Kirjoittaja Aihe: Piilolinssit  (Luettu 1205 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
Piilolinssit
« : Marraskuu 06, 2011, 16:45:39 »
Onkosta vuotislaisilla piilolinssejä? En tarkoita sellaisia tavallisia mitä käytetään silmälasien sijasta vaan ihan värillisiä, niinkutsuttuja hupilinssejä? Tässä topicissa voit kertoa omista kokemuksistasi hupilinssien suhteen ;)

Itse olen käyttänyt hupipiilareita jo kohta 2 vuotta. Alun perin piilarit olivat heräteostos, kun näin sellaisia myytävänä cybershopissa. Haltioituneena ihailin jos jonkin näköistä piilaria nenä kiinni siinä lasivitriinissä missä niitä säilytetään. Siispä päädyin ostamaan kaksi yellow-wolf piilolinssiä, käyttöaikaa oli vuosi ja ei maksanut muistaakseni kuin vähän alle 40€ (piilolinssinesteineen päivineen). Oli erittäin hauskaa yrittää laittaa piilareita silmiin ensimmäistä kertaa, kyllä siinä tunti jos toinenkin niiden kanssa leikittiin ennenkuin sain laitettua edes toisen :'D Onneksi sitten muutaman kuukauden kuluttua opin laittamaan ne silmiin nopeasti ja helposti.

Minulla on myös ollut shakkipöytäruudullinen piilolinssi (hieno selitys ;D) ja nykyään minulla on kelta-punainen, valkoinen, ja kaksi punaista piilaria. Kaikissa on käyttöaikaa ollut se vuosi. Mikä järki sitten näissä hupilinsseissä on? Omasta mielestäni se että ihmiset tuijottavat monttu auki ja alkavat supattaa keskenään. Se on vain niin hauskaa;) Kerran bussissa kuski katsoi ajon aikana siitä peilistä minua (istuin ihan edessä) ja oli ajaa ojaan. Siinä tuli pieni vaaratilanne mutta onneksi ei sitten mitään tapahtunut. Junassa kondarit katsoo vähän huvittuneina tai sitten pelästyvät ;D Kerran junassa istuessani sellainen vanhempi rouva katsoi minua ikkunan heijastumasta niin pahan näköisesti ettei mitään rajaa. Koulussa sitten enkunopettajan meinasi saada sydänkohtauksen ja hän sitten aina tunnilla varoo katsomasta minua silmiin sillä häntä omien sanojensa mukaan karmii :'D

Yleensä se on niin että jos käyttää jotenkin silmiinpistävän värisiä piilareita niin ei takuulla jää huomiotta ;) Välitunneilla jotkut tulevat kehumaan/kauhistelemaan silmiäni ja se on aika hauskaa sillä nautin huomiosta (perus leijona). On myös kritiikkä tullut kuten mummulta ja muutamilta koulun suosituimmilta lissuilta. Jotkut sanoo että punaisin silmin näytän vampyyrilta mutta tähtään kyllä ihmissuteen :'D Täytyy kai hankkia seuraavaksi jotkin keltaiset linssit.

Olen aina ostanut piilarini Cybershopista koska siellä on mielestäni edulliset hinnat. Kun taas Back streetissä linssien käyttöaika on vain 90 päivää ja ne ovat kalliimpia. Mutta jos ei halua vuoden käyttöaikaa niin esimerkiksi Helsingissä Foorumin kauppakeskuksessa on pilailupuoti josta saa grazi-linssejä joilla ei ole pitkää käyttöaikaa.

-Ihmissusi-
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2011, 23:36:38 kirjoittanut Ihmissusi »

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
Vs: Piilolinssit
« Vastaus #1 : Maaliskuu 09, 2012, 11:53:44 »
Mulla ei ole piilareita missään käytössä, mutta ajattelin hankkia sellaset hienot turkoosit värilliset tai sitte jotkut iha luonnollisen väriset piilolinssit. En kyl usko, et osaisin/pystyisin laittamaan niit silmiin, pelkään et en saa niit enää pois tai sit mul jää vaan toiseen silmään sellanen (vaik se vois olla aika jännän näköstä ja katseiden vangitsevaa) :D

Meenki nyt heti katsomaan noit Cybershopin valikoimia, jos sieltä löytyis jotain hienon värisiä. Pelkään pahoin, ettei mun äiti ainakaan innostu mun ideasta hankkia hupilinssit, koska tiiän et se sanoo etten uskalla kuitenkaa laittaa niit ja sit ne jää vaa jonnekki lojumaa .. :D
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #2 : Huhtikuu 13, 2012, 19:58:19 »
Oon aikonut kirjottaa tähän topaan ikuisuuden, mutten oo koskaan saanut aikaiseksi :'D ehkä nyt tärppää.

Mulla on ollu toiveena hankkia piilarit jo ysiluokalta asti, mutten ole sitä(kään) saanut aikaiseksi. 30 euroa ei sinänsä ole mitenkään paha hinta, varsinkaan vuoden kestävistä, mutta tuntuu ettei mulla ole ikinä sitä rahaa. Silloin taisin himoita jotain oikein kirkkaita sinisiä tai turkooseja. Tykkään meikata aika vahvasti, käyttää mustaa luomiväriä ja rajausta ja mun silmien oma väri ei oikein sovi siihen, siksipä noita mietin.

Aamuisin mun kanssa samalla bussilla tulee yksi poika, jonka kanssa leikitään "sä päästit mut viimeks menee bussiin ekana, mee sä nyt eka"-peliä. Tänään aamulla oli ilmeisesti hänen vuoronsa päästää mut ulos ensin, ja kun satuin sitten katsomaan häntä silmiin, mun silmät vaan pullistui ulos päästä muutaman sentin. Tällä pojalla oli nimittäin täysin valkoiset piilarit, ja ne näytti niin järkyttävän hienoilta ettei mitään rajaa. Olen tämän vuoden puolella katsellut Cybershopista piilareita ja alkanut himoita täysin valkoisia piilareita. (ajattelin penkkareina olla zombi, joten eikös piilareiden osto kävisi ihan investoinnista ;))

Noniin, nyt se on päätetty, tämä vuoden puolella (8D) hankin piilarit. Ja sitten jos kun olen hankkinut linssit, tulen tähän topsuun tas pulisemaan omiani n_n
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Toukokuu 16, 2012, 21:07:27 »
Tilasin Buttericksista ihmissuden piilolinssit ja odotin niitä kuin kuuta nousevaa. Sitten ne tulivat parin päivän päästä, laitoin ne innoissani silmiini ja otin ne parin minuutin päästä pois silmät punoittaen ja vuotaen. Luulen että ne piilarit eivät olleet 'sopivat' silmiini. Piilolinssit tuntuivat neulanpistoilta silmän yläreunassa enkä tahtonut millään saada niitä pois silmistäni. En kyllä varmasti enää tilaa Buttericksista piilareita :P

Kalkaroksen cossiin tarvitsen mustat piilarit ja ne pitäisi tilata Cybershopista. Undergroundistakin saa kuulemma hyvälaatuisia piilolinssejä mutta nettikauppa ei toimi :/ Se on ihana tunne kun odottaa innoissaan piilareita ja sitten ne eivät olekaan sopivat silmiin ja niitähän voi käyttää 12 kuukautta..

-ww

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Toukokuu 16, 2012, 21:20:23 »
Ihmissusi, onko sinulla siitepölyallergiaa? Entä puhdistitko linssit huolellisesti ja oikeanlaisella nesteellä? Pienenpienikin roska tai pölynhiukkanen linssin alla SATTUU.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Craza

• välikappale
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Toukokuu 16, 2012, 23:32:02 »
Olen himoinnut väripiilareita jo kauan. Mustat olivat mielessäni ja sitten keltaiset ja jonkinlaiset punaiset. Pari vuotta sitten cybershopissa käydessäni viimein ostin sellaiset, olivat alennuksessa 15 eurolla ja sen vuoden kestävät. Väriksi valikoitui musta, missä omaa silmän väriä näkyy vähän myös. Oli kauhea taistelu niiden ja hunajan keltaisten välillä : D

Juu tykkäsin kyllä niistä, näytin ihan ötökältä hih, mutta olivatpahan ne pirun vaikea saada laitettua. Kunnolla pystyin niitä pitämään oikeastaan vain toisessa silmässä ja eripari silmillä sitten mentiin! :D Loppujen lopuksi niitä sitten ei tullut käytettyä kuin ihan muutaman kerran vain kun oli niin hankalaa, vähän harmittaa. Tallella ne edelleen kyllä ovat tuolla pakkauksen pohjalla ja sinne taitavat jäädä.

Haaveilen silti lisä piilareista. Enää en uskalla ostella näitä 'halpa' piilareita ennen kuin olen käynyt silmälääkärissä katsastuttamassa kunnolla minkälaiset piilarit silmiini sopivat. Toisaalta voisin käyttää myös vahvuuksilla olevia, kyllähän niistäkin eri värejä löytyy.

Olen itse asiassa kuullut, että piilarit eivät olisi ollenkaan mikään standardi juttu, jotka sopivat kaikkien silmiin, vaan hyvinkin yksilöllistä. Kuulemma pitäisi käydä mittauttamassa, että osaa ostaa juuri oikean kokoisia ja mallisia linssejä. Kaikenmaailman silmävaurioillakin peloteltu, ja täytyy myöntää että en usko sen väittämän täysin tuulesta temmattu olevan, silmät ovat kuitenkin aika herkkä paikka. Tuli ihan mieleen tuosta mitä Ihmissuden kanssa oli linssien kanssa käynyt, ja myös oma kokemukseni. Nämä Cybershopit ikävä kyllä taitavat myydä vain muutaman kokoisia, että valikoi niistä sitten :/