Kirjoittaja Aihe: Musiikki jota ei voi sietää  (Luettu 85266 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Morning is working.
Vs: Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #200 : Kesäkuu 30, 2007, 15:00:48 »
Kappaleeseen täytyy voida samaistua, ja lyriikat ovat muutenkin musiikissa tärkeitä.. Mielikuvituksetonta laulaa jostain isorintaisista naisista ja kivoista avoautoista. Ei sellaiseen kakkaan voi samaistua.

Ihan offtopicina, kun nyt mieleen pälkähti: rivien välistä sain sellaisen käsityksen, että teikäläiseen uppoaa raskaampi musiikki, ja on ihan pakko mainita, etteivät ne sanoitukset metallinkaan puolella aina (tai noh, tietyissä genreissä sanan "aina" voi korvata sanalla "yleensä"...) kovin mielikuvituksellisia tai henkeviä ole - puhumattakaan siitä, että niihin voisi samastua. Itse esim. diggailen kovasti Entombedista, mutta eihän niiden sanoituksia pysty kukaan kuuntelemaan hörähtelemättä. Ja näitä bändejähän riittää, toisinaan sitä ihan itkee verta, kun niiden sanoihin keskittyy. Että aikuiset ihmiset eivät parempaa saa aikaiseksi, ei elämä...

Mutta joo, tämä nyt tässä ihan vain ylimääräisenä huomiona, ymmärsin kyllä pointtisi ja olen monessa mielessä samaa mieltä.

xjoxxju

• Ankeuttaja
« Vastaus #201 : Heinäkuu 03, 2007, 12:00:31 »
Argh, Black Eyed Peas! Samojen sanojen jankkaamista, samanlaista rytmiä, kaikki biisit aika samanlaisia. Hyväksi esimerkiksi otan biisin Pump It. Alku on jankkaamista, kertosäkeistö jankkaamista, loppu jankkaamista. Herranen aika, tulee jo pää kipeäksi kun tuollaista kuuntelee. Joskus nuorempana (ehkä kolmosluokkalaisena?) kuuntelin niitä rallatteluja. En ymmärrä miten pääkesti sellaista >,<

Sitten. Valitus jatkuu, seuraava kohde on Idolsin Kristiina Brask. Kamala barbie-ääni, se on sellainen.. no, ärsyttävä, eeh? :D Murr, en sitäkään kestä kuunnella.

Viimeisenä ja kaikista vähäisimpänä, todellakin. 87 Antti Tuisku, yöök. Nyyhkybiisejä, 'Viettäisitkö tän yön kanssain lalalaa..' -biisejä, hyihyi. En tykkää yhtään.

oho, eipäs ollutkaan viimeinen tuo pop-keisari, vaan myös iskelmä, tango, ym. jota humpaksi nimitän, vaikka se onkin ihan eri musiikkia. :D Humppa-nimitys iskelmälle saa mut aina nauramaan. En tieädä miksi, mutta kuitenkinn. ;D

kiitti. siinä se sitten oli. ~
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2007, 11:10:08 kirjoittanut Joxx »

the reason

• Ankeuttaja
« Vastaus #202 : Heinäkuu 14, 2007, 20:42:47 »
Inhoan yli kaiken kaikkia "wannabe" hevi bändejä, esim. Sturm und drang ja Tokio Hotel,
(anteeksi nyt vaan kaikki fanit!) ne vaan yrittää olla niin kovia ja kuvittelee,
että niitten musiikki on kauheen raskasta!!

Inhoan myös kaikenmaailman räppiä, joka ei minusta kuulosta lainkaan musiikilta ja hip hoppia
+ itserakkaita naislaulajia jotka tanssii videoissaan puolialasti

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #203 : Heinäkuu 15, 2007, 20:45:26 »
Rap. Argh, jotenkin vain Rap on niin rasittavan Amerikkaan, vaikkakin vihaan enemmän kaikkia suomalaisia räppäreitä. Tämä on vähän hankala asia perustella, en edes muista milloin aloin vihata räppiä, varmaan joitakin kauheita kokemuksia taustalla ;)
(tulipa taas selkeästi perusteltua)

Se kauhea renkutus, mikä menee jotenkin niin, että "tytöt tykkää pojista ja pojat tykkää tytöistä" on aivan kamala. Kuka oikeasti on ikinä voinut keksiä mitään noin kauheaa kuunneltavaa, ja ajatella, että joku vielä pitäisikin siitä?!

J-rock/-pop yms ovat myös hieman ärsyttäviä, ehkä juuri sen takia, että niiin moni on muka olevinaan joitakin japanifaneja, ja ihkutta näiden kauhean erilaista musiikkia, joka loppujen lopuksi ei niin erilaista olekaan. Jokainen ihminen pyrkii olemaan hieman ernu, mutta täytyykö se tuoda esille juuri Japanin kautta?

Noista voi jo päätellä, että millainen musiikki ei ole mieleen. Lisää tulossa.
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #204 : Heinäkuu 16, 2007, 23:16:14 »
Basshunter. Siinä bändi jota en voi sietää. Musiikkivideoissakin koko ajan kuulokkeet korvilla ja tietokoneella. Siinäpä bändi antaa hyvää esimerkkiä faneilleen. *pään pudistelua* Kappaleetkin ovat diskomusiikkia. *lisää pään pudistelua*

Mitenkään loukkaamatta, niin Basshunterinhan (melkein?) kaikki biisit liittyvät jotenkin tietokoneeseen. Boten Anna ja Vi Sitter... liittyvät selvästi tietokoneisiin ja netin ihmeellisiin maailmaan, joten eikö se ole ihan loogista, että videoissakin näytetään sitten? Pyllynpyöritys tuntuisi hieman oudolta. Siitä on jokin aika kun viimeksi Basshunterin cd:n kuuntelin, joten en mene vannomaan muiden biisien aihepiiristä.

Ja Basshunter on minusta erinomaista poppia. :D Mitä nyt ylikulutin hänen musiikkinsa aikoinaan, mutta silti pidän miehestä ja hänen musiikistaan.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #205 : Heinäkuu 24, 2007, 22:23:47 »
Popstars -bändit (Gimmel, Jane,Ind-x) olivat jotain täysin järkyttävää. Sanoituksissa ei ole mitään järkeä, laulutaito on surkea ja sävel ärsyttävä. Radiokanava oli pakko vaihtaa itsemurhahalujen hillitsemiseksi. Kohderyhmä kylläkin on teineille mutta ollessani teini en olisi ikinä kuunnellut kyseisten bändien musiikkia.

Lisäksi sen Janen Tean? "Tytöt tykkää" -biisi on ärsyttävä. Sävel on ehkä OK, mutta sanoitus on aivan liian yksinkertainen makuuni.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Portnoy

• Ankeuttaja
« Vastaus #206 : Heinäkuu 30, 2007, 02:03:18 »
En tajua, miten jotkut teistä voi tosissaan sanoa esmes että "mä vihaan Antti Tuiskuu, ei kai perustelui tarvita!" - Totta kai tarvitaan perusteluja, pohjattomat mielipiteet ovat ärsyttäviä ja haluan itse ainakin tietää, miksi Tuiskua vihaa, vaikken hänen musiikistaan erityisesti piittaa. Ja monet kuitenkin kuuntelevat Antti Tuiskua, joten he nyt luultavasti ainakin tahtovat tietää, miksi häntä & hänen musiikkiaan niin kovasti inhotaan. (Tällä nyt en tarkoita pelkkää AT'a, vaan mitä tahansa, mitkä on luokiteltu sellaisiksi, joille ei tarvitse antaa perusteita.)

Ja sitten toiseksi, haluan sanoa, että olen tosiaan hämmästynyt, kun kuulin progesta / Dream Theaterista tässä osiossa niin vähän - kerran, jos oikein muistan - olen nimittäin saanut hyvin selkeän käsityksen siitä, että aika useat ihmiset inhoavat progressiivista metallia, joten olen oikeastaan tyytyväinen, ettei täällä ole mainittu sitä vihaavan, vaikka toisaalta, saattaahan siihenkin metallilajiin olla ollut viittauksia. Joosh. (Olen myös yhtä tyytyväinen siihen, että vain yksi tässä topicissa on sanonut pitävänsä siitä, en väitä, ettei muutkin pitäisi, mutta olen kauhean omistushaluinen niitä bändejä kohtaan, jotka todella merkitsevät minulle jotain tai/ja ovat minulle tärkeitä.) No joo, se poikkesi aika lailla aiheesta, joten ...

No, en voi sanoa oikeasti, etten voi sietää mitään bändiä, koska minä voin. Ei sillä, että pitäisin kaikesta musiikista, en tosiaankaan, mutta kaikesta huolimatta siedän helpostikin bändejä, yhtyeitä ja artisteja, joiden musiikkia yleensä en kuuntele. Esimerkiksi ystäväni soittaa usein kotonaan sellaista musiikkia, josta en erityisemmin pidä, mutta en jaksa valittaakaan.

Ja lisäksi, olisi typerää poissulkea mahdollisuus, etten löytäisi mistään genrestä mitään, mistä oikeastaan voisin pitääkin ... Ja vaikka en erityisemmin pidä esimerkiksi Beyoncésta, Britney Spearsista ynnä muista pop-tähtösistä, myönnän, että muutama vuosi sitten olin "ihan fani" näiden musiikille, joten en tosiaankaan voi sanoa vihaavani niitä - olihan sekin omalla tavallaan välietappi tähän musiikkiin, jonka tunnen omakseni. Ja, noh, vaikka en siis erityisemmin pidä popista, rapista, hiphopista, r'n'b'stä ynnä muista, en voi myöskään sanoa, että vihaisin niitä, koska mistäs sitä tietää, vaikka kustakin musiikkilajista löytyisi muutamakin helmi.

Njoo, toisin sanoen on helpompi sanoa, mistä musiikista pidän kuin mistä en pidä ... Mutta on pakko sanoa, että Tean Tytöt Tykkää on aivan kamala, sekä Crazy Frog -remputukset ynnä muut. Sen enempää en tahdo jaoitella musiikkia hyvään ja huonoon. (:

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #207 : Heinäkuu 30, 2007, 14:27:06 »
Ja sitten toiseksi, haluan sanoa, että olen tosiaan hämmästynyt, kun kuulin progesta / Dream Theaterista tässä osiossa niin vähän - kerran, jos oikein muistan - olen nimittäin saanut hyvin selkeän käsityksen siitä, että aika useat ihmiset inhoavat progressiivista metallia, joten olen oikeastaan tyytyväinen, ettei täällä ole mainittu sitä vihaavan, vaikka toisaalta, saattaahan siihenkin metallilajiin olla ollut viittauksia.

Voipi johtua siitä, että progeilua ei sinänsä kuule niin kamalasti, ellei nimenomaan kuuntele. Antti Tuiskua yms. on hieman vaikea välttää, joten ne myös ärsyttävät herkemmin.

Poissa Tovarits

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Loinen...
« Vastaus #208 : Elokuu 19, 2007, 01:00:22 »
Mielestäni räppi. Varsinkin "wannabe-neekereiden" esittämä valkolaisräppi. Se on mielestäni vain huonoa runoutta. Ja varsinkin seksiin ja huumeidenkäyttöön provosoiva materiaali on rasittavaa.

Sitten semmoinen örinähevi(lordi) on ilkeää kuunneltavaa. Eniten ärsyttävät väkivaltaa ihannoivat örisybiisit jossa väkivalta on viihdettä.
Sosiaalikonservatiivi. Viritteinen, nuiva ja patriootti.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #209 : Elokuu 19, 2007, 21:35:45 »
Suomalaishiphop, teinipoppi(miljoona samankaltaista nenälaulajaa) ja heavy metal. Nuo ei mene, suomalaiset eivät osaa räpätä, sanat ovat ihan syvältä ja rytmi kateissa. Kaikkien Paris Hiltoneidenkin on kokeiltava laulua ja siitä saadaan kauheaa kuunneltavaa(=sekasorto). Heavy on vain niin raskasta ja korvia särkevää, itse en pidä sitä mitenkään musikaallisena, rumpu ja kitara soolot ovat yleensä ihan ok, mutta en kestä kuunnella sitä laulua.

Lisäksi yksittäisiä artisteja on monia; Antti Tuisku, Negative, Lovex ym.ym.
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa julkupuu

• Genrepoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #210 : Elokuu 21, 2007, 12:20:13 »
Ensin on tietysti ilmoitettava, että kaikki muu, paitsi metalli, on poissuljettu. Niistä en edes ala selittämään.

Sitten pääsemme metallin ihmeellisen maailmaan. Otetaan esimerkiksi vaikka ensin heavy metal. Miksen pidä siitä? Se on mielestäni aivan liian löysää ja liian hempeilevää. Industrial metal / power metal, kuka jaksaa sitä tiluliluttelua? Turmelee täysin koko metal -nimikkeen. Grindcore / thrash metal, saanen nauraa? Yksi sana: tempo. Kaikki muut, joita en mainitse, eivät mielestäni edes ole sitäkään vähää mainitsemisen arvoisia.

Minulla on omat mieltymykseni, ja nämä metallin suuntaukset ovat mielestäni, noh, täyttä skeidaa. Itse sulatan black ja death metalin, joista deathkin on nyt hiipumassa, sillä haluan olla uskollinen ja omistautunut vain black metalille.

Yhteenvetona en siis siedä mitään muuta, kuin black metalia. Ja death metalia vielä hetken.
Only those who he loved could see the lightning scar. 4500!

everlyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #211 : Elokuu 23, 2007, 21:23:11 »
  No yleisesti en hirveesti tykkää kuunnella raskasta rockia tai heavya en ole erityisimmin niihin perustunut :)
  Mutta nyt tahdon kyllä ihan erikseen sanoa kappaleen jota en siedä niin en siis yhtään ja se on kyllä Tea-tytöt tykkää
  Se kappale on vain niin hirvee, että en voi tajuta miten sitä jotkut voi kuunnella :)

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #212 : Elokuu 24, 2007, 11:55:55 »
Olen kirjoittanut tähän topiikkiin kai aiemminkin, ja koska jo silloin mainitsin ne perusinhokkini (räp, r'n'b, jazz ja niinpoispäin), kerron nyt vain sen uusimman inhokkini.
Nimittäin metalcore ja kaikki sinnepäin viittaava. Bändeistä esimerkkinä vaikka Trivium (joo, en tiedä onko se virallisesti metalcorea, mutta minä miellän sen sellaiseksi). Tälläinen muusiikki siis, jossa taustat ovat raskaita, kitaroiden säröt täysillä, melodiat puuttuvat täysin tai ovat muun mölinän alla piilossa ja laulu ei ole ihan cleania, mutta ei myöskään ärinääörinää tai täyttä huutoa. Tai jos samaan biisiin on ängetty nuo kaikki. Noista ei seuraa muuta kuin huono yhdistelmä. Ei, ei iske minuun ollenkaan - lähinnä saa pään särkemään. Kuten myös trash metallin alalajina, vaikka kyllä kuuntelenkin esimerkiksi Stam1naa, ja Mokomaakin jonkun verran, ja molemmat voisi jollain tapaa mieltää trashiksi. Tai ainakin sinne suuntaan.

Lähes yhtä paha, ellei viisisataa kertaa pahempi, juttu on white metal - siis metallimusiikki, jonka lyriikoissa on uskonnollinen sanoma. Ei siinä muuten mitään, mutta minun mielestäni nuo kaksi (metalli ja uskonnon esiintuominen) menevät niin pahasti ristiin, että ei elämä. Loput syyt menisivät ohi aiheen niin pahasti että en mainitse niitä.

Nykyisin minua ärsyttää myös naislaulajalliset (norjalaiset) goottimetallibändit - niitä on hemmetisti, ne kuulostavat kaikki samalta ja suurin osa niistä on vielä huonoja. Useimmissa tälläisissä bändeissä on se ongelma, että niissä ei ole _mitään_ erikoista. Joo, ne naiset ehkä ovat laajaäänialaisia, kun ne laulavat niin korkealta ettei sanoista saa selvää ja se kuulostaa mukamas nätiltä, kun laulajan ääni on hento, mutta minua tämä ärsyttää.

Ai niin, en tykkää myöskään HC-punkista.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2007, 00:08:57 kirjoittanut Asoalian »
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa yhdys sana sankari

• ->
  • Vuotislainen
« Vastaus #213 : Elokuu 24, 2007, 18:11:04 »
Pop, rap, disco, japsimusiikki ja muu roska ei iske. En vain yksinkertaisesti pidä niistä, kaikki ovat samanlaista massaa, itseään toistavaa popitusta jolla ei ole mitään päämäärää. Räppärit, esim. 50 Cent kehuu kuinka on päässyt jostain ghetosta räppitaivaaseen, mutta kuitenkin puhuu kappaleistaan naisista, rahasta, timanteista ja autoista. Kaikki räppärit ovat egoilijoita "mua ammuttii 15 kertaa". Omgnowai? Olisi voinut kuollakin samalla. Japsimusiikkia en voi sietää, "japanilaiset muusikot yrittävät päästä luonnon harmoniaan", mutta miksi vitussa en ole sitten huomannut sitä? Japanimusiikissa ja japani"faneissa" ei ole muutenkaan järjen hitustakaan, sanotaan vaan "kawaiii" ja luetaan mangaa, katsotaan narutoa kaksi jaksoa, selitellään japanilaisten harmoniasta luonnon kanssa ja viisastellaan typerillä japanilaisilla hymiöillä ja sanoilla. Menee ehkä vähän kulttuurikohtaiseksi, mutta koko japanihömppä on silkkaa paskaa.
sori kovasti

Flamich

• Ankeuttaja
« Vastaus #214 : Syyskuu 22, 2007, 11:30:40 »
Ensinnäkin, rakas ystävämme rap. Kaverin kautta olen kuullut monia ko. genren biisejä, enkä ole pitänyt yhdestäkään. Ensinnäkin, se asenne, mitä jokaisesta kuulemasta rapkappaleesta huokuu. Ollaan niin parhaita ja röyhkeitä, koko muu maailma on syvältä, minä teen kaiken oikein. Se on ahdistavaa. Toinen asia, sanoitukset. Onko se huorittelu ja vittu-sanan hokeminen niin tärkeää? Sekö tekee biisistä hyvän? Mielestäni kappaleessa tärkeintä ei ole laulaminen, vaan myös soittaminen, mutta sitäpä ei rapistä kauheasti löydy. Jokaisen kappaleen tunnelma on samanlainen, en ainakaan itse pystyisi käyttämään räppiä fiilistelymusiikkina, jota kuitenkin tarvitsen melko usein.

Myös tämä "paljas pinta - rahaa rahaa - tissit liikkuu"- pop on jotain niin ärsyttävää. Tehdäänkö ne kappaleet vain sitä varten, että luotaisiin maailmalle täysin vääristynyt kuva siitä, millainen ihmisen kuuluu olla?

Poissa Astral Romance

• Vuotislainen
« Vastaus #215 : Syyskuu 22, 2007, 14:08:10 »
Pop. En kestä poppia. Rihanna, Britney Spears, Antti Tuisku ect. ovat AIVAN SAIRASTA musiikkia. Ei ole tarkoitus loukata niitä, jotka pitävät, mutta minuun ei iske.

Sitten on lenpalttinen HappyHappy musiikki. Esimerkiksi Mika. Siintä äänestä saa päänsärkyä.

Myös sellaiset, joiden sanoitukset ovat aivan liian maanläheisiä. Rakkaus on aivan liian yleinen aihe lauluissa. Sanojen pitäisi olla sellaisia, joita joutuu hiukan miettimään. Ei liian yksiselitteisiä.

Myöskään Suomeksi laulavat bändit / artistit eivät iske. Mitä hauskaa on suomenkielisessä musiikissa, kun Suomea kuuluu liikaa muutenkin? Ja englanniksi sanat ovat jotenkin.. Kauniinpia.

Tässä on nyt ´hiukan esimerkkejä huonosta musiikista...

-Astral Romance-

Poissa Remi

• Siis nii Mary Sue
  • Vuotislainen
  • Fly away to the stars... Shit.
    • "Taidetta"
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #216 : Syyskuu 22, 2007, 22:52:40 »
Edit.
17/3/2012
Korjataanpas tänne jotain järkevämpää, kun ei ole enää ihmeellistä tarvetta kärjistää näkemyksiä ja supistaa kuunneltua musiikkia...
Oikeastaan minua ärsyttää musiikissa lähinnä se, jos soitto/laulu on jotenki vaimean elotonta ja liian... yksitoikkoista. R&Bstä en yleensä pidä, enkä "mustasta musiikista" instrumentaalisena.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2012, 22:55:56 kirjoittanut Remi »
"Shed your shrouds. Slip your fingertips through the ground. Get those catacombs open I'm hoping you'll join us. Everybody come on out, yeah~ What a lovely, lovely night for a drink and a parade. We'll dance until the morning light, this town should be afraid. " -Skeletons on Parade, Ludo

Poissa yhdys sana sankari

• ->
  • Vuotislainen
« Vastaus #217 : Syyskuu 24, 2007, 17:54:39 »
Sanojen pitäisi olla sellaisia, joita joutuu hiukan miettimään. Ei liian yksiselitteisiä.

Suosittelen sinulle CMX:ää tai YUP:ta.
sori kovasti

Lautturi

• Ankeuttaja
« Vastaus #218 : Syyskuu 30, 2007, 03:15:32 »
Grindcore / thrash metal, saanen nauraa? Yksi sana: tempo. Kaikki muut, joita en mainitse, eivät mielestäni edes ole sitäkään vähää mainitsemisen arvoisia.

Minulla on omat mieltymykseni, ja nämä metallin suuntaukset ovat mielestäni, noh, täyttä skeidaa. Itse sulatan black ja death metalin, joista deathkin on nyt hiipumassa, sillä haluan olla uskollinen ja omistautunut vain black metalille.

Yhteenvetona en siis siedä mitään muuta, kuin black metalia. Ja death metalia vielä hetken.

Ehem? Naurat suoraan thrash-metallille ja grindille.. ja ainoana perusteluna tempo? Sitten kuitenkin kuuntelet DEATHIA ja bläkkistä. Death ja black -metal on kyllä temmoltaan ihan samassa sarjassa liikkuvia kun thrash, ja suurin osa grindistä.. Rummuista voit sen helposti kuunnella jos et muuten osaa. Blastia (ja rässikomppia) niissä on kaikissa samalla vauhilla. Jollet nyt tarkota bläkkiksellä jotain laahustusbläkkiä, mitä siitä on vain hyvin pieni osa. Rasittaa tällaset kommentit missä ei oo mitään logiikkaa. >.< Joo mutta se siitä, ei mua se niin paljoa häiritse vaikka ihmiset puhuukin ihan omiaan.

Itse en ymmärrä rappia. Jos joku joskus osaisi hyvin perustella minulle että mikä sen idea on / mikä siinä viehättää, niin voin tarjota banaanin. Monta kertaa oon ihmisiltä kysynyt, eikä kukaan osaa perustella. Ite voisin laatia vaikka kirjallisen syitä miksi kuuntelen, mitä kuuntelen..

Toinen on pop, muusikkona mua siinä häiritsee musiikin liian paha kaupallistuminen ja se, että ihmiset tekee sitä vain rahan takia. Joo on vähän kärjistetty väite mutta kuitenkin pitää suurimmassa määrin paikkansa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2007, 01:54:13 kirjoittanut Lautturi »

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
« Vastaus #219 : Lokakuu 12, 2007, 23:02:36 »
Kamalaa on kuunnella kun joku soittaa huonosti. Kun kitarasta tulee raiskaavia sointuja ja rummut paukuttavat epätahtiin ei mikään voi olla hirveämpää. Huono laulaja käy myös hermoille. Livenä on aivan kamala kuunnella kun joku rääkyy nuotin vierestä. Itse olen usein vastuussa omassa bändissäni tällaisesta kamaluudesta, mutta koitan parantaa tapani ja olla laulamatta:D

Kunnollisesta musiikista tykkään. (rappia en laske musiikiksi paitsi esim. Bom funk MC*s on, tai oikeastaan oli,  tosi hyvä XD) Kuitenkin minusta on aika kamalaa kuunnella erittäin siirappista musiikkia varsinkin jos sen tulkitsee joku miespuolinen tyyppi. Ehkä se on joku luontainen aisti, että kauniit asiat pitää olla kauniiden tyyppien esittämiä tai jotain. En myöskään siedä päätöntä musiikkia. Jotain tuplabasaripaukutusta ja random sointujen hakkausta ei kukaan jaksa. Täysin päätön tilutus on myös kamalaa. Kukaan ei kyllä sellaista tee, mutta surkeat melodiat imevät myös.

Poissa Malakai

• metafora
  • Vuotislainen
  • Entäs nyt?
« Vastaus #220 : Lokakuu 26, 2007, 18:43:26 »
Minulla on täällä jo viesti, mutta se on jo vuodelta nakki. Voisin vähän tuoda esiin uutta (kehittyneempää?) mielipidettäni ^^

Joko se johtuu minun nousseesta suuresta ja mahtipontisesta synkistelystäni, tai sitten musiikkimakuni on vain löytämässä niitä omia uriaan pikkuhiljaa. Minähän siis ennen sanoin kuuntelevani aivan kaikkea. Nyt en todellakaan. Sydäntäni tuntuu olevan nykyään lähellä ainoastaan metalli, tietyt rock-genret (monet vähemmän kaupalliset), proge, musta musiikki ja klassinen.

Toisin sanoen en voi enää sietää sitä musaa, mitä tulee radiosta, sellaisilta kanavilta kuin YleX, Voice, Nova, NRJ jne. Kaupallista musaa. Aamuisin olen tottunut pistämään radion päälle, jotta hieman heräisin ja kuulisin jotain uutisia samalla kun yrittää kammeta silmiäni auki, ja nytkin vaihtelen vain kahden kanavan välillä: Groove FM ja Radio Rock. Edellistä jaksan usein kuunnella, mutta kun on rankemmalla tuulella, olisi kiva kuunnella jotain mukavaa, raskaampaa rockia. En todellakaan tykkää edes kaikesta, mitä Radio Rock soittaa, mutta silloin tällöin sieltä tulee joitain hyviä biisejä.

Minä en jostain syystä enää arvosta mitenkään erityisesti nykyistä pop ja pop/rock -musaa. On vanhempia pop-hittejä, joista minäkin olen aivan myyty (michaeljacksonmichaeljackson!) mutta eipä ole mielestäni sen veroista nyt muutamaan vuoteen ainakaan syntynyt. Tämä on tietysti mielipidekysymys. Minun mielestäni nykyinen pop-musa kusee. Jos nyt tarkasti miettisin, saattaisin keksiä muutamia poikkeuksia haukkumistani genreistä, mutta jätän miettimättä, jotta pysyisin provosoivamalla linjalla...

Eli siis kuuntelen nykyään lähes pelkästään cd:itä tai lp:itä. :)

~mals~

Swing Melody

• Ankeuttaja
« Vastaus #221 : Marraskuu 09, 2007, 16:56:31 »
Anna Abreu.
En ole oikein itsekään selvillä, miksi hänen musiikkinsa ärsyttää minua niin hirveästi, mutta sen se tekee. Kai minulla on jokin ongelma, mutta sen ihmisen kieuntaa kuunnellessani minun tekee mieli hakata päätä seinään ja oksentaa kengilleni.

Poissa Mesha

• Vuotislainen
  • Pottermore: MoonMist15858
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #222 : Marraskuu 10, 2007, 16:52:50 »
R'n'b Tää on jotain niin hirveetä. Jos kuulen radiosta niin tekis mieli hakata päätä seinään tai tukkia korvat ja kirkua täysillä. Rihanna on kaikista pahin. Oon huomannu että monissa sen kappaleissa vaan hoetaan jotain samaa, esim. Umbrella-ella-ella-ee-ee tai Shut up and drive drive drive... En ymmärrä kuinka joku voi kuunnella tuommoista sekoamatta.

Rap Pelkkää puhetta ja taustalla konemusiikkia. Ei kiitos. Ja ne sanoitukset on lähes kaikissa rap-kappaleissa samanlaisia. Okei Eminemillä on joitain hyviä biisejä, mutta muuten inhoan rappia.

Pop Muutama vuosi sitten vielä pidin Britney Spearsista, mutta nyt en enää kestä kuunnella. Suurimmassa osassa pop-kappaleissa on samantyylinen taustamusiikki ja päällä jonkun naisen "laulua". Pop on nykyään liian kaupallista ja monet tekevät sitä vain rahan takia. Tottakai poikkeuksiakin löytyy. Nää kaikki Idolsit ja Popstarsit vaan on pilannu popmusiikin.

Pakko vielä mainita Anna Abreu. Pahempaa en oo ikinä kuullut. Yrittää olla niin latino, mutta ei onnistu siinä. Sori jos joku tykkää.

saraji

• Ankeuttaja
« Vastaus #223 : Marraskuu 13, 2007, 17:51:41 »
Ääh, Anna Abreu. :< Ei vaan jotenkin kolahda, vaikka en minä hänestä oikein mitään haukuttavaa löydä, äänestä, musiikista, taikka mistään muustakaan. Mutta ei kun ei.

Joo, ja sitten sellainen kammottava tusinapoppi, sellaista järkyttävää rihanna-ihkudaa-purkkapoppia. *oksentaa* Ei sellaista renkutusta voi kestää, saati sitten kuunnella. Ellaa ellaa ee ee eeeee aaäeöäöäeöärerree. ò_Ó

Sitten on vielä sellainen kunnon örinähevi. Tiedän, että useat siitä pitävät, mutta ei kyllä ole oikein minulle sopivaa. En vain yksinkertaisesti pidä, kuulostaa yleensä pelkältä huudolta. Ainahan on tietenkin poikkeuksia, joten en mitään tuolla yleistä.

Ainiin, Hanna Pakaristakaan en kestä. Tai pikemminkin, en ymmärrä. Mitä hän yrittää laulaa? o_O Vaikuttaa jotenkin todella typerän kuuloiselta versiolta pop-rockista, sellaiselta että ihkudaa, yritetäänpäs olla rock. Eieieieieieieiii.

Pikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #224 : Marraskuu 18, 2007, 19:53:30 »
tai ylipäätään mistään iskelmä laulajasta!!
Iskelmä rokkaa! :P No ei, palataanpas aiheeseen. Eli mitä en voi sietää... Hmm... No ainakaan rapista en tykkää yhtään, ja hevibändit, joissa laulu on armotonta rääkymistä, josta ei saa mitään selvää, ovat myös aika alhaalla listassani. Kyllä hevi muuten on ihan hyvää, mutta sitä rääkymistä en ymmärrä. Ja on myös näitä "teini-bändeja" kuten Sturm Un Drang (vai miten se ikinä kirjoitetaankaan) ja Tokio Hotel. Niitä myös inhoan. Ja viimeisena sitten, niin ihan idols-voittajamme, Ari Koivunen. Jostain syystä minua ärsyttää suuresti, kun esim. radiosta tulee joku sen biisi. Juu eli tämä on oma mielipiteeni, toivottavasti se ei loukannut ketään.