Kirjoittaja Aihe: Ilmapallot  (Luettu 8661 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Cameron

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« : Helmikuu 18, 2004, 11:47:01 »
Eli siis ilmikset. Jotkut pelkäävät niitä, jotkut rakastavat niitä, jotkut vihaavat puhkaisusta kuuluvaa ääntä, jotkut pitävät niitä lapsellisinä, jotkut taas ufoina.

Mitä mieltä te olette?

-Pelkäätkö niitä? Miksi?
- Rakastatko niitä? Miksi?
- Vihaatko niitä? Miksi?

Kaikkea tuollaista yleistä keskustelua ilmiksistä.

Itse tykkään niistä, mutta tietyllä tavalla vihaan niitä, kun ne sähköittää hiukset! O__o  JaK!

-Cameron

Poissa elton

• kevään henkäys
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • uudelleen herännyt
Ilmapallot
« Vastaus #1 : Helmikuu 18, 2004, 12:53:02 »
Pienenä pelkäsin sitä ääntä kun ne poksahtivat, nykyään suunnilleen rakastan sitä ääntä, koska istun yleensä niiden päälle, vahingossa ja tahallaan.. :D

En, minä en rakasta ilmapalloja, minä rakastan niiden puhkeamisääntä ^^
Voisin sanoa vihaavani, koska en ole saanut poksauttaa niitä pitkään aikaan, liian pitkään.. :D

Tulipa mieleen(ja menee offtopic:si), että pari vuotta sitten(on siitä ainakin neljä.. ^^)niin minulta karkasi ilmapallo.. Jooh, minä aloin itkeä, olinhan silloin pieni.. Onneksi, silloin ihmiset osasivat ymmärtää minua.. :D
Joskus pelkään olevani niin kaunis, että kauneuteni pettää minut.

Pulpero

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #2 : Helmikuu 18, 2004, 18:34:33 »
Mä olen järkyttävän säikky ihminen. En varsinaisesti sanoisi pelkääväni ilmapalloja, mutta en kovin niistä pidäkään, varsinkaan silloin, kun ne poksahtavat korvan juuressa. Ehkä mulla on sitten jonkin sortin ilmapallofobia ^^

Aileena

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #3 : Helmikuu 18, 2004, 19:11:46 »
Oooh, I luv ilmikset!

Mä rakastan sitä, kun niitä hankaa hiuksiin ja sitten ne jää päähän kiinni. Ja niitä on niin kiva heitellä kavereitten kanssa tai ihan muuten vaan temppuilla niitten kanssa.

Niitten pamauttelua vihaan. Pienenä pelästyin kerran niin pahasti kun isäni pamautti ilmiksen, että olen siitä asti pelännyt niitten pamauttelua. Ei niistä tule mielestäni edes kovaa ääntä, mutta minulle on vain jäänyt traumoja. Joissain bileissä ja diskoissa on sellasia kilpailuja, että pitää puhkaista ilmapallo istumalla sen päälle. Silloin en pelkää ääntä, vaan luulen, että se sattuu kun se räjähtää alla^^ Typerää, mutta minkäs minä itselleni voin.

kvaak

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #4 : Helmikuu 18, 2004, 19:18:17 »
Mä tykkään niistä, mutta vihaan niistä kuuluvaa ääntä kun ne puhkaistaan. Kerran otettiin kavereitten kanssa mäkistä paljon niitä palloja ja sitten tyhjennettiin ne jottei kukaan huomaa, että meillä on reput täynä niitä. Kun mentiin kaverilleni niin täytettiin ne kaikki ja riehuttiin kaikenlaista.
Pallot on jotenkin hauskoja kun niitä voi pomputella kun ne ei paina mitään ja sen semmoista.

Essu

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #5 : Helmikuu 18, 2004, 19:52:54 »
Ilmikset...Ne on hauskoja. Ainoo vaan, en, en millään en, osaa puhaltaa niitä. Joskus pikkusena oli jossain synttärikutsuilla jotain kilpailuja, missä vieraat jaettiin kilparyhmiksi ja sitten piti puhaltaa mahdollisimman nopeesti ilmis. Kaikki oli aina niin pettyneitä kun mä en vaan..osannut. Mutta ilmapallot muuten on ihkuja!

Lils

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #6 : Helmikuu 18, 2004, 20:17:46 »
Vhii! Ilmapallot! Minä pidän.

Poksauttelu on pelottavaa, mutta puhaltaminen on kivaa puuhaa! Niin ja heliumpallot on parhaita. Muistan, miten pienenä rakastin heliumpalloja ja sitä miten ne leijuvat ilmassa. Luulin jopa, että sellaisen avulla voisi lentääkin. No, ehkä yli kymmenen sellaisen riippuen ihmisen painosta, mutta ne olivat lapsen luuloja ne.

*lähtee punaisen suuren heliumpallon kanssa hihkuen samalla*

Walda

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #7 : Helmikuu 19, 2004, 21:49:44 »
Ilmapallot on kivoja! ^^
Vappuna kuuluu ostaa semmonen iso vappupallo, ja sitten se kurtistuu johonkin huoneen nurkkaan lopulta.
Ilmapalloissa tyhmää on todellakin ne poksahdukset, ne on pelottavia. Aina kun ilmapallo poksahtaa niin sitä säikähtää ihan kuoliaaksi vaikka olisi poksauttanut sen tarkoituksellakin xD.

Selidor

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #8 : Helmikuu 21, 2004, 16:20:03 »
Ilmapallot on ihkuja^^ Ne vaan leijuu ja leijuu.. Olen aina tykännyt niistä, Ostan niitä aina vappuna ja joskus syntymäpäivillekin. Sitten kaikissa kaupoissa kun jaellaan niitä mainospalloja, otan aina sellaisenkin.

Tiedättekös niitä mainospalloja tai niitä, mitä laitetaan jokapaikkaan aina, kun on joku juhla? Min aina nyysin niitä^^ Kipuan lumikasalle sen tolpan luokse ja avaan sen solmun ja otan pallon mukaani :P

Asrun

• Ankeuttaja
They must be destroyed!
« Vastaus #9 : Helmikuu 23, 2004, 14:24:58 »
Minä en pidä ilmapalloista. Pelottavia ovat. O_o Odotan aina ilmapallojen läheisyydessä sitä, että ne räjähtävät naamalleni tai tekevät muuta yhtä epäkivaa.  Ilkimykset. Ja sellaset Nalle Puh/Pyjamabanaani/Barbie/whatevermarkkinailmapallot on vielä rumiakin.

Btw, serkkuni on allerginen ilmapalloille. Aina, jos hän on leikkinyt niiden kanssa kymmentä minuuttia kauemmin, hänen kasvonsa turpoavat ja kutisevat hirveästi. Käykö jollekin muulle näin?

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
Ilmapallot
« Vastaus #10 : Helmikuu 26, 2004, 11:34:45 »
Minä en pidä ilmapalloista. Minä pelkään sitä pamausta ja enkä osaa edes puhaltaa kunnolla. Mutta ei se minua häiritse, sillä elämää on ilman ilmapalloja. Vaikka kyllä niitä joskus tulee vappuna tehtyä ja pumputeltua. Heliumpallot ovat huippuja, mutta en juuri osta. Karkaavat vaan. Ehkäpä minä olen saanut tarpeekseni ilmapalloista.
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

malic acid

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #11 : Helmikuu 26, 2004, 19:19:53 »
minulle ilmapallot ovat ihan sama onko niitä vai ei, mutta siskon painostuksesta niitä löytyy vapun aikaan kotoa. inhoan sitä paukahdusääntä, jos rikon pallon itse.
kaikenmaailman härpekepallot ovat ihan kamalia, 2000-ilmapallot alkavat jo kyllästyttää. ;p
sopeudun ilmapalloihin, jos niitä ei satu olemaan jalkojen juuressa pyörimässä. värit ovat todella kivoja, ja ne ovatkin parasta ilmapalloissa tämän minun mustan kuoren lämmittämiseksi.

siunattu

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #12 : Helmikuu 26, 2004, 19:54:52 »
Ilmapallot. Asia, mistä saa minut itkemään jos oikein yrittää.

Minulla on ilmapallokammo, sain sen pari vuotta sitten, kun puhalsin/sähläsin ilmapalloon ilmaa, ja se räjähti naamalleni. Se oli jotain kamalaa, ja minä en vieläkään ymmärrä mm. juhlissa järjestettäviä ilmapallonpuhalluskilpailuja, joissa kilpaillaan siitä, että kuka saa pallon niin täyteen, että se poksahtaa. Kaasuilmapalloja en pelkää, niihin luotan, mutta itsetehtyjä pelkään todella. Kuvailmapalloja en myöskään kammoa, koska niillä ei ole tapana räjähtää.

Ilmapallot tuovat juhlamieltä esim. vappuna, kun niitä on paljon pirteän värisiä, kirkkaita, hauskan muotoisia, kuvallisia ja vaikka millaisia palloja piristämässä paikkoja. Niitä on ihan kiva katsella, vaikka niitä pelkäisinkin. Koskea en uskalla, mutta sillä tavalla niitä vastaan en ole. :)

Sain muistaakseni 6-vuotiaana Ruotsista markkinoilta Pocahontas(kirjoitusvirhe) pallon, ja se meni minulla rikki vasta viime kesänä kun koirani sen puri. Että niin. Se oli _todella_ kestävä pallo. ^^

Ansku-tonttu

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #13 : Helmikuu 29, 2004, 15:16:42 »
Ilmapallot on pelottavia.

Mua aina pelottaa ilmapallojen kanssa. Pelkään sitä, että ne räjähtää mun käsiin ja kuuluu hirveä räjähdys ja mä menetän kuuloni. Tiedän, se on typerää, mutta minkä mine sille voin?

Kyllä ilmapallot nättejä on. Varsinkin jos ne on sellaisia mistä ei näe läpi. Ne on ihkuja ilmapalloja ^^.

Gt master

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #14 : Maaliskuu 01, 2004, 15:02:23 »
Pidän ilmapallojen puhaltelusta kun viimein osaan tehdä sen.Poksauttelu on sitten taas entistä hauskempaa kun voi säikytellä toisia.Pomputtelu on kivaa puuhaa, mutta siihen kyllästyy jos ei pomputtele eri tavoin.Vesi-ilmapallo sota on taas kaikkein mahtavinta kun siinä kastuu!

Horatia

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #15 : Maaliskuu 29, 2004, 11:27:52 »
Minusta ilmapallot ovat kivoja, ne luovat synttäreille jonkinlaista tunnelmaa :) Mutta sitten kun joku hirvitys menee puhkaisemaan nämä pallot, niin ääni ei ole mitenkään ihana! Itse pelästyn kuoliaaksi puhkaisun ääntä ja sydän tykyttää vähän aikaa. Sama juttu rakettien kanssa. Mutta muuten nämä palleroiset ovat ihania! :)

Firena

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #16 : Huhtikuu 02, 2004, 18:11:33 »
Jos jossain kemuilla sattuisi olemaan ilmapalloja, niin olen todella varovainen. En uskalla oikein koskea niihin, enkä varsinkaan puhaltaa niitä. Joskus on räjähtänyt jo puhaltaessa.
Ilmapallojen ääni on kamala, kun ne poksahtavat. Se ottaa niin korviin. Sinäänsä niitä pelkään. Pelkään ilmapallojen lisäksi myös raketteja. Kaksi kovaäänistä eivät sovellu korvilleni.

Poissa Tanis

• Tapiiri
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Velho
Ilmapallot
« Vastaus #17 : Huhtikuu 03, 2004, 14:01:35 »
Itse pidän ilmapalloista. Erityisesti vappuna niillä on hauska täyttää huoneeni. Erityisesti ilmapalloista hauskoja ovat heliumilmapallot, jotka leijuvat.  

Vappua ei ole ilman ilmapalloja; se on aina ollut tavoitteeni. Välillä ilmapallot kuitenkin jäävät pois ajanpuutteen takia.

Värikkäät ilmapallot piristävät minua kummasti. Erityisesti kesällä (vaikkapa nyt vapun aikaan) on todella hauskaa katsella toreilla olevia värikkäiden ilmapallojen myyjiä, joiden pallot leijuvat ja heiluvat tuulessa.

Pidin ilmapalloista jo pienenä, vaikkakin aina, kun ilmapallo poksahti, säikähdin henkihieveriin. Silti ilmapalloilla oli hauskaa leikkiä. Muistankin, kun pikkutaaperona leikin kaverini kanssa ilmapallolla vappuna pomputtelemalla palloa vuorotellen toisillemme niin, ettei pallo osuisi lattiaan. Lopulta pallo kuitenkin poksahti (en muista, mihin, mutta se taisi olla katto), ja säikähdimme molemmat paukahdusta säpsähtäen.

Kuitenkin, ilmapallot ovat todella hauskoja.
Kiltit lapset eivät vaadi mitään, kiltit lapset eivät saa mitään.
- Otto von Bismarck

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
Ilmapallot
« Vastaus #18 : Huhtikuu 03, 2004, 15:10:28 »
No, en mä ilmiksiä varsinaisesti vihaa mutten kauheasti rakastakaan.. paitsi niitä joissa on heliumia ja jotka ihan oikeesti pysyy ilmassa, niitä kalliita vappupalloja joita kaduilla myydään ja jotka karkaa kun ne päästää ulkona irti. Niistä mä tykkään!
Mutta sitten ne tavalliset.. ennen mä en uskaltanu puhaltaa niitä kunnolla täyteen kun pelkäsin että ne räjähtää naamaan, enkä varsinkaan istua niitten päälle! Se ääni on kaamea. Mutta nykyään tilanne saattaa olla hiukan muuttunu. Kyllä mä ainakin uskallan rikkoa niitä neuloilla, mikä on mun mielestä ainoa oikea tapa..^^
Sekin on hauskaa, kun niitä hieroo hiuksiin ja ne jää vaikka seinään kiinni.. mutta kun ne lojuu lattialla, niihin liimaantuu inhasti kaikki roskat ja hiukset.
Ja on ilmiksillä kiva leikkiä niin, että koittaa pompotella niitä ilmassa niin ettei ne osu maahan.
Vihaan kyllä niitä pitkiä "makkara-ilmapalloja", joita ei millään meinaa pystyä puhaltamaan täyteen. Niitä pitää taivutella niin paljon.
Ja jos meillä puhalletaan ilmapalloja, ne jää jalkoihin pyörimään vähintään kahdeksi viikoksi, kunnes niistä on lähteny ilmat ja ne on nahistuneen luumun näkösiä.
Että silleen...
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #19 : Kesäkuu 21, 2004, 18:14:43 »
Minä pidän ilmapalloista paljon. Ne ovat kivoja ja hauskoja varsinkin vappuna. Niitä on kiva puhaltaa, mutta pelkään aina että se räjähtää samalla kun puhallan ja osuu naamaan ja sitten sattuu. Vaikka eihän siinä niin yleensä käy. Melko pienien ilmapallojen poksauttelu on ihan kivaa, kun ilmaa on jo lähtenyt pallosta. Juuh, pienenä piti joka vuosi ostaa iso heliumpallo, ja sitten kerran kun mentiin niiden kanssa ulos niin tietenkin minä tohelona kaaduin ja pallo irtosi kädestäni ja lensi taivaan tuuliin. Sellainen söpö Nalle Puh pallo. Silloin vähän itketti. ^_^

Cardia

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #20 : Kesäkuu 21, 2004, 18:59:53 »
Ilmapallot ovat ihania! Minun pitää hankkia niitä ainakin joka vappu ja pienempänä aina synttäreitten aikaan huone oli täynnä ilmapalloja.

Ilmapalloja on kiva heitellä ja puhaltaa. Ja niillä on mukava säikytellä toisia. Monet ihmiset nimittäin säikähtävät, kun he ovat ajatuksissaan ja takaa kuuluu yhtäkkiä kamala pamahdus, koska ilmapallo on räjähtänyt. *kylmää naurua* Itse kyllä inhoan juuri tuota räjähtämisääntä.

Ilmapallot ovat mukavia, koska niitä on niin paljon erilaisia. On keltaisia, punaisia, mustia, pallollisia, pyöreitä, putkiloita, sydämiä... Ja ne piristävät aina huonetta ja minun mieltä!

Toisaalta ilmapalloissa on se huono puoli, että ne eivät kestä ikuisesti. Pienenä tuli monta kertaa paha mieli, kun ilmapallo pääsi heti oston jälkeen kädestä irti ja liiteli taivaan tuuliin.

Poissa Red Lily

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Ilmapallot
« Vastaus #21 : Kesäkuu 21, 2004, 20:33:21 »
Valmiiksi puhallettu ilmapallo on ihana, mutta pelkään niiden puhaltamista itse. Vaikka minulle ei ole koskaan käynyt niin, pelkään että se räjähtää naamalleni. Siksi puhallan pallot aina vain puoliksi täyteen. Vihaan pallojen räjähtämistä. Se on pelottavaa ja sattuu korviin.

Heliumpallot on kivoja. Kaikkein kivoin vaihe on se kun pallosta on kaasua haihtunut sen verran, että se ei putoa vielä maahan mutta ei pysy enää katossa. Kun se sillä lailla aavemaisesti leijuu ympäri taloa, varsinkin jos jostain vetää. Minulla on muuten varmaan viisi-kuusi vuotta vanha ilmapallo kaapissa. Se ei ole vieläkään tyhjentynyt. Tosin siellä on sisällä vain ilmaa, koska se ei muistaakseni ole koskaan kohonnut kattoon.

Sellaiset ilmapalloista tehdyt eläimet, miekat ja hatut joita pellet ja taikurit tekevät on ihania.

Yksi surullisimmista asioista jonka tiedän on katsoa kun pieneltä lapselta pääsee ilmapallo karkuun. Meinaa aina tulla kyyneleet silmiin kun niin käy.

Elruwen

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #22 : Kesäkuu 21, 2004, 23:48:34 »
Höm.. Rakastan niitä muuten, mutta minulla on FOBIA niiden poksahtamiseen. :'l Juu-u. En edes uskalla puhaltaa ilmapalloa, kun pelkään sen poksahtavan naamalle. Hrr.

Vesiilmapallot ovat ihania:D Kun käskee kaverin heittämään oikein hyvän heiton, niin on kivvaa..:DD

Kipa

• Ankeuttaja
Re: Ilmapallot
« Vastaus #23 : Kesäkuu 22, 2004, 09:52:43 »
Mielestäni ilmapallot ovat ihania! Ne piristävät, ja kun on ilmapallo on mahdotonta olla masentunut. Heliumpallot ne vasta ihania onkin. ^^

-Pelkäätkö niitä? Miksi?
En pelkää, mukavia ne ovat.

- Rakastatko niitä? Miksi?
Juu, kun ne ovat mukavia ja piristäviä. Hauska keksintö. ^^

- Vihaatko niitä? Miksi?
En vihaa, kuka voisi? o_O[/b]

Lexie

• Ankeuttaja
Ilmapallot
« Vastaus #24 : Heinäkuu 28, 2004, 20:48:22 »
Meillä on aina vappuna palloja kotona, mutta siihen se sitten jääkin.

Minusta pallot ovat ihania. Pidän eniten niistä ihan tavallisista pyöreistä. Ei pallolla tarvitse olla korvia tai erikoista pintaa. Perinteisyys kunniaan! Pallot ovat kiva piriste vapuksi. Pienempänä olisi ollut hienoa, jos niitä olisi ollut synttäreilläkin. Mutta enimmäkseen ne ovat kyllä pelkää rahantuhlausta. Eihän niitä voi käyttää uudestaa ensi vappuna, toisin kuin esimerkiksi joulukoristeita. Eli, pallot ovat kivoja, jos niitä ei ole liikaa.