Kirjoittaja Aihe: Blind Guardian  (Luettu 845 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Dinin

• Ankeuttaja
Blind Guardian
« : Marraskuu 13, 2007, 18:31:19 »
Minusta ei ole kyllä uuden aiheen aloittajaksi, mutta koitetaan.

Eli Blind Guardian on saksalainen power metallia soittava yhtye. Käväisi kesällä Suomessa Tuska Open Airissa. Yhtyeeseen kuuluvat vokalisti Hansi Kürsch, kitaristi Marcus Siepen, kitaristi André Olbrich ja rumpali Frederik Ehmke.

Toivon että joku edes on kuulut kyseisestä yhtyeestä ja kommentoisi tänne. Etten minä tätä ihan turhaan aloittanut.
Eli paljon keskustelua Blind Guardian bändistä.

Itse pidän yhtyeestä aivan valtavasti. A Night At The Opera -levy on painunut syvälle muistiini ja pidän siitä aivan valtavasti. Kaikista paras biisi tähän mennessä mitä olen kuullut on And Then There Was Silence. Kappale kestää vähän yli neljätoista minuuttia, ja yhtyeen moni muukin kappale on reilusti yli neljän minuutin. Melekin kaikki A Night At The Operan biisit kestävät yli neljä minuuttia ehkä jopa viisi.

No nyt keskustelua kehiin.

Pepis

• Ankeuttaja
Vs: Blind Guardian
« Vastaus #1 : Joulukuu 14, 2007, 22:57:00 »
Ah, Blind Guardian... Minä pidän, kovasti. Kuuntelen paljon power metallia. Vaikka kylläkin en ole kyseistä yhtyettä kauankaan kuunellut, en edes omista yhtä ainuaa levyä, ainakaan vielä... Mitä nyt olen netissä kuunellut, ainakin sen verran mitä sieltä irtoaa.

Parhaimpia kappaleita ainakin nyt ovat nuo Nightfall ja Mirror Mirror.
Pidän laulajan, Hansi Kürsch:in äänestä. Hän laulaa mielestäni hyvin englantia, noin sakasalaiseksi. En nyt tietenkään väitä, etteikö saksalaiset osaisivat vääntää englantia... Mutta nojaah. Toivottavasti joku ymmärtää pointtini.

Hiukkasenko muuten ärsyttää kun en tajunnut mennä tuonne Tuska Open Airiin. Olisin niin mielelläni halunnut kuulla yhtyettä livenä. Mutta ei voi mitään, toivottavasti se tulisi sitten joskus taas Suomeen.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #2 : Joulukuu 22, 2007, 15:32:07 »
Kivaltahan tämä kuulostaa. Ainakin Nightfall in Middle-Earth -levy on hankkimislistalla pelkän ajatuksen takia (Silmarillion-teemainen, kehuttu powerlevy - taivas on täällä).
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Tammikuu 11, 2010, 19:52:09 »
Itse olen tältä kyseiseltä yhtyeeltä tosiaan vasta tuon Nightfall in Middle-Earth -levyn, ja siitäkin kuulin kaveriltani joka hehkutti sitä armottomasti. Ja nykyään olen itsekin levyn suurkuluttaja, vaikka aikaa on jo jonkin verran kun levyn sain käsiini. Edelleenkin se kuuluu mp3:seni soitetuimpiin levyihin enkä kyllä ole kyllästynyt kappaleisiin. Nytkin varasin kaverin muistutuksesta tämän yhtyeen kolme muuta levyä kirjastosta, ja huomenna jo pääsen kuuntelemaan ensimmäistä. En malta odottaa, sen verran hienosti pelaa yhteen laulu ja musiikki ainakin tuossa Nightfall in Middle-Earth levyllä, ja sanoituksetkin ovat hienoja ottaen huomioon että teemana siinä on tosiaan Silmarillion. Vaikuttavaa työtä ovat sen kanssa tehneet.
Innolla odotan niitä kolmea levyä, ties vaikka alkaisi kunnon Blind Guardian -putki pitkäksi aikaa.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Kesäkuu 05, 2011, 14:59:08 »
Vau, enpä ois uskonu löytäväni tätä bändiä täältä, Blind Guardian kun ei Suomessa ole kovin tunnettu. Mä löysin bändin aikanaan ettiessäni Raistlin Majere (Dragon Lance) aiheisia juttuja ja löysin kappaleen  The Soulforged. Voisi sanoa, että Blind Guardian oli eka bändi mitä ikinä fanitin ja And then there was Silence -paita on rakas ja kovassa käytössä.

Sormusten Herra-fanina tuo Nightfall in Middle-Earth kolahti kovaa. Jostain oudosta syystä myös bändin ensimmäinen levy Batallions of Fear on suuri suosikkini. Muomaa miten Hansin laulutapa on muuttunut ajan myötä, mutta molemmat on omalla tavallaan hyviä. Mutta tietty on upeeta ku Hansi laulaa itse kokonaisen taustakuoron ja kuulostaa siltä ku laulajia ois ainaki 30.

Suosikkibiisit on vaihdellu hiukan, mutta kestosuosikkeja on Nightfall, Batallions of Fear, Valhalla ja the Soulforged.
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram