työ on vaikeaa, mutta luulisi nyt että olisivat jonkun vähän ilmeekkäämän näyttelijän saaneet kun rooliin kuitenkin oli varmaan älyttömästi hakijoita.

Tässä kuvassa näkyy mielestäni Danin ilme mistä hänet muistan. Se vilahtelee kohtauksessa kuin kohtauksessa. Kyllä mielestäni Watson on esimerkiksi paljon lahjakkaampi näyttelemään kuin Radcliffe.
Danista tulee oikeastaan mieleen vähän OC:n Ryan, (en muista näyttelijän nimeä) joka on myöskin "hiukan" ilmeetön, sellainen patsas.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
« Vastaus #88 : Huhtikuu 30, 2006, 21:04:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Hagrid"
Danielista puuttuu hyvä näytteleminen. Kyllähän hän näyttelee, mutta huonosti.

Daniel ei näyttele niin suurin elein kuin moni muu, mutta se on hänen tyylinsä ja se sopii hänelle. On monia muitakin näyttelijöitä, jotka näyttelevät yhtä vähäeleisesti kuin hän.

Väärin, tämä on mielipidekysymys, joten on väärin sanoa, että se sopii hänelle yhtä paljon kuin että se ei sopisi hänelle, voi sanoa, että mielestäni se sopii hänelle, mutta tuo oli hieman kaikki on samaa mieltä- muistuttava lause. Ei, Harry on ja tulee aina olemaan ärsyttävin hahmo koko kirjasarjassa minulla, samoin Daniel ärsyttävin näyttelijä. Liekehtivässä Pikarissa itku oli ehkä HIUKAN tyydyttävämpää, mutta silti se kuulosti yhä naurulta suurimmalta osin. Ja sitten virnuilee Hermionen ja  Ronin kanssa vähän ajan päästä, että tuleeko koskaan normaalia vuotta. Eli, minusta Daniel ei osaa itkeä, eikä ainakaan kovin hyvin näytellä. Myöskin välillä Danielilla on elokuvissa ihan ihme ilmeitä, jotka naurattavat, vaikka kohtaus olisi kuolemanvakava.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Toukokuu 01, 2006, 20:57:57 »
Outoa lukea täältä kuinka vähäeleinen Daniel on. Moni huippunäyttelijä on vähäeleinen, esim. Clint Eastwood. Hän näyttää aina sellaiselta joka miettisi erittäin ankarasti, mutta silti ihailen sitä miestä:)

//Poistettu turha lainaus -MP
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2007, 14:32:05 kirjoittanut Mariapaige »

Poissa jossujb

• Kardinaali
  • Vuotislainen
« Vastaus #90 : Toukokuu 06, 2006, 13:15:45 »
En oikein pidä Danielista ylipäätään Harry Potterina. Ulkonäkö ei mielestäni pelannut, mutta on pakko sanoa, että näissä kahdessa viime elokuvassa alkoi jo tulla oikeanlaista "harrymäisyyttä". Rohkeampi ja vapautuneempi ote. Silti vähän harmittaa viisaten kiven ja salaisuuksien kammion tylsä näytteleminen. Voisi jopa sanoa yhden ilmeen näyttelyksi. Kuitenkin Daniel kasvaa rooliinsa, ja olen jo hyväksynyt ( alan jopa pitää, mutta jos joku tulee kysymään niin en tunnusta! ) hänen Harrynsä.
"No-one expects the Spanish Inquisition!"

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
« Vastaus #91 : Toukokuu 06, 2006, 17:12:49 »
Olen aikalailla samaa mieltä castlevanian kanssa tässä asiassa. Dan todellakin hankkii monet naurut ähkiessään & mussuttaessaan jossakin dramaattisessa kohtauksessa näytellessään suunnilleen yhtä sulavasti kuin pahasti vammautunut hirvi. Clint Eastwood on kyllä todellakin erittäin hyvä vähäeleinen & -ilmeinen näyttelijä, mutta samaa ei voi kyllä sanoa Danista. Vähä-mielinen tulee pikemminkin Harrysta ensimmäisenä mieleen.

Mewci

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Toukokuu 06, 2006, 20:50:50 »
Kameran edessä näytteleminen on vaikeaa, vaikka siihen olisi monta vuotta aikaa totutella, se on aina eri juttu. Ja Danielilla on vielä hirveät paineet päällä. Ei se ihan niin yksinkertaista ole.

Kaikesta huolimatta, minunkaan mielestäni Daniel ei ole kuvitelmieni Harry. Hän ei ole mielestäni samanlainen kuin kirjojen Harry. Harryn rooli on varmasti vaikea näyteltävä, ja Daniel suoriutuu siitä kohtuullisen hyvin. Paras Daniel on minusta tuohon rooliin, sillä "sitä oikeaa Harrya" ei varmasti löydy mistään.

McAny

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Toukokuu 17, 2006, 17:41:27 »
¨No, ei musta puutu... Hyvähän näyttelijä se on - parempaa Harrya saa hakea! Tosin joissain kohtaa Daniel näyttelee vähän vaisusti, mutta ei se sillä tavalla erotu, että se häiritsisi. Ehkä kuitenkin vaikkapa Rupert vaikuttaa karismaattisemmalta, koska hän on hauskempi ym. Daniel kuitenkin näyttelee hyvin kaikki Voldemort-kohdat ym :)

Lainaus käyttäjältä: ZuuZuu
  Dan todellakin hankkii monet naurut ähkiessään & mussuttaessaan jossakin dramaattisessa kohtauksessa näytellessään suunnilleen yhtä sulavasti kuin pahasti vammautunut hirvi.  Vähä-mielinen tulee pikemminkin Harrysta ensimmäisenä mieleen.

Miten niin "ähkii"? Ei musta todellakaan, mutta kaikillahan on omat mielipiteensä. Danielhan hoitaa hyvin Harryn roolin ja osaa elehtiäkin eikä vain sano tylsästi Voldemortille jonkun kirouksen tjs. :P Daniel on harjoitellut näyttelijäksi ja siihen menee aikaa ja tuota mieltä ollaan. Kiva kiva.

//Liitetty kaksi peräkkäistä viestiä yhteen -MP
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2007, 14:34:37 kirjoittanut Mariapaige »

wivs

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Toukokuu 18, 2006, 15:24:55 »
Elikkä H.P. 1 ja H.P. 2 Harry ei ollut mikään paras näyttelijä, mutta kolmosessa ja nelosessa Harry on LOISTAVA!!! Musta kaikki kolme on yhtä hyviä näyttelijöitä...

valvatti

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Toukokuu 18, 2006, 17:47:14 »
Minusta kenessäkään näytteliässä ei ole oikein sitä karismaa, mitä toivoisin. Ehkä Rupertissa ja Emmassa, mutta Danial.. Voivoi. Tyhjä kuiin mikä. Sama ilme kaikissa kohtauksissa. Pelko ja suru on sama asia, ahdistus ja viha sitten.. Sitä ei ole. Danielista ei saa otetta ja hän ei saa tunnetta Harryn rooliin, mikä on minusta huolettvaa o_O Kolmannessakin elokuvassa se huuto, kun Harry oli kuullut Siriuksesta ja muista Kolmessa Luudanvarressa. Niin tunteeton, ihan kuin joku olsi kutsunut kanoja sisälle. Mies oli sentään, herranjestas, tappanut Harryn isän (Taino, kuitenkin.)! Ääntä kyllä oli, mutta ilme oli väkinäinen ja sävy ei ollut uskottava.

Daniel ehkä osaa elehtiä ja näin, mutta ne eivät ole aitoja. Ja se alkaa ottaa päähän sitten välillä. Vihainen ilme on juuri se sama ilme, jonka minä saisin, eli liioiteltu ja kankea, uhkaukset kaikuvat onttoina. Daniel ei ole uskottava :P Ja juuri sitä näyttelijän pitäisi ensisijaisesti olla, uskottava. Katsoja on saatava uskomaan, että 'Kyllä, minä olen Harry Potter, poika joka elää' eikä 'Minä olen Daniel, aloitteleva näyttelijä ja näyttelen Harry Potteria.'

Eli, kaikki näyttelijät ovat aika aloittelijoita, mutta Danielista pidän vähiten.. Emma osaa näytellä ehkä parhaiten, mutta hän on myös aika tasapaksu. Ei huippukohtia tai huonoja, repliikit hyvin suoritettu, mutta tylsästi. Rupert on hauska, mutta hänkin jokseenkin kankea ja teennäinen. Rupertista saa kuitenkin eniten irti.

neikan

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Toukokuu 26, 2006, 12:51:51 »
kyllä, Danielista puuttuu karisma.

Hänen näyttelijänsuorituksensa on jotenkin laimeaa... Mutta ulkonäöltä täydellinen Potter. Hänen pitäisi ehkä saada kuvattua aidommin tunteita ja sen mukana tuomia ilmeitä... vaadinko liikaa? en tiedä, mutta itse on ammattinsa valinnut, näyttelijänä on vaikeaa.

Keira Woodbag

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Toukokuu 26, 2006, 12:58:40 »
Toisaalta taas Danielissa on tiettyä tylsyyttä, joka tietyissä kohdissa pistää silmään. Ei nyt mitenkään ärsyttävästi/- kauhean voimakkaasti, mutta niin kuitenkin, että siihen huomio kiinnittyy. Muuten Daniel on oikein sopiva Harryn rooliin.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #98 : Toukokuu 27, 2006, 12:03:36 »
Mutta voiko sellaiselta ihmiseltä puuttua karismaa jolla on miljoonia faneja?
Itse en pidä sitä sattumana että hänet on valittu Harry Potter-elokuviin, David  Copperfieldiin ja Panaman räätäliin muiden kuin taitojen perusteella.

valvatti

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Toukokuu 27, 2006, 13:02:05 »
Voihan hänessä olla 'karismaa' joidenkin mielestä. Kai se jännä hymy (jonka minä katson jännittyneeksi ja teennäiseksi) on joidenkin mielestä ihana ja sen näyttelijäsuoritkset särmikkäitä ja mukaansatempaavia, mutta minusta hän on laimea. Tiedä sitten olenko jotenkin pimahtanut, mutta.. Laimea.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #100 : Toukokuu 27, 2006, 13:25:27 »
Lainaus käyttäjältä: "valvatti"
Voihan hänessä olla 'karismaa' joidenkin mielestä. Kai se jännä hymy (jonka minä katson jännittyneeksi ja teennäiseksi) on joidenkin mielestä ihana ja sen näyttelijäsuoritkset särmikkäitä ja mukaansatempaavia, mutta minusta hän on laimea. Tiedä sitten olenko jotenkin pimahtanut, mutta.. Laimea.

Tuskin olet pimahtanut, mutta makuja on erillaisia.
Jotkut pitävät ilmekkäästä näyttelemisestä, toiset taas vähäeleisestä ja minusta se sopii Danielille.
Ihmisten on kuitenkin myönnettävä, että he ovat kiintyneet Danieliin, pitivät he hänestä tai eivät. He eivät halua hänen vaihtuvan sillä hän on Harry Potter-elokuvien katsojille ainoa oikea Harry Potter.

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
« Vastaus #101 : Toukokuu 27, 2006, 13:46:38 »
Wikipedian lyhyt määritelmä karismasta: "Karisma tarkoittaa ihmisen olemuksen vaikuttavuutta ja mukaansatempaavasuutta". Jos katsoo Danielien haastatteluja, hän todellakin kiinnittää huomion itseensä ja on mukaansatempaava. Useissa näkemissäni haastatteluissa hän tempaa ohjat haastattelijalta käsiinsä ja ottaa yleisönsä - ehkä hieman touhottavallla tavallaan. Hänen luontainen persoonallisuutensa on avoin ja puhelias, aikaisemmin hieman ujo. Sen perusteella voisin sanoa, että hänellä on ikäisekseen karismaa. Vanhemman mieshenkilön karisma voi olla hyvinkin erilaista.

On eri asia osaako Daniel näytellä. Hänellä on lahja, jonka vuoksi hänet valittiin rooliin. Olemme huomanneet esim. Luna Lovekivan roolivalinnan yhteydestä, että roolittajat etsivät nimenomaan henkilöä, jolla on oikeanlainen persoona. Näin on käynyt varmasti myös Danielin kohdalla. Jokin hänessä on natsannut ulkonäön lisäksi. Lapsinäyttelijät harvoin ovat täysin luontevia ja karismaattisia ensimmäisissä rooleissaan. Harryn ei edes tarvitse olla karsimaattinen. Tosin Harrykin on kehittynyt kirjojen myötä, kuten myös Daniel. Danielin ei tarvitse esittää siis karismaattista henkilöä, joten mielestäni hän ei ole epäonnistunut roolissaan. Mutta koska tässä yhteydessä ei puhutakaan Harryn karismasta, vaan Danielin, niin mielestäni Daniel on omalla tavallaan karismaattinen nuori mies, sen perusteella mitä häntä voi haastatteluvideoiden kautta arvioida. Daniel osaa nykyisin jo poseerauskuvissakin jopa tuoda sitä esille.

Poissa Eulalia

• Tahmatassu
  • Vuotislainen
  • They say that promises sweeten the blow
« Vastaus #102 : Toukokuu 27, 2006, 15:00:41 »
Hmm... Alussa Danielista ehkä puuttui se "jokin". Tai sitten ei, en ole kovin varma. Oikeastaan, aloin vasta nyt miettiä koko karisma asiaa.

Minun mielestäni Daniel Radcliffe on se yksi ja ainoa Harry Potter. En yksinkertaisesti osaisi kuvitella ketään muuta hänen tilalleen. Hän on aivan kuten kirjojen Harry, kehittynyt jokaisessa elokuvassa ja se on ainakin minusta hieno asia. Yhdessäkään leffassa en ole ollut häneen pettynyt, päin vastoin, olen joka kerta yllättynyt positiivisesti. ja kuten MariaPaige sanoikin, hänen kehittymisensä näkee selvästi esimerkiksi poseerauskuvissa ja haastatteluissa. Karisman määrittelyn mukaista karismaa hänessä ainakin minusta on. Ja olen samaa mieltä myös siitä, että karisma on jokaisella näyttelijällä erilaista, eikä ole ihan hyvä verrata lapsitähteä tai no, nuorta tähteä aikuiseen tähteen. Heidän karismansa ja näyttelijäkokemuksensa ovat liian erilaisia, jotta vertailusta tulisi reilu.
Well content loves the silence, it thrives in the dark with fine winding tendrils that strangle the heart.
Eulalian aikaansaannokset

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #103 : Toukokuu 27, 2006, 15:09:07 »
Jokainen tietenkin pitää erilaisia ihmisiä karismaattisina, joillekin Daniel on karismaattinen, joillekin ei. Minuun ei kyllä iske. Karisman lisäksi puuttuu se tärkein, eli taito näytellä. Minusta Daniel nimittäin ei osaa näytellä. Se on liian tönkkö, aivan kuin lukisi repliikkinsä suoraan paperista ja joutuisi kovasti pinnistelemään eri tunnetiloja, silloin kun niitä harvoin näkyy. Kirjojen Harryssa sentään on vähän särmää, toisin kuin Danissa.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Karhunmarja

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Toukokuu 28, 2006, 11:59:45 »
Ensimmäisen Potterin ilmestyessä leffana, en tiennyt mitä sanoa. Olin tietenkin innoissani, kun vihdoin pääsin katsomaan ihanaa kirjasarjaa elokuviin, mutta... jokin elokuvassa jäi häiritsemään. Juoni? Ei, se oli aivan kuin pitikin (kokonaisuudessaan, vaikka paloja olikin pakon sanelemana näpsitty pois). Musiikki? Ei, se oli itse asiassa erittäin onnistunutta. Tunnelma? ... en tiedä, oli se ihan ok, musiikki edesauttoi paljon. Näyttelijät? Kyllä, jokin näyttelijöissä oli vinossa. Hahmot eivät tavoittaneet aivan sitä mitä odotin. Anteeksi, korjaan. Yksi hahmo ei tavoittanut aivan sitä mitä toivoin, nimittäin Danielin näyttelemä Harry.

Nooh, olin silloin vielä niin "nuori", että osasin antaa "Harrylle" anteeksi, ja alkaa odottaa toista leffaa. Mutta, kuinkas sitten kävikään... ei mitään muutosta Harryn ilmeisiin (jollei oteta huomioon näyttelijän selvää, kehitykseenkin kuuluvaa kasvamista) Salaisuuksien kammiossa! Alkoi häiritä jälleen.

Vaikka nyt olen esittänyt melko negatiivisia mielipiteitä Danielista, Harrystämme, olen sitä mieltä, että hän on kuitenkin parantanut elokuva elokuvalta. Kolmosessa oli jo jonkin verran "oikean laista" tunnetta/ näyttelemistä mukana, vaikkakin se edelleen näytti väkinäiselle. Johtuuko se sitten paineista? Odotuksista? Näyttelijänlahjojen puuttumisesta? (ehkei nyt sentään... vai?). Vaiko siksi, että häntä jännittää? Viimeistä vaihtoehtoa pidän kaikkein painavimpana syynä.

Liekehtivässä pikarissa Daniel paikoitellen jopa vakuuttaa minut näyttelijän taidoillaan, eli kyllä häneltä niitä löytyy. Esimerkiksi kohtauksessa, jossa Malfoy piikittelee Harrya ensimäisestä koetuksesta ja hyppää alas puun oksalta. Ne seuraavat Harryn sanat Daniel tulkitsee mielestäni hyvin onnistuneesti.

Daniel Radcliffe on parantanut huimasti jokaisen elokuvan myötä, ja odotan että hän parantaa myös Feeniksin killan elokuvassa. Ehkäpä hän yltää miltei täydelliseen roolisuoritukseen viimeisessä elokuvassa? Toivotaan.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Toukokuu 28, 2006, 13:15:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Fimca Worthleberr"
Se on liian tönkkö, aivan kuin lukisi repliikkinsä suoraan paperista ja joutuisi kovasti pinnistelemään eri tunnetiloja, silloin kun niitä harvoin näkyy.

Jos Daniel kuulostaa siltä että hän lukisi repliikkinsä suoraan paperista niin minä olen sittisontiainen.

Lainaus käyttäjältä: "Karhunmarja"
ei mitään muutosta Harryn ilmeisiin (jollei oteta huomioon näyttelijän selvää, kehitykseenkin kuuluvaa kasvamista)

Näyttelemisessä on kyse muustakin kuin ilmeistä. Ilmeet eivät tee ihmisestä näyttelijää. Mielestäni Daniel osaa tuoda tunteensa esille, ruuminkielellään ja äänellään. Pelkillä ilmeillä ei ilmaista tunteita. Eivätkä kaikki näyttelijät ole ilmeikkäitä, mutta silti aivan loistavia.
Daniel on mielipiteistä huolimatta saanut yleisön puolelleen.

Karhunmarja

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Toukokuu 31, 2006, 18:44:39 »
ei mitään muutosta Harryn ilmeisiin (jollei oteta huomioon näyttelijän selvää, kehitykseenkin kuuluvaa kasvamista)

Näyttelemisessä on kyse muustakin kuin ilmeistä. Ilmeet eivät tee ihmisestä näyttelijää. Mielestäni Daniel osaa tuoda tunteensa esille, ruuminkielellään ja äänellään. Pelkillä ilmeillä ei ilmaista tunteita. Eivätkä kaikki näyttelijät ole ilmeikkäitä, mutta silti aivan loistavia.

Perustelin mielipiteeni tuossa edellisessä kommentissani hiukan liian löyhästi, joten valaisempa ajatuksiani enemmän; Mielestäni Daniel on HP leffoihin kelvollinen näyttelijä, enkä missään nimessä toivo kenenkään korvaavan häntä. Kuitenkin, meillä jokaisella on omat eriävät mielipiteet, ja minun silmissäni Danielin näytteleminen vaikuttaa edelleen jotenkin "ei-luonteenomaiselta". Mutta, kuten kirjoitit, Hagrid, Daniel on saanut yleisön puolelleen kaiken maailman ilkkujista huolimatta. Enkä ihmettele, sillä kyllä hänessä jotain karismaa on. Se ei vain minun silmissäni yllä aivan valkokankaalle asti... eivätkös ruumiinkieli ja ääni ole erään laisia "ilmeitä" nekin? (Tarkoitin kommentissani lähinnä tätä)

Voi ei, toivottavasti en vaikuttanut liian aggressiiviselta, sillä se ei suinkaan ollut tarkoitukseni...! :) En tahdo tyrmätä tai muutenkaan väittää mielipidettäsi (ja monien muiden mielipiteitä) vastaan. Näköjään olemme sentään yhtä mieltä edes siitä, että Danielilta löytyy karismaa. Vai tulkitsinko väärin?

Jatkakoon Dan samaan malliin! :)

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #107 : Kesäkuu 01, 2006, 12:37:02 »

Perustelin mielipiteeni tuossa edellisessä kommentissani hiukan liian löyhästi, joten valaisempa ajatuksiani enemmän; Mielestäni Daniel on HP leffoihin kelvollinen näyttelijä, enkä missään nimessä toivo kenenkään korvaavan häntä. Kuitenkin, meillä jokaisella on omat eriävät mielipiteet, ja minun silmissäni Danielin näytteleminen vaikuttaa edelleen jotenkin "ei-luonteenomaiselta". Mutta, kuten kirjoitit, Hagrid, Daniel on saanut yleisön puolelleen kaiken maailman ilkkujista huolimatta. Enkä ihmettele, sillä kyllä hänessä jotain karismaa on. Se ei vain minun silmissäni yllä aivan valkokankaalle asti... eivätkös ruumiinkieli ja ääni ole erään laisia "ilmeitä" nekin? (Tarkoitin kommentissani lähinnä tätä)

Voi ei, toivottavasti en vaikuttanut liian aggressiiviselta, sillä se ei suinkaan ollut tarkoitukseni...! :) En tahdo tyrmätä tai muutenkaan väittää mielipidettäsi (ja monien muiden mielipiteitä) vastaan. Näköjään olemme sentään yhtä mieltä edes siitä, että Danielilta löytyy karismaa. Vai tulkitsinko väärin?

Jatkakoon Dan samaan malliin! :)

Viestisi ei kuulostanut ollenkaan aggresiiviselta. Ymmärrän mielipiteesi.
Daniel on vähäeleinen, mutta kun hänen näyttelemistään katsoo tarkkaan, niin minä huomaan hänen taitonsa, vaikka hän onkin vähäeleinen. Yksinkertaisuus on kaunista:) Daniel on vielä todella nuori ja opittavaa on paljon.

Aulewen

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Elokuu 05, 2006, 20:22:26 »
Ette sitten saa tappaa mua tämän lausunnon takia...Mun mielestä elokuvat on parantuneet osa osalta,mutta Danielin esitykset on surkeita ainakin suurimmaksi osaksi. Tai siis kyllähän se välillä onnistuu ,mutta varsinkin kohdat missä sen pitäs ite kantaa koko kohtaus ilman Rupertin tai Emman apuja menevät päin prinkkalaa. Yleensä kun koko kolmikko on kuvassa kohtauksessa on tunnetta ja imua. Yleisesti ottaenhan kaikki aikuisroolithan kuuluvat raudan koville ammattilaisille,että ei heidän suoritukset ainakaan voi huonoja olla ja kai se Daniel niiltä jotain toivottavasti oppii meinaan muuten menee perskelleen FK:ta,kun siinä oikeesti tarvitaan tunteita ja ilmeikkyyttä ..Mutta olen kuitenkin sitä mieltä,että Daniel sopii rooliin ulkoisesti ja vastaa ainakin omaa mielikuvaani Potterissa,jopa ilmeettömyydellään,koska onhan kirjankin hahmona Potter kuitenkin melko pliisu tapaus..

Gredell

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Elokuu 07, 2006, 23:00:23 »
Se on totta, että kaikkia ei voi miellyttää. Toinen pitää Tom Feltonia hyvinkin karismaattisena ja hyvänä näyttelijänä, kun taas toinen ei voi sietää häntä. Sama juttu Rupertin, Emman, Jason Isaacsin, Michael Gambonin tai Maggie Smithin kanssa. Joten Danielin myös.

Itse pidän hänen esittämästään Harrysta. Katsoin eilen Viisasten Kiven, ja voi hyvänen aika miten tönkkö Dan oli nykyiseen verrattuna. Joten kasvamista on tapahtunut. Liekehtivässä Pikarissa Harryn tunteet ovat jo luettavissa Danielin kasvoilta. Varsinkin siinä kohdassa, jossa Harryn ja Voldemortin sauvat yhdistyvät, ja Harry näkee Cedricin ''kuvajaisen''. Siinä on jo jotain erilaista. Minun mielestäni ainakin.
Kuten jo sanoin, Daniel on oppinut koko ajan enemmän ja enemmän.
Kyllä häneltä taitoja löytyy, se on varma.

Strano

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Elokuu 10, 2006, 16:08:03 »
(tunkeutuu innokkaiden Radcliffe-fanien joukkoon)

Henkilökohtaisesti ihmettelen kovasti sitä, että Daniel Radcliffe on valittu tähän suureen rooliin. Minähän olen hyvä puhumaan, kun en ole jalallani näyttämölle astunut, mutta silti. Daniel ei ole mielestäni parantunut elokuvien myötä, vaan pysytellyt koko ajan tasapaksuisen huonona ja karismattomana (noinko se sanotaan ;D) näyttelijänä. Jokainen HP-elokuvien näyttelijä näyttelee elävämmin kuin hän. On ehkä typerä verrata kokematonta ja nuorta Radcliffea Alan Rickmanin kaltaisiin suorittajiin, mutta otetaan esimerkiksi Tom Felton. Danilla ei ole tarpeeksi tunnetta, kaikki ilmeet ovat samankaltaisia, hän ei osaa näytellä tunteiden ääripäitä, suurta surua, vihaa, riemastumista. Entäpä sitten Ahdistus, pelko? Kun Radcliffen pitää näytellä surullista, hän nyyhkii mahtavan kovaäänisesti, ja rypistää naamaansa kummallisesti, mikä on kaikkea muuta kuin aidon näköistä. (eikä edes ole yhtään punainen :)) Kun Daniel suuttuu, hän vain huutaa. Laimeata. Ja hengästyy liikaa. Kun Danielin pitää näyttää pelkäävältä, hän nielaisee kovaäänisesti ja avaa silmänsä isoiksi. Ja kaikesta näistä puuttuu oikea ilme.
Olen lukenut jostain (joo-o, "lukenut jostain" tai sitten olen muodostanut aivan omat kuvitelmani, korjatkaa minua) että Harryksi on hakenut 16 000 poikaa. Miten ihmeessä juuri Dan on valittu?

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #111 : Elokuu 10, 2006, 22:56:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Strano"
(tunkeutuu innokkaiden Radcliffe-fanien joukkoon)

Henkilökohtaisesti ihmettelen kovasti sitä, että Daniel Radcliffe on valittu tähän suureen rooliin. Minähän olen hyvä puhumaan, kun en ole jalallani näyttämölle astunut, mutta silti. Daniel ei ole mielestäni parantunut elokuvien myötä, vaan pysytellyt koko ajan tasapaksuisen huonona ja karismattomana (noinko se sanotaan ;D) näyttelijänä. Jokainen HP-elokuvien näyttelijä näyttelee elävämmin kuin hän. On ehkä typerä verrata kokematonta ja nuorta Radcliffea Alan Rickmanin kaltaisiin suorittajiin, mutta otetaan esimerkiksi Tom Felton. Danilla ei ole tarpeeksi tunnetta, kaikki ilmeet ovat samankaltaisia, hän ei osaa näytellä tunteiden ääripäitä, suurta surua, vihaa, riemastumista. Entäpä sitten Ahdistus, pelko? Kun Radcliffen pitää näytellä surullista, hän nyyhkii mahtavan kovaäänisesti, ja rypistää naamaansa kummallisesti, mikä on kaikkea muuta kuin aidon näköistä. (eikä edes ole yhtään punainen :)) Kun Daniel suuttuu, hän vain huutaa. Laimeata. Ja hengästyy liikaa. Kun Danielin pitää näyttää pelkäävältä, hän nielaisee kovaäänisesti ja avaa silmänsä isoiksi. Ja kaikesta näistä puuttuu oikea ilme.
Olen lukenut jostain (joo-o, "lukenut jostain" tai sitten olen muodostanut aivan omat kuvitelmani, korjatkaa minua) että Harryksi on hakenut 16 000 poikaa. Miten ihmeessä juuri Dan on valittu?

Ihmiset jotka tekevät elokuvia, ovat kokeneita ja he kyllä tietävät kuka ihminen on mihinkin osaan hyvää. Siinä pitää ajatella monia seikkoja.
Monessa haastattelussa ihmiset ovat sanoneet Danielin olevan hyvin keskittynyt näyttelijä, joka haluaa parantaa joka kerta.
Ja Danielhan tekee kovasti töitä, siitä ei ole epäillystäkään. Ihailen hänen paneutumistaan ja suhtautumistaan asioihin. Moni ei pysty siihen.
Mielestäni Daniel osaa näytellä ja hän kehittyy koko ajan.
Daniel nimen omaan osaa ilmentää ahdistusta, vihaa, pelkoa ja iloa.
Katsokaa hänen näyttelemistään tarkkaan. Siellä ne tunteet ovat. Itse huomaan ne, enkä yritä olla puolueellinen.

Pelkoa
http://www.the-leaky-cauldron.org/gallery/displayimage.php?album=317&pos=129

Surua
http://www.the-leaky-cauldron.org/gallery/displayimage.php?album=317&pos=6099

Tuskaa
http://www.the-leaky-cauldron.org/gallery/displayimage.php?album=317&pos=5570

Vihaa
http://www.the-leaky-cauldron.org/gallery/displayimage.php?album=317&pos=5669

Iloa
http://www.the-leaky-cauldron.org/gallery/displayimage.php?album=317&pos=376

Siinä on ilmeskaala:)

Anrica

• Ankeuttaja
« Vastaus #112 : Elokuu 11, 2006, 13:44:43 »
Mä oon ainakin sitä mieltä että Dan on täydellinen Harryn rooliin. Eka ja toka leffa oli sellaisia tönkköjä, varsinkin SK. En tiiä miks, mut nykyään mä en pysty kattoo sitä ilman nauramista.
 Nelosessa ei voi tehdä muuta kuin ihailla Danin näyttelijän taitoja. Uskomattoman hyvin näytelty koko leffa. Rupert on kans Roniks täydellinen valinta, mutta Emma on liian "kaunis" Hermioneksi.
 Tääkin on tietysti vaan mun mielipide. :D Kyl Emma silti näyttelee hyvin, ei siinä mitään.

tuhto

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Elokuu 11, 2006, 18:41:33 »
Minun mielipiteeni on, että Daniel voisi olla parempi ja sitä karismaa saisi löytyä enemmän. Onhan hän nuori ja aloitteleva, mutta niin on Rupert Grintkin ja hän peittoaa Danin 6-0 missä tahansa kohtauksessa.

Danielin ilmeissä nimenomaan olisi sitä toivomisen varaa. Mikään valkokankaalla tapahtuva ei kuvastu tunteena Danielin kasvoilta.

Kuitenkin Daniel sopii ulkonäöltä tosi hyvin Harryksi ja on kai alkujaan ollut "turvallinen" valinta rooliin. Itse asiassa hän on melko hellyttävä ja siksi olenkin valmis antamaan hänelle anteeksi, ettei hän ole parempi roolissaan. Odotan kuitenkin innolla näkeväni hänen kehittyneen lisää, kun vitosleffa ilmestyy.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #114 : Elokuu 13, 2006, 12:43:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Flora"
No mutta neljännessä elokuvassa Dan on hyvä, muissa hän jotenkin ärsyttää. Emma ja Rupert ovat ehdottomasti parempia! Jotenkin Daniel on nimenomaan... laimea. Danin ääni on kokoajan samanlainen, vaikka sen pitäisi muuttua tunnetilojen mukana... argh!

Danielin ääni muuttuu. Kaikki ihmiset eivät huuda tai ilmaise tunteita aina niin suuresti, mutta Daniel painottaa sanoja, hänen äänensävynsä muuttuu ja hänen silmistään pystyy lukemaan tunteita. Sellaisia ihmisiäkin on tosielämässä. Kaikki eivät ole niin tempperamenttisia.
Kannattaisi katsoa esim. Liekehtivä Pikari. Vaikka moni onkin katsonut sen, niin kannattaa katsoa uudestaa ja tarkkailla Danielin suoritusta. Siinä hän ilmaisee tunteensa hienosti ilmeillä ja ruumiin kielellä. Azkabanin vangissa Harryn viha on taas käsinkosketeltavaa. Se antoi kylmiä väreitä.
Danielin tunnetilojen vaihteluista pystyn antamaan montakin esimerkkiä.
(Öhöm.Kuten kuvista näkee)
Näyttelijöitä ei kannata vertailla keskenään. Ihmiset ovat erillaisia joten he näyttelevätkin eri tavoilla.
Danielin eleet ja ilmeet eivät ole samanlaisia kuin Emma ja Rupertin, eikä siihen kannata tähdätäkkään.
Daniel osaa näytellä ja huomaa, että hän nauttii siitä.

Lainaus käyttäjältä: "tuhto"
Danielin ilmeissä nimenomaan olisi sitä toivomisen varaa. Mikään valkokankaalla tapahtuva ei kuvastu tunteena Danielin kasvoilta.

Juuri kun sain laitettua nuo kuvat tänne niin tullaan sanomaan, että Danielin tunteiden ilmaisu ei välty. Kirottua.

Wyndra

• Ankeuttaja
« Vastaus #115 : Elokuu 13, 2006, 15:34:49 »
Vaikka Rupert näytteleekin luontevammin ja aidommin, se ei tarkoita, että Daniel näyttelisi yhtään huonommin.

Daniel ylinäyttelee joissain kohdissa esim. LP: "I love magic"
On todella ylinäytelty ja epäaito kohtaus.

Näyttelijöitä ei kannata vertailla keskenään. Ihmiset ovat erillaisia joten he näyttelevätkin eri tavoilla.
Danielin eleet ja ilmeet eivät ole samanlaisia kuin Emma ja Rupertin, eikä siihen kannata tähdätäkkään.
Daniel osaa näytellä ja huomaa, että hän nauttii siitä.

Täysin samaa mieltä!

Muoks// Hagridin ilmeskaala oli ihana :D

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #116 : Elokuu 16, 2006, 12:50:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Wyndra"
Daniel ylinäyttelee joissain kohdissa esim. LP: "I love magic"On todella ylinäytelty ja epäaito kohtaus.

Repliikit lukee käsikirjoituksessa ja niin pitää sanoa.
Mielestäni Daniel onnistui siinä tuomaan esiin huvittuneisuuden ja samalla helpotuksen, että onneksi nyt ei tarvitse murehtia sitä painajaista, eikä mitään muutakaan.
Itse en ainakaan keksi miten kyseisen repliikin olisi voitu esittää eri tavalla.

Strano

• Ankeuttaja
« Vastaus #117 : Elokuu 16, 2006, 15:22:01 »

Ihmiset jotka tekevät elokuvia, ovat kokeneita ja he kyllä tietävät kuka ihminen on mihinkin osaan hyvää. Siinä pitää ajatella monia seikkoja.
Monessa haastattelussa ihmiset ovat sanoneet Danielin olevan hyvin keskittynyt näyttelijä, joka haluaa parantaa joka kerta.

Mutta jos me luotamme pelkkiin näyttelijöiden valitsijoihin, koko keskustelu on turha, koska silloin sitä, että Danielissa on karismaa, pidetään  "oikeana" mielipiteenä, koska he ovat parempia sanomaan toisten karismasta jotain. Eli valitsijoihin ei kannata luottaa, vaan katsoa itse.

Strano

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Elokuu 19, 2006, 15:16:19 »

Karisma on aika paljon kysymys muiden mieltymyksistä. Siksi on outoa että muut pitävät joidenkin ihmisten valintoja typeränä. Asioita pitäisi ajatella muidenkin kantilta.

Enkä minä ole muistaakseni väittänytkään kenenkään mielipidettä typeräksi.

Jos ja kun karismassa on kyse ihmisten mieltymyksistä, ei Daniel Radcliffea voi puolustaa sen perusteella, että näyttelijöiden valitsijat tietävät, kellä on karismaa. Daniel on mielestäni karismaton ja usein hyvin ilmeetön, paitsi silloin, kun ylinäyttelee. u_U

Mitä tarkoitat sillä, että muidenkin kantilta pitäisi ajatella? Pitäisikö minun ajatella, että toisten mielestä Dan on hyvä vai sitä, että näyttelijöiden valitsijoiden mielestä Daniel on hyvä ja kunnioittaa sitä mielipidettä? Äh, en osaa selittää =) vai sitä, että olen loukannut tietämättäni jotakuta? Siinä tapauksessa pyydän Anteeksi.

Kaitz

• Ankeuttaja
« Vastaus #119 : Elokuu 29, 2006, 17:07:31 »
Mielestäni Daniel ei näyttele ollenkaan huonosti. Karisma ei puutu tältä pojalta, vaikkakin joissakin haastatteluissa tulee mieleen että julkisuus on kihahtanut pojulla hattuun. Ei millään pahalla, mutta silti...

Luuletteko, että on helppoa näytellä Harryn-roolia? Ei todellakaan, ja Daniel suoriutuu siitä hienosti! Ja näyttely pohjautuu myös todella paljon käsikirjoitukseen ja ohjaajaan, ohjaajahan se päättää miltä ilmeen tulee näyttää, näyttelijä on vain lisä siinä. AV ja LP ovat loistava tyylinäyte, SK ja VK hän pikemminkin vain oli ja puhui. Ilmeet eivät vaihtuneet, mutta kokemustahan on tullut paljon iän myötä^^

Rupert. YÖK! Mitkä karseet hiukset. Ehkä joku pitää oransseista, pitkistä ja kiharoista hiuksista, mutten minä. Miksei kukaan leikkaa niitä?

Emma. Loistavaa näyttelemistä, vaikkakin hän on kehittynyt paljon. LP ei ollutkaan niin hyvä suoritus Emmalta, kuin oletin. AV on tähän mennessä ollut paras hänen elokuvistaan^^

Eli lyhyesti sanottuna, Emma ja Daniel vievät voiton kotiin. Rupert jää kolmannelle sijalle suuremmaksi syyksi hiustensa takia, ilmeet ovat kyllä huippu luokkaa^^ Pitääpä kaivaa LP elokuvana esille kaapista, ja keskittyä näyttelijöiden suorituksiin, ei juoneen^^

Kaitz

Mustesydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Elokuu 29, 2006, 18:00:00 »
Tuhto kirjoitti:
Lainaus
Minun mielipiteeni on, että Daniel voisi olla parempi ja sitä karismaa saisi löytyä enemmän. Onhan hän nuori ja aloitteleva, mutta niin on Rupert Grintkin ja hän peittoaa Danin 6-0 missä tahansa kohtauksessa.

Ei näyttelijöitä voi verrata toisiinsa. Kaikki ovat erilaisia ja näyttelevät siis eri tavalla. Esim. Rupertin ilmeet ovat aivan mahtavia! Esim. siinä kun hän oli Harryn kanssa siellä hämäkäkin luona, niin Rupertin ilme oli todella kuvaava. Mutta. Jos sinun pitäisi näytellä samanlaista, niin et varmaan pystyisi samaan. Siis. Jotkut saavat tehtyä luonnostaan kuvastavia ilmeitä, mutta toiset eivät, joten ei ketään voi verrata toiseen. Jos siis tajusitte.. x)

Wyndra kirjoitti:
Lainaus
Daniel ylinäyttelee joissain kohdissa esim. LP: "I love magic"On todella ylinäytelty ja epäaito kohtaus.

Mun mielestä taas toi oli tosi hyvä kohta. Mää tykkäsin siitä. :)

Kaitz kirjoitti:
Lainaus
Rupert. YÖK! Mitkä karseet hiukset. Ehkä joku pitää oransseista, pitkistä ja kiharoista hiuksista, mutten minä. Miksei kukaan leikkaa niitä?

Mun mielestä ne on aika kivat. :)

Niinkuin Hagrid sanoi, näyttelemisessä on kyse muustakin kuin ilmeistä.
Ja vaikka hänellä ei kaikkien mielestä olisi sitä karismaa mitä tarvitaan, on Potter-leffat kiinnittänyt monien huomion.Kyllä hänessä on sitä tietynlaista karismaa, mutta ehkä se ei ole kaikkien mieleen..

Minun mielestä hän ei ollut parhaimmillaan ensimmäisissä Potter-leffoissa. Mutta jos en väärin muista, niin taisi hän näytellä ensimmäistä kertaa semmoisessa huippusuositusta kirja-sarjasta tehdyssä elokuvassa, joten häntä varmasti jännitti ja näin. Eikä se ole helppoa. Mutta hän on kyllä parantanut tosi paljon aina seuraavaan elokuvaan. Minä ainakin tykkään hänen näyttelytavastaan ja muutenkin:)

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #121 : Syyskuu 03, 2006, 00:22:16 »
Katsoin tänään pitkästä aikaa Liekehtivän pikarin ja tuli mieleen, että Daniel on paikoitellen aika pökkelö näyttelijä ja yksi-ilmeinen kautta ilmeetön, mutta toisaalta näyttelijänlahjat ja karisma ovat eri asia. Ja sellaista tietynlaista karismaa minun mielestäni häneltä löytyy ihan riittävästi, ainakin kun näitä haastatteluja ja muita sellaisia katsoo, ainakin kun ajattelee että hän on kuitenkin vielä aika nuori. Eli kyllä minusta näyttelijöiden valitsijat ovat hommansa osanneet, kun he ovat Danielin rooliin ottaneet, mutta pakko sanoa että hän kyllä jää Rupertin varjoon. Ainakin minusta Rupert näyttelee paremmin ja jotenkin aidommin, ja ovathan ne hänen ilmeensäkin aika hienoja välillä vaikka ilmeiden määrä ja laatuu eivät näyttelijäntaidoista luultavasti kerrokaan. ^__^

//OT:
Lainaus
Pitäisikö minun ajatella, että toisten mielestä Dan on hyvä vai sitä, että näyttelijöiden valitsijoiden mielestä Daniel on hyvä ja kunnioittaa sitä mielipidettä?

Umm, minun mielestäni se ainakin menee niin, että koskapa näyttelijöiden valitsijoiden mielestä Dan on hyvä, sinun pitää/pitäisi kunnioittaa sitä mielipidettä siitäkin huolimatta, että oma mielipiteesi onkin erilainen. ^^
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
« Vastaus #122 : Syyskuu 03, 2006, 12:51:25 »
Iso köh. Miten te jotkut voitte sanoa, että Daniel ei "ota tosissaan roolia" "heittäydy mukaan"? Mistä te sen oikeastaan edes tiedätte? Ette tietääkseni tunne koko ihmistä. Dania puolustellakseni sanonen, että se oli aivan helkutin suurta, että pääsee koko Potter-leffoihin näyttelemään, vai mitä? Se oli varmasti unelmaa saada tietää että on leffassa.
No, vaikka tuossa Dania puolustelin, en väitä että pitäisin tämän näyttelijän taidoista tai mahdottomasta karismaatista. Mutta on törkeää alkaa väittämään, että joku ei heittäydy rooliin. Dan saattaa olla huono näyttelijä, en tiedä.. Potter leffat ovat kyllä melko könkköjä.
Muutkin lapsinäyttelijät ovat ..no.. melko huonoja, mutta ei todella huonoja. Olen nähnyt miljoona kertaa huonompiakin. Rupert on Rupert, joskus ylinäytteli (katso SK:n metsäkohtaus) mutta hänestä ei voi olla pitämättä.
Hermy teki loistavat suoritukset 1. ja 2. leffassa, sanokoon mitä muut sanovat! 3. leffassa tämä väkivaltaisuudellaan ja teennäisyydellään meni aika kliseiseksi. Joo.
Mutta, vaikka kaikki ei ole kohdallaan, en jättäisi leffoja katsomatta ja ostan varmasti kaikki kotiin :)
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #123 : Syyskuu 03, 2006, 13:58:12 »
Jokainen ihminen katsoo näyttelemistä eri tavalla. Ja oikeastaan se mistä pitää on jokaisen ihmisen oma mieltymys, eikä niitä pidä tuomita.
Monesti ihmiset ovat hyvin jyrkkiä mielipiteissään ja puhuvat:"Näin se asia on." Aivan kuin muiden mielipiteet olisivat väärät.
Mutta kukaan ei voi kieltää sitä, että David Heyman ja Chris Columbus näkivät Danielissa kykyjä näyttelijäksi. Asioita pitäisi katsoa eri tavalla. Itse huomaan Danielissa syvyyttä ja mielestäni hän osaa tuoda loistavasti esiin tunnetiloja. Ja se näkyy elokuvissa.

Lainaus käyttäjältä: "Kaitz"
Mielestäni Daniel ei näyttele ollenkaan huonosti. Karisma ei puutu tältä pojalta, vaikkakin joissakin haastatteluissa tulee mieleen että julkisuus on kihahtanut pojulla hattuun. Ei millään pahalla, mutta silti...

Itse en ole kyseistä asiaa huomannut. Miten sellaisen oikein huomaa? Ei hän ole käyttäytynyt ollenkaan ylimielisesti tai sanonu mitään. Jason Isaacin on sanonut, että Daniel, Emma ja Rupert ovat nöyriä ja jalat maassa kulkevia ihmisiä. Muutkin Harry Potter-näyttelijät puhuvat kuinka mukavia ihmisiä lapsinäyttelijät ovat.
Itse pidän Danielia ehkä elokuvamaailman aidoimpana julkkiksena. Hän sanoo mitä ajattelee, eikä yritä esittää mitään ja sen näkee. Haastatteluissakin hän on todella energinen, hauska ja kohtelias:D Häntä kuunnellessa saa nauraa ihan ääneen. Mielestäni Danielissa on lahjoja myös koomikoksi. Hänen kannattaisi tehdä komedia:)

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
« Vastaus #124 : Lokakuu 17, 2006, 12:12:24 »

Lainaus käyttäjältä: "Kaitz"

Itse en ole kyseistä asiaa huomannut. Miten sellaisen oikein huomaa? Ei hän ole käyttäytynyt ollenkaan ylimielisesti tai sanonu mitään. Jason Isaacin on sanonut, että Daniel, Emma ja Rupert ovat nöyriä ja jalat maassa kulkevia ihmisiä. Muutkin Harry Potter-näyttelijät puhuvat kuinka mukavia ihmisiä lapsinäyttelijät ovat.

Minä en nyt tarkoita oikeasti loukata tällä ketään, mutta jos kerran jokaisen mielipidettä pitää kunnioittaa, mitä itsekin kannatan, minkä ihmeen takia täytyy tulla kommentoimaan jokaiseen negatiiviseen mielipiteeseen mikä Danielista esitetään? O_O

Sitten taas itse aiheeseen. Tuosta julkisuuden hattuun kihahtamisesta, en minä tiedä huomaako sitä nyt niin. Mutta aika usein o m a s t a  m i e l e s t ä n i  Dan ikäänkuin puhuu Rupertin tai Emman päälle, kun he rupeavat vastaamaan kysymykseen, niin Dan päsmättää siihen päälle. Aina välillä siis.
Olen edelleenkin sitä mieltä, että Danista puuttuu karisma. En väitä, että hän olisi huono tai mitään, mutta silti mielestäni esimerkiksi Emma on karismaattisempi näyttelijä kuin Dan. Harryn rooli on tottakai vaikea ja tajuanhan minä etteivät kaikki ole mitään synnynnäisiä karismaattisia show-henkilöitä, mutta Dan ei yksinkertaisesti ole. MINUN MIELESTÄNI. Yritän nyt korostaa tätä koko ajan, sillä vaikken sitä itse näekään, tiedän että on ihmisiä joista Dan on karismaattinen, vaikken itse käsittäisikään miksi ihmeessä. Ja minä myös hyväksyn sen tosiasian.
Dan kehittyy koko ajan, enkä nyt tiedä onko Viisasten Kivi mikään hyvä näyttö koska silloin he kaikki olivat lapsia.
Ja sitten tuohon 'näyttelijöitä ei voi verrata keskenään', niin kyllä minusta vähän voi. Jos ottaa huomioon molempien näyttelijöiden kaikki vahvuudet ja heikkoudet, en käsitä miksei voisi suorittaa vertailua, jos tosiaan huomioi kaiken siitä miten rooli on kirjoitettu siihen, miten he sen tulkitsevat. Eikä anna omien mielipiteidensä miten se pitäisi tulkita sotkea asiaa. Ja jos tälläisen vertailun suoritan, minusta sekä Emma että Rupert että Tom ymsyms. ovat Danielia karismaattisempia. En tiedä johtuuko se siitä paljon puhutusta ilmeikkyydestä vai mistä, mutta tämä nyt vain sattuu olemaan mielipiteeni.

Huoh, toivottavasti en loukannut ketään. En edes Danielia, koska en todellakaan tarkoita että hän olisi millään muotoa huono näyttelijänä tai huono valinta Harryksi. En oikeasti.

Poissa niiina

• Malfoysexual
  • Vuotislainen
« Vastaus #125 : Lokakuu 18, 2006, 18:19:34 »
Minä en koskaan ole ollut leffoissa mikään Danielin seuraaja vain katselen enemmän Rupertia ja Emmaa, mutta minusta Danieliltä ei puutu karismaa, en usko että moni täältä pystyisi samaan kun hän. Ei kukaan ole täydellinen ja totta kai hän ehkä ylinäyttelee välillä ja osa suorituksista on huonoja, mutta aina ei voi onnistua. Kokonaisuutena hän on kumminkin minusta hyvä !

Aika outo aihe silleen väiteltäväks, koska kaikilla on mielipiteensä ja niille ei voi mitään. Jotkut pitävät ja jotkut eivät.

Minä arvostan ainakin kaikkia HP:n näyttelijöitä, nuoria varsinkin. He kehittyvät koko ajan ja he aloittivat työt nuorena ja kehittyvät leffa leffalta paremmiksi. Se on heidän työtään ja minusta kaikissa on jonkun laista karismaa, ei kukaan ole karismaton.(Ihme sana joo) Kaikki ihmiset ovat vain erinlaisia.

Pidän kovasti Rupertin näyttelevästä Ronista, mutta ovathan hahmotkin aivan erinlaisia. Daniel joutuu näyttelemään usein eri tunne tiloja ja näyttää ilmeillä tunteitaan sekä eleillä, kun taas muilla se on vähän vähäisempää, koska minusta leffassa keskitytään ihan liikaa Danieliin, sellaista kohtausta saa etsiä suurennuslasin kanssa missä Daniel ei esiintyisi.(Koska J.K on kirjoittanut kaiken Harryn kannalta, mikä ärsyttää minua)

Danielillä on iso rooli ja isot paineet ja hän hoitaa homman kotiin. Joten minusta hän on hyvä näyttelijä ja keneltäkään ei puutu karismaa. Eiköhän sitä kaikilla ole, jos ei esillä niin ainakin piilossa.

~niiina~
If you want everything, you'll end up with nothing.
Punsin -> niiina

Arwen Undomiel

• Ankeuttaja
« Vastaus #126 : Marraskuu 08, 2006, 16:47:24 »
Karisma on eri asia kuin hyvät näyttelijänlahjat. Karismaattinen ihminen on vetovoimainen, hän pystyy saamaan huomion vain kävelemällä huoneeseen. Hänessä on "sitä jotain", jota ei voi oikein sanoin selittää mutta se hehkuu silti. Jotkut ovatkin sitä mieltä, että karisma kasvaa iän myötä. Mielestäni Daniel on ihan ok näyttelijä, en aina tunne hänen esittämiään tunnetiloja itse ruudun toisella puolella. Katsoin sen yhden pätkän hänestä esittämässä partiopoikaa ja mielestäni hän sopisi ehdottomasti paremmin komedioihin.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #127 : Joulukuu 13, 2006, 21:45:06 »
En nyt tiedä puuttuuko hänestä karisma, mutta mielestäni hän ei muistuta ulkonäöltä Harrya pätkääkään: Harryn pitäisi olla langanlaiha, mutta Daniel on aivan normaalipainoinen, hänellä on siniset silmät, vaikka Harrylla pitäisi olla vihreät sekä Danielilla on aivan liian siistit hiukset. Mutta kyllä hän olemukseltaan vastaa suurin piirtein käsitystäni Harrysta.
Terve kaikille!

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
« Vastaus #128 : Joulukuu 14, 2006, 09:01:40 »
Lainaus
mielestäni hän ei muistuta ulkonäöltä Harrya pätkääkään: Harryn pitäisi olla langanlaiha, mutta Daniel on aivan normaalipainoinen, hänellä on siniset silmät, vaikka Harrylla pitäisi olla vihreät sekä Danielilla on aivan liian siistit hiukset.

Totta, pitää paikkansa. Mutta itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että olisi jo varsin suuri saavutus löytää langanlaiha, vihreäsilmäinen, mustasotkutukkainen poika, joka kaiken lisäksi osaisi edes hitusen näytellä. Toisaalta olen itse toivonut jo alusta saakka, että Danielin silmiä yritettäisiin edes keinotekoisesti saada edes hieman vihreään väriin enempää viittaavia (esimerkiksi piilolinssit voisivat olla tähän tarkoitukseen ihan käyttökelpoiset).

Muuten olen itsekin vielä toistaiseksi hieman hakusessa siihen, mitä mieltä olen Danielin näyttelijänlahjoista. Periaatteessa hän näytteli melko laimeasti etenkin Viisasten Kivessä, mutta näyttäisi siltä, että leffojen myötä myös hänen kykynsä ja lahjansa näytellä ovat kohonneet askel askeleelta paremmiksi, etenkin tässä viimeisimmässä elokuvassa (Liekehtivässä Pikarissa) olin jo varsin tyytyväinen kyseisen henkilön ilmeisiin ja elekieleen ja tapaan sisäistyä siihen mitä tekee, se oli jo rutkasti aidompaa kuin hänen näyttelyuransa alkuvaiheilla. Toisinsanoen, ei auta kuin pitää peukut pystyssä että Daniel joko jatkaa samaan malliin - tai mikä sitäkin parempaa - ehkä kenties pyrkii entistä korkeammalle.
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
    • erinomainen ihmislapsi
« Vastaus #129 : Joulukuu 14, 2006, 16:40:22 »
Úlkonäöllisesti minulla ei ole mitään Danielia vastaan, vaikka voisivathan ne hiukset olla ehkä hieman sotkuisemmat, ja silmät hieman vihreämmät. Mutta itse vakuutuin Brendan Gleesoniinkin (jos tuo ei ole Vauhkomielen näyttelijän nimi niin minulla on niin huono muisti että...) neljännessä elokuvassa joten lupasin itselleni etten kiinnitä näyttelijän ulkonäköön tästedes päin huomiota, olisi hän sitten kuinka kaukana mielikuvastani.

Mutta tässä nyt puhuttiin Danielista. Kuten Arwen Undomielkin huomautti, karisma ei ole sama asia kun näyttelijänlahjat. Minun mielestäni Daniel on kehittynyt _näyttelijänä_ elokuvien myötä hyvin paljon. Ensimmäisessä elokuvassa en pitänyt hänestä yhtään (edelleenkään _näyttelijänä_) mutta neljännessä Dan teki mielestäni jo ihan kelpo suorituksen (jota olisin periaatteessa kaivannut jo VK:kin mutta silti). Neljännessä elokuvassa Daniel osasi ilmaista Harrya muutenkin kuin sanojen kautta, vaan myös hänen kehonkielensä ja silmät esittivät hyvin suurta osaa Harryna. Silti Danielista puuttu ehkä hitusen liikaa sitä _karismaa_. Enkä nyt tarkoita että Danielin pitäisi omata Johnny Deppmainen "kävelen-sisään-,hymyilen-ja-kaikki-ovat-kimpussani" karisma vaan hänestä ei huomaa sitä mitä pitäisi huomata :D tai äh. en osaa selittää.

Kuitenkin arvostan Dania todella paljon _näyttelijänä_ enkä todellakaan väitä että osaisin itse lähellekään yhtä hyvin kuin hän, mutta minun mielestäni Danilta vain puuttuu sitä tiettyä karismaa. En sitten tiedä mitä se on, mutta jotain kuitenkin puuttuu. Kokonaisuudessaan kuitenkin pidän Danista todella paljon :)
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

Keira Woodbag

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Joulukuu 15, 2006, 17:42:35 »
Ei Danielista puutu karismaa. Ainakaan paljoa.. Toisaalta taas uudet kasvot ovat aina ensiksi karismaatittomia (? ei tiedä miten kirjoitetaan.. :D) mutta eihän Daniel enää niin uusi kasvo ole.? Joka tapauksessa Harry ei olisi Harry ilman Danielia. Ja kuka muu olisi niin hyvä siihen rooliin. Olisi vaan ne arvostelijatkin tyytyväisiä siihen kuinka hyvä Daniel on, eikä marisisi aina pienistä tyylivirheistä, joita ei edes huomaa, ellei oikein ala tölläämään ja ihmettelemään.

Poissa henia

• Pikkuisen harhassa oleva
  • Vuotislainen
  • Pottermore: QuillNiffler10113
« Vastaus #131 : Joulukuu 17, 2006, 20:11:59 »
Hei vaan taas. Olen katsonut VK&SK MTV3:selta. Minun mielestäni
Daniel näyttelee ihan hyvin. Muistan yhden kohdan SK:sta
Se taisi olla siinä kun Harry ja Tom Valdero juttelivat.
Harry sanoi näin: "Dumledore näki takuulla lävitsesi" ja siinä Daniel näytti
vihaiselta.
No jaa kyllä hän oli minustakin kankea VK:ssa, mutta SK:ssa hän oli vähän rennompi. Ja niin VK:ssa se kohta kun oltiin siinä shakkihuoneessa,
niin kun Ron oli sanonut että, hänen pitää uhrautua ja Harry kysynyt
että Miksi?. Siinä kyllä oli aitoa hämmästystä.

Muoksis. Heipparallaa taas. Olin ystäväni luona katsomassa
SK:ta ja hän sanoi, että tarkkailee yleensä hahmojen ilmeitä ja eleitä.
Jos ihan tarkkaan katsoo, niin kyllä Daniel osaa näytellä tunteita, mutta
se "perusilme" tuli naamalle liian usein.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #132 : Joulukuu 23, 2006, 10:46:32 »
http://www.danradcliffe.co.uk/michael_dan_shotlarge.jpg

Itseäni alkoi suunnattomasti ärsyttämään jotkut tuon kuvan nähneet ihmiset, jotka alkoivat haukkumaan kyseistä kuvaa rumaksi.
Ymmärrän tosiaan, että ihmisillä on omat mielipiteensä ja kunnioitan niitä, mutta onko tosiaan kyse siitä, että nykyään vain ihmisille tyrkytettävät kauneusihanteet ovat kauniita? Vai eikö ihmiset osaa arvostaa tavallisen näköisiä ihmisiä?
Ihmiset puhuvat suvaitsevaisuudesta ja tätäkö se on?

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
« Vastaus #133 : Joulukuu 23, 2006, 11:01:37 »
Danielin kuvaan liittyen täytyy ottaa huomioon, että kyseessä taidevalokuva. Michael Birt on vuosikymmeniä kuvannut ihmisiä ja ainakin ne kuvat, jotka hänen sivuillaan on katsottavissa, on jokainen sellainen, josta tulee esille kuvattavan persoonallisuutta ja ilmettä, jopa karrikoidusti. Birt on kuvavalinnallaan halunnut todennäköisesti tuoda esille Danielin luonnetta ja kärjistää hänen kasvojensa voimakkaita piirteitä. Eiköhän Birt ottanut Danielistä useammankin kuvan, mutta valitsi juuri tuon näyttelyynsä. Se, että valokuvaaja haluaa kuvata Daniel Radcliffea yleensäkin, on merkki siitä, että Danielissä on jotain karismaa, jonka taiteilijan silmä erottaa.

Poissa Amethyst

• Vuotislainen
« Vastaus #134 : Joulukuu 25, 2006, 20:02:13 »
Kyllä Daniel on ihan hyvä näyttelemään. Varmaan ainoat kohdat, jotka ovat olleet aika huonot ovat ne, kun kakkosessa Harry tuhoaa sen Valedron, tai Voldemortin päiväkirjan, (miten nyt haluaakaan sanoa) jotenkin ärsyttävä ilme ,ja se kun kolmosessa hän itkee siinä kivellä. Ihan kivan näköinen Harry ja osaa kyllä ihan tarpeeksi hyvin näytellä erilaisia tunnetiloja. Kehittyy elokuva elokuvalta ja karismaa löytyy juuri sen verran kuin pitääkin. Eikai kukaan voi odottaa mitään "superihQraksupoksua" 11-vuotiaasta pojasta, jolla ei nyt erikoisemmin ole kokemusta alalle.

Jokatapauksessa, tässä oli minun mielipiteeni.

pam

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Joulukuu 26, 2006, 23:28:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Cache"
Dan on tosi taitava näyttelijä!

ömh, olen eri mieltä. Todisteeksi kehotan kaikkia katomaan Azkabanin vangista kohtauksen jossa Harry/Daniel istuu kivellä rääkyvän röttelön edessä ja "itkee". Toinen kohtaus on Liekehtivästä pikarista kohtaus kun Harry/Daniel taas itkee tultuaan pois hautausmaalta kuolleen Cedricin kanssa.

Ihmisenä (ei siis roolissaan) Radcliffella on kuitenkin mielestäni karismaa. Ulkonäkökään ei mielestäni ole kovin luotaanpoistyöntävä tai..

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
« Vastaus #136 : Joulukuu 27, 2006, 00:02:10 »
Lainaus käyttäjältä: "pam"

ömh, olen eri mieltä. Todisteeksi kehotan kaikkia katomaan Azkabanin vangista kohtauksen jossa Harry/Daniel istuu kivellä rääkyvän röttelön edessä ja "itkee". Toinen kohtaus on Liekehtivästä pikarista kohtaus kun Harry/Daniel taas itkee tultuaan pois hautausmaalta kuolleen Cedricin kanssa.

Olen kanssasi samaa mieltä tuosta Azkabanin vangin kohtauksesta. Se oli todellakin huono. Tunnen aina suurta myötähäpeää sitä katsellessa. Mutta Liekehtivä pikari oli jo paljon parempi. Se oli minusta jo jollain tasolla uskottavaa. Danielin näyttelijäsuoritukset ovat olleet muutenkin noususuhdanteisia, joten odotan innolla Feeniksin kiltaa. :)

Mutta jos sitten sanoisi jotain varsinaisesti aiheeseenkin liittyvää.. Mielestäni Danielissa kuitenkin on jotain tiettyä karismaa. Saatan toistaa edellisiä kirjoittajia, mutta minusta hän on persoonallinen ja mielenkiintoinen henkilö, joka on kuuluisuudesta huolimatta saanut pidettyä jalat maassa. En ole ainakaan huomannut minkäänlaista ylimielisyyttä välittyvän hänestä haastattelujen kautta. Ja lisäisin vielä, että Mariapaigen kommentti (kommentit) Danielin uudesta kuvasta oli hyvä.

jääkuningatar

• Ankeuttaja
Vs: Puuttuuko Danielista karisma?
« Vastaus #137 : Huhtikuu 21, 2007, 19:27:28 »
Kun ottaa huomioon, että VK oli Danin eka Potter-leffa...
Ehkä hänen kuuluikin olla kankea-jännittynyt-ujo-pelokas? Ettekö tajua, kirjassakin hän mietti, että kaikki muut osaavat kaiken, ja hän ei mitään! Miten hän voisikaan olla itsevarma ja rohkea, kun astuu ekaa kertaa jalallaan Tylypahkaa, kokee ensimmäisen kerran taiat ja ynnä muut! Miettikää nyt hiukan!
Ketä tahansa jännittää varmasti tuollaiset muutokset, ja minusta se oli hyvin näytelty se VK, ja samoin muutkin elokuvat. VK:ssa loisti mukavasti se pieni arka poju, mutta myöhemmin sai lisää rohkeutta ja sisua. Neljäs olikin jo upea suoritus. Kukaan ei ole konkari syntyessään.

Lucienne

• Ankeuttaja
« Vastaus #138 : Huhtikuu 28, 2007, 14:43:18 »
Kun ottaa huomioon, että VK oli Danin eka Potter-leffa...
Ehkä hänen kuuluikin olla kankea-jännittynyt-ujo-pelokas?

Ja ainakin minun tietääkseni VK oli myös Danielin ensimmäinen iso rooli, joten ei poika kuitenkaan mikään elokuvakonkari ollut, kun lehvaa alettiin kuvata. Ja tosiaan, tuollainen pelokas pikkupoika-look oli minusta juuri sopiva Vk:n Harrylle. Ei Danielista karismaa puutu, päinvastoin, hän on minusta hyvä näyttelijä ja sopii Harryn rooliin kuin lakkahillo vaniljajäätelöön. En tykkää Harryn hahmosta yhtään, mutta en silti pidä Danielia yhtään huonompana näyttelijänä kuin ketään muutakaan. Harry on elokuvissa se päähenkilö, joten Ron ja Hermione vain täydentävät häntä jotenkin. On hauska seurata, miten Vk:n ujosta ja pelokkaasta pojasta kuoriutuu rohkea ja reipasotteinen nuori mies.

Lainaus
Daniel Radcliffe on nykään teini-idoli, joten siihen vaadittavaa karismaa häneltä ainakin löytyy.

Niimpä. Vaikka osa Danielin faneista onkin aika nuorta porukkaa, niin luulisi heilläkin olevan jokin syvempi syy fanittaa häntä. Daniel on juuri sellainen vähän salaperäinen ja ainakin lehtijuttujen perusteella melkoisen asiallinen jalat maassa-tyyppi, jossa on eräänlaista hiljaista karismaa. Varmasti Danin karisma saa vielä uusia ulottuvuuksia, kunhan päästään viimeiseen Potter-elokuvaan. Sitä odotellessa.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #139 : Huhtikuu 29, 2007, 10:34:28 »
Ei puutu, ei. Totta kai hän oli vähän jäykkänä VK:ssa, mutta hei. Kuten Jääkuningatar sanoi, se oli hänen ensimmäinen rooli, eikä mistään pienstä kesäteatterinäytelmästä vaan laajasta elokuvassa, joka pyörii maailmalla. Harry oli kouluun mentäessä itsekkin kankea, ei ollut ikinä ollut kaltaistensa parissa, joten se oli loistava suoritus Danilta. Hän parantuu joka elokuvassa paremmaksi Harry Potteriksi, olisihan se kumma jos ei.
Lainaus
Daniel Radcliffe on nykään teini-idoli, joten siihen vaadittavaa karismaa häneltä ainakin löytyy.

Minusta Daniel on oiva idoli. Hän on (kuten Raatotanssi sanoi) asiallinen jalat maassa-oleva henkilö. Ei mikään Hollywoodin teinitähti, joka bilettää joka ikinen päivä.
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #140 : Toukokuu 01, 2007, 16:59:02 »
Minusta Danissa on karismaa ehkä eniten pääkolmikosta.
Hän on parantunut ihan hirveesti noiden neljän leffan aikana. Ekassa Dan oli semmonen sulonen poika, johon pysty samastumaan sen takia koska hän oli vaan semmonen reppana, nyt pystyy jo leffaa katsoessaan tuntemaan roolihahmon.

Nostan hattua hänelle, koska hän parantuu näyttelijänä koko ajan

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
« Vastaus #141 : Kesäkuu 05, 2007, 20:35:15 »
Totta, Dan kyllä kehittyy koko ajan. En pidä hänestä erityisesti, mutta kunnioitus kasvaa elokuva elokuvalta, koska hän paranee vanhetessaan. Enkä siis puhu ulkonäöstä :)
Ei VK ole karismassa mikään mittari koska Daniel oli silloin tosi nuori, mutta muut elokuvat alkavatkin olla. Karismaa en edelleenkään hänestä juurikaan löydä, mutta hän kyllä tulee koko ajan paremmaksi näyttelijäksi. Ehkä kokemus, ehkä ohjaajat, en tiedä - mutta hänestä on tulossa keskitason näyttelijä. Hyvä Daniel, seiskassa olet varmaan jo minunkin listoillani :)

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #142 : Kesäkuu 06, 2007, 16:52:00 »
Kyllä Danielilta karismaa löytyy, kun on nykyään suurikin teini-idoli, mutta minusta Harry Potteria esittävä henkilö ei saisi olla karismaattinen kaikkien teinien idoli, sillä eihän Harry kirjoissa mitenkään erityisen karismaattinen ole. Itse en kyllä Danielista pidä lainkaan, mutta kyllähän näyttelee uusimmissa leffoissa paljon paremmin, kuin ensimmäisissä, koska ikä tuo aina lisää taitoa, eikä kukaan ole seppä syntyessään.
カダージュ

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #143 : Heinäkuu 16, 2007, 23:47:36 »
Kuten aiemmin on mainittu, niin Daniel kyllä kehittyy elokuvien myötä, mutta kyllä, kyllä häneltä puuttuu se oikeanlainen karisma.

VK'n ja SK'n karismattomuus meni vielä nuoruuden ja kokemattomuuden piikkiin, mutta edelleenkään hän ei Harrynä vaikuta.
Kohtaukset, joissa Harryn pitäisi olla surullinen tai itkeä, sujuvat Danilta todella huonosti. Surullisuus on todella väkinäisen näköistä, eikä näytä tulevan mitenkään tunteella.

Vuosien kokemuksen jälkeen Daniel yllättäisi varmaan kaikki taidoillaan, mutta toistaiseksi hänen karismansa ei mielestäni riitä näin suureen rooliin. Mitä he sitten näkivät hänessä, kun palkkasivat? En tiedä. Onhan hän kyllä Harryn näköinen, ainakin minusta, mutta siihen se sitten jääkin.
"A goal without a plan is just a wish."

Glamour

• Ankeuttaja
« Vastaus #144 : Heinäkuu 17, 2007, 18:49:08 »
Ei tosiaankaan! Mielestäni Dan on todella hyvä Harryn rooliin, sillä hän
tulkitsee Harrya elävästi ja hyvin. Dan on kuin ilmetty Harry Potter.
J.K.Rolinghan sanoi itsekin niin. Mielipide asioista ei tietenkään saa kiistellä,
sillä jokainen kokee Danin suorituksen sellaisena kuin haluaa.

VK:ssa tosiaan oli alkukankeutta ja jännitystä, mutta miltä itsestäsi tuntuisi,
jos joutuisit näyttelemään yhtä maailman suosituimmista hahmoista? Minua
ainakin jännittäisi. Danin suoritus on parantunut todella paljon nyt uusimmissa
leffoissa!

kenkä

• Ankeuttaja
« Vastaus #145 : Helmikuu 29, 2008, 13:49:56 »
Dan on aivan loistava Harry!

Syy hahmon ajoittaiseen kankeuteen saattaa olla se, että Harry on todeliseksi henkilöksi liian jalo, rohkea ja epäitsekäs. Hän on tavallaan melko epärealistinen hahmo, jonka näyttelemiseen ei kuulu kovinkaan paljoa sellaista hupaisaa "ruikutusta" ja hauskoja repliikkejä kuten esimerkiksi Ronilla.

Sitten sellainen asia kuin silmälasit. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että rillit laimentavat Harryn ilmeitä huomattavasti, jos vertaa niihin harvoihin kohtiin, joissa laseja ei ole.

tass

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Helmikuu 29, 2008, 23:41:44 »
Minun on nyt pakko kysyä, että miksi Danielissa pitäisi olla tai ei pitäisi olla karismaa? Miten se liittyy hänen suoritukseensa Harryna? Itse näen Radcliffen karisman tai karismattomuuden täysin irrelevanttina tekijänä siinä, onko hän hyvä Harry vai ei. Ja niin, minun mielestäni Radcliffe on aivan hyvä Harryn roolissaan.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #147 : Maaliskuu 01, 2008, 00:54:09 »
Minä en pidä Danielista. Minusta tämä vain jotenkin näyttelee huonommin ja huonommin joka leffan myötä. Ekassa tämä on loistava, tokassa hyvä, kolmannessa tyydyttävä, neljännessä ookoo ja viidennessä taas huono. En tiedä vaikuttaako mielipiteeni kirjojen Harrystä tähän, joissa Harry ei edes kuulu lempihahmoihini. En osaisi kyllä kuvitella ketään muuta Danielin rooliin, mutten kuitenkaan pidä kyseisestä hahmosta. Tämä näyttelee joskus aivan kummallisesti ja hänellä on ne ärsyttävät huudot ja se king-of-the-world-meininki. !what the...!

verrattuna esim, Grintiin, Daniel on todella huono, mielestäni yksi epäonnistuneimmista, mutten kuitenkaan lemppaisi tätä. Mielestäni tästä hahmosta puuttuu jotain, mutten usko sen olevan karisma. En vain pidä Radcliffestä.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #148 : Maaliskuu 17, 2008, 15:35:48 »
Kyllä, karisma puuttuu. Ikävähän se on myöntää, mutta vaikka Danielin näyttelijäntaidot ovat elokuvien myötä kehittyneet, ei hänellä edelleenkään ole varsinaista karismaa juuri yhtään. Danielin näyttelemisessä on kaikissa leffoissa jotain ärsyttävän teennäistä ja "jankuttavaa", hän vaikuttaa paljon aggressiivisemmalta kuin kirjojen Harry. Feeniksin kilta -leffassa Danielin näytteleminen on kuitenkin huomattavasti parempaa kuin aiemmissa leffoissa, joten kaikeksi onneksi kehitystä on havaittavissa. Mutta ei sillä pojalla karismaa ole, valitan. Onneksi leffoissa on kuitenkin monia huomattavan karismaattisia aikuisnäyttelijöitä pelastamassa tilanteen <3
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

marikanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #149 : Maaliskuu 17, 2008, 22:48:21 »
Hmm... Olen kyllä täysin eri mieltä, kuin esim. adswil. Minusta Daniel on juuri hyvin karismaattinen ja sopivan lmpeän rauhallinen harryn rooliin. Monet myös sanovat hänen paranevan vuosi vuodelta. Tavallaan olen samaa mieltä, mutta parhaan työn hän on tähänmennessä minusta tehnyt ensimmäisessä leffassa. Minusta on myös ihana nähdä kuinka Harry "kasvaa" vuosivuodelta leffojen myötä. :) Itse olen kyllä 100 % tyytyväinen Danin työhön!

Glance

• Ankeuttaja
« Vastaus #150 : Maaliskuu 18, 2008, 16:09:55 »
Kyllä karisma puuttuu. En väitä silti, etteikö Dan osaisi näytellä. Hän vain eteen päin mentäessä yrittää aina liikaa jotenkin vakuuttaa ja olla uskottava, missä siis käy aivan päin vastoin. Eihän VK:ssa suorituksen taso mitään päätähuimaavaa ollut, mutta jotenkin sellaista väkinäisyyttä siinä ei ollut.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #151 : Maaliskuu 18, 2008, 17:14:17 »
Mä en suoraan sanottuna oikein tasan tarkkaan tiedä, mitä eroa on karismalla ja näyttelijätaidoilla. Onko mahdollista olla hyvä näyttelijä ilman karismaa? Entäpä karismaattinen huono näyttelijä?

Kirjoissa Harry ei mun mielestä ole niitä persoonallisimpia tyyppejä ja elokuvia on yksinkertaistettu vielä lisää. Sen puoleen Harryn rooli ei ole mikään kaikista helpoin, siinä ei ole oikein mitään jännittävää, mihin tarttua. Eli musta Harry on roolina keskinkertainen, ja siltähän se Danielin tulkitsemana vaikuttaa. Ei herätä sen suurempia tunteita. Tosin ulkonäköerot mun harrymielikuviin ärsyttää. Mutta hullunkurinen hymy (se jossa näkyy kaikki hampaat) kompensoi :D
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Shiayla

• Ankeuttaja
« Vastaus #152 : Maaliskuu 20, 2008, 19:10:10 »
Mielestäni Daniel ei ole kovinkaan karismaattinen näyttelijä. Jollain tapaa outo. Varsinkin JOS vertaa Rupertiin ja Emmaan, joilta kummaltakin karismaa löytyy, on Daniel todellakin huono valinta Harry Potteriksi. Ehkä Azkabanin vangissa näyttelijänsuoritus oli aidoin, muissa aitous karisee roimasti.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #153 : Maaliskuu 20, 2008, 19:52:20 »
En sanoisi Danielia karismaattiseksi... Ei hän mielestäni ole edes kummoinen näyttelijälahjoiltaan, mutta sopii varsin hyvin Harryn rooliin silti.
En koe Harrya kirjojenkaan perusteella kovin karismaattiseksi, joten onko Danielinkaan pakko olla?
Vähän on tällaista povaamista tämäkin kun sanon, etten jaksa uskoa Danielin uran jatkuvan kovin merkityksellisesti enää Pottereiden jälkeen... Ei hänestä ainakaan enää ole esikuvaksi nuorille tämän perusteella...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Jukka

• Vuotislainen
« Vastaus #154 : Kesäkuu 27, 2008, 00:20:04 »
Daniel on vähintään samaa tasoa kuin Emma ja Rupert. VK'ssa hän oli aivan surkea, mutta niin oli ehdottomasti Emma ja Rupertkin. Ensimmäinen Potter-elokuva on pääkolmikon osalta aliarvoista näyttelyä: siinä D on sairaalloisen ujo, E typerällä tavalla teennäinen ja R lapsellisine ilmeineinsä nolostuttava. Salaisuuksien kammiossa Daniel paransi melko selvästi, kaksi muuta eivät juuri ollenkaan. Azkabanin vangissa kaikki kolme olivat ensimmäistä kertaa erittäin hyvässä kuosissa. Suurinpiirtein sama taso Liekehtivässä pikarissa, mutta Danin kehitys jatkui yhä selvempänä kuin muiden. Tai no, vetihän Rupert toki kateellisen "Harry Potterin tyhmän ystävän, Ronin" roolin hyvin, mutta Emma taas ei tuntunut edistyneen AK'n jälkeen yhtä selkeästi. Tähän on voinut vaikuttaa se, ettei Hermionen roolissa tapahtunut mitään uutta tai erikoista LP'ssa. Ronin kohdalla uutena asiana tuli kateellisuus Harrylle, ja Harryn rooli taas kasvaa koko ajan erilaisten elämän haasteiden edessä. Feeniksin kilta on oma lukunsa, Danielilla on siinä haastava rooli, jossa hän onnistuu ihan hyvin. Rupert ja Emma pysyvät entisillään, joskin pientä taantumista on molemmilla havaittavissa. Kaiken kaikkiaan tämä kolmikko on mielestäni ollut aika tasainen. Eivät jää selvästi toistensa varjoon, eikä kukaan nouse ylivoimaisena ykkösenä ylitse muiden. Kaikkien suorituksissa on myös parantamisen varaa. Emma on monessa mielessä epähermionemainen, Rupert ei pysty vangitsemaan koko Ronin karismaa näyttelyynsä, eikä Daniel kykene tulkitsemaan tarpeeksi vakuuttavasti Harry Potter -hahmon vaativaa tunnekirjoa. Ihmetyttää vain joidenkin ajatus, että Daniel olisi selvästi huonoin näistä näyttelijöistä. Uskon, ettei ainakaan Rupert olisi pystynyt vetämään niinkään uskottavasti Feeniksin killan Harry-angstia kuin Daniel. Jos ihan puhtaasti näyttelijäntaidoista puhutaan ja unohdetaan kaikki ihkutus, niin ei Daniel ole kolmikon heikko lenkki siinä missä Emma tai Rupertkaan. Minun mielestäni siis. Minusta kaikki kolme ovat hyviä, mutta kaikilla kolmella on myös sudenkuoppansa. Kunpa eivät vain laiskistuisi kahdessa (/kolmessa) viimeisessä elokuvassa. Suhtautukaa vakavasti työhönne, pliis! ;)

EDIT// Katsoin tossa eilen illalla Feeniksin killan ja täytyy nyt sanoa, että näyttelyn taso on laskenut aika roimasti, varsinkin E:llä ja R:llä. Ja oikeastaan koko näyttelijäkaartilla. Toivotaan, että PP'ssä ohjaaja on skarpannut ja vaatinut vähän enemmän. FK'ssä on tosi ontuvia ja keskinkertaisesti näyteltyjä kohtauksia, kuten pääkolmikon ja Nevillen istuminen vaunussa Lunan kanssa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2008, 13:18:18 kirjoittanut Jukka »

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #155 : Kesäkuu 27, 2008, 11:53:43 »
Kyllä minusta Daniel on karismaattisempi jopa kuin Rupert & Emma. Tai ainakin enemmän kuin Emma.
Tai sitten en tiedä tuon sanan koko merkitystä. :D Mutta minusta Daniel on kyllä ihan sellainen kuin pitääkin.
- Merri.
- What?
- I'm hungry.

Sad Mushroom

• Ankeuttaja
« Vastaus #156 : Kesäkuu 30, 2008, 17:40:11 »
Ainoa syy miksi Daniel on Potterin roolissa on ulkonäkö. Minusta Daniel on huono, mitäänsanomaton näyttelijä. Hänen ilmeensä ovat naurettavia teennäisiä ja ja ja, no se on kamalaa! Jos kirjat eivät olisi saaneet niin suurta suosiota/olisivat niin hyviä, niin nuo elokuvat eivät olisi mitään.

Eikö se ole aika huolestuttavaa jos mieluimmin katselee Tom Feltonin esiintymistä, kuin Danielin? Eikä siis pelkästään ulkonäön takia, vaan ihan näyttelemisen. Daniel on yksi kiiltokuvapoika, ei oikea näyttelijä. Ja muiden näyttelijöiden valo jättää Danielin varjoonsa.

Emman ja Rupertinkin näytteleminen ontuu, silti näen että monesti he ovat Danielia parempia. Emman ilmeet ovat joskus jopa aika aitoja (uusimmissa leffoissa siis, sillä VK ja SK on ala-arvoisia) ja Rupert on sisäistänyt jossain kohtauksissa hieman Ronia. Varsinkin kun se nostaa päänsä hieman epävarmasti ylös ja katsoo.

Daniel on sieluton Harry-nukke joka pongahtelee ympäriinsä "muka niin täydellisenä ja virheettömänä". Olisin halunnut nähdä sitä hieman naurettavaa teiniangstia ja epävarmuutta mitä kirjoissa on (vaikkakin en koskaan pitänyt Potterista edes siellä).

Daniel tuntuu olevan siellä kuin täyteroolissa. Kaunis katsella, tyhjä sisältä.

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #157 : Kesäkuu 30, 2008, 18:00:29 »
Ainoa syy miksi Daniel on Potterin roolissa on ulkonäkö. Minusta Daniel on huono, mitäänsanomaton näyttelijä.

Yhdyn tähän. Minustakin Daniel on melko surkea näyttelijä. Eikös Rowlingkin sanonut että heti nähdessään Danielin tiesin tämän olevan Harry(?). Vai muistanko ihan päin härän pyllyä? Voisi päätellä että kait Daniel valittiin aika pitkälti ulkonäön takia rooliin. Ja muutenkin pääkolmikko oli todella nuoria kun heidät valittiin rooleihinsa, joten ei heidän näyttelijän kyvyistään vielä voinut olla varma.
Niin kuin Shiayla sanoi, minustakin Daniel jotenkin outo. Danielin ilmeet ovat outoja ja välillä en ole varma mitä tunnetilaa hän yrittää tulkita. Danielin suoritusta seuraan ennemminkin odottavalla pelolla kuin innolla eläytyen.

Poissa Jukka

• Vuotislainen
« Vastaus #158 : Kesäkuu 30, 2008, 21:23:08 »
Ainoa syy miksi Daniel on Potterin roolissa on ulkonäkö. Minusta Daniel on huono, mitäänsanomaton näyttelijä.

Yhdyn tähän. Minustakin Daniel on melko surkea näyttelijä. Eikös Rowlingkin sanonut että heti nähdessään Danielin tiesin tämän olevan Harry(?). Vai muistanko ihan päin härän pyllyä? Voisi päätellä että kait Daniel valittiin aika pitkälti ulkonäön takia rooliin. Ja muutenkin pääkolmikko oli todella nuoria kun heidät valittiin rooleihinsa, joten ei heidän näyttelijän kyvyistään vielä voinut olla varma.
Niin kuin Shiayla sanoi, minustakin Daniel jotenkin outo. Danielin ilmeet ovat outoja ja välillä en ole varma mitä tunnetilaa hän yrittää tulkita. Danielin suoritusta seuraan ennemminkin odottavalla pelolla kuin innolla eläytyen.

Minä taas olen eri mieltä :) Ei Daniel ole sen huonompi kuin Rupert tai Emmakaan. Onhan hänellä selvästi vaikein rooli tästä kolmikosta, rooli josta hän on suoriutunut ihan hyvin. Teennäisyyttä on ollut havaittavissa kaikissa näissä kolmessa nuoressa näyttelijässä. Eikö kukaan huomannut Salaisuuksien kammion metsäkohtausta ja Rupertin surkeita "apua, hämähäkit!" -ilmeilyjä ja uikutuksia? Entä Emman "olen hikke, tiedän kaiken" -superkliseinen näyttely Viisasten kivessä? Tai Rupertin ylinäyttelevä ja ennakoiva "en minä tuossa mitään nää, ei mikään vedä noita vaunuja" -katse Feeniksin killassa? Tai Emman teennäisesti näyttelemä, ala-arvoisen vaisu "tässä on Lööperi Lovekiva...ei kun siis Luna Lovekiva" -esittely samaisessa FK-elokuvassa (jonka on siis tarkoitus olla hauska!) Yhtä lailla voi todeta Danielin epäaidot itkemiset, suuttumiset, huutamiset, "minä olen Harry Potter" -kommentin (Viisasten kivi) ym. mogat huonoiksi, mutta siis minusta kukaan pääkolmikosta ei ole selkeästi toista parempi.

Ja onhan kaikki kolme (Daniel, Emma, Rupert) myös onnistuneet rooleissaan usein. Esim. Azkabanin vanki -elokuvassa ja Liekehtivässä pikarissa. Jokainen heistä on myös julkkis, kiiltokuvapoika/tyttö, ja kaikkiin heihin kohdistetaan suurta mediahuomiota ja teini-ihkutusta :) Se ei kuitenkaan vie heidän kohtuullisen hyviä tai tyydyttäviä näyttelijätaitojaan mihinkään.

Tom Feltonilla eli Dracolla on monessa mielessä kiinnostavampi rooli kuin Danielilla eli Harrylla, mikä voi osaltaan ehkä selittää sen, miksi joku katsoo mieluummin Tomin näyttelyä kuin Danielin. Itseasiassa yllättävän usein päähenkilön rooli jää mielenkiintoisuudessa kakkoseksi monille sivurooleille. Se on jännä ilmiö.

Mantikori

• Ankeuttaja
« Vastaus #159 : Heinäkuu 09, 2008, 07:20:39 »

Eikö kukaan huomannut Salaisuuksien kammion metsäkohtausta ja Rupertin surkeita "apua, hämähäkit!" -ilmeilyjä ja uikutuksia? Entä Emman "olen hikke, tiedän kaiken" -superkliseinen näyttely Viisasten kivessä?

Minusta juuri nimenomaan nuo kohdat elokuvissa oli erinomaisesti näytelty. :) Silloin näyttelijät olivat nuoria, eikä luultavasti kenelläkään ollut noussut pissa korvien tasolle ja he näyttelivät hienosti eläytyen. Samaa ei voi kylläkään sanoa näyttelemisen tasosta kolmannen elokuvan jälkeen.
En halua loukata ketaan talla kommentilla, mutta tämä on minun mielipiteeni.

kenkä

• Ankeuttaja
« Vastaus #160 : Elokuu 01, 2008, 22:41:37 »
Olenkin tänne jo aiemmin ilmoittanut kantani Danielin näyttelijäntaidoista, mutta kun selailin topiccia, niin puolustelu-/puheripuli yllätti:

Harry on koko elokuvan päähenkilö/supersankari, eli se roolihahmo, johon katsoja yleisimmin peilaa itseään, omia tunteitaan ja reaktioitaan. Sivuosan esittäjät, kuten Rupert Grint, Emma Watson ja Tom Felton saavat kärjistää hahmojaan ja jopa ylinäytellä, mutta Danielin hahmolle ei ole mitään tiettyä erityispiirrettä, jonka näyttelijä voisi tuoda esiin.
VRT: Hermionen näsäviisaus ja asiallisuus, Ronin surkuhupaisuus ja pelleily, Dracon ylimielisyys ja mahtailu. Harryn... öö... pelko? epävarmuus?
Rehellisesti sanottuna: Jos Danielin kasvoilta näkyisivät koko ajan ne tunnetilat, joita Harry kokee, hän näyttäisi luultavasti häiriintyneeltä. Eihän oikeassa elämässäkään ole niin?

No joo nyt menee jo paasaamiseksi.

Enkä nyt väitä, että Rupert, Emma tai Tom olisivat huonompia näyttelemään, tarkoitan vain sitä, että jos Danielin pitäisi näytellä vaikkapa vilkasta poikaa, niin hän luultavasti olisi loistava. (Arvaus vain!!)

Ja ne joiden mielestä Daniel ei osaa näytellä Harrya, näkevät henkilön luultavasti täysin erilaisena omassa mielikuvituksessaan. Eihän sille mitään voi.

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #161 : Syyskuu 19, 2008, 13:55:48 »
Sanoisin että Danissa sitä karismaa piisaa, reilusti! Danielhan on hirmuisen karismaattinen, komea nuori mies, melkein liian "upea ilmestys" Harryksi. En mikään Daniel -fani ole, mutta näin yleisesti katsottuna. Danielistahan voi kehkeytyä vaikka mikä seuraavan sukupolven Johnny Depp.

Joihinkin kohtiin Danielin näyttämisessä takerrun väkisinkin. Esimerkiksi kun hän huutaa "Shut up, SHUT UP!" -äsh, ei uskottavaa. Siitä puuttuu se aito turhautuminen, selkeää väkisin näyteltyä vauhkoamista (en muista missä osassa tämä oli, varmaan kolmosessa...).
   Toinen taas on, tämä vissiin ainakin Azkabanin vangissa, kun hän istuu räkäisymatkan päässä Rääkyvästä röttelöstä kannon päällä ja olevinaan "itkee". Pelkkää huutamista se on, vihaan tuota kohtaa.

Mutta muuten kyllä Daniel osaa näytellä ja hänellä riittää karismaa vaikka muille jakaa.
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Riksu

• Ankeuttaja
« Vastaus #162 : Lokakuu 19, 2008, 21:33:22 »
Mmm... se on totta että Daniel paranee leffa leffalta. Mutta jotenkin hänellä on samanlaiset ilmeet jokaisessa leffassa. Olen nähnyt yhden ei  Potter leffan ja hän oli siinä ihan samanlainen kuin Potter leffoissa. Hän ei ole mielestäni hyvä näyttelijä, koska häneltä puuttuvat ilmeikkäät kasvot. Daniel ei osaa eläytyä. Ainoa plussa on se että hän on komea, mutta valitettavasti sillä hän ei pötki pitkälle. Sen sijaan Rupertilla on todella ilmeikkäät kasvot. Uskon että hän pötkii vielä pitkälle elämässä näyttelijänä;) Hänellä on karismaa!!

Poissa Evilheart

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Taivaskiiturit, neiti kapteeni
« Vastaus #163 : Lokakuu 31, 2008, 20:07:39 »
Danista löytyy karismaa yleisesti aina välillä, toki on niitä hetkiä joissa ilmeet tekevät hänestä järkensä menettäneen näköisen, mutta kyllä Dan osaa näytellä. Hän on kehittynyt jokaisessa elokuvassa, mitä nyt pieniä notkahduksia muutamissa kohtauksissa. Esimerkiksi FK:n kohtaus rääkyvässä röttelössä, jossa Harry tilittää turhautumistaan Hermioneen ja Roniin, on liian laimea. "Ette tiedä miltä minusta on tuntunut ja jne." , näin Harry sanoo, mutta tunne on 'kunhan sanon tämän, ei ole tärkeää' .

I wanna spend my nights and days between your arms
Every day breathing your love
And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby, breathing your love

snikkeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #164 : Kesäkuu 12, 2010, 12:20:48 »
No pitöskö sen sit olla? Ei kirjoissa ainakaan oo hirveesti sen ulkonököö hehkutettu.

Poissa Flexo

• Vuotislainen
« Vastaus #165 : Elokuu 15, 2010, 13:15:52 »
Danielistahan voi kehkeytyä vaikka mikä seuraavan sukupolven Johnny Depp.

Tuohan on ilmiselvä loukkaus Johnny Deppiä kohtaan, joka on oikeasti loistava näyttelijä siinä missä Daniel ei.
Kuten joku aiemmin mainitsikin niin Daniel ei osaa eläytyä ja heittäytyä rooliinsa ja hänellä on lähes aina sama ilme. Daniel on kyllä ehdottomasti heikon teininäyttelijä Potter-elokuvissa ja uskallan väittä, että Tom Felton olisi ollut paljon parempi Harry (vaikka onkin myös mitä mainioin Draco).

easilyswayed

• Ankeuttaja
« Vastaus #166 : Syyskuu 20, 2010, 00:21:14 »
Mietitäänpä, mitä Danielilla on tehtävänä - hänen pitää antaa kasvot yhden sukupolven sankarille, ikoniselle sankarille ja hahmolle, jota monet ovat rakastaneet ja tulevat rakastamaan. Hänen tulee samaan aikaan olla inhimillinen sekä yli-ihminen, antaa kasvot Harry Potterille. On ymmärrettävää, että hänen suoritustaan kritisoidaan kaikkein eniten, mutta minusta hän toimii.

Okei, Azkabanin vangin itkukohtaus oli jotain järkyttävää, mutta kun mietitään Harryn hahmoa - ei häntä ole koskaan kuvattu erityisen hyvännäköiseksi tai rohkeaksi. Hänellä on rohkeutta, kyllä, mutta ensimmäisessäkin kirjassa (eli leffassa) hän eli kurjuudessa, kunnes muukalainen tuli kertomaan hänelle, ettei hän kuulu tähän maailmaan, hänen paikkansa on jossain muualla. Ei sellaisella taustalla olla kovinkaan suurissa egoboostailussa ympäri kyliä, minusta kahdessa ekassa leffassa, kun Daniel, ja koko pääkolmikko, oli pieni, hänessä oli jonkintasoista naiiviuutta, pienen lapsen pelkoa ja jotain, jota ei voi selittää, mutta joka tekee hänen näyttelemisestään mielenkiintoista.

Ja kun miettii Danielia nyt, hänessä on jotain hiljaista karismaa, kuin tietäisi että hän on menossa kohti omaa tuhoaan. Hyväksymistä. Hiljaisuutta. Nöyryyttä. Harry ei ole minusta koskaan ollut mitenkään erityisen ylpeä tai ylimielinen, sen puolen Daniel minusta hallitsee hyvin. Harry tuli taikamaailmaan 11-vuotiaana, ja tavallaan kaikki sen maailman ihmeet näytetään hänen hämmennyksensä ja silmiensä kautta.

Feeniksin killan loppu, kun Voldemort valtasi Harryn hetkeksi, oli upea. Harryn ja Siriuksen suhde valkokankaalla on minusta myös toimiva. Minusta Daniel suorittaa hyvin vaikeaa tehtävää hyvin. Hänessä on jotain, joka sai Rowlingin ajattelemaan, että tässä hän on. Valkokankaan Harry Potter on löytynyt.

Claire

• Ankeuttaja
« Vastaus #167 : Maaliskuu 17, 2011, 08:58:00 »
Ei mielestäni.
Daniel on todella hyvä just Harryksi, vaikka kirjojen perusteella ulkonäkö olisi erilainen. En pystyis kuvitteleenkaan että Harrya näyttelisi esim. Tom Felton. Emma ja Ron hoitaa hommansa tosi upeasti, mutta Emma kyllä heistä kolmesta on lahjakkain.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #168 : Huhtikuu 21, 2011, 17:41:21 »
En tiedä karismasta, mutta näyttelijäntaitoja poika ainakin tarvitsisi kipeästi. Inhoan niitä huutokohatuksia, joissa Radcliffe karjuu jotakin loitsua/kiljuu Voldemortille jotain "Paha ei koskaan voita hyvää!"-tyylistä. Se on vain jotain niin teennäistä että siitä tulee mieleen erään luokkamme pojan _tarkoituksella_ tekovihainen ilme. Ja Danielin hymy, noh, voihan se sulattaa jonkun ihkuteinitytön sydämen, mutta ei sekään maailman luonnollisin ole. Tuntuu kuin koko heppu olisi vain repäisty rooliin ulkonäön ansiosta, mutta eihän se tietenkään voi olla mahdollista, sillä Harryn hiukset ovat vihreät ja hiukset mustat. Danielin hiukset ovat tummanruskeat ja silmät siniset. Harry on laiha, Daniel normaalipainoinen. Tai sitten rooleja valitsi henkilö joka oli lukenut kirjoista korkeintaan takakansitekstin verran.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2011, 17:53:01 kirjoittanut Sateenropina »

Paikalla Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #169 : Huhtikuu 21, 2011, 21:32:39 »
öhh, en tainnut ymmärtää tämän topicin "slangista" juuri mitään mutta olkoon... Olkoon se vaikka vanhuuteni syy. =D

Aika isoon tehtävään lapsinäyttelijät joutuivat ekassa elokuvassa. Ikäisikseen ihan kelpo suorituksia mielestäni. Joka elokuvassa nuoret kasvettuaan kehittyy, myös näyttelijöinä. Paikka paikoin Radcliffe on aika teennäinen, samoin kuin Watson. Jos KARISMAsta puhutaan, niin Rupert Grint on semmoinen. Ei komein eikä ehkä vetoa sillä tavalla (no, kuin tyyliin Johnny Depp tai keitä näitä nyt nykyään onkaan semmoisia nuoria ja komeita... Depp oli oman nuoruuteni aikainen "sydäntensärkijä" tjsp.) Mutta Rupert on ilmeikäs, sellainen jolla on sitä tiettyä pilkettä silmissään. Pääosanäyttelijöistä ehdottomasti luonnollisin.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #170 : Huhtikuu 21, 2011, 22:01:20 »
Lainaus
En tiedä karismasta, mutta näyttelijäntaitoja poika ainakin tarvitsisi kipeästi. Inhoan niitä huutokohatuksia, joissa Radcliffe karjuu jotakin loitsua/kiljuu Voldemortille jotain "Paha ei koskaan voita hyvää!"-tyylistä. Se on vain jotain niin teennäistä että siitä tulee mieleen erään luokkamme pojan _tarkoituksella_ tekovihainen ilme. Ja Danielin hymy, noh, voihan se sulattaa jonkun ihkupihkuteinitytön sydämen, mutta ei sekään maailman luonnollisin ole. Tuntuu kuin koko heppu olisi vain repäisty rooliin ulkonäön ansiosta, mutta eihän se tietenkään voi olla mahdollista, sillä Harryn silmät ovat vihreät ja hiukset mustat. Danielin hiukset ovat tummanruskeat ja silmät siniset. Harry on laiha, Daniel normaalipainoinen. Tai sitten rooleja valitsi henkilö joka oli lukenut kirjoista korkeintaan takakansitekstin verran.

Esität hyviä pointteja, mutta parista jutusta olen hieman eri mieltä. Huomautan jo heti ensiksi, että tarkoituksenani ei ole arvostella mielipiteitäsi. Esitän omiani esimerkkeinä vain sen takia, että ne eroavat omistasi hitusen. :)

Sinänsä on ihan hyvä, että Dan on normaalipainoinen eikä alipainoinen. Oletko muutenkaan nähnyt Pottereissa näyttelijöitä, jotka olisivat suoranaisesti langanlaihoja? Asiaa on ehkä ajateltu aivan tietoisesti, jolloin se voidaan perustella sillä, etteivät elokuvantekijät tahdo antaa nuorille katsojille vääränlaisia ihanteita ja mielikuvia tänä laihuuden ihannoimisen aikakautena.
Hieman offina, normaalipainoinenkin voi kyllä olla laiha, tietyillä painoindekseillä. Silloin kylläkin käytetään yleisemmin sanaa "hoikka", mutta laiha mikä laiha. Normaalipainoinen, hoikka ihminen on siis vielä normaalisti laiha, ilman että sillä olisi terveydellisiä tai haittoja. En nyt tarkoita että alipainokaan olisi kaikissa tapauksissa epäterveellistä, mutta sitä se on, jos se menee liian pitkälle.

Harryn roolin täyttäminen oli kuulemma erittäin vaikea tehtävä, ja monet ovat varmasti kuulleet tarinan siitä, kuinka roolittaja löysi Danin Harryn osaan. Hänen mielestään Daniel oli sanalla sanoen täydellinen Harryksi, joten meidän täytyy siis tyytyä häneen. Hän oli paras Harry-ehdokas, joka onnistuttiin löytämään, vaikka ei olekaan roolissaan täydellinen, minunkaan mielestäni. Silmien väri on aika sivuseikka, kun pitäisi valita huonon, vihreäsilmäisen näyttelijän, ja hieman paremman, sinisilmäisen näyttelijän, väliltä. Danillehan yritettiin laittaa piilareita, mutta ne eivät kuulemma sopineet hänelle.
Hiusten jättämistä niiden luonnonväriin en kyllä ymmärrä. Tukan värjääminen kun on aikas helppo "toimenpide". Liekö Danilla sitten ollut jonkinasteista yliherkkyyttä hiusväreihinkin... *reps*
Peruukki olisi toki suht helppo vaihtoehto tällaisessa tapauksessa, mutta nähtävästi Danielin hiusten on katsottu olevan tarpeeksi tummat sellaisinaankin. Julmuuksia.

Olen samaa mieltä kanssasi noista huutokohtauksista. Ne eivät ole aina olleet niitä kaikkein onnistuneimpia.
Poikkeuksena mainittakoon eräs lähestulkoon hyvin onnistunut huutamiskohtaus - Kalkaroksen pako Puoliverisessä prinssissä. ("Fight back, you coward, fight back!") Siinä Harryn ääni kuulosti jotenkin itkuiselta, mutta siinä oli mukana jonkinasteista vihaakin. Toivottavasti Daniel on onnistunut petraamaan huutamista KV-leffoja vartenkin, ettei tuo PP:ssä onnistuminen tapahtunut aivan vahingossa?

Itkukohtaukset sen sijaan... Pienempänä niissä ei ollut mielestäni mitään vikaa, mutta nykyään, kun olen alkanut kiinnittää näyttelijöiden näyttelijäntaitoihin enemmän huomiota (+ kuullut kritiikkiä edellämainituista kohtauksista), ne ovat ruvenneet näyttämään aika kamalilta.

Oma mielipiteeni Danielista on, että hän ei ole paras mahdollinen Harry, vaikka joidenkin mielestä olisikin. Termi "paras mahdollinen" riippuu kuitenkin aika lailla siitä, millaiseksi itse kukin näkee jonkin tietyn hahmon, esimerkiksi juuri Harryn, lukiessaan kirjoja. Hän on kuitenkin paras, jonka leffantekijät onnistuivat löytämään.

Sanottakoon, että Danielista ei puutu karisma, mutta häneltä puuttuu karismaa.

//Sellaista sattuu kaikille, eikä se mitenkään vaarallista ole. :'D Ymmärsin asiasi ihan hyvin, lähinnä yritin korostaa viestilläni sitä, minkä vuoksi Danielin näyttelijä ei ole kovin laiha ja sitä miksi tähän päätökseen on tultu. ^^

~Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2011, 18:48:40 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #171 : Toukokuu 03, 2011, 14:53:58 »
Sinänsä on ihan hyvä, että Dan on normaalipainoinen eikä alipainoinen. Oletko muutenkaan nähnyt Pottereissa näyttelijöitä, jotka olisivat suoranaisesti langanlaihoja? Asiaa on ehkä ajateltu aivan tietoisesti, jolloin se voidaan perustella sillä, etteivät elokuvantekijät tahdo antaa nuorille katsojille vääränlaisia ihanteita ja mielikuvia tänä laihuuden ihannoimisen aikakautena.
Hieman offina, normaalipainoinenkin voi kyllä olla laiha, tietyillä painoindekseillä. Silloin kylläkin käytetään yleisemmin sanaa "hoikka", mutta laiha mikä laiha. Normaalipainoinen, hoikka ihminen on siis vielä normaalisti laiha, ilman että sillä olisi terveydellisiä tai haittoja. En nyt tarkoita että alipainokaan olisi kaikissa tapauksissa epäterveellistä, mutta sitä se on, jos se menee liian pitkälle.

En nyt ihan tuota ajatellut, tarkoitin että Harry olisi vähän tavallista laihempi, en että hän olisi oikeasti alipainoinen. :'D Pitäisi kai harkita sanavalintojaan vähän paremmin.

Poissa Jukka

• Vuotislainen
« Vastaus #172 : Elokuu 19, 2011, 16:45:00 »
Kyllä karisma puuttuu. En väitä silti, etteikö Dan osaisi näytellä.

Mun on vaikea pukea kaikkia ajatuksiani Danielista sanoiksi, mutta mielestäni asia on ehkä toisinpäin.

Eli että jonkinlaista alkeellista karismaa Danielissa on, mutta hän EI osaa näytellä.

Katsokaa Liekehtivän pikarin hautausmaa-kohtaus, kun Harry on hautakiven takana ja Voldemort huutaa "Tahdon että katsot minuun kun tapan sinut" ja Harry *päättää olla rohkea ja kerää voimansa kiihkeässä raivonpuuskassa* mennäkseen takaisin.

Jo on niin uskomattoman nolostuttavaa näyttelemistä.

Ja Kuoleman varjeluksissa Harryn näytteleminen oli perin huonoa.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #173 : Elokuu 19, 2011, 17:32:53 »
Danin näytteleminen on minusta välillä vähän etäistä. Dan näyttelee koko saagan päähenkilöä, sitä, jonka ajatukset ja persoona ovat keskeisessä osassa. Dan ei oikein edusta kumpaakaan kovin hyvin, vaikka ei hän katselukokemusta pilaa.  Välillä hän jää vain sekalaisia vuorosanoja laukovaksi miespääosan näyttelijäksi.

Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni. Danilla on kenties kyllä karismaa, mutta hän ei onnistu täysin valjastamaan sitä osaksi hahmoa. Toki ihan tyydyttävä hänen suorituksensa lopulta on.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 24, 2013, 17:29:13 kirjoittanut Rantsu »
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
« Vastaus #174 : Lokakuu 12, 2011, 13:25:13 »
Monet sanovat ,että Dan on hunoin näyttelijä koko Potter elokuva sarjassa.
Itse olen täysin eri mieltä! Musta Dan on paras Potter kukaan muu ei sovi niin hyvin Harryn rooliin ku Dan.Kerran mulle sanottiin et Dan näyttää hirveen kärsivältä,kun hän näyttelee. Ihmettelin vähän kysymystä että ei minusta ja hänhän kärsii elokuvassa,koska paha jahtaa häntä ja hänen arpeen koskee.Eikä hän näytä yhtään kärsivltä minusta niissä kohin missä hänen ei pidä näytellä kärsivää?
Noh tää oli mun mielpide ei kovin hyvin persuteltu.Ei Danielistä puutu karsimaa!

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #175 : Lokakuu 28, 2011, 20:57:49 »
Monet sanovat ,että Dan on hunoin näyttelijä koko Potter elokuva sarjassa.
Itse olen täysin eri mieltä! Musta Dan on paras Potter kukaan muu ei sovi niin hyvin Harryn rooliin ku Dan.

Verrattuna kehen? Kukaan muu ei ole näytellyt Harrya, kuin Dan joten sinulla ei ole vertailukohtaa. Sama asia, jos minä sanoisin, että Harrison Ford on paras Indiana Jonesin näyttelijä tai, että Sigourney Weaver on paras Ellen Ripley.
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Ambrosia

• Veikeä Vesihiisi
  • Vuotislainen
  • Moves like dragon
  • Pottermore: BronzeStone190
« Vastaus #176 : Marraskuu 01, 2011, 20:41:33 »
Dan on ok. Ei hirveän hyvä tai loistava, mutta ok. Jos olisi kyse jostakin vähän vähäpätöisemmästä leffasarjasta, niin juttu ei välttämättä niin häiritsisi.

Harry on hahmona jo sellainen, jota on varmasti vaikea näytellä. Sitä pitäisi osata tuoda uskottovasti esille kipu, viha, suru, rohkeus, rakkaus, uhrautuminen ja tukku muita tunteita joita on välistä hyvinkin vaikea ilmaista, jos ei tunteeseen ole edes mitään todellista kosketusta. Olen oikeastaan aina ajatellut, että Harry Potterin rooliin olisi tarvittun näyttelijä, jolla on rutkasti kokemusta. Eikä se ole mitenkää mahdollista kun lapsiahan alussa kuitenkin ollaan : ') Hyvällä tuurilla Harryn rooliin olisi löydetty luonnonlahjakkuus, mutta ihan niin ei käynyt. Dan kuitenkin kehittyy elokuvasarjan aikana... ei välttämättä ihan sille tasolle kuin tarvis olisi, mutta kehittyy kuitenkin. Hän on aivan varmasti tehnyt ja yrittänyt kaikkensa, eikä enempää voi pyytää.

Ei voi sanoa, että Danilta puuttuisi karisma. Jokaisella ihmisellä on sitä rahtunen, vaikkei osaisikaan käyttää sitä hyväkseen. Ei Dan mikään superkarismaattinen ihminen ole... mielestäni sellaisen taviskansalaisen tasoa, mutta se on oikeastaan ihan hyväkin. Dan on onnistunut pitämään jalat maassaan ja se on kunnioitettavaa se : )
Tähdet ovat paloja historiasta ja sen kauneudesta nykyhetkestä nähtynä.

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #177 : Maaliskuu 09, 2012, 14:15:24 »
Mun mielestä Daniel on ollut alusta asti tosi hyvä näyttelijä, ja parantanut jokaiseen elokuvaan tosi paljon. Viisasten kivessä Daniel oli jo todella hyvä näyttelijä, en ymmärrä miten jotku voi sanoa että Dan näyttelee tunteettomasti ja tylsistyneesti. Jotenkin osaan aavistaa, mitä osa ihmisistä tästä seuraavasta kommentistakin ajattelee, mutta jokatapauksessa: Miettikää, että itse näyttelisitte Harrya. Se on mielestäni jo aika vaativa rooli, sillä siinä tarvitsee tuoda esille todella monia tunteita. En usko, että kovin moni teistä olisi suoriutunut yhtään paremmin ainakaan niin nuorena, kuin Dan oli näytellessään Viisasten kivessä.

En haluaisi kauheasti arvostella kolmikon kykyjä näytellä, mutta mielestäni Rupert Grint suoriutui todella hyvin jopa ensimmäisestä elokuvasta. Yllätyin aika kovasti, sillä ajattelin aluksi Rupertin olevan hieman 'ujo' näyttelemään, miten sen nyt voikaan ilmaista. Anyway, mielestäni kyllä kaikki onnistuivat hyvin. Ja ei, minun mielestäni Danielista ei puutu karisma, jos yksinkertaisella suomenkielellä vastataan. :)

Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Flexo

• Vuotislainen
« Vastaus #178 : Heinäkuu 30, 2012, 11:48:35 »
Miettikää, että itse näyttelisitte Harrya. Se on mielestäni jo aika vaativa rooli, sillä siinä tarvitsee tuoda esille todella monia tunteita. En usko, että kovin moni teistä olisi suoriutunut yhtään paremmin ainakaan niin nuorena, kuin Dan oli näytellessään Viisasten kivessä.

Ei tarvitse olla kokki kertoakseen, että ruoka on pahaa. Ja tyyppinä, jonka moni kaveri harrastaa näyttelemistä tunnen monia, jotka tekisivät homman Dania paremmin.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #179 : Heinäkuu 30, 2012, 12:04:35 »
Minun mielestäni Daniel on ihan kiva näyttelijä ja mielenkiintoinen persoona. Katsoin jokin aika sitten hänen 1999 lyhyttelevisiosarjansa David Copperfield ja mielestäni hän oli tosi hyvä siinä. Harryn roolissa hän mielestäni kehittyi vakaasti, vaikka elokuvat menivätkin hivenen huonompaan suuntaan Columbuksen lähdettyä ohjaajan paikalta. Harryn rooliin hän sopii mielestäni hyvin; myönnetään, voisin kuvitella jonkun sopivan rooliin vielä Harrymäisemminkin, mutta ehkä vain olen tottunut siihen leffojen Daniel-Harryyn. Fanien silmissä yhdenkään näyttelijän voisi kuvitella olevan aika hankala päästä siihen hahmon tasolle.

Poissa Wilzehin

• Vuotislainen
  • Rohkea ja Urhoollinen Rohkelikko
« Vastaus #180 : Toukokuu 24, 2014, 13:13:45 »
Daniel o  iha loistava näyttelijä. Kenelläkään ei pitäisi olla varaa haukkua häntä, sillä tuskin itse osaisitte näytellä paremmin. Sillä on karismaa ja Emma, Rupert ja Daniel tasapainottavat loistavasti toisiaan. Ja VKssa ja SKssa danielin kuuluikin näytellä hieman ujoa ja syrjään vetäytyvää tyyppiä. En itse rupea missään tapauksessa haukkumaan häntä. Hänellä on loistavat näyttelijäntaidot!
Kumpikaan ei voi elää, jos toinen on hengissä.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #181 : Toukokuu 24, 2014, 15:04:00 »
Daniel o  iha loistava näyttelijä. Kenelläkään ei pitäisi olla varaa haukkua häntä, sillä tuskin itse osaisitte näytellä paremmin.

Ei tarvitse olla kokki sanoakseen, että ruoka kaipaa lisää suolaa.
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Baggir

• Vuotislainen
  • Pitääkö aina olla niin vakava?
« Vastaus #182 : Marraskuu 11, 2014, 12:59:46 »
En pidä Danielin ulkonäöstä, ja tietynnäköistä ylimielisyyttäkin olen miehessä huomannut. Minuun hän ei oikein iske.
Dreams will come true.

Poissa Baggir

• Vuotislainen
  • Pitääkö aina olla niin vakava?
« Vastaus #183 : Marraskuu 11, 2014, 13:00:49 »
Daniel o  iha loistava näyttelijä. Kenelläkään ei pitäisi olla varaa haukkua häntä, sillä tuskin itse osaisitte näytellä paremmin. Sillä on karismaa ja Emma, Rupert ja Daniel tasapainottavat loistavasti toisiaan. Ja VKssa ja SKssa danielin kuuluikin näytellä hieman ujoa ja syrjään vetäytyvää tyyppiä. En itse rupea missään tapauksessa haukkumaan häntä. Hänellä on loistavat näyttelijäntaidot!

Eli... Kriitikotkaan ei saa haukkua musiikkia, kun ei ne itse edes laula?
Dreams will come true.