Kirjoittaja Aihe: Soundtrackit  (Luettu 79060 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Mara

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« : Joulukuu 22, 2002, 16:26:57 »
Kuinka monella teistä on HP-leffojen soundtrack? Mulla on molemmat. Mitä mieltä olette niistä? Mä oon muuten tyytyväinen paitsi mun mielestä ne sais olla siinä järjestyksessä kuin ne on siinä leffassa.

/Fairrymoks -Alkaa vähän liikaa muistuttaa kalluppia kultapienoiset. Jos vähän enemmän sitä mielipide-osuutta saisitte laajennettua..? Kyllä te siihen pystytte ihan varppina!

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • + The Song of Life +
Soundtrackit
« Vastaus #1 : Joulukuu 22, 2002, 16:48:00 »
Minulla on Viisasten kiven soundtrack :wink:  Kyllä kai se sama järjestys mikä leffassakin on olis hyvä, mutta onko sillä nyt niin väliä jos vain saa kuunnella sitä..?  :D  *huokaa* Siis tarkoitan että sinä sentään SAAT kunnella. Mie en ole löytänyt koko SK:n soundtrackia :cry:  En siis mistään kaupasta koko kaupungissa (siis jos tätä nyt voi kaupungiksi kutsua.) Mistä ostit sen SK:n soundtrackin..? Jos täällä päin on sama kauppa niin voisin käydä kurkkimassa... *Haluaa sen*
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Sodapop

• Monimutkainen
  • Vuotislainen
Soundtrackit
« Vastaus #2 : Joulukuu 22, 2002, 23:20:17 »
En pidä henkilökohtaisesti kamalasti Pottereiden musiikeista, enkä siis näe mitään syytä ostaa niiden soundtrackeja.

Monien elokuvien musiikit tekevät minuun suuren vaikutuksen (mm. The Two Towers, FotR, Gladiator, Moulin Rouge) ja niiden soundtrackit olen hankkinut tai hankkimassa.
Pottereiden musiikit ovat samanlaisia, en sano mitättömiä, mutta mitäänsanomattomia.

Mara

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #3 : Joulukuu 23, 2002, 11:30:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Freya"
Minulla on Viisasten kiven soundtrack :wink:  Kyllä kai se sama järjestys mikä leffassakin on olis hyvä, mutta onko sillä nyt niin väliä jos vain saa kuunnella sitä..?  :D  *huokaa* Siis tarkoitan että sinä sentään SAAT kunnella. Mie en ole löytänyt koko SK:n soundtrackia :cry:  En siis mistään kaupasta koko kaupungissa (siis jos tätä nyt voi kaupungiksi kutsua.) Mistä ostit sen SK:n soundtrackin..? Jos täällä päin on sama kauppa niin voisin käydä kurkkimassa... *Haluaa sen*

Niin ehkä se on parempi että saa ainakin kuunella sitä. Mä ostin sen  Lippulaivan (lippulaiva sijaitsee espoon espoonlahdessa lisätietoa lipparista www.lippulaiva.fi) anttilasta.

Poissa JFA

• Halihörhö
  • Henkihörhö
  • Sukupuoli: Velho
  • Pyhmis
    • Facebook
  • Pottermore: StoneSnidget154
  • Tupa: Puuskupuh
Soundtrackit
« Vastaus #4 : Tammikuu 01, 2003, 19:30:43 »
Lainaus käyttäjältä: "peeves"
Mikä tämä "special edition"-versio CoSin soundtrackista oikein on?

Onko kellään mitään tietoa siitä?
Pitäisikö sellaisia edes olla? Juu, en jaksa itse ottaa selvää. Joku teistä tietää kuitenkin :P

Minulla on special edition. Tai siis, Limited edition. Niitä on vain rajoitettu määrä saatavilla. Siinä on kaksi cd:tä. Toisessa musiikki, toisessa juttuja tietokoneelle.
Tavallinen versio on sitten yksilevyinen, pelkkä musiikkilevy.

JFA
Petunia Dursley for the next DADA teacher. Seriously!

Anya

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #5 : Tammikuu 03, 2003, 15:07:28 »
Lainaus käyttäjältä: "JFA"
Lainaus käyttäjältä: "peeves"
Mikä tämä "special edition"-versio CoSin soundtrackista oikein on?

Onko kellään mitään tietoa siitä?
Pitäisikö sellaisia edes olla? Juu, en jaksa itse ottaa selvää. Joku teistä tietää kuitenkin :P

Minulla on special edition. Tai siis, Limited edition. Niitä on vain rajoitettu määrä saatavilla. Siinä on kaksi cd:tä. Toisessa musiikki, toisessa juttuja tietokoneelle.
Tavallinen versio on sitten yksilevyinen, pelkkä musiikkilevy.
JFA

Eikä edes kovin erikoinen semmoinen. Ystini osti minulle sen Jyväskylästä Ron kansilla *tahtoi Ron kannet*, siinä on lisänä vain näytönsäätäjä, kaksi traileria ja muutama kuva työpöydälle. Eli aika köyhä mielestäni..

Drace

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #6 : Tammikuu 29, 2003, 18:20:36 »
Omistan kummatkin levyt. Ja täysin henk.kohtaisesti voin sanoa pitäväni jälkimmäisestä levystä eniten. En tiedä miksi, mutta se sisältää minulle paljon mielekäämpää musiikkia kuin ensimmäinen levy.

Minulla on Ron kannessa myös. Mutta eipä ollut vaihtoehtoja sillä hetkellä ja tietysti se levy oli saatava heti. Minkälaisia niitä muita kansia on kuin Ron ja Harry?

Eiwriel

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #7 : Huhtikuu 08, 2003, 16:14:02 »
Minulla on ne molemmat. Täytyy kyllä sanoa, että se Viisasten Kivi on jonkin verran parempi kuin Salaisuuksien kammio. Se on mm. iloisempi ja sellainen hmm... värikäs :D, toisin kuin SK, joka on synkkä ja ehkä hieman surullinen. Tulee niitä kuitenkin molempia kuunneltua yhtä ahkerasti :wink:. Parhaimpia kappaleita ovat mm. VK:sta Hedwig's Theme, Quidditch Match ja The Arrival of Baby Harry ja SK:sta Fawkes the Phoenix ja Reunion of Friends.

Lacerta

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #8 : Kesäkuu 28, 2003, 17:56:52 »
En tykkää ollenkaan kummankaan elokuvan musiikista. Siis sen tyylisestä musiikista. Ei koulua kuvaa "puoliklassinen" musiikki.. vaikka se onkin elokuvan ja taikuuden kannalta oleellista. Mutta melkein kaikissa elokuvissa (ulkomailla siis) on tuollasta viulun vingutusta (anteeksi ruma ilmaisuni). Hyi olkoot se musiikki. Ja jos joku haluaa kiistellä kanssani tästä asiasta huomattavasti enemmän, ottakoot yhteyttä yksityisviestillä. Ei tuhlata viestitilaa "turhanpäiväisellä" kiistelyllä kun joillakin on sentään jotain asiaa  :roll:

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Soundtrackit
« Vastaus #9 : Elokuu 22, 2003, 18:29:51 »
Minun mielestäni molempien Potter-elokuvien musiikki on ihanaa! Minä en omista kumpaakaan soundtrackiä (vaan siskoni, jolta sitten lainailen niitä...) John Williamsin säveltämät kappaleet tunnistaa aika hyvin, oli elokuva sitten Potter, Yksin kotona tai Tähtien sota.
Ykkösleffan soundtrack. Siinä levyllä, joka meillä on, on Hollywood Star Orchestran esittämänä ne kipaleet. Suoraan sanottuna ne kuulostaa minusta ihan konemusiikilta... Mutta Chess Game on hauska.
Juu.

Poissa JFA

• Halihörhö
  • Henkihörhö
  • Pyhmis
    • Facebook
Soundtrackit
« Vastaus #10 : Elokuu 22, 2003, 18:41:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Ruiskaunokki"
Ykkösleffan soundtrack. Siinä levyllä, joka meillä on, on Hollywood Star Orchestran esittämänä ne kipaleet. Suoraan sanottuna ne kuulostaa minusta ihan konemusiikilta... Mutta Chess Game on hauska.

Minullakin on tuo cd-levy hyllyssäni, kun sen kerran halpaan hintaan jostain löysin.
Hollywood Star Orchestran sovitukset ykkösleffan kappaleista ovat todella surkeita. Uh, kerran tuon levyn läpi kuuntelin, ja sen jälkeen se melkein jo löysi tiensä roskakoriin.

JFA

vegetable

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #11 : Elokuu 22, 2003, 19:42:47 »
Minulla on se ykkänen, piraattina tosin, sis ei mitään extroja tai mitään, hyvinkäältä kun niitä sai, niin myytiin pelkästään niitä kahden levyn paketteja, nyt voi saada ehkä vielä jostain, jos etsii. Kakkosen soundtrackia en ole nähnyt missään, lehdistä vain kansia tsiigaillut. Ron kannet on söpöt, ja eikös ole myös Dumbledore, hagrid & tora, harry, hermione, ron, dobby kansia, ainakin noita minä olen nähnyt. Musiikki on itsestään aika mielenkiintoista, mutta väritöntä. Siitä puuttuvat ne oikeat iskut, eli minun mielestäni se kuulostaa jotenkin ''tyhjältä'' en tiedä miten, mutta niin se on. Potter musiikki on ihan kivaa, mutta jotenkin vain väritöntä.

RaDiCal

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #12 : Elokuu 29, 2003, 16:44:45 »
John Williamsille respectit sävellys työstä,siis ei parempaa säveltäjää voida saada mihinkään leffaan.Yritän vain sanoo et omistan molemmat soundtrackit ja kuuntelen niitä päivittäin. Niissä voi rentoutua. Paras kansi on Danielin,mut onko Dumbledoren kannessa niin ajatusseula?Tuli vaan mieleen ku mikä muu se vois olla hopeainen,pyörivä liike kuvassa.Mitä mieltä sinä olet?

marya

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #13 : Syyskuu 08, 2003, 12:18:43 »
Mä en kyllä pidä niistä musiikeista ollenkaan. Niistä tulee mulle mieleen ihan jotkut USAlaiset lasten elokuvat kuten Ville
Vallaton ja Yksin kotona. Valkoisia puutaloja rivissä ja nätit samanlaiset nurmikot kaikilla. Tää on vaan mun mielipide, älkää suuttuko :) Mullaki on  Fotr ja Moulin Rogue soundtrackit, ne on kyllä hyviä.

Lils

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #14 : Syyskuu 08, 2003, 18:28:38 »
Äh, ne musiikit eivät oikein kolahda minuun. Mielestäni Potter-elokuvissakin musiikit olivat vain häiriöksi. Tottakai niiden olisi tarkoitus luoda tunnelmaa ja niin edespäin, mutta minua ne lähinnä häiritsivät elokuvaa katsoessa. Soundtrackia en siis omista, enkä aiokaan omistaa.
Mutta TSH-elokuvien musiikista pidän. Aah. Makunsa kullakin. ^^

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #15 : Joulukuu 06, 2003, 20:27:29 »
Mulla on SK-soundtrack, joka on kyllä todella hyvä. Tykkään todella William Rossin mahtavasta tavasta tehdä Harry Potteriin sopivaa musiikkia. Se on niin taianomaista ja kaunista ja välillä hieman "pelottavaa" eli mahtavaa elokuvan eri kohtiin. Erityisesti pidän Reunion of friends-kappaleesta, joka tulee leffassa siinä kohdassa, kun Hagrid tulee takaisin, Harry halaa sitä jne. Eli se loppupätkä leffasta. Se on todella kaunis ja kauniisti toteutettu.

Mutta en, vaikka musa onkin ihanaa, silti halua VK:nkin soundtracia, koska ainakin sen perusteella mitä olen kuullut, se on aika samanlaista kuin SK:ssa. Joten pelkään, että sitten kun olen kunnellut kumpaakin ihan "tarpeeksi", niin kyllästyn kuuntelemaan kumpaakin. Ja siinä on sitten mennyt kahden cd:n hinta ns. hukkaan. Tain o, ei nyt HUKKAAN, mutta se musiikki on sen verran samanlaista, etten osta kummankin leffan soundtrackia.
Azkabanin vangin cd:n olen kyllä ajatellu ostaa, ties sitten mistä syystä. Ehkä se on sitä, kun AV on lempi kirjani, toivottavasti myös leffana. ^^

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Soundtrackit
« Vastaus #16 : Helmikuu 25, 2004, 15:55:30 »
Omistan kummatkin levyt. Rakastuin musiikkiin heti kun kuulin sitä. Se jää soimaan päähän ja se merkitsee John Williamsille sitä, että hänen työnsä ei mennyt hukkaan:)Kylmätväreet tulevat aina kun sitä kuuntelee. Hän osaa tehdä pelottavaa musiikkia, mikä on aika vaikeaa ja osaa myös tehdä hyvin hilpeää ja iloista musiikkia:)
Ammattilainen!
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

wednesday

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #17 : Maaliskuu 04, 2004, 11:55:51 »
minulla ei ole omana,mutta kirjastosta olen pitänyt viisasten kiven soundtrackia lainassa jo törkeän pitkään.eniten kyllä odotan azkabanin vangin soundtrackia,siinähän kun kerran on ihanainen something wicked this way comes,jota voisi kuunnella vaikka kuinka paljon.kummallista sinänsä että tlc-nimisellä erittäin tuotetulla tyttöryhmällä on saman niminen kappale:O

Sateenvarjo

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #18 : Maaliskuu 04, 2004, 20:48:36 »
Omistan molemmat levyt ja pidän kyllä ehdottomasti SK:n soundtrackista enemmän. Siinä on jotenkin erilaisempia kappaleita kuin VK:ssa, eikö? Ja se on synkempi mutta kuitenkin siinä on onnellisiakin kipaleita, kuten Fawkes the Phoenix. *rakastaa sitä kappaletta* Onhan VK:ssakin ihan hyviä, esimerkiksi The Chess game, mutta kuitenkin SK on parempi.

Lainaus käyttäjältä: "Sydney"
Kuuntelin CoS- ja Viisasten Kivi soundtrackejä kaupassa, molemmat olivat ihania! ^^
Kumpi mielestänne kannattaa ostaa jos ostaa vain toisen? :)

Edellisessä onkin jo vastaus, mutta sanon sen vielä uudestaan: osta SK! Siinä on monipuolisempia kappaleita. :)

Azkabanin vangin soundtrackia odotan pelonsekaisin ja jännittynein tuntein... Something wicked this way comes on kyllä ihana.

Annúnqúerewen

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #19 : Maaliskuu 08, 2004, 15:32:08 »
Olen kovin ihastunut erilaisiin soundtrackeihin, mutta Potteria en ole hankkinut. Miksi?

Ensinnäkin elokuvat ovat kovin kuivia, ja niihin istutettu John Williamsin musiikki on liian mahtipontista niihin, suorastaan huvittavaa. Williams ei pysty uusiutumaan, vaikka melkoinen legenda onkin. Vanhoissa SW:ssä musiikki menee, ne kun ovat mukavan kepeitä, mutta uusissa osissa sama juttu kuin Pottereiden kanssa: yritetään luoda mahtavan epookin tuntua, ja sitten sässitään se.

Potter-musa ei herätä minkäänlaisia tuntemuksia, se ei ihastuta eikä hiivi pitkin selkäpiitä. Surullista sinänsä, koska kirjoista olisi saanut vaikka mitä.

Selviytyjä

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #20 : Toukokuu 01, 2004, 16:18:02 »
Ostin Viisasten kiven soundtrackin mutta toista en ostanut. Leffassa se musiikki toimii muttei sitä voi kuunnella muuten, koska se on ihan liian mahtipontista. Esim. LotR:ien musa on sillä tavalla ihan erilaista että sitä voi kuunnella muutenkin, mutta Pottereita ei...
Siinä soundtrackissa on sentään yksi hyvä puoli: trailerit.

Poissa JFA

• Halihörhö
  • Henkihörhö
  • Pyhmis
    • Facebook
Soundtrackit
« Vastaus #21 : Toukokuu 15, 2004, 12:55:57 »
Azkabanin vangin soundtrackia on nyt mahdollista kuunnella netissä. Kokonaan. Ja laillisesti American Onlinen sivujen välityksellä.

Hidas nettiyhteys
Nopea nettiyhteys

Ja se kappalelista:

1. Lumos! (00:00)
2. Aunt Marge's Waltz (1:37)
3. The Knight Bus (3:53)
4. Apparition on the Train (6:44)
5. Double Trouble (9:00)
6. Buckbeak's Flight (10:37)
7. A Window to the Past (12:46)
8. The Whomping Willow and The Snowball Fight(16:39)
9. Secrets of the Castle (19:02)
10. The Portrait Gallery (21:35)
11. Hagrid the Professor (23:40)
12. Monster Books and Boggarts! (25:40)
13. Quidditch, Third Year (28:06)
14. Lupin's Transformation and Chasing Scabbers(31:54)
15. The Patronus Light (34:55)
16. The Werewolf Scene (36:09)
17. Saving Buckbeak (40:33)
18. Forward to Time Past (47:12)
19. The Dementors Converge (49:47)
20. Finale (53:30)
21. Mischief Managed (56:30)

Minä rakastan tätä. The Knight Bus. Uu. Eep, pidän tosi paljon tuosta jazzahtavasta tyylistä parissa kappaleessa. :)

JFA

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Soundtrackit
« Vastaus #22 : Toukokuu 15, 2004, 16:41:42 »
Itse en oikein pitänyt kyseisestä levystä. Onhan tämä ihan hyvä, mutta kuulostaa liikaa sinfoniaorkesterin harjoituksilta. (yäks!) Edes trailerissa ollut biisi ei oikein sykähdytä. Loppua kohden kuitenkin paranee. Alku-tunnarista ne olivat tehneet jotenkin erilaisen. Siitä pidin luultavasti eniten koko levyssä.

kvaak

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #23 : Toukokuu 15, 2004, 18:06:18 »
Mulla ei oo kumpaakaan soudtrackiä. Molemmat tai edes jomman kumman haluisin, mutta en ole löytänyt mistään. Täytyy jatkaa etsimistä.

Miksi ihmeessä mulla ei toimi toi AV:n soudtracki? Hmm.. Onko se juttu pakko asentaa koneelle kun siinä tulee sellanen ilmotus? Siis mulla tulee ne kaikki jutut siihen play-napit sun muut mutta se ei lähe käyntiin. :/

Cedric

• Ankeuttaja
Soundtrackit
« Vastaus #24 : Toukokuu 15, 2004, 19:57:43 »
Kyllä se plug-in on aivan pakko asentaa, jotta voisi soundtrackia kuunnella. Jos musiikki kuuluu ilman asentamista, on plug-in asennettu koneelle jo aikaisemmin... varmaankin jonkun toisen musiikin kuuntelemisen yhteydessä.

Azkabanin vangin musiikista täytyy kyllä sanoa, että John Williams on todella ylittänyt itsensä. Ensimmäistenkin leffojen musiikki oli loistavaa, mutta tämä on suorastaan suurenmoista! Upeaa, miten tällä kertaa on käytetty jazzin keinoja, nokkahuilua, säkkipilliä, kuoroa, lyömäsoittimia ym... Olen nyt kuunnellut soundtrackista noin 3/4, enkä ole kuullut kuin yhden aikaisemmista osista lainatun teeman, joten musiikki on myös uutta!