Kirjoittaja Aihe: Vuotis-muisteluita  (Luettu 713 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
Vuotis-muisteluita
« : Lokakuu 18, 2010, 21:14:04 »
Tällainen topic on ollut jo pariinkin otteeseen Vuotiksen syntymäpäivän kunniaksi (löytyy täältä ja täältä). Nyt ei ole Vuotiksen syntymäpäivä, mutta ajattelin, että tällainen topic olisi kiva. :) Tulkaa siis kaikki kertomaan muistojanne Vuotiksesta. Iloisia, surullisia, raivostuttavia, jännittäviä ja muita muistoja, mitä tulee mieliinne. Kertokaa miten tänne eksyitte, mitä kaikkea täällä on sattunut ja miten olette viihtyneet. Lyhyesti sanottuna kaikki Vuotis-aiheiset muistot tervetuloa. :)

Aloittaakseni... Ensimmäiset kokemukseni Vuotiksesta sain jo ennen rekisteröitymistä. Löysin paikan hp-fanien kautta ja selailin ja lueskelin pitkän aikaan topicceja. Kuoleman varjelusten ilmestyttyä lopulta rohkaisin mieleni ja päätin tulla mukaan. Päivämäärä oli tuolloin (*stalkkaa itseään*) 19.4.2008. Eli n. kaksi ja puoli vuotta sitten. Aloin tutustua paremmin Vuotikseen. Tuolloin oli KV osasto jolle pääsi vain erillisestä pyynnöstä. Tämä siksi, ettei lukemattomat spoilaudu vahingossa. Kirjan olin jo lukenut, joten sinne pääsyä pyysin ensi töikseni. Ensimmäinen kunnon viestini meni topicciin miksi Sirius kuoli. Vasta tämän jälkeen huomasin tervetulokahvit ja kirjoitin (kehnon) esittelyni... Ja iloitsin, kun sinne putkahteli tervetuloviestejä. Samoihin aikoihin sain toki myös valvariltani yksityisviestin, jossa hän kertoi olemassa olostaan ym. ym. (Valvojaoppilaiden olemassa oloakaan en ollut aiemmin huomannut. Sitä en tiedä miten en törmännyt siihen asiaan, kun kuitenkin lueskelin nimimerkkiasiat ja säännöt...) Tämän jälkeen yhteydenpito hänen kanssa oli vähäistä. Muutaman kysymyksen esitin ja siinä se. :D (Kunnes törmättiin yhdessä miitissä. :D ) Jonkinaikaa Vuotiksessa pyörittyäni aloitin muihin Vuotislaisiin kunnolla tutustumisen. Ensimmäiset Vuotislaiset kaverini sain yksärikaveri topicista. Tämä tapahtui muistaakseni samana vuonna kesällä ja näiden kanssa olen edelleen yhteydessä. Loppukesästä aloin pohtia miitteihin menoa ja kuinka ollakaan löysin miittiosastolta Turku-miitti topicin. Sinne siis kokemaan miittailun riemut. Siitä lähtien olen miittaillut ja pitänyt siitä. 2008 kesän vietin varsinkin yöt hyvin paljon Vuotiksessa. Lueskelin topicceja ja kirjoittelin tänne. 2009 Kesällä Vuotis muutti elämäni täysin. Törmäsin keväällä miitissä erääseen, josta tuli hyvin tärkeä osa elämääni. <3 ;) Muutenkin vuosien varrella olen tutustunut erinäisiin Vuotislaisiin. Olen saanut heistä kavereita/ystäviä miittien ja yksärien kautta. Ilman heitä olisin taatusti yksinäisempi. Olen koko Vuotiksessa oleilu aikani enemmän tai vähemmän aktiivisesti kirjoitellut ja selaillut täällä. Varmaan aina olen käynyt täällä päivittäin. Nykyisin tästä on muodostunut nettimaailman "kotini". Miten tulisinkaan toimeen ilman Vuotista. <3 Kuten tuosta voi ehkä päätellä olen viihtynyt täällä hyvin. Muistan vielä kun ensimmäisen oscar-gaalan aikaan olin pihalla. Mikä Vuotis-oscari? Ja miten sitä pääsee seuraamaan? o.O Seuraavana vuonna tajusin jo mistä on kyse. :D Olen myös saanut todistaa ylläpitäjien tempauksia, kuten viimeaikaisempina nimien pinkeiksi muuttamista ja sitten koko Vuotiksen. Onneksi vain oletus teeman. :) (Vilkaisin sitä teemaa ja totesin alta aika yksikön sen olevan liian räikeä silmilleni. Ei voi käyttää, kun ottaa silmiin.) Vuotis oli myös ensimmäinen foorumi, jolle rekisteröidyin, eli täällä opin foorumikirjoittelun. (Mitä ei kyllä varmaan usko kun lukee tätä viestiäni. :,D Voi olla aika sekavaa selitystä. 0:) ) Ja ai niin. Meinasin ihan unohtaa. :D Vuotis tutustutti minut myös ficcailun maailmaan. Aluksi vain luin toisten tekstejä. Sittemmin kirjoitin itsekin muutaman.

Ei tämä yhtään venähtänyt. 0:) Teidän vuoro. (Lisäilen jos tulee mieleen jotain olennaista.)
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Vuotis-muisteluita
« Vastaus #1 : Lokakuu 18, 2010, 22:04:02 »
Vuotis, asia, jonka kertomista kaveri varmaan kiroaa. En olisi tänne päätynyt ilman kaveriani, joka kertoi löytäneensä Potter-fanifoorumin. Pienestä pitäen kirjoista olen pitänyt, mutten koskaan ollut fanisivustoja etsinyt. Mutta kaverin ehdotuksesta rekisteröidyin kunniakkaana maaliskuun 18. päivänä vuonna 2009, kello 07:36:12 näin tarkkaan otettuna profiilistani. Kouluaamuna siis sujahdin tänne ja sille tielle jäin.

Alkuun en kovinkaan aktiivisena täällä käynyt. Kerran viikkoon piipahdin ja näin, mutta vähitellen aloin selailemaan foorumia yhä enemmän ja enemmän ja kuin sattumalta päädyin ficciosastolle. Sieltä ei ollut sitten enää paluuta. Kommentoinnin ja lukemisen myötä löysin itselleni uuden tavan kirjoittaa, ja näin alkoi ficcarin tieni. Alkuun siis olin vain ficciosastolla, välillä sujahdin muuallakin mutta enimmäkseen tuolla ficcien puolella pyörin. Kesä 2009 sai minut hieman enemmän muuallekin ja marraskuussa pidettyjen Valokarnevaalien myötä löysin miittien ilot ja sain ensimmäiset Vuotistuttuni. Sen jälkeen voisin sanoa, että olin tullut ja jäänyt tänne peruuttamattomasti. Miittien myötä sitten olen aktivoitunut entisestään ja kaveripiirini on Vuotiksen kautta laajentunut todella nopeasti. Monesta vuotislaisesta olen saanut tärkeän ystävän, ja on hauska kuvitella että vasta viime viikonloppuna tuli vuosi täyteen ensimmäisten Vuotiskavereideni saamisesta. Valokarnevaaleja edeltävässä miitissä tapasin siis ensimmäiset Vuotiskaverini, joiden kautta sitten pääsin vähän vaikka mihin juttuun mukaan. Valokarnevaaleilla Jaana Kapari-Jatan haastatteleminen, Jatkotarina, jossa myös sinä saat olla mukana vol. 3 ja Vuotiksen Jouluhuispaus 2009 ja sen joukkue Karkkikeppikaapparit ovat unohtumattomia muistoja Vuotistaipaleenani. Eikä pidä unohtaa Vuotiksen pikkujouluja 2009 ja Vuotiksen suurmiittiä 2010.
Vuotiksen miitit ovat vieneet minut myös moneen paikkaan, missä en todellakaan olisi tullut käyneeksi ilman miittejä. En olisi niin innoissani Turusta ellei siellä olisi aivan mahtavia tyyppejä. Lappeenranta olisi vain nimi kartalla ilman siellä asustavia vuotislaisia. Lahti olisi kaupunki mummolamatkan varrella, mutta nyt se on mitä merkittävin kaupunki minulle kiitos erään vuotislaisen. Viime kesä jos mikä toi minulle myös monia muistoja, sillä kävin Lappeenrannassa, Lahdessa ja Turussa vain tapaamassa vuotislaisia. Enpä olisi päässyt yksinäni pitkän matkan junassa tai bussissa matkustamaan ilman niitä reissuja. Myös Salossa on tullut käytyä ja Kasvihuoneilmiöstä on paljastunut paljon uusia puolia erään vuotislaisen ansiota.

Vuotis on, paitsi kasvattanut kaveripiiriäni ja Suomen matkusteluani, myös kasvattanut minua ihmisenä. En minä olisi tälläinen kuin nyt olen ilman Vuotista. Ilman Vuotiksesta lukemiani ja kirjoittamiani viestejäni en osaisi perustella mielipiteitäni niin hyvin kuin nykyään. Näkemykseni monesta asiasta on muuttunut ja monesta asiasta olen vasta Vuotiksen myötä muodostanut mielipiteeni. Tapaamani vuotislaiset ovat vaikuttaneet minuun myös suuresti, olen heidän ansiotaan rohkeampi ja avoimempi uusissa tilanteissa, lähden mukaan juttuihin ja uskallan esittää oman mielipiteeni.

Meni aika paljolti Vuotiksen vaikutuksesta kertomiseksi, mutta kaiken tuon voin oikeastaan Vuotis-muistoiksi laskea. Siitä on tullut sen verran suuri osa elämääni, etten osaa kuvitellakaan elämääni ilman Vuotista. Täällä tulen pysymään vaikka kuinka kauan. Eli muistojakin tulee olemaan vaikka millä mitalla, kun aika tästä kuluu. Vuotisnäytöskin lähestyy ihanasti.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Vs: Vuotis-muisteluita
« Vastaus #2 : Lokakuu 19, 2010, 11:43:18 »
Heinäkuu 28, 2007, 17:39:49
Huh, siitä on jo aikaa, mutta tuolloin rekisteröidyin.
Tuona kohtalokkaana vuoden 2007 kesänä tartuin ensimmäistä kertaa Potter-kirjaan. Luin saman tien kaikki kuusi putkeen :P Siihen aikaan seitsemäs ei ollut vielä ilmestynyt suomeksi, englanniksi muistaakseni oli. Koska olin silloin vielä huonompi englannissa kuin nyt, tahdoin odotella suomenkielistä versiota. Potter-huumassani olin kuitenkin jännittynyt, kuka kuoleekaan viimeisessä osassa -olinhan toki nähnyt uutisista ja muualta, että populaa kaatuu reippahasti. Ehkä eniten jännitin sitä, kuoleeko Harry vaiko ei!
Onneksi olin erityisen viisas, ja avasin nettini. Hain rakkaalla Google-haulla, kuka mahtanee heittää veivinsä, ja löytyihän noita sivuja spoilereineen. Yksi oli Vuotis, kaiketi Potter-sanan takia esiin pompanneena. Klikkasin.
Muistan sivunkin, se oli Rohkelikko-teemalla silloin. Minun silmissäni se aukeni epämääräisenä laatikon päälle laatikko -taktiikalla kyhätyksi, punaisenoranssiksi ihmesivuksi, jota en ymmärtänyt alkuunkaan. En niihin aikoihin ollut yhdelläkään foorumilla, ja olin lievästi hukassa kuin labyrintissa konsanaan. Muistaakseni poistuin saman tein täältä, luin spoilerit (muistan senkin, nimet olivat kuolemisjärkässä alekkain valkoisella pohjalla!) ja palasin takaisin tänne. Kai minä halusin saada edes jonkinlaisen selon tämän hökötyksen toimintaan.
Luin ohjeita ja pakollista osastoa, ja aloin hiukan ymmärtämään, mistä on kyse. Toisin sanoen olin aivan pihalla edelleen. Eksyin valvojaoppilaiden topiciinkin, ja lueskelin sitä. Päätin pistää rekisteröitymisen harkintaan. Poistuin jälleen.
Ja tulin takaisin. Arvatkaa miksi! :D Koska minusta sen päivän v-oppilaalla oli erityisen hieno nimimerkki, ja tahdoin sen v-oppilaakseni! Niinpä rekisteröidyin, näemmä 17:39.49.

Nyt ajan kuluessa Vuotiksesta on tullut hirmu määrä populaa mesenkin puolelle, vaikka kovinkaan moni ei irl-tutuksi saakka ole joutunut. Melkeinpä kaikki, joille kuitenkin päivän aikana mesessä hölötän, ovat vuotislaisia. En olisi silloin muutama vuosi sitten uskonut!

Ja nyt hävettää vanhat, ensimmäiset viestit. Kohtalontovereita? :D
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy