Kirjoittaja Aihe: Harry Potter äänikirjat  (Luettu 11577 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Narnia

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Harry Potter äänikirjat
« : Toukokuu 01, 2010, 11:31:37 »
Eli siis keskustelua Harry Potter äänikirjoista sekä englantilaisista että suomalaisista.Mikä on lempihenkilöäänesi(minkä henkilön äänen kertoja lausuu parhaiten),entä inhokkihenkilöäänesi.Kumpi miellyttää enemmän kotimainen vai ulkomaalainen Harry Potter äänikirja.Omistatko Harry Potter äänikirjoja?Onko sinulla suosikkikohtausta?(kohtausta,missä kertoja eläytyy kirjaan parhaiten) ja kaikkiin kysymyksiin vielä:MIKSI?

Omani.Minua miellyttää ehdottomasti enemmän englanninkielinen Potter äänikirja kuin kotimainen.Stephen Fry eläytyy hahmoihin paremmin kuin Vesa Vierikko.Kaikki paikkojen kuvailut tuntuvat jännittäviltä...Omistan Harry Potter and the Prisoner of Azkaban ja Harry Potter and the Half-Blood Prince äänikirjat.Olen lisäksi kuunnellut(mutta en omista)Harry Potter and the Phelosopher's Stonen ja Harry Potter and the Chamber of Secretssin.Lempihahmoääneni:Harry.Aika tavanomainen ja vaatimaton,mutta juuri sellainenhan Harry itsekin on.Voro.Juuri sopivan nariseva ääni Voroksi.Suosikkikohtauksia on tosi monta,mutta...vaikka...Mrs.Wool's orphanage-kohtaus.Tomille on anettu sopivan ivallinen ääni(kuitenkin ehkä turhan nariseva ja lapsekas ääni) ja Dumbledore on samanlainen kuin ennenkin,mutta silti on suosikki kohtaukseni.

Estradi on teidän.

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Harry Potter äänikirjat
« Vastaus #1 : Toukokuu 01, 2010, 11:50:50 »
Omistan kaikki viisi suomeksi ilmestynyttä äänikirjaa. Kuuntelen niitä useinmiten iltaisin ennen nukahtamista. Vierikon ääni on mielestäni sopivan unettava. Äänikirjoja ryhdyin ostamaan, koska tunsin tarvetta omistaa kirjoja ja elokuvia enemmän Pottereita. Toisaalta äänikirja on juuri samanlainen kuin paperikirja, mitä vastoin elokuvien yhteys kirjoihin on heppoisempi. Vaikka olen lukenut kirjat useaan kertaan, löydän uusia asioita samasta tekstistä äänikirjan kautta. Ehkäpä juuri lukijan äänen sävy, rytmi ja painotukset tuovat uusia vivahteita ja merkityksiä esiin.

Mitään suosikki kohtausta tai hahmoa minulla ei ole. Aluksi vähän häiritsi se, että kaikkien hahmojen äänet olivat saman henkilön tuottamia. Mutta siihenkin tottui pian. Vierailla kielillä en ole äänikirjoja kuunnellut. Nyt vain odottelen seuraavaa äänikirjaa suomeksi.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #2 : Toukokuu 01, 2010, 16:44:13 »
Omistan kaikki suomenkieliset äänikirjat(5 kpl). Pidän kovasti Vierikon lukutyylistä. Kuuntelen äänikirjoja yleensä iltaisin tai muutenkin jos en jaksa ottaa paperikirjaa esille. En ole kuunnellut muilla kielillä. Odottelen jo kovasti PP:n ja KV:n äänikirjaversioita.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2010, 20:20:27 kirjoittanut Tanzu »
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Accused

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 08, 2010, 15:51:27 »
Juuri kuuntelen Salaisuuksien kammiota äänikirjana ja tykkään paljon! Tämä helpottaa "lukunautintoa" (tai paremminkin kirjanautintoa) autossa sillä en pysty lukemaan pahoinvoinnintakia autossa ollenkaan. Pitkien matkojen istujana ja niistä muuten pitävänä äänikirjat ovat pelastus minulle.

Äänikirja on myös hyvä iltaisin, kun tekisi mieli kirjaa lukea mutta silmät eivät tahdo jaksaa lukea.

Suosittelen! :3
We need to come back down and face what we\'ve become

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 17, 2010, 13:21:35 »
Juuh, minä en omista yhtäkään, mutta kirjastosta niitä on tullut lainailtua. Kuuntelen ne suomeksi, ja yleensä esim. piirrän/oleilen vuotiksessa samaan aikaan. Jotenkin tuntuu vain niin rauhoittavalta tai joltain sen tapaiselta, kun joku puhuu siinä taustalla. Yleensä niitä kuuntelen illalla [illalla ja illalla... pikemminkin yöllä] siinä ennen nukkumaan menoa. Ja iskä jaksaa aina valittaa siitä kun sellainen "pöpinä" kuuluu oven läpi kolmelta yöllä...

Minkäänlaista lempikohtaa tai ääntä ei oikein ole, mutta kuuntelen hyvät kohdat suhteellisen tarkkaavaisesti. [Esim. Rääkyvä röttelo kohtaus Azkabanin vangissa, ja Seven muisto Feeniksin killassa.]
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #5 : Heinäkuu 14, 2010, 23:27:29 »
Itse omistan vain Liekehtivän Pikarin, mutta haluaisin hankkia kyllä nuo kaikki sitten, kun rahaa jostain ilmestyisi. Kaupunkini kirjastosta löytyy valitettavasti AV:n lisäksi vain VK. Prismassa kyllä jokin aikaa sitten näin yhden, mutta Prisma on sen verran kauempana, ettei siellä tule juuri koskaan käytyä. :D Tällä hetkellä olen noin neljättä kertaa kuuntelemassa AV:ia.

Vierikko on erinomainen näyttelijä ja pidän hänen äänestään sekä tyylistään lukea. Tietysti jotkin sanojen oudosti ääntämiset ärsyttävät, mutta mitäpä pienistä. :D Lisäksi minulla on taipumusta hyppiä teksteissä (joka on ärsyttävää), joten äänikirjojen avulla ei varmasti mikään jää puuttumaan. :D

Lisäksi olen kuunnellut myös muutamia englanninkielisistä äänikirjoista, joissa lukijana on Stephen Fry, kuunnellut pätkiä. Rakastan yli kaiken brittiaksenttia ja hänen lausuntansa on erinomaista (tietenkin, koska kyseessä on britti). Fryn lukemisessa ei ole sitä ongelmaa, että lausuisi nimet väärin. Lisäksi en ole oikein koskaan pitänyt Severuksen suomennetusta sukunimestä, joten sitäkin on tästäkin syystyä mukavampi kuunnella. Fry tietenkin lukee kohtuullisen nopeasti, joten kuunteleminen saattaa olla aika uuvuttavaakin. Jim Dalen versiota en ole kuunnellut, mutta sitäkin voisi harkita.

Tietenkin kotimainen viehättää, enemmän sillä siinä ymmärtää aivan taatusti ja sataprosenttisesti mistä on kyse. Englantilaisessa saattaa taas olla hakoteillä.

Vierikko eläytyy mahtavasti mm. Azkabanin vangissa, kun Ritari Cadogan tulee ensimmäistä kertaa esiin. :D Sitten tietenkin myös kaikki Malfoyn ilkkumiskohtaukset Vierikko on tehnyt loistavasti sekä muut, joissa henkilöt nahistelevat keskenään yms.  

Yleisesti ajatellaan, että äänikirjat ovat vain ala-asteelaisia varten, jotka eivät jaksa lukea niin pitkiä kirjoja tai ovat muuten vain laiskoja lukemaan. Minun päähäni tarttuu kuitenkin vielä paremmin kuuntelemalla kuin lukemalla. Lisäksi on mukava illalla vain kuunnella ja katsella kattoon ja ympäri huonetta, jolloin pystyy kenties miettimään muutakin. Pitkillä matkoillakin on tällainen kätevää. Itse en ole kovinkaan matkapahoinvoiva, paitsi sitten kun tullaan kovin monttuiselle tielle tai jos on kovasti kääntymisiä.
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa hurryup

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Marraskuu 08, 2010, 19:54:15 »
Tiedättekö, saisiko mistään netistä ladattua suomenkielisiä äänikirjoja?

Tuhru

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Joulukuu 30, 2010, 15:08:41 »
Kirjastosta lainasin siskon kanssa kolme ensimmäistä äänikirjoina ja nyt siirsin kännykkään Azkabanin vangin. Kuuntelen illalla ennen nukkumaan menoa tai bussissa tai missä tahansa missä kaipaan jotain tekemistä. Esimerkiksi neuloessa tulee usein kuunneltua äänikirjoja, rytmittää mukavasti sitä mitä on tekemässä :D

Jotkut sanat on vähän hauskasti sanottuja, mutta eipä se paljoa haittaa. Englanniksi olisi mahtava kyllä kuunnella noita, samalla voisi oppia vaikka vähän lausumaankin.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #8 : Joulukuu 30, 2010, 15:15:26 »
Puoliverinen prinssi julkaistaan äänikirjana kesäkuussa 2011 ja Kuoleman varjelukset marraskuussa 2011.

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Kesäkuu 09, 2011, 12:57:36 »
Bongasin itse tänään tuon tiedon, että PP ja KV tulee tänä vuonna ja nyt odotan jo ihan innolla!! :D Luulin nimittäin jo, että äänikirjat loppuvat FK:aan...

SK:ta kyllä edelleen toivoisin, että jostain tulisi vastaan :/ netistä saatika sitten ei kyllä enää saa tilattua, koska se on loppuunmyyty kustantajalta :/ Olen yrittänyt torrenteilla ladata, mutta ei ole oikein löytynyt vielä kunnollista ohjelmaa... 

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #10 : Kesäkuu 09, 2011, 20:05:07 »
Bongasin itse tänään tuon tiedon, että PP ja KV tulee tänä vuonna ja nyt odotan jo ihan innolla!! :D Luulin nimittäin jo, että äänikirjat loppuvat FK:aan...

SK:ta kyllä edelleen toivoisin, että jostain tulisi vastaan :/ netistä saatika sitten ei kyllä enää saa tilattua, koska se on loppuunmyyty kustantajalta :/ Olen yrittänyt torrenteilla ladata, mutta ei ole oikein löytynyt vielä kunnollista ohjelmaa... 

Eikö kirjastosta sitten löydy?

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Kesäkuu 12, 2011, 22:26:16 »

Eikö kirjastosta sitten löydy?

Tällaisen pikkukaupungin kirjastosta löytyy ainoastaan (naarmuiset) VK ja AV.

Poissa Ariel

• Huispaajan ensilento
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #12 : Kesäkuu 21, 2011, 13:39:05 »
Heii mua alko kiinnostaa nämä äänikirjat! Oon kyllä ennenki tienny niiden olemassaolosta, mut nyt vasta tuli mieleen että ois kiva kuunnella ne. Käynpä tässä joku päivä kirjastossa lainaamassa pari ensimmäistä ja jos mä tykkään niistä niin voisin harkita niiden ostoa omaksi :-)
all I want to do is wear glitter and dance in my underwear

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #13 : Kesäkuu 21, 2011, 13:40:58 »
Meidän lähikirjastosta löytyivät vain VK ja SK. Muuten ihan mielenkiintoisia, mutta lukijan ääni aiheutti pienimuotoisia repeämisiä :'D

~nya
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
« Vastaus #14 : Kesäkuu 23, 2011, 00:31:17 »
Noh onhan ne ihan mukavia jos tulee joskus semmoinen tunne,että ei vain jaksa lukea.En omista yhtäkään ja en hirveästi ole tykännyt niistä mitä olen lainannut kirjastosta.Mielummin luen itse : )

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
« Vastaus #15 : Heinäkuu 08, 2011, 16:08:38 »
Tänään sain Puoliverisen prinssin äänikirjan. Kävin varaamassa sen jo kesäkuun puolivälin tietämillä paikallisesta kirjakaupasta, josta silloin kerrottiin ensimmäisen painoksen olevan jo loppu. Mutta nyt siis noin 22 tuntia Vesa Vierikkoa ja toiseksi viimeistä Potter-kirjaa on kuunneltavanani. Vielä tuo viimeinen äänikirja ja siltäkin osin kaikki Potterit ovat sitten hyllyssäni.

Poissa Valheenpaljastin

• Tylypahkan lepakko
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Skyskull31351
« Vastaus #16 : Heinäkuu 13, 2011, 15:50:09 »
Juu-u, omistan kaikki viisi äänikirjaa, niitä on tosi mukava kuunnella esim. pitkillä auto - juna - lentokone - laivamatkoilla ja vaikka ihan vaan kun menee kouluun. Kotonakin niitä kuuntelen melko paljon... Ois hirveen kiva jos kaks viimostakin kirjaa tulis äänikirjana:)
Forever for Fred
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #17 : Heinäkuu 13, 2011, 19:52:13 »
Mä tilaan ton Puoliverinen prinssi äänikirjan jossain vaiheessa.

Ois hirveen kiva jos kaks viimostakin kirjaa tulis äänikirjana:)

Puoliverinen prinssi on jo julkaistu ja Kuoleman varjelukset tulee marraskuussa.

Muoks/// Sain tänään tän PP-äänikirjan ja kuuntelen sitä nyt.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2011, 15:02:19 kirjoittanut Tanzu »

Poissa LLK

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Syyskuu 12, 2011, 14:54:24 »
miksi viides kirja on äänikirjana erilainen kuin muut?? mun mielest ois kiva jos kaikki ne ois sellasia ku se 5 koska siinä on vaa 2 levyy ja ne voi nopeesti lataa koneelle yms.. ku taas menee ikuisuus jos rupee jotain 20 levyy lataa... :D

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #19 : Syyskuu 12, 2011, 15:05:34 »
miksi viides kirja on äänikirjana erilainen kuin muut?? mun mielest ois kiva jos kaikki ne ois sellasia ku se 5 koska siinä on vaa 2 levyy ja ne voi nopeesti lataa koneelle yms.. ku taas menee ikuisuus jos rupee jotain 20 levyy lataa... :D

FK on laitettu mp3 muotoon, kun taas noi muut on "tavallisessa" muodossa. Feeniksin kilta on varmaan laitettu mp3 muotoon ihan säästösyistä, koska siinä olisi varmasti lähemmäs 30 levyä, jos se olisi laitettu normi muotoon.

Olishan se mukavaa, jos ne kaikki olisivat tuossa mp3-muodossa, mutta siinä on taas sitten se ettei niitä pysty kuuntelee, ku tietokoneel, ellei omista cd-soitinta joka toistaa mp3-levyt. Itselläni on sellainen soitin.

Poissa Tsun-Dee

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Lokakuu 01, 2011, 16:41:28 »

Kysypä seuraavan kerran kirjastossa käydessäsi, voisitko kaukolainata äänikirjoja toisten kaupunkien kirjastoista? Ainakin täällä päin se on mahdollista, hinnaksi taisi tulla 1€/kirja. Oman kirjastosi henkilökunta varmasti osaa neuvoa, miten kaukolainaus tapahtuu.

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Lokakuu 28, 2011, 17:52:39 »

Kysypä seuraavan kerran kirjastossa käydessäsi, voisitko kaukolainata äänikirjoja toisten kaupunkien kirjastoista? Ainakin täällä päin se on mahdollista, hinnaksi taisi tulla 1€/kirja. Oman kirjastosi henkilökunta varmasti osaa neuvoa, miten kaukolainaus tapahtuu.

Sainkin tuossa jo koneelle ladatuksi SK:n, joten ei tarvitse enää kirjastossa käydä :D nyt omistan 1-5 kaikki äänikirjat ja PP:n äänikirja pitäisi vielä tuossa joskus tilata ja sitten kunhan KV on ilmestynyt, niin sitten se x)

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #22 : Elokuu 25, 2013, 15:12:26 »
Itse ostin Viisasten kiven äänikirjana keväällä. Sain nyt hyvän tilaisuuden kuunnella sen tänä viikonloppuna, koska olen ollut kipeänä. Olen siis maannut sängyssä silmät kiinni ja eläytynyt Vesa Vierikon lukemaan tarinaan. :) Tykkäsin kovasti ja VK herätti halun kuunnella heti perään kaikki muutkin kirjat Potterien koukuttavuuden vuoksi (en ole pitkään aikaan lukenut Pottereita). :D Vierikon ääni on todellakin miellyttävä ja hän osaa muuttaa ääntään melko hyvin eri hahmoihin. Tosin kaipasin vielä lisää saman henkilön eri äänensävyjä.

Oma lempiäänihenkilöni oli Hagrid. Hagridin äänessä Vierikko oli mielestäni kaikkein selkein ja persoonallisin. :) Siitä oli helppo tunnistaa Hagrid. Oli kyllä kummallista, kun Vierikko äänsi Hagridin ”Haagrid”. Useat muutkin nimet hän äänsi hassusti. Pistin merkille kuinka Vierikko ehkä noin viisi ekaa kertaa äänsi korostetusti Kalkaroksen nimen yhdellä k:lla ja siitä eteenpäin ainakin omassa suussani paremmin taipuvaksi ”Kalkkaros”-ääntämykseksi. Parin oudomman nimen kirjoitusasu jäi multa ihan pimentoon, niin että jouduin tarkistamaan ne kirjasta (esim. Harveyn Vierikko äänsi englanniksi ”Haavi”). Mua vähän kummastutti englannin ja suomen ääntämyksen käyttö sekaisin, sillä esim. Hermione äännettiin täysin suomalaisittain. Arvelen kuitenkin, että selvyyden vuoksi jotkin nimet lausutaan suomeksi. Se on vain niin sekavaa. Ja itseä tietenkin haittaa juurikin tuo englannin ääntämyksen käyttö, koska olen aina kirjoja lukiessani ääntänyt päässäni suurin piirtein kaiken suomeksi. :D Mutta englanniksihan nimet ovat oikealla tavalla äännettyjä.

Vesa Vierikon ääni on selkeä, rauhallinen ja tarpeeksi hidas, jotta lukijalle jää hyvin aikaa ymmärtämiseen. Toisaalta ääni on vähän liiankin tasapaksu, siinä saisi olla enemmän tunnetta ja vaihtelua. Pari sökellystä lukijalle tulee, mutta eiväthän ne mitään haittaa. Vaikka täytyy kyllä myöntää, että tarkastin kirjaversiosta takelteleeko Hagrid selittäessään Harrylle montako sulmua menee yhteen sirppiin. :D Todellinen virhe sattui kuitenkin kirjan loppupuolella, jolloin Vierikko jätti kokonaan lukematta erään luvun pari viimeistä lausetta. Hän lukee vielä lauseen: ”Kun Harry veti lakanansa sivuun, hän löysi näkymättömyysviittansa siististi laskostettuna sängystään.” Hän lopettaa tähän, vaikka tosiasiassa tämän jälkeen tulee vielä: ”Siihen oli kiinnitetty lappunen: Kaiken varalta.” Tämä kyllä jaksoi närkästyttää todella, tällainen pilkunviilaaja kun olen, vaikka kyllä se jää ihan selvästikin kesken. :)

Joka tapauksessa Viisasten kivi oli erittäin miellyttävä kuuntelukokemus ja aion kyllä ostaa vähitellen nuo kaikki äänikirjat. :) Muutenkin tämä äänikirja oli ensimmäinen koskaan kuuntelemani äänikirja, joten olen hyvin tyytyväinen. Toki sitä lukee tietenkin itse mieluummin kuin kuuntelee, mutta välillä tällainenkin tapa on kiva. :)
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Mehujauhepallo

• Vuotislainen
  • Pottermore: MoonPatronus27791
« Vastaus #23 : Elokuu 25, 2013, 20:57:58 »
Itse pidän äänikirjoista eikä Potter-äänikirjat ole poikkeus. Vesa Vierikko on mielestäni hyvä lukija ja sopii Potterien lukijaksi.

Siitä on tosin jo aikaa, kun olen viimeksi kuunnellut HP:t äänikirjoina, mutta hyviä kirjoja ne ovat joka tapauksessa. Viisasten kiven kuuntelin äänikirjana jo silloin, kun en vielä edes osannut lukea.

Poissa LLK

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Elokuu 01, 2014, 14:18:06 »
Tietääkö kukaan mistä sais suhkoht edullisesti näitä äänikirjoja ostettua?

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #25 : Marraskuu 23, 2014, 22:05:04 »
Hehe, en tiedä, kuka youtubessa kuuntelemissani pätkissä niitä lukee mutta... :'D

Kui hauskaa :DDD

Tuli huono olo ku se mies sano Kalkkaros ja Döösli ja Petsjyynia mut haluun ostaa noi. Jos ne vaa tulis halvemmaks :D

Vois lainata kirjastosta näi rahan puutteessa:D

Ne kyl oikeest on tosi  kätevii. Voi olla silmät kiinni mukavas asennos ja kuvitella kaiken ihanasti. Kunhan tottuu hölmöön ääntämiseen. Ja englanniks se ois tosi kiva kans <3
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #26 : Marraskuu 23, 2014, 22:18:10 »
Minäkin kuuntelen silloin tällöin joitain lukuja, mitä youtubesta löytyy. Ensin löysin niitä englanniksi ja kuuntelin niitä, vaikken kyllä ymmärtänyt juuri mitään. Sitten löysin lukuja suomeksi ja aloin kuunnella.... Ei!

En vaan yksinkertaisesti tykkää! Se lukee ihan väärin, ihan väärillä äänenpainoilla ja sit se ääntää hassusti ja vali vali vali! Minä olen lukenut Potterit takuulla ainakin sata kertaa ja aina oon eläytynyt ihan älyttömän vahvasti lukemaani. Mun mielestä, jos kirjassa lukee vaikkapa että "Paunu ulos täältä!" isä tiuskaisi, niin se pitää lukea sillä lailla tiuskaisemalla! Okei, se lukee hitaasti ja selkeästi selkokielellä jotta kuuntelijat varmasti ehtisivät sisäistää kunnolla kuulemansa ja saisivat selvää, mutta en siltikään kestä.

Ärsyttääkö se lukija ketään muuta ku mua? : D
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi