Minulla on nyt tällä hetkellä kamalat hiukset; kasvattamisen välivaihe.. Haluaisin kasvattaa jonkinlaisen sivuotsatukan ja saada muihin hiuksiin hiuksen pituutta, nyt ne ovat olkapäiden yli. Värikin on aivan kamala; joskus minulla oli kastanjanruskeat hiukset, ja yritin saada kotona laitettua luonnollista väriä takaisin. Vanha väri näkyy aika kivasti alta ja juurikasvu näkyy eri sävyisenä. Nyt kesällä aurinko on kuitenkin tasoittanut värieron niin, etten aina peilin ohi mennessä meinaa lähteä kauppaan hakemaan hiusväripakettia... Nyt haluaisin hiuksiin oman värin takaisin. (sellaisen raitaisen vaalean)
Pienenä minulla oli paksu, vaalea polkkatukka, joka oli minusta aivan kauhean näköinen. Joskus viisi-kuusivuotiaana aloin kasvattaa. Ei ne hirveän pitkiksi venähtäneet, kun kävin kampaajalla ottamassa olkapäille yltävän kampauksen lyhyellä otsatukalla. Sitten päätin taas kasvattaa, tällä kertaa sain hiukset miltei kyynärpäihin. Aloitin myös projektin otsatukan kasvattamiseksi pois, mutta en jaksanut pantoja ja pinnejä enkä myöskään hiusten selvittelyä, joten aloin pitää hiuksia lyhempinä, ehkä johonkin lapaluille asti, sekä täysin suoraa otsatukkaa. Ei se kovin erikoinen, mutta kelpasi minulla vallan mainiosti. Nelosella tai vitosella kävin kampaajalla ja laitoin hiukset kerroksittain. Siitä ne ovat hiukan lyhenneet ja pidenneet. Joskus kutosella värjäsin sen kastanjanruskean. Seiskan ajan olen yrittänyt saada oman värin takaisin ja samalla kasvattaa. Ja myönnän, että leikkaan itse hiuksiani sen latvojen siistinnän verran, sen verran minäkin osaan :) Otsatukka on ollut käytännössä koko iän lukuun ottamatta sitä muutamaa kuukautta, jolloin yritin päästä siitä eroon ja viimeisimpiä kuukausia, kun olen yrittänyt saada taas siihen jotain muutosta.
Olen aina haaveillut punaisista, kiiltävän paksuista luonnonkiharoista hiuksista. Todellisuus on toista; sellaiset vaaleat, taipuisat hiukset, eivät nyt ohuet mutteivat paksutkaan. Normaalisti hiukset laineilee ja saattapa olla muutama hassu kiharakin joukossa, että ihan suoratkaan nämä eivät ole.. Sitten joskus ihanassa tulevaisuudessa kun minulla on kauniit, pitkät, kiiltävät hiukset joissa on hieno väri, laitan kyllä paljon kampauksia hiuksiini. Tällä hetkellä hiukset on joko auki, ponnarilla tai jonkinlaisella sotkunutturalla, aina. Otsatukkaa taiteilen pinnien avulla sivuun. Jonkin verran myös voin kihartaa, suoristaa ja föönata tuuheutta hiuksiin, mutta nyt en tee mitään sellaista kun lämpösuoja on päässyt loppumaan ja yritän pitää hiukset edes jonkinlaisessa kunnossa - hamppuinen hiuslaatu on välistä tullut tutuksi enkä siitä niin paljoa haaveile...
Jos en jaksa kasvattaa hiuksia tarpeeksi pitkiksi, voisin kokeilla jotain uudenlaista leikkausta, mutta se on sen ajan murhe...