Kirjoittaja Aihe: Ihmeotukset  (Luettu 1696 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
Ihmeotukset
« : Lokakuu 01, 2010, 15:37:25 »
Tarkistin haulla ja harmikseni en tällaista topiccia löytänyt. Tehdään siis itse, jos vaikka löytyisi muitakin, jotka haluavat puhua tästä aiheesta. :) Otsikosta se aihe jo näkyykin. Eli keskustelua ihmeotuksista. Mikä on lempiotuksesi? Entä inhokki? Mikä haluaisit olla? tai mikä luonteesi perusteella todennäköisimmin olisit? Siinä muutama kysymys lämmittelyksi. Niiden lisäksi voikin höpöttää mitä mieleen juolahtaa Pottermaailman maagisista otuksista. :) Näistä löytyy tietoa Rowlingin Lisko Scamanderin kirjoittamasta Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -kirjasta sekä ihan Pottereista ja www.viistokuja.net sivulta löytyy kattavasti tietoa Pottereiden eläimistä ja otuksista. Oletteko lukeneet tuon Ihmeotukset ja niiden olinpaikat kirjan? Mitä piditte siitä?

Olen lukenut ko. kirjan. Mielestäni se oli hyvä. Suorastaan loistava. Ihmeotuksista on kiva saada lisätietoa. Potterin ja kumppaneiden välikommentit ovat viihdyttäviä. Voisihan se olla hieman pidempi, mutta muuten ihana opus. Joitain otuksia sieltä kylläkin tuntuu uupuvan, mutta tätä asiaa on käsitelty muualla..

Voisi olla kivaa, jos noita taikaolentoja olisi oikeasti olemassa. Tekisivät ainakin elämästä taianomaisempaa. Toisaalta myös vaarallisempaa. Kovin moni tuskin haluaa törmätä lohikäärmeeseen tai akromantellaan. Lankkurouskuakaan tuskin olisi kiva saada taloon. Home ja muut jästimaailman talovaivat ovat ihan riittämiin kiusaksi. Suosikki otuksiini kuuluu gäätä ja hevoskotka. Lohikäärmeet ovat omalla tavallaan todella kiehtovia ja upeita otuksia, vaikka en sellaista lemmikiksi haluaisikaan. Tosin en välttämättä hevoskotkaakaan. Gäätä sen sijaan voisi olla ihana lemmikki. n__n Puhpallura saattaisi olla lemmikkinä hieman tylsä. Toisaalta sitä voisi olla kiva silitellä ja helliä. ^^ Varmasti oikein sopiva lemmikki pikkulapsille... Sitä en tiedä mikä otus todellisuudessa olisin. Gäätä voisi olla aika lähellä kissamaisuuteni vuoksi, mutta ehkei kuitenkaan sekään... Hevoskotka sen sijaan voisi olla mukava olla. :D Uljas lentotaitoinen otus, joka pitää puolensa. :D

Osa noista otuksista on napattu taruista ja muualta fantasiakirjallisuudesta ja on käytetty viiteenkymmeneen kertaan. Esimerkiksi feeniksit, sfinksit, kentaurit ja monet muut on vanhoja tuttuja. Tämä ei kuitenkaan haittaa ainakaan minua. Moniin otuksiin Rowling on sentään tuonut oman lisänsä. :) Ja onhan hän keksinyt itse monia. Vai onko joku kuullut ennen kirskuristajista tai hyrräpäistä? o.O Ja tästä tulikin mieleeni. Saattaa olla, ehkä hyvinkin todennäköisesti, että Rowling on saanut tosielämästä idean moniin otuksiinsa. Ankeuttajat hän on tainnut sanoakin joskus keksineensä masentuneena. Lankkurouskun idea on saattanut tulla talojen homehtumisesta, lahoamisesta ja hajoamisesta. Ja temppuilevat sähkölaitteet ovat saattaneet synnyttää idean relerätinästä, joka saattaa aiheuttaa jästien sähkölaitteisiin häiriöitä. Rakastuminen/ihastuminen tunteet on taasen saattanut olla hyrräpäiden keksimisen takana. Ainakin minulle tuli niiden pistosten oireista mieleen ihastuneen/rakastuneen tuntemukset. Jokainen joka on kokenut saman ymmärtää varmaan mitä tarkoitan. ;) Ja "liian monta pistosta voikin saada uhrin häälymään holtittomasti päiväkausia, ja vakava allerginen reaktio voi johtaa pysyvään leijuntaan." Jep, jep (no ehkei sentään ihastuminen aiheuta pysyvää leijuntaa.)

Jatkakaa muut ennenkun kirjotan tähän romaanin. ;D
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Hidarico

• Ankeuttaja
Vs: Ihmeotukset
« Vastaus #1 : Lokakuu 02, 2010, 19:14:37 »
Ehdottomasti lankkurousku. Sieniä. Aww... Sieniä. Lankkurouskuja. *haltioituneen leveä hymy. Ei pysty selittämään* Sitten Gäätä. Taas aww. Olen totaalinen kissaihminen, rakastan kissoja - kaikkea niihin liittyvää - minua haukutaan kissaksi, miten hassua ja ties mitä muuta. Testeistä tulee aina, että luonteeni on 'kissa'. Se on hyvin ärsyttävää, mutta samalla kivaa. Jos haluaisin olla joku taikaolento niin Sieppeli. Sieppelit ovat harvinaisia, mutta eniten kiinnostaa se lentotapa (ympäripyörivät nivelet). Hevoskotkatkin ovat aww, joskin en sellaista haluaisi itselleni. Inhokkini olisi oitis Ankeuttaja ja Kelppi. Kelpissä on ainoastaan kivaa, että kirjassa selitetään että se olisi Loch Nessin hirviö. Kuka tietää? Ehkä onkin. Sitten vielä itselleni tärkeä Ihmeotus on Kuutamolla. AIV mitä mieltä sinä olet Kalmoslaskoksista? Haluaisin kysyä.

Ps. Minun oma Ihmeotuslistani on hyvin, hyvin, hyvin, hyvin pitkä. Ehkä laitan joskus tänne koko listan selityksineen.
Psps. Palaan vielä kirjoittelemaan tänne. *harhailee maailman ääriin kunnes tippuu avaruuteen*
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2010, 15:08:15 kirjoittanut Betaé »

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Lokakuu 02, 2010, 20:45:22 »
Hmm, kalmoslaskokset. Todella mielenkiintoisia otuksia nekin. Kammottavia, mutta mielenkiintoisia. Kammottavia siinä mielessä että voi olla aika karmaisevaa herätä siihen, että joku tukehduttaa ja sitten menettää henkensä. Tuskin kukaan haluaa sellaista sänkyynsä. :D Mutta no otuskin on eläin ja eläimen pitää syödä ja hankkia ruokansa. Ei siis periaatteessa mitenkään peruspetoa kammottavampi. (Olenko jotenkin sekava?) Niiden mielenkiintoista lisää se, seikka että niihin tehoaa vain suojelius loitsu. Kenties ne ovat sukua ankeuttajille. Tuo Loch Nessin hirviön kelppiys on muuten myös yksi kiva yksityiskohta. :)
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Lokakuu 09, 2010, 10:39:57 »
Hmm, kalmoslaskokset. Todella mielenkiintoisia otuksia nekin. Kammottavia, mutta mielenkiintoisia. Kammottavia siinä mielessä että voi olla aika karmaisevaa herätä siihen, että joku tukehduttaa ja sitten menettää henkensä. Tuskin kukaan haluaa sellaista sänkyynsä. :D Mutta no otuskin on eläin ja eläimen pitää syödä ja hankkia ruokansa. Ei siis periaatteessa mitenkään peruspetoa kammottavampi. (Olenko jotenkin sekava?) Niiden mielenkiintoista lisää se, seikka että niihin tehoaa vain suojelius loitsu. Kenties ne ovat sukua ankeuttajille. Tuo Loch Nessin hirviön kelppiys on muuten myös yksi kiva yksityiskohta. :)

Olen sen verran pelkuri, että kun lainasin tuon Ihmeotukset ja niiden olinpaikat - kirjan kirjastosta ja luin illalla kalmoslaskoksista, meni yöunet. :D Ja aivan kuten sanoit, karmaisevaa olisi herätä siihen että joku kuristaa itseään hengiltä. Kirjassa myös tuo ainoan kalmoslaskoksen hyökkäyksestä henkiin jääneen tarina oli hauska, toi hieman syvyyttä.
Who knows which is which and who is who

Poissa Janzi

• Vuotislainen
    • Hypno
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Lokakuu 16, 2010, 22:26:44 »
Olen lukenut kirjan, ja se oli hyvä. Oli kiva saada lisää tietoa ihmeotuksista. :)
Hevoskotkat ovat ehkä suosikkejani. Ehkä siksi, että se on jotenkin vaan niin upea otus. Lohikäärmeistä olen pitänyt aina ja myös Gäädät on kivoja. Myös moni muu otus oli jännä, mutta inhokki on ehdottomasti ankeuttaja. Ne on pelottavia.