Kirjoittaja Aihe: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?  (Luettu 152702 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • deviantART
  • Pottermore: BatNimbus906
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?
« Vastaus #250 : Joulukuu 11, 2010, 11:56:09 »
Olen aina ollut sitä mieltä, että olen Korpinkynsi, ja se tuli tuon testinkin tuloksena. Kaikkien aiempienkin tuloksena on ollut aina Korpinkynsi, joten kai se on sitten satavarmaa että sinne mää kuulun! Laitan nyt järjestyksessä nämä sen mukaan, missä tuli eniten pisteitä:

Ravenclaw: 91
Slytherin: 73
Gryffindor: 57
Hufflepuff: 34
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #251 : Joulukuu 11, 2010, 12:22:30 »
Aluksi olin sitä mieltä että olen Rohkelikko, mutta ajatukseni ovat muuttuneet ajan myötä ja nyt haluan olla Luihuinen, testi sanoo:

Luihuinen 71
Rohkelikko 71

Korpinkynsi 62
Puuskupuh 45

Taidan olla aika lailla Harryn kaltainen :D
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Paw

• käpälöivä käpälä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #252 : Joulukuu 13, 2010, 19:34:43 »
Tein tuon testin joten kuten huonon englannin ymmärrykseni ja kääntäjän avulla ja tällaisia tuloksiahan sieltä sitten tuli:

Luihuinen 65
Korpinkynsi 62
Puuskupuh 61
Rohkelikko 56

Aika tasaisia tuloksia, voisin olla vähän vaikeampi lajiteltava. Haluaisin tietenkin olla Rohkelikko, kun kyseisestä tuvasta eniten Potterien perusteella tiedän. Testi taitaa kuitenkin olla oikeassa, sillä en koe olevani erityisen rohkea. Itse arvelin Puuskupuhin olevan vähän heikommilla, sillä en ole kovinkaan ahkera, vaan ennemminkin laiska ja yritän päästä kaikesta vähän helpommalla. Usein en ole myöskään ihan niin ystävällistä ja auttavaista sorttia. Korpinkynttä taas uumoilin johtavaksi tuvaksi minulle, sillä koen olevani viisas ja järkevä. Olen hyvä koulussa ja tiedän suht paljon erilaisista asioista. Yllätys, yllätys kuitenkin - Luihuinenhan se siellä vahvimpana hallitsee. Ehkä olen sisimmässäni vähän ovela ja kiero pikku juonittelija. En kuitenkaan koe yrittäväni hyötyä ystävistäni, vaan tykkään tehdä asiat yleensä ihan oman pääni mukaan. Mutta kunnianhimoinen olen, sen myönnän. Erittäin kunnianhimoinen, en oikein aina kestä jäädä kakkoseksi ja inhoan häviämistä. Ehkä se sitten painaa siinä vaakakupissa. Ilkeä en kuitenkaan koe olevani, vaikken mikään kaikkien kaveri olekaan.
Deep into that darkness peering,
long I stood there, wondering, fearing, doubting,
dreaming dreams no mortal ever dared to dream before.

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #253 : Joulukuu 15, 2010, 22:57:02 »
Rohkelikko 81
Puuskupuh 74
Luihuinen 35
Korpinkynsi 23

Testistä tuli Rohkelikko mutta olen jonkin aikaa ollut sitä mieltä että minussa on saman verran puuhkupuutakin ja testissä puuskupuh tuli toiseksi. :)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #254 : Joulukuu 16, 2010, 16:33:27 »
Löysin jostain päin nettiä testin, joka sanoi näin:
Rohkelikko 50
Korpinkynsi 45
Luihuinen 3
Puuskupuh 2

Olen aina ollut sitä mieltä että olen Rohkelikko-Korpinkynsi.

-Tassu
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
« Vastaus #255 : Joulukuu 16, 2010, 17:24:54 »
en muista pisteistä, siitä on aikaa kun testin tein, mutta järjestys oli:
korpinkynsi
rohkelikko
luihunen
puuskupuh
olen aina arvannutkin olevani korpinkynsi :)
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Poissa Herne

• sääskimuori
  • Vuotislainen
  • ^ Dumbledore
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #256 : Joulukuu 17, 2010, 01:25:02 »
Tykkään tuvista ihan hirmuisesti! Minusta on ihanaa, että kun lähtee kotoa vieraaseen paikkaan ja aikoo viipyä siellä sillaset puoli vuotta, niin tottavie tulee koti-ikävä. Sen takia kuulostaa aivan ihanalta, että sinut lajitellaan johonkin tupaan, jossa on kaltaisiasi ihmisiä ja heistä muodostuu 'perhe'. Se lisää varmasti Tylypahkan mukavuutta ja onhan se kiva, ettei ole eksyksissä kaikkien oppilaiden keskellä, vaan oppilaat on rajojen sisällä ja voi heti ekaluokkalaisena ja ekana päivänä tuntea kuuluvansa johonkin porukkaan, kun lajiteluhattu on nostettu pois päästä ja tupa, johon pääset, taputtaa ja hurraa ja toivottaa lämpimästi tervetulleeksi tupaan. Voin vain kuvitella, kuinka lämmin tunne siitä tulee.

Itse aluksi halusin Rohkelikkoon ja olin Potter-fani, mutta nyt mielipiteeni ovat muuttuneet. Rohkelikko on niin paljonpuhuttu ja arvostettu ja näin ja sen takia en oikein pidä enää tuvasta. Rohkelikot ovat sankareita ja ties mitä. Pari lempihahmoani ovat kyllä kyseisestä tuvasta, mutta itse en sinne haluaisi. Korpinkynteenkään en haluaisi, en tiedä mutta minulle nyt vain on jäänyt Korpinkynnestä mieleen rillipäiset hikarit. Okei, minullakin on silmälasit, mutta en tuntisi kuuluvani siihen tupaan, koska tuntisin itseni varmasti hyvin tyhmäksi. Aika monet testit sanovat että kuuluisin Korpinkynteen, mutta se johtuu varmaankin pohdiskelustani ja siitä, että mietin asioita paljon. En ole niinkään kirjaviisas.

Luihuinen. Se tupa tuli suosikiksi Rohkelikon jälkeen ja ihailen vieläkin tupaa. Miettiessäni tätä tupaa, näen salaperäisiä, mielenkiintoisia, suorapuheisia ja kunnianhimoisia ihmisiä. Ei aivan ehkä vastaa kirjan näkemystä, mutta tälläinen kuva minun päähäni syntyy :D Ennen testiäkin tiesin, että vähiten minusta on Luihuiseen mutta varmasti siksi tupa kiinnostaakin minua. Puuskupuh, joka ihailee luihuisia ja heidän tupaansa. Niin, olen aika varma, että minut lajiteltaisiin Puuskupuhiin, jos saisin kirjeen Tylypahkaan. Olen liian kiltti, osaan asettua toisen asemaan, rippuen vähän työstä mutta tykkään kyllä tehdä jotain ja ainakin TET-harjoituksessa on kehuttu ahkeraksi :D Kun mietinkin puuskupuhilaisia, niin tiedän pitäväni ainakin suurimmasta osasta ja viihtyisin varmasti tuvassa. Puuskupuhista puhuttiin kirjassa vähiten, siksi en heti kiinnittänyt siihen mitään huomiota mutta kun näitä tupia olen miettinyt syvällisemmin, tiedän Puuskupuhin olevan minun paikkani.

Testin tulokset:
Rohkelikko 59
Korpinkynsi 78
Puuskupuh 93
Luihuinen 20

Arvelinkin että tässä järjestyksessä tuvat ovat.
Toisille oot muru, mulle oot koko pulla!

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #257 : Tammikuu 01, 2011, 04:34:53 »
Olen aika pitkälti samoilla linjoilla Herneen kanssa. Tupiin lajittelulla vähennetään koti-ikävää (ainakin ihan pikkuvelhonatiasilla) ja myöskin kiusaaminen ynnä muu jää vähemmälle, kun on tasavertaiset porukat kunkin selkää tukemassa.

Minun ongelmani on vaihteeksi siinä, että en osaa päättää. Olen angstannut sitä jonnekin muuallekin Vuotiksessa, aiheena "en voi tehdä tupakaulaliinaa, kun en tiedä tupaa". Tietty, kun aloitin lukemaan Pottereita halusin olla Rohkelikko. Päähenkilöt olivat Rohkelikosta, Dumbledore oli Rohkelikossa ja Luna piti sitä naurettavan ihanaa leijonapukua... Mutta luultavasti kaikki muutkin tuvat ovat ilmapiiriltään yhtä lämpimiä/ tuntuvat välillä olevan yhtä perseestä. Loppujen lopuksihan kaikki nuoret ovat samanlaisia ja tuskin kukaan haluaisi olla Tylypahkassa, jos asiat olisivat tupien suhteen kurjasti.

Eniten ärsyttää se, että testeistä ja kaverien kehotuksista ei tunnu olevan tuvan valinnassa mitään hyötyä. Nimittäin Korpinkynnen ja Luihuisen välille tulee aina fifty-fifty -tilanne. Minua pidetään jokseenkin fiksuna, mutta toisaalta olen vähän pikkudiktaattori ja synkkäluonteinen tyyppi. Kirjoista olen saanut kuvan Luihuisen vahvasta tupahengestä, mutta se johtuu lähinnä siitä, että Dracon jengi hoilasi niitä ärsyttäviä laulujaan kiusatakseen Ronia ja muita rääpäleitä. Korpinkynnen oppilaat taas vaikuttivat päteviltä ja kykeneviltä luovaan ongelmanratkaisuun ja älylliseen mittelöön, mutta minua kyrsii se, että Lunan kamppeet leviteltiin ympäri koulua.

Siitä olen kyllä varma, että Rohkelikkoa minusta ei tule ja Puuskupuhiksi olen liian laiska ja mielialani heittelevät liian paljon. Argh. Auttakaa joku.

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
« Vastaus #258 : Tammikuu 01, 2011, 13:30:27 »
Testistä sain tulokseksi:
Rohkelikko 54%
Korpinkynsi 59%
Puuskupuh 71%
Luihuinen 50%

En oikeastaan tunne kuuluvani Puuskupuhiin, sillä olen pikemminkin laiska ja yritän päästä kaikissa asioissa helpolla. Pyrin kyllä tekemään lupaamani asiat ja olemaan muutenkin luotettava. Olenko muka kiltti ja ystävällinen? En aina, jos joku ihminen ärsyttää, niin sanon sen kyllä suoraan. Yritän toki olla muille ystävällinen, mutta olen sen verran temperamenttinen ihminen, ettei se aina onnistu.

Muut tuvat ovatkin tuon testin mukaan aika lähekkäin. En osaa sanoa, mihin tupaan kuuluisin. En ole erityisen rohkea, seikkailunhaluinen kylläkin ja pidän ystävien puolia. En koe olevani viisas tai älykäs, vaikka selviänkin koulussa vähällä pänttäämisellä. En ole ilkeä muita kohtaan, enkä yritä saada muiden kautta etua itselleni. Olen kylläkin kunnianhimoinen ja olen huono häviäjä. En siis tunne kuuluvani mihinkään tupaan muita enemmän.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa miwaaa

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #259 : Tammikuu 01, 2011, 22:26:04 »
Mun testin tulokset:
Rohkelikko 68%
Korpinkynsi 66%
Puuskupuh 59%
Luihuinen 74%

Mun mielestä noi tulokset kuvastaa just mua. Pitkään mietin, että olenko luihuinen vai rohkelikko, mut lopultahan luihuinen vei voiton :) Olen kunnianhimoinen, ovela ja oon valmis käyttämään mitä keinoja hyvänsä saadakseni tahtoni. Ajattelen paljon omaa etuani enkä välitä säännöistä. Jotkut ovat sanoneet mua myös ilkeäksi :D En kuitenkaan ole todellakaan minkään koulukiusaajan tasoinen enkä ole ilkeä muille ilman syytä. Se on vaan niin jos joku hyppii mun silmille niin annan samalla mitalla takaisin.

Tuossahan mulla oli myös rohkelikko aika lähellä ja omistan kyseisen tuvan piirteistä joitain, kuten rohkeutta ja uskollisuutta. Oon huomannut myös samaistuvani paljonkin joihinkin rohkelikon jäseniin, varsinkin Frediin ja Georgeen :)

En ole koskaan älynnyt, että mussa ois noinkin paljon korpinkynttä :D En koe olevani mistään viisaimmasta päästä. Oon kyllä ihan fiksu sillä tavalla, että osaan ajatella fiksusti eri tilanteissa. Menestyn oikeastaan aika hyvin koulussa jos todella jaksan keskittyä pänttäämään, mut enpä muuten tiedä tästä tuvasta.

Puuskupuh olen vähiten ja se nyt on ihan selvä ilman ton testin tulostakin :D Onhan mussa tietty ahkeruutta, reiluutta ja uskollisuutta. Olen kiltti niille, jotka ovat kilttejä mulle, mut jotenkin en vaan kuulu tuohon tupaan. En osaisi olla oma itseni tuolla ja siellä muutenkin varmaan vihattaisi mua :D

Mitä tulee kaikkiin tupiin, mun mielestä tuvat ovat tarpeellisia. Se on hienoa, että eri piirteille löytyy oma tupa oleskeluhuoneineen, logoineen ja väreineen. Näin luihuisena jos kävisin Tylypahkan koulua, olisi mahtavaa kuulua joukkoon ja olla yhtä perhettä kaltaisteni kanssa :) Jos tupia ei olisi niin ties mitä sekasortoa Tylypahkassa syntyisi :D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 25, 2011, 15:32:59 kirjoittanut miwaaa »
I'm not asleep, I'm up for the fight, into the magic.
bellafruits -> miwaaa

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #260 : Tammikuu 29, 2011, 20:08:51 »
Luihuinen 48
Puuskupuh 74
Korpinkynsi 53
Rohkelikko 48

Puuskupuh olen, siksi koen itseni eniten. ^^ Se on sellainen "jämätupa", niille jotka eivät ole erityisen rohkeita, fiksuja tai ovelia, ja voin kyllä vakuuttaa, etten ole. :'D Olen myös yleensä todella kiltti (jos kiltteydeksi lasketaan se ettei osaa sanoa melkein koskaan ei), ja ahkerakin siinä mielessä, että osallistun jatkuvasti jouluhuispauksen tapaisiin kuluttaviin juttuihin, kärkyn uusia kirjoitus- ja piirustushaasteita ja sitten olen ihan pulassa niiden kanssa.

Luihuiseenkin voisin ehkäpä kuulua, olen usein aika... ööh... itsekäs, törkeä ja epämukava, ja kannatan pimeän lordia jossakin aivojeni sopukassa enkä epäröisi huijata esim. korttipelissä, mutta toisaalta en ole tosiaankaan vallanhaluinen. Elikkä ei ehkä Luihuiseen, vaikka varsin kivalta se kuulostaa ja pidän vihreästä ja käärmeistä. :3

Rohkelikkoon en missään nimessä kuulu, vaikkakin arvostankin rohkeutta melko paljon. Mutta itsevarma, ajoittain uhkarohkea, hyvä liikunnassa, puolueellinen, vihaa luihuisia... ei ei ei. Ei Rohkelikkoa.

Korpinkynteenkään en kuulu. En ole erityisen fiksu tai älykäs, enkä voisi kuvitellakkaan olevani Korpinkynsi. Ei miulla mitään korppareita vastaan ole mutta en nyt vain ole siinä

terv. ylpeästi Puuskupuh kuolemaan saakka.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2011, 13:05:06 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #261 : Maaliskuu 05, 2011, 15:18:06 »
Koen olevani Puuskupuh, mutta minusta löytyy myös Korpinkynnen vikaa.

Rohkelikkoon en missään nimessä kuuluisi. Minulta ei löydy urheutta tai rohkeutta nimeksikään. Monet tuttuni saisivat hyvät naurut, jos minut laitettaisiin Rohkelikkoon :D Olen porukasta aina se, joka välttää mitään rohkeutta vaatia tilanteita viimeiseen asti, patistaen kaikki muut edelleni. Olisihan se kuitenkin mukavaa kuulua Rohkelikkoon, mutta kun ei niin ei...

Luihuisessa en viihtyisi. Olen aivan liian kiltti ja kaikkien kaveri tyyppiä, että minut voitaisiin siihen tupaan laittaa. Ja hyvä niin, koska en haluaisikaan. En osaa rikkoa sääntöjä, enkä halua huijata saadakseni mitä haluan. En siis ole tarpeeksi luihu Luihuiseen. n_n

Korpinkynsi vaikuttaa jo paljon paremmalta. Itseäni kehumatta voisin mainita, että minua on aina sanottu fiksuksi ja sitä minä itsekin ajattelen olevani. ;) Olen suht hyvä koulussa ja tiedän paljon asioita, mutten tiedä olenko kuitenkaan tarpeeksi teräväpäinen korpinkynneksi... Tiukanpaikan tullen aivot jäätyvät. :)

Joten Puuskupuh. Minuun voi luottaa, ja rehtikin olen, kyllä kyllä. Vaikka motivaatio ei aina riitä esim. läksyihin tai muihin koulutehtäviin, saan ne kuitenkin (melkein) aina kunnialla tehtyä. Ahkera olen siis myös. Tämä nyt on vain minun mielipiteeni, mutta olen aina saanut Puuskupuhista sellaisen kuva, että se on se tupa, jolle kaikki muut nauravat ja jonka jäseniä pidetään mitättömämpinä kuin toisia. Tiedän, ettei se välttämättä ole niin, mutta jos on, niin sovin senkin puolesta puuskupuhiksi. :D Haha.
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Kara

• Sademielellä
  • Vuotislainen
  • The world is our playground:)
  • Pottermore: ThestralQuill17
« Vastaus #262 : Maaliskuu 27, 2011, 11:56:34 »
Oon aina ajatellut itseni Korppariksi, mutta en oo oikeestaan ihan varma... kyllä, Korpinkynnen tuntomerkit sopivat minuun (ainakin hyvinä päivinä ^^), mutta niin myös Rohkelikon ja Puuskupuhin. Luihuiseen en ehkä voisi kuulua, se ei tunnu yhtään omalta.
Riippuu päivästä ja tilanteesta, mihin katson kuuluvani. Joskus osaan olla hirmu rohkea ja reipas, joskus olen hyyvin ahkera ja ainahan pyrin olemaan rehellinen, ja joskus on niitä Korpinkynsipäiviä. Ehkä oon sisäisesti kaikkia näitä mutta minut nyt vaan on lajiteltu Korpinkynteen :>
Oon aina ollut semmonen ihminen, että tyydyn siihen mitä mulla on ja työstän sitä aina vaan paremmaksi, enkä esim. vaihtoehtoisesti vaihda sitä suoraan johonkin, jonka luulen olevan parempi. Eli tällä perusteella pysyn Korpinkynnessä ja olen itse vaikuttamassa sen maineeseen ja ilmapiiriin... Näin spekuloidakseni.
Jalan rikkoessa salaisien maailmojen pintaa

Poissa Salmiakki

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #263 : Maaliskuu 27, 2011, 21:09:06 »
Korpinkynsi, koska olen tällainen älykkö...:)) Noei, mut sinne koen kuuluvani. En kuulu Luihuiseen, koska olen kuraverinen eiku oho mut kuitenkin, en rohkelikkoon koska olen pelkuri, en puuskupuhiin koska en ole jämä.
"Olisi kauheata, jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis."

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #264 : Maaliskuu 28, 2011, 17:22:59 »
en puuskupuhiin koska en ole jämä.

Öhm, anteeksi off-topic, mutta voisitko selittää mikä ihmeen jämä? Meni hiukan ohi... o.o

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
« Vastaus #265 : Maaliskuu 28, 2011, 17:26:57 »
en puuskupuhiin koska en ole jämä.

Öhm, anteeksi off-topic, mutta voisitko selittää mikä ihmeen jämä? Meni hiukan ohi... o.o

Salmiakki varmaan tarkoitti jämällä sellaista joka ei sovi muihin tupiin (esimerkiksi vaikka minä.)

Poissa Malicia

• holy fool
  • Vuotislainen
« Vastaus #266 : Maaliskuu 29, 2011, 11:02:29 »
Pienenä halusin ehdottomasti kuulua Rohkelikkoon, ja tuosta tupatestistä sain ensin Rohkelikosta suurimman pistetuloksen, vaikka Korpinkynsi ja Puuskupuh tulivatkin ihan perässä. Testin tein ekan kerran joskus ehkä vuosi sitten? Näin muistelisin. Tein testin nyt uudestaan, ja sain tulokseksi, että minun tupani olisi Korpinkynsi. Tällä kertaa ero muihin tupiin oli suurempi, mutta Rohkelikon ja Puuskupuhin välillä ei ollut niin isoa eroa kuin muilla tuvilla Luihuiseen.

Mielestäni kaikilla tuvilla on hyvät puolensa, siis ne hyveet, joita tupien oppilaille luetaan kuuluvaksi (vaikka Luihuisen puhdasverisyys onkin ehkä vähän kyseenalainen hyve sinäänsä). Voisin kuvitella kuuluvani mihin vain tupaan, mutta vähiten kuitenkin Luihuiseen. Kovin rohkeakaan en usein ole, eli ehkä se oli se, miksi Korpinkynsi on enemmän minun tupani. Puuskupuh-luonteenpiirteitä minulla myös on, mutta luultavasti älykkyyden takia Korpinkynsi ajaa sitten myös Puuskupuhin ohi. Missä muuten sijaitsee Puuskupuhien tupa? Koska eikös Rohkelikolla ja Korpinkynnellä ole tornit, ja Luihuisella tyrmät? Totaalinen blackout.
Watch your heart when we're together
Boys like you love me forever

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
« Vastaus #267 : Maaliskuu 29, 2011, 15:39:14 »
Missä muuten sijaitsee Puuskupuhien tupa? Koska eikös Rohkelikolla ja Korpinkynnellä ole tornit, ja Luihuisella tyrmät? Totaalinen blackout.

Eikös se sijainnut jossakin keittiön vieressä? Rowling on haastatteluissa oleskeluhuoneesta kertonut ainakin sen että siellä on upottavia nojatuoleja ja lämpimiä värejä.:3

Poissa Granttu

• Kiltalainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #268 : Maaliskuu 29, 2011, 17:26:23 »
Itse kuulu  kyllä rohkelikkoon! Näen rohkeuden sellaisena, etä uskoo esim. välillä kertoa totuuden, mutta myös on rohkeutta uhmata sääntöjä tai tehdä voitava yhteisen hyvän vuoksi. Korpin kynnet tavoittelevat liikaa täydellisyyttä, puuskupuhit ovat kyllä kilttejä mutta en näe itseäni siellä. Luihuiset taas arvostavat aivan liikaa puhdasverisyyttä, ja ovat muutenkin ilkeitä. Koen sellaisen jopa tietyn laiseksi rasismiksi ja rotusyrjinnäksi!

Näin ollen päädyin rohkelikkoon, sillä siinä tuvassa on tietynlaista kapinahenkeä ja yritteliäisyyttä. Rohkeutta uhmata rajoja. :D
Try your best, then its time to rest...

Poissa Ropsus

• Vuotislainen
  • Pottermore: SunCastle25757
« Vastaus #269 : Maaliskuu 29, 2011, 17:42:37 »
Tein tuon pitkän testin ja tulokset ovat:

Rohkelikko 72
Korpinkynsi 72
Puuskupuh 69
Luihuinen 55

Olen aina ajatellut kuuluvani Rohkelikkoon, mutta mielestäni sopisin myös Korpinkynteen. Rohkelikkoon siinä mielessä, että olen mielestäni aika rohkea (minusta rohkeutta on monenlaista :D) toisaalta taas Korpinkynteen, koska olen aika viisas (krhöm.. :)). Olen kaiketi vähän kuin Hermione, pärjäisin hyivn Korpinkyntenä, mutta Lajitteluhattu laittoi minut Rohkelikkoon.
Let's go poke it with a stick!

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
« Vastaus #270 : Maaliskuu 29, 2011, 20:00:22 »
Luihuiset taas arvostavat aivan liikaa puhdasverisyyttä, ja ovat muutenkin ilkeitä.

Missä kohtaa on sanottu että Luihuiset olisivat ilkeitä? Ovathan he ovelia ja keinoja kaihtamattomia, mutta se ei ole ihan sama asia kuin ilkeys. Kirjat on kuvattu kuitenkin Harryn näkökulmasta, ja Luihuisten ja Rohkelikkojen välit ovat tunnetusti huonot. Draco koetaan liian usein esimerkikiksi tyypillisestä Luihuisesta, ja koska hän ei ole... eeh... kovin kiva Harryä tai muitakaan kohtaan, uskotaan että kaikki Luihuiset ovat ilkeitä. Onhan joka tuvassa näitä idiootteja. (esim. Zacharias Smith, joka on Puuskupuh.) Ja eivät Rohkelikotkaan puhtaita pikku pulmusia ole, kun mietitään vaikka mitä kelmit tekivät Severukselle.

*huomaamattaan addiktoitui tähän topiciin*

Poissa Granttu

• Kiltalainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #271 : Maaliskuu 29, 2011, 20:19:51 »
Sain äsken tossa testissä näin:

Rohkelikkko: 83
Korpinkynsi: 85
Puuskupuuh: 72
Luihuinen: 56

Olen siis selvästi joko Rohkelikko Tai Korpinkynsi. Mutta pidän Rohkelikosta, koska he ovat jotenkin ''kapinallisisa'' ja eivät välttämättä piittaa säännöistä ja uskaltavat asettu poikkiteloin ja uhmata sääntöjä yhteisen hyvän takia! Olen siis omasta mielestäni ROHKELIKKO!!
Try your best, then its time to rest...

Poissa Rita Gracie

• Särmikkäät ry
  • Vuotislainen
  • Synnynnäinen seikkailija
« Vastaus #272 : Maaliskuu 30, 2011, 18:29:42 »
Ehkä kuulut Rohkelikkoon, jos
sydämmes urhoollinen on,
on sinulla ritarin uskallus
ja olet kumman peloton.

Rohkelikko 97%
Luihuinen 69%
Korpinkynsi 54%
Puuskupuh 59%

Olen semmoinen seikkailijabilettäjä enkä pelkää oikeastaan mitään ja olen sitä mieltä että elämä eletään täysillä ja kaikkea täytyy kokeilla ainakin kerran. Siksi tuo rohkelikko sopii oikein hyvin, mutta oon myös melko suorasanainen ja aika sarkastinenkin joskus ja näytän tunteeni, varsinkin vihaiset sellaiset. Pelkään loukata ihmisiä mutta osaan ajatella itseni myös heidän yläpuolelleen. Suojelen lähimmäisiäni ja olen täysin oma itseni vain heidän seurassaan. Olen myös melko älykäs ja ovela kun oikeen pääsen vauhtiin ja saan kertoa ajatukseni. Minuun pystyy luottamaan helposti.
a world without the rules is mine.

Unique -> Rita Gracie

Poissa Minea

• Kelvollinen leijona
  • Vuotislainen
  • Kolmas niistä Weasleyn kaksosista.
« Vastaus #273 : Huhtikuu 19, 2011, 05:52:19 »
Olen kyllä noiden tupien kannalla ihan tosi paljon. Jottenkin on ihana ajatus, että ne pelokkaat ensiluokkalaiset istutetaan tuolille ja Hattu päähän, ja sitten oletkin jo uuden perheen luona; hurraavien tupalaisten joukossa on enää vaikea tuntea itseään kovin pelokkaan pikkuiseksi. Ja tosiaan niin kuin täällä on ihmiset sanoneet, samanlaiset ihmiset ympärillä varmasti muodostavat kiinteän tukiverkon niinä huonoinakin päivinä.

Rohkelikko 91
Korpinkynsi 79
Luihuinen 71
Puuskupuh 59

Näin mei aikalail odotinkin testin näyttävän. Rohkelikko tietenkin joo tuntuu omalta tuvalta; harvemmin sitä tulee sit pariin kertaan mietittyä ennen kuin toimin. Olen valmis tekemään uhrauksia muiden eteen, ja olen myös valmis taistelemaan ja kapinoimaan jos sitä vaaditaan. Omaan korkean kipukynnyksen, ja kyllä se olen minä ketä toteuttaa sen jälkeen kun muut ovat ideoineet. Sellainen vapaa, riehakas, seikkailija leijona olen, ketä on kans kaikkien kaveri. Tajuan kyllä myös sen, että Rohkelikkoa on hirveästi yliarvostettu kun päähenkilösankarit sieltä tulevat, mutta eiköhän sieltä löydy rohkelikkoja ihan joka lähtöön; eivät kaikki ole niitä sankareita ja uhkarohkeimpia. Poikkeuksiakin varmasti löytyy joka tuvasta, ja jokainen on kummiskin erilainen.

Mitäpä noista muista tupasista sit.

En oikeastaan pärjää koulussa, mutta kyllä voisin silti uskaltautua sanomaan, että olen ihan semihyvä ratkomaan pulmia ja ongelmia jos niitä minulle eteen annetaan. Tiedän myös aika paljon kaikenlaisia (turhiakin) faktoja, mutta joku siinä on että ei se koulu meinaa loppujen lopuksi koskaan oikein napata. Ei meit ole varmaan luotu oppikirjatoukaksi, vaikka jotkin aineet koenkin tosi mielenkiintoisiksi. Ehkäpä... huono muisti?

Luihuisesta sen verran että kunnianhimoni kyllä johdattaisi minut suoraan sin. Tarkoitan lähinnä, että en nyt valtaa niinkään halaja, mutta tiedä sitten että miten tuota kunnianhimoa kuvailisi.. Mmh. No jaa, kuitenkin, sit myös vissiin osaan olla tosi ilkeä sanoissani jos sil päälle satun -onneksi kuitenkin todella harvoin, joten siksi ehkä Luihuinen oli vasta kolmantena.

Hiukka tuo Puuskujen prosenttien vähäisyys ihmetyttä; olen mä kummiskin melkoisen reilu ja ihan kiva ihminen, mutta oh well. Kaippa se Hattu sitten parhaiten tietää. Puuskuista kummiskin sen verran vielä, että sinne en haluaisi. Tai siis, no, tulisin varmaan siellä toimeen kaikkien kanssa, mutta kyllä veri vetäisi noihin kirjoissa ja leffoissa enemmän arvostettuihin ja esilläoleviin tupiin, myönnän.

Sunshine, daisies, butter mellow, turn this stupid, fat rat yellow.
- TU ES FOLLE ? TU ES UNE SORCIERE OU QUOI?

Poissa Shamrock

• Dumbledoren miehiä läpikotaisin
  • Vuotislainen
« Vastaus #274 : Toukokuu 08, 2011, 12:03:55 »
Testin mukaan olen puuskupuh, mutta senkin ero luihuiseen (jota olen vähiten) oli muistaakseni tasan kuusi prosenttia. Olen siis aika tasaisesti kaikkia tupia (: Itse en koe kuuluvani Puuskupuhiin - okei, luonteenpiirteisiini kuuluu rehellisyys ja olen suurimman osan ajasta oikein ystävällinen, enkä tahallani ilkeile muille koska siitä tulee helposti huono omatunto. Se ei silti tunnu omalta, enkä ole missään määrin ahkera vaan pikemminkin aika mukavuudenhaluinen. Puuskut ovat myös mielestäni vähän liiankin kilttejä, näkemykseni mukaan he eivät juuri uskalla rikkoa sääntöjä. Sääntöjen pyhä noudattaminen joka tilanteessa ja aina taas ärsyttää minua suuresti. Siis ei Puuskupuhiin.

Toiseksi eniten olin rohkelikko, mikä oli oikeastaan pieni yllätys, koska olen aina ajatellut olevani korpinkynsi. Mutta loppujen lopuksi, olenhan minä rohkea. Omalla tavallani ja joskus. Kuuluihan Rohkelikkoon myös Neville, josta harva tuskin saa kovin rohkeaa kuvaa ainakaan ennen viimeistä kirjaa, sekä Percy joka olisi sopinut mielestäni paremmin Korpinkynteen. Rohkelikko tuntuu tällä hetkellä kaikkein omimmalta.
En ole kovin hyvä koulussa ja olen laiska opiskelija, en viitsi nähdä ylimääräistä vaivaa koulun eteen vaan teen puolihuolimattomasti ne asiat jotka on pakko. Näin tarkemmin ajateltuna, en edes ole kovin älykäs. Nokkela ehkä, hoksaan joitakin asioita muita nopeammin, mutten varsinaisesti älykäs, ainakaan niin kuin itse asian näen.

Luihuiseen sopisin myös osittain, sillä osaan olla ovela jos näen itse hyötyväni siitä jotenkin merkittävästi. Liikuntatuntien suunnistusreiteillä löysin aina parhaat keinot huijata opettajaa ja välttää itse ylimääräinen työnteko. Toisaalta en ole hirvittävän kunnianhimoinen paitsi puuskittain arviolta kerran vuodessa. Siihen se sitten jääkin.
Kuvittelisin olevani rohkelikko. Olen tehnyt monia tupatestejä ja suurin osa on heittänyt joka kerta eri tuvan. Sopeutuisin siis ilmeisesti kaikkiin melko hyvin.

Hybridi on puhunut.