Kirjoittaja Aihe: Sturm und Drang  (Luettu 3520 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: MoonMist
  • Tupa: Korpinkynsi
Sturm und Drang
« : Heinäkuu 10, 2007, 17:43:24 »
Niin, eli mitäs mieltä te tästä bändistä olette? Melko uusi ilmestys, viisi 16-17 -vuotiasta poikaa soittavat heviä. Tunnetaan kappaleista Rising Son ja Indian. Tykkäättekö?

Minusta Sturm und Drang on loistava, pojat osaavat soittaa. Ja hyviä kappaleita osaa tehdä se laulaja André, tosin isänsä kanssa. :) Omistan heidän levynsä, Learning to Rock. Siinä on joitain aivan mahtavia biisejä, kuten Fly Away, Mortals, Forever yms. Ja tietysti Rising Son.
Tykkään.

Entäs te muut? Sana on vapaa!

Muoks.
Ihan pakko hehkuttaa, että Indian on ollut Suomen virallisella latauslistalla 9 viikkoa (jos oikein muistan) ja ykkösenäkin vaikka kuinka kauan!!! Widescreen Mode meni viikoksi ykköseksi mutta jo seuraavalla viikolla se oli pudonnut kuudennelle sijalle ja Indian on jälleen ladatuin! (Ja tämä oli ainakin viime viikon tilanne...) :D :D :D (kirjoitettu joulukuussa)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2012, 19:10:37 kirjoittanut Lorainne »
Using the "are we", are we?

Axl

• Ankeuttaja
Vs: Sturm und Drang
« Vastaus #1 : Heinäkuu 11, 2007, 03:38:04 »
Tykkään.
Sturm und Drang on kyllä ehdottomasti yks lupaavimmista bändeistä mitä tiedän.
Mä uskon vahvasti siihe että nää tekee vielä pitkän ja hienon uran ja keikkailee paljon.

Lahjoja näiltä pojilta kyllä löytyy vaikka muille jakaa, erityisesti Andrén ääni on joku mahtavin ja Calle osaa paukuttaa niita rumpuja kyllä melko vakuuttavasti (ei kyllä sinäänsä ole ihme kun tietää kuka sen rumpumaikka on.)
Ja livenä varsinkin kuulostaa kyllä loistavalta.

Tykkään melkeenpä kaikista biiseistä, erityisiä suosikkeja on kuitenkin ehdottomasti Forever, Indian ja Talking to silence.
Livenä kaikki varsinkin mahtavan kuuloisia. Rising Son on kyllä myös mukava ralli, mutta sitä on soitettu radiossa jo sen verran että sitä ei välttämättä aina jaksa kuunnella vaikka hyvä onkin.

Näistä ei kyllä ikipäivänä vois uskoa että nää on näin älyttömän nuoria jos sitä ei tietäis. Toivottavasti pojat menestyy hyvin urallaan. ;)

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
« Vastaus #2 : Heinäkuu 11, 2007, 16:35:58 »
No, kuka sen Callen rumpumaikka sitten on? :)

//Okei, Mallu :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2007, 20:27:57 kirjoittanut kwanfan »

Mallu

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Heinäkuu 16, 2007, 23:50:59 »
Joo hei fanitan!
Kuulin SuDista eka kerran joskus keväämmäällä kun YleXällä kuului Rising Son. Ekalla kuuntelukerralla en kiinnittänyt kappaleeseen mitään erikoista huomiota. Luulin ensiksi että laulaja oli nainen ja yhtye ulkomaalainen ja ylättyinkin kun kuulin että kyseinen bändi on Vaasasta. Mutta vielä enemmän yllätyin kun luin jostain bändin jäsenien iät! Koska pojat olivat niin nuoria kiinnostukseni heräsi ja rupesin ottamaan vähän enemmän tästä yhtyeestä. Kuulin monia yhtyeen kappaleita ja ihastuin aivan täysin.

Ton albumin Learning to rock ostin tässä ihan vasta (oisko ollut viime viikolla?) ja nyt se onkin sitten ollut ahkerassa kuuntelussa. Suosikkikappaleita on monta: Broken, Forever, Indian ja Miseria. Rising Son on myöskin loistava, mutta aivan liikaa sitä on kyllä radiossa soitettu. On myös hienoa että levyltä löytyy aika monipuolisesti noita kappaleita. Ainakin Mortals eroaa muista biiseistä omasta mielestäni melkoisesti, koska se on vähän enemmän poppimainen kun muut. Tosin en kyllä menisi sanomaan yhtäkään Sturmiksen biisiä popiksi.

Pojat ovat kyllä todella lahjakkaita. Ei kyllä uskoisi että ovat todellakin vasta 15-16 vuotiaita ellei näe ulkonäköä. Andren ääni on aivan uskomattoman mahtava ja se pääsee hyvin esille ainakin Miseriassa. Tykkään myös erittäin paljon kitarasooloista (etenkin The Raven - kappaleen). Ne on aivan huikeita! Siksi arvostankin tosi suuresti kitaristi Alexia. Tietenkin myös muita poikia pitää arvostaa, koska ovat jo noin nuorella iällä päässeet toetuttamaan unelmiaan:>  Olen kuullut juttua että kyseessä on erittäin hyvä livebändi, joten ensimmäistä keikkaa odotan kyllä melkoisesti.

Nyt ei kyllä aivot enää toimi niin hyvin että saisi tähän rutattua enempää mitään ajatuksia, mutta eiköhän tuossa nyt ainakin jonku verran ollu. Toivotan pojille onnea ja menestysä. Ja niin vielä:

No, kuka sen Callen rumpumaikka sitten on? :)
Se on Kai Hahto joka soittaa Wintersun-nimisessä yhtyeessä.

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Heinäkuu 17, 2007, 00:01:56 »
Olen kuullut vain Rising son-kappaleen, ja siitä ainakin tykkään tosi paljon. :) Levyn ajattelin varata kirjastosta sitten kun se ilmestyy sinne, olis kivaa kuulla muitakin kappaleita Sturm und Drangilta. Pojat ovat tosi lahjakkaita, ja ovat vasta noin nuoria. Tulevat varmasti menestymään. Laulajalla on tosi hyvä ääni, kuulostaa tuossa Rising Sonissa vähän Ari Koivuselta, jonka äänestä tykkään myös paljon.

Mepa

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Heinäkuu 18, 2007, 00:42:46 »
Minä fanitan!
Okei eli kuulin ensimmäisenä rising son kappaleen, jota vihaan! :D Kuulin sitten Forever, mutta ei oikein kiinnostanut vieläkään bändi. Mutta sitten se ihme tapahtui! Olin tammerfesteillä, koska kaverini pakotti minut sinne. Siellä he tietenkin soittivat ja ihastuin aivan täysin! Nyt omistan heidän albuminsa ja Andrén nimmarin! Olen menossa räikkärockiin 28.7 kuuntelemaan sturmiksia. Onko kukaan teistä tulossa?

Blind

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Heinäkuu 19, 2007, 02:16:02 »
Pakko pistää viestiä, kerrankin joku pändi jonka olen livenä nähnyt ja kuullut.

Tuskassa tänä vuonna. Sunnuntaina. Ja en pitänyt yhtään. Nauroin kosketinsoittajalle, näytti aivan 10-vuotiaalta, ja laulaja näytti siltä kuin siihen olisi isketty kidutuskirous ennen keikkaa. Niin kärsivätä hän näytti. Ainoastaan yhdestä piisistä pidin, mutta en muista sen nimeä vaikka pojat taisivat mainita sen. muistan vain sen että se oli slovari.

Ei siinä, laulajalla on hyvä ääni, mutta.. Musiikki itsessään on ehkä jo liiankin tuttuja, tiedän monta pändiä joiden piisit kuulostavat musiikin kannalta aivan samalta. Tiedä sitten ovatko Sturm und drandin pojjaat ottaneety ehkä hieman liikaa vaikutteita, mutta.. Ei iskenyt.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
« Vastaus #7 : Lokakuu 03, 2007, 18:26:55 »
Sturm und Drang oli lauantaina Jyväskylän Sokoksella jakamassa nimmareita, ja arvatkaapas kolme kertaa, kuka oli siellä? :) Pääsin kuvaan Andrén ja Jepen kanssa ja huoneeni seinää koristaa nyt jättijuliste kera viiden nimmarin! Oli kyllä hauska nähdä tyypit todellisuudessa, kuvista kun ei koskaan saa oikeaa käsitystä. Raahasin mukaan kaverini, joka oli todella SuD-vastainen, koska pojat ovat suomenruotsalaisia. Nähtyään Callen hänkin myönsi, että voisi alkaa kuunnella tätä bändiä... Eipä enää suomenruotsalaisuus haittaa. :D

Tokyo

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Lokakuu 04, 2007, 19:44:37 »
Juu, ihan ok bändi, varsinkin kun pojat on niin nuoria.. Levyä en omista, mutta olen kuullut musiikkia radiosta ja näin heidät NRJ- konsertissa Tampereella, kun siellä olin. Lisäksi kaveri on varsinainen fani ja soittaa pelkästään bändin biisejä (ei hänkään kyllä levyä omista, ainakin kun viimeksi tarkistin, latasi kaikki biisit) kun siellä olen. Hyviä biisejä on ainakin Indian, Forever, Miseria, The Raven ja Mortals. Rising Son on ehkä huonoin, voi kyllä johtua siitä että olen kuullut sen niin monta kertaa ja kyllästynyt, kyllä se vielä vähän aikaa sitten ihan hyvä oli. :D

Kun kuulin bändiä ensimmäistä kertaa, luulin että tyypin on aikuisia ja jotenkin kuvittelin myös, että he olisivat ulkomaalaisia.. Niiden oikeat iät tajusin vasta kun heidät livenä näin, vaikken kyllä asiaa ollut sen pahemmin ajatellutkaan..

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Joulukuu 01, 2007, 13:32:49 »
Rakastuin tähän bändiin heti levyn ostettuani, tai oikeastaan siis jo, kun näin/kuulin Rising Sonin.. Mutta silloin heräsi vasta kiinnostus. Olen nähnyt pojat kaks kertaa ja haluaisin kovasti taas keikalle <3<3 Mutta täytyy odottaa joulun yli :( Mulla on LTR ja aion ostaa myös sen International Versionin. André on mun. Pojat on parhaita!

muoks// sain nyt International Editionin. Rising Son acoustic version on aivan ihana <3
Minä uskon todella, että SuDista kehittyy ajan myötä maailman paras bändi ;P En ikinä voisi väittää, että SuD olisi ihan samaa tasoa kuin jotkut sankarit, mutta ei heidän tarvitse ollakaan. Vielä. Minä tykkään. SuD on rakas.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2007, 19:35:20 kirjoittanut Miss Strigidae »

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #10 : Joulukuu 01, 2007, 16:57:55 »
Nimimerkillä Diplomaattisuus on kivaa voisin sanoa, että olen kuullut paljon parempaakin. Pojat voisivat kasvaa vähän isommiksi ja sitten heillä voi olla uusi fani täälläpäin. Ovat nykyään vähän liian nuoria.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Joulukuu 03, 2007, 17:25:11 »
Onneksi tämmöinenkin teinivillitys päättyy muutaman vuoden päästä.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
« Vastaus #12 : Joulukuu 14, 2007, 22:26:24 »
Gluubori: toivottavasti ei pääty. Niin ja voisitkos perustella jotenkin, kiitos...
(Anteeksi tämäkin turhan lyhyt viesti, oli pakko sanoa vastaan... ;))
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2007, 18:46:25 kirjoittanut kwanfan »

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Joulukuu 25, 2007, 19:00:58 »
Olen kuullut vain "Rising Sun" biisin kyseiseltä bändiltä, ja pidin. Mutta en kauheasti fanita, vaikka kyllä luen jokaisen jutun bändistä, jos sellaiseen törmään ^^

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #14 : Joulukuu 25, 2007, 19:13:15 »
Korjatkaa, jos olen pahasti väärässä, mutta biisihän on Rising Son. En ole vielä julistanut kihlaustani pilkun kanssa.

H. P. Lovecraft

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #15 : Joulukuu 26, 2007, 02:32:46 »
Korjatkaa, jos olen pahasti väärässä, mutta biisihän on Rising Son. En ole vielä julistanut kihlaustani pilkun kanssa.

Juu näin se menee.

Itse kuulin bändiä ensimmäisen kerran viime keväänä Tampereen Klubilla. Tykkäsin kyllä, kun niin pienet pojat osasivat soittaa niin hienosti ja laulajan äänikin oli niin hyvä. Levynkin ostin kun se ilmestyi ja muutamalla keikalla olen käynyt. Nyt on kuuntelu jäänyt hieman vähemmälle, mutta silti voin sanoa, että hyvin pojat vetävät, varsinkin kun kokemusta tulee lisää ja taito vielä karttuu.
Minua ärsyttää ne 11- vuotiaat pikkutytöt, jotka hyppivät joka keikalla (paitsi tuolla ensimmäisellä, jolla olin) suunnilleen lavalle asti jo siinä vaiheessa kun pojat tulevat laittamaan soittimiaan lavalle. Erityisesti tämän kesän Tammerfesteillä.. argh! Ne kiljuivat äänensä käheiksi kun André vilahti jossain, eikä keikka ollut alkanut edes. Ja sitten ne etsivät Alexin plekua puskasta varmaan vartin, kunnes minä huomautin, että se pleku lensi puskan ohi ja joku tyttö nappasi sen jo aikaa sitten.
Itseni mielestä parhaita biisejä ovat Raven ja Fly away.
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

hannavaan

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Maaliskuu 13, 2008, 13:44:48 »
Indian biisi on hieno.

Muutenkin poikien levy oli yllättävän hyvä ostos, vaikka kovin en
tuollaista heviä jaksakaan kuunnella, mitä nyt aina välillä. Livenäkin
pojat osaavat kyllä soittaa ja eivätköhän he menesty jatkossakin yhtä hyvin,
elleivät jopa paremminkin, mutta tuskin ainakaan huonommin. (;

Vnus

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Maaliskuu 16, 2008, 15:37:16 »
Tämä bändi yllätti minut positiivisesti "Learning to rock" levyllään!
Nuoresta iästään huolimatta (niin ja hehän ovat jo kyllästyneet tähän iästä puhumiseen! ;) ) jätkät ovat pärjänneet hyvin ja vaikka osa heistä ei ollut edes paljon soittanut mitään soittimia ennen bändin perustamista, niin täytyy sanoa, että bändin livenäkin nähneenä, nämä pojat osaavat soittaa!
Veikkaanpa, että tästä bändistä kuullaan vielä paljon! (:

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Kesäkuu 05, 2008, 13:31:11 »
Mä olen aika kova SuD- fani nykyään. Mulla on muutama kaveri, joka oikein kunnolla fanittaa, käy keikoilla ja ihkuttaa bändistä kokoajan. Itse sitten eksyin nrj- konserttiin, jossa bändiin sitten lopullisesti tykästyin ja aloin kuunnella noita biisejä youtubesta. Heti kun sain rahaa kokoon, niin kävin sitten ostamassa levyn. En erityisesti mainosta olevani fani, mutta jos joku kysyy, niin toki sanon että tykkään :)
Lempparibiisit on Rising son, Miseria, Forever ja Mortals.
Erityisesti se miten Linmanit on tehnyt niin hienoja melodioita kiehtoo minua, ja kuinka kappaleisiin tykästyy. André muuten lausuu tosi hyvin, sanoista saa selvää, kun vertaa jonkun muun laulajan englantisössötykseen jostaei saa selvää onko se japania, kiinaa vai elglantia.
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #19 : Kesäkuu 05, 2008, 17:12:23 »
André muuten lausuu tosi hyvin, sanoista saa selvää, kun vertaa jonkun muun laulajan englantisössötykseen jostaei saa selvää onko se japania, kiinaa vai elglantia.

Tuo onkin laulajan vahvin puoli, ei mikään itsestäänselvyys suomalaisessa bändissä, etenkään tuonikäisessä. No, ne onkin suomenruotsalaisia. Ei enempää täältäpäin.

H. P. Lovecraft

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #20 : Syyskuu 12, 2008, 21:12:18 »
Kuulin uuden sinkun Break away Elämä lapselle konsertissa toissapäivänä ja olin ihan yllättynyt, vaikka mitään odotuksia mulla ei ollutkaan. Nyt olen koko illan kuunnellut sitä tasaisin väliajoin, ja en voi muuta sanoa kun VAU. En malta odottaa levyä, jos kaikki muutkin biisit on näin hyviä (vaikka en kyllä malta odottaa muutenkaan). Tämä on juuri niin SuDia, mutta silti jotain uutta. :)

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Lokakuu 01, 2008, 18:36:44 »
Musta Break Awayssa oli vähän kliseinen melodia, mutta ihan hyvin se toimii... Toivon, että sudin uudella levyllä olisi vähän jotain vähemmän ilmeistä kappalemateriaalia.. ja odotan uutta levyä kyllä kovasti... tulisipa se jo!

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
« Vastaus #22 : Marraskuu 12, 2008, 13:54:52 »
SE ON TÄÄLLÄ!!! Nimittäin Rock 'n Roll Children. Voi kauheaa, olen ihan hysteerinen tästä levystä, tällä hetkellä menossa ties moneskohan kuuntelukerta. Satuin siinä mielessä hyvään aikaan saamaan tämän syysflunssan, että olen kotona ja voin kuunnella ihan rauhassa. Ja levy tuli vielä suoraan postilaatikkoon, kun tilasin sen kotiin. :) Vähän pelotti, että ehtiikö levy täksi päiväksi, kun tilasin se kymmenen minuuttia ennen kello neljää, mihin mennessä tilatut CD:t ehtivät perille seuraavaksi päiväksi. Mutta kyllä se sieltä tuli! Onneksi kukaan ei ollut yhtäaikaa hakemassa postia, olisin varmaan herättänyt kummastusta ihmisissä: tyttö juoksee postilaatikolta pakettia kädessään puristaen, hihkuen ja itkien... :'D Ei herranjestas.
Ja ääni tässä menee väkisinkin, kun on kurkku kipeä ja silti on pakko laulaa mukana koko ajan...

Ja itku tuli kyllä kun laitoin levyn soimaan... Last of the Heroes pamahti käyntiin ja meikä purskahti itkuun. Miten jostain bändistä voi tulla näin tärkeä? Ihan mahtavia biisejä koko levy täynnä, vaikkakin joissain on vähän kliseinen melodia, ja levyn nimi ja kansi ovat vähän mitä ovat... Mutta kannesta ja nimestä en valita, koska musiikkihan se tärkeintä on. Ja pojat ovat kyllä kehittyneet ihan hurjan paljon soittajina! Soolot ovat ihan eri luokkaa kuin Learning to Rockilla, ja Jepen koskettimet kuuluvat paljon paremmin kuin ennen. (Se on oppinut soittamaan... :D Kun ihan alussahan Jeppe soitti keikoilla koskettimet offilla.) Soundit ovat paljon suuremmat ja mahtipontisemmat kuin ennen, mutta eivät minun mielestäni kuitenkaan mitenkään teennäiset. Andrén ääni on madaltunut ja biisintekotaidotkin kehittyneet. Biiseistä paras on varmaankin That's The Way I Am, jonka muuten sorruin kuuntelemaan jo eilen MySpacesta... vaikka päätin etten kuuntele mitään. Sinner on myös ihan mahtava (soi muuten juuri nyt), vaikkakin kuulostaa joissakin kohdissa aika paljon Rising Sonilta. Se ei kuitenkaan haittaa, ainakaan minua, sillä se kuulostaa mukavan tutulta ja kotoiselta. A Million Nightsin kertosäkeistö kuulostaa kylläkin vähän iskelmältä, mutta sanat ovat hurjan kauniit. <333

Voi kamala mitä ylistystä. :D Love that CD.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Marraskuu 13, 2008, 17:57:53 »
Mäkin yllätyin iloisesti tuon uuden levyn kappaleista kun kuuntelin niitä pari päivää sitten MySpacesta. Odotin kappaleista enemmän raskaita, mutta kelpaa ne näinkin, kuulosti todella lupaavalta! :) Yksi kappale kuulosti vähän Rising sonilta ja yksi taas kuulosti ihme popbiisiltä, mutta kaikki oli kivoja ja mieleenpainuvia. Nyt pitää ostaa enää se levy :D

Kromisade

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Marraskuu 15, 2008, 18:34:41 »
Rock'n'roll children oli kyllä positiivinen yllätys minullekin! En ollut ennen sen ilmestymistä kuullut kuin Break Awayn, mutta oli pakko päästä ostamaan tämä levy heti, kun se ilmestyi ja nyt olen sitä kuunnellut kyllä ahkeraan! :) Suosikkejani ovat ehdotomasti River runs dry, That's the way I am, Last of the heroes, A milliong nights sekä Heaven (is not here). Monet ovat valittaneet tuon levyn kansista, mutta ei niissä minun mielestäni niinkään vikaa ole. Se vauva siinä takakannessa oli aika pirunovela. :D

Mutta jokatapauksessa, Sturm und Drang on ehdottomasti yksi suosikkibändeistäni ja "Indian" on maailman kaunein biisi.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2008, 19:58:44 kirjoittanut Kromisade »

Roosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Heinäkuu 17, 2009, 15:58:20 »
Rock'n'roll children oli ilmestymisen aikoihin ihanaa - kyllä positiivinen yllätys minullekin! En ollut ennen sen ilmestymistä silloin viime vuonn akuullut kuin Break Awayn, mutta oli pakko päästä ostamaan tämä levy heti, kun sain rahaa ja nyt olen sitä kuunnellut kyllä ahkeraan! :) Suosikkejani ovat ehdotomasti River runs dry, That's the way I am, Last of the heroes, A milliong nights sekä Heaven (is not here). Monet ovat valittaneet tuon levyn kansista, mutta ei niissä minun mielestäni niinkään vikaa ole. Se vauva siinä takakannessa oli aika pirunovela. :D

Mutta jokatapauksessa, Sturm und Drang on ehdottomasti yksi suosikkibändeistäni ja "Indian" on maailman kaunein biisi. Haluaisin ehdottomasti livekeikalle, katsotaan ehkä pääsenkin:)

~terveisin mailman vannoutunein Sturmis-fani~:'D

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
« Vastaus #26 : Helmikuu 01, 2012, 19:23:19 »
Hih, olipas hauska lukea noita parin vuoden takaisia viestejä! :) Sen jälkeen, kun Sturmis jäi tauolle ja alkoi erottaa porukkaa (basisti ja kitaristi siis tähän mennessä potkittu pellolle), ei ole tullut niin paljon kuunneltua. Ei nyt minään protestina, vaan yksinkertaisesti siksi, että ne kaksi albumia on jo kuunneltu jotakuinkin puhki. Välillä sitä vain kaipaisi jotain uutta. Muutenkin musiikkimakuni on muuttunut tässä kahden vuoden aikana kohtalaisen radikaalisti.

Yläasteajoilta en paljon kaipaa, mutta Sturmista ja kaikkia siihen liittyvät härpäkkeitä - keikkoja, foorumia ja kavereita - oikeasti ikävöin. Se keikkahurmos, joka joka kerta iski! Foorumi on nykyään käytännössä kuollut, mutta aina muutaman kuukauden välein siellä tulee piipahdettua ihan nostalgisoimismielessä. Kuulostaa järjettömältä, mutta aina kun etusivu pamahtaa auki, tulee mieletön fiilis: sitä vain hymyilee suu korvissa, vaikka samaan aikaa itkettää. Olisi ihanaa päästä ihan vähäksi aikaa takaisin niihin aikoihin. :)

Jos Sturmis joskus hamassa tulevaisuudessa julkaisee uuden levyn, ostan sen varmasti. Ihan vanhojen aikojen muistoksi. :D Ja keikalle on vielä joskus päästävä, jos vain mahdollista!