Kirjoittaja Aihe: Vinkkejä Potter -asuihin?  (Luettu 1578 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Chilisuklaa

• Moony Cullen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I ᒪOᐯᕮ ᗪᗩYᔕ ᗯᕼᕮᑎ ᗰY OᑎᒪY ᑭᖇOᗷᒪᕮᗰ Iᔕ Tᕮᗩ Oᖇ ᑕOᖴᖴᕮᕮ
  • Tupa: Korpinkynsi
Vinkkejä Potter -asuihin?
« : Elokuu 20, 2014, 15:17:02 »
Anteeks, jos on väärä kategoria tai surkea otsikko...

Elikkäs tarttisin ohjeita ja vinkkejä Potter -hahmojen asuihin, käsitöiden rakastaja kun olen. Meinasin itse tehdä teini-Bellan paidan, siin revityt ja kasaanommellut hihat, leveä vyö jne.
Eli jos keksitte jotain ideoita, voitteko helpata?
Live your dream, before the nightmares come!

Poissa Kaistapää

• Pöllölän siivooja
  • Vuotislainen
  • Frettein kanssa matkaan jo käyn
  • Pottermore: AurorBat15224
Vs: Vinkkejä Potter -asuihin?
« Vastaus #1 : Lokakuu 24, 2014, 17:52:55 »
Niin kuin Chilisuklaa varmasti hyvin tiedät, olenparas tässä Potter puvustuksessa ;)
Niin että en mä yökirjastoon* muuta laita kun koulupuvun(+kaapu, kuuluuko se koulupukuun..?) eli jotkut harmaat leggingsit, sellasen hameen, mikä sen nimi nyt taas olikaan..? Ja valkosen kauluspaidan, tummansinisen villaliivin, ja tietty kaavun. Kravatti on vielä hakusessa, mutta kyllä mä jotain keksin... niin ja kun en mistään (kunnollisia) LunaKorvisohjeita löytänyt, niin päätin sitten virkata ne. Lehdet vielä puuttuu. Kaulakoru pitäis jossakin vaiheessa tehä... ja nyt vasta tätä kirjoittaessani tajusin elinLunantärkeän asian!!! Mä en oo blondi!!!!!!! Ja mulla on sivusiili ja hartiapituset hiukset... kyllä mä jotain keksin... Ai niin ja tilasin eBaysta Spectrespecsit(kirjotinko oikein?) Niiden pitäis lähipäivinä saapua Alaskasta:) Niin ja se kaapu on ite tekemä. Väärää kangasta kai.

Eipä tässä muuta,
Kaistapää

P.s. huomasit kai *-merkin yökirjaston kohdalla? No:

*Yökirjasto on siis meidän pikku kotikylän (en tiedä onko sitä muualla, mutta ainakin Hankasalmella) juttu, joka on ainakin tänä vuonna perjantaina. Se on siis pääkirjastolla, ilta kuudesta ilta yhteentoista. Siellä on pukukilpailu, tarjoilu (tai siis pikku kiska), elokuva pienille, lautapelejä, NHL 15 ja FIFA 15 pelejä (saa siis pelata ilmaseks) ja joku taide paja, ja tietty ainakin mun tietämän mukaan kaikkien lemppari, disco.
No niin. Tässä tarpeeks varmaan jutustelua :)
Kaistapää ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.

"Minäkin tykkäsin kokouksista", Luna sanoi seesteisesti.
"Ihan kuin olisi ollut ystäviä."

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #2 : Lokakuu 24, 2014, 20:26:01 »
Mielipiteet potter-hahmojen asuista vaihtelevat aika paljon riippuen siitä noudattaako kirjojen koulupukua, leffojen koulupukua vai leffoissa näkynyttä hahmojen vapaa-ajan asua.

Koulupuvuista enemmän täällä: http://vuotis.net/index.php?topic=11376.0

Kirjoista saa mielestäni melko selkeästi sen kuvan, että hahmot käyttävät koulussa umpikaapuja Leffoissa näkyvät avokaavut (kyllä, Kaistapää, kaapu on oleellinen osa koulupukua) ovat tietyssä mielessä näyttävämpiä ja oppilailla on niiden alla brittijästikouluissa tyypillinen koulupukukokonaisuus, johon kuuluu tupakravatti, valkoinen kauluspaita, (leffasta riippuen mustat tai harmaat) polvisukat/sukkahousut, suorat housut pojilla ja (vekki)hame tytöillä, sekä slipoveri tai neule.

Erityisesti myöhemmissä elokuvissa hahmoilla nähdään paljon "omia vaatteita" - siis jästiasuja. Omassa headcanonissani velhomaailmassa ei jästivaatteita käytetä ellei kyseessä ole joku jästimaailmassa elänyt henkilö, mutta häneenkin suhtaudutaan oudoksuen. Muotimaailma muuttuu velhoilla huomattavasti hitaammassa tahdissa (ja kaapukulttuurin vuoksi eri suuntaan) kuin jästeillä. Esimerkiksi kun vertaa jästimuodin kehitystä, muoti oli hyvin erilaista 1960-1970-luvuilla, jolloin Bellatrix oli nuori. Bellatrix ei kuitenkaan olisi varmasti koskenut jästivaatteisiin pitkällä tikullakaan, sen verran tiukasti hän pitää puhdasverisessä perheessä opittuja velhoperinteitä arvossa.

Tietysti jos haluaa hieman OoC-tyylisen pukeutumisen, mikä tahansa on sallittua.

Jos haluat tehdä paidasta "velhomaisemman", voit tehdä siitä vähän erikoisemman mallisen, muotoilla hihoja ja helmaa leveneviksi jne. Vinkkejä ja inspiraatiota voi etsiä vaikkapa vanhanaikaisista puvuista.

Itse olen viimeaikoina opiskelujen lomassa pohtinut velhomuotia ja kaapujen ulkoisten ominaisuuksien muokkausmahdollisuuksia. Kaapumallistot vaihtuvat varmasti yhtä tiheästi kuin luutamallistotkin. Googlaamalla olen löytänyt jonkin verran fan art -kuvia, joissa esimerkiksi LPssä mainitut juhlakaavut ovat juhlakaapuja eikä vain ihan jästeilläkin nähtyjä juhla-asuja.
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #3 : Marraskuu 23, 2014, 21:14:03 »
Bolina Mayn mielipide vastaa aikalailla omaani:)

Minua kiinnostaisi tehdä joskus juhlakaapu! Vaikka sellainen keltainen kuten lunalla. Tai sitten joku täysin omanlainen. Vaikka leijuva ja rönsyilevä. Tai vaikka täynnä kauniita kuviointeja.

Kun minulla sitten joskus on aikaa ja rahaa, taidankin ryhtyä kaapuvunompelijaksi <;)

Olettaen että innostus riittää...

Kyllä riittää. Positiivinen asenne avaa ovia :D
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Tammikuu 15, 2015, 14:00:25 »
Minun olis tässä seuraavaan kevääseen mennessä kehitellä itselleni HP-teemainen asu, mutta ongelma on se, etten osaa ommella. Mun pitäisi siis selvitä aika pitkälti sellaisella, mitä voin ostaa kirppareilta tai pilailuliikkeistä yms... Tarkoitus olisi siis esiintyä puuskupuh-tyttönä, ei siis minään tiettynä canon-hahmona, vaan ihan vaan jonain randomina puuskupuh-tyttönä.

Mä olen ihan älyttömän tottumaton pukeutuja, joten ideat ovat tosiaankin aika lailla hukassa. Taikasauva mulla jo on, ostoslistalta löytyy tällä hetkellä vain viitta ja noidan hattu. Mut se ei tosiaankaan riitä, näillä välineillä saan itsestäni ehkä juuri ja juuri noidaksi tunnistettavan hahmon. Puuskupuhin teemaa pitäisi saada enemmän tuotua esille. Varmaan jollain kelta-mustalla kravaatilla sais jo jotain aikaan, mut se ois ehkä vähän turhan pieni yksityiskohta...
Ehkä viittaan voisi jotenkin saada ommeltua puuskupuhin mäyrän, mut tässä taas tullaan siihen, miten surkeilla käsityötaidoilla varustettu sellaisen itselleen järjestää...
Saa nakata ideoita.. : )
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #5 : Tammikuu 15, 2015, 15:29:58 »
Rantsake, oletko ajatellut että voisit tilata esim. Etsystä puuskupuh-kangasmerkin? Esim. tällainen tai tuollainen tai vaikka tämä. Mielestäni noissa pitäisi riittää silitys, mutta ainahan ne voi varmistaa muutamalla pistolla. Muutenkin jostain paikallisesta nappikaupasta tai muusta erikoisliikkeestä voisi löytää noita kangasmerkkejä, jos sieltä löytyisi vaikkapa mäyrä. :) Myös keltainen/kelta-musta kaulaliina ja vaikkapa oikeanväriset sukat/säärystimet voisivat tuoda oikeaa puuskupuh-henkeä. Ja noidanhattuakin voi tuunata, laittaa vaikka sen ympärille keltaisen nauhan tai jotain vastaavaa!
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #6 : Tammikuu 18, 2015, 18:00:43 »
Kiitti vinkistä, Taru!
Kieltämättä se merkki olisi varmaan järkevintä tilata, ja juuri sellainen oikea Puuskupuh-kangasmerkki saattaisi taata sen, että miut tunnistaa puuskupuh-tytöksi, eikä pidetä vain minä tahansa noitana.
Nyt tällä hetkellä on hankittuna musta ja pirsikoristeinen noidanhattu, pitkä musta viitta, vekkihame... ja keltaistakin löytyy. Kravaatti, pieni laukku ja tissivyö on niitä keltaisia juttuja, ja jos siihen krakaan laittaa jollain kangasvärillä mustia raitoja... No, tuleepahan ainakin keltaista ja mustaa, mut pelkästään näiden perusteella ei välttämättä huomaa, mitä yritän esittää... Taitaa vaatia tosiaan sen merkin.
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi