Kirjoittaja Aihe: HIM  (Luettu 15422 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Mai

• Ankeuttaja
HIM
« : Tammikuu 18, 2003, 09:49:01 »
Njaa,en löytäny yhtään topiccia HIMistä. Joko kukaan ei tykkää siitä tai sitten...  Pidän HIM:istä koska pidän sen tyylisestä melankolisesta musiikista ja sanat ovat "kertovat". Pidän myös Ville Valon äänestä, äänen sävy vaihtelee kappaleen aikana eikä se ole semmoista tasapaksua jollotusta.

top 5
1. Funeral of hearts
2. Join me
3. Right here in my arms
4. Heaven tonight
5. When love and death embrace

Kuokkaa:
HIM:in nettisivut löytyvät osoitteesta http://www.heartagram.com

Amon Karnak

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #1 : Tammikuu 18, 2003, 13:25:25 »
HIM on yhtäkuin Ville Valo. Tämä on selvästi näitä bändejä joka tarvitsee kunnon keulakuvan, joka taas kertoo jotain yhtyeen kaupallisuudesta.

Henk. kohtaisesti en kamalasti HIMista tykkää, mutta kyllä niillä pari ihan kuunneltavaa biisiä. Mun mielestä on kuitenkin parempiakin saman tyylisiä bändejä.

edit:
No siis kyllähän Saksassa varmaan tekee parhaiten rahaa, se on kuitenkin Venäjän jälkeen Euroopan suurin maa ja toisin kuin Venäläisillä, niillä on rahaakin. Lisäksi se on sen verran lähellä että siellä on helppo käydä heittämässä keikkaa silleen aina välillä. Saksalaisilla varmaan muutenkaan ole mitään suomalaisa vastaan ja ne sentään kykenee seuraamaan mitä täällä tapahtuu ja tietää että tälläinen maa on ylipäätänsä olemassa, toisin kun jenkit.

Enemmän ihmettelen miten suomalaiset ja muistakin maista vähemmän tunnetut bändit myyvät Japanissa. Siellä ne kuklttuurierot on kuitenkin aikalailla suuremmat, kieli on ihan erilaista.

Meni VÄHÄN offtopiciksi.

Juliette

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #2 : Tammikuu 18, 2003, 16:18:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Chabat"
Mikä ihme siinä on että kaikki suomalaiset (ulkomaille tuotantoaan levittävät) bändit menestyy aina Saksassa ja breikkaa Saksassa ja SaksaSaksaSaksa? :p

Niinpä. Kuten Nightwish. Ne on ns. tauolla, mutta joka toinen viikonloppu keikka jossain päin Saksaa.

Anteeksi off topic, asiaan siis!

HIM.
En omista levyjä, ja olen kuullut vain radiossa soitettavia kappaleita ja ne ovat jokainen olleet hyviä, kuunneltavia.

Haastatteluista (Villen tietenkin) olen saanut sellaisen kuvan, ettei se menestys ole pahemmin bändin pojille päähän noussut.
Ville ainakin uskaltaa sanoa oman mielipiteensä jutuista, ja se on erittäin mielenkiintoista.

Musiikista uskallan sanoa sen verran, että varsinkin kertosäkeet on todella tarttuvia.
Biisit kuulostavat alussa mielenkiintoisilta, jolloin ne on aivan pakko kuunnella loppuun ja painaa sen jälkeen repeat nappulaa.  

Joskus ala-asteella luokkamme tytöt tekivät esitelmän HIM:istä, mutta se kaatui kikatus kohtaukseen jonka aiheutti rumpalin (vai oliko se basistin) nimi.

Poissa Diare Snape

• Hirnyrkki
HIM
« Vastaus #3 : Tammikuu 20, 2003, 19:55:02 »
HIM, ehdottomasi yksi suosikkibändini, mutta niitä onkin pitkä lista joten...*gough*

Muta totta puhuen, pidän heidän musiikistaan erittäin paljon. Omistan kaksi viimeisintä levyä.

Kaikki alkoi, kun rakas armahas ystäväni raahasi minut heidän keikalle, ja nähtyäni kuvan HIM:in kosketinsoittajasta *huokaus* lähdin mielelläni mukaan. Mutta siellä, ihmismeren keskellä seisoessani huomasin pitäväni musiikista, ja levyt saatuani olen kuluttanut niitä molempia ahkeraan.

Ne todellakin sopivat tiettyyn mielialaan, onneksi elän siinä mielentilassa usein.

Ja palvon Burtonia. Suut suppuun.
"Pirate's do it for the booty"

Éowyn

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #4 : Tammikuu 26, 2003, 01:09:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Amon Karnak"

No siis kyllähän Saksassa varmaan tekee parhaiten rahaa, se on kuitenkin Venäjän jälkeen Euroopan suurin maa ja toisin kuin Venäläisillä, niillä on rahaakin.

Anteeksi, Ukraina on Venäjän jälkeen Euroopan suurin maa:D Saksa on toiseksi suurin asukasluvultaan:D

HIM. Se on ihku.
Muokkaan myöhemmin.

Amon Karnak

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #5 : Tammikuu 26, 2003, 17:33:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Éowyn"

Anteeksi, Ukraina on Venäjän jälkeen Euroopan suurin maa:D Saksa on toiseksi suurin asukasluvultaan:D

Turha pilkkuerotiikka pois. Asukasluvultaan toiseksi suurin, on sama kun toiseksi suurin. Suomenkieli on ilkeä kun ei ole kunnon sanoja tollasille.

the Wa

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #6 : Tammikuu 27, 2003, 14:34:07 »
Juu, kyllä sitä ihan kuuntelee muttamutta... Ei kovin synkkää, sellasta kevyttä enemmän ja pikkasen liikaa niit rakkauslaului mulle...

Se ärsyttää kun sen, damnet, Villen täytyy kaikki tehä. Hirvee  sellanen... Itsevaltias! Siis erottaa bändistä kenet tahtoo ja "kaikki menee niinku mä sanon" - meininkiä...

Biisit sais olla hiukan monimutkaisempia, siis melkein kaikkihan toistaa samaa kaavaa; 2 säkeistöä, tarttuva kertosäe ja 1. ja  2. säkeistössä sanat vaan vähän vaihtelee... [myöntänyt itsekin, siis Valo...]
*muoks*
helmiäkin löytyy biiseistä, kuten Gone with the Sin etc...

Loppujen lopuksi "ihan" hyvää musaa, ei kovin henkevää yms, mutta kyllä huonompiakin löytyy.

[Off topic]
Saksasta saa halpoja nallekarkkeja ;)

Devilita

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #7 : Helmikuu 08, 2003, 16:52:48 »
HIM... sana joka kuulostaakin musiikilta. Suorastaan RAKASTAN sitä ihanaa melankoliaa!

Mulla on niiden kaikki levyt, kirja ja julisteita! Se kirja kannattaa oikeesti lukea! Ja siinä on sellanen hauska sarjis siitä Juha Miedon patsas -operaatiosta, josta ootte taatusti kuulleetki...

HIM... siinä on suomalainen bändi, joka on menestynyt maailmalla! Jostain kuulin kans joskus, et niiden levyy ei hyväksytty joskus Amerikkoihin sen takii, et se on liian 'raju'. Paitsi ettäen tiedä, onko se levy jo hyväksytty sielläkin. Siis kun ajattelee esimerkiksi kappaletta Join Me in Death nii siinähän on vähän sellasta pahaa sanomaa. Ja siksi toi kielto vaan tuli kun joku tyttö oli menny tekemään itsarin ton kappaleena ikana! Onhan se tietenkin aivan hirveen kauheen kamala asia, mutta ei kappaletta voi syyttää.

Hah, hah! Ja kuulitteko, että Ville Valo joutui saksassa pitämään oikeen lehdistötilaisuuden joskus kertoakseen, että se ei ole homo! Ne saksalaiset oli luullu niin. En meinaa että homous olisi paha juttu, mutta Villellähän onkin salainen tyttöystävä, jota se ei haluu julkisuuteen murjottavaks.

No, en tiedä mainitsiko joku jo nämäkijnasiat tässä topicissa, sillä en jaksanu lukea kaikkia (anteeksi)

I love HIM

Iraida

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #8 : Helmikuu 19, 2003, 15:05:28 »
HIM. Yksi niistä suosikkibändeistäni Denigraten ym. ohella. Mutta itse asiaan.

Ne biisit vaikutti mun elämääni yhdessä vaiheessa tosi raskaasti. Tossa luin yhtä vanhaa päiväkirjaani suurimman HIM -faniuteni ajalta, ja järkytyin muutamia juttuja. Yhdessä päiväyksessä jopa luki, että mä haluaisin tappaa itseni Resurrectionin aikana. Huh huh.
Eli aikas voimakkaasti on vaikuttanut. Mutta tässä mä yhä porskuttelen. En mä sitten sitä itsemurhaa tehnyt. Enhän mä aikeistani kenellekään kertonut, en edes bestikselleni.

Meni vähän off topiciksi... No joo. Juttuni pääpointti on kuitenkin se, että
I love HIM. Se on muuttanut mun elämääni aika paljon, ja hyvä niin. Niiden musa on simppeliä, ehkä liiankin, mutta silti mä sitä kuuntelen. Luv it.

Lilli

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #9 : Helmikuu 19, 2003, 20:59:44 »
HIM on loistava bändi. Omistan heidän kaikki kolme levyä (no oikeestaan isoveli omistaa, mutta who cares... Ei se niitä kuuntele.).

Se on vaan ärsyttävää kun niitten musiikki menee koko ajan kaupallisempaan/popimpaan suuntaa. Greatest love songs vol.666 ja Deep shadows and brilliant high lights -levyjä ei melkein voi enään edes verrata keskenään. Omasta mielestäni tosin vanha on paljon parempi. En tosin väitä, että uuskaan huono olisi. En tosiaankaan. Se on mulla stereoissa tälläkin hetkellä.

Mitä mieltä ootte siitä uudestä sinkusta? Oliko sen nimi jotain The funeral of our hearts tai jotain tonne päin? Itse en oo kuullu sitä vielä ihan kokonaan, vaan vähän sitä loppua, mutta kyllä se kuulosti ihan OK:lta.

Devilita

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #10 : Helmikuu 28, 2003, 21:30:09 »
Se Funeral of hearts on ehkä kaikkein paras kappale himiltä! Ehkä... en oo varma: embrace on kans hyvä ja sin... aivan ihania. Ne saa mut surulliseksi ja se melankolia vetoaa niin ihanasti...

Tässä on mun him-top10:
1. Funeral of hearts
2. Gone with the sin
3. When love and death embrace
4. The heartless
5. close to the flame
6. (Don't fear) the reaper (vaikka onkin coveri)
7. Heartache every moment
8. you are the one
9. bury me deep inside your heart
10. Join me in death (oli ennen topsuosikkejani)

Siinä oli mun top10. Haluaisin tehdä songficin himin kaikista kappaleista, mutta en ole saanut mitään aikaiseksi. Pidän enemmän tavallisista slash-ficeistä. Funeral of heartsin sanat löytyy muuten netistä, joten eikun opettelemaan ulkoa niitä! Vihje: Katsokaa letssingitistä... siellä on varmaan ihan kaikki maailman kappaleet. Ton uudenkin funeralin osaan jo ulkoa.

En oo päässy vielä yhdellekään himin keikalle, ku ne kaikki on suunnilleen jotain tyyliin k18 tai k20! phyh... menisin ehdottomasti jos pääsisin :( Mut kun ei niin ei!

Muoks. Oi, se video oli ihana! Jos et ole sitä vielä nähnyt, alas kyyläämään nelosta. Siellä tulee kuulemma aina välillä se video mainosten välissä!

::Muoks:: Voi Luoja, mitä peeloilua minulta... Onneksi olen kasvanut ulos tuosta kaudestani. Top10:ni on muuttunut täysin levyn ilmestyttyä. Buried Alive by Love on ihana, Sacrament, Endless Dark jne.

Micla Boffin

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #11 : Maaliskuu 02, 2003, 11:31:09 »
HIM...hymm...;)
Ihan hyvä bändi.

Ville Valolla on aika möree ääni, ja se häiritsee minua. Mutta onhan niillä kuitenkin mukavaa musiikkia...

En kuuntele mitenkään päivittäin HIMiä, vaikka siskolla on levy...
Itseasiassa tykkään todella paljon vain yhdestä biisistä, jonka nimeä en muista!
Olisi kiva käydä joskus HIMin keikalla...

*muokkiskuokkis*
Hui, miten latteaa tekstiä!!!!!!! Siis Himmarithan on loistavia, suoraan sanoen lahjakkaita hyyppiä.
Lempparibiisi on tällä hetkellä Beautiful, tai your sweet six six six. (vai mites toi viimonen kirjotetaan? :wink: )

Kuiteskin...olen vasta lähiaikoina kuunnellut tarkemmin uusinta levyä. Ja se on ihana. Tajusin vihdoin sen.

Sirithlómiel

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #12 : Maaliskuu 17, 2003, 20:02:27 »
HIM.
En ennen hirveesti välittänyt, mutta nyt, vähän aikaa sitten, kun näin telkkarista Funelral of hearts -videon, rakastuin. Villeen, bändiin, musaan. Kaikkeen.
Hilluin nettisivuilla sen verran, ja soitin samoja [taustamusa]biisejä niin kauan, että sain äidiltäni Deep shadows and brilliant highlights -cd:n, ja nyt viikonloppuna sain myös single collectionin. Piakkoin minulle hankitaan loppu tuotanto [tuntien äitini "nyt fanitetaan"- myrskyt, hän hankki Eminemin tuotannon vajaassa viikossa.]

HIM on ihana bändi, jonka musa on juuri minua varten. Rakkautta, mutta ei aina posiitisella mielellä. Synkkää elämää.

"Ihan niinku itsari olis _oikee_ vaihtoehto."
En tiedä miksi kirjotin sen tähän, mutta kaverini sanoi joskus niin. Minulle.

Kaikille HIMfaneille: kannattaa todella hankkia se single collection. Todella paljon extrabiisejä, mitä ei kuulemma muualta saa.  [Ja kymmenessä kannessa Villen kuva.]

Muoksis:
En viitsinyt kirjoittaa ihan uutta viestiä..
Sain juuri Love Metalin. Johtuuko minusta vai onko melekin koko levy pelkkää sanonko-mitä? Siis jotain poppia tämä tuntuu olevan.. Missä on se goottimaisuus ja synkkyys jota palvon?
En ole kylläkään kuunnellut koko levyä vielä mutta tähän mennessä [8/10 biisiä] jollei vikat ole superhyperhyviä..

Jojoba

• Ankeuttaja
Rakas, ihku HIM:ini...
« Vastaus #13 : Huhtikuu 10, 2003, 20:01:40 »
Joo, elikkäs omistan yhden HIM: in levyn, Deep shadows and brilliant highlightsin. Razorblade romancen lainasin kirjastosta ja olisin polttanu sen itelleni (...Laillista...) mutta ei sattunu kotona olemaan ylimäärästä levyä. Lainasin sen myö Mailta kerran ja nauhoitin kasetille.
Himin musa on musta sellasta fiilis-pohjasta musaa, tunnelmointia.
Mä rupesin tykkäämään Himistä, kun meijän tallin(en kylläkään enää harrasta hepoja)"isot" tytöt tykkäs siitä ja aina laulo mukana jos radiosta tuli Himiä. Sitten sain levyn joululahjaks ja sen jälkeen olen ollut HIM- fani.
Ja ajattelin nyt noudattaa Deviltan esimerkiä, ja tehdä oman HIM- top 10 listan:

1. Funeral of hearts
2.Join me
3.The heartless
4.Love you like I do
5.When love and death embrace
6.Close to the flame
7.Poison Girl
8.You are the one
9.Right here in my arms
10.Pretending

Osaan suunnilleen noiden kaikkien sanat ulkoa...
Ja minun kauttani Main HIM- dikkailu suunnilleen alkoi, että kunniat vaan minulle, tai jotain.

Ville Valo on minusta loistava laulaja! Äääni on upea, ja tulkinnat juuri, eivätkä melkein, nappiin!

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #14 : Huhtikuu 12, 2003, 21:13:52 »
Vanha HIM oli hyvä. Uudemmat levyt eivät kolahda eikä muutenkaan tule enää HIMiä kuunneltua yhtään.

Omistan kolme HIMin levyä. Onhan se Villen ääni ihan hyvä, mutta musiikki ei vain enää kolahda...

Charm

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #15 : Kesäkuu 25, 2003, 16:36:40 »
Juuh. Ville Valo on toosi hyvä. Se saa paikan mun seinältä Harry Potterin lisäks x]
Mä tykkään erityisesti siitä Funeral of Hearts, (en oo varma kirjotetaaks se noin) koska jotenkin se ei oo liian synkkä, mut silti hieno kappale...

Hmm...Onks kukaan menossa sinne 13. syyskuuta pidettävään konserttiin Hartwall areenalla, missä soittaa Ozzy, joku ja HIM?

Poissa iidba

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
HIM
« Vastaus #16 : Kesäkuu 25, 2003, 23:48:39 »
Ah, ainut heavy/metal/mikälie bändi mitä kuuntelen. Ja pirun hyvä bändi onkin.

Yksi levy minulla on, mutten muista sen nimeä enkä jaksa etsiä sitä, mutta se on se missä on vaaleanpunainen tausta... se missä on Join me in death ja silleen... se on ihan huippu levy. Samoin on Love Metalkin, mutta sitä minulla ei ole, olen vain lainaillut kaverilta. Join me ja Beautiful ovat ihania biisejä.

Himillä on sellaista synkänromanttista musiikkia, jota eivät muut tee. En tiedä pidättekö minua ihan hulluna, mutta minusta Himin musiikki on todella kaunista ja ihanaa. Nyt kyllä pidätte minua hulluna, mutta naurahdan aina kun Join me:ssä tulee se kertosäkeen kohta: "Would you dieeee...." Ei siinä edes mitään hauskaa ole.

Vaikka en minä kyllä mikään fani ole. Ei minulla ole kuin yksi juliste Ville Valosta, koska se on niin söpö juliste. Mutta siis, HIM kuuluu lempibändeihini.
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Poissa Maya

• Hirnyrkki
  • Drow, jolla on kax sapelia ja mopo
    • Traumerai
HIM
« Vastaus #17 : Kesäkuu 26, 2003, 07:57:42 »
Greatest Lovesongs vol. 666 aitona, uutena.
Razorblade Romance aitona, käytettynä.
Deep Shadows and Brilliant Highlights poltettuna.
Love Metal ei ollenkaan.

Voisi tämä jotenkin kuvastaa suhtautumistani ko. bändiin ja sen musiikkiin? Kyllä. Lovesongsin aikana HIM oli parhaimmillaan. Silloin se oli ainakin jossain määrin omaperäinen. Se on oikeasti hieno levy, kun sen jutun on tajunnut. Himpuloiden hienoin. Lasken yhäkin sen yhdeksi parhaimmista levyistäni (ja miten-se-kirjoitetaan-Digipak on hieno ^^).

Sitten tuli Romance, joka on sellainen 'ihan jees, menettelee, kun ei ole muutakaan'-levy. Tuossakin vaiheessa musiikki alkoi kuulostamaan jo aivan liian tehdyltä ja kaupalliselta, popilta.

Deep Shadows toistaa Romacen biisejä aivan täysin, vain surkeammin, eikä mitään uutta ole. Taisi siellä joku ihan kuunneltava, ei erityisen hyvä biisi olla.

Kun kuulin ensimmäisen kerran Funeral of Heartsin...umm...tuli tunne, että ei minun Himpulani voi tehdä mitään tällaista poppia. Eijei, ei vain voineet. Tuossa kuukausi sitten lainasin Love Metalin ystiltäni. (Se taitaa muuten yhäkin lojua levyhyllyni takana, tipahti sinne pari viikkoa sitten.) Kaikki ne biisit oli ihan samanlaisia, ja taisin vähän liikaa odottaa Buried alive by lovelta, mutta se alkoi niin lupaavasti.

Kai minä taidan hieman aliarvostaa kaupallista musaa. Kukapa muusikko ei tahtoisi menestyä Himpuloiden tavoin ja saada siitä vielä noin rutkasti rahaa? Minä. Soitan mieluummin vaikka humppaa tanssiravintolassa kuin teen poppia. Älkääkä kysykö, että miksi minä vaahtoan tätä asiaa täällä, kun se on aivan offia. Muttasiis, en arvosta nykyisiä Himmeleitä yhtään niin paljon, kuin ensimmäisen levyn aikana.[/i]

Envu

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #18 : Kesäkuu 26, 2003, 09:24:13 »
Omistan kolme ensimmäistä levyä aitona. Tätä neljättä en edes ole aikeissa ostaa.

Him tosiaankin oli parhaimmillaan Greatest Lovesongsien aikana. Siellä on moniakin helmiä, joista aikoinani tykkäsin.
Razorbladekin menetteli, mutta sitten se harmaa (Deep Shadows and Brilliant Highlights?) oli jotakin, jota en ollut odottanut. Se jäi kuuntelematta parin kerran jälkeen.

Ehkäpä voisi laittaa Lovesongsin soittimeen ja katsoa mitä mieltä olen nyt. Voipi olla, että saattaisin jopa tykätä, mutta en pidä siitä hässäkästä mikä VIlle Valonkin ympärillä pyörii. On ehkä totta, että sille ei ole noussut kusi päähän, mutta kyllä silti..

Fawcett

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #19 : Heinäkuu 09, 2003, 22:28:21 »
Olen suuri HIM-fani, ollut jo monta vuotta.
Sinäänsä hauska ajatus, miten faniuteni alkoi. Luin Mix-lehdestä Ville Valon haastattelun, ja jotenkin ihastuin siihen persoonaan. Sitten nauhoitin yhden niiden TV:stä tulleen konsertin ja kävin ostamassa kaikki levyt. Mielestäni toinen levy Razorblade Romance oli paras. Tai Deep Shadows. Uusin Love Metal on jotenkin hieman pinnallinen... Mutta on siinäkin hyviä biisejä, kuten The Sacrament (Ihq se pianonsoitto...) ja kolmas biisi. ^^ En muista sen nimeä.

Darkkis

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #20 : Heinäkuu 10, 2003, 11:38:01 »
Him on taas niitä bändejä joiden musiikista en suuremmin pidä, mutta joita omalla tavallaan kunnioitan. Himin musiikissa on vähän liian vähän sanomaan minulle. Puhun siis musiikista en sanoituksista. Sanoitukset puolestaan ovat luoltaan työntävän imeliä, tai sellaista hurjaa ja synkkää liirumlaarumia. Enkä pidä oikeastaan kummistakaan. Love Metal ja Razo levyhyllystäni löytyy, mutta ne ovat sinne lähinnä siitä syystä joutuneet, koska razon ostin että saisin Himin musiikista hieman tietää, ja Love Metal on ajelehtinut minulle Funeral Of Harts biisun takia. Keikalle jos menee niin siellä musiikkinsa muuttuu omituisesti paljon paremmaksi.

Saksa on hyvä maa... Ja hieno kieli... Ja mukavia ihmisiä pullollaan.

Shanpuu

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #21 : Heinäkuu 12, 2003, 01:16:27 »
Minä isken näköjään tänään kaikkeen sellaiseen, josta en hirvittävästi pidä.

No siis. HIM on... HIM on... no, "ihan kiva". Semmoista ok-musiikkia. Kuuntelee. En kamalasti pidä, en aio ostaa CD:tä. Valolla on aika erikoinen ääni. Muutama erittäin hieno kappale löytyy, mutta sitten on myös niitä todella tylsiä kappaleita, joista en pidä sitten yhtään. Ja miksi minusta tuntuu, että HIM menee koko ajan huonompaan päin? Vanhempi tuotanto on parempaa, jos esimerkiksi tätä uutta levyä ajattelen. En omista sitä, mutta olen kuunnellut sitä.

En edes muista, koska ensimmäisen kerran kuulin jonkun HIMin kappaleista, kauan siitä on. Suhtautumiseni bändiin on melko neutraalia. Toisin sanoen, en kiellä, mutten pidä. Heh. Kyllähän sitä todellakin kuuntelee. En käännä toista kanavaa radiosta, jos soittavat HIMia. Alkaa kyllä jo vähitellen ärsyttää tuo Funeral of Hearts, niin monesti olen sen kuullut. Sanoitukset ovat hyviä.

Ihan ok musiikkia. Suosittuhan se on, mutten voisi luokitella lempibändeihini, enkä edes sinnepäin.

Sekavan viestini pointti: HIM on ok bändi.

Slipper

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #22 : Heinäkuu 12, 2003, 02:51:14 »
Noh, siis, Him. Olen aina tykännyt siitä. Paljonkin. En mikään hirmu fani ole, mutta pidän. :)

Ihan aluksi sanon, että en pidä niistä tyypeistä. Ne on niin ylimielisiä tai jotain. Enkä tajua miten kaikki hehkuttavat Valon ulkonäköä.. (okeih, se on ok). Tai on ne tyypit ihan ok, mutta ei mitenkään erityisiä ja se musiikki on ainut mistä välitän.

Juu. Omistan 3 levyä ja sen ensimmäisen kasetille nauhoitettuna. Se musiikki on sellasta herkkää ja fiilistelevää. Ihanaa. Kaunista. Koskettavaa. Mutta samalla siinä on usein menoa ja sellasta mistä pidän.

Aluksi pettysin siihen Love Metaliin, mutta kun kuuntelin uudestaan sen, niin aloin pitämään. todellakin. Se on ehkä paras levy ikinä. Ehkä.

Näin Himpulan viikko sitten ruisrockissa. Se oli mahtava. Loistava. Ihana. Hyvä meininki ja fiilis koko keikan ajan. Ja totta, livenä se musiikki kuulostaa vielä paremmalta. ;)

tuhkimo

• Ankeuttaja
Love HIM In Life And Death.
« Vastaus #23 : Heinäkuu 28, 2003, 14:03:13 »
Love's Requiem

Confusion writhes around our hearts impatiently
It drains the faith that lights the dark and sets us free
From the chains of our war
And the pain we once called love

The poison of doubt enslaves our minds and we bleed
We abandon the trust that kept us blind and disappear
Under the crimson wings of hate
Where the lost are safe until they love again

The heart of darkness is hope of finding you there
And that hope will be our love's requiem

We pray to the serpent of delight desperately
The questions are answered and we try not to weep
Until we are sure
We're suffering for love

In the dungeon of our dreams we're so weak
The promise made to be broken still haunts our sleep
And we won't open our eyes
Afraid we would die for love again

The salvation we seek will be waiting us there
In the heart of darkness lonely and scared
With a promise of death for our love

And now that we're free
From the chains of our dear love
I'm lost
So lost

Take me into your arms
And sing me your beautiful song
Hold me until we're one
And sing me you're beautiful song

[[olin niin viisas, että menin vahingossa painamaan jotain nappia ja koko pitkän pitkä HIM saarna tekstini katosi, enkä heti jaksa ruveta kirjoittamaan sitä uusiksi, joten miettikää noita yllä lukevia sanoja ja miettikää mitä HIM on, siihen asti, että minä palaan teitä syntisesti valistamaan (ja voisitte vielä vilkaista nopeasti viestini otsikkoa, niin se valaisee hiukan omaa mielipidettäni His Infernal Majestystä)]]

(Fawcett kolmas biisi Love Metallilla on Beyond Redemption)

*muokkausta vihdoinkin* Vihdoin ja viimein. :p

HIM. Jotkut sanovat, että elän sillä. Jotkut sanovat etten kestäisi ilman sitä. Jotkut sanovat, että olen mennyt täysin yli rajojen sen kanssa. Jotkut sanovat, että minut pitäisi vieroittaa siitä. Noh, minulle on se ja sama mitä muut HIMistä ajattelevat. Jos joku ei tykkää, niin en rupea tahallani tyrkyttämään, mutta kanssani kannattaa myös sitten rehellisesti huomauttaa jos juttu menee oikeasti yli. Tarkoitan siis, että kun päästään tähän aiheeseen niin juttua saattaa riittää yli vuotavan noidan kattilan reunojen. Joka tapauksessa asiaan. Vai olenko onnistunut pysymään siinä..? No joka tapauksessa. Kun ajattelen tässä monia, monia vuosia taaksepäin niin sen muista päivääkään milloin en olisi kuullut yhtä ainutta HIMin kipaletta. En tiedä onko se pakko mielle, automaattinen teko vai mikä, mutta joka päivä mä sen levysoittimen pistän päälle ja kuuntelen vähintään yhden HIMin jumalaisista biiseistä. Mikä siinä sitten on niin ihanaa? Minä pidän Villen äänestä. Siis se on aivan jumalaisen palvottava. Ja muutenkin kun nää jätkät tuntuu tosiaan osaavan sen homman. Kun kaikki toimii niin ei siitä voi olla tykkäämättä. Etenkin kun tämän neidin syräntä lähellä tosiaan on ne kaikki romanttisen rakkaus hömpät, kiehtovat kuolema jutut, taistelut elämästä ja kaikki ne tarinat ja ne sanat. Ja kun sävellykset ovat tuota tasoa mitä ne HIMillä on niin ihan oikeasti pistää miettimään, että miten joku voi olla tykkäämättä tästä. o_O En tarkoita, että kaikkien pitäisi tykätä, mutta ihmettelen usein että miksi ei. Jotkut sanovat, että HIM on yhtä kuin Ville Valo. Hoh hoijaa. En henkilökohtaisesti jaksa kuunnella tuollaista.. tuollaista.. niin no.. paskaa. Jos se on jonkun mieli pide, niin okei. Mä en kässää sellasta, mutta okei. Kaikki omalla tavallaan. Mutta en se kyllä mun mielestä pidä paikkaansa. Tunkekaa Ville lavalle yksin pelkän mikin kanssa kahdeksi tunniksi vetämään yksin keikkaa. Eihän siitä tulisi yhtikäs mitään. Kyllä ne muutkin bändin jätkät osaakin asiansa ja vaikka jotkut sanoo ettei ilman Villeä olisi HIMiä.. noh.. no myönnetään, että ehkä ei. Mutta enpä tiedä olisiko HIMiä ilman Migeä tai Lindeäkään. Jos nyt Ville on ns. "sosiaalisempi" kuin muut bändin jätkät ja on tullut ihmisille tutuksi kaiken maailman haastatteluista ja on ehkä joidenkin mielestä paremman näköinen kuin muut bändin jätkät niin.. hmph.. mitäköhän mä olin sanomassa..? ô.Ô No joka tapauksessa - taisin muutenkin poiketa hieman aiheesta. :p Pahoitteluni. Mutta kun se vain kyrsii ja ottaa päähän, kun jotkut sanoo etteivät tykkää HIMistä, koska "Ville Valo on niin omahyväinen kusipää". No huhhuh. Ehkä tuo ajattelu tapa on hieman väärä, koska eikö kumminkin se musiikki ja ne biisit ole se pääasia eikä se mitä laulaja on jossain juoru lehdessä sanonut? Sitä mieltä minä ainakin olen. No, omasta mielestäni faniuteni (vai olisiko sille jotain hieman järkevämpää sanaa..?) on ihan normaalia. Tai oikeastaan ei ole. Ei mitään faniutta toisaalta voi mitata, että meneekö se nyt yli vai onko se vielä ihan aisoissa. Jos joku tahtoo ottaa saman laisia tatuointeja kun Villellä on niin se on ihan okei. Se on niiden asiansa. Mun mielestä ne tatuoinnit on tosi hienoja, mutta sitten jos joku lopettaakin tykkäämisen joskus niin siinähän sitten olet sellainen heartagrammi ihossasi. Mutta ne on tatuoinnin ottajien ongelmia, joten ei siitä sen enempää. Minusta faniuteen riittää, se että sä ostat yhden levyn ja olet ihan fiiliksissä melkein aina kun kuulet sen. Ei sulla tarvitse olla heartagrammia perseessä, bändin kuvia seinillä, bändi paitoja eikä sun välttämättä tarvitse olla edes käynyt yhdelläkään keikalla ja silti sä voit sanoa itteäsi faniksi. Pää asia on se, että sä todella tykkäät siitä musasta ja se nostattaa niskavillat pystyyn tai tuottaa jotain muuta niin sanottua "mielihyvää". No niin. Ja taas meni offtopiciksi. Anteeksi pyyntöni jälleen. Itselläni ei ole tatuointeja, mutta olen kyllä useasti harkinnut niitä. En nyt sitten vielä tiedä.. Mulle riittää se, että mä kuulen HIMiä päivittäin, kaikki muu on sitten bonusta siinä sivussa. Mutta valtavan upeaa bonusta kuitenkin. Ei  HIM ole mun elämäni, mutta kun siinä bändissä ja niissä biiseissä ja ihan kaikessa mitä siihen liittyy on niin helvetillisesti kaikkia muistoja (hyviä, mutta enemmän niitä huonoja, joiden ylipääsemisestä taas tulee hyvä fiilis jos tajuatte mitä tarkotan) niin emmä kyllä ehkä voisi elää ilman HIMiä. Mitä jos/kun HIM lopettaa? Sitä mä en mieti. En ole koskaan miettinyt. Enkä tule miettimään. Paitsi sitten jos/kun se tapahtuu. *huokaa hartaasti* Rakastan HIMiä. Pakkohan tuo oli helvetti tuohon kirjoittaa.

Lähden nyt levykauppaan. Saatan tulla vielä joskus mahdollisesti muoksimaan tätä..

*muoks* Zith, kuulostaa saatanallisen hienolta. Kiitos tiedosta.

*muoks ... part. 666* Mietin tossa yhtenä yksinäisenä iltana poltelessani kynttilöitä katsellessani HIMin Tavastian keikkaa videolta, että mitä kappaletta tahtoisin hautajaisissani soitettavan. Heti alettuani pohtimaan asiaa en voinut muuta kuin todeta, että sen on pakko olla jokin HIMin biisi. Mietin asiaa aivan älyttömän kauan. Kävin läpi lyriikoita ja kuuntelin biisejä läpi. Mietin sitä monta tuntia enkä vieläkään ole tullut kunnolliseen tulokseen. Mutta yhtä biisiä pidin aika hyvänä vaihtoehtona:

I've Crossed Oceans of Wine to Find You.

There was a time when i
Could breath my life into you
One by one your pale fingers
Started to move
And I touched your face
And all death was erased
And you smiled like an angel
Falling from heaven
Just to be lift up again

And you kissed my lips
With those once cold fingertips
You run me back to life
And all things come to an end
We don’t have to pretend
Slowly we fall asleep
And never wake up again

We’re so christ like
We’re so lifelike
Vampire christ

We’re so alive
We’re so lifelike
Vampire christ

In the grace
Of this love
We rise in pain
And death is not far away
And soon we’ll sleep
And never wake up again

There was a time when i
Could breath my life
Into you
And all’s been come to an end
We don’t have to pretend
Slowly we fall asleep

We’re christ like
So lifelike
Vampire christ

We’re so lifelike
So christ like
A vampire christ

*muokkaa jälleen* Vaivauduin tuossa lukemaan hieman muidenkin mielipiteitä. Yllätyin lievästi, kun huomasin mitä porukka oli sanonut siitä melankolisuudesta. Ne jotka tykkää sanovat, että upeaa melankoliaa (itse olen kokonaan samalla kannalla heidän kanssaan) ja taas ne, jotka eivät pidä sanovat, että HIM on pelkkää lässytystä. No ehkä nyt hieman yleistä ja ehkäpä jopa liioittelen, mutta kuitenkin. Aika ristiriitaista. Itse tosiaan olen todella sitä mieltä, että kaunista melankoliaa. Sitä se on.

Ja sitten joku myös sanoi, että HIM oli parhaimmillaan Greatest Lovesongs Vol. 666:n aikana. Täytyy myöntää, että itsekkin saattaisin pitää kyseistä esikois albumia parhaana kaikista, mutta koska vihaan tuollaisten parhaus järjestyksien listaamista (ihan vain sen takia, että mielipiteeni saattavat muuttua ainakin kerran päivässä) niin en sano mitään siitä mikä on parhain ja mikä huonoin. Kaikki levyt ovat upeita kokonaisuuksia ja jokaisella levyllä on ns. oma tyyli. Jos näin voi sanoa. Juup. Jatkan HIMin rakastamista..

*muok* (tämä on yhtä muokkausta koko viesti - pitäisi varmaan joskus tehtä tästä semmoinen yhtenäinen juttu, jos vain jaksaisi...)
No niin. Halusin vain sanoa erään asian, joka tuli mieleeni kun katselin tuossa yhtenä päivänä HIMin viime uuden vuoden Tavastian keikkaa... Minulle tuli sellainen olo, että mä en enää jaksa. Mä en enää jaksa niitä ihmisiä - faneja tarkoitan. Siis fanithan ovat ihana asia ja tiedän joitain aivan loistavia tyyppejä, jotka diggailevat HIMiä ja joita en tuntisi ilman HIMiä. Mutta en jaksa enää niitä faneja, jotka jaksavat lukea seiskaa ja ostavat muutekin kaikki lehdet, joissa on yksi lyhytkin HIMiä koskevat artikkeli. Ja niitä, jotka jaksavat jauhaa turhia juttuja, jotka eivät edes liity HIMin musiikkiin mitenkään. Jaksan olla enää kiinnostunut HIMin musiikista, livemeiningeistä, musiikkiin liittyvistä mielipiteistä ja järkipäisistä faneista.
Oksettaa, kun tiedän itsekin ehkä olleeni joku tyhjäpääfani silloin joskus.
Oksettaa myös se, että tästä nyt kirjoittamastani muokkauksesta tuskin voi tajuta ollenkaan sitä mitä todella tarkoitin. No joo huhhuh... Koettakaa ymmärtää, lapset.

HIM - Borellus<3

Kuuttis

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #24 : Heinäkuu 28, 2003, 14:29:31 »
Him.

Love's the funeral of hearts
And an ode for cruelty
When angels cry blood
On flowers of evil in bloom

Aaa kyllä minä tykkään niin kovasti. Ehkä lempparibändini suomalaisista Killerin ja Donkkareiden ohella. Joka tapauksessa.

Ville Valo on hyvännäköinen. Kyllä, olen kana ja peelo ja kaikkea, mutta kun se on! Tai ei välttämättä pelkästään hyvännäköinen, mutta siinä miehessä on karismaa. Rakastan sen lauluääntä yli kaiken, eikä HIM toimisi yhtään niin hyvin ilman Villeä. Se on sitä paitsi hyvä laulamaan myös. Ja minä sulan aina kun se laulaa 'darling'. (Ja TUO oli peelojuttu.)

From lashes to ashes
And from lust to dust
In your sweetest torment
I'm lost
And no heaven can help us
Ready, willing and able
To lose it all
For a kiss so fatal
And so worn

Tykkään bändin musastakin. Jotenkin hirveän melankolista ja romanttista. Ja vaikka biisien sanoituksissa vilisee aika paljon samanlaisia goottiromanttisia kielikuvia, täytyy kyllä myöntää että tykkään kovasti bändin lyriikoista. Tykkään, kun ne on sellaisia... itse tulkittavia jossakin määrin. Ettei pistetä kaikkia faktoja pöydälle mitä on tapahtunut, vaan kerrotaan sen verran että kuulija saa itse päätellä mitä on tapahtunut, jos jaksaa. Minun tapauksessani lähinnä samaistun lyriikoihin ja 'tää biisi kertoo niiq musta!1'.

To die is to know that you're alive
And my river of blood won't run dry
I never wanted to lose you, no
But a cold heart is a dead heart
And it feels like I've been buried alive by love

If I should die before I wake
Pray no one my soul to take
If I wake before I die,
rescue me with your smile

En omista yhtäkään bändin levyä, on joku niistä ollut ostoslistalla jo vaikka kuinka kauan. Ehkä Love Metal vaikuttaa parhaalta, ja vaikka Deep Shadows jne. on julistettu 'floppilevyksi', ainakin mun mielestä sieltä löytyy vaikka kuinka hyviä biisejä (mutta se nyt saattaakin johtua siitä että Heartache Every Moment on yksi kaikkien aikojen parhaista himpulabiiseistä imo).

Lempparibiisit top4:

1. Heartache Every Moment
2. Buried Alive By Love
3. Wicked Game
4. The Sacrament

(Ja Wicked Game on parhaita kovereita koskaan, imho.)

Ja tuli hirveä raamattu.

-Kuuttis

Sirima Granz

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #25 : Heinäkuu 30, 2003, 10:54:53 »
Kuuntelin HIMiä joskus pari vuotta sitten, mutta olin silloin niin pieni vielä etten oikein osannut pitää siitä. Nyt sitten olen löytänyt sen ikäänkuin uudestaan.

HIMin musiikki on ihanan synkkää ja melankoolista... Tosi kauniit melodiat. Lempibiisini ovat Join Me In Death, Poison Girl, Gone With The Sin jaa... en muista sen yhden kappalen nimeä mutta muoksin sitten kun muistan. Tykkään hirveästi HIMin musiikista.

Sanoitukset ovat vähän liikaa sellaisia "ai laav juu beibi, ai laav juu taarling"-tyyppisiä. Eihän se minua kylläkään haittaa. En minä niin paljon huomiota niihin sanoituksiin pistä, kun englanti ei oikein suju minulta.

Ville Valolla on taivaallinen ääni. Todella upea... Minä sulan aina kun kuuntelen HIMiä. VIllen ääni on parhaimmillaan hitaissa biiseissä, etenkin biisissä Gone With The Sin. Ahh, hunajaa...

The Moon

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #26 : Elokuu 04, 2003, 19:55:25 »
HIM, pidän siitä kovasti  :D
Joskus pari vuotta sitten, kun olin yhdessä kerhossa niin yksi ohjaaja toi sinne paljon HIMIN levyjä (Meillä oli levyilta) Ja minä sanoin heti että HIM on aivan kamala vakken ollut edes kuullut sitä! Typerä minä. Eikä me sitten kuunneltu sitä.
Mutta nykyään, kun radiosta on soitettu juuri tuota Funeral of heartsia niin ihastuin siihen täysin.
Siskoni on äänittänyt kaetille paljon kaikkia erinlaisia kappaleita eri yhtiöiltä ja siinä on yksi HIMIN kapple. Eli siis Funelar of hearts. Minä aina rämpytän sitä kappaletta, että nauha on varmaan pian poikki :/
Nojoo tää mun viesti on nyt vähän turha, mutta sanompa nyt tähän loppuu vielä, että HIM RULETTAA!

zith

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #27 : Elokuu 24, 2003, 16:07:55 »
HIM. Kyllä. Pidän.

Yksi lempibändeistäni. Tai lempibändini. Itse asiassa kuuntelen juuri nyt tätä kirjoittaessani kyseistä bändiä. Omistan kolme levyä, ainoa joka puuttuu on Razorblade Romance, koska en ole löytänyt sitä mistään.

Pidän, koska Villellä on ihanan möreä ääni ja kappaleet ovat hienoja, musiikillisesti ja sanoituksiltaan kauniita ja mukaansatempaavia.

Muutama suosikeistani:
The Sacrament, The Funeral of Hearts, Sweet Pandenomium, Join me in Death, Gone with the Sin, In Joy and Sorrow, Beautiful

Ja näitä on vielä lisää, mutta nuo tulivat mieleen nyt.

Nyt kun vielä olisi liput Ozzy-keikalle...

ongelmanuori

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #28 : Syyskuu 03, 2003, 17:19:19 »
heeijssaaan.

min ihkutan himiä. mielestäni love metal-levyllä ei ole sitä "oikeaa" HIMiä. ne kappaleethan ovat aivan erilaisia kuin ensimmäisissä levyissä. Se meininki on muuttunut liian popiksi. harmi vaan. mutta toivotaan, että tuleva tuontanto jatkaa siitä, mihin jäi, eli aikaa ennen popahtamista. ihme sana ^^

tein kouluun HIM-esitelmän. kahdeksikko tuli. nojuu, enemmän siinä Villestä oli asiaa, kuin bändistä. ei voi mitään.

omistan vain yhden levyn ja sinkun. plaah. innostusta ei ole muita levyjä ostamaan, polttoasema on keksitty. ja musiikin latausohjelmat.

TOP-3:
1. in joy and sorrow
2. join me in death
3. the funeral of hearts

Jelou

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #29 : Lokakuu 19, 2003, 22:05:28 »
Oi että. Him on kyllä aivan loistava bändi. Toinen suosikeistani.

Minulla oli tuollainen juttu, että kun olen kuunnellut Himiä nyt jonkun kolme vuotta, niin nyt olen vasta tavallaan ymmärtänyt sen. Olen vasta nyttemmin alkanut miettimään sanojen tarkoitusta. Ville Valon äänestä olen pitänyt aina, se on vaan niin ihanan kuuloinen. Ja kuten se yksi poika Idolsissa sanoikin, Valolla on hirmu iso ääniala. Siis, sehän pääsee aivan älyttömän korkealle, mutta laulaa myös tosi matalia ääniä. Ihailen kovin.

Kun näin Himin Ankkarockissa, olin niin myyty. Ja yhessä vaiheessa tuntu, että Ville Valo ois kattonu just mua... (Niin, niin..) Arvatkaa kuka hyppeli seinille koko illan, kun se oli vielä kohta: "Join me, join me, join me..."

Biisit TOP 10:

1. Beyond Redemption
2. The Sacrament
3. Close to the flame
4. Buried alive by love
5. In joy and sorrow
6. One last time
7. Resurrection
8. Join me
9. When love and death embrace
10. The funeral of hearts

Poissa Lumenore

• Vuotislainen
    • http://livejournal.com/~eremophobia_
HIM
« Vastaus #30 : Lokakuu 29, 2003, 16:33:48 »
Yes. Minä pidän hirveästi kyseisestä bändistä, omistan kaksi levyä ja kamalat määrät mp3:sia. Pidän musiikista, se on jotenkin helppoa kuunneltavaa. Villen ääni on ihku <3.

Omistamani levyt ovat siis Razorblade Romance ja Love Metal. Love Metalista pidän henkilökohtaisesti enemmän, tosin minulla ei ole harmaintakaan aavistusta miksi.

Itseasiassa alunperin HIM oli juuri se bändi joka sai minut käsittämään "Hei! Maailmassa on muutakin musiikkia kuin humppa ja purkka-pop!" ja se on jo aikamoinen saavutus se.

Lempibiisit ovat
1. The Path
2. This Fortress Of Tears
3. Gone with the sin
4. Razorblade kiss
5. Join me

Loppuun vielä:
Lumenore <3 HIM
broomsters on esim. kek eli salee jotain hotsittavinta.

zith

• Ankeuttaja
HIM äänittää uutta materiaalia
« Vastaus #31 : Joulukuu 04, 2003, 20:14:47 »
Do dih, siirrän tämän nyt aurorin pyynnöstä tänne.

Lainaus
YleX > Musiikki > PopUutiset

Päivitämme Hanna Backändan toimittamat PopUutiset arki-iltapäivisin. Tuoreet
PopUutiset YleX:n ohjelmistossa arkisin klo 11.40, 16.00, 17.45 ja 19.30.
Viikkokooste sunnuntaisin klo 16.10.
» Lue myös PopJuorut

Perjantai 14.11.2003

HIM äänittää uutta materiaalia.

HIM painelee studioon ensi kuussa äänittämään uutta materiaalia. Bändiltä julkaistaan uusi sinkku heti alkuvuodesta. Sinkku pohjustaa tulevaa kokoelmalevyä, jolle uuden materiaalin lisäksi on päätymässä ennen julkaisematonta materiaalia ja remiksauksia. Yhdestä uudesta biisistä tehdään myös video.

Sen sijaan aiemmin kaavailtua live-levyä Live Metal ei julkaista tämän vuoden puolella. Kiekolle oli tarkoitus laittaa materiaalia bändin vapun tienoilla soittamilta Helsingin Semifinalin keikoilta. Tunnelmia näiltä keikoilta päätynee kuitenkin myöhemmin ensi vuonna julkaistavalle DVD:lle.

HIM lähtee myös kiertämään Eurooppaa laajalti. Ensimmäinen ulkomaan keikka on 19.12. Lontoon Astoriassa, jonka HIM on myynyt jo toistamiseen ennakolta loppuun. Uuden vuoden perinteisen Tavastian keikan jälkeen yhtye kiertää vanhaa mannerta aina helmikuun lopulle asti. Osa keikoista on Ozzy Osbournen lämmittelyä. Maalis-huhtikuussa bändi tekee vielä erillisen Saksan kiertueen.

Kuulostaa hyvältä. :)

Poissa Flamerie

• Emotionaalinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ProphecyHowl3
  • Tupa: Rohkelikko
HIM
« Vastaus #32 : Tammikuu 01, 2004, 00:52:29 »
Ei. En pidä lainkaan. Kestän kappaleita, tai no, osaa niistä. Pari ihan ookootakin siltä löytyy, kuten Join Me, In Joy and Sorrow, Pretending, Lose You Tonight ja-ja- no, enempää niitä ei sitten olekkaan.

Yksi parhaista kavereistani on aivan totaallinen HIM friikki, ja mulla on tuskaa kuunnella ku se jauhaa jatkuvasti siitä... Mutta täytyy kestää, senki täytyy kestää mua ku mä jauhan jostain muusta. Back to business, en varsinaisesti tiedä miks en tykkää HIMistä. Ei vaan ole mun musiikkia. Ville Valon äänessä ei musta oo mitään ihmeellistä, ja se jatkuva jauhaminen rakkaudesta ja niistä kamalista jutuista mitä siitä seuraa saa mut oksentamaan. Kaikista kamalimmat kappaleet (joita kuullessa mun päivä menee suunnilleenkin pilalle...) ovat Funeral of Hearts ja The Sacrament. Sakramentti on jostain syystä vaan aivan kamala. Mun inho noita kohtaan voi olla se että niitä on soitettu aivan liikaa. Jos niitä ois soitettu vähemmän, mä saattasin jopa pitää niistä. Mutta muuten...

Hei, elkää kumminkaan tappako mua! Mä en tarkota mitään pahaa, ilmasen vaan mielipiteeni... *karkaa toiseen topicciin*

-Flam-
Forces collide.

millaMagia

• Ankeuttaja
oih
« Vastaus #33 : Helmikuu 14, 2004, 20:56:21 »
Ihanaa löysin vihdoinkin topicin tästä sydäntäni lämittävästä aiheesta. Minä olen kuunnellut HIMiä kohta 6 vuotta, ja omistan kaikki levyt. Kuuntelen niitä harva se päivä.
En osaa sanoa miksi pidän HIMistä, ehkä siksi että pidän juuri tästä melakoliasta ja varsinkin Greatest lovesongs vol. 666 on ihana levy. MIelestäni se on paljon "rankempaan" ja synkempää musiikkia kuin esimerkiksi Deep shadows and brilliant highlights.
Luonnollisesti minä omistan myös Synnin viemää-kirjan ja siitä saa lukea paljon mm. bändin taustasta.

Pakko nyt kertoa myöskin se kun katsoin MTV3:lta Tavastian uudenvuodenkeikan  koosteen, minulle tuli sellainen tunne että koosteeseen oli koottu ainoastaan HIMin "listahittejä" eikä montakaan tuntemattomampaa biisiä. Saatan toki olla väärässäkin, mutta minulle vaan jäi siitä koosteesta huono mieli. :(

Jojoba

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #34 : Helmikuu 15, 2004, 16:23:49 »
Minä tulen nyt kirjoittamaan uuden saarnan tänne tuon ensimmäisellä sivulla olevan lisäksi..

Täytyy myöntää, että tuon joskus tuhat vuotta sitten kirjoittamani jutun jälkeen olen ikäänkuin kasvanut hekisesti niin paljon että ajattelen ihan eritavalla lähes kaikesta.. Tuon ekan viestin aikaan pidin HIMistä lähinnä Villen takia. En erikoisesti jaksanut keskityä muihinpändin jäseniin. Laulujen sanat olivat minulle pelkkään muminaa, oikeastaan millään muulla ei ollut väliä kuin sillä että Ville on hyvän näköinen. Kutsuisin siloista itseäni PEELOKSI!

Nykyään kun joku mainitsee sanan HIM, mieleeni tulee koskettavat sanoitusket, ja sovitukset, ei niinkään Ville Valon pärstä, niinkui aikaisemmin tuli.

HIM on mielestäni (niikuin erittäin moni on jo sanonutkin), melankoliaa. Koskettavia sanoituksia ja sovituksia. Niiden biisit saavat hyvälle mielelle, saavat unohtamaan turhan pinnallisuuden, saavat keskittymään, syventymään. HIMiä kuunnellessa on mahdotonta keskittyä mihinkään muuhun, voi vain elää biisien mukana, unohtaa kaiken muun. HIM ei todellakaan ole yksi bändi muiden joukossa. Se on jotain niin erilaista, että ihmiset jotka eivät sitä huomaa,  menettävät jotsin todella ainutlaatuista. HIMin musiikissa on kuultavissa se ammattitaito joka pojilla on hallussa. Se kuuluu ja näkyy kaikissa biiseissä, ja lähes kaikessa HIMin tekemisessä. Se paistaa kilometrien päähän.

Mai on se henkilö jonka kautta aloin aloin ymmärtämään HIMin melankolisuutta, jonka kautta aloin miettimään niiden syvällisiä sanoituksia. Esimerkiksi jos miettii vaikka JOIN ME:tä, aikaisemmin olin pitänyt sitä vain hyvänä biisinä, en ollut välittänyt sanoista paskaakaan. Nyt en voi olla kuuntelematta, kiinnittämättä huomiota niihin..

Kaiken kaikkiaan, Ville, Linde, Mige, Burton ja Gas muodostavat jotain sanoin kuvaamatonta, jotain mikä toivottavasti jää elämään vielä kun bändi joskus lopettaa.. HIM on rakkautta, kuolemaa, selviytymistä. Melankoliaa.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
HIM
« Vastaus #35 : Toukokuu 09, 2004, 15:06:34 »
Juu, mäkin diggailen jonkin verran HIMistä. Ei se nyt aivan lempiyhtyeideni kärkipäähän sijoitu, mutta omistan silti pari yhtyeen levyä ja kuuntelen aika ahkerasti. Villellä on tosi hyvä ääni, ja muutenkin biisit on jollakin tavalla koskettavia. Mä en paljon kuuntele HIMin tyyppistä musaa, mutta se on kuitenkin aika perhanan hyvä yhtye.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Koenoe

• Vuotislainen
HIM
« Vastaus #36 : Toukokuu 10, 2004, 18:37:19 »
Joo, Himiäkin on tullut kuunneltua... tykkäsin joskus aivan hirviästi, en enää niin paljon. Kyllä sitä vieläkin tulee kuunneltua joskus kun masentaa (vaikka Metallica onkin parempi tuohon tarkoitukseen). Himissä parasta ovat ehkä sävelmät ja soitto, en sanoituksista kovin perusta. Himin tuotannnon laatu vaihtelee mielestäni aika lailla: toisaalta on Wicked Gamen kaltaisia todellisia helmiä ja toisaalta Death's in love with usin kaltaista järjettömyyttä. Pääasiallisesti ihan kuunneltavaa musiikkia.

Ei alunperin pitänyt minunkaan kuin lukea tämä topikki, mutta tahdoin niin listata top vitoseni ja antaa hieman järkevää palautetta...

Top 5:

1. WLADE (ich bin ein romantiker...)
2. Wicked Game
3. Your sweet 666
4. Beyon Redemption
5. Heartache every moment

Kunniamaininta menee Right here in my armsille, ensimmäinen Himin biisi, josta ikinä edes pidin...
I am the evidence
The Fool -> Koenoe

ayu

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #37 : Toukokuu 31, 2004, 21:32:01 »
HIM ei ole goottimusaa, vaan love metallia. Oli pakko sanoa tuokin tähän väliin. :)

Minä en kestä en kerta kaikkiaan Himiä! Ville Valo, ja bändin jäsenet ovat kamalaa katsottavaa ja laulutkin menevät huonoon päin. Ville Valo näyttää sitä paitsi joissakin kuvissa ihan naiselta tai/ja juopolta. <-- X)
Him oli joskus aikoinaan sellainen "ihan sama" bändi, nyt se on "hyi hitto".
Minun yks luokkakaverini on kauhea Him fani. Minä en kestä sitä faniutta. En oikein jaksa olla tuon kanssa koulussa välkillä, koska hänen yks vuotta nuorempi vielä kauheampi Him fani tulee jatkuvasti puhumaan "Ville Valo sitä ja Ville Valo tätä" juttuja.
En ymmärrä heitä, joiden pitää pukeutua mustiin vaatteisiin sen takia, koska he ovat Him faneja. Onhan se kivaa olla samanlainen, kuin idolinsakkin, mutta pitäisikö minunkin pukeutua Elijah Woodin tai Eminemin tavoin? (Luoja, siinä menisi maine!)

Himillä on yksi ainoa kappale, joka ei ole hirveä. Sekin on Join Me. Siihenkin on kylllästynyt. Se on kauniin kuuloinen piano versiona. Serkkuseni osaa soittaa hyvin nuoteista ja soittaa Join Me kappaleen ulkoakin. Kauniin kuuloinen, ei Valon laulama, ei (kamalan) bändin soittamana.
Aina kun joku sanoo jokin Himiin liittyvät asian, minulle tulee se äsken mainitsemani luokkakaverini mieleen ja kaikki muut yököttävät asiat tuosta kauheasta bändistä!

Lainaus
Ei mikään linnunpelätin, vaan oikea mies

Päinvastoin! Ville valo se vasta onkin linnunpelätin, ei mies!

Minä en osaa puhua Himistä mitään kaunista tai hyvää. Him on tarkoitettu muille. Ei minulle. Anteeksi tästä topicista. Toivottavasti kuitenkin arvostatte edes vähän minunkin mielipidettäni.

Guilty

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #38 : Kesäkuu 04, 2004, 23:33:38 »
Sanat ovat todella kauniita. :D aah ja ooh, ville on ihana, ja aah, mikä ääni. Kun oon tosi surullinen ja kuuntelen himii, niin rupee kyllä itkeen. Mutta kyllä mä sitä joka päivä kuuntelen. 2 paras bändi, pidän kaikesta himiin liittyvästä.

En osaa sanoa lempi biisiä. Koska niitä on niin paljon, ja rakastan sitä melankooliaa ja tunnelmaa mitä niissä biiseissä on, ja villen ääntä palvon, ja villeä muutenkin. :D Himin kaikki cd:t löytyy, nykyään kuuntelen sitä kokoelmaa, mutta toki muitakin.

Akusitinen versio funeral of heartsista oli jotain niin ihanaa..
aah. Ville on oikeastaan aivan ihana, komea.. ja kaikkea.

Saya

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #39 : Kesäkuu 07, 2004, 23:23:05 »
HIM on ykkösbändi, kaikki muu musiikki tulee tämän perässä. :)
Kaikki muut ovat ylistäneet tätä jo niin paljon, että tuntuu typerältä sanoa mitään puolustavaa tätä bändiä kohtaan, koska sanon kuitenkin sitä samaa mitä muutkin.
Villellä on kaunis ääni, varsinkin kun hän laulaa matalalta. Myös kosketinsoittaja hoitaa hommansa hyvin, ja olen täysin rakastunut bassoihin. <33 Ja en voi tietenkään unohtaa rumpalia. xD

TOP5-kappaleet:
1: The Sacrament
>> onhan sitä soitettu paljon, mutta jaksan silti kuunnella sitä
2: Gone With The Sin
>> aah... tässä on sitä matalalta laulua ja varsinkin kertosäe on hyvin tarttuva
3: Heartache Every Moment
>> mahtava melodia ja bassot ihanat, kertosäe tarttuu tässäkin
4: In Joy And Sorrow
>> tämä on niin mahtava, etten pysty edes kuvailemaan sitä x)
5: Right Here In My Arms
>> tässä on Ville parhaimillaan, sekä rumpali että bassot. koskettimia en edes kuullut

Pidän kuitenkin monesta muustakin. Esim. Sweet Pandenonium, Please Don't Let It Go ja Pretending ovat mieleeni. Ja HIM on mielestäni sinällään oikein kiehtova bändi, että TOP5 muuttuu jatkuvasti. Pidän aina toisista kappaleista, enkä voi sanoa tuota yo. listaa miksikään Alltime-TOP5:ksi. Nyt esim. kuuntelen aika paljon Your Sweet Six Six Sixiä.

Muoks. Jos muuten tarkkoja ollaan, niin bändissä ei taida olla bassoJA, vaan basso ja kitara. ^^

Noirre

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #40 : Kesäkuu 08, 2004, 13:43:07 »
HIM taitaa minun mieleni sopukoissa meiltää itsensä nuorisobändiksi. Onhan minullakin toki HIMin levyjä alkuajoilta. Greatest Lovesongs vol. 666 mm. PIdin HIMistä sen alkuaikoina, mutta nykyään musa on muuttunut niin ympäripyöreäksi ettei siitä saa otetta. Ennen HIMin biisit olivat kuin pieni kaktuksia. nyt ne ovat vetäneet piikkinsä sisään. Kyllä uusistakin biisesistä löytyy hyviä, mutta plajon vähemmän, kuin ennen. Lisäksi Ville Valon törppeily ottaa välillä aivoon niin maan vietävästä. Varsinkin eräs ikuvanhan Jyrk:in lähetys. Niin itseriittoista, niin... urgh.

Kuuntelen kyllä tiettyjä HIMin biisejä edelleen. Se melankolinen Love Metalli sopii meilialaan aina silloin tällöin. Ja Heartache Every Moment on oikea moshausbiisi ;)

Mutta, onhan minulla HIMin musiikkiin liittyviä rakkaita muistoja. Esim. se, kun entinen poikaystäväni snaoi, että Gone With The Sin kertoo minusta <3 Tällaisista muistojen mahdolliseksi tekemisestä kiitän Ville Valoa bändeineen. Ihan kiva, että olette kuitenkin olemassa.

Pucca

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #41 : Heinäkuu 15, 2004, 23:01:37 »
Aah. Löysinpähän tästäkin topicin! :)

Itse pidän HIM:in musiikista paljon, mutta en ole millään "Ville Valo on jumala" linjalla. HIM:illä kaikki biisit eivät ole samanlaisia, niinkuin joillakin bändeillä pakkaa käymään :/
Tämä "uusiobiisi" Solitary Man, on ihan kiva radiobiisi, mutta ei yhtään HIM:in/Ville Valon tyylistä. Omistan Deep Shadows And Brilliant Hightlights levyn ja uusimman And Love Said No kokoelman.

Top 3
1. Funeral Of Hearts
2. Your Sweet 666
3. In Joy And Sorrow

Once

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #42 : Heinäkuu 19, 2004, 00:41:53 »
Himissä on tyypillistä suomalaista angstia, puree minuun. Olen oikeastaan pitänyt himistä vasta siinä viikon ajan, sitä ennen olin vannoutunut Him-vihaaja. Sitten imuttelin koneelle hetken mielijohteesta muutaman ei-sinkkubiisin ja ihastuin bändiin täysin. Onhan se aika kaupallista, mutta mikäpä ei olisi? Ja Ville Valo ON aika namu, sitä on vaikea kiistää XD.
Right Here in My Arms on soinut siinä viikon putkeen ja vaki-soittolistani koostuu Himistä. Meneehän tuo vähän kevyempänä musana. Ihanan romanttista musiikkia, rakkaus on aika loppuunkulutettu lyyriikka-aihe, mutta Himin biisit ovat jotenkin erilaisia.. Ääh, vaikea selittää. Mutta verrattuna tavalliseen pop-bändiin Himin anoitukset ovat oikeasti melko älykkäitä. Täynna klisheitä tietenkin, mutta jos klisheitä on tarpeeksi ne eivät enää ole klisheitä.
Niin, ja Cd on ehdottomasti ostoslistallani, pitää vaan saada jonkin verran rahaa kokoon...

Walda

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #43 : Heinäkuu 29, 2004, 20:51:15 »
HIM on aivan ihana bändi. <3

Lyriikat on aivan ihania ja koskettavia, ja asiaa parantaa vielä se, että Ville on itse tehnyt suurimman osan lyriikoista. Se melankolisuus on myös ihanaa, vaikea sanoa enää mitään uutta kun kaikki on jo ylistetty tässä topicissa. Vanhat HIMin biisit olivat ehkä parempia, mutta tykkään uusista myös kovasti. Uudesta sekä vanhasta tuotannosta löytyy molemmista loistavia biisejä, ja wicked game on tosiaan paras coveri ikinä :D.

Top10:
1. Wicked game
2. Gone with the sin
3. Beautiful
4. Heartache every moment
5. Right here in my arms
6. Poison girl
7. Buried alive by love
8. And love said no
9. Endless dark
10. Your sweet 666

Vaikka oikeastaan tykkään lähes kaikista HIMin biiseistä. <3
Jeps, ja omistan siis Razorblade Romance - ja Love Metal- levyt. Sekä koneella kamalan kasan mp3:sia. :) Ja pari poltettua levyä.

Xaphania

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #44 : Heinäkuu 29, 2004, 21:17:11 »
Omistan tuon uuden kokoelmalevyn, ja vanhempia lainailen säännöllisen epäsäännöllisesti kirjastosta ja kavereilta. HIM ei kuulu lempibändeihin, mutta se on kyllä erittäin laadukasta ja "helposti kuunneltavaa" musiikkia. Usein pistän levyn pyörimään, kun vaikka siivoilen tai ajan autolla.

Itsekin tykkään enemmän vanhemmasta tuotannosta, joka on hiukka metallisempaa. Ei noissa uusissakaan biiseissä kerrassaan mitään vikaa ole, oikein tarttuvia - eikä popahtavuus ole kirosana, kun sen tekee taidolla. Ekan levyn kappaleissa on kumminkin vielä semmoista... rosoisuutta, josta pidän.

Outoa, että HIM leimataan niin usein pelkäksi teinipeelobändiksi. Valo on kumminkin loistava biisintekijä ja laulaja, ja näkemistäni/lukemistani haastatteluista päätellen myös älykäs ja jalat maassa pitävä tyyppi. Hyvä keulakuva kaikinpuolin.

Ja laitetaan sitten top kutonen:
1. Wicked Game
2. In Joy and Sorrow
3. Razorblade Kiss
4. Your Sweet 666
5. Heartache Evere Moment
6. The Funeral of Hearts

ujelo

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #45 : Elokuu 07, 2004, 11:02:35 »
Tähän voisin nyt turinoida parin tuhannen sanan pituisen jutun, mutta tiivistetäänpäs hieman:
Himillä on mielestäni hyvää musiikkia, koska se on ihanan melodista ja herkkää, mutta siitä löytyy myös sitä rockimpaa Rockia.
Villen äänessä on jotain sellaista, joka saa kylmät väreet kulkemaan pitkin selkääni (Ei, ikkuna ei ole auki.)
Pienestä pitäen olen Himiä "diggaillut", välillä fanitus on ollut laimempaa ja välillä suurempaa, mutta aina olen kappaleista tykännyt.
Ja pistetäänpä loppuhuipennukseksi top 5:

1. Right Here In My Arms
2. Funeral Of Hearts
3. Join Me In Death
4. Heartache Every Moment
5. Poison Girl

slakerus

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #46 : Elokuu 10, 2004, 23:18:12 »
No Him on tällä hetkellä lempibändini.

Villen ääni on mielestäni uskomattoman ihana ja etenkin Join me kappalessa, kun Ville laulaa välillä korkealta.  Se jos joku on musiikkia.

Lisäksi Himillä on mielestäni monta hyvää kappaletta, te olettekin jo maininneet niistä suurimman osan.  
Yleensä kun ihastun johonkin biisiin, ja alan sitten kuunnella sen yhtyeen muita kappaleita totean ne yleensä huonoiksi.  Näin on käynyt mm. Black Eyed Peasin, Usherin, Ricky Martinin ja Outlandishin kanssa.. Noilla on mielestäni vain jokunen hyvä kappale, mutta Himiltä niitä löytyy monia.
(Anteeksi kaikki kirjotus virheet, joku saa ne oikaista jos niitä on)

Lisäksi olen huomannut, että Himiä voi kuunnella masentuneena, iloisena tai ihan koska vaan.  Aina se vetoaa minuun syvästi.

Ja vielä kaiken kruunaa pändin ihana keulahahmo.. herra Valo. Ih ja ah^^ Mies jokaa omaa tyyliä.

le loup-garou

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #47 : Syyskuu 12, 2004, 00:06:39 »
Oih, Himillä on niin kauniita kappaleita ja Villellä on niin mahtava ääni. Ostin minäkin Himin kokoelma levyn viime keväänä ja se on aivan mahtava. Him on kolmas bändi jonka tiedän, joka on pystynyt tekemään täyden levyllisen ihania biisejä. Tosin, enhän ole kuunnellut kuin tuon kokoelmalevyn, mutta tiedän sellaisiakin kokoelmalevyjä, joilla on suuri osa lauluista täyttä roskaa.

Minusta Himin kuuntelemiseen juuri tarvitaan se oikea mieliala. Vähän haikea tai surullinen tai rakastunut. Ei sitä todellakaan voi kuunnella, kun tekisi mieli pomppia ilosta kattoon tai imurin taustamusiikkina. Kuuntelen sitä monesti nukkumaan mennessäni korvalappustereoilla ja silloin, kun elämä käyttää päätäni potkupallona.

Vaikka Ville Valo onkin mielestäni loistava sanoittaja/säveltäjä, en pidä yhtään hänen elämäntyylistään, siis jopa lavalla juomisesta ja tupakoimisesta. Se on minusta niin älyttömän huonoa esimerkkiä nuorisolle, joka jo muutenkin juo ja polttaa ihan tarpeeksi, vaikkei vielä Valon kaltainen "idoli" (en parempaakaan sanaa tuohon keksinyt) näyttäisikään esimerkkiä. Vaikka eihän se minulle kuulu, miten Ville aikoo elämänsä viettää, mutta nuo tavat kuitenkin laskevat hänen arvoaan silmissäni tavattomasti, mutta ei se kuitenkaan estä minua kuuntelemasta Himin musiikkia.

Kai minunkin tähän loppuun pitää laittaa vielä oma TOP 6

1. Gone with the Sin
2. The Sacrament
3. When Love and Death Embrace
4. The Funeral of Hearts
5. In Joy and Sorrow
6. Pretending

ilmatar

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #48 : Lokakuu 13, 2004, 09:28:31 »
HIM=
ihana, loistava, oikeaa musiikkia ja ammattitaitoiset soittajat+ maailman paras ja seksikkäin laulaja Mr. Valo ;D
HIMin kaikki biisit ovat huippuja, enkä ainakaan minä osaa laittaa niitä paremmuusjärjestykseen. Ja albumitkin omistan, mutta singleboxi puuttuu *nyyh*
minusta Ville Valo ei olisi Ville Valo jos hän olisi raitis ja tupakaton (hassu sana taas), mutta enhän minkään ole polttaja enkä heiluttele kaljapulloa viikonloppuisin tai muutenkaan. Ne piirteet kuuluu Ville Valoon minun mielestä.
sanon suoraan että olisi kiva jos tässä topicissa ei olisi HIMiä haukkuvia viestejä, kun sitä kuulee ihan arkisinkin(vaikka suurin osa viesteistä onkin niitä "oikeita" viestejä)

...äh, taas sitä selittää jotain.....mutta......HIM ON PARAS!!!!!!!!!!

muoks. se Apocalyptican biisi on tosi hyvä, mut se Lauri Ylönen kuullostaa ihan varikselta (pliis, The Rasmus-fanit, älkää tappako!)

muoks2. Joo...nyt on singleboxi ja Synnin Viemääkin kainalossa, niin kyllähän sitä kelpaa elellä :) Ville on leikannu hiuksensa :O

tuhkimo

• Ankeuttaja
bittersweet?
« Vastaus #49 : Joulukuu 23, 2004, 10:40:46 »
vielä yksi lyhykäinen viesti tuon satanic biblen jälkeen tuolla ekalla sivulla. kysymys teille kaikille himstereille ja anti-himstereille.
mitä mieltä olette villen/himin kannalta tuosta bittersweet-biisistä? siis siitä, apocalyptica feat. ville valo & lauri ylönen?
onko kyseinen biisi hyvä vai huono?
oliko villen/himin kannalta järkevää tehdä kyseinen biisi?
minkä takia uskotte, että ville lähti tekemään tätä biisiä?
yleisesti: mitä mieltä olette koko jutusta?

omasta mielestäni biisi on erinomainen ei siinä mitään. oikeastaan villen laulu osuudet kuulostavat upeilta. apocalypticasta olen myös aina pitänyt, tosin jotenkin musta tuntuu ettei niiden soittoon voi tuossa biisissä oikein keskittyä - villen laulanta kuulostaa jotenkin vangitsevalta. mun on makko jäädä kuuntelemaan sitä.
jossain arvostelussa sanottiin, että laurin laulanta oli niin kaunista, mutta villen oli kovin mitään sanomatonta. omasta mielestäni lauri kuulostaa siinä ihan kamalalta. en ole oikein ikinä pitänyt kyseisen herran lauluäänestä (enkä kyllä muutenkaan rasmuksen musiikista). se vain kiekuu siinä. hyi että. vaikka molempien herrasmiesten äänet minusta kuulostaa tupakalla sun muulla tahallaan mataloitetuilta niin silti ville kuulostaa tuhat kertaa aidommalta ja paremmalta.
vaikka villen laulanta ja ihan kivat lyriikat ovatkin kiehtovia, niin mun mielestä koko biisi on aika turha. myyntiä vain - ei oikein muuta.

mutta, mitä te ajattelette?

fluffy

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #50 : Maaliskuu 17, 2005, 20:01:02 »
Lyhyesti sanottuna: HIM on lempipändini ja rakastan sen musiikkia kovin paljon. Ville Valolla on upea ääni, piisit ovat ihania, musiikkia haluaa kuunnella eikä siihen vaan voi kyllästyä.

tutustuin HIMiin joskus eppuluokalla. isosisko alko sillon kuuntelemaan HIMiä, ja kun samassa huoneessa asuttiin, niin pakostikkin kuulin sitä lähestulkoon jatkuvasti. aloin sitten itsekkin pitämään siitä. aivopesin yhden kaverini tykkäämään HIMistä myös, ja sekin tykkää siitä vieläkin.
Sain sitten ensimmäisen levyn synttärilahjaksi. kuuntelin sitä ihan koko ajan. olin niin onnellinen kun mulla oli edes joku HIMin levy. Myöhemmin ostin sitten ite muut levyt, ja seuraavaksi ostan sinkkuboksin.
Pidän Ville Valon äänestä kovasti. Se on jotenkin vaan niin upea. Kun se pystyy laulamaan niin matalalta ja korkeelta.
joskus on aina ihanaa, kun muistaa miksi rakastaa HIMiä niiin paljon. jos vaikka ei ole pitkään aikaan kuunnellut.

Ville Valo on komea. Tosin ennen oli komeampi. En tykkää kun sillä on nyt parta. Vaikka kyllä siihen onkin jo tottunut.

edit.
En tykkää uudesta HIMistä yhtään. Tai no, kyllä mä vähän, mutta Dark Light on ehdottomasti huonoin HIMin levy. Ennen se oli paljon parempaa, enkä ole tuota levyä kuunnellutkaan hirveän paljon. Vanhempaa HIMiä sitten aina välillä, mutta vähemmän nykyään. Olen innostunut niin monesta uudesta bändistä, että HIM on vähän ehkä unohtunut. Joskus sattuu kuulemaan jonkun aivan mahtavan vanhan HIMin biisin ja silloin kyllä tekee taas mieli kuunnella.

Poissa Salandra Taikasielu

• Vuotislainen
HIM
« Vastaus #51 : Maaliskuu 17, 2005, 22:43:17 »
Rakastan HIMmiä. HIM on yhtä kuin elämä. Ville Valo taas on liian hyvännäköinen <3. (Nyt meni jo peeloiluksi...)

Ehdottomasti lempipändini! Omistan kaikki levyt, sinkkuboksin ja julisteita. Synnin viemää-kirjan olen kirjastosta lainannut, mutta olisi ihan omaksikin se tarkoitus ostaa. Ellen sitten osta Apojen levyä. En tiedä vielä. Luulisin kyllä kallistuvani Synnin viemää-kirjan puoleen ;>.
Häpeäkseni täytyy tunnustaa, että olen tykkäillyt HIMmiä vasta n. vuoden. Mutta ei se aika minusta ratkaise sitä "kuinka fani on". Vaan itse tunne. Jos tuntee olevansa fani, niin sitten on. Yksinkertaista.
HIMiä voi kuunnella melkeinpä milloin vain. Aivan älyttömän hyvä valinta, jos on angsti päällä. Voi sitten murjottaessaan kuunnella upeaa musiikkia ja Ville Valon upeaa ääntä. Miten jollakin voi olla noin laaja ääni ala? Kun kuuntelee siltä joltain sinkulta sitä eri versiota It's all tearsista, niin voin jo sanoa, että huh! Miten joku mies voi päästä noin korkeelle? Ja sitten niin matalalle... On mielestäni kohtuutonta, kun jotkut valittavat, että Villellä on vain bassoääni. Näin ei todellakaan ole. Ville voi tehdä äänelleen mitä haluaa.
Henkilökohtaisesti paras levy on mielestäni ensimmäinen. Greatest               lovesongs vol. 666 siis. Mutta myös muut vat todella hyviä. Suosikkipiisejäni on hyvin hyvin vaikea sanoa, sillä ne vaihtuvat kausittain. Joskus se on aivan paras ja mahtava ja joskus se toinen.
Vaikka sanat ovatkin aika lailla kliseisiä, ovat ne silti loistavia. Ei niitä perusrakkauslaulujen lyriikoita kumminkaan. Ainakaan minusta.

Suosittelen sitä sinkkuboksia kaikille HIM-faneille! Paljon mukavaa, mitä ei saa muualta. Ihanaa.

Poissa Giisa

• Lucifer's angel
  • Vuotislainen
  • I've seen angels fall from blinding heights
  • Tupa: Luihuinen
HIM
« Vastaus #52 : Maaliskuu 18, 2005, 18:20:43 »
Mä kirjoitan tämän sitten uudestaan. Nyppii kyllä melkoisesti (kiitoksia vain hakkerille *mur*), mutta koen velvollisuudekseni kehua Himiä hivenen täälläkin.

Pidän... okei, rakastan Himiä ja Ville Valoa melkoisesti. Villellä on upea ääni ja jätkällä on karismaa vaikka muille jakaa. Ihan oikeasti, Ville Valo on varmaan ainoa ihminen, jonka kohdalla mä melkein hyväksyn tupakan polton, mutta vain melkein. Ja se on paljon multa.

En muista milloin Himiin ihastuin ensi kerran. Taisi olla joskus, kun kuulin Funeral of heartin radiosta. Kuitenkin vasta kuluneen vuoden aikana olen alkanut kuunella Himiä enemmän ja nyt heidän musiikinsa kuuluu päivittäiseen valikoimaani. En enää eläisi ilman Villen jumalaista ääntä.

Levyjä en omista kuin yhden, And love said no - kokoelman, mutta siinä ovatkin kaikki tämän hetken suosikkibiisini. Livenä en ole Himiä nähnyt, mutta toivon, että siihen asianlaitaan on tulossa muutos lähitulevaisuudessa.
Älä luota sydämeesi - se haluaa vertasi.

Hämykeiju

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #53 : Huhtikuu 10, 2005, 18:16:30 »
HIM, nyt sanottiin ne taikasanat.
Olen ollut Him fani jo kolmisen vuotta eikä loppua luultavasti tulla näkemäänkään. Rakastan kyseistä bändiä koko sydämestäni. Villellä on aivan käsittämättömän jumalainen ääni ja bändin pojat tosiaan osaavat moitteettomasti asiansa, joten en tiedä kuinka bändistä voisi olla pitämättä. Ja minä tosiaan pidän Himin melankolisista, ehkä hieman kliseisistä sanoituksista. Kaikki levyt omistan, samoin singleboksin. Tälläkin hetkellä kaulastani roikkuu heartagramriipus, hyllyssäni komeilee synnin viemää kirja, vaatekaapissani roikkuu 2 bändipaitaa ja pöydällä kiiltelee heartagramsormus (valitettavasti on minulle liian iso ;<). Minun täytyy kuunnella päivässä vähintään yksi Himin biisi, muuten päivä on minulle täysin turha. Tuntuu, että elän Himillä.

Tällä hetkellä lempibiisini ovat resurrection, Right Here in My Arms, For you, Beautiful, Rebel yell, Rendezvous with anus, Join me..
Suosikkialbumi on Razorblade Romance, sillä siinä on oma ihana tunnelmansa.

Unelmieni täyttymys oli varmasti silloin kun pääsin näkemään Himin livenä Hartwal-areenalla järjestetyssä yhteinen asia konsertissa ja onnekseni pääsin eturiviin. Silloin kyllä jalat meinasivat pettää alta kun vilkutin jonkun muun kanssa Villelle, Ville kääntyi katsomaan meitä, nauroi, vilkutti takaisin ja iski silmää. Himin biisit kuulostavat livenä tusinan verran paremmilta mitä kotona stereoista kuunneltuna.
Ja Bittersweet kipaleessa Villehän suorastaan kukoistaa. Tai Villen mahtava ääni tulee siinä loistavasti esille kun se on hyvin verrattavissa Laurin ääneen. Silloin yhteinen asia konsertissa Laurin alkaessa laulamaan omaa osuuttaan moni sai aika maittavat naurut Laurin rääkäistessä mikkiin.

Poissa Salandra Taikasielu

• Vuotislainen
HIM
« Vastaus #54 : Huhtikuu 22, 2005, 23:00:20 »
Joojoo.. Olen kirjoittanut tänne ennenkin, mutta haluan kirjoittaa vielä. Haluan nostaa tätä mahtavaa topicia ja samalla kertoa nyt HIMin Love Metal Archives vol.1-kokoelmaDVD:stä.
Eli. Minulla on kaikki HIMin levyt, sinkkuboxi, tuo kyseinen DVD ja... Niin, ajattelin tässä ihan juuri hankkia sen kirjankin, Synnin viemää. Olen sen ennenkin lukenut lainaamalla kirjastosta ja haluisin ostaa sen. Niin ostankin, sillä minulla on siihen varaa. No mutta nyt kerron siitä DVD:stä.
Se on upea! Suosittelen sitä kaikille. Siinä on HIMin kaikki musiikkivideot ja liveclippejä. Myös extroja. Esim. miten tehtiin Funeral of hearts-musavideo ja kuvagallerioita, haastatteluja jne. Oikeastaan kaikki musavideot ovat upeita, vaikkakin olen jonkun kuullut sanovan, että HIMin musavideot olisivat sekavia... Ei minusta! The Sacrament, Funeral of hearts, Gone with the sin, Right here in my arms, Join me in death, And love said no... Hyviä videoita on ihan liikaa :). Ja se DVD ei maksa anttilassa kuin jotain 21 euroa. Kaikki vain ostamaan keillä on rahaa ja kiinnostusta :D.

zith

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #55 : Elokuu 16, 2005, 21:03:26 »
HIMin uusi "Wings Of A Butterfly" -video on muuten nähtävissä ainakin seuraavissa muodoissa:

Windows Media 56k - http://www.warnerreprise.com/asx/him_wingsofabutterflyv_56-v.asx
Windows Media 100k - http://www.warnerreprise.com/asx/him_wingsofabutterflyv_100-v.asx
Windows Media 300k - http://www.warnerreprise.com/asx/him_wingsofabutterflyv_300-v.asx
Windows Media 450k - http://www.warnerreprise.com/asx/him_wingsofabutterflyv_450-v.asx
Quicktime - http://www.warnerreprise.com/qt-ref/him_wingsofabutterflyv_ref.mov

Ihan hienolta näyttää, eikä kappalekaan minusta mikään huono ole. ;)

huutomerkki

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #56 : Elokuu 17, 2005, 13:09:38 »
Omistan kaikki tähän asti ilmestyneet HIMin levyt, ja odottelen Dark Light- pitkä soittoa. :D Villen ääni on persoonallinen, ja joskus saa kylmille väreille. :> Onhan se toki niin, että se on Ville ja pojat, mutta jokaisella bändillä pitää olla keulakuva? kai. Noin vuosi sitten kuulin esim. Funeral of Hearts, Buried Alive By Love ja The Sacrament radiosta, ja se oli semmonen "nojaa"-bändi, mutta sitten latasin koneelle muutaman biisin ja "rakastuin" bändiin: laulajan ääni siis aivan ihana, biisien sanat loistavia etc. Lemppari biisejä on niin paljon, mutta jos nyt listaisin ne mitkä soi tällähetkellä eniten mulla:

Killin Loneliness, Beyond Redemption, Vampire Heart, The Path, Love's Requiem, Resurrection, Bury Me Deep Inside Your Heart, For You, Wicked Game [live], Enjoy The Silence.. joo en jaksa luetella enempää. =)

HIM on paras bändi mikä Suomesta löytyy, minun mielestäni.

Hermu

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #57 : Lokakuu 16, 2005, 23:46:13 »
Lainaus
HIM ei ole goottimusaa, vaan love metallia. Oli pakko sanoa tuokin tähän väliin. :)

Lainaus
Ah, ainut heavy/metal/mikälie bändi mitä kuuntelen. Ja pirun hyvä bändi onkin.

Kertokaapas joku että mikäköhän himissä on muka metallia? O_o
Aikamoista genrenraiskausta sanoisin... Tusinateinipoppi voisi olla lähempänä. Tai ystävällisemmin sanottuna joku love-rock EI metal.

Tarkoitukseni ei siis ollut mitenkään kohdistamaan tätä juuri heille, jotka noin sanoivat tässä topicissa, vaan yleensä kaikille, jotka tuollaista väittävät.

poxi

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #58 : Lokakuu 17, 2005, 12:45:06 »
HIM on mielestäni kaikkien aikojen paras suomalainen bändi. Ja maailmanlaajuisestikkin katsottuna yksi kaikkien aikojen parhaista. Ville vaan tuntuu olevan niin cool jätkä. Ja Daniel Lioneye vetää skitalla semmosta tahtia että oksat pois.

Jos tässä nyt jonkunlaisen top 5:sen tekis niin se olis tän näkönen.

1. Gone With The Sin
2. Dark Light
3. Close To The Flame
4. Vampire Heart
5. Join Me

Elene Yönsininen

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #59 : Lokakuu 17, 2005, 18:59:33 »
HIMpula on timantti :) Hiano bändi kertakaikkiaan. Linde on mahtava kitaristi, tietenkin, ja Burton soittaa keyboardiaan vallan hienosti. Ja Kaasu se vasta hienosti paukuttaakin ;) Mige... No Mige on Mige, hyvä basistihan hän on. Ja entäs herra Valo? Kerrassaan ihanainen ääni :) Lisäksi hän on charmantti, sanavalmis, sopivassa määrin sarkastinen ja tekee aivan iiiiihania biisejä :) Kukapa ei Villestä pitäisi..?

Diggaan bändin tuotannosta kautta linjan, tai no, en ehkä ihan kaikista ekan lätykän biiseistä, mutta annettakoon ne pojille anteeksi, ekaa levyähän he vasta tekivät. Parhaat lätyt ovat ehdottomasti Razorblade Romance ja Love Metal.

Top femma:

1. This Fortress of Tears
2. Sweet Pandemonium
3. The Path
4. Beyond Redemption
5. Resurrection

Ja tämä lista sitten osaa muuttua... Saatan muoksia jos viitsin.

talvi

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #60 : Lokakuu 20, 2005, 22:31:03 »
Oi, HIMiä.
Olen omaksi yllätykseksenikin tykästynyt kyseiseen bändiin aika tavalla viime aikoina. En ymmärrä mistä moinen kohu niiden musiikkiin minusta lähti, mutta yht' äkkiä musiikki alkoikin kiinnostaa ja kuulostaa ihan erilaiselta mitä ennen. Ehkä osansa tälle ihmeydelle antoi Wings of a butterfly, johon tykästyin aika tavalla heti, kun sen kuulin ensimmäistä kertaa.
Ollessani vielä pieni ja yläasteella, muistan luokkani muutaman tytön kuunneelleen HIMiä paljonkin, enkä ymmärtänyt vielä silloin moista kohua kyseiseen bändiin ja laulajaan, jonka ääni oli liian möreä ja musiikki korvissani kuulosti liian synkkältä(?).
Nyt omistettuani kokoelma levyn odottelen jo hurjasti pääseväni kuuntelemaan uusinta levyä, jota en ole vielä ennättänyt haalia itselleni. Kokoelma levyltä löytyy monta hyvää kappaletta, joista huomaa, että laulut on tehty oikeasti ajatuksella. Mm. The funeral of hearts:sissa on varmaan yhdet parhaimmat ikinä kuulleeni laulun sanat ja, kun laulu ei jää pelkäksi hyviksi sanoiksi on sitä hieno kuunnella.
Harmi vain, kun HIM: stä niin liian harvoin kuulee enää mitään täällä Suomessa ja sitä pistää välillä miettimään, että onko bändi enää Suomalainen vai ei, kun niin ahkerasti ulkomailla viihtyy. Koskakohan lienevät pitäneet mitään keikkaa edes täällä Suomen maalla ennen jonkin aikaa sitten ollutta Helsingin yllätys keikkaa? Samahan ongelma alkaa olla Rasmuksen lisäksi myös Negativella ja hurjaa vauhtia The 69 Eyesillä..  Kivahan tuo ulkomaan menestyminenkin on, mutta saisivat näyttäytyä edes joskus täälläkin, muuten kuin siellä omalla kotisohvalla ;)

Poissa Gwindorfyel

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
HIM
« Vastaus #61 : Lokakuu 21, 2005, 12:14:37 »
Hmm..Him. No kai se on ihan hyvä. Itse asiassa, joitakin biisejä heiltä olin kuullut, ja ne oli tosi hyviä, esimerkiksi Join Me on mielestäni todella hyvä biisi.
Sitten yksi päivä ajattelin kuunnella heidän toiseksi uusimman levynsä (anteeksi, nimi ei tule mieleen..), kun kaikki nyt niin paljon siitä Himistä hehkuttaa, halusin kuunnella että mikä siinä nyt niin hienoa on.
Enkä sitten vastausta ainakaan sen levyn kuuntelemisen perusteella löytänyt..Ehkä neljä kappaletta meni ohitse ilman että edes huomasinkaan, kaikki vaan vaikuttivat kovin samanlaisilta..
Ja vielä korvanapeilla kuuntelin, että olisi luullut minun kuulevan ne keskittyneesti.
Jotenkin oli vain vaisu tuo levy, eikä yksikään biisi jäänyt erityisesti mieleen. No, voihan olla että ensimmäinen kuuntelukerta on aina tuollainen, kuuntelit sitten mitä tahansa levyä, ehkä minun pitäisikin kuunnella se uudestaan ja tulla sitten vasta tänne selittämään?:D

No, ymmärrän kuitenkin hyvin kaikkia HIM-faneja, ihan ok:lta se vaikutti, en vain löytänyt sitä miksi bändi on niin supersuosittu.
Ja tuosta Bittersweet-biisistä, kun joku kyseli, itse tykkään siitä kovasti, se on ihana kappale ja tykkään kuunnella ihan hirmuisesti!En osaa sanoa, oliko kannattavaa tehdä se, Himin kannalta siis, mutta se on älyttömän hyvä biisi!
Mielipiteeseeni voi tosin vaikuttaa Laurin mukanaolo, ja minä olen tällainen pieni rasmus-fani täällä näin..
Ich bin nicht ich wenn du nicht bei mir bist

Zerina

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #62 : Lokakuu 30, 2005, 18:35:23 »
HIM.

Pari vuotta sitten, jos joku olisi minulle kertonut, että tulevaisuudessa HIM on yksi suosikeistani, niin en olisi uskonut. Minulla oli hirveät ennakkoluulot bändiä kohtaa, koska niin moni "teini" kuunteli sitä. Vihdoin eräs kavereistani melkein pakotti minut kuuntelemaan HIMiä. Reaktioni oli suunnilleen: "Ai onko tämä HIMin biisi? Tämähän on ihana!"
Eli loppujen lopuksi olin HIMin biiseista tykännyt, mutta esittäjää en tiennyt. ;)

Bändi on mielestäni aivan ihana. Biisien sanat ovat hyviä ja pojat soittavat ja Ville laulaa todella upeasti. Uusi levy, Dark Light, oli erittäin hyvä ja lumoava. Levyn parhaat biisit olivat Vampire heart ja Under the rose. Niiden sanat ovat hyvät ja melodia mukaansatempaavan kaunis.

Poissa Cayenne

• Vuotislainen
HIM
« Vastaus #63 : Marraskuu 01, 2005, 16:37:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermu"
[Kertokaapas joku että mikäköhän himissä on muka metallia? O_o
Aikamoista genrenraiskausta sanoisin... Tusinateinipoppi voisi olla lähempänä. Tai ystävällisemmin sanottuna joku love-rock EI metal.

Tarkoitukseni ei siis ollut mitenkään kohdistamaan tätä juuri heille, jotka noin sanoivat tässä topicissa, vaan yleensä kaikille, jotka tuollaista väittävät.

Kyllä se on HIM:in tyypit itse, kun väittävät soittavansa love-metallia ja jos en aivan totaalisen väärässä ole, niin eikös se Ville Valo ollut, joka tavallaan koko käsitteen kehittelikin? Anteeksi jos olen käsittänyt aivan väärin...
Ja mikäli Ville on sen love-metallin "keksinyt" (siis sen sanan), niin eiköhän HIm sitä silloin ole. Tusinateinipopista HIM ainakin on kaukana.
(Ja kun väärin ymmärtämisen mahdollisuus on aina niin valtavan suuri, niin lisäisin ihan varmuuden vuoksi, että minä olen siis sitä mieltä, että HIM on yksi loistavimmista suomalaisista bändeistä ^^).

omaperäinen

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #64 : Marraskuu 08, 2005, 20:57:25 »
Minä en varsinaisesti pidä HIM:stä, mutta yhden hyvän laulun siltä tiedän: Wings Of A Butterfly! Ei mikään lempibiisini, mutta kyllä sitä kuuntelee.
  Joku tuolla alussa sanoi että: "HIM: Ville Valo" tai jotain tuohon suuntaan. Tässä asiassa olen TÄYSIN samaa mieltä!
 Ja Ville Valo: Ihan kiva ääni, mutta Villeä hehkutetaan liikaa. Ja ne meikit, JA NE MEIKIT! En jaksa niitä. Äitikin aina kysyy ensin: "kenen laulu tämä on?" Kun vastaa että Ville Valon niin äiti vain tokaisee: "Niin se äijä jolla on ne meikit naamassa?"
  Ja Villeä hehkutetaan liikaa! Ihan niinkuin Matti Nykästä ^^ Ville on joka lehden kannessa, ja muutenkin: "Ville sitä, Ville tätä. Ville siellä, Ville täällä!"
  Mutta kokonaisuudessaan ihan hyvä bändi, ja muutkin laulut ovat ihan OK vaikken niitä ihan työkseni kuuntelekkaan.

Xara

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #65 : Marraskuu 10, 2005, 15:06:30 »
Minä suorastan rakastan HIM:in musiikkia. Ne melodiat, sanoitukset...aah <3 eikä Ville Valon olemuksessakaan mitään moittimista ole ;) Dark Light on kyllä ihan erilainen aikaisempaan tuotantoon verrattuna. Voisi melkein sanoa, että ovat kadottaneet punaisen lankansa, eli Love Metalin, mutta tykkään levystä siitä huolimatta. Eka kuuntelukerralla se saattaa kuulostaa tylsältä, mutta kun siihen oikein syventyy, niin siihen jää suorastaan koukkuun. Eikä siihen kyllästy. Suosikkibiisit tältä levyltä ovat ehdottomasti Vampire Heart ja Play Dead <3 Wings of a Butterfly kuulosti melkein jopa Rasmukselta, joka on huono asia. Liian kaupallinen. Onneksi levyltä löytyy parempia biisejä.

Minusta HIM:issä on ehkä parasta juuri se, että se on niin muuntautumiskykyinen. Kaikki levyt kuulostavat erilaiselta, vaikka kyllä se niiden tavaramerkki löytyykin jokaisesta. Ärsyttävintä HIM:issä on sitten juuri tämä mediasirkus, mutta varsinkin se, että jotkut ostavat levyjä vain, koska joku Bam Margera tykkää bändistä niin kovasti. Vaikka toisaalta, sehän on parasta mainosta bändille Amerikassa, jos joku julkkis mainostaa sitä. Mutta silti... ja uusia julkkisystäviä on tulossa lisää, katsokaa vaikka tämä: http://public.fotki.com/braskysvk/pic/img_0330.html
Joko HIM:istä on menossa uskottavuus? :D

Suosikkibiiseihin kuuluvat Join Me, Bury Me Deep Inside Your Heart, Resurrection, Salt In Our Wounds (tämä on oikea piristysruiske <3 paras biisi aamuherätykseen), In Joy and Sorrow, Please Don't Let It Go, Sweet Pandemonium, This Fortress of Tears, ja edellämainitut Vampire Heart ja Play Dead. The Path puolestaan toimii hyvänä tuutulauluna :D HIM:iltä löytyy biisejä lähes jokaiseen tunnetilaan.

Kikaya

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #66 : Marraskuu 10, 2005, 15:44:08 »
Ville Valo on mielestäni maailman typerin ihminen.
En ymmärrä hänen musiikkiaan ! Rakkauslauloja sekoitettuna wannabe-metalliin. Heartmetal, vai mikä se olikaan ?
Ja itse Valoa, wannabe-hyvissä-kajaaleissa oleva wannabe-metallin-laulaja. Mielestäni kaikki biisit ovat niin samanlaisia ettei niistä erota toisiaan.
Ja ei julkisuudessa kuulu muuttua ! Ensin hän oli siloposkinen naapurinpoika ja nyt rankka artisti jolla ei ole tunteita. Mitä hän oikein haluaa ?

Naryaz

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #67 : Marraskuu 10, 2005, 19:25:28 »
Lainaus
Ja ei julkisuudessa kuulu muuttua !

Kuka ei olisi muuttunut julkisuudessa? Tietysti kuuluisuus (fanit, keikat, TV-lähetykset yms.) muuttaa ihmistä ja olisi outoa, jos se ei mitenkään vaikuttaisi. Ja voihan olla että Valon muutos johtuu jostain muustakin kuin kuuluisuudesta.

Top-5 HIMin kappaletta:
1. In Joy And Sorrow
2. Pretending
3. Funeral of Hearts
4. The Sacrament
5. Heaven Tonight

Muokkista myöhemmin...

Poissa Bruce Air

• Paleleva häntä
  • Vuotislainen
HIM
« Vastaus #68 : Marraskuu 11, 2005, 21:51:42 »
His Infernal Majesty.

Lainaus
Kertokaapas joku että mikäköhän himissä on muka metallia? O_o

Kuunnelkaa sitä vanhaa kunnon HIMiä, niitä kappaleita joita ei ole koskaan julkaistu levyillä, esimerkiksi I've Crossed the Oceans of Wine to Get to You, ja sanokaa sitten edustaako se mielestänne tusinateinipoppia? Tai loverockia? Lovemetal-käsitteen Ville Valo kehitti siihen aikaan, kun HIMin musiikki vielä kuullosti siltä, ennen
Greatest Lovesongs Vol. 666 tehtyä musiikkia, joka jätettiin kuitenkin syystä tai toisesta julkaisematta levyllä.

Lainaus
Joku tuolla alussa sanoi että: "HIM: Ville Valo" tai jotain tuohon suuntaan. Tässä asiassa olen TÄYSIN samaa mieltä!

Ville Valo on bändin keulahahmo. Ja miksikö? Siksi että miehellä on karismaa ja halua siihen tehtävään, toisinkuin bändin muilla jäsenillä, ja solistit muutenkin yleensä leimataan keulakuvaksi. Suurin osa musiikkia kuuntelevista tietää Metallican solistin James Hetfieldin nimen, mutta huomattavasti harvempi tietääkään basistin Robert Trujillon nimeä. HIMillä on vähän sama juttu, Ville Valohan on se joka on esillä, mutta joku Daniel Lioneye, häh?
Mutta kyseessä on sopimus, Ville on muiden kanssa kanssa sopinut että hän hoitaa media hommat ja silloinhan tilanne onkin pakollisesti semmoinen kuin se on nyt.

Itse pidän HIMistä, tai pidän pikemminkin His Infernal Majestysta, tuttua, turvallista ja salaperäistä.
Ja muutamat menkööt perään huomenna.

Kheldar

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #69 : Marraskuu 12, 2005, 10:47:35 »
Lainaus käyttäjältä: "the Wa"

Se ärsyttää kun sen, damnet, Villen täytyy kaikki tehä. Hirvee  sellanen... Itsevaltias! Siis erottaa bändistä kenet tahtoo ja "kaikki menee niinku mä sanon" - meininkiä...

Ilman Villeä ei ole HIMiä. Ville sanoittaa, säveltää ja sovittaa kaikki biisit, joten eikö ole melko oikeutettua, että hän on bändin keulahahmo?
Aika moni kovan luokan HIM-fani kuitenkin tuntee bändin muutkin jäsenet nimeltä. (Mige, Linde, Burton ja Gas.)

Pidän HIMistä oikein paljon. Lempilevyni on DSBH. Dark Lightiä en ehkä ihan täysin ymmärtänyt, mutta ostin sen silti ja hyvää tavaraa on sekin.

ewewewe

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #70 : Marraskuu 20, 2005, 09:56:50 »
HIM. Bändi, jonka vertaista saa hakea! :) Ville Valokin vaikuttaa ihan normaalilta, vaikka melkein koko maailma hänetkin tietää.

Itselläni on kaiken näköistä pientä Himpula-krääsää + tietty uusi levy ja muutama vanha. Musiikki videoista parhaimmat on ehdottomasti ohjannut Bam Margera.

Onko teidän mielestä HIMin tyyli vaihtunut uudella levyllä? Mielestäni siitä on hävinnyt se heavymäisyys ja tullut enemmän rockimpaa.

Freak on a Leash

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #71 : Marraskuu 20, 2005, 10:20:48 »
HIM on yksi Suomen parhaista bändeistä. Levysuosikkeja en voi nimetä, koska kaikki levyt ovat mielestäni olleet tasaisesti hyviä. Suosikkibiisejä When Love And Death Embrace, Pretending, In Joy And Sorrow, Vampire Heart, Dark Light ja moni muu, joiden kirjoittamiseen ei tässä juuri nyt ole aikaa.

Ville Valo ei mielestäni ole mitenkään hirmuisen hyvännäköinen, kuten ei kukaan muukaan HIMin jäsen. Se on tietenkin vain minun mielipiteeni. Ja ulkomusiikilliset seikat eivät vaikuta mitenkään siihen, pidänkö bändistä vai en.

Heartagram on todella kaunis kuvio, mystisen näköinen. Tiedän Yhdysvalloissa monien luulevan heartagramin olevan Bam Margeran keksintöä, ja HIMin vain "lainaavan" sitä. Toivottavasti HIM ja Bam pian yhteistuumin kumoavat ne harhaluulot.

Bam hehkuttaa HIMiä melkein jokaisessa Viva la Bam- jaksossa, mikä on hyvää promoa HIMille. Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa, mutta mielestäni se on vain hyvä asia. Monesta aluksi Bamin vuoksi HIMiä kuuntelevasta tyypistä voi lopulta tulla HIMiä HIMin vuoksi kuunteleva.

spookiness

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #72 : Marraskuu 25, 2005, 19:48:00 »
hmmm. him on minulle, niinkuin aika monelle muullekkin täällä, yksi niistä aiheista joista voisin puhua loputtomiin. onnekseni minulla on eräs ystävä joka rakastaa kyseisestä aiheesta puhumista enemmän kuin minä.('8

monet sanovat että him on yhtä kuin ville valo. ehkä näin onkin? jos laulaja omaa yhtä monivivahteisen ja mahtavan äänen kuin ville ja kirjoittaisi ja säveltäisi ja vielä sovittaisikin yhtä mahtavia biisejä kuin pändi nyt on urallaan taiteillut. yhtään floppia ei ole? ei ole vaikeaa tulla leimatuksi onyhtäkuinpändi.

toisaalta. mietin asiaa basistin kannalta ja joudun toteamaan että mige on pändin miehiset sukupuolielimet eikä musiikki olisi todellakaan samanlaista ilman sen sikailua.((('8

tulipas viisasta jak uivaa tekstiä. pahoittelen. yritin kuulostaa asialliselta ja karsia kaiken fanityttöilyn pois.(X

him. elämä? hmm. en nyt sanoisi. elämän tapa? ainakin osaa siitä. ainakin minulla.(:

Tiiah

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #73 : Marraskuu 26, 2005, 20:00:54 »
Itse en henkilökohtaisesti paljon perusta näihin suomalaisiin "perus-bändeihin", jotka laulavat samanlaisia tasapaksuja kappaleita. Olin TODELLA yllättynyt, kun uusi-seelantilainen kirjekaverini Rachel nimesi suomalaisista bändeistä juuri HIM'in ja The Rasmuksen.

Jos HIM'iltä pitää nimeltä pari hyvää kappaletta, niin The Sacrament on yksi parhaista, sekä Wings of Butterfly. Myös tämä yhdessä tehty kappale Ylösen Laurin ja Apocalyptican kanssa oli hyvä, mikä sen nimi nyt oli.

Ville Valoa pidän niin rumana, etten jaksa mitään musiikki videoita katsella. Onhan miehellä hyvä ääni, mutta kappaleet ovat jotenkin tylsiä ja liian samanlaisia.

Älkää fanit vetäkö hernettä nenään, tämä on vain minun mielipiteeni.

Emotionless

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #74 : Marraskuu 29, 2005, 18:38:41 »
HIM <3

Lempibändini (ainakin oli). Aloin tykätä ko. yhtyeestä jo viidennellä luokalla, eli 7 vuotta sitten. Äiti oli ostanut minulle jostain kumman syystä Greatest Lovesongs vol. 666:n. Kaverin kanssa kuunneltiin sitä ja fiilisteltiin mukana ^^ Heti Razorblade Romancen ilmestyttyä, ostin sen. Ihastuin siihenkin heti. HIM:n kolmas levykin oli toooosi hyvä.

Mutta sitten tapahtui jotain. Love Metal ja Dark Light eivät ole iskeneet minuun ollenkaan. En ymmärrä, mistä se johtuu. Dark Lightiakin olen yrittänyt kuluttaa cd-soittimissa, mutta en vain ala tykkäämään siitä. En edes väkisin.

Kyllä minä olen suuri HIM:n fani, mutta joudun ehkä toteamaan, että vain vanhemman tuotannon osalta.

Ruississa kävin tänä kesänä katsomassa Villeä ja muita poikia. Kaverien kanssa päästiin eturiviin ja kyllä oli mahtava keikka! Ilotulistus oli hiano.

Etelämanner

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #75 : Joulukuu 26, 2005, 22:02:33 »
En nimeä itseäni faniksi, ja pändi on hyvä, mutta keskinkertaien. Vähän riippuu päivästä. Kappaleet on tylsiä ja samanaisia, yksitoikkoisia mutta kuuntelee jos ei muuta musaa ole.

lyhytviesti, mi pahoittelee. *hipsii pois*

ewewewe

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #76 : Joulukuu 31, 2005, 14:55:24 »
Itse suurena Him-fanina pidän enemmän, PALJON enemmän vanhemmasta tuotannosta. Uusi levy on mennyt huomattavasti popimpaan suuntaan, mutta minkäs sille voi jos se paremmin myy. Vai onko Ville sittemmin vaihtanut tyylinsä? Tottahan toki mieli vaihtuu noinkin pitkän uran aikana melko monta kertaa.

hyviä Him hetkiä kaikille. <3

[Pahoittelen lyhyestä viestistä! :/ ]

Vivian Velvet

• Ankeuttaja
HIM
« Vastaus #77 : Helmikuu 11, 2006, 00:48:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Kikaya"
Ville Valo on mielestäni maailman typerin ihminen.
En ymmärrä hänen musiikkiaan ! Rakkauslauloja sekoitettuna wannabe-metalliin. Heartmetal, vai mikä se olikaan ?
Ja itse Valoa, wannabe-hyvissä-kajaaleissa oleva wannabe-metallin-laulaja... Ensin hän oli siloposkinen naapurinpoika ja nyt rankka artisti jolla ei ole tunteita. Mitä hän oikein haluaa ?

Typerin? Typerin?!? Kiitä onneasi ettei minulla ole osoitettasi, muuten heräisit huomisaamuna veitsi vatsassasi. Haluaisin kuulla perustelut, miksi pidät häntä typeränä.

Et ymmärrä? En ihmettele. Jos kehtaat haukkua jotakuta vain kappaleiden perusteella typeräksi, en ole hämmästynyt ymmärtämättömyydestäsi.

Rakkauslauluja? No joo. Mutta HIMin rakkauslauluista voin sanoa ainakin sen, että kyllä ne sentään aidompia ovat kuin jonkun hiton Petri Munkin.

Wannabe-metallia? Se termi on lovemetal. Minkä pitäisi luonnollisesti tarkoittaa ainakin kaikenlaisen musiikin kuuntelijoille metalmusiikkia useimmiten teemanaan rakkaus. Metaliakin on monenlaista.

Wannabe-metalli-laulaja? Uskoisin sinun tarkoittavan tuolla wannabe-metalli-laulajalla lovemetalbändin laulajaa, joka ei vaihteeksi karju siihen mikkiin. Kuten muut metalbändien laulajat. Ja palataan niihin kajaaleihin kun olet tarkastellut lähempää the 69 eyesin, children of bodomin, uniklubin + muiden hevi/metalbändien laulajia.

Rankka artisti jolla ei ole tunteita?!? Tuo on jotain niin järjetöntä, etten jaksa edes yrittää vastata siihen.
Kuule, lueppa tuo viestisi pari kertaa uudelleen ja sano sitten, kuulostaako se typerälle.

Mutta nyt itse asiaan.
Rakastan. Todella. Rakastan. jos pitäisi valita yksi kappale, jonka saisin kuulla ennen kuolemaani, se olisi jokin HIMin kappale. Omistan 16 levyä, singleä ym. Tai en minä, mutta sillä jotain merkitystä, sisko on australiassa puoli vuotta ja sillä välin ne levyt on minun. Todella rakastan.

Top 3:
Funeral of Hearts
The Sacrament
(Don't fear) The Reaper

HIM on jotenkin vain niin hieno bändi. Villen ääni on loistava, uskomattoman moniulotteinen, ja vaikka uusimmalla levyllään se ei sillä äänellään niin paljon leikikkään kuin edellisillä, se on silti kaunis. Se ääni siis.

Vaikka kappaleet ovatkin samanlaisia, niiden sanavalinnat ja tapa kertoa rakkaudesta on jotain niin kaunista. Jokainen kappale on omanlaisensa, ja jokainen eroaa toisista jotenkin. En vielä osaa täydellisesti luetella ulkomuistista kaikkia levyjä ja niiden kappaleita ja niiden kappaleiden sanoja (Kuten siskoni - oikeasti), mutta siihen tähdätään.

Sitä minä en ymmärrä että kaikki sanovat pelkkien teinikanojen kuuntelevan HIMiä, ja ainakaan minä en tiedä ketään teinikanaa joka HIMistä tykkäisi. Tai siis, suurin osa tuntemistani HIM-faneista on joitain gootti/hevari/kirpputorityyppien sekoituksia. Ja minä tunnen niitä paljon.

Heartagram

• Ankeuttaja
Vs: HIM
« Vastaus #78 : Tammikuu 21, 2007, 14:48:33 »
Olen ihan samaa mieltä Vivian Velvetin kanssa Kikaya. Vivian Velvet oletko sinä himfinlandista? Minä olen siellä Gingerbread.

Minä fanitan HIMiä aina kuolemaani asti. Minä rakastan Villen ääntä. Se on ärsyttävää kun ihmiset luulee että kaikki HIMin kuuntelijat ovat itsemurhaa hautovia teinejä tai pissiksiä jotka eivät välitä musiikista vaan Villestä. Minä pidän HIMistä sen musiikin ansiosta. Jos se olisi jonkun muunlaista en varmasti kuuntelisi sitä. Pidän bändistä kokonaisuutena vaikka jotkut väittävät että keikasta selvittäisiin yhtä hyvin vaikka lavalla olisi vain Ville. Kerran joku sanoi että hän ei huomaisi jos muu bändi olisi poissa ja Ville vain laulaisi. Kyllä minä ainakin huomaisin jos siitä puuttuisi musiikki.

Anteeksi sekava viestini. Kikayan mielipide HIMistä järkytti aika paljon. No, eihän kaikki voi kaikesta musasta.

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Toukokuu 13, 2007, 19:36:27 »
Mä olen fanittanut HIMiä ehkä.. 6 vuotta? 5 vuotta? Ei voi muistaa.
Villen ääni on ihan älyttömän mahtava, se saa helposti kylmät väreet kulkemaan pitkin selkää. Eniten pidän Razorblade Romancen aikaisesta HIMistä.. RR olikin ensimmäinen HIM-levyni. Nykyinen HIM on mennyt aika paljon popimpaan suuntaan. Mielestäni DS&BH:kin on parempi levy kuin Dark Light. Ihan varhaisimmat biisit/demot (kuten Rendezvous with anus tai Borellus) eivät myöskään aina iske ihan täysillä.. vaikka kyllä ne vähintäänkin 10 kertaa parempia ovat kuin Dark Light (siis minun mieleeni tietysti).

Omistan kaikki levyt uusinta Uneasy listening vol. 2 :kkosta lukuun ottamatta. RR on jopa kahtena eri painoksena ja Deep Shadows & Brilliant Highlightsistakin on sekä normi että limited -painos :) Sinkkuja en erityisemmin harrasta, itseasiassa en kuuntele niitä ikinä, vaikka niitä muilta bändeiltä paljon tuolla levyhyllyssä komeileekin.

Nykyään kuuntelen HIMiä aika paljon vähemmän kuin joskus pari vuotta sitten, jolloin kuuntelin joka päivä monta tuntia. Mutta nykyään yhä useammin Villen ääni pääse yllättämään kun cdn laittaa soimaan. Seuraavaa levyä odotan jo innolla, kuulemma tulossa taas raskaampaa materiaalia kuin DL ^^

Poissa tear

• Vuotislainen
« Vastaus #80 : Syyskuu 15, 2007, 22:14:59 »
Olen fanittanut tätä bändiä nelisen vuotta. Rakastuin kertaheitolla tähän musiikkiin. Sanat ovat aivan ihania ja melodiat loistavia. Totta kai biisti kertovat rakkaudesta! HIM ON LOVEMETAL BÄNDI! Eilen ilmestyi uusin levy; Venus Doom ja voin ylpeänä sanoa: HIM on taas oma itsensä. DL:in poppimaisuus on poissa ja on palattu taas raskaampaan HIMiin. Luin tuolta jostain, että joku väitti LM:ia popiksi?! En sitten tiedä onko minussa vika, mutta LM on mielestäni aika "raskasta" musiikkia, nimensä mukaisesti juuri sitä LOVE METALia. Venus Doomista vielä sen verran, että tässä todellakin välittyy Villen ja Jonnan ero. Sanoituksellisesti ja melodiallisesti (?) synkempi. Täysi kymppi.

TOP10 biisit

1.Cyanide Sun
2.Bleed Well
3.Sleepwalking Past Hope
4.(Don't Fear) The Reaper ACOUSTIC
5.Love in Cold Blood
6.The Path
7.Love's Requiem
8.The Heartless
9.Venus Doom
10.You Are The One

Toplista on aika Venus Doom painoitteinen, mutta olen ihan rakastunut siihen levyyn. Tämän vuoden alussa kyllästyin hieman HIMiin ja jätin kuuntelun väliin. Halusin silti nähdä sen livenä joten ostin liput Miljoonarockiin. Sen jälkeen olen rakastunut uudestaan tähän bändiin. :) Villen ääni on todella karismaattinen ja tykkään hänen tavastaan sanoittaa biisit. Kaikki levyt VD:tä lukuun ottamatta ovat mulla. (VD Special Edition ilmestyy 19.9 vasta ;() Myös huoneeni ainoat kolme julistetta ovat HIMistä. Kaverit ruukaavat v*ttuilla; "Ei sun huoneesta ainakaan käy selväks, että tykkät HIMistä."
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2008, 10:52:02 kirjoittanut tear »
You're leaving me breathless.

Narsku

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Syyskuu 24, 2007, 18:57:49 »
Olen ollut fani jo öööö... neljänneltä luokalta asti... Omistan kaikki levyt ja ne on kohta kaikki ihan puhki kun kuunneltua on tullut jo todella paljon..! :)
 Tykkään tästä viimeisimmästä levystä todella paljon... Se on paras. Ja lemppari laulu siltä on kyllä ehdottomasti Bleed Well! Se nimi on ihan hassu ja ajattelinkin että ei voi olla hyvä laulu kun on tuollainen tyhmä nimi. Yllätyin positiivisesti...

Parhaat laulut top.5
1. Bleed Well
2. It's all tears (unplugged radio live Kirjotetaanko noin??? :D)
3. Sleepwalking past hope
4. The Funeral of hearts (akustisena versiona)
5. (Don't fear) The Reaper

Ja eräs kestosuosikki on Love you Like I do mutta se ei ole top.5 asti yltävä... :D

Poissa Riekale

• Kangaskaistale
  • Vuotislainen
    • Riekaleen kotisivut
« Vastaus #82 : Toukokuu 23, 2008, 17:03:54 »
HIMiä olen kuunnellut ja fanittanut muutamia vuosia. HIMä kun kirjekaveri kuunteli sitä. Kuuntelin The Funeral Of Hearts:n. Sitten aloin kuunnella lisää ja vielä vähän lisää... HIMillä on loistavaa musiikkia, voi kuunnella vaikka miten pitkään samaa levyä kyllästymättä. HIMin kappaleet akustisina versioina ovat aivan yhtä hyviä kuin "oikeatkin". Jokaiselle mielialalle löytyy omat kappaleensa. Ja Villen ääni on taivaallinen. Ja se karisma. Linde on loistava kitaristi. Ja Venus Doom. Olen erittäin tyytyväinen levyyn. Bleed Well, Love In Cold Blood, Sleepwalking Past Hope... Ihania. Aina kun kuulee HIMiä radiosta tulee hyvälle tuulelle.

Olisi unelmien täyttymys nähdä HIM livenä, mutta asun syrjässä kaikesta ja rahatilannekin on mikä on. Eikä näitä Suomen keikkojakaan kovin montaa vuodessa ole... Pitää tyytyä tällä hetkellä levyihin ja toivoa että HIM pysyy kasassa pitkään ja jaksaa keikkailla myös Suomessa.

P.S. Ostin eilen mahtavan pinssin, jossa on koko HIM:n poppoo. ^__^

Miss Vampire

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Heinäkuu 25, 2008, 00:57:59 »
HIMiä olen kuunnelut ja fanittanut hmm... kohta kuusi vuotta. Ja aina yhtä hyvältä kuulostaa kaikki. Tällä hetkellä suosikki biisi on Cyanide sun, se vaan on niin sopiva mun elämäntilanteeseen... :)
 Villen ääni on oma lukunsa... Mutta jos sanat täydellisen ihana riittää kuvaamaan niin sitte se on tällä selvä. :D Linde on huippu kitaristi ja muissakaan jäsenissä ei valittamista... <3
 Toivoisin että pääsisin kuulemaan bändin livenä ja Ruisrockiin oli tarkoitus mennä, mutta pienen vauvan kanssa se ei ole niin helppoa. Ja juuri nyt kyseinen vauva tarvii äitiään joten parempi mennä... =)
 suosikki biiseistä mainittakoon kestosuosikkina Love You Like I Do <3

Sonija

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Kesäkuu 26, 2009, 19:50:35 »
Mä en ole ollut HIMin fani yhtä pitkään kuin edelliset... Tykästyin bändiin viime vuonna Love Metal -albumin myötä. Hassua siihen nähden, että iskäni (joka muuten inhoaa "räkää"), osti joskus monta vuotta sitten kirpparilta tämän kyseisen levyn muutamalla eurolla minulle. Sen jälkeen olen kyllä tykännyt melkein kaikista kappaleista, joita HIMiltä olen kuullut. Ville Valon ääntä jaksaa kuunnella tosi hyvin. ;) Sen lisäksi tykkään hänen kirjoittamistaan lyriikoista. Plussana vielä se, että bändi on suomalainen. Melkein kaikki muut fanittamani bändit tulevat USA:sta.

Lempparialbumini on Love Metal mutta lempibiisini ei ole siltä, se on Gone With the Sin. Tai en minä tiedä. :D Riippuu vähän fiiliksistä. Joka tapauksessa se on kyllä hyvä kappale. Right Here In My Arms ja Wicked Game ovat kanssa ihan loistavia.

Muuten: tiedän, että Kat Von D esiintyy jossakin HIMin musiikkivideossa... Tietääkö joku missä niistä? You Tubessa videon päälle on laitettu Killing Loneliness, mutta se ei kyllä taida ihan kuulua siihen... :D Niin että missä?

Poissa pikkuleipä

• Vuotislainen
« Vastaus #85 : Lokakuu 05, 2009, 16:54:48 »
HIM on ihana. HIM on elämäni.
No okei, ei nyt ihan. Olen kuunnellut HIMiä noin 6 vuotta (kohta taitaa tulla 7 vuotta täyteen) ja en ole vielä kyllästynyt yhteenkään biisiin (paitsi Wings Of A Butterflyyn, mutta Dark Light onkin huonoin HIMin levy. Vaikka eihän sanoja "huono" ja "HIM" voi periaatteessa olla samassa lauseessa).
Villen ääni on jotakin niin sanoinkuvaamattoman kaunista ja täydellistä. Myönnän tässä nyt kaikille, että on sitä tullut useasti pari kyyneltäkin tirautettua kun olen herkässä tunnetilassa kuunnellut The Funeral Of Heartsia taikka Close To The Flamea.
Lisäksi rakastan syntikka/piano kohtia. Varsinkin The Sacramentin alku on aivan taivaallisen ihana!
Oon nähnyt HIMin vain kerran livenä, ja se taisi olla lyhyen elämäni paras ilta.
Omistan kaikki levyt ja kokoelmat, neljä singleä, yhden keikka/musavideo DVDn, Synnin Viemää - kirjan, kaksi paitaa, "muutamia" pinssejä ja hihamerkkejä (vai mitä ne on), "pari" julistetta ja kaikenlaisia itse tehtyjä HIM taideteoksia (kuten piirustuksia).
Paras levy on tällä hetkellä se ensimmäinen, Greatest Lovesongs Vol. 666, mutta suosikki biisini ei ole siltä levyltä.
Top 10: (ei pysty listaamaan vain viittä!!)
1. Heartache Every Moment
2. Our Diabolikal Rapture
3. The Funeral Of Hearts
4. Sleepwalking Past Hope
5. Your Sweet 666
6. Sweet Pandemonium
7. Razorblade Kiss
8. Right Here In My Arms
9. (Don't Fear) The Reaper
10. Soul On Fire [Erich Zann's Supernatural Rmx]

Ja lisättäköön vielä, että en voi käsittää miten joku ihminen voi todellakin sanoa vihaavansa HIMiä. En vain voi käsittää.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #86 : Tammikuu 04, 2010, 09:59:58 »
Itse en ole niitä innokkaimpia HIM-faneja, mutta kuuntelen tätä kumminkin oikein mielelläni; minulle HIM on vain musiikkia, ei levyjä ja fani-tavaroita. Aikaisemmin vieroksuin tätä bändiä, mutta nykyään suhtautumiseni HIMiin on positiivista.

Pidän itsessään HIMin kappaleista. Vaikka minulla ei ole yhtään bändin levyä, ei se menoa haittaa, onhan minulla käytössäni tuo tuttu YouTube. Lempikappaleekseni nostan Wings of a Butterfly -kipaleen. Tätä tulee kuunneltua useimmiten, sillä se on mielestäni hyvin onnistunut kaikilla kappaleen tasoilla.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #87 : Helmikuu 12, 2010, 23:46:42 »
Moi. Enkö ole käynyt täällä ennen? Oho. No nyt käyn. Sain tänään vihdoin ja viimen postissa Screamworks: Love In Theory And Practisen, jossa on itse levyn lisäksi levy jossa on kaikki 13 laulua akustisena. Nam.
Minä olen siis ollut HIMin ystävä aika kauan, mutta aluksi se oli vain sellaista kuuntelua. Ei kunnollista tutustumista tms, vain kuuntelua. Mutta se alkoi kehittyä siitä ja muistan kuinka jo kuudennella luokalla ihkutin Villeä. Joooooh.
Vielä en omista kaikkia levyjä, vaikka ajattelin kaikki sillai pikku hiljaa hankkia. Vuosien varrella on hyllyyn tupsahtanut Love Metal, Dark Light, Venus Doom ja nyt tämä uusin (sekä Uneasy listening vol.1).

Nyt tästä Screamworksista; tykkään kovasti! Mieleen tulee vähän Dark Lightin muutamat biisit. Ville loistaa taas lyriikoilla ja ääni on edelleen aivan mahtava! Koko bändi tietenkin loistaa jälleen. Näissäkin biiseissä on tarttuvia melodioita.
Ja sanalehtisessä on hieno kuva Villestä. Mietin että miksei muista jäsenistä..? ...
Levy on mukavaa kuunneltavaa, hauskan kasarimaisia muutamat biisit, kuten Ville itsekin on sanonut. Mukavaa vaihtelua raskaanpuoleisen Venus Doomin jälkeen. Tästä levystähän on paljon eri mielipiteitä, jotkut haukkuvat hirveäksi paskaksi ja jotkut sanovat että 'ei tämä ole mitään HIMiä!!!'. Jotkut sitten taas tykkäävät, kuten minä. Kyllä tämä edelleen on sitä HIMin omaa love metalia, että minsuta tuollaiset kommentit ovat hieman naurettavia. Voi kyllä, tämä todellakin on HIMiä, jos et tykkää, tuki turpasi ja älä kuuntele.
Ja vielä tästä akustisesta; tavattoman ihana! Villen ääni on aivan mahtava, ja tätä jaksaa todella kuunnella.

Mitäs te vuotislaiset HIMin ystävät tykkäätte tästä uudesta levystä?

Poissa Ryminä

• Kuutamomussukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Helmikuu 13, 2010, 09:12:55 »
Kävin hakemassa itselleni uuden levyn heti ilmestymispäivänään:)
On pakko sanoa, että on aika erilaista HIMiä, mitä aiemmin, mutta mielestäni edelleen HIMiä...ja loistavaa sellaista!
Suurin osa biiseistä on nopeampitempoisia kuin aiemmilta levyiltä löytyvät, tai voi olla että mä vaan kuvittelen niin. Ja myönnettäköön myös, että suurimman osan biiseistä kohdalla menee joka kerta kylmät väreet, mikä mulla kertoo aina, että oon tykännyt ja paljon, vaikka en vielä asiaa olisikaan sisäistänyt mielessäni:)
Youtubesta katselin Villen kommentteja noihin biiseihin, ja huomaa, että taas on oltu syvällisiä niitä kirjoittaessa.
Suosikeiksi on noussut se viimeinen raita (The Foreboding Sense of Impending Happiness), joka ilmeisesti oli vähän kokeellisempi, ja sitten Acoustic Funeral, joka on vaan aivan ihana (haloo, kuunnelkaa ne sanat).
Voi vitsi, jos mä nyt vielä jatkan niin tuun listanneeksi ne kaikki...eli pitää lopettaa nyt tähän kahteen ja todeta, että kyllä ne kaikki on vaan niin hyviä!

Poissa Europe

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #89 : Marraskuu 20, 2010, 21:00:17 »
Mun mielestä se uusi levy on ihana. <3 Niin kuin ne kaikki edellisetkin. Lemppareita mulla ei oikeastaan ole, ei edes kappaleiden joukossa. :P Totta kyllä tämä uusi levy kuulostaa vähän erilaiselta kuin edelliset, mutta HIMhän on tavallaan tehnyt kaikki levyt vähät erilaisiksi. Niin että mitäs pienistä. Ihanaa musiikkia kaikki! :)

Pääsin jopa keikalle viime kesänä Suomessa siellä ainoilla festareilla, joilla HIM soitti eli Sonispheressä. Mmm! Kuulostivat aivan mahtavilta livenä. Espes laulu kuulostaa paremmalta kuin ennen kun Ville lopetti sen tupakoinnin. Kaikeksi onneksi se typerä syöksyvirtaus ei iskenyt silloin lauantaina vaan vasta seuraavana päivänä (tosin sekin jäi harmittamaan, Mötley ei soittanut. -_-').

Olen kuunnellut HIMiä iät kaiket. En muista, kuinka kauan. Se on ehdottomasti yksi lempparibändeistäni. ^^

Lainaus
Muuten: tiedän, että Kat Von D esiintyy jossakin HIMin musiikkivideossa... Tietääkö joku missä niistä? You Tubessa videon päälle on laitettu Killing Loneliness, mutta se ei kyllä taida ihan kuulua siihen... :D Niin että missä?

Erna: mun mielestä Kat on siinä Killing Lonelinessin amerikkalaisessa versiossa. Se YouTube -juttu on nopeutettu muistaakseni.

Joka tapauksessa HIm rules!
Dreaming Istanbul.

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #90 : Joulukuu 25, 2010, 14:26:26 »
Mie en ennen voinut sietää HIM:iä olenkaan. Siinä oli silloin jotain todella ärsyttvää ja veikkaan että se johtui Ville Valosta.
Mutta sitten  paras kaverini, joka oli kova HIM fani ( on vieläkin) soitti tai pakko kuunnelutti  HIM:in musiikkia ja käski arvailemaan samalla kappaleiden nimiä, joita en todellakaan tiennyt.. Pikku hiljaa aloin pitämään heidän musasta.
Ensimmäinen levy taisi olla And Love Said No 1997-2004.
Viime kesänä kävin katsomassa HIMIä livenä Sonispheressä.
Hieno keikka oli.
Omat lemppari kappaleeni ovat Heartache Every Moment & Scared To Death.
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.