Kirjoittaja Aihe: Tess Gerritsen  (Luettu 1856 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

arty

• Ankeuttaja
Tess Gerritsen
« : Heinäkuu 16, 2004, 19:32:32 »
Mitä mieltä ootte Tess Gerritsenin kirjoista? Mun mielestä Kirurgi ja Taidonnäyte on ihan loistavat kirjat... niis on kohtia mis oikeesti pelottaa... mä en ainakaa voinu lukee pimeellä tai muuten näki painajaista...

Muokattu: Mä oon lukenu kaikki muut paitsi sen uusimman... Mustaki se lapsen sydän on yks parhaista. :)

Poissa Domie

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Tess Gerritsen
« Vastaus #1 : Heinäkuu 16, 2004, 19:48:48 »
Oon lukenu Kirurgin ja Henkeen ja vereen,joka on minulla kirjahyllyssäni. Gerritsen kirjoittaa mielenkiintoisesti ja pitää lukijaa otteessaan lujasti.  Muuten hyviä mutta ne jutut ovat vähän liian paksuja välillä uskottavaksi ja vie pois lukunautittavuutta. Perusjuoni ja juonenkäänteet ovat kuitenkin ihan hyviä ja mielikuvitusta ainakin riittää. Liiaksikin. Paljon ammattitermejä ja ns.tietoa poliisin ja lääkärin työstä. Ihan ok kirjailija jonka kirjoja jaksaa lukea.
// Kiitos vihjeestä teppic :) *ryntää kaupunginkirjastoon  etsimään kirjaa*

Williska

• Ankeuttaja
Tess Gerritsen
« Vastaus #2 : Heinäkuu 21, 2004, 16:24:45 »
Onhan niitä tullut luettua tähän mennessä kolme kappaletta. Kirurgi, Taidonnäyte ja Elämän lähde. Viimeksi mainittu on kyllä on ollut kaikista huonoin, jos niin voi sanoa.

Kirurgi oli loistava, samoin Taidonnäyte. Kirjat joita ei voi jättää kesken. Välillä kyllä saa miettiä kauan kaikkien lääketieteellisten sanojen merkitystä. [Niin kuin se jotain muka auttaisi, ei niitä kaikkia kuitenkaan tajua]

Ne murhat on kyllä aika ällöttäviä, ja eivät kuulosta niin kovin uskottavilta, mutta eipä se ainakaan minun lukuintoani latista.

Melkein ostin tuon Lapsen sydämen divarista kuudella eurolla, mutta sitten iski tämä niin tuttu piheys. Tyhmä minä.

Poissa ATK

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • BiteFight
Tess Gerritsen
« Vastaus #3 : Heinäkuu 26, 2004, 09:19:28 »
Olen lukenut Elämän lähde -kirjan ja se oli kyllä tosi hyvä. Aloitan nyt juuri, kun ensin pääsen täältä netistä pois, lukemaan sitä kaikkein uusinta Synnintekijää (no, oikeastaan olen lukenut sitä jo 43 sivua ja se on jo nyt kovin mielenkiintoinen kirja, sivujakin on 350).

Omana minulla on Taidonnäyte ja Synnintekijä.

Lisäys: Sain juuri tänään Kirurgin lainatuksi kirjastosta. Jes!

Synnintekijän ja erään toisen kirjan jälkeen Kirurgi ja Taidonnäyte.

Iceheart

• Ankeuttaja
Tess Gerritsen
« Vastaus #4 : Heinäkuu 26, 2004, 20:07:17 »
Vihdoinkin!!!! Oon todella kauan odottanut että Gerritsenistä joku tekisi topicin ja nyt :D

Kaikki kirjat on tullu ainakin kolmeen kertaan tullut luettua. Mun mittapuussani ne kipuavat yhtä korkealle kuin Potteritkin. Uusin, tämä Synnintekijä poikkesi tavallaan kirjailijan edellisistä teoksista, mutta silti se oli aivan mahtava!! Gerritsen jättää lukijan niin koukkuun kirjoihinsa, että sillä aikaa kun kirja on kesken, miettii vain ja ainoastaan sen tapahtumia.

Näin naissukupuolen edustajana minusta on hienoa lukea, kuinka vahvat ja määrätietoiset naiset pitävät usein ohjaksia käsissään, eivätkä koskaan jätä toimimatta tosi paikan tullen. Kirurgi ja Taidonnäyte ovat mielestäni tähän mennessä parhaat kirjat ja lisää odotetaan suurella mielenkiinnolla!

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: SparksWolf20852
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Tess Gerritsen
« Vastaus #5 : Tammikuu 01, 2014, 19:55:33 »
Kyllä, Gerritsenin kirjat ovat hyytävää luettavaa. Kirurgi oli pelottava, mutta minusta Taidonnäyte oli vielä pelottavampi. Gerritsen on hyvä luomaan pelottavia hahmoja, Warren Hoyt, Valtias, Dominic Saul, Amalthea Lank... Ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä, Joyce O'Donnel. Ei ole edes pahis, mutta ehdottomasti yksi pelottavimmista henkilöhahmoista, kyseinen nainen saa jostain syystä vereni hyytymään.
  Minä en pitäisi niitä varsinaisesti epäuskottavina, sillä kyllä ihmisten julmuus on joskus sanoinkuvaamatonta, vaikkei siitä aina puhutakaan. Se, mitä minä pidän sarjan miinuspuolena, on se, että loppuratkaisu on usein sekava, enkä kirjan luettuani aina ihan tajunnut, että mitä tässä nyt loppujen lopuksi tapahtui ja kuka tappoi ja kenet. Joskus on pitänyt lukea loppukohtaukset uudestaan, että on saanut jotain tolkkua tilanteeseen, ja silti saattaa jäädä jotain kysymyksiä ilman vastausta.
  Ja kyllä, pidän Jane Rizzolista ja Maura Islesistä päähenkilöinä, minusta on hyvä, että kirjoja sävyttää myös heidän arkielämän kuvionsa. Ei mene liian väkivallalla mässäilyksi, kun välillä kurkistaa katsomassa, mitä Rizzolin perheessä tällä kertaa tapahtuu : )
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi